Unboxing το URAL-4320 της Zvezda - Modelclub.gr - Μοντελισμός & Hobby

Unboxing το URAL-4320 της Zvezda

To URAL-4320, είναι μια ακόμη κλασσική περίπτωση όπου μέχρι πρότινος υπήρχε ένα μόνο κιτ στην 1/35 για το συγκεκριμένο όχημα, παμπάλαιο και δυσεύρετο, ενώ τώρα υπάρχουν πάνω από τρία, ενώ άρχισαν να κυκλοφορούν σωρεία βελτιωτικών και προσθετικών κιτ.

Russian Army Truck URAL-4320 1/35
Zvezda 3654
In box review
Ορέστης Παντελόγλου

Η Zvezda, αν και έρχεται «τρίτη» στην κυκλοφορία των Ural 4320, φροντίζει να διαφοροποιεί το φορτηγό της, παρέχοντας το μακρύ «ρύγχος», που εξοπλίζει τα οχήματα (πολιτικά και στρατιωτικά) από το 1990 και μετά, δίνοντας έτσι μια πιο σωστή βάση για τα «σύγχρονα» οχήματα.

Το Ural 4320

To Ural-4320, είναι ένα ντιζελοκίνητο, 6x6 φορτηγό γενικής χρήσης που παράγεται στο Ural Automotive Plant στο Miass της Ρωσίας, για στρατιωτική χρήση. Η παραγωγή του ξεκίνησε το 1976 και συνεχίζεται ακόμη. Σχεδιασμένο για να μεταφέρει εμπορεύματα, προσωπικό, αλλά και ρυμούλκες σε κάθε είδους έδαφος, χρησιμοποιείται σε σωρεία ρόλων με τις απαραίτητες μετασκευές στο τμήμα της καρότσας: Από πυροσβεστικό και κλούβα, μέχρι πλατφόρμα για τον εκτοξευτή ρουκετών BM-21 «Grad».

Μετά τα μέσα της δεκαετίας του 1990, τα σχέδια των Ural-4320 και Ural-5557, τροποποιήθηκαν, επιμηκύνοντας το καπό (για να χωρέσουν οι νέοι κινητήρες YaMZ-238M2 και YaMZ-236M2) και μετακινώντας τους προβολείς στον μπροστινό προφυλακτήρα. Στις πολιτικές εκδόσεις, οι χαρακτηριστικές θέσεις κάτω από τα φτερά, ταπώθηκαν με πλαστικά καλύμματα, αλλά οι στρατιωτικές εκδόσεις διατήρησαν τους προβολείς στις παλιές θέσεις.

Το κιτ

Η κυκλοφορία της Zvezda, είναι μια ακόμη από αυτές που έχουν ανεβάσει ψηλά τον πήχη για την Ρωσική εταιρεία. Η συσκευασία είναι πλέον χαρακτηριστική με το κουτί να περιέχει ένα δεύτερο κουτί, το οποίο «φιλοξενεί» τα πλαίσια και τις χαλκομανίες. Πρέπει να αναφέρω ότι ίσως εδώ η Zvezda το παράκανε με το στρίμωγμα των κομματιών, καθώς στο δικό μου κιτ, ένα από τα στυλίδια της καμπίνας έσπασε λόγω του στριμώγματος των πλαισίων... Μικρό όμως το κακό.

Συνολικά 357 κομμάτια απαρτίζουν το κιτ, αριθμός ιδιαίτερα εντυπωσιακός, αν αναλογιστούμε ότι πρόκειται για ένα κιτ φορτηγού. Μια πρώτη ματιά στα πλαίσια, μπορεί κάποιος να διακρίνει ότι η Zvezda, έχει κάνει βήματα και στο «σπάσιμο» (tooling) του κιτ, καθώς κάθε πλαίσιο, περιέχει όσο το δυνατόν περισσότερα κομμάτια από συγκεκριμένα τμήματα (π.χ σασί και κινητήρας, αναρτήσεις, καμπίνα και καρότσα), «γλυτώνοντας» έτσι το ψάξιμο σε διαφορετικά πλαίσια.

Το πρώτο πλαίσιο που βγαίνει από το κουτί, είναι αυτό που περιλαμβάνει τα κομμάτια για την καμπίνα. Το γεγονός ότι το κιτ δίνει την δυνατότητα να κολληθούν ανοικτές οι πόρτες και το καπό, έχει ως αποτέλεσμα τα πολλά κομμάτια και η προσοχή στην λεπτομέρεια του έτσι και αλλιώς σπαρτιατικού εσωτερικού. Οι πόρτες δίνονται σε δύο κομμάτια (εσωτερικό και εξωτερικό), ενώ, τα εσωτερικά τοιχώματα της καμπίνας είναι «καθαρά». Κάτι που όμως δεν ισχύει για το καπό, όπου στο εσωτερικό υπάρχουν τέσσερα pin marks που θα πρέπει να στοκαριστούν αν κάποιος θελήσει να το αφήσει ανοικτό.

Το δεύτερο πλαίσιο, αφορά το σασί και τον κινητήρα, που το μόνο που πρέπει να προστεθεί είναι οι καλωδιώσεις, προκειμένου να είναι πλήρης και να φαίνεται από το καπό. Η γενική εικόνα του πλαισίου, δίνει μια πολύ καλή εικόνα του πλήθους και της ποιότητας της λεπτομέρειας του κιτ, με πολλά μικρά και μεγάλα κομμάτια, χωρίς φλας και τα pin marks «κρυμμένα»... Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, ότι τα σημεία σύνδεσης των κομματιών με το πλαίσιο είναι αρκετά λεπτά, κάτι που διευκολύνει το καθάρισμα τους.

Το μάτι φυσικά τραβάει -λόγω μεγέθους των κομματιών- το πλαίσιο με την καρότσα. Ένα πλαίσιο που αναδεικνύει την δουλειά που έχει γίνει από την Zvezda καθώς τα πάνελ της καρότσας αποδίδονται πάρα πολύ ικανοποιητικά, τόσο στα μεταλλικά, όσο και στα ξύλινα μέρη. Η κουκούλα δίνεται σπασμένη σε πέντε μέρη, και δεδομένου ότι πρόκειται για σκληρό πλαστικό, μπορεί να χαρακτηριστεί αποδεκτή για χρήση. Πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι απουσιάζουν οι δοκοί στήριξης της κουκούλας, που θα «έδινε», λίγο παραπάνω στο κιτ...

Επόμενα πλαίσια είναι αυτά που περιλαμβάνουν τις αναρτήσεις και τους τροχούς (τρία συνολικά, δύο ίδια και ένα ξεχωριστό). Και εδώ η λεπτομέρεια είναι εμφανής και σίγουρα θα χρειαστεί ηρεμία και υπομονή για την συναρμολόγηση. Τα κομμάτια, με μια πρώτη ματιά, δεν πρόκειται να ταλαιπωρήσουν με περιττούς καθαρισμούς και στοκαρίσματα, καθώς είναι προσεκτικά καλουπωμένα.

Στα «μικρότερα» πλαίσια, έχουμε τα βινυλικά λάστιχα, τα οποία χαρακτηρίζονται από την καλή αποτύπωση των λεπτομερειών στα πλαϊνά και στα πέλματα. Την εικόνα «χαλάει» λίγο η γραμμή από το καλούπι που διατρέχει το κέντρο του πέλματος, η ο ποία όμως πρέπει να φεύγει με λίγο τρίψιμο.

Τα διαφανή, χαρακτηρίζονται από την καλή διαφάνεια και την ωραία λεπτομέρεια με τα πλαίσια, ενώ και σε αυτό το κιτ, περιλαμβάνεται το αυτοκόλλητο με το χρώμιο για την αναπαράσταση των καθρεφτών.

Το φυλλάδιο οδηγιών και αυτό δεν ξεφύγει από την πεπατημένη της Zvezda, ενώ οι χαλκομανίες είναι ωραία εκτυπωμένες χωρίς προβλήματα.

Εν κατακλείδι:

Πρόκειται για ένα πολύ ωραίο κιτ, που επί της ουσίας αποτελεί την μοναδική σωστή βάση για τα Ural μετά το 1990. Η Zvezda, πλέον έχει μπει για τα καλά στον δρόμο των ποιοτικών και οικονομικών κιτ, με κάθε κυκλοφορία να ανεβάζει τον πήχη.

Συστήνεται ανεπιφύλακτα για κάθε επιπέδου μοντελιστές, που πλέον θα έχουν έναν ακόμη λόγο να σχεδιάσουν, ιδιοκατασκευές, βινιέτες και διοράματα με το αειθαλές φορτηγό.

Παρουσίαση, σύνταξη-επιμέλεια κειμένου, φωτογραφίες

- Ορέστης Παντελόγλου
34,60€

Tο κιτ το αγοράσαμε από το κατάστημα στατικού μοντελισμού Plastimodellismo με σκοπό την παρουσίαση στα μέλη μας
Μπορείτε να το προμηθευτείτε απο το κατάστημα Plastimodellismo, Ιπποκράτους 48, 10680 Αθήνα, 210 3613011, ή από το e-shop www.pla.gr

Μοιραστείτε το άρθρο
 
DMC Firewall is a Joomla Security extension!