Η δυναμική επιστροφή της Airfix συνεχίζεται ακάθεκτα και αυτή την φορά μας παρουσίασε ένα νέο κιτ στην δημοφιλή 1/48, του Bristol Blenheim Mk. IF. Μέχρι στιγμής το μόνο κιτ που κυκλοφορούσε στην αγορά, ήταν το αντίστοιχο της Classic Airframes, το οποίο ως short run δεν ήταν και ότι πιο εύκολο για κατασκευή.
Bristol Blenheim Mk. IF 1/48
Airfix A09186
In box review
Αλέξανδρος Βούρβαχης
Ιστορία
Το Blenheim ήταν ένα ελαφρύ βομβαρδιστικό της RAF, το οποίο σχεδιάστηκε από την British Aeroplane Company και χρησιμοποιήθηκε κατά κύριο λόγο τον πρώτο καιρό του Β’ΠΠ. Εκτός από βομβαρδιστικό, χρησιμοποιήθηκε και ως νυχτερινό καταδιωκτικό, μέχρι να εμφανιστεί το Beaufighter. Το Blenheim ήταν το πρώτο αεροσκάφος της RAF το οποίο είχε πλήρες μεταλλικό skin, ανασυρόμενο σύστημα προσγείωσης, flaps και υδραυλικά κινούμενο πύργο, καθώς και προπέλες με μεταβαλλόμενο pitch.
Το Bristol Blenheim παρουσιάζει μεταξύ άλλων και ελληνικό ενδιαφέρον, μιας και χρησιμοποιήθηκε από την ΕΒΑ, αν και είχαμε τα Mk IV και όχι τα Mk IF που δίνει η Airfix. Από τα Mk I, χρησιμοποιήσαμε την έκδοση του βομβαρδιστικού Mk IB, τα οποία μας άφησαν οι Άγγλοι ως ενίσχυση.
Το κιτ
Το κιτ αποτελείται από 196 κομμάτια τα οποία θα συναντήσουμε σε έξι πλαίσια, στο γνωστό γκρι πλαστικό της Airfix, καθώς και από 16 διαφανή, ενώ δίνει σήματα για δύο αεροσκάφη. Τα πλαίσια είναι συσκευασμένα σε μια μεγάλη σακούλα και αυτό ίσως δημιουργήσει πρόβλημα σε μικρά κομμάτια που μπορεί να σπάσουν. Το δικό μας δείγμα πάντως, ήταν σε άριστη κατάσταση. Τα διαφανή είναι σε ξεχωριστό σακουλάκι, προκειμένου να προστατευτούν από γδαρσίματα και εκδορές. Οι οδηγίες ακολουθούν την γνωστή αναλυτική διαδοχή συναρμολόγησης της Airfix, κάνοντας την εκ πρώτης όψεως περίπλοκη, αλλά αν ακολουθήσει κανείς τα βήματα ακριβώς δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα.
Το πλαστικό εκτός από γκρι, είναι μαλακό σε σχέση με τα αντίστοιχα άλλων εταιρειών, πράγμα που σημαίνει πως καθαρίζεται πολύ εύκολα από τα sprues, αλλά παράλληλα θα χρειαστεί λίγη προσοχή όταν αφαιρούμε τα περισσεύματα, γιατί μπορεί να τραυματιστεί η επιφάνειά του. Η ποιότητα χύτευσης πάντως είναι εξαιρετική, χωρίς φλας και όλα τα κομμάτια έχουν ωραίες και καθαρές λεπτομέρειες.
Το πιλοτήριο έχει αρκετά καλή λεπτομέρεια και η μόνη επιβαλλόμενη προσθήκη, θα είναι οι ζώνες στα καθίσματα. Οι πιο απαιτητικοί βέβαια θα βρουν πεδίο βελτίωσης, με προσθήκη καλωδιώσεων, σωληνώσεων κτλ. Ο πύργος έχει και αυτός εξαιρετική λεπτομέρεια και η Airfix μας δίνει ένα jig προκειμένου να ευθυγραμμιστούν σωστά τα κομμάτια που απαρτίζουν τον σκελετό του.
Το κιτ δίνει την δυνατότητα να τοποθετηθούν οι επιφάνειες ελέγχου σε διάφορες θέσεις, μεταξύ των οποίων και τα flaps, για τα οποία δίνεται όλη η εσωτερική τους λεπτομέρεια. Εδώ αξίζει να σημειωθεί πως η Eduard έχει κυκλοφορήσει ήδη ένα σετ για τα flaps σε Ρ.Ε. το οποίο θα απογειώσει την τελική εικόνα του μοντέλου.
Η καλή λεπτομέρεια συνεχίζεται και στα gear bays, ενώ δίνεται όλος ο μηχανισμός ανάσυρσης των σκελών. Εννοείται πως και εδώ ο έμπειρος μοντελιστής θα βρει ένα εξαιρετικό πεδίο για βελτίωση, με προσθήκη σωληνώσεων για τα φρένα, καλώδια και υδραυλικά κυκλώματα.
Οι δύο Bristol Mercury VIII των 840Ps ο κάθε ένας, δίνονται σε αρκετά κομμάτια, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται τα collector rings για το σύστημα εξαγωγής, τα ωστήρια και διάφορα άλλα. Τα cowling flaps μπορούν να τοποθετηθούν είτε ανοιχτά, είτε κλειστά, όπως επίσης και οι θυρίδες πρόσβασης των κινητήρων. Οι κύλινδροι έχουν ανάγλυφη λεπτομέρεια που περιλαμβάνει τις ψήκτρες, αλλά και τις λάμες κατεύθυνσης του αέρα.
Η γράμμωση είναι χαραγμένη και ίσως μερικοί την βρουν κάπως βαθειά, αλλά αυτά είναι καθαρά προσωπικά γούστα. Η Airfix μάλιστα, δίνει και ένα μέρος από τα πριτσίνια του αεροσκάφους, τα οποία είναι είτε χαραγμένα, είτε ανάγλυφα. Στο εσωτερικό της ατράκτου θα συναντήσουμε όλη την ορατή δομή μαζί με τα bulckheads, ασυρμάτους, τις θέσεις για το πλήρωμα, καθώς και το bomb-bay. Στην συγκεκριμένη έκδοση βέβαια, δεν χρησιμοποιείται μιας και πρόκειται για μαχητικό και η Airfix δίνει μια γόνδολα με τέσσερα πολυβόλα τα οποία τοποθετούνται ακριβώς επάνω στις θυρίδες του bomb-bay. Αν κάποιος βέβαια θελήσει να φτιάξει το βομβαρδιστικό και όχι το μαχητικό, απλά μπορεί να παραλείψει την γόνδολα και να ρίξει λίγη δουλειά παραπάνω στον χώρο του bomb-bay. Μάλιστα, έτσι θα μπορέσει να κατασκευάσει και ένα από τα αεροσκάφη που πολέμησαν στην Ελλάδα και εξορμούσαν από το αεροδρόμιο της Δεκέλειας και στη συνέχεια ήρθαν σε ελληνικά χέρια.
Οδηγίες και Χαλκομανίες
Οι οδηγίες χωρίζουν την κατασκευή σε 116 στάδια, κάτι που μπορεί αρχικά να προβληματίσει, αλλά μετά από μια προσεκτική μελέτη όλα κουμπώνουν εκεί που πρέπει και η κατασκευή θα προχωρήσει χωρίς κανένα πρόβλημα. Η Airfix δίνει σήματα για δύο αεροσκάφη, ένα βαμμένο στα χρώματα των βομβαρδιστικών, δηλαδή Dark Earth και Dark Green για τις επάνω επιφάνειες και μαύρο ματ για τις κάτω, το οποίο επιχειρούσε το 1940 με το 23ο Squadron από το Wittering του Cambridgeshire, καθώς και ένα βαμμένο μαύρο όπως επιχειρούσε τον Δεκέμβρη του 1940 από το Church Fenton του North Yorkshire.
Οι κωδικοί των χρωμάτων δίνονται σε Humbrol και είναι το 29 για το Dark Earth, το 30 για το Dark Green και το 33 για το μαύρο. Εναλλακτικά, οι επίσημη ονομασία των χρωμάτων από την RAF ήταν BS450 για το Dark Earth, BS241 για το Dark Green και BS642 για το Night Black.
Συμπέρασμα
Το κιτ είναι εξαιρετικό από κάθε άποψη και το συνιστούμε με κλειστά τα μάτια. Είτε κάποιος το φτιάξει χωρίς την χρήση βελτιωτικών, είτε αποφασίσει να προσθέσει δική του δουλειά και βελτιωτικά, το αποτέλεσμα θα είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακό! Μάλιστα, από την διαρρύθμιση των κομματιών γίνεται αντιληπτό πως στο μέλλον θα κυκλοφορήσει και η έκδοση του βομβαρδιστικού, χωρίς να αποκλείεται και η έκδοση Mk. IV.
Tο κιτ το αγοράσαμε από το κατάστημα στατικού μοντελισμού Plastimodellismo με σκοπό την παρουσίαση στα μέλη μας
Μπορείτε να το προμηθευτείτε απο το κατάστημα Plastimodellismo, Ιπποκράτους 48, 10680 Αθήνα, 210 3613011, ή από το e-shop www.pla.gr