Modelclub.gr Φόρουμ

Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας. Γνώμες, προτάσεις, κριτική. (Αναγνώστηκε 26867 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

phantom_phixer

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 1112
Ανοίγω αυτό το thread για να μπορούμε να έχουμε συγκεντρωμένα κάπου τα σχόλια και τις πληροφορίες για το Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας. Εδώ μπορείτε να καταθέσετε την κριτική σας αλλά πάνω από όλα τις προτάσεις σας. Εδώ και τα νέα που πιθανόν να έχετε.


Κώστας Πάντιος
Some of my military aviation photos here

phantom_phixer

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 1112
Κάνω την αρχή με λίγες σκέψεις από την πρόσφατη επίσκεψη μου στο Μουσείο το Σαββατοκύριακο.

Πρώτα από όλα να σταθώ στην τελευταία λέξη της ποιο πάνω πρότασης «Σαββατοκύριακο». Δεν γνωρίζω και πολλές δημόσιες υπηρεσίες να δουλεύουν Σαββατοκύριακο και είμαι σίγουρος ότι τα στελέχη που ήταν εκεί, πάντα πρόθυμα να ξεναγήσουν τους επισκέπτες, δεν πληρώθηκαν υπερωριακά.
Το Μουσείο καθεαυτό είχε και νέα εκθέματα από την τελευταία φορά που το επισκέφθηκα. Και δεν αναφέρομαι μόνο στο Mirage F1 αλλά και στις δυο βιτρίνες με προσωπικά αντικείμενα και έγγραφα ανθρώπων που όχι απλά έζησαν την Ιστορία της Π.Α. αλλά έγραψαν ένδοξες σελίδες της. Είναι ένα μέρος του μουσείου που σιγά – σιγά βρίσκει τον δρόμο του και που πιστεύω ότι είναι το ίδιο σημαντικό με το εάν θα έρθει τελικά Phantom στο Τατόι. Δείχνει επίσης ότι οι άνθρωποι του μουσείου κινούνται δημιουργικά προς διάφορες κατευθύνσεις.

Όπως έγραψε και κάποιο άλλο μέλος σε άλλο thread, κι εγώ παρατήρησα ότι τα εκθέματα εντός του υπόστεγου ήταν υπερβολικά σκονισμένα. Και γενικά πολλά από τα αεροσκάφη θέλουν λίγη περιποίηση και φροντίδα. Η βασική αιτία είναι η έλλειψη υπόστεγου και ο λόγος είναι όχι γιατί το προσωπικό αδρανεί ή αδιαφορεί αλλά γιατί υπάρχει μια σοβαρή έλλειψη κονδυλιών. Ελπίζω κάποια στιγμή η ηγεσία της ΠΑ να καταλάβει το πόσο σημαντικό είναι να έχει ένα μουσείο αντάξιο της ιστορίας της και ότι τα χρήματα που ξοδεύει για το μουσείο είναι στην πραγματικότητα επένδυση.

Όμως παρ’ όλα αυτά γίνονται βήματα προς τα εμπρός και από την μεριά της ηγεσίας. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες από καλά ενημερωμένες πήγες αναφέρουν ότι σύντομα το μουσείο θα είναι ανοικτό στο κοινό, για επίσκεψη χωρίς τις γνωστές διατυπώσεις και άδειες, δυο μέρες τον μήνα κάθε μήνα. Εάν πράγματι συμβεί κάτι τέτοιο θα είναι μια πολύ θετική κίνηση.

Τέλος, υπάρχει το γνωστό θέμα της προσφοράς εθελοντικής εργασίας. Υπάρχουν και από τις δυο πλευρές άνθρωποι που το προσπαθούν γιατί καταλαβαίνουν όχι μόνο τα πλεονεκτήματα αλλά την αναγκαιότητα μιας τέτοιας κίνησης. Ευελπιστώ πως σύντομα θα γίνει κάτι και γι αυτό το θέμα.


Κώστας Πάντιος
Some of my military aviation photos here

Θανάσης

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/48
  • Μηνύματα: 723
Εγω οταν πηγα στο τεραστιο(δημοσιο) αεροπορικο μουσειο στο Βερολινο, εντυποσιαστηκα απο την ποσωτητα των εκθεματων ομως τα εκθεματα που ηταν (και ηταν πολλα), εξω ειχαν τα χαλια τους και ηταν σε πολυ χειρωτερη κατασταση απο τα δικα μας! Εχω παει και σε ιδιωτικες συλογες,πληρωσα το κατι τις και ηρθε μεχρι και ο ιδιωκτητης ως οικοδεσποτης να μου σφηξει το χερι και να με καλωσορισει. Ετσι λοιπον δεν θα πω οτι κατι ειναι χαλασμενο η σκονισμενο γιατι ειδα χειροτερα και σε πιο οργανωμενη χωρα. Επισης υπενθυμιζω σε μερικους οτι το μουσειο  ΔΕΝ ειναι μουσειο που υπαγεται στο υπουργειο που ανοικουν και τα αλα μουσεια του κρατους αλλα ειναι ενα μουσειο που φτιαχτηκε απο μια αεροπορικη βαση μεσα σε μια αεροπορικη βαση! οι ανθρωποι που το στελεχωνουν δεν ειναι υπαλληλοι μουσειου αλλα στρατιωτικοι μονιμοι και φανταροι που κανουν τη θητεια τους και στο κατω κατω χεστηκαν για τα αεροπλανα!Τα χρηματα που παρεχει η αεροπορια για το μερος εκει προερχοντε απο τα περισευματα αλων μοναδων. Αρα συμφωνα με ολα αυτα, αυτο που ειδα ηταν καταπληκτικο και αξιζει συγχαριτηρια! Ασε που το μπουκαλακι το νερο εκει το δινανε 0,25Ε Ευχαριστω λοπον την αεροπορικη βαση που με φιλοξενισε! Ειμαι προθυμος επισης και για εθελοντικη εργασια τα σαββατοκυριακα γιατι τις αλλες ημερες δουλευω ως αργα,ειμαι μηχανολογος μηχανικος διαβαζω βιβλια αεροπορικων κινητηρων,συντηρισης-αποθηκευσης και αντιμετωπισης διαβρωσεων ενω ΛΑΤΡΕΥΩ τα αεροπλανα! Δεν εχω προβλημα με κανενα ΙΚΑ,υπογραφω 1000 χαρτια αρκει να βρισκομαι διπλα σε αεροπλανο ::salut::
Το μοντελίζειν εστί φιλοσοφείν!

hellenicairforce1

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/144
  • Μηνύματα: 50
Αγαπητέ φίλε Κώστα ,και λοιποί φίλοι συμφορουμιτες ( τέλειος ορος)
Μια και άνοιξες το θέμα και όπως γνωρίζεις είναι κάτι που μας καίει και σαν σύλλογος αλλά και προσωπικά τον καθένα μας ,θα ήθελα και γω να εκφράσω την προσωπική μου άποψη όπως την διαμορφώνω με τα λεγόμενα ανθρώπων της αεροπορίας μας αλλά και ιδιωτών.
Ήμασταν λοιπόν το Σαββατοκύριακο και εμείς στο Τατόι δεν θα αναφερθώ στο τι είδαμε η τι  περιμέναμε, αλλά στης συζητήσεις που είχαμε με ανθρώπους του μουσείου και γενικά της αεροπορίας.
Μεράκι υπάρχη , Αγάπη υπάρχη, Γνώση αποκτιέται και μάλιστα το Ελληνικό δαιμόνιο μεγαλουργεί. (ρωτήστε για την πατέντα καθαρισμού τον ευρημάτων από  θαλάσσιο χώρο),Έρευνα γίνεται ,είδα μια εκπληκτική λίστα από αεροσκάφη τα όποια βρίσκονται σε διάφορα μέρη της Ελλάδος με μεγάλη αεροπορική- αρχαιολογική-ιστορικη  σημασία.
Άρα  το πρόβλημα για την όλοι αυτή κατάσταση που αναφέρονται οι συνάδελφοι στα διάφορα topics που βρίσκεται?? ,καθίσαμε κάτω να βάλουμε τα πράγματα στην σειρά να δούμε τι πραγματικά συμβαίνει, τι πρέπει να γίνει ,τι δεν γίνεται και γιατί?.
Θα παραθέσω μονάχα ένα πράγμα
‘’ Το 1986 συγκροτήθηκε από το ΓΕΑ Γραφείο Οργάνωσης Πολεμικού Μουσείου ΠΑ (Γ.Ο.ΠΟΜ/ΠΑ). Το 1988 το γραφείο αυτό εντάχθηκε στη νεοσύστατη Υπηρεσία Ιστορίας Αεροπορίας και είχε αποστολή τη σταδιακή συγκέντρωση υλικού για τη δημιουργία της συλλογής ενός μελλοντικού Αεροπορικού Μουσείου.
Το 1990 ιδρύθηκε γραφείο ίδρυσης Μουσείου ως τμήμα του ΓΕΑ/Α5 με στόχους τη συνέχιση, υπό την εποπτεία του ΓΕΑ, της συγκέντρωσης του μουσειακού υλικού καθώς και την εξεύρεση του καταλληλότερου φορέα υλοποίησης του Μουσείου. Εξετάστηκαν διάφορες πιθανές περιπτώσεις, τα οργανογράμματα ελληνικών και ξένων μουσείων και προτιμήθηκε τελικά η ίδρυση στρατιωτικής μονάδας.
Τον Ιούλιο του 1992 με απόφαση του ΑΑΣ (Ανωτάτου Αεροπορικού Συμβουλίου) συγκροτήθηκε το Μ/ΠΑ επίσημα ως μονάδα της Αεροπορίας ισότιμη με Σμηναρχία Μάχης, με διοικητική υπαγωγή στο ΓΕΑ και έδρα την Αεροπορική Βάση Δεκέλειας.
Τον Αύγουστο του 2000 με απόφαση του ΑΑΣ (Ανωτάτου Αεροπορικού Συμβουλίου) τροποποιήθηκε ο κανονισμός οργάνωσης και λειτουργίας του Μουσείου και καθορίστηκε η υπαγωγή του από το ΓΕΑ στη ΔΑΕ (Διοίκηση Αεροπορικής Εκπαίδευσης).
Τον Ιούλιο του 2004 με απόφαση του ΑΑΣ καθορίστηκε η υπαγωγή του Μουσείου στο ΓΕΑ
Από τον Οκτώβριο του 2006 το Μουσείο της Π.Α. υπάγεται πλέον στη ΔΑΕ.’’
 (Από το site της Π.Α).
Όπως καταλαβαίνομαι από τα γραφόμενα το Μουσείο της Π.Α. έχει ζωή 10 χρόνια και έχει αλλάξει 4 φορές Διοικητική υπαγωγή . Αυτό από μόνο του δείχνει πολλά.
1)   Αυτά που βλέπουμε στο Μουσείο είναι  πάρα πολλά και ΕΧΟΥΝ ΦΤΙΑΧΤΕΙ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΥΣ  ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΤΟΓΙΑΚΑΔΕΣ ΑΛΛΑ ΕΧΟΥΝ ΜΑΤΩΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ.
2)   Δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη ο ρόλος η ο σκοπός του μουσείου γι αυτό ακόμη ειναι  μπαλάκι από διοίκηση σε διοίκηση.
3)   Δεν υπάρχουν χρήματα για να δοθούν, γιατί ποιος από μας θα έκοβε χρήματα από της Πολεμικές μοίρες για να δώσει στο μουσείο, είμαι  σίγουρος ότι κανένας μας  δεν θα έπαιζε με της ζωές τον Αεροπόρων μας.
4)   Δεν υπάρχει Νόμος ,(έλα ρε ??????...κάθε μέρα ψηφίζονται δεκάδες για μικρό-μεγαλοσυμφέροντα) για να γίνει αποδεκτός ο εθελοντισμός,(όλοι λένε να τρέξουμε να ενδιαφερθούμε, άμα δεν το κάνουμε εμείς ποιος θα το κάνει ,αλλά κανένας δεν αναλαμβάνει την ευθύνη να βάλει την υπογραφή του, και για τους εθελοντές αλλά και για το προσωπικό, ποιος θα έρχεται επί το πλείστων σαββατοκύριακα για να ανοίγει τον χώρο να επιβλέπει και να μην πληρώνεται, και αν γίνει κάποιο ατύχημα τι γίνεται?).
5)   Δεν υπάρχει Νόμος για να δίνονται δωρεές σε χρήματα στην Π.Α. Άρα χορηγίες μόνο σε είδος.(κάτι το οποίο είναι πολύ δυσκοίλιο για τα Ελληνικά δεδομένα).
6)   Δεν υπάρχει νόμος πλαίσιο για να υπαχθεί το μουσείο στο υπουργείο πολιτισμού και με αυτόν το τρόπο να διαφυλαχτούν όλα τα ευρήματα ,οικήματα ,χώροι και αλλά από την αυθεραισια και την εγκατάλειψε.
7)   Δεν υπάρχει μητρώο συλλεκτών ώστε ο καθένας που θέλει να ασχοληθεί με την αεροπορική αρχαιολογία - ιστορία να είναι γνωστός ( συνεργάτης και όχι παράνομος ) με το μουσείο.
8)   Τα χρήματα στο μουσείο για το προσωπικό και τους εξωτερικούς συνεργάτες που θα χρειάζονται  θα πρέπει να δύνονται από το Υπουργείο Πολιτισμού και όχι από την Π.Α. Τα χρήματα της Π.Α. είναι για άλλον σκοπό και δεν πρέπει να διαιρούνται
9)   Το Μουσείο πρέπει να αποκτήσει παραρτήματα στην Θεσ/νίκη και στην Λάρισα αλλά και στην Κρήτη (Ηράκλειο) και θα πρέπει να λειτουργεί  και με κάποιο αντίτιμο εισιτήριου για να καλύπτει έξοδα.
10)   Το Σμήνος Αεροπορικής κληρονομιας  θα πρέπει να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί, μετά την Dakota, το Texan, το spitfire, θα πρέπει να έρθει και η σειρά για κάποιο F5,
Mirage F1,F104,A7,F4, τώρα που έχουμε ακόμα πιστοποιημένους πιλότους και μπορούν να εκπαιδεύσουν και νεότερους, αν φύγουν με σύνταξη τι θα γίνει. Το ίδιο ισχύει και για το προσωπικό του Μουσείου υπάρχει πρόγνωση να εκπαιδευτούν καινούργια άτομα στον μουσειακό χώρο, αυτή η γνώση που αποκτούν θα χαθεί μαζί τους όταν θα φύγουν???

Θα μπορούσα να γράφω με της ώρες για το θέμα αλλά δεν είναι αυτός ο σκοπός ,   το νόημα είναι να βρεθούν οι κατάλληλοι άνθρωποι στης κατάλληλες θέσεις και να προωθήσουν όλο αυτό το νομικό πλαίσιο όπως έχουν κάνει στα σοβαρά ευρωπαϊκά κράτη και βλέπουμε όλα αυτά τα air show στην Αγγλία ,στην Ολλανδία ,στην Γερμανία με ρυθμούς πολυβόλου. Αυτή τι κάνουν έχουν τόσα χρήματα για πέταμα, και που τα βρίσκουν ας το ψάξουμε και στην ανάγκη γιατί όχι αντιγράψτε τους δεν είναι ντροπή.
Συλλογος Φιλων Αεροποριας "Απογειωση"

dive

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 5283
  • Βελετάς Δημήτριος - Γεννημένος λάθος εποχή
καλήμερα φίλοι μου.
μια ενσταση.... όταν ο επισκέπτης που ειναι μή γνώστης του τι εει γίνει ώστενα κρίνει τον ενδιαφέρει μόνο το αποτέλεσμα.
δεν νομιζω κανενα επισκέπτη να τον ενδιαφέρει να δει ποιος διοικητης μπήκε και εκανε περισσότερα....και αν αλλαξε 5 φορες του που υπάγεται το μουσείο.
αυτά ενδιαφέρουν εμας ....και οχι ολους μας.
ιστορικά ίσως να μας ενδιαφέρουν....τον επισκέπτη που ερχεται να δει αυτός και τα παιδια του.... ποσως τον ενδιαφέρει.
το αποτέλεμα μετραει.
εκτος απο αυτό....δεν νομιζω να εισα πουθενα καπου την ιστορια του μουσείου αναρτημένο ώστε σε μια υπέρτατη στιγμή να δικαιολογήσω την κατάντια.

Θανάση φιλε μου... σορρυ αλλα το 0.25€ απο το νεράκι που αγόρασες...επρεπε να ξέρεις οτι ο στρατός οτιδήποτε περνει το περνει πολυ χαμηλότερα μεχρι και τιμή κόστους σε μερικα πραγματα.....ειναι τιμες που υπαρχουν σε πολλες μοναδες.
κατι ακομα....αν χεστηκαν οι μονιμοι που βρίσκονται μεσα στην αεροπορία..κακως βρίσκονται εκει... και να παραιτηθουν. Για να βρίσκεσαι εκει πρεπει να το αγαπας το αντικειμενο.


I WALK THE PATH OF THE DARK SIDE

HFAISTOS

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 1326
  • Η ΤΑΝ Η ΕΠΙ ΤΑΣ
αλλαγη τοποθεσιας με την καθοδο του μουσειου στο ελληνικο με την αναλογη κατασκευη κτιριου η κτιριων και την προσληψη μονιμου πολιτικου προσωπικου (ειδικοτητων αεροναυπηγικης-βιβλιοθηκαριου-φυλακων κλπ)
η προισταμενη αρχη ενα συμβουλιο αποτελουμενο τοσο απο στρατιωτικο οσο και πολιτικο προσωπικο
και δημιουργια ειδικου τμηματος συντηρησης -αποκαταστασης
επισης ποιο προγραμματισμενες οι αποστολες περισυλογης α/φων απο την θαλασσα
και τελος δημιουργια τμηματος δημοσιων σχεσεων για την ανταλαγη α/φων- ιδεων -γνωσεων

το κοστος ( αμα θελουμε λεφτα βρισκουμε)

nick2

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 2778
         Άφησα πολλές μέρες να περάσουν από την τελευταία απάντηση που γράφτηκε σ΄αυτό εδώ το θέμα,περιμένοντας ίσως κάποιες προτάσεις γιά το μέλλον καί λιγότερη κριτική γιά το παρόν.
         Ο μόνος που έγραψε κάποια πρόταση,έστω πολύ γενική ήταν ο φίλος ΗΦΑΙΣΤΟΣ.Βέβαια κι εκείνος έκλεισε το ποστ του με την φράση
 
το κοστος ( αμα θελουμε λεφτα βρισκουμε)

          Εγώ θα γράψω εδώ τις προτάσεις μου,έτσι γιά να υπάρχουν κάπου γραμμένες καί ξέρω πως αυτοί που πρέπει να τις δούν καί να τις κρίνουν θα το κάνουν.



          Ένα μουσείο,οποιουδήποτε είδους,χρειάζεται λίγα πράγματα γιά να προκόψει καί πολλά λεφτά.Αφήνω τα λεφτά γιά το τέλος καί αναφέρομαι στα υπόλοιπα.Ποιά είναι αυτά ?

           Χώρος.Άνθρωποι.Εξωστρέφεια.

           Γιά να τα δούμε ένα-ένα.

           Χώρος.Είναι σαφές ότι αν καί όχι τελείος ακατάλληλος ο χώρος που στεγάζεται σήμερα το μουσείο,σίγουρα δεν αρμόζει σε ένα μουσείο Ευρωπαικών προδιαγραφών,την στιγμή μάλιστα που ο συγκεκριμένος χώρος δεν αφήνει καμμιά ελπίδα γιά μελλοντική ανάπτυξη,τουλάχιστον όσο αφορά το στεγασμένο κομμάτι.Ένα υπόστεγο πολύ παλιό που μπάζει από παντού χωρί κλιματισμό είναι δυστυχώς αφιλόξενο καί γιά τους επισκέπτες καί γιά τα εκθέματα.Είμαι σίγουρος πως οι άνθρωποι του μουσείου ξέρουν πως όσο καί να προσπαθήσουν να ετοιμάσουν νέα εκθέματα,αυτά αργά ή γρήγορα θα καταστραφούν από τα στοιχεία της φύσης αφού κατά πάσα πιθανότητα αυτά θα εκτεθούν έξω καθώς το υπόστεγο είναι μάλλον γεμάτο πιά.
           Στα περισσότερα μουσεία τα αεροσκάφη βρίσκονται μέσα σε κλειστούς χώρους,πολλές φορές προστατευμένα ακόμα καί από τους ίδιους τους επισκέπτες,καί όσα βρίσκονται έξω εναλλάσονται τακτικότατα με άλλα που βρίσκονται γιά συντήρηση σε υπόστεγα.
           Ποιά θα ήταν η λύση? Δυστυχώς η γενική αεροπορία βάλλεται από παντού.Χώροι γιά δράση δεν υπάρχουν,πόσο μάλλον χώροι γιά ανάλογα μουσεία.
           Το Ελληνικό θα ήταν μιά λύση.Ίσως.Όμως εκεί τα πράγματα είναι ασαφή καί πολλά κοράκια έχουν πέσει γιά να αρπάξουν.Άλλωστε αν ήταν να γίνει κάτι θα είχε γίνει τόσα χρόνια τώρα.
           Γιά μένα η πρόταση είναι μία.Τα Σπάτα.Περιμετρικά εντός του χώρου του διεθνούς αεροδρομίου της Αθήνας.Υπάρχουν απέραντοι χώροι που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν παραπάνω από ένα υποστεγα.
           Ξέρω ακούγεται δύσκολο.Είναι.Αν όμως υπήρχε θέληση καί ολοκληρωμένη πρόταση εκ μέρους της πολιτείας προς τους διαχειριστές του αεροδρομίου,ίσως κάτι να μπορούσε να αλλάξει.Οι Γερμανοί χαζοί δεν είναι.Αν έβλεπαν κέρδος θα το σκεφτόντουσαν καλύτερα.



           Άνθρωποι.Σε καμμία περίπτωση δεν θέλω να θίξω ή να προσβάλλω τους ανθρώπους του μουσείου.Αγωνίζονται με τα πενιχρά μέσα που έχουν καί δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό γιά να παρουσιάσουν το αποτέλεσμα που όλοι βλέπουμε.Οι ίδιοι όμως πώς αισθάνονται ? Αρκούν ? Ή μήπως καί οι ίδιοι αισθάνονται μόνοι.
           Οι περισσότεροι είναι βαθμοφόροι της Π.Α. καί οι περισσότεροι είναι μεγάλης ηλικίας.Οι ανάγκες της Π.Α. σε ανθρώπινο δυναμικό είναι τεράστιες.Πόσους παραπάνω θα μπορούσε να διαθέσει στο μουσείο το οποίο μάλλον το θεωρεί πολυτέλεια ?
           Είναι γνωστό πως στους κύκλους της Π.Α. το μουσείο θεωρείτε μιά καλή μετάθεση.Σίγουρα.Δεν μπορεί να θεωρηθεί το ίδιο κουραστικό με μιά πολεμική μοίρα.Είναι καί κοντά στην Αθήνα.
           Άν αύριο το πρωί έβγαινε μιά απόφαση που να λέει πως το μουσείο θα είναι ανοιχτό κάθε μέρα εκτός Τρίτης καί φυσικά καί τα Σαβατοκύριακα,είμαι σίγουρος πως κανείς δεν θα ήθελε να μετατεθεί στου μουσείο.Καί μην μου πείτε πως κάνω λάθος γιατί δεν κάνω.........
 
           Η λύση.Η δημιουργία ενός μουσείου υπό την διοίκηση ενός συμβουλίου στρατιωτικών καί πολιτών με πρόεδρο στρατιωτικό.Προσωπικό με τεχνικές γνώσεις,αλλά καί ειδικούς περί ιστορίας κσί αεροναυτικής,ξεναγούς κλπ τόσο στρατιωτικούς όσο καί πολίτες.
Ξέρω κι αυτό δύσκολο θα μου πείτε.Μα γιά να γίνει το καλό καλύτερο οι τομές είναι απαραίτητες.


          Εξωστρέφεια.Όλα από εδώ ξεκινάνε.Στη αγορά σε ελεύθερη μετάφραση το λένε marketing.
          Πρώτα απ΄όλα το μουσείο πρέπει να είναι ανοικτό γιά το κοινό.Συγκεκριμένο ωράριο,ελεύθερο καί ανοιχτό γιά όλους.Σήμερα είναι ανοιχτό με άδεια.Ο τουρίστας δεν έχει καμμία ελπίδα να το επισκεφθεί.
          Μην ξαναγράφω γιά πινακίδες.Τελικά υπάρχουν αλλά πρέπει να είσαι τυχερός γιά να τις βρείς.
          Συγκοινωνία?Ανέκδοτο.
          Διαφημίσεις στο τύπο,ειδικό ή ημερήσιο? Ανύπαρκτες
          Πριν λίγες μέρες έγιναν στο Τατόι δύο γεγονότα διεθνούς σημασίας γιά να μην πω παγκόσμιας.Το ράλλυ Ακρόπολις καί η έκθεση γενικής αεροπορίας.Μαζεύτηκαν χιλιάδες κόσμου.Πόσο απλό θα ήταν να μοίραζε το μουσείο κάποια φυλλάδια που να λένε........."παιδιά εδώ είμαστε,ελάτε να μας δείτε"
          Ποιός όμως θα καθόταν "μέσα" δυό σαβατοκύριακα γιά να κάνει ο καθένας την τσάρκα του στο μουσείο?

          Ένα βιβλίο βρε παιδιά.Η Π.Α είναι η ιστορικότερη του κόσμου.Δείξτε το,πείτε το,φωνάξτε το.
          Το φτωχότερο μουσείο σήμερα έχει μιά ιστοσελίδα.Το δικό μας όχι.Τόσο δύσκολο είναι? Δεν νομίζω.
          Κι άλλα πολλά που μπορούν να γίνουν.Σίγουρα κι άλλοι φίλοι θα κάνουν σωστότερες προτάσεις.


          Καί πάμε εκεί που αρχίσαμε...........στα λεφτά.

          Το μουσείο σήμερα έχει τεράστια κεφάλαια αναξιοποίητα.
          Πρώτα απ όλα μπορεί να έχει όλα τα αεροπλάνα,ιστορικής αξίας που είναι παρατημένα από εδώ κι από εκεί ανά την Ελλάδα.F5,F84,F86,noratlas,albatros,T33,F102,F104,A7 κλπ.
          Πολλά από αυτά θα μπορούσαν να συντηρηθούν,να πουληθούν σε άλλα μουσεία ή καί να ανταλλαχθούν.Ακόμα κι έτσι θα τραβούσαν επισκέπτες.

          Καί λέγοντας γιά επισκέπτες.Υπό το συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο το μουσείο δεν μπορεί να πουλάει εισητήρια εισόδου.Λάθος.Το εισητήριο είναι ανάγκη.Είναι μέσο ανάπτυξης,αρκεί βέβαια να μπορεί το μουσείο να προσφέρει καί τις ανάλογες υπηρεσίες στον επισκέπτη.
          Χορηγείες.Έστω καί με την διαφήμιση του χορηγού ως αντάλλαγμα.Σήμερα πολλοί εκμεταλεύονται το μουσείο,εκδόσεις,περιοδικά κλπ.Έχουν δώσει όλοι αυτοί κάτι στο μουσείο σαν αντάλλαγμα ή αρκούνται σε ένα δωρεάν τεύχος του περιοδικού τους καί μιά ευχαριστήρια κάρτα?
          Αν το μουσείο ήταν ανοιχτό στο κοινό θα είχε οργανωμένο catering καί κατάστημα αναμνηστικών,χώρια κάποια άλλα καταστήματα που πιθανότατα να ενδιαφέρονταν να είναι εκεί,αερολέσχες,μοντελισμός κλπ.Όλα αυτά είναι χρήματα.Με σωστό πλάνο καί διαχείρηση ίσως να μπορούσαν να γίνουν πολλά.


         Κλείνοντας άφησα τελευταίο τον εθελοντισμό.
         Δεν είναι απαραίτητο με την παραπάνω λέξη να εννοούμε ένα θύμα που κουράζεται σκουπίζοντας ένα υπόστεγο,γιαλίζοντας αεροπλάνα ή βαφοντας τις γραμμές του πάρκιγκ.
         Όχι πως τα παραπάνω δεν είναι χρήσιμα ή ακόμα καί απαραίτητα.Όποιος θέλει να μπορεί να βοηθήσει.Όμως το μουσείο χρειάζεται κυρίως την βοήθεια ανθρώπων με άποψη καί συγκεκριμένες γνώσεις,έστω κι αν αυτός δεν μπορεί να βρεθεί στο μουσείο ούτε γιά μιά στιγμή.
         Υπάρχουν άνθρωποι (ακόμα καί μέσα σ΄αυτό το φόρουμ) με τεράστιες ιστορικές γνώσεις που μπορούν να βοηθήσουν με τις πολύτιμες γνώσεις τους.Στοιχεία,αρχειοθέτηση,φωτογραφίες,συλλογές κλπ. Είμαι βέβαιος πως όλοι θα πρόσφεραν τις γνώσεις καί τον χρόνο τους αφιλοκερδώς.
         Ακόμα καί τώρα.Με την παρούσα κατάσταση όλοι μας σαν modelclub θα μπορούσαμε να αναλάβουμε την κατασκευή όλων των τύπων αεροσκαφών της ιστορίας της Π.Α. καί να μπορούσαν να εκτεθούν σε μιά μεγάλη καλαίσθητη βιτρίνα.



         Πολλά έγραψα.Συγνώμη αν σπατάλησα τον χρόνο σας.Τουλάχιστον ας δώσουμε κάποιες ιδέες κι ίσως κάτι ν΄αλλάξει.Προς το καλύτερο πάντα.
         
 

Φθειροπόγων

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/144
  • Μηνύματα: 6
Ενδιαφέρον το θέμα του Μουσείου της Αεροπορίας. και  ενδιαφέρουσες οι απόψεις που εκφράσθηκαν πιό πάνω.
Επιτρέψτε μου την παράθεση και της δικής μου γνώμης, σαν μιά πρώτη γραφή στο Φόρουμ, για την ύπαρξη του οποίου συγχαίρω τους υπευθύνους.
Κατ΄αρχήν, με βρίσκουν σύμφωνο οι περισσότερες προτάσεις που έχουν κατατεθεί σε προηγούμενα  πόστς με την παρακάτω επιφύλαξη.
Νομίζω οτι στις παρούσες συνθήκες, είναι μάταιο να οραματίζεται κανείς το τι θα μπορούσε να γίνει στο Μουσείο, εάν πρώτα δεν αλλάξει ριζικά  η νομική βάση πάνω στην οποία στηρίζεται.Όσον καιρό θα λειτουργεί σαν στρατιωτική μονάδα, τα αποτελέσματα θα είναι αυτά που βλέπουμε, χωρίς ελπίδα ουσιαστικής βελτίωσης, με μερικές ίσως αναλαμπές απο καιρού εις καιρόν. Και πριν παρεξηγηθώ, να διευκρινίσω οτι αυτό δεν έχει να κάνει ούτε με τις ικανότητες, ούτε και την διάθεση των ανθρώπων που εργάζονται εκεί. Απλώς, τα πλαίσια μέσα στα οποία υπάρχει και λειτουργεί το μουσείο δεν επιτρέπουν την εξέλιξή του.Δεν μπορούμε να συζητούμε για σοβαρή δουλειά  που απαιτεί βάθος χρόνου, αφοσίωση και μεγάλη εξιδείκευση, όταν αυτή  εξαρτάται απο τον εκάστοτε διοικητή, ή τους κατα καιρούς υπηρετούντες εκεί που μπορεί και να μην είναι πάντα οι καταλληλότεροι.
Η σημερινή κατάσταση είναι επιεικώς απαράδεκτη.Γιατί πέρα απο οτιδήποτε άλλο, ένα μουσείο που δεν είναι ανοιχτό στο κοινό, δεν είναι μουσείο, είναι ιδιωτική συλλογή την οποία ο ιδιοκτήτης της επιλέγει πότε και σε ποιόν θα την δείξει! Είναι λυπηρό να έρχονται ξένοι απο πολλές χώρες που έχουν ακούσει οτι υπάρχει  Αεροπορικό Μουσείο και να ανακαλύπτουν οτι δεν είναι ανοικτό για το κοινό!Τώρα, θα μου πεί κάποιος,  μικρό το κακό, εδώ έρχονται χιλιάδες απο την άλλη άκρη του κόσμου και έχουν βρεί την Ακρόπολη κλειστή, για να μήν μιλήσει κανείς για τα  άλλα μουσεία!
Πιστεύω οτι έχει γραφεί και αλλού, και συμφωνώ απόλυτα, οτι  ο σωστός τρόπος για την ανάπτυξη ενός αεροπορικού μουσείου είναι η εξ αρχής δημιουργία του σαν ίδρυμα, που θα συνεργάζεται αλλά δεν θα  ανήκει ούτε θα εξαρτάται (γραφειοκρατικά) απο την Πολεμική Αεροπορία ή άλλη στρατιωτική υπηρεσία.
Έτσι λειτουργούν τα περισσότερα σοβαρά μουσεία στο εξωτερικό και παραδείγματα  τρόπου  διαχείρησης και λειτουργίας υπάρχουν πολλά.
Σαν πρόταση θα μπορούσε να ιδρυθεί ίδρυμα Αεροπορικού Μουσείου με ιδρυτικά μέλη/μετόχους (π.χ.) την Π.Α.,την Υ.Π.Α., την ΕΑΒ, κάποια/ες τράπεζες, Αερολέσχες, Δήμους  κ.λ.π. Ενα πολυμελές συμβούλιο που θα εκπροσωπεί τους μετόχους θα επιβλέπει και στηρίζει την λειτουργία του ιδρύματος και θα εκλέγει την διοίκηση η οποία θα διαχειρίζεται και θα εκπροσωπεί επίσημα το μουσείο,και τον διευθυντή του μουσείου ο οποίος θα είναι υπεύθυνος για την λειτουργία  του.
Αυτό σημαίνει κατ΄αρχήν, οτι το ίδρυμα θα έχει δικό του προϋπολογισμό, που πέρα απο την απαραίτητη κρατική χρηματοδότηση θα μπορεί να συμπληρώνεται και απο δωρεές και ιδίους πόρους όπως πωλήσεις, εκδόσεις, εκδηλώσεις, ενοικιάσεις χώρων κ.λ.π.
Πιστεύω οτι μόνον μετά απο μια τέτοιου είδους αλλαγή μπορεί κανείς να σκεφτεί όλα τα επι μέρους θέματα, όπως τοποθεσία, κτίρια, δραστηριότητες, εθελοντική προσφορά κ.λ.π.
Δεν έχω νομικές γνώσεις και δεν γνωρίζω κατα πόσον είναι δυνατή μιά τέτοια εξέλιξη, και τι μορφή ακριβώς μπορεί να πάρει, ούτε και τι αντιδράσεις θα υπήρχαν απο πλευράς Π.Α.,και  πολύ φοβάμαι πως αυτό που λέμε ”Ελληνική πραγματικότητα” δεν επιτρέπει τέτοιου είδους εξελίξεις προς το καλύτερο.
 Πάντως, εάν δεν  υπάρξει κάποια αλλαγή απο την σημερινή κατάσταση, όλα όσα πολλοί ονειρεύονται και ελπίζουν για το Μουσείο (και μεταξύ αυτών και εγώ) θα μείνουν απλώς : ”όνειρα”.
Και δυστυχώς, για να υπάρξει κάποια ”κίνηση” θα πρέπει να υπάρξει και η κατάλληλη πίεση απο ”πάνω”, κάτι που δεν το βλέπω να γίνεται, αφού εκεί έχουν  άλλες ....προτεραιότητες.
...."That man is a head taller than me...... That may change"

ramfighter

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Xrepi Model Collector
  • Μηνύματα: 5773
Ειναι αδικία όμως να συγκρίνουμε ένα μουσείο που βρίσκεται στην νηπιακή του ηλικία με ιδρύματα που έχουν πορεία δεκαετιών. Και όσο για το πνεύμα εθελοντισμού στην Ελλάδα, είναι κατι που σπανίζει και σε εμφάνιση και σε διάρκεια.

Stavros

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • ***
  • Εκπρόσωποι Συλλόγων
  • Scale 1/32
  • Stavros Soulis - IPMS Hellas #228
  • Μηνύματα: 8959
  • save the last kit for me
                    Χώρος.Είναι σαφές ότι αν καί όχι τελείος ακατάλληλος ο χώρος που στεγάζεται σήμερα το μουσείο,σίγουρα δεν αρμόζει σε ένα μουσείο Ευρωπαικών προδιαγραφών,την στιγμή μάλιστα που ο συγκεκριμένος χώρος δεν αφήνει καμμιά ελπίδα γιά μελλοντική ανάπτυξη,τουλάχιστον όσο αφορά το στεγασμένο κομμάτι.Ένα υπόστεγο πολύ παλιό που μπάζει από παντού χωρί κλιματισμό είναι δυστυχώς αφιλόξενο καί γιά τους επισκέπτες καί γιά τα εκθέματα.

Νίκο συμφωνώ με όλα όσα είπες. Θέλω μόνο να σημειώσω κάτι που πιθανόν αγνοείς εσύ και οι περισσότεροι, ότι ο κύριος χώρος του Μουσείου της ΠΑ, το περίφημο υπόστεγο του, είναι και το ίδιο έκθεμα, καθώς πρόκειται για Γερμανικό υπόστεγο του Β' ΠΠ, άριστα διατηρημένο.
Κατα τ'άλλα συμφωνώ ότι πολλά πρέπει να αλλάξουν για να γίνει κάτι καλό. Με τα σημερινά δεδομένα, το Ελληνικό, με όλες τις παλιές εγκαταστάσεις της ΟΑ, μου φαίνεται η καλύτερη περίπτωση.
Αλλά σιγά μην αφήσουν τα φιλέτα για να γίνει μουσείο.  :twisted:
Σ.Σ.

ramfighter

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Xrepi Model Collector
  • Μηνύματα: 5773
Κατα τ'άλλα συμφωνώ ότι πολλά πρέπει να αλλάξουν για να γίνει κάτι καλό. Με τα σημερινά δεδομένα, το Ελληνικό, με όλες τις παλιές εγκαταστάσεις της ΟΑ, μου φαίνεται η καλύτερη περίπτωση.
Αλλά σιγά μην αφήσουν τα φιλέτα για να γίνει μουσείο.  :twisted:
Σ.Σ.
Στο προτεινόμενο χωροταξικό σχέδιο του μητροπολιτικού πάρκου Ελληνικού, προβλέπεται μουσείο αεροπορίας εκεί που ήταν παλιά το ΚΕΑ. Επίσης προβλέπεται και πίστα αερομοντελισμού.

nick2

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 2778
        Πήρα την οικογένειά μου πριν δυό Κυριακές καί πήγαμε στο μουσείο κυκλαδικής τέχνης.Στο κέντρο της Αθήνας.Πιό κέντρο δεν γίνεται.

        Είδαμε την έκθεση  "από τον Tiziano στον Pietro da Cortona" καί τις μόνιμες εκθέσεις,ήπιαμε το καφεδάκι μας στο αίθριο καί επιστρέψαμε στο σπιτάκι μας νωρίς το απόγευμα.

        Έπεσε λοιπόν το μάτι μου σ΄ένα φυλλάδιο που μετά το βρήκα εδώ..............

        http://www.cycladic.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=NODE&cnode=14&clang=0

        Περιηγηθείτε λίγο στο site του μουσείου αυτού...........αλλά μείνετε στα μέλη καί τις υποτροφίες.Έχει ενδιαφέρον.


        Έκανα στο μυαλό μου τις συγκρίσεις.

        Απλά πράγματα είναι,όχι πυρηνική φυσική.
 

ΧΑΡΙΔΗΜΟΣ

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/48
  • Μηνύματα: 541
Πήγα προχθές στο Μουσείο ΠΑ, όπως πολλοί άλλοι για να δώ νέα εκθέματα, αλλά και επίσης να δω από κοντά τυχόν πρόοδο στις εργασίες αποκατάστασης των τελευταίων αποκτημάτων του Μ/ΠΑ, των Ju-52 και Ju-87, για την οποία είχα διαβάσει σε δηλώσεις των υπευθύνων του στα περιοδικά, και είχα πλάσει ανάλογα στη φαντασία μου.

Το θέαμα των τελευταίων που αντίκρυσα δεν ήταν το αναμενόμενο βέβαια, ήταν μια πικρή απογοήτευση θα έλεγα, πόσο μάλλον όταν θα έρθει σε λίγο και το Me-109 από τα Χανιά στο πλάϊ τους.  Δεν αποδίδω όμως κατηγορία στην Δ/ση του Μ/ΠΑ γιατί κατανοώ ότι οι λόγοι της στασιμότητας της εξέλιξης του Μουσείου είναι καθαρά χρηματοδότησης και μόνο, για την οποία άλλοι είναι υπεύθυνοι.



Ευχάριστη νότα όμως ήταν ένα NORATLAS που φαινόταν ότι είχε πρόσφατα ανακατασκευαστεί και περίμενε σειρά για βαφείο.

Charlie

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 1160
Καλα ρε παιδια.Θελει ειδικη αδεια να επισκεφτεις το μουσειο?

Sjmygian

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 1273
  • modelclub.gr
Καλα ρε παιδια.Θελει ειδικη αδεια να επισκεφτεις το μουσειο?

Λόγω του ότι το Μουσείο της ΠΑ είναι μέσα στην αεροπορική βάση Δεκελείας (Τατόι), δεν είναι το ίδιο προσβάσιμο όπως άλλα μουσεία εκτός στρατιωτικών μονάδων.


Για να μην την πατήσεις όπως ο υποφαινόμενος  ::eusa_wall:: (και αρκετοί άλλοι), είτε από λάθος δικό σου είτε από άγνοια του αρχιφύλακα στην πύλη, συνιστάται η προηγούμενη επικοινωνία με το Μουσείο http://www.haf.gr/el/history/museum/

"Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια
--------------------------------------------------
clopy & paste
επειδή και η αντιγραφή θέλει μυαλό

Charlie

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 1160
Ναι σωστα,δεν το σκεφτηκα

Δημήτρης Σιόλος

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 1718
  • Δημήτρης Σιόλος-IPMS 1314
Θα ερθει??

Ανέλκυση μαχητικού του Β' Παγκόσμιου

Πρόκειται για ένα από τα συνολικά 1.280 αεροσκάφη που έστειλαν οι Γερμανοί για να καταλάβουν την Κρήτη

Στόχος του Συλλόγου είναι, σύμφωνα με τον Καραβαράκη, η ανέλκυση και συντήρηση του αεροσκάφους ώστε να εκτεθεί μαζί με άλλα ευρήματα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στο Μουσείο Αεροπορίας που σχεδιάζεται να δημιουργηθεί στο Μάλεμε.

http://www.ethnos.gr/general.asp?catid=11424&subid=20110&tag=8940&pubid=1818739

Vasilis 07

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/48
  • Μηνύματα: 580
Ευχάριστη νότα όμως ήταν ένα NORATLAS που φαινόταν ότι είχε πρόσφατα ανακατασκευαστεί και περίμενε σειρά για βαφείο.

Φωτό από αυτό έχουμε  :?: :roll:

Sjmygian

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 1273
  • modelclub.gr
Θα ερθει??


 ::arrowdown:: ::arrowdown:: ::arrowdown:: ::arrowdown::

Ανέλκυση μαχητικού του Β' Παγκόσμιου

Πρόκειται για ένα από τα συνολικά 1.280 αεροσκάφη που έστειλαν οι Γερμανοί για να καταλάβουν την Κρήτη


Στόχος του Συλλόγου είναι, σύμφωνα με τον Καραβαράκη, η ανέλκυση και συντήρηση του αεροσκάφους ώστε να εκτεθεί μαζί με άλλα ευρήματα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στο Μουσείο Αεροπορίας που σχεδιάζεται να δημιουργηθεί στο Μάλεμε.


http://www.ethnos.gr/general.asp?catid=11424&subid=20110&tag=8940&pubid=1818739
"Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια
--------------------------------------------------
clopy & paste
επειδή και η αντιγραφή θέλει μυαλό

phantom_phixer

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 1112
Ευχάριστη νότα όμως ήταν ένα NORATLAS που φαινόταν ότι είχε πρόσφατα ανακατασκευαστεί και περίμενε σειρά για βαφείο.

Φωτό από αυτό έχουμε  :?: :roll:

Μπαααα...



 :wink:


Κώστας Πάντιος
Some of my military aviation photos here

phantom_phixer

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 1112
Eμπλουτισμός του Μουσείου Π.Α με αεροσκάφος Dornier Do28D2 Skyservant

http://www.haf.gr/el/news.asp?id=3277&archive=0&page=1


Κώστας Πάντιος
Some of my military aviation photos here

Fantasma337

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/48
  • ACIG Team Member
  • Μηνύματα: 900
ACIG Team Member
http://hafcphotos.cs.net/

ΜΑΧΙΜΩΤΑΤΟΙ ΟΙ ΙΣΧΥΟΝΤΕΣ (Αριστοτέλης)

Wildcat

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • ...ή απλά Γάτος
  • Μηνύματα: 3197
Eμπλουτισμός του Μουσείου Π.Α με πλόϊμο αεροσκάφος Dornier Do28D2 Skyservant

Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχει και ιπτάμενο προσωπικό στη μονάδα?

kongrigo

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/48
  • ΔΩΣΤΕ ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ ΣΤΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΑ PATCHES!!!
  • Μηνύματα: 528
  • ΟΧΙ ΣΤΑ ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ PATCHES !!!
Πως κατέληξες σε αυτό το συμπέρασμα;
Ως ηγήτορες των ιδεών μας, πρέπει να αντεπεξέλθουμε στις πιέσεις των ιδανικών μας..

[/u

fisherman

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 1033
Δεν ξέρω τι ακριβώς είχε στο μυαλό του ο Fantasma όταν τόνιζε το πλόιμο. Ίσως απλά να έδωσε έμφαση στο ότι σε αντίθεση με άλλα εκθέματα του Μουσείου, αυτό ήρθε πετώντας, επομένως θεωρητικά μπορεί να συνεχίσει να πετάει (αν δεν είναι στα όρια συμπλήρωσης των ωρών του). Δεν ξέρω τι έχουν σκοπό να κάνουν με το Dornier. Αλλά αν είναι να συνεχίσει να πετάει κάτι, καλό θα ήταν αυτό να είναι η γνωστή Dakota, γιατί αν ισχύουν αυτά που έχω ακούσει κάτι τέτοιο δεν είναι δεδομένο για το μέλλον.

Επίσης, δεν ξέρω γιατί δεν σκέφτηκε κανείς, ή αν το σκέφτηκε γιατί δεν υλοποιήθηκε το βάψιμο της συγκεκριμένης Dakota με τα χρώματα με τα οποία επιχειρούσε στην Κορέα. Μήπως θα πρέπει κάποια στιγμή να περάσει από το Μουσείο για αυτή τη δουλειά? (εφόσον φυσικά έχουν σκοπό να την διατηρήσουν πλόιμη) Κατά τη γνώμη μου η συμμετοχή της στον συγκεκριμένο πόλεμο είναι πιο σημαντική από το γεγονός ότι ήταν η τελευταία που χρησιμοποιήθηκε επιχειρησιακά στην Ευρώπη για να διατηρεί τα τελευταία της χρώματα. Γιατί από τέτοιες πρωτοτυπίες η ΠΑ έχει αρκετές: πετάει τα τελευταία Α-7 στον κόσμο, το τελευταίο YS-11 στην Ευρώπη, τα μοναδικά (και προφανώς τελευταία) επιχειρησιακά Τ-2 στην Ευρώπη και πλέον τελευταία και στον κόσμο (για εκπαίδευση), κ.ο.κ. Απ' όσο γνωρίζω, όλες οι αεροπορίες φροντίζουν οι αεροπορικοί θρύλοι που διατηρούν σε πτήση να θυμίζουν λαμπρές σελίδες της ιστορίας τους, βαμμένοι ανάλογα. Το ότι εξαντλήσαμε και το τελευταίο περιθώριο στην εκμετάλλευση των C-47 είναι βέβαια ιστορικό δεδομένο, αλλά δεν είναι και για να το καυχιόμαστε. Ακόμη και οι μεγάλες αεροπορικές εταιρίες βάφουν κάποια σύγχρονα αεροπλάνα τους με τα κλασικά χρώματα διαφημίζοντας το ότι ήταν από τους πρωτοπόρους στον τομέα των αερομεταφορών. Εμείς όμως τελικά ίσως δεν φημιζόμαστε για τη διαφήμιση της αεροπορικής τουλάχιστον ιστορίας μας και το αποδεικνύουμε καθημερινά. Για να μην αναφερθώ σε δικαιολογίες που έχω ακούσει (ευτυχώς όχι από επίσημα χείλη), του στυλ πως θα πετάει αεροπλάνο που θα γράφει "Royal Hellenic Air Force"?  :shock:
Γιώργος Ψαρράς