Modelclub.gr Φόρουμ

Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας. Γνώμες, προτάσεις, κριτική. (Αναγνώστηκε 26878 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

sotiris

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Aρχικατής Πρωτοσύγγελος και Πάπας
  • Μηνύματα: 2953
  • Μέσ'το άρμα θα καούμε!
Απο ποσταρισμα του Σαββα Βλασση στο facebook

ΤΕΤΡΑΕΤΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ SPITFIRE ΠΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΥΣ ΑΙΘΕΡΕΣ
Η Γιορτή της Πολεμικής Αεροπορίας πέρασε με τις συνήθεις, σε γενικές γραμμές, εκδηλώσεις αλλά μόλις μερικές ημέρες πριν είχαν δημιουργηθεί οι προϋποθέσεις για ένα νέο «αστέρι» που θα δίνει διαφορετική νότα στις μελλοντικές εορταστικές εκδηλώσεις.
Στις 29 Οκτωβρίου ο υπουργός Εθνικής Αμύνης ενέκρινε την ομόφωνη γνωμοδότηση του Α
νωτάτου Αεροπορικού Συμβουλίου (7-9-2012) για την δωρεάν παραχώρηση του διατηρημένου καταδιωκτικού Spitfire με αριθμό σειράς MJ 755, κυριότητος Πολεμικής Αεροπορίας, σε κοινωφελές ίδρυμα που θα ιδρυθεί για τον σκοπό αυτό από τον επιχειρηματία Παναγιώτη - Πήτερ Λιβανό. Το ενδιαφέρον του τελευταίου είχε εκδηλωθεί επισήμως με την αποστολή επιστολής εκπροσώπου του στις 6 Ιουλίου 2011. Το αεροσκάφος είχε αποφασισθεί προ ετών να ανακατασκευαστεί και να λειτουργικό κι ενδεχομένως στο μέλλον πλόιμο. Έκτοτε, αποσυναρμολογήθηκε αλλά οι εργασίες προχώρησαν με αργό ρυθμό και το αεροσκάφος παραμένει αποσυναρμολογημένο στο ΚΕΑ.
Σύμφωνα με το σχέδιο Σύμβασης Δωρεάν Παραχώρησης Χρήσης που εγκρίθηκε, το Spitfire θα παραχωρηθεί για χρονικό διάστημα 4 ετών, αρχής γενομένης από της υπογραφής του πρωτοκόλλου παράδοσης – παραλαβής. Η σύμβαση προβλέπει την μετάβαση του ιστορικού αεροσκάφους σε επισκευαστικό κέντρο της Μεγάλης Βρετανίας για την ανακατασκευή του και την εν συνεχεία κατά το δυνατό συμμετοχή του σε αεροπορικές εκθέσεις ή/και αεροπορικές επιδείξεις. Όλες οι σχετικές δαπάνες, θα βαρύνουν το κοινωφελές ίδρυμα στο οποίο παραχωρείται το αεροσκάφος και καμμία δαπάνη από τον προϋπολογισμό του ΥΠΕΘΑ δεν θα απαιτηθεί.
Στην σύμβαση καθορίζονται όροι για την ασφάλεια του αεροσκάφους και κάθε μορφή τυχόν ευθύνης στην διάρκειά της, την έκταση και φύση της παραχωρήσεως, της μεταφοράς, της ανακατασκευής και της συμμετοχής του αεροσκάφους σε επιδείξεις καθώς και της εκπαιδεύσεως στελεχών της ΠΑ επί του αεροσκάφους. Το τελευταίο, που αφορά την εκπαίδευση ιπταμένων και μηχανικών, είναι ένα θέμα που καλείται να εξετάσει το ΓΕΑ/Β5. Η υπογραφή της συμβάσεως θα γίνει μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας συστάσεως του υπ’ όψιν κοινωφελούς ιδρύματος, μετά την οποία το ίδρυμα θα πρέπει να προσκομίσει στο ΓΕΑ ασφαλιστήρια συμβόλαια του αεροσκάφους σύμφωνα με τις ασφαλιστικές καλύψεις συμβολαίων που αφορούν άλλο Spitfire MkI ξένης χώρας, επί του οποίου τελέστηκαν συναφείς εργασίες με τις προτεινόμενος για το αεροσκάφος της ΠΑ.
Η προ ετών προσπάθεια του ΓΕΑ να αξιοποιήσει το ιστορικό αεροσκάφος οδήγησε στην αποσυναρμολόγησή του στο ΚΕΑ και την προσπάθεια να καταστεί λειτουργικό έτσι ώστε τουλάχιστον να μπορεί να τροχοδρομήσει. Το MJ 755 έχει επιθεωρηθεί ήδη από μηχανικούς του μη κερδοσκοπικού φορέα Shuttleworth Collection και τεχνικούς της εταιρείας Personal Plane Services, που απεφάνθησαν ότι έχει διατηρηθεί σε εξαιρετική κατάσταση. Εκτίμησαν δε ότι μετά την αποκατάστασή του θα είναι το πιο αυθεντικό λειτουργικό δείγμα του συγκεκριμένου τύπου. Το ΚΕΑ προέβη στην απόκτηση της σχετικής βιβλιογραφίας μέσω του Μουσείου RAF ενώ στελέχη του μετέβησαν στην Μεγάλη Βρετανία για παροχή οδηγιών και συμβουλών από εξειδικευμένους φορείς εκμεταλλεύσεως ιστορικών αεροσκαφών όπως η εταιρεία The Fighter Collection.
Το MJ 755 ανήκει στον τύπο Spitfire Mk.IX και κατασκευάσθηκε τον Δεκέμβριο του 1943 στο εργοστάσιο Castle Bromwich της Vickers (παρτίδα ΜJ 721-756). Στις αρχές του 1944 μεταφέρθηκε στην 33η Μοίρα Συντηρήσεως στην Καζαμπλάνκα και τον Ιούνιο παραδόθηκε στο Β Σμήνος της 43ης Μοίρας της RAF, με την οποία συμμετείχε στις επιχειρήσεις των Συμμάχων στην Νότιο Γαλλία. Εκεί, δεχόμενο εχθρικά πυρά, εκτέλεσε αναγκαστική προσγείωση και κατόπιν επισκευής επανήλθε στην ενεργό δράση. Πολέμησε στην Γαλλία, την Βόρειο Ιταλία και τα Βαλκάνια, για να αποδοθεί τον Φεβρουάριο του 1947 στην Ελλάδα.
Το MJ755 αποτελεί στην ουσία ένα είδος «διασταυρώσεως» τύπων, καθώς διαθέτει πτέρυγα “Universal”, την οποία έφεραν τα Mk.Vc ενώ σε ελληνική υπηρεσία η άτρακτός του τροποποιήθηκε ώστε να εγκατασταθούν δύο φωτογραφικές μηχανές F.24 για την εκτέλεση αποστολών τακτικής αναγνωρίσεως (έρευνα - στοιχεία Κυριάκος Παλουλιάν). Αξιοποιήθηκε μέχρι τον Σεπτέμβριο του 1953 ως φωτοαναγνωριστικό και κατόπιν ως αεροσκάφος εκπαιδεύσεως. Έκτοτε, παρέμεινε εγκαταλελειμμένο μέχρι το 1972 στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, οπότε εκτέθηκε στον προαύλιο χώρο της Σχολής Ικάρων μέχρι το 1978. Από το 1978 έως το 1994 εκτέθηκε στον προαύλιο χώρο του Πολεμικού Μουσείου (Αθήνα) και το 1995 μεταφέρθηκε στην συλλογή του Μουσείου της Πολεμικής Αεροπορίας (Ελευσίνα), όπου και αποκαταστάθηκε ως στατικό έκθεμα.

Jet72

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 6806
  • ... αλλά και οι προπέλες καλές είναι!
    • Image
Ενδιαφέρον!

Πρόγραμμα Επισκέψεων Κοινού στο Μουσείου της ΠΑ στην Αεροπορική Βάση Δεκέλειας   (21/2/2014)

Από το Σάββατο 22 Φεβρουάριου 2014, το Μουσείο της Πολεμικής Αεροπορίας θα είναι πλέον επισκέψιμο για το κοινό κάθε Σαββάτο και Κυριακή, πλην επίσημων αργιών.



http://www.haf.gr/el/news.asp?id=8549


dkakos

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/48
  • Δημήτρης Κακογιαννάκος, Σύλλογος Μοντελιστών Καβάλας
  • Μηνύματα: 713
  • Quod in Vita Agimus, In Aeternum Resonat!
Ενδιαφέρον!

Από το Σάββατο 22 Φεβρουάριου 2014, το Μουσείο της Πολεμικής Αεροπορίας θα είναι πλέον επισκέψιμο για το κοινό κάθε Σαββάτο και Κυριακή, πλην επίσημων αργιών.

Καιρός ήταν! Πολύ ωραία νέα!  ::salut::
Άντε και ένα ωραίο gift shop!

Ελιξ-ιριος

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 2163
Ένα καλό νέο επιτέλους! ::salut::

prokroust

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • H.A.F. Fanatic
  • Μηνύματα: 3192
  • Η Ελλάς πρέπει να Ζήσει κ θα Ζήσει..(Χ. Τρικούπης)
ενα ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ στο επιτελείο....
δεν ήταν δυνατό το μουσείο να υπάρχει μόνο για αυτους που έχουν πρόσβαση μέσω ΠΑ.... ::salut::
Κρουστάλλης (Πάκης) Προκόπης

Markpa

περισσότερα Συνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/48
  • Μηνύματα: 445
Καλλιο αργά παρά ποτέ! Ευχομαι καλή επιτυχία στο εγχείρημα.
PER ARDUA AD ASTRA

thunderstreak

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/144
  • Μηνύματα: 84
Πραγματικά εξαιρετική εξέλιξη για το Μουσείο. Ξέρω ότι ο φίλος markpa ήταν πάντα υπέρμαχος αυτής της ιδέας και είναι κάτι που συζητούσαμε χρόνια τώρα. Ελπίζω να μη το πάρουν πίσω, αλλά και εμείς απ' την πλευρά μας να τους ανταμείψουμε και να τους συμπαρασταθούμε με τη παρουσία μας. Αυτό το θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό γιατί εύκολα μπορούν να το πάρουν πίσω λόγω έλλειψης προσέλευσης κοινού!

Και πάλι συγχαρητήρια σε όσους εργαστήκαν πάνω σε αυτή την ιδέα και πολύ περισσότερα σε όσους θα είναι εκεί για να το υποστηρίζουν.

VAGELIS

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/48
  • Μηνύματα: 618
  • modelclub.gr
Βαγγέλης Αθανασίου

Shugayev

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • IPMS Hellas 651
  • Μηνύματα: 3462
  • CCCP, B'ΠΠ
Spoiler (hover to show)

Themis Vranas

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/144
  • Μηνύματα: 30
Η νέα, αναβαθμισμένη, σελίδα του Μουσείου Πολεμικής Αεροπορίας!

https://www.facebook.com/groups/museum.pa/permalink/2007607132843591/

Markpa

περισσότερα Συνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/48
  • Μηνύματα: 445
Πολύ ωραία δουλειά από τον Γιάννη και την Ελένη, Θέμη!
@ AetosJM: Μπράβο Γιάννη, να χαίρεσαι την Ελένη σου.
PER ARDUA AD ASTRA

aetosjm

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/72
  • Member of Air Britan Scale 1/48
  • Μηνύματα: 184
Παναγιώτη,
Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια να είσαι καλά

AetosJM  ::iconairforce::

sotiris

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Aρχικατής Πρωτοσύγγελος και Πάπας
  • Μηνύματα: 2953
  • Μέσ'το άρμα θα καούμε!
To Spitfire προ 2-3 ημερών ξεκίνησε για Αγγλία για αποκατάσταση

Markpa

περισσότερα Συνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/48
  • Μηνύματα: 445
Αν ισχύει αυτό Σωτήρη, αυτά είναι εξαιρετικά νέα. Ξερουμε τελικά ποιός θα αναλάβει την αποκατάσταση;
PER ARDUA AD ASTRA

Thunderbolt

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/48
  • Μηνύματα: 316
Πολύ ενδιαφέρον. Ξέρει κανείς περισσότερες λεπτομέρειες?

sotiris

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Aρχικατής Πρωτοσύγγελος και Πάπας
  • Μηνύματα: 2953
  • Μέσ'το άρμα θα καούμε!
Aπο post στο Facebook του Scramble Magazine

Greek Spitfire at Biggin Hill

We already reported on it in Scramble 466: Spitfire Mk.IXc MJ755 (CBAF. IX1285) has surfaced at Biggin in the Biggin Hill Heritage Hangar. The aircraft flew for the Royal Hellenic Air Force from 1947 to 1953. It was then stored at Hellenikon AB until 1972. From that year on the fighter was displayed at the Hellenic War Museum, Athens and finally the Hellenic Air Force Museum, Tatoi-Dekelia. In 2008 the Spit was dismantled and stripped there with the intention to restore it to airworthy condition. Obviously the Greeks have decided that restoring a Spitfire is a specialist’s job. It is for this reason that they have now shipped the aircraft to the UK. Seeing the status of the project, it might take a few years before the aircraft takes to the skies again. But at the end, Greece will have its own flying Spitfire!

photo Andy Patsalides



Shugayev

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • IPMS Hellas 651
  • Μηνύματα: 3462
  • CCCP, B'ΠΠ
Από το στόμα του και στου Θεού το αυτί.  ::eusa_pray::

Spoiler (hover to show)

aetosjm

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/72
  • Member of Air Britan Scale 1/48
  • Μηνύματα: 184
Αγαπητοι φίλοι
Θέλω να ξεκαθαρίσω εδώ ότι ο λόγος που το Spitfire ταξίδεψε στην Αγγλία για την τελική αποκατάσταση σε πλόιμη κατάσταση δεν είναι η έλλειψη γνώσης και ικανοτήτων στην Ελλάδα και για αυτό τον λόγο η ανάγκη μεταφοράς του σε ειδικούς να το κάνουν, όπως αναφέρεται εδώ αλλά και στο περιοδικό Απριλίου AEROPLANE MONTHLY, σελίδα Νέα.
Έχει να κάνει με την έλλειψη κεφαλαίων και την εξαιρετικά δύσκολη οικονομική κατάσταση που βιώνει η Ελλάδα τα τελευταία οκτώ χρόνια χάρη στους ευρωπαίους φίλους και ομολόγους μας
Θα πρέπει να είμαστε τουλάχιστον τρελοί να έχουμε πάρει 480 δις και να μην έχουμε διασωθεί!!!!!!!! Οι φοριλογούμενοι όλης της EU καλά θα κάνουν να ρωτήσουν τις καθ' όλα αξιοσέβαστες Κυβερνήσεις τους που πήγαν αυτά τα λεφτά αφου ποτε δεν πέρασαν καν από την Ελλάδα, εξ ου και ολόγος που το ΔΝΤ επιμένη για γενέα διαγραφή και οχι απλά ελέφρηνση του Ελληνικόυ χρέους γνωρίζοντας την πραγματική αλήθεια.
Ζητω συγγνωμη για την πολιτικού χαρακτήρα παράθεση αλλά δυστυχώς ειτε μας αρέσει ειτε όχι είναι η Πικρή αλήθεια και το πως συντελέστικε η καταστροφή μιας χώρας και ενος λαού χάριν της διάσωσης των Ευρωπαικών Ιδιοτικών Τραπεζων


Aetos JM   ::iconairforce::

GRmodeler

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/48
  • Μηνύματα: 584
Αγαπητοι φίλοι
Θέλω να ξεκαθαρίσω εδώ ότι ο λόγος που το Spitfire ταξίδεψε στην Αγγλία για την τελική αποκατάσταση σε πλόιμη κατάσταση δεν είναι η έλλειψη γνώσης και ικανοτήτων στην Ελλάδα και για αυτό τον λόγο η ανάγκη μεταφοράς του σε ειδικούς να το κάνουν, όπως αναφέρεται εδώ αλλά και στο περιοδικό Απριλίου AEROPLANE MONTHLY, σελίδα Νέα.

........................................................ που επιβιώνει η Ελλάδα τα τελευταία οκτώ χρόνια χάρη στους ευρωπαίους φίλους και ομολόγους μας

Θα πρέπει να είμαστε τουλάχιστον τρελοί να έχουμε πάρει 480 δις και να μην έχουμε διασωθεί!!!!!!!! Οι φοριλογούμενοι όλης της EU καλά θα κάνουν να ρωτήσουν τις καθ' όλα αξιοσέβαστες Κυβερνήσεις τους που πήγαν αυτά τα λεφτά αφου ποτε δεν πέρασαν καν από την Ελλάδα, εξ ου και ολόγος που το ΔΝΤ επιμένη για γενέα διαγραφή και οχι απλά ελέφρηνση του Ελληνικόυ χρέους γνωρίζοντας την πραγματική αλήθεια.
Ζητω συγγνωμη για την πολιτικού χαρακτήρα παράθεση αλλά δυστυχώς ειτε μας αρέσει ειτε όχι είναι η Πικρή αλήθεια και το πως συντελέστικε η καταστροφή μιας χώρας και ενος λαού χάριν της διάσωσης των Ευρωπαικών Ιδιοτικών Τραπεζων



Aetos JM   ::iconairforce::

εκπληκτικό ποστ, έμεινα άναυδος.

Συγχώρεσε το θάρρος που πήρα και έκανα δύο μικρές διορθώσεις

aetosjm

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/72
  • Member of Air Britan Scale 1/48
  • Μηνύματα: 184
GRmodeler
Κανένα πρόβλημα το θέμα ειναι να διαβάζουμε την Ιστορία μας και να μην πράτουμε τα ίδια λάθη

AetosJM  ::iconairforce::

Theios Nontas

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/48
  • Μηνύματα: 786
Παράθεση
Θέλω να ξεκαθαρίσω εδώ ότι ο λόγος που το Spitfire ταξίδεψε στην Αγγλία για την τελική αποκατάσταση σε πλόιμη κατάσταση δεν είναι η έλλειψη γνώσης και ικανοτήτων στην Ελλάδα και για αυτό τον λόγο η ανάγκη μεταφοράς του σε ειδικούς να το κάνουν, όπως αναφέρεται εδώ αλλά και στο περιοδικό Απριλίου AEROPLANE MONTHLY, σελίδα Νέα.
Έχει να κάνει με την έλλειψη κεφαλαίων και την εξαιρετικά δύσκολη οικονομική κατάσταση που βιώνει η Ελλάδα τα τελευταία οκτώ χρόνια χάρη στους ευρωπαίους φίλους και ομολόγους μας

Με το συμπάθιο αλλά...
Αφου υπήρχε δυνατότητα να φτιαχτεί στην Ελλάδα γιατι ο κ. Λιβανός το έστειλε στην Αγγλία? Εδώ θα του κόστιζαν το μισό τα εργατικά  :mrgreen:

Ας σοβαρευτούμε:
Εχει παρουσιασθεί ποτέ στη Ελλάδα κάποιο δείγμα δουλειάς επαναφοράς σε ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ και ΠΤΗΣΙΜΗ κατάσταση αεροσκάφους οιασδήποτε τεχνολογίας και πολυπλοκότητας  που έχει να πετάξει 60 χρόνια?
Οποιος πιστεύει οτι μπορεί να το κάνει χωρίς καμία προηγούμενη εμπειρία στον συγκεκριμένο τομέα και σκέφτηκε να χρησιμοποιήσει το παλαιότερο, αυθεντικότερο και πολυτιμότερο έκθεμα του Μουσείου ως "του κασίδη το κεφάλι" είναι τουλάχιστον επιπόλαιος, για να μην χρησιμοποιήσω βαρύτερη έκφραση.

Μην μου απαντήσετε "εμείς είμαστε της αεροπορίας και ξέρουμε"  :lol:
Βεβαίως και χρειάζονται πολλά χρήματα αλλά ΔΕΝ είναι αυτό το μεγαλύτερο εμπόδιο.



 Για το θέμα υπάρχει το προ 3ετίας "κλειδωμένο" νήμα περι αποκατάστασης του Spitfire, το οποίο λόγω των εξελίξεων που υπάρχουν νομίζω κύριοι mods οτι πρέπει να ξεκλειδωθεί.


aetosjm

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/72
  • Member of Air Britan Scale 1/48
  • Μηνύματα: 184
Αγαπητε Theios Nontas,
Το όλο θέμα δεν είναι τόσο απλό όσο το περιγράφεις, όμως επειδή δεν μπορώ να πω περισσότερα θα περιοριστώ στο να πω ότι ο Κος Λιβανός δεν δανειοδοτεί την Ελλάδα πρώτον και δεύτερον πρόκειται για ιδιωτική πρωτοβουλία όπου αυτός που πληρώνει επιλέγει και τον τόπο και το μαγαζί που θα γίνει η δουλειά.
Τέλος θα συνιστούσα να είμαστε πιο προσεκτικοί στα συμπεράσματα που βγάζουμε από τη στιγμή που δεν γνωρίζουμε όλες τις παραμέτρους ενός θέματος

Aetow JM  ::iconairforce::

Thunderbolt

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/48
  • Μηνύματα: 316
Τις ίδιες περίπου απορίες με το Theios Nontas έχουν -ή θα μπορούσαν να έχουν- και πολλοί άλλοι, αν ενδιαφέρονταν λίγο περισσότερο για τα εκθέματα του Μουσείου που είναι Δημόσια περιουσία και ανήκουν σε όλους μας.
Σήμερα συζητώντας με φίλους τέθηκε το ερώτημα: Tι θα γίνει αν πέσει αυτό το μοναδικό "εννιάρι"?
Ωραιότατες οι καλές και αγαθές προθέσεις αλλά καλό θα ήταν να υπάρχουν και οι ανάλογες δεσμεύσεις.
Μήπως θα έπρεπε αυτοί που τις γνωρίζουν να ενημερώσουν και τους άλλους ή για να τα πούμε πιο ξεκάθαρα, μήπως ο ίδιος ο αρμόδιος φορέας θα έπρεπε να ενημερώσει το κοινό για τις κινήσεις που γίνονται και για όλες τις "παραμέτρους" - αντί να τα μαθαίνουμε από ειδήσεις στα ξένα περιοδικά?

Voroshilov

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *****
  • MC crew
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 3372
Για ενημέρωση και μόνο:


«Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ) θα συνεργαστεί με το κοινωφελές ίδρυμα «ΙΚΑΡΟΣ», για την ανακατασκευή και την επαναφορά του σε πτήσιμη κατάσταση ενός αεροσκάφους Supermarine Spitfire MJ755, έτσι ώστε να συμμετάσχει σε αεροπορικές εκθέσεις ή και επιδείξεις ιστορικών αεροσκαφών. Το αεροσκάφος παραχωρήθηκε από το ΓΕΑ στο ίδρυμα «ΙΚΑΡΟΣ», που θα αναλάβει τα έξοδα για την ανακατασκευή καθώς και της συντήρησης - υποστήριξης και εκπαίδευσης προσωπικού της ΠΑ.
 
Οι εργασίες ανακατασκευής του αεροσκάφους βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη στις εγκαταστάσεις της εταιρείας «The Spitfire Company Ltd», στο Biggin Hill της Μεγάλης Βρετανίας, όπου και μεταφέρθηκε τον Απρίλιο του 2018, μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης από τον Αρχηγό του ΓΕΑ, Αντιπτέραρχο (Ι) Χρήστο Χριστοδούλου και τον νόμιμο εκπρόσωπο του ιδρύματος «ΙΚΑΡΟΣ», κ. Δημήτριο Κόλια.
 
Οι εργασίες αποκατάστασης του αεροσκάφους υπολογίζονται να ολοκληρωθούν στο τέλος του 2019 ή στις αρχές του 2020 το αργότερο».

Παρακαλώ πολύ, ας μην επανέλθουμε σε γενικόλογες κουβέντες...

gpav

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • ἐν τοῖς δεινοῖς εὔελπις...
  • Μηνύματα: 1182
  • Γιώργος Παυλόπουλος
"Ένας από τους βετεράνους που παρακολουθούν την αποκατάσταση είναι και ο Flt Lt George Dunn DFC που παρέδωσε το MJ755 στους Έλληνες τον Ιανουάριο του 1947!"

     


"Το Ελληνικό Spitfire καθ΄οδόν προς το βαφείο:"

     

     


"Με λίγη μπογιά και με τα ελληνικά roundels, το Spitfire φαίνεται φανταστικό:"

   


Πηγή/λεζάντες: Biggin Hill Heritage Hangar, αναδημοσιευμένο στην ομάδα του facebook Η Αεροπορική Ιστορία στην Ελλάδα

Παρακαλούνται οι διαχειριστές να το μετακινήσουν στην αντίστοιχη ανάρτηση για το MJ755, η οποία παραμένει κλειδωμένη.
Nothing is so good for the morale of the troops as occasionally to see a dead general - Field Marshal William Slim
It makes no difference which side the general is on - Unknown British Soldier