Κατασκευή F-102A HAF, Revell-Monogram 1/48 - Modelclub.gr - Μοντελισμός & Hobby

Κατασκευή F-102A HAF, Revell-Monogram 1/48

Article Index

H Ελληνική Αεροπορία το 1969 παρά το εμπάργκο των Αμερικάνων παρέλαβε 20 F-102A και 5 εκπαιδευτικά TF-102A για την υποστήριξη της Νοτιοανατολικής πτέρυγας του NATO. Mε υπηρεσία 8 χρόνων περίπου είναι ίσος το ποιο αμφιλεγόμενο αεροσκάφος της νεότερης Ελληνικής Αεροπορίας με πολλά προβλήματα αεροδυναμικής και επιδόσεων αλλά με πρωτοποριακή σχεδίαση για τις επόμενες γενιές αεροσκαφών, και τα ποιο σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα της εποχής του όπως radar, σύστημα ελέγχου πυρός, υπολογιστή και ραδιοζεύξη.

F-102A : Revell-Monogram kit 5518 1/48
Σετ βελτίωσης: Black box
Σήματα: ICARUS DECALS
Χρώματα σμάλτου: Humbrol, Model Master
Ακρυλικά χρώματα: Model Master
Βελτιωτικό υγρό σημάτων: Gunze Sangyo
Ακρυλικό βερνίκι: Humbrol

TO KIT

Αποτελούμενο από 91 κομμάτια σε γκρι μαλακό πλαστικό πρόκειται για ένα πολύ καλό kit με αρκετά καλή λεπτομέρεια παρά τα χρόνια ηλικίας του καλουπιού. Προτιθέμενοι να κατασκευάσουμε ένα Ελληνικό αεροσκάφος, το μοντέλο θα χρειαστεί λίγες μετατροπές και προσθήκες για να γίνει ένα σωστό F 102A. Βλέποντας λοιπόν επιμέρους το kit, ξεκινάμε από το cockpit όπου και διακρίνουμε σε μέτριο επίπεδο λεπτομέρειας το κάθισμα που δίνετε σε 3 κομμάτια, η μπανιέρα του cockpit και ο πίνακας οργάνων. Με προσθήκη ζωνών του καθίσματος, κατασκευή του σκοπευτικού και λίγες καλωδιώσεις μπορούμε να δώσουμε μια ποιο σωστή εικόνα του. Λόγο της τελειομανίας που μας ταλαιπωρεί εμείς χρησιμοποιήσαμε το cockpit της Black box με σχεδόν τέλεια αναπαράσταση του πραγματικού! Συνεχίζοντας στα δύο επιβλητικά μεγάλα μισά της ατράκτου και των δύο μισών πτερύγων από κάθε πλευρά, διακρίνουμε σε όλες τις επιφάνειές τους υπερυψωμένη γράμμωση, την οποία την μετατρέψαμε σε χαραγμένη γράμμωση. Προχωρώντας στο χώρο των πυραύλων ΑΙΜ-4 Falcon, στις φωλιές ανασύρσεως των συστημάτων προσγειώσεως καθώς και των σκελών διακρίνουμε ανάγλυφη λεπτομέρεια που θα ικανοποιήσει έναν αυξημένων απαιτήσεων μοντελιστή! Η καρτέλα με τα σήματα του kit έχει λίγα προειδοποιητικά καλής ποιότητας και μας δίνει χαλκομανίες για δύο Αμερικάνικες μοίρες.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

Ξεκινήσαμε από το χώρο του cockpit, παίρνοντας όπως αναφέραμε παραπάνω το set της black box, στον οποίο αν και η λεπτομέρεια είναι πολύ καλή, υπάρχουν πάντα περιθώρια για βελτιώσεις. Κατασκευάσαμε το σκοπευτικό, επάνω από το πίνακα οργάνων από ψιλό φύλλο πλαστικού και το κρύσταλλό του με διαφανή ζελατίνα ενώ λίγες καλωδιώσεις πίσω από το κάθισμα του χειριστή γέμισαν το χώρο. Αρχικά ψεκάσαμε τη “μπανιέρα” του cockpit, τα πλαϊνά του τοιχώματα, το κάθισμα και τον πίνακα οργάνων με το Matt light grey No 147 της Humbrol και στη συνέχεια έγινε wash με αραιωμένο μαύρο χρώμα και στεγνό πινέλο με 3 μέρη light gray και 1 μέρος λευκού.
Το μαξιλάρι του καθίσματος βάφτηκε Matt uniform green No 76 ενώ το προσκέφαλο και τα μαξιλάρια επάνω στις λαβές του βάφτηκαν με 2 μέρη Matt scarlet No 60 και ένα μέρος red brown No 160, όλα της Humbrol.
Τα όργανα του πίνακα βάφτηκαν εσωτερικά καταρχήν με αραιωμένο μαύρο χρώμα και στη συνέχεια αναδείξαμε του δείκτες με άσπρο matt, με στεγνό πινέλο. Αυτά σφραγίστηκαν με βερνίκι gloss για να αναπαραστήσει το κρύσταλλό τους. Το σκιάδιο και το σκοπευτικό βάφτηκε με tire black και με στεγνό πινέλο σε ανοιχτότερο τόνο έγιναν φωτοσκιάσεις.

Η συγκόλληση του ολοκληρωμένου cockpit και των δύο μισών της ατράκτου παρουσίασαν κάποια προβλήματα εφαρμογής αλλά ξεπεράστηκαν με συνεχή τρίψιμο και στοκάρισμα στο επιμέρους σημείο.
Προβλήματα εφαρμογής είχαμε και στην άτρακτο με τις πτέρυγες, αλλά και εδώ ξεπεράστηκαν με το γνωστό και άχαρο τρόπο του τρίψε – στοκάριζε.

Από την αρχή είχαμε αποφασίσει, ανοίγοντας και παρατηρώντας το kit της Monogram να μετατρέψουμε την υπερυψωμένη γράμμωσή του σε χαραγμένη. Γι αυτό επιστρατεύτηκαν διάφορα χαρακτικά εργαλεία της Olfa, βελόνα ραπτομηχανής για τα πρητσίνια, μεταλλικά πλαίσια για τα πάνελ και ευλύγιστο μεταλλικό χάρακας της Tamiya.
Η αρχή έγινε με τρίψιμο όλων των επιφανειών με ντουκόχαρτο 600 βαθμών και όταν ολοκληρώθηκε η εργασία μας ξανατρίφτηκαν με 1000 βαθμών και καθαρίστηκαν πολύ καλά με υγρό καθαριστικό πιάτων . Η διαδικασία αυτή είναι αρκετά χρονοβόρα και επίμονη αλλά είναι καθοριστική για τη ρεαλιστική εμφάνιση του μοντέλου στο τέλος.

Οι φωλιές ανάσηρσης του συστήματος προσγείωσης καθώς και οι χώροι των πυραύλων AIM-4 Falcon ψεκάστηκαν με το deck green No 88 και αναδείξαμε με μαύρο και aluminium χρώμα τις σωληνώσεις και τις καλωδιώσεις τους.
Κατά της διάρκεια της κατασκευής συλλέξαμε φωτογραφικό υλικό με λεπτομέρειες του F 102A και συγκεκριμένα του Radar, τις θυρίδες των ηλεκτρονικών LRU ( Line Replacement Unit ) ναυτιλίας, υπολογιστών και ραδιοξεύξης.

Με τη πρόκληση μπροστά μας και τη θετική σκέψη δεδομένη αρχίσαμε τη συλλογή καρτελών φύλλου πλαστικού με πάχος 3 mm και τεντωμένο και ζεσταμένο πλαστικό σε διάφορα μεγέθη που είναι τα βασικά υλικά της κατασκευής μας. Άλλωστε η χαρά της δημιουργίας είναι το επιθυμητό ζητούμενο στο μοντελισμό αποκτώντας περισσότερες μοντελιστικές εμπειρίες και φτιάχνοντας δυσκολότερες κατασκευές.

Ξεκινώντας με τα διαμερίσματα των ηλεκτρονικών που βρίσκονται στην αριστερή και δεξιά πλευρά του ρίνχους του αεροσκάφους, κόψαμε με ταχυτροχό τις δύο αντίστοιχες θυρίδες από κάθε πλευρά. Με φύλλο πλαστικού δημιουργήσαμε τα εσωτερικά τοιχώματα και κατόπιν συμβουλευόμενοι πάντα το φωτογραφικό μας υλικό τα ψεκάσαμε με trainer yellow Νο 24.
Το “γέμισμα” των διαμερισμάτων έγινε κατασκευάζοντας αρχικά τα box των ηλεκτρονικών συστημάτων και στη συνέχεια δημιουργήθηκε ο χώρος που καταλήγουν οι καλωδιώσεις (Terminal boxes). Σε αυτό το σημείο εμπλουτίσαμε τις περιοχές αυτές με διάφορα περισσεύματα (spear) από άλλα kit, σωληνώσεις, καλωδιώσεις και πλεξούδες καλωδιώσεων.
Οι πλεξούδες καλωδίων έγιναν με λεπτό τεντωμένο και ζεσταμένο πλαστικό ανάλογα με το επιθυμητό πάχος που θέλαμε και αφού κωλύθηκαν με εποξική κόλα τις βάψαμε με άσπρο χρώμα.

Επόμενο στάδιο έχει το Radar του F 102A όπου βρίσκετε στο μπροστινό μέρος του ρίνχους του αεροσκάφους. Αρχικά η Antenna του κατασκευάστηκε με λεπτό φύλλου πλαστικού όπου τοποθετήθηκε επάνω σε μία ζεσταμένη σφαιρική μεταλλική μήτρα.
Αφού μετά από αρκετές προσπάθειες πήρε την μορφή που θέλαμε, τη κόψαμε και τη βάψαμε με light grey No 147 και προσθέσαμε διάφορες λεπτομέρειές του με τα γνωστά υλικά κατασκευής. Στο κώνο του Radar δημιουργήσαμε με εποξικό στόκο της φωλιές των βιδών του και βάψαμε το εσωτερικό του με το radome tan No 148.

Σειρά είχε να ανοιχτούν οι θυρίδες των ραδιοβοηθημάτων πίσω από το cockpit. Με φύλλο πλαστικό διαμορφώθηκαν οι εσωτερικοί χώροι και τα καλύμματά τους τα οποία εσωτερικά βάφτηκαν με το deck green No 88.
Τα Box των ασυρμάτων έγιναν και αυτά με φύλλο πλαστικό και τα βάψαμε με το tire black ενώ προστέθηκαν καλωδιώσεις σε κόκκινο και μαύρο χρώμα. Τελειώνοντας με τις κατασκευές, κόψαμε τα πηδάλια κλείσεις στις πτέρυγες και του κάθετου σταθερού και τα ξανά κολλήσαμε σε άλλη θέση.

Το αλεξινέμιο βάφτηκε εσωτερικά με αναλογία 50% clear bleu και 50% clear green και αφού τοποθετήθηκε μπροστά στο cockpit το στοκάραμε και το τρίψαμε σχολαστικά. Κάνοντας ένα τελικό έλεγχο, περάσαμε όλες τις ενώσεις των κατασκευών με υγρό στόκο. Επιμέρους τρίφτηκαν με ντουκόχαρτο 1000 βαθμών και στη συνέχεια τις πλύναμε με υγρό πιάτων για τυχόν σκόνες και σκουπιδάκια. Με τη χαρά εμφανή στο πρόσωπό μας έχοντας ξοδέψει αρκετό χρόνο δουλειάς και υπομονής, ετοιμαστήκαμε για…

DMC Firewall is a Joomla Security extension!