Special Hobby 1/48 Loire 130CI Colonial Review - Modelclub.gr - Μοντελισμός & Hobby

Special Hobby 1/48 Loire 130CI Colonial Review

Η Special Hobby επανακυκλοφορεί το κιτ της Azur εμπλουτισμένο με νέα κομμάτια από ρητίνη για το πιλοτήριο και τη μηχανή που αναδεικνύουν κατά πολύ το εσωτερικό και το εξωτερικό του κιτ.

Loire 130CI Colonial 1/48 
Special Hobby SH48172
In box review
Κωνσταντίνος Μαρσέλος

Λίγα λόγια για το Loire 130CI Colonial

 Ένα αρκετά ασυνήθιστο γαλλικό υδροπλάνο (ελαφρύ βομβαρδιστικό αεροσκάφος και αεροσκάφος αναγνώρισης), το Loire 130CI Colonial, το οποίο χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του ΒΠΠ. Το αεροσκάφος αναπτύχθηκε για να λειτουργεί σε υπεράκτιες περιοχές, αλλά χρησιμοποιήθηκε επίσης σε πολεμικά πλοία από όπου εκτοξευόταν από καταπέλτη. Το Loire ήταν ένα μονοπλάνο με πτερύγια τοποθετημένα στην πάνω πλευρά της ατράκτου, με κινητήρα ώθησης πάνω από την πτέρυγα και παράχθηκε σε δύο εκδόσεις. Το Loire 130M το οποίο έδρασε στα οικία ευρωπαϊκά νερά, ενώ με την μηχανή Loire 130 Cl (Colonial) αποστέλλονταν στις τροπικές περιοχές ( Γαλλικές αποικίες). Το τελευταίο κατασκευάστηκε για να αντέχει περισσότερο στο απαιτητικό κλίμα των αποικιών, με μεγαλύτερο ψυγείο και καλύτερη προστασία του πληρώματος. Τα αεροσκάφη της έκδοσης του Loire 130 Cl έλαβαν μέρος στο γαλλικό πόλεμο της Ινδοκίνας και μερικά από αυτά πέταξαν μέχρι το τέλος του πολέμου, ενώ ένα εξ αυτών πέταξε στην Saigon το 1940.

Το κιτ

Όσο για το κιτ, μπορούμε να δούμε ότι δεν είναι καινούργιο. Η αρχική έκδοση του κυκλοφόρησε το 2006 από την Azur. Σε αυτήν την έκδοση η εταιρία πρόσθεσε νέα κομμάτια τα οποία θα δούμε αναλυτικά παρακάτω και αποτελούνται από πλαστικό, ρητίνη διάφανα από πλαστικό και VAC Formed  διάφανο πλαστικό, οπότε ας ανοίξουμε το κουτί και να ελέγξουμε τα πάντα από κοντά.

Πλαίσιο Α

Σε αυτό το πλαίσιο βρίσκουμε τα δυο μισά της ατράκτου και τους πλωτήρες του σκάφους. Η ποιότητα του πλαστικού είναι καλή και το πλαστικό δεν είναι ιδιαίτερα μαλακό. Η γράμμωση της ατράκτου είναι καθαρή και διακριτή σε ολόκληρη την επιφάνεια της ατράκτου πάρα τα πολλά σχετικά χρόνια του καλουπιού. Το κάθετο σταθερό δίνεται προσαρτημένο πάνω στην άτρακτο οπότε δεν μπορεί να κολληθεί σε άλλη θέση χωρίς να κοπεί πρώτα. Εσωτερικά της ατράκτου βρίσκουμε κάποια όργανα από το πιλοτήριο μαζί με τα οποία υπάρχουν και κάποια ευδιάκριτα σημάδια από την χύτευση (pin marks).

Πλαίσιο Β

Στο πλαίσιο Β δίνονται οι πτέρυγες του κιτ. Η πάνω επιφάνεια είναι ενιαία και από κάτω χωρίζεται σε δύο τμήματα. Η απόδοση της λεπτομέρειας εξακολουθεί να είναι σε υψηλά επίπεδα με πολύ ωραία χαραγμένη γράμμωση σε συνδυασμό με την αποτύπωση του πανιού. 

Πλαίσιο Γ

Στο πλαίσιο Γ βρίσκουμε τμήμα του ουραίου πτερυγίου, των κινητήρων και των στηριγμάτων των κύριων πτερύγων, τμήματα της έλικας καθώς και μέρος του πίσω τμήματος του πιλοτηρίου. Παρομοίως η γράμμωση είναι πολύ καλή με απουσία ύπαρξης περισσεύματος πλαστικού (flash) στο πλαίσιο. Υπάρχουν σημάδια χύτευσης, σε σημεία που δεν είναι εμφανή, τα οποία θα πρέπει να τα αφαιρέσουμε ή να τα καλύψουμε με στόκο.

Πλαίσιο Δ

Στο  τέταρτο πλαίσιο βρίσκουμε κομμάτια από τις δοκούς στήριξης των πτερύγων, των πλωτήρων και της μηχανής μαζί με κομμάτια από τα panels της, τέλος υπάρχει και μέρος του ουραίου τμήματος του σκάφους. Διαπιστώνουμε απουσία flash στο πλαστικό και ωραία χαραγμένη γράμμωση. Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή κατά την διάρκεια αφαίρεσης των διαφόρων κομματιών σε αυτό το πλαίσιο για να μην βρεθούμε στην δυσάρεστη θέση με σπασμένη κάποια δοκό στήριξης είτε πτέρυγας είτε πλωτήρα. Επίσης είναι εμφανή κάποια σημάδια χύτευσης τα οποία θα χρειαστεί να τα αφαιρέσουμε.

Διάφανα μέρη

Τα διάφανα μέρη έρχονται σε δύο πλαίσια. Το πρώτο πλαίσιο περιέχει τα απαραίτητα κομμάτια για την κατασκευή της Α παραλλαγής που δίνει την δυνατότητα το κιτ για κατασκευή ενώ περιέχει και ένα πλαίσιο με δυο vacuum form καλύπτρες που από τις οποίες μία απαιτείται για την κατασκευή των παραλλαγών B,C και D. Η ποιότητα των διάφανων μερών είναι πολύ καλή και μένει να ελεγχθεί μόνο η εφαρμογή τους.  

 

Μέρη από ρητίνη

Πληθώρα κομματιών από ρητίνη συμπληρώνουν με λεπτομέρεια περιοχές όπως το πιλοτήριο και τη μηχανή του υδροπλάνου. Οπότε έχουμε δύο καθίσματα με ανάγλυφες ζώνες πρόσδεσης των χειριστών, όργανα πλοήγησης, πλαϊνά τμήματα του πιλοτηρίου, κονσόλες επικοινωνιών και ηλεκτρονικών, το ψυγείο της μηχανής, τον κώνο της έλικα και τις εξαγωγές της μηχανής. Όλα έχουν πολύ καλή λεπτομέρεια για την κλίμακα και με λίγο προσοχή στο βάψιμο θα αναδείξουν κατά πολύ το εσωτερικό και το εξωτερικό του κιτ.

Χαλκομανίες

Οι χαλκομανίες είναι λεπτές και εκτυπωμένες από την Cartograf οπότε δεν πρέπει να αναμένουμε κάποιο πρόβλημα κατά την τοποθέτηση τους. Παρέχουν την δυνατότητα αναπαράστασης ενός εκ των τεσσάρων επιλογών.

  • Α. Loire 130Cl No.71, SHM2, με έδρα την Saigon, Cochin China, French Indochina τέλη 1940
  • Β.  Loire 130Cl No.6 που επιχειρούσε από το Vatchay, Cochin China, French Indochina, 1944
  • Γ. Loire 130Cl No.15 με βάση στην Tripoli, Italian Libya, 1941.
  • Δ. Loire 130 Cl No.14 με βάση στο Fort-de-French, Martinique, Lesser Antilles, 1942.

Συμπέρασμα

Ένα πολύ ωραίο κίτ και μία όμορφη προσθήκη στην συλλογή μας. Από τα μοναδικά μειονεκτήματα αποτελεί η απουσία μια βάσης σταθεροποίησης του κιτ σε οριζόντια θέση μιας και το αεροσκάφος είναι υδροπλάνο και δεν έχει ρόδες. Αυτήν θα μπορούσε να είναι είτε σε κάποια βάση σε ξηρά (τρέιλερ) κατά την διάρκεια συντήρησης, είτε τμήμα καταπέλτη πλοίου. Συνιστάται ανεπιφύλακτα.  

Παρουσίαση του κιτ, επιμέλεια κειμένου και φωτογραφίες

- Κωνσταντίνος Μαρσέλος

Tο δείγμα ήταν μια ευγενική προσφορά από τη Special Hobby με σκοπό την παρουσίαση στα μέλη μας.

 

Ενημερωθείτε από το κατάστημα στατικού μοντελισμού που συνεργάζεστε για την διαθεσιμότητα και τιμές. Αναφέρετε ότι το διαβάσατε στο Modelclub.gr.

Βρείτε το πλησιέστερο σε εσάς κατάστημα. Αναφέρετε ότι τους βρήκατε από το Modelclub.gr

Μοιραστείτε το άρθρο