Η Clear Prop Models κυκλοφορεί ενα νεο κιτ για ένα θέμα που υπήρξαν αρκετά κιτ στην 1/72, αλλά είναι σχεδόν όλα rebox ενός πολύ παλιού κιτ από την Frog.
A5M2B “Claude” 1/72
Clear Prop Models CP72008
In box review
Αλέξανδρος Μαρίνος
Ιστορία.
Ιαπωνικό μονοθέσιο-μονοκινητήριο μαχητικό το οποίο σχεδιάστηκε για τα αεροπλανοφόρα του Ιαπωνικού αυτοκρατορικού ναυτικού. Ήταν το πρώτο μονοπλάνο μαχητικό που επιχειρούσε από αεροπλανοφόρα και αποτέλεσε σχεδιαστικά την βάση για το περίφημο μαχητικό Mitsubishi A6M Zero του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Οι Σύμμαχοι τού έδωσαν την ονομασία αναφοράς Claude. Τέθηκε σε ενεργό υπηρεσία στις αρχές του 1937 και σύντομα είδε δράση σε εναέριες μάχες στην αρχή του δεύτερου Σινο-ιαπωνικού πολέμου. Το A5M ήταν το καλύτερο σχεδόν από κάθε μαχητικό αεροσκάφος που αντιμετώπισε. Αν και οπλισμένο με μόνο ένα ζευγάρι πυροβόλων των 7,7 mm, το νέο αυτό μαχητικό αποδείχθηκε αποτελεσματικό και ανθεκτικό σε βλάβες, με εξαιρετική ευελιξία και ισχυρή κατασκευή. Τα Α5Μ ανέλαβαν επίσης αποστολές συνοδείας των μέσων βομβαρδιστικών Mitsubishi G3M.
Το αεροσκάφος διέθετε κλειστό κόκπιτ και έναν κινητήρα Kotobuki 3 απόδοσης 640 ίππων που τροφοδοτούσε έναν έλικα τριών πτερύγων. Η σχεδιαστική ομάδα συνέχισε την βελτίωση του αεροσκάφους, ενώ αυτό βρίσκονταν σε υπηρεσία. Η τελευταία έκδοση ήταν το Α5Μ4, που μπορούσε να μεταφέρει μια απορριπτόμενη εξωτερική δεξαμενή καυσίμου. Ο πιο επικίνδυνος αντίπαλος του Α5Μ στην Κίνα ήταν το σοβιετικής κατασκευής Polikarpov I-16, που ήταν ταχύ και βαριά οπλισμένο.
Αριθμός αεροσκαφών μετατράπηκαν σε διθέσια εκπαιδευτικά Α5Μ4-Κ. Αυτά παρέμειναν σε χρήση και μετά την απόσυρση των υπόλοιπων Α5Μ από τις μονάδες πρώτης γραμμής. Μικρός αριθμός μαχητικών παρέμενε σε υπηρεσία στα τέλη του 1941, όταν μπήκαν οι ΗΠΑ στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Η αμερικανική αντικατασκοπεία θεωρούσε ότι τα Α5Μ παρέμεναν τα κύρια μαχητικά του Ιαπωνικού Ναυτικού, όμως στην πραγματικότητα τα είχαν ήδη αντικαταστήσει στα περισσότερα αεροπλανοφόρα τα κατά πολύ ανώτερα A6M Zero. Τα Α5Μ παρέμεναν σε αεροπλανοφόρα και άλλες μονάδες πρώτης γραμμής, μέχρι να παραχθούν αρκετά Α6Μ για να τα αντικαταστήσουν. Η τελευταίες επιχειρήσεις των Α5Μ σε ρόλο μαχητικών έλαβαν χώρα στην Μάχη της Θάλασσας των Κοραλίων τον Μάιο του 1942. Στα τελευταία στάδια του πολέμου αρκετά χρησιμοποιήθηκαν σε αποστολές καμικάζι.
Το κιτ
Απ’ όσο μπορώ να θυμηθώ υπήρξαν αρκετά κιτ αυτού του θέματος στην 1/72, αλλά είναι σχεδόν όλα rebox ενός πολύ παλιού κιτ από την Frog. Εξαίρεση αποτελεί ένα limited edition κιτ από την High Planes Models που κυκλοφόρησε αρχές δεκαετίας του ‘90.
Το κιτ έρχεται σε ένα γερό κουτί από χαρτόνι που καλύπτει όλες τις πλευρές του κουτιού. Όλα τα μέρη είναι μέσα σε επανασφραγιζόμενη σακούλα με τα επιμέρους κομμάτια (p.e-decals-clear parts) μέσα σε διαφορετικές σακούλες επίσης. O ρητινένιος κινητήρας είναι μέσα σε περιτύλιγμα με φυσαλίδες και μέσα σε σακουλάκι μαζί με τα υπόλοιπα κομμάτια ρητίνης. Σε γενικές γραμμές ολόκληρη η συσκευασία που προσφέρει η Ουκρανική εταιρία είναι πραγματικά απίστευτη και ιδιαίτερα προσεγμένη ενώ είναι εμφανής η ένδειξη «EXPERT» και «14+» (Η Clearprop Models κυκλοφορεί κιτ τριών επιπέδων: STARTER-ADVANCED-EXPERT).
Έτσι λοιπόν μέσα στο κουτί έχουμε:
- 87 πλαστικά μέρη
- 53 κομμάτια ρητίνης
- 41 κομμάτια PE
- 2 κομμάτια ορείχαλκου
- 4 διάφανα μέρη
- 1 φύλλο με μάσκες για τα διάφανα μέρη
- 1 φύλλο decals
- 1 πλήρες έγχρωμο φύλλο οδηγιών από γυαλιστερό χαρτί 10 σελίδων
Το επίπεδο λεπτομέρειας είναι πολύ καλό-προσωπικά θα έλεγα εξαιρετικό για την κλίμακα- με ωραίες χαραγμένες γραμμώσεις. Δυστυχώς δεν υπάρχουν πείροι ευθυγράμμισης στα κύρια μέρη της ατράκτου ή των πτερυγίων, οπότε θα πρέπει να προσέξετε κατά τη συναρμολόγηση. Ο κινητήρας με όλα τα περιφερειακά δίνεται σε κομμάτια ρητίνης εξαιρετικής χύτευσης. Για τον πίνακα οργάνων δίνονται 2 επιλογές, είτε decal είτε φύλλο φιλμ και PE . Ορισμένα κομμάτια δεν χρησιμοποιούνται καθώς αυτά έχουν αντικατασταθεί από ρητίνη, PE ή ορειχάλκινα εξαρτήματα.
Κατασκευή
Η κατασκευή ολοκληρώνεται μέσα σε 19 στάδια και ξεκινά από το κόκπιτ. Με την ολοκλήρωση του κόκπιτ περνάμε στην ένωση της ατράκτου όπου εκεί όπως ανέφερα θα χρειαστεί μεγάλη προσοχή λόγω της έλλειψης πείρων ευθυγράμμισης. Σειρά παίρνει ο ρητινένιος κινητήρας και μετά προχωράμε στα σκέλη προσγείωσης και στις πτέρυγες. Η κατασκευή ολοκληρώνεται με την τοποθέτηση όλων των περιφερειακών όπως δεξαμενές καυσίμου-αντένες-διάφανα μέρη-έλικα.
Χαλκομανίες
Το φύλλο χαλκομανιών είναι εκτυπωμένο από την Ουκρανικής προελεύσεως Decograph, φαίνεται αρκετά καλής ποιότητας με σωστά χρώματα και αποχρώσεις.
Παρέχονται σήματα για τις ακόλουθες 4 εκδόσεις-παραλλαγές:
- IJN, 12 Kokutai, China 1938
- IJN, 12 Kokutai, China 1938
- IJN, 12 Kokutai, China 1938
- IJN, Hyakurihara Kokutai, Ibaraki, 1940-41
Συμπέρασμα
Όμορφο κιτ με συνολικό επίπεδο λεπτομέρειας εξαιρετικό. Το γεγονός ότι η εταιρία προσφέρει όλα τα απαραίτητα όπως τα κομμάτια ρητίνης και τα p.e το καθιστούν το καλύτερο κιτ αυτού του τύπου που κυκλοφορεί στην αγορά αυτή την στιγμή!
Tο δείγμα ήταν μια ευγενική προσφορά από το HobbyColours με σκοπό την παρουσίαση στα μέλη μας.
Στο HobbyColours θα βρείτε όλα τα προϊόντα της Clear Prop Models
Ενημερωθείτε από το κατάστημα στατικού μοντελισμού που συνεργάζεστε για την διαθεσιμότητα και τιμές. Αναφέρετε ότι το διαβάσατε στο Modelclub.gr.