Mirage 4000 1/72 Modelsvit Review - Modelclub.gr - Μοντελισμός & Hobby

Mirage 4000 1/72 Modelsvit Review

Το κίτ της Modelsvit θα αποδώσει ένα όμορφο και πολύ μεγάλο (για την κλίμακα 1/72) μοντέλο ενός αεροσκάφους που ναι μεν φτιάχτηκε για να είναι ένα ισχυρό οπλικό σύστημα, δεν παύει όμως να είναι ένα πολύ όμορφο αεροπλάνο.

Mirage 4000 1/72 
Modelsvit 72052
In box review
Νίκος Αντωνόπουλος

Λίγα λόγια για το M4000

Η Dassault το είχε ξανακάνει. Και το ξανατόλμησε. Ταυτόχρονη σχεδίαση δυο αεροσκαφών για διπλούς ρόλους. Την πρώτη φορά ήταν τα Mirage 3 & 4 και την δεύτερη φορά ήταν τα Mirage 2000 & 4000.

Αυτό που τώρα μας ενδιαφέρει είναι το Μ4000. Αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου που πρωτοπέταξε το 1979. Ουσιαστικά είναι ένα Μ2000 μεγεθυμένο κατά 1/3. Ίδιοι κινητήρες, αντίστοιχο κόκπιτ και φυσικά ίδια φιλοσοφία σχεδιασμού. Εκτός του μεγέθους η μόνη οπτική διαφορά των δυο αεροσκαφών ήταν οι ολοκινούμενες πτέρυγες canards τοποθετημένες ψηλά πάνω στις εισαγωγές αέρος και πίσω από το κόκπιτ. Το μεγάλο μέγεθος του αεροσκάφους, του έδωσε χώρο για δυο κινητήρες, τεράστιο χώρο για δεξαμενές καυσίμου και φυσικά μια ιδανική πτέρυγα που θα μπορούσε να φορτωθεί με οπλισμό σε οποιαδήποτε διαμόρφωση. Έξι πτερυγικοί φορείς και άλλοι τόσοι στην άτρακτο έδιναν δυνατότητες φορτίου που την εποχή εκείνη μόνο το F15 μπορούσε να ανταγωνιστεί.

Η Dassault πήρε το τεράστιο ρίσκο να φτιάξει το αεροπλάνο με δικούς της οικονομικούς πόρους, αξιοποιώντας την δεδομένη εμπειρία της στα δελταπτέρυγα αεροσκάφη και αποσκοπώντας σε παραγγελίες αρχικά από την Γαλλική πολεμική αεροπορία και ελπίζοντας σε εξαγωγές σε Αραβικές χώρες. Για τον σκοπό αυτό, εκτός των κλασσικών εθνικών χρωμάτων (λευκό, μπλε, κόκκινο) το έβαψε και μια όμορφη δίχρωμη ερημί παραλλαγή και έτσι το παρουσίασε το 1987 στην έκθεση του Le Bourge όπου το αεροσκάφος έκανε μια εντυπωσιακή επίδειξη. Δυστυχώς οι ελπίδες αποδείχθηκαν μάταιες και εκτός από την παραχώρηση κινητήρων που προορίζονταν για τα Μ2000, ουδεμία άλλη ουσιαστική βοήθεια δώθηκε από την Γαλλική κυβέρνηση.
Μετά και την παύση του ενδιαφέροντος από τις Αραβικές χώρες, το πρόγραμμα του Μ4000 έσβησε.

Αυτό που άφησε σαν παρακαταθήκη για το μέλλον ήταν ο σύγχρονος σχεδιασμός και ο συνδυασμός πτέρυγας δελτα με τα ολοκίνητα canards που αργότερα αξιοποιήθηκε στο Rafale. Αργότερα, Rafale και Μ4000 πέταξαν πολλές κοινές δοκιμαστικές πτήσεις, αλλά δυστυχώς και οι εξαγωγικές επιτυχίες του Rafale άργησαν πάρα πολύ.

Μοντελιστικά.

Δυστυχώς οι μοντελιστικές εταιρείες δεν τίμησαν το Μ4000. Μόνο η Anigrand έφτιαξε ένα εντυπωσιακό πλήρες ρητινένιο κιτ, υψηλής κατηγορίας και ανάλογης τιμής. Και ήρθε η Modelsvit να καλύψει το κενό.

Σε ένα όμορφο κουτί, έβαλε περισσότερα από 160 πλαστικά κομμάτια χωρίς καθόλου φλας ή άλλα σημάδια, μια μεγάλη καρτέλα χαλκομανιών απ' όπου μπορείτε να φτιάξετε το αεροπλάνο σε οποιονδήποτε χρωματισμό πέταξε, μάσκες για την καλύπτρα που δίνεται και σε δυο κομμάτια (ανοιχτή) και μονοκόματη (κλειστή) καθώς και ένα σετ φωτοχαραγμένων.

Κατά την γνώμη μου το κιτ είναι πλήρες και η τιμή περίπου στα 38 ευρώ, αν και δεν μπορεί να θεωρηθεί φτηνό, είναι μάλλον λογική γι αυτά που δίνει το κιτ. Το κιτ είναι πλήρως χαραγμένο, με το εμπρός μέρος της ατράκτου και το κόκπιτ (με πλήρως φωτοχαραγμένους πίνακες και κονσόλες) να φτιάχνονται ξεχωριστά και να εφαρμόζουν στο τέλος μέσα στο συγκρότημα πτερύγων-κεντρικής ατράκτου. Πιάνει σωστά την χαρακτηριστική "καμπούρα" στη άνω πτέρυγα στην ρίζα της ατράκτου.

Τα σκέλη και οι φωλιές και οι πόρτες του συστήματος προσγείωσης είναι όμορφα με καλή λεπτομέρεια, το ίδιο και οι εξαγωγές όπου συναντάμε και εσωτερική λεπτομέρεια. Δίνει καλή λύση στον τρόπο συναρμολόγησης και βαψίματος του εσωτερικού των εισαγωγών αέρα που μπορούν πρώτα να βαφτούν (λευκά ή με το χρώμα της ερημί παραλλαγής) και μετά να συναρμολογηθούν πολύ εύκολα. Από φορτία το κιτ δίνει μόνο την επιλογή των 6 πορτοκαλί βλημάτων αέρος-αέρος matra 550. Είναι μια λογική επιλογή καθώς στις περισσότερες πτήσεις τα αεροπλάνα πετούσαν ή κενά φορτίου ή με τον παραπάνω συνδυασμό.

Βέβαια υπήρξαν και αρκετές πτήσεις δοκιμών και επιδείξεων όπου φορτώθηκαν πολλά και ιδιαίτερα φορτία της εποχής εκείνης καθώς και εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου. Αν κάποιος διαθέτει στοκ Γαλλικών βλημάτων ή το παλιό κιτ της heller με τα Γαλλικά όπλα, σίγουρα θα μπορέσει να βρει πολλές ιδέες για να τα αξιοποιήσει μαζί με το Μ4000.

Ως επίλογος

Το κίτ της Modelsvit είναι ένα εντυπωσιακό και ωραίο κιτ που με λίγη δουλειά από τον μοντελιστή, σίγουρα θα αποδώσει ένα όμορφο και πολύ μεγάλο (για την κλίμακα 1/72) μοντέλο ενός αεροσκάφους που ναι μεν φτιάχτηκε για να είναι ένα ισχυρό οπλικό σύστημα, δεν παύει όμως να είναι ένα πολύ όμορφο αεροπλάνο.

Παρουσίαση του κιτ, επιμέλεια κειμένου και φωτογραφίες

- Νίκος Αντωνόπουλος

Ενημερωθείτε από το κατάστημα στατικού μοντελισμού που συνεργάζεστε για την διαθεσιμότητα και τιμές. Αναφέρετε ότι το διαβάσατε στο Modelclub.gr.

Βρείτε το πλησιέστερο σε εσάς κατάστημα. Αναφέρετε ότι τους βρήκατε από το Modelclub.gr

Μοιραστείτε το άρθρο