P-40N Warhawk & resin engine set - Special Hobby 1/72 Review - Modelclub.gr - Μοντελισμός & Hobby

P-40N Warhawk & resin engine set - Special Hobby 1/72 Review

Πρόκειται για ένα new tool κιτ της Special Hobby που κυκλοφόρησε το 2017 και σε συνδυασμό με το σετ ρητίνης της CMK είναι το καλύτερο που κυκλοφορεί αυτή την στιγμή σε αυτή την κλίμακα.

P-40N Warhawk & resin engine set 1/72
Special Hobby  SH72374 & CMK 7390
In box review
Αλέξανδρος Μαρίνος

Ιστορία

Το Curtiss P-40N Warhawk ήταν ένα μονοθέσιο μαχητικό βασισμένο στο P-36 Hawk που πέταξε για πρώτη φορά το 1938. Κατατάχθηκε μεταξύ των πιο ευρέως παραγόμενων αμερικανικών μαχητικών του πολέμου, με περισσότερα από 13.000 αεροσκάφη στη γραμμή παραγωγής. Ένα δημοφιλές αεροσκάφος, το οποίο κέρδισε τη φήμη του όχι μόνο ευέλικτου αλλά και σκληρού μαχητικού.Το P-40N ήταν η τελευταία σημαντική έκδοση παραγωγής. Η άτρακτος πίσω από το θάλαμο διακυβέρνησης επιμικύνθηκε για να αντιμετωπίσει τη ροπή του ισχυρότερου κινητήρα. Σε μια προσπάθεια μείωσης του βάρους, ο αριθμός των .50 cal πυροβόλων μειώθηκε από έξι σε τέσσερα, για να επανέλθει πάλι όμως πάλι στα έξι! Παρέμεινε περισσότερο γνωστό και ως Kittyhawk Mk.IV!

Το κιτ

Πρόκειται για ένα new tool κιτ της Special Hobby που κυκλοφόρησε το 2017 και το οποίο δεν έχει καμία σχέση με το P-40F που κυκλοφόρησε παλαιότερα το 2008. Ανοίγοντας το κουτί συναντάμε τρία πλαίσια απο το γνωστό γκρι, ένα πλαίσιο με τα διάφανα,μία καρτέλα με τα  decals (μαζί με ένα μικρό επιπλέον addendum-διόρθωση). Φωτοχαραγμένα δεν δίνει το κιτ ωστόσο ο βαθμός λεπτομέρειας είναι αρκετά καλός με μειονέκτημα την λίγο βαθειά γράμμωση σε ορισμένα πανελ κυρίως στα δύο μισά της ατράκτου.Το κιτ αριθμεί συνολικά πάνω από 70 κομμάτια.

Κατασκευή

Ξεκινώντας με το κόκπιτ, η λεπτομέρεια του σε αυτή την κλίμακα κιόλας είναι αρκετά καλή,με ξεχωριστά πλευρικά τοιχώματα και ανάγλυφες λεπτομέρειες. Το κάθισμα του πιλότου, η θωράκιση και το διάφραγμα είναι όλα χυτευμένα ξεχωριστά, όπως και ο πίνακας οργάνων. Το πάτωμα του πιλοτηρίου τοποθετείται στη θέση του επί του τμήματος που συνδέει τα άνω μισά των πτερυγίων. Εκτός από το κοκπιτ, το μόνο άλλο στοιχείο που πρέπει να συναρμολογηθεί προτού να μπορέσουν να κλείσουν τα μισά της ατράκτου είναι το ψυγείο, το οποίο αποτελείται από τρία διαφορετικά μέρη.

Το κατώτερο μέρος των πτερύγων, όπως και το επάνω,δίνονται σε ένα κομμάτι. Το σύστημα προσγείωσης και οι φωλέες είναι σχεδιασμένα ώστε να αποδώσουν ένα πειστικό βάθος ενώ διατίθενται δύο διαφορετικοί κύριοι τροχοί, οπότε βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει τη σωστή έκδοση για το συγκεκριμένο αεροσκάφος που θέλετε να κατασκευάσετε. Ο ουραίος τροχός διατίθεται σε ένα κομμάτι.

Μετά την ένωση των πτερύγων με την άτρακτο, προστίθενται οι υπόλοιπες επιφάνειες ελέγχου. Τα οριζόντια σταθερά είναι μονοκόμματες επιφάνειες, ενώ το πηδάλιο δίνεται χωριστά για να προστεθεί στο κάθετο σταθερό ανάλογα με την επιθυμία του μοντελιστή. Οι εξαγωγές του κινητήρα δίνονται και αυτές ξεχωριστά από την άτρακτο και μπορούν να προστεθούν από το εξωτερικό της ατράκτου, το οποίο αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα όταν πρόκειται για το στάδιο βαψίματος. Τέλος παρέχονται δύο σετ από γρίλιες ψύξης, ένα ανοιχτό και ένα κλειστό καθώς και δύο τύποι ελίκων αναλόγως της παραλλαγής που θα επιλέξουμε.

Δύο τύποι δεξαμενών, μαζί με μια βόμβα για τον κεντρικό πυλώνα δίνει η εταιρία για να φορτώσουμε τα πτερύγια. Τα διάφανα μέρη είναι όμορφα-λεπτά και διαυγή και το ολισθαίνον τμήμα του καλύπτρας παρέχεται χωριστά από το αλεξήνεμο. Ωστόσο  η καλύπτρα δίδεται και μονοκόμματη για εκείνους που δεν τους ενδιαφέρει και τόσο πολύ η απόδοση της εσωτερικής λεπτομέρειας.

Χαλκομανίες

 Χαλκομανίες της Cartograf, εξαιρετικής ποιότητας με ωραία εκτυπωμένα χρώματα για τέσσερις παραλλαγές:

  • Curtis P-40N-5, 49th Fighter Group, 7th Fighter Squadron, Gusap, New Guinea,1944.
  • Curtis P-40N-5 "Butter Bean II", 80th Fighter Group, 89th Fighter Squadron, Nagaghuli, Assam, India, 1944.
  • Curtis P-40N "Snafu", No. 120 Squadron, ML/KNIL/RNEIAAF, 72nd Air Defence Wing, RAAF, Mokmer Biak, New Guinea, 1945
  • Curtis P-40N "Snafu", No. 120 Squadron, ML/KNIL/RNEIAAF, 2VB (Vlieg Basis) Andir, Dutch East Indies, 1947

Ρητίνες

 Όπως ήταν φυσικό η CMK μετά την κυκλοφορία του κιτ δημιούργησε ένα εξαιρετικά λεπτομερές σετ ρητίνης ενός κινητήρα Allison V-1710-39, το οποίο απογειώνει το βαθμό λεπτομέρειας του κιτ. Το σετ περιλαμβάνει 15 συνολικά κομμάτια,το μπλοκ του κινητήρα του οποίου η λεπτομέρεια είναι εξαιρετική γι’αυτή την κλίμακα, εξαρτήματα για τη συναρμολόγηση του πλαισίου τοποθέτησης, το τείχος προστασίας, τα καλύμματα του κινητήρα, και το ψυγείο. Βεβαιωθείτε μόνο ότι θα ξεπλύνετε τα κομμάτια σε σαπουνόνερο για να καθαρίσετε τα υπολείμματα από τα καλούπια. Συνιστάται οπωσδήποτε για όποιον θελήσει να δώσει το κάτι παραπάνω σε αυτό το κιτ και να τραβήξει όλα τα βλέμματα!

Εν κατακλείδι

 Η Airfix μας έχει ήδη δώσει ένα ωραίο early Warhawk, οπότε ήταν ευκαιρία για την Special Hobby να μας δώσει ένα late! Είναι σίγουρα πιο λεπτομερές και πιο περίπλοκο σε σύγκριση με το κιτ της Airfix και σε συνδυασμό με το σετ ρητίνης της CMK είναι το καλύτερο που κυκλοφορεί αυτή την στιγμή σε αυτή την κλίμακα. Συνιστάται ανεπιφύλακτα!

Παρουσίαση του κιτ, επιμέλεια κειμένου και φωτογραφίες

- Αλέξανδρος Μαρίνος

Tο δείγμα ήταν μια ευγενική προσφορά από τη Special Hobby με σκοπό την παρουσίαση στα μέλη μας.

 

Ενημερωθείτε από το κατάστημα στατικού μοντελισμού που συνεργάζεστε για την διαθεσιμότητα και τιμές. Αναφέρετε ότι το διαβάσατε στο Modelclub.gr.

Βρείτε το πλησιέστερο σε εσάς κατάστημα. Αναφέρετε ότι τους βρήκατε από το Modelclub.gr

Μοιραστείτε το άρθρο
 



Σχετικά Άρθρα