Αποστολέας Θέμα: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix  (Αναγνώστηκε 3834 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 278
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #25 στις: Ιουλίου 07, 2025, 11:26:04 πμ »
Οι αντιξοες καιρικες συνθήκες δεν επιτρέπουν την συνέχιση των εργασιών επί του μοντέλου οπότε θα συνεχίσω την εδώ εξιστόρηση των εργασιων Αφου λοιπόν τελείωσαν οι εργασιες πίσω γυρισα μπροστά Δύο εργασίες απαιτούνται Η διόρθωση της άκρης του καπό και η αλλαγή των προβολέων
Η πρώτη δουλειά  εύκολη. Η ακρη του καπό από κακή υλοποίηση της airfix ήθελε ένα κουρεμα στην άκρη γύρω στο μισό χιλιοστό. Χρησιμοποιησα τη φρεζούλα για να φάω το πλαστικό και μετά ίσιωσα το αγριεμένο πλαστικό με ντουκόχαρτο 400 και 600
Τα φαναρια όμως ήθελαν πλήρη μετασκευή Στους σκαραβαίοι πριν το 1967 τα φαναρια ακολουθουσαν την καμπύλη του φτερου μετά αποκτουν ένα ασημένιο στεφάνι μικραίνουν και γίνονται καθετα Ευτυχώς δεν αλλάζει τίποτα στην καμπυλότητα του φτερου ώστε να χρειαζεται ευρεία μετασκευή
Στην αρχή λοιπόν μετρήθηκε η διάμετρος των νεων φαναριών Βρεθηκε γύρω στα 5  χιλιοστα (εάν θυμαμαι καλα γιατι με τετοια ζέστη δεν κανω το αδραγαθημα να πάω μέσα στο εργαστηριο να μετρήσω αν βεβαια μου το ζητήσει καποιος θα το κάνω καποια στιγμή) Βρεθηκε ένα σωληνάκι της evergreen που η εξωτερικη του διαμετρος ήταν η ζητουμενη και κόπηκαν δυο κομμάτια χωρίς να πολυκοιταξω το μήκος τους. Στο σημείο που έμπαιναν τα φώτα η airfix δεν εδινε τιποτα μονο μια τρυπα για να καθήσει σωστά το γυαλί Στο σημειο αυτό λοιπόν και στα δύο φτερά ανοίχτηκε με τη φρέζα μια τρυπα ώστε να μπουν τα δυο κομμάτια από το σωληνάκι που είχα κοψει φρόντισα από μπροστά να εξέχει σωστά σύμφωνα με τις φωτογραφίες και το μοντελο της Hasegawa και από την πίσω μεριά να εξέχει το υπόλοιπο Πάλι με τη φρέζα εφαγα όσο περίσευε από πίσω και το εκλεισα με ένα κομμάτι πλαστικού Από μπροστα το δαχτυλιδι των φώτων εξείχε όσο έπρεπε όμως ενώ η εξωτερικη διαμετρος ήταν η σωστή το πάχος της ήταν υπερβολικό Ξεκίνησα με μια στρογγυλή φρέζα και έφαγα σιγα σιγά και με πολύ προσοχή το εσωτερικό ώστε το παχος να μικρύνει και να μοιαζει φυσιολογικό για την κλίμακα Για τις τελευταιες λεπτομέρειες χρησιμοποιησα ντουκοχαρτο τυλιγμενο στο πίσω μερος χοντρού πινέλου Φυσικά και λιγο στόκο σε ένα δυο σημεια
Μετα ήρθε η ωρα για να προετοιμάσω τα τζάμια που θα μπουν βεβαια στο τελος της κατασκευής Γενικά εχω μια απέχθεια με τα διαφανη κομμάτια που χειροτερεψε μετά τα όσα έπαθα όταν έφτιαχνα την καμιονέτα (αθλιε Κινεζε της ΤΑΚΟΜ δεν σε ξεχνάω) Τα τζάμια των φώτων έπρεπε να μειωθούν τουλάχιστον στο μισό σε διάμετρο Σχεδιασα επάνω  τους τη διαμετρο που θα πρέπει να εχουν στο τελος για να έχω ένα μπουσουλα και άρχισα να τριβω με προσοχή και φοβο κυκλικά με ντουκόχαρτο 220 και ελέγχοντας συχνά πυκνα την πρόοδο επάνω στο μοντέλο Η αγχωτικη αυτή διαδικασία κράτησε αρκετες ώρες για κάθε ένα από αυτά Εξαιρετικά ανθεκτικά αποδείχτηκαν τα διάφανα της Airfix αφού παρα την κακοποιηση που δέχτηκαν ούτε θόλωσαν πέραν του σημείου τριψίματος ΟΥΤΕ ΕΣΠΑΣΑΝ (ετσι είναι οι σοβαρες εταιρίες αθλιε Κινέζε) Και αφου πήραν το καταλληλο σχήμα αφέθηκαν να περιμένουν την ολοκληρωση του μοντέλου για να τοποθετηθούν


 








Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 278
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #26 στις: Ιουλίου 09, 2025, 11:15:46 πμ »

Οι αντίξοες καιρικές συνθήκες συνεχίζονται και με έκαναν να ξεχάσω ότι στο μπροστινό μέρος εγινε μια ακομα δουλεια
Επειδή η Airfix έδινε το μοντέλο δεξιοτίμονο έπρεπε να αλλάξουν και οι καθαριστήρες Οι καθαριστήρες δίνονταν ενσωματωμένοι στην καρότσα και δεν έπρεπε να αλλάξουν μόνο φορά αλλά και θέση Από το μοντέλο της Hasegawa μετρήθηκαν οι αποστάσεις και οι θέσεις των καθαριστήτων και αφου η περιοχή τριφτηκε για να εξαφανιστούν αυτοί που εδινε το κιτ (μεπροσοχή για να μην εξαφανιστεί το πιτσιλιστήρι του νερού)  έγιναν οι τρυπες στα σωστα σημεία που θα τοποθετηθούν οι νέοι  Οι καθαριστήρες φτιάχτηκαν με μήκος τεντωμένου πλαστικού και πλαστικά σωληνάκια της Evergreen και μπήκαν στο κουτί για να βαφτουν και να κολληθούν στο τελος της κατασκευής



Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 278
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #27 στις: Ιουλίου 11, 2025, 11:42:40 πμ »
Αφου τελειωσα τις εξωτερικές δουλειές η προσοχή στράφηκε στο εσωτερικό και πάλι Εδώ η φίλη μας ή Airfix έδινε το απόλυτο τίποτα . Τα καθίσματα απλοικά και τίποτα άλλο Θα έπρεπε να φτιαχτούν οι ταπετσαρίες στις πόρτες και τα πλαινά και σε δεύτερο χρόνο όταν θα φτιαχνόταν το σασί να φτιαχτούν τα πετάλια τα οποία ελειπαν τελείως
Ξαναβυθίστηκα στο διαδίκτυο για να δω πως ήταν οι κατασκευές στα πλαϊνά.
Το πανελ μπροστά αποτελείται από δερματίνη με γραμμές και σε καποια μοντέλο υπάρχει μια τσέπη είτε και στις δύο πόρτες είτε μονο στην πόρτα του οδηγού. Στο πίσω πάνελ και μόνο στο δεξί υπάρχει ένα ευμεγέθες τασάκι το οποίο μάλιστα εξέχει αρκετά Αλλες εποχές άλλα ηθη άλλα έθιμα Σαν χρώμα με βάση τις πληροφορίες από το thesamba.com είναι το γνωστό γκρί
Τα πάνελ φτιάχτηκαν από ψιλό φύλλο πλαστικού το οποίο χαράχτηκε με ένα χαρακτικό για να αποκτήσει τις απαιτούμενες γραμμές Στα πάνελ προσυέθηκε ένα χερούλι που φτιάχτηκε από χοντρό πλαστικό που τριφτηκε κατάλληλα Ένα μοχλό για να ανεβοκατεβαίνουν τα παραθυρα που έγινε με φύλλο πλαστικου και σωληνάκια που κοπηκαν καταλληλα και τριφτηκαν για να γινει η στρογγυλή βάση και το χερούλι Και τέλος το χερούλι του μηχανισμού που ανοίγει την πόρτα που έγινε με φύλλο πλαστικού που κοππηκε και σκάφτηκε κατάλληλα ώστε να αποκτήσει το κατάλληλο σχήμα Το δε σταχτοδοχείο φτιάχτηκε με χοντρο πλαστικό που κοπηκε και τρίφτηκε κατάλληλα
Μια και η πρόσβαση από κάτω ήταν ελεύθερη επέλεξα να κολλήσω τα πάνελ πριν τα βάψω και να το κάνω αργότερα  μασκάροντας και με πινέλο τα μικροκομμάτια όταν θα έβαφα το εσωτερικό 
Φτιαχτηκαν επίσης σκιάδια απο φυλλο πλαστικού και μήκος ζεσταμένου πλαστικού Δεν κολλήθηκε 'ομωε Επέλεξα να περιμένω να το βάλω αφού θα έω τοποθετήσει το μπροστινό τζάμι (και όπως θα σας πω παρακάτω αποδείχτηκε πολυ σοφή κίνηση) 
Τα καθίσματα απλοικά βεβαια και τα πραγματικά δεν έχουν τίποτα περιεργο Το μόνο που τους προστέθηκε ήταν στα πλάγια ο μοχλός για την ανάκληση από ένα μικρό παραλληλόγραμμο πλαστικό πάνω στο οποίο κολληθηκε το «χερουλι» από ψιλο σωληνάκι που αφου κολλήθηκε τριφτηκε πολύ ώστε να έχει ελάχιστο ύψος Τα καθίσματα βαφτηκαν γκρί μαυρα τα χερουλάκια έγινε wash με μαυρο και αποθηκεύτηκαν για να μπουν όταν θα έκλεινε η καρότσα   







Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 278
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #28 στις: Ιουλίου 13, 2025, 04:39:14 μμ »
Αφου τελείωσαν όλες οι βασικές μετατροπές ήρθε η ωρα να ξαναγυρίσω στις οδηγίες και να μελετήσω το επόμενο βήμα Ηρθε λοιπόν η ώρα για το σασί Όπως και στο πραγματικό όχημα το σασί είναι τελείως ξεχωριστό και αυτόνομο και έρχεται και κουμπώνει επάνω η καρότσα Ωραία σκέφτηκα θα τα φτιάξω ξεχωριστά και στο τέλος απλά θα τα κουμπώσω και πάπαλα  Στο σασί η airfix  δίνει ενσωματωμένο το κατω μέρος της μηχανής και το καζανάκι της εξάτμισης με τις δύο εξατμίσεις Επίσης στο ίδιο κομμάτι είναι και οι βάσεις για τα καθίσματα(στην πραγματικότητα τα όρια στα οποία θα κολληθούν τα καθίσματα) ενώ σε ξεχωριστό κομμάτι το κεντρικό τούνελ για τις ντίζες του λεβιε των ταχυτήτων. Ακολουθησα τις οδηγίες και περα από τις μπάρες της κρεμαγιέρας που έλειπαν τελείως (ευτυχώς το κεντρικο γρανάζι που συνδέεται με την κολώνα του τιμονιου είναι κρυμμένο σε μια εσοχη της καρότσας και δεν φαίνεται) και φτάχτηκαν με ΖΤΠ και αφέθηκαν να «χανονται» στην εσοχή της καρότσας και το ξήλωμα των οδηγών για τα καθίσματα δεν έγιναν άλλες προσθήκες Το συγκρότημα αφού συναρμολογήθηκε βαφτηκε μαυρο εκτός από το κατω μέρος του κινητήρα που βαφτηκε polished steel και το καζανάκι της εξάτμισης που βάφτηκε silver.
Αφου τελειωσε το σασί είπα να κάνω μια δοκιμαστικη ένωση ένα dry fit που λένε στο χωριό μου να δω πως είναι η κατασταση Καλη σχετικά εφαρμογή με ένα τριψιματάκι στους μαρσπιέδες ήρθε αμέσως Το κρατάω ψηλά το κοιτάζω ΩΝΣΓ !!!! τι είναι τουτο; Αυτό μπάζει από παντου !!! See through !!! Σώβρακο !!! Από την μια μεριά στις ρόδες βλέπεις στην άλλη !!!! Δεν υπάρχουν θόλοι ούτε μπρός ούτε πίσω ενώ μέσα από το σημείο που θα μπει το ταμπλό σχεδόν μέχρι το πάτωμα το απόλυτο χάος φαίνονταν οι τρύπιοι προβολείς
 Μωρη Airfix !!!!  ΜΩΡΗ AIRFIX !!!!! Είπαμε απλοϊκό το  κιτ κατασκευή το 1966 αλλα τόσο ευάερο ευήλιο ΗΜΑΡΤΟΝ !!!!!! Και στο κάτω κατω εαν ήθελες να φαίνονται ο κινητήρας και το πορτμπαγκάζ θα έπρεπε να δίνεις κιολας !!!
Με βαρια καρδιά αρχισα να προσπαθώ να κλείσω το χάος Κατά αρχή κολλησα στο εσωτερικό το πίσω καθισμα για να δω τι άφηνε γυμνο στο ματι Μετά αρχισα σιγά σιγά με φυλλο πλαστικό να προσπαθώ να φτιάξω τους θόλους Χρειάστηκαν εκατονταδες φορες να μετρήσω να κοψω να κολλήσω να γυαλοχαρτίσω και να συναρμολογήσω σασί και καρότσα ώστε να καταφέρω να δημιουργήσω τους θόλους αλλά και το μπροστινό κομμάτι κατω από το ταμπλό  Αφού έκλεισαν οι «τρύπες»  στοκαρίστηκαν οι ενώσεις όπου υπήρχαν και έγινε τα τελικό dry fit περάστηκε για πρώτη φορά το χρώμα της καρότσας για να δω το αποτέλεσμα του στοκαρίσματος και της συνολικής εικόνας
 



ΤΣΑ!! Βλέπω το πίσω μερος του καπό  :lol: :lol:







Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 278
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #29 στις: Ιουλίου 19, 2025, 04:11:44 μμ »
Μετά από τον Γολγοθά των θόλων είπα να πιάσω τίποτα ψιλολόγια να ηρεμήσω Να μην βλέπω την καρότσα η οποία ήταν στη φάση του βαψίματος και ήξερα ότι θα με παίδευε το να πετυχω επιφάνεια άψογη χωρίς σκουπιδάκια. Είπα λοιπόν να ασχοληθώ με τις ροδες και τις ζάντες Όπως εχουμε πει παραπάνω μια και η airfix παρα το ότι εδειχνε στο κουτι τις τρυπιες ζάντες εδινε τις κλειστές Στην συναρμολογηση γινόταν το εκπληκτικό εδινε λαστιχο και ζάντα μαζί και το τάσι μαζι με λίγο ζάντα !!!!!!!! σε άλλο κομματι Απιθανο για σημερινο μοντέλο αλλα φαίνεται ανεκτό για τα μοντέλα του 66 Επρεπε να δω τώρα πως θα δημιουργήσω τις τρύπες εξαερισμού Αποφάσισα σύμφωνα και με τις φωτογραφίες που είδα να κάνω τις τρύπες στο κομμάτι με το τάσι Εφτιαξα σε χαρτι έναν κυκλο στη διαμετρο του κομματιου Σημειωσα στη διαμετρο 8 σημεία που ισαπείχαν μεταξυ τους Τα σημεία αυτά ήταν τα σημεία που θα βρισκονταν οι τρυπες Πηρα ένα ένα τα κομματια τα εβαλα στον κυκλο με τα σημεια που ειχα βαλει και σημαδεψα πανω στο κομματι της ζαντας τα σημεια που θα πρεπε να βρίσκονταν οι τρύπες Με την φρέζα στα σημαδια εφαγα τη ζάντα σχεδόν μεχρι το τάσι Και μετά κολλησα το κομμάτι στην ζάντα με το λάστιχο Η αίσθηση ηταν καλη και αποφασισα να προχωρησω στο βαψιμο.
Όπως ειπαμε και πιο πανω οι ζαντες των σκαραβαίων της ΟΑ ειχαν μια ιδιαιτερότητα σε σχέση με τους υπόλοιπους της εποχής τους δεν ηταν βαμμενες με το χρωμα της καροτσας αλλά ήταν βαμμενες αλουμίνιο. Για να ξεχωριζει το τασι από την ζαντα ακολουθησα την εξης διαδικασια βαψίματος Εβαψα ολη τη ροδα μαυρη γυαλιστερη Εβαψα πρωτα το τάσι με το chrome της Alclad Και μετα μασκαρισα την περιοχη που οριζει το τασι   Μετα εβαψα τη ζαντα με αλουμινιο της Humbrol και τελος με πινελο τα λαστιχα με το anthrachite της Revell χρωμα που με εκπλήσει για το πόσο αληθοφανές αποτελεσμα για λάστιχο δίνει
Όταν τελείωσε το βάψιμο οι τρύπες της ζάντας δύσκολα διακρίνονταν Βελτιωσα την κατάσταση βαφοντας το εσωτερικο της τρύπας μαύρο με πολύ ψιλό πινέλο Εγινε και ένα washάκι με μαύρο και επέλεξα να τις βρωμίσω αργότερα ὀταν θα το κάνω και για το υπόλοιπο όχημα
Δυστυχώς στις φωτογραφίες οσο και εάν προσπαθησα δεν φαινεται εντονα η  διαφορα αναμεσα στο τάσι και την ζαντα αλλά στην πραγματικότητα είναι εμφανής






Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 278
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #30 στις: Αυγούστου 08, 2025, 06:45:35 μμ »
Δυστυχώς ένα ατύχημα θα με κρατησει μακρια από τη συνεχιση του project για τουλάχιστον ενάμιση μήνα Θα συνεχίσω όμως να σας εξιστορώ τη συνέχεια των εργασιών που έχουν γίνει μέχρι σήμερα.
Τέλος τα κοψίματα τέλος οι προσθήκες τέλος τα φτερά Ηρθε η ώρα του βαψίματος Αποφάσισα να βάψω πρώτα το εσωτερικό της καρότσας και μετά να το ασφαλίσω για βάψω το εξωτερικό της  Να μην ξεχνάμε ότι στην καρότσα είναι κολλημένο και το πίσω κάθισμα Ξεκίνησα να βάφω τον ουρανό λοιπόν Η εσωτερική επένδυση είναι η γνωστή διάτρητη δερματίνη που συναντάμε σε πολλά αυτοκίνητα της εποχής Το χρώμα είναι ένα πολύ ανοιχτό γκρίζο και  μερικές φορές μπεζ Ενθυμούμενος τον οικογενειακό μας σκαραβαίο και ψάχνοντας τις πηγες και τις φωτογραφίες εκτίμησα ότι το χρώμα της επένδυσης είναι αρχικά πολύ  ανοιχτό γκρι που από τα χρόνια και τον καπνό από τα τσιγάρα παίρνει αυτήν την μπεζ απόχρωση Έτσι αποφάσισα και το έβαψα με το HU147 Για κάποιο λόγο που η φίλη μας η VW μονό ξέρει η επένδυση του ουρανού στο πίσω μέρος φτάνει μέχρι το πάτωμα ! Αφού βάφτηκε ολο το εσωτερικό μασκαρισα όλο τον ουρανό και τα πλαϊνά αφήνοντας τον εσωτερικό σκελετό  των πορτών και τις μπροστινές κολώνες Αυτά βαφτηκαν με το χρώμα που θα βαφόταν συνολικά η καρότσα Έχουμε συζητήσει στην αρχή για διάφορες θεωρίες όσον αφορά το κύριο χρώμα και πως καταλήξαμε στην απόφαση ότι οι σκαραβαίοι της ΟΑ ήταν βαμμένοι με το εταιρικό της χρώμα Για το εταιρικό χρώμα της ΟΑ λοιπόν της εποχής εκείνης πάλι μέσω ενός brain storming καταλήξαμε ότι πολύ κοντινό είναι το Royal Blue της Tamiya X3 το οποίο είναι αρκετά σκούρο σαν midnight blue αλλά έχει και μια αίσθηση μωβ Έτσι λοιπόν ψεκάστηκαν με αυτό τα σημεία του γυμνού μετάλλου των πορτών  στο εσωτερικό και οι μπροστινές κολώνες.
Μετά από αυτό νέο μασκαρισμα εξαιρετικά δύσκολο μια και το κολλημένο πίσω κάθισμα δεν βοηθούσε για να βαφτούν οι εσωτερικές επενδύσεις. Όπως έχουμε αναλύσει στην αρχή επιλέχτηκε να βαφτούν οι επενδύσεις και τα καθίσματα με τα χρώματα που η VW  έβαφε τα μπλέ οχήματα της και για το σκοπό αυτό επιλέχτηκε το   FS 36270  το πολυαγαπημένο  ΗU 126 που δυστυχώς η Humbrol το κατήργησε (αν είναι δυνατόν !!!) και αναγκαστικά χρησιμοποίησα το Η306 της Gunze Αφού αφέθηκε να στεγνώσει το χρώμα περάστηκε με αραιωμένο λάδι μαύρο ώστε να τονιστούν οι γραμμώσεις Η ίδια διαδικασία ακολουθήθηκε και για το πίσω κάθισμα αλλά και τα μπροστινά που είχαν στο μεταξύ συναρμολογηθεί Τέλος με chrome silver βάφτηκαν η μανιβέλα για τα τζάμια και το χερούλι που ανοίγει την πόρτα
Αφού όλα στο εσωτερικό είχαν βαφτεί μασκαριστηκαν οι τρύπες των τζαμιών με ταινία από μέσα και μπήκε άφθονη βρεγμένη χαρτοπετσέτα ώστε να απομονωθεί το εσωτερικό και να προστατευτεί και να ξεκινήσει το βάψιμο του εξωτερικού της καρότσας     


Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 278
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #31 στις: Αυγούστου 16, 2025, 03:59:20 μμ »
Και έτσι λοιπόν έφτασε η στιγμή ώστε το μοντέλο να βαφτεί με το βασικό του χρώμα και να δούμε πως είναι βρε αδελφέ με το μπλε του χρώμα για πρώτη φορά Όπως είπαμε και πιο πάνω για βασικό χρώμα επιλέχτηκε το Χ3 της Tamiya. Η καρότσια καθαρίστηκε όσο πιο καλά γινόταν και σκουπίστηκε με χαρτί ώστε να μειώσω όσο το δυνατόν τη δημιουργία στατικού ηλεκτρισμού Και επιτέλους το πρώτο χέρι !! Αραιό και με αρκετά περάσματα το χρώμα κάθισε αρκετά καλά χωρίς σκουπίδια αποκαλυψε όμως όπως αναμενόταν κάποιες μικροατέλειες Οι μικροατέλειες τριφτήκαν έγινε και ένα μικροστοκαρισματάκι και η καρότσα ξαναετοιμάστηκε για βάψιμο Νέο χερι λοιπόν και το αποτέλεσμα ανέλπιστα καλό
Όλα δείχνουν καλά και εκεί ακριβώς που προσπαθώ να αποφασίσω εάν μου αρέσει  η όχι ο σκαραβαίος μπλέ ένας φίλος μου στελνει το link https://www.modelcarsmag.com/forums/topic/139283-my-parents-1960-vw-beetle/ για να με βοηθήσει στην κατασκευή Αρχίζω και διαβάζω Ενας συνάρρωστος έχει πάρει το σκαραβαίο της Tamiya και θέλει να τον κάνει του 60 Το αντιθετο από αυτό που κάνω εγώ Σε κάποιο σημείο ένας ακόλουθος του λέει ότι τα παράθυρα στις πόρτες τα δυο φινιστρίνια πίσω το παρμπριζ και το πίσω παράθυρο θέλουν μείωση των διαστάσεων τους για το μοντέλο του 60
ΩΝΣΓ !!!! Μου σηκώθηκαν οι τρίχες Ελα λέω μ******ς δεν γίνονται αυτά τα πράγματα Εντάξει κατά καιρούς το πίσω παράθυρο από δυο μικρά φινιστρίνια έγινε ένα και το παρμπριζ μεγάλωσε αλλά μεταξύ 60 και 67 τουλάχιστον οπτικά δεν φαινόταν κάποια διαφορά Πόσο μάλλον στα πλαϊνά τζάμια Κάτι δεν έχω καταλάβει λέω και ξαναδιαβάζω Ο άνθρωπος όμως στο site το το έχει πάρει πατριωτικά και έχει αρχίσει και μικραίνει τα παράθυρα ΟΛΑ  Δεν μπορεί ο άνθρωπος να εχει τέτοιες μαζοχιστικές τάσεις κάτι ξέρει που δεν ξέρω λέω και παίρνω τον σκαραβαίο της Hasegawa για μετρήσεις Το αποτέλεσμα συντριπτικό Τα παράθυρα ήταν όντως μεγαλύτερα στον σκαραβαίο που ήθελα να φτιάξω από αυτά που είχε ο σκαραβαίος της Airfix Το χειρότερο όμως δεν είναι ότι θα πρέπει να μεγαλώσω τα παράθυρα ούτε ότι όποια βαψίματα ειχα κανει θα πρέπει να ξαναγίνουν αλλά ότι θα πρέπει να φτιαχτούν και όλα τα διαφανή κομμάτια
Με βάση τις μετρήσεις από τον Hasegawa σημείωσα πάνω στην καρότσα τα όρια των παραθύρων που θα πρέπει να μεγαλώσουν Για το πίσω παράθυρο η διαφορά ήταν μισό χιλιοστό περιμετρικά και αποφάσισα να το αφήσω ως έχει Θα είναι το μικρό μας μυστικό Εγώ δεν θα το κάνω και εσείς δεν θα το βλέπετε Τα είπαμε τα συμφωνήσαμε τέλος. Αφού σημείωσα τα διευρυμένα παράθυρα άρχισα με τη λίμα στην αρχή και με ντουκόχαρτο στο τέλος να τρωω το πλαστικό και να μεγαλώνω τα παράθυρα Σε αυτή τη φάση κολλήθηκαν και οι δυο ράγες των παραθύρων που ασφαλίζει απάνω τους το τριγωνο τζαμακι Για καποιο λογο αυτά δεν είναι κάθετα αλλά έχουν μια μικρή κλίση ʼβυσσος η ψυχή της VW.   
Αφού ανοιχτηκαν τα παράθυρα θα έπρεπε να μπει το λαστιχο στεγανοποιησης των τζαμιων Αυτό έγινε από πολύ ψιλό καλώδιο το οπόιο κολληθηκε περιμετρικά των παραθύρων και του παρμπίζ
Στο τέλος κολλήθηκε ταινία μασκαρίσματος στη θέση των παραθύρων και παρθηκε πατρόν Η ταινια ξεκολλήθηκε και ξανακολλήθηκε σε διαφανες πλαστικό για να κοπούν τα  παράθυρα και το παρμπρίζ   
Μετά από όλα αυτά καθαρίστηκε η καρότσα από τα ροκανίδια και τα νερα από το ντουκόχαρτο και επαναλείφθηκε η διαδικασία βαψίματος μέσα έξω μια και από τις εργασίες είχαν λερωθεί τα πάντα



Πριν το άνοιγμα των παραθύρων


Μετα το άνοιγμα των παραθύρων


Τοποθέτηση νέου λάστιχου στεγανοποίησης


Αποσυνδεδεμένος KWSTAS

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 4283
  • Age: 56
  • Τόπος: PERISTERI_ATHENS
  • There are no perfect models but we will keep tryin
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #32 στις: Αυγούστου 16, 2025, 11:56:59 μμ »
Φίλε μου θαυμάζω την προσήλωσή σου στο project αλλά
πάνω στην προσπάθεια - και στο λέω με όλη την καλή
πρόθεση - κάποιες ευθείες δεν είναι ευθείες και φυσικά
βγάζουν μάτι στα οχήματα, όπως είναι το στεγανωτικό
του παρμπρίζ που δείχνει σαν να είναι παρατημένο όχημα.
Κι εδώ μπαίνει η ερώτηση του 1000000: Να το βελτιώσεις
το κιτ με αμφίβολα αποτελέσματα ή να φτιάξεις κάτι με
ιστορικές ατέλειες αλλά σωστό ως κατασκευή; Προσωπικά
πάω με το 2ο.
Καλή συνέχεια και καλό κουράγιο.  ::salut::

Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 278
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #33 στις: Αυγούστου 17, 2025, 01:47:50 μμ »
Φίλε μου θαυμάζω την προσήλωσή σου στο project αλλά
πάνω στην προσπάθεια - και στο λέω με όλη την καλή
πρόθεση - κάποιες ευθείες δεν είναι ευθείες και φυσικά
βγάζουν μάτι στα οχήματα, όπως είναι το στεγανωτικό
του παρμπρίζ που δείχνει σαν να είναι παρατημένο όχημα.
Κι εδώ μπαίνει η ερώτηση του 1000000: Να το βελτιώσεις
το κιτ με αμφίβολα αποτελέσματα ή να φτιάξεις κάτι με
ιστορικές ατέλειες αλλά σωστό ως κατασκευή; Προσωπικά
πάω με το 2ο.
Καλή συνέχεια και καλό κουράγιο.  ::salut::

Καλα κανεις και τα λες Γι αυτό αλλωστε βαζω και τα μοντελα δημόσια για να τα συζητάμε Αλλιως τα εκλεινα στην βιτρινα και τα εβλεπα μόνος μου  :D :D
Η κακή αρχικη επιλογή του μοντέλου δυστυχώς δημιουργησε όλα τα προβλήματα Όμως το ειδα σαν πρόκληση να συνεχίσω και να το τελειώσω
Την εποχη που εγώ περασα απο το "φτιάχνω αεροπλανάκια" στο "δημιουργώ μοντέλα" η ιστορικη τεκμηρίωση  ήταν μεγάλης σημασίας και ας μην είχαμε ούτε διαδίκτυο ούτε επαρκη βιβλιογραφία (να μην πω για σοβιετικα οχηματα και αεροσκαφη που δεν ξεραμε καλα καλα το σχήμα τους) Η αναζήτηση μιας φωτογραφίας ήταν τοτε σαν το κυνήγι του θησαυρου Τώρα μου είναι δύσκολο να λειτουργήσω διαφορετικα Κατι κλωτσαει μεσα μου Να σκεφτεις ότι όταν ο ανηψιός μου μου ζητησε να του κανω phantom με τα χρωματα του αμερικανικου ναυτικού και ελληνικά σηματα δεν πήγαινε το χερι με τιποτα και του εφτιαξα δυο ενα αμερικανικο και ενα ελληνικο να εχει να πορευεται You can't teach an old dog new tricks που λενε και οι φίλοι Αμερικανοί
Για το λαστιχο της στεγανοποιησης χρησιμοποιησα πολυ ψιλό σύρμα μια και οι προσπαθειες που εκανα με ΖΤΠ ηταν αποτυχημένες μια και εσπαγε όταν επιχειρούσα να το κολλησω σε εντονες καμπύλες Το κακό του είναι ότι επειδή εχει μια σχετικη ακαμψια δεν παιρνει ακριβώς την καμπύλη πάνω στην  οποία το κολλάω Το καλο είναι ότι μπορώ να το βελτιώσω μετά ασκώντας του πίεση σε καποια σημεία με τον κοφτη  ή με το πίσω μεροσ ενος μολυβιου και μπορώ να το τριψω με ντουκόχαρτο
Οι φωτογραφίες εχουν την ιδιότητα να μεγανθυνουν σημεία που με το γυμνό ματι δεν φαίνονται ή δεν φαίνονται τόσο άσχημα Πολλες φορές και εγω βλέπω πραγματα που δεν δεν μπορώ να τα διακρίνω έχοντας το μοντέλο στο χερι και τα διορθώνω μετα
Ελπίζω το τελικό αποτέλεσμα να με ικανοποιήσει και να μην κρύψω το μοντέλο σε κανενα κουτί στ βαθος της βιτρίνας   :D :D :D

Αποσυνδεδεμένος dsk

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1619
  • Τόπος: Ελλάδα
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #34 στις: Αυγούστου 17, 2025, 03:51:00 μμ »
να ρωτησω κάτι και συγγνώμη αν εχει γραφτεί κάπου, αλλά είναι τόσες πολλές οι αλλαγές που κάνεις ..
Το λάστιχο στεγανοποίησης του παρμπρίζ, το έφτιαξες εσύ ; πράγματι από τις μεγεθυμένες φωτό φαίνεται κάποια ατέλεια που πιστεύω οτι με γυμνό μάτι - βοηθούσης και της πρεσβυωπίας μου  θα έλεγα εγώ  :lol: θα έιναι αμελητέα..

Το σχόλιο του Κώστα και μόνο που έρχεται από τον Κώστα, έχει τεράστια βάση, αλλά μου εχει τυχει πολλές φορές κι εμένα να διαπιστώσω την ατέλεια μονο αφού είδα την φωτο σε ζουμ .. είπαμε και η πρεσβυωπία...   Για την ιστορική ακρίβεια δε, είναι προσωπικό και απολυτως σεβαστό θέμα του καθενός αν θέλει να την ακολουθήσει, εις βάρος ή όχι των δυσκολιών ..

Α το χρώμα στην 1η φωτο έστρωσε καταπληκτικά. ευχομαι το ίδιο αποτέλεσμα να ειναι και στο τελικό βάψιμο ..

ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ !


Αποσυνδεδεμένος KWSTAS

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 4283
  • Age: 56
  • Τόπος: PERISTERI_ATHENS
  • There are no perfect models but we will keep tryin
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #35 στις: Αυγούστου 17, 2025, 05:12:43 μμ »
Η ιστορική ακρίβεια είναι και προσωπικό ζητούμενο φυσικά αλλά
έθεσα τον εαυτό μου στο σύνολο της πλειοψηφίας που δεν έχει
τις δυνατότητες ή την εμπειρία να την αποδώσει με άρτια
αποτελέσματα, και οι όποιες ατέλειες που θα προκύψουν
θα τραβούν πάντα το μάτι - αναλογικά και με το μέγεθος φυσικά.

Για να μην σου σπάει το ΖΤΠ με την κόλλα ( το ΜΕΚ και οι
γρήγορες το κάνουν αυτό σε αντίθεση με την κλασική υγρή
Humbrol που δεν είναι τόσο επιθετική  :wink: ) πρέπει να το
διαμορφώνεις εκτός, σιγά σιγά. Έτσι θα σου κουμπώνει σωστά
και δεν θα έχεις να διαχειριστείς κολλήσεις με την αναθεματισμένη CA. :mrgreen:

Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 278
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #36 στις: Αυγούστου 17, 2025, 06:11:48 μμ »
Η ιστορική ακρίβεια είναι και προσωπικό ζητούμενο φυσικά αλλά
έθεσα τον εαυτό μου στο σύνολο της πλειοψηφίας που δεν έχει
τις δυνατότητες ή την εμπειρία να την αποδώσει με άρτια
αποτελέσματα, και οι όποιες ατέλειες που θα προκύψουν
θα τραβούν πάντα το μάτι - αναλογικά και με το μέγεθος φυσικά.

Για να μην σου σπάει το ΖΤΠ με την κόλλα ( το ΜΕΚ και οι
γρήγορες το κάνουν αυτό σε αντίθεση με την κλασική υγρή
Humbrol που δεν είναι τόσο επιθετική  :wink: ) πρέπει να το
διαμορφώνεις εκτός, σιγά σιγά. Έτσι θα σου κουμπώνει σωστά
και δεν θα έχεις να διαχειριστείς κολλήσεις με την αναθεματισμένη CA. :mrgreen:
Εννοείται παλιά καλή τιμημενη Humbrol  Μπορεί να έφταιγε και το πλαστικό του ΖΤΠ  Έχω κάτι μαγικά δέντρα από παλιό canadair της Heller κιτρινούλι από εκείνο που ζεσταινεις 5 εκατοστά και τραβάς τραβάς τραβάς φτάνεις μέχρι το μπαλκόνι και δεν σπάει αλλά στην συγκεκριμένη  περίπτωση δεν το έβρισκα και έφτιαξα με ότι είχα πρόχειρο και δεν μπορώ να θυμηθώ από τι ήταν

Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 278
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #37 στις: Αυγούστου 17, 2025, 07:23:42 μμ »
να ρωτησω κάτι και συγγνώμη αν εχει γραφτεί κάπου, αλλά είναι τόσες πολλές οι αλλαγές που κάνεις ..
Το λάστιχο στεγανοποίησης του παρμπρίζ, το έφτιαξες εσύ ; πράγματι από τις μεγεθυμένες φωτό φαίνεται κάποια ατέλεια που πιστεύω οτι με γυμνό μάτι - βοηθούσης και της πρεσβυωπίας μου  θα έλεγα εγώ  :lol: θα έιναι αμελητέα..

Το σχόλιο του Κώστα και μόνο που έρχεται από τον Κώστα, έχει τεράστια βάση, αλλά μου εχει τυχει πολλές φορές κι εμένα να διαπιστώσω την ατέλεια μονο αφού είδα την φωτο σε ζουμ .. είπαμε και η πρεσβυωπία...   Για την ιστορική ακρίβεια δε, είναι προσωπικό και απολυτως σεβαστό θέμα του καθενός αν θέλει να την ακολουθήσει, εις βάρος ή όχι των δυσκολιών ..

Α το χρώμα στην 1η φωτο έστρωσε καταπληκτικά. ευχομαι το ίδιο αποτέλεσμα να ειναι και στο τελικό βάψιμο ..

ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ !

Είναι γεγονός ότι λόγω της δυνατότητας τιυ φακου να εστιάζει και να μεγαλώνει τα αντικείμενα μπορεί να κανει μια άσχημη κατάσταση να φαίνεται ακόμα χειρότερη Πραγματικά εαν δεις το μοντέλο  μετά το βαψιμο (και ενα μικροτριψιμο με ντουλοχαρτο που του είχα κανει) και χωρίς να ξεχωρίζει το χρώμα μια και το λαστιχο ειναι τωρα βαμμενο μπλε σαν την καρότσα δεν δείχνει τουλάχιστον στα δικά μου ματια τόσο άσχημο Θα δούμε και μετα το ξεμασκάρισμα γιατί εκει εχω μείνει τώρα
Παντως όταν εφτιαχνα ενα τζιπάκι ανακαλυψα απο μια φωτογραφία ότι ενα σημειο του καθρέφτη ήταν αβαφο Μια και ηταν τελειωμένο είπα να μην βαψω τον καθρεφτη όλο αλλο να κανω dry brushing σε εκεινο το σημειο μόνο για να μην δείχνει μπαλωμα Σου μιλάω πραγματικά δεν μπόρεσα να δω το αβαφο σημείο Είναι και η πρεσβυωπία φυσικά  :D :D



Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 278
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #38 στις: Οκτωβρίου 08, 2025, 02:10:16 μμ »
Η αποθεραπεία τελειωσε και το χέρι αρχισε σιγα σιγα να επανέρχεται Για αρχή λοιπόν έκανα το τελευταίο κομμάτι που απαιτούνταν Ο αριστερος καθρέφτης Σχετικά ευκολο κομμάτι φτιάχτηκε με φυλλο πλαστικού ΖΤΠ και στόκο Κατά αρχήν αφου μετρήθηκε ο αντίστοιχος της Hasegawa Φτιάχτηκε το κομμάτι του καθρέφτη Με ΖΤΠ έγινε το χειλάκι από μπροστά Από την πίσω μεριά κατά αρχήν κολλήθηκε ένα ΖΤΠ σε σχήμα Γ περίπου στο κέντρο Για να φτιαχτει το καμπυλωτο σχήμα έβαλα στοχο της Gunze και στην αρχή τον γλύκανα με κόλλα της Humbrol  Όταν στέγνωσε με ντουκόχαρτο διαμόρφωσα το καμπυλωτο σχήμα που φαίνεται να έχει ο πραγματικός Βάφτηκε και αφέθηκε να κολληθεί τελευταίος μια και λογω θέσης θα ήταν πολύ επικίνδυνος να σπάσει Μια και στην Ελλάδα ο δεξι καθρέφτης δεν ήταν απαραίτητος σε αντιθεση με άλλες χώρες εκείνη την εποχή (το ιδιο και για τις ζώνες ασφαλειας) δεν υπηρχε καθόλου
Συγνώμη για τις φωτο αλλά την εποχή που τραβηχτηκαν το χερι ετρεμε ακόμα
 
 











Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1406
  • Age: 77
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #39 στις: Οκτωβρίου 08, 2025, 05:18:32 μμ »
Μπράβο!!!

Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 278
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #40 στις: Οκτωβρίου 09, 2025, 11:22:06 πμ »
Και ενώ βαδίζουμε προς το τέλος ήρθαν και τα σήματα από την LM Decals. Ας πουμε δυο λογάκια και γι αυτά Βασική μου πρόθεση ήταν να φτιάξω τον σκαραβαίο με τα σήματα που περιελάμβαναν και το παλιο σήμα της ΟΑ (το «πουλι») και από κάτω το λογότυπο «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ» στα Ελληνικά όπως εμφανίζεται στην ελληνικη ταινία που είχα δει Όσο όμως μάζευα πληροφορίες ανακάλυψα ότι υπήρχαν και σκαραβαίοι με το λογότυπο στα αγγλικά Ένα από το πρόβλημα που είχα είναι ο αριθμός κυκλοφορίας που φαινόταν σε ελάχιστες φωτογραφίες ενώ φωτογραφία αριθμου και πλαινου σήματος φαινόταν μόνο σε μια και σε αυτή το logo της εταιρίας ήταν στα αγγλικά Δυστυχώς άλλη μια φωτογραφία που φαινόταν στα ελληνικά το logo o αριθμός και δεν φαινόταν καλά αλλά και ήταν αριθμός ΙΧ και όχι οχήματος της ΟΑ Για ιστορικούς λόγους από την έρευνα που έκανα και τις φωτογραφίες που βρήκα καταλαβα ότι μάλλον τα οχήματα που χρησιμοποιούνταν ως staff car στο ανατολικο αεροδρόμιο είχαν το logo στα αγγλικά ενώ στο δυτικό στα ελληνικά Πιθανόν οχήματα που βρισκονταν σε άλλα αεροδρόμια χρησιμοποιούνταν και για να κινούνται εκτός αεροδρομίου και έφεραν πολιτικες πινακίδες του υπουργείου
Κανοντας λοιπόν την καρδιά μου πέτρα αποφάσισα λόγω των παραπάνω να φτιάξω το οχημα για το οποιο είχα καθαρες τις πινακιδες της ΟΑ και είχε το logo στα αγγλικά
Ζητώ συγνωμη που δεν σας βαζω φωτογραφίες με τις πινακιδες και τα logo που εχω βρει αλλά είναι επιθυμία των ανθρώπων που μου τις εμπιστευτηκαν να μην δημοσιευτούν Θα δείτε όμως το όχημα για το οποιο  επιλέχτηκε να γίνουν τα σήματα και η φωτογραφία του υπάρχει σε ένα βιβλίο με την ιστορία των αεροσκαφών της ΟΑ 








Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 278
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #41 στις: Οκτωβρίου 12, 2025, 02:55:17 μμ »
Μετα λοιπόν από την χειρουργικη επεμβαση στα παραθυρα διορθωθηκε το εσωτερικό όπου χρειαζόταν και επαναλήφθηκε το βαψιμο της καρότσας  Αφού βαφτηκε μασκαριστηκαν και βάφτηκαν με chrome της alclad όλα τα διακοσμητικά και εγινε dry brushing με silver για να μπορέσει να φανεί  το σημα της VW. 
Μια εργασία που μισώ είναι τα διαφανή κομμάτια αλλά δυστυχώς ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να γίνει Οπως ειπαμε όταν τελειωσα τα παραθυρα ειχα φτιαξει με ταινια μασκαρισματος πατρον που είχα κολλήσει σε διαφανές πλαστικό Τώρα κόπηκαν λοιπόν τα παράθυρα  σύμφωνα με το πατρόν. Το αποτέλεσμα ήταν αρκετα ικανοποιητικό και σε καποια σημεία χρειαστηκε να φαγωθούν ελάχιστα με ντουκόχαρτο 250 ώστε να κατσουν σωστα στη θέση τους Αποφάσισα να τα κολλήσω με το υλικο που φτιαχνουν τζαμακια και συγκεκριμένα με το kristal klear της microscale ώστε να αποφύγω ασπρισματα από την logo αλλά και να έχω την δυνατότητα για διορθώσεις κατά τη διάρκεια του κολλήματος  (μια και τα πίσω παράθυρα θα είχαν δυσκολια να μπουν μια και μην ξεχναμε το καθισμα είχε κολληθεί ήδη) αλλά και να αποφύγω λερώματα από πιθανές επαφές με την κολλα στην προσπάθεια να προσαρμόσω τα τζάμια Αλλωστε το υλικό καθαριζεται ευκολα με λιγο οινοπνευμα Η διαδικασία ήταν όντως δύσκολη κυρίως για τα πίσω τζάμια πολλές φορές ήρθαν τα τζάμια σε επάφη με την κόλλα και το πρόβλημα που δημιουργήθηκε ήταν ότι η «κολλα» μια και δεν ήταν λεπτόρρευστη έκανε «μπόλικα» με αποτέλεσμα σε κάποια σημεία τα τζάμια να μην μπουν ακριβώς πάνω στα «λάστιχα στεγανοποιησης» αλλά λίγο πιο μέσα Θα το ήθελα λίγο καλύτερα αλλά τη στιγμή που δεν μου χτυπάει πολύ στο μάτι και δεν θέλω να πειραματιστώ με τα διαφανή (τρέμουν και τα χέρια με κάτι τέτοια) αποφάσισα να τα αφήσω έτσι
Στο εσωτερικό τέλος φτιάχτηκαν και κολλήθηκαν δυο χειρολαβές που βρίσκονται μεταξυ των μπροστινών πορτών και των πίσω παραθύρων που βαφτηκαν με ivory της Humbrol , και ένας καθρεφτης ευκολα από φυλλο πλαστικου και ένα συρματακι για να παρει το σωστόσχήμα και να κολληθεί στον ουρανό μεταξύ των δύο σκιαδίων Μετα από όλα αυτά η καρότσα αφέθηκε για να ασχοληθώ με τα τελειώματα στο σασί


Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 278
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #42 στις: Οκτωβρίου 15, 2025, 02:40:18 μμ »
Στο σασί έχουν γίνει τα βασικά βαψίματα όπως έχουμε δε από κάτω Σύμφωνα με τις οδηγίες από το thesamba.com η μοκέτα είναι ένα χρώμα που χαρακτηριζεται ως Lava το οποίο μετά από μια γρηγορη ερευνα μαλλον με κάρβουνο μοιάζει παρα με λάβα χα χα χα Εβαλα λοιπόν ένα off black περίπου σαν αυτό που χρησιμοποιησα για τα λάστιχα Να σημειωθεί ότι η μοκέτα φτάνει στο μπροστά μερος μέχρι τη μέση των θόλων και του καθετου κομματιου πίσω από τα πετάλια Και μια και είπαμε για πετάλια αυτά δτιάχτηκαν με φυλλο πλαστικού βαφτηκαν με μαύρο και έγινε dry brush με γκρί και τοποθετήθηκαν στη θέση τους Μετα την μοκέτα βαφτηκε και με το χρώμα της καρότσας οι θόλοι από την έξω μεριά και από μέσα μεχρι το υψος που έφτανε η μοκέτα  Τέλος κολλήθηκαν τα καθίσματα και αφέθηκε όλο το σασί για να κολληθεί το ταμπλό στην καρότσα και να έρθουν οι δύο εις σάρκαν μία 




Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 278
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #43 στις: Οκτωβρίου 17, 2025, 05:30:55 μμ »
Ειχε φτασει πια η ώρα να συνδεθούν η καρότσα με το σασί Ο ερχομός όμως των σημάτων μου δημιούργησε το εξής θέμα Μήπως θα έπρεπε να τελειώσω τα πάντα στην καρότσα και απλώς να κάνω την τελικη συναρμολόγηση με το σασί; Με απασχολούσε εντονα η πιθανότητα να δημιουργηθεί έντονο silvering μια και τα σήματα ειδικά ανάμεσα στους κυκλους θα είχαν μεγάλα κομμάτια με διαφανο φιλμ που θα ήταν αδύνατο να αφαιρεθεί με συνέπεια η οποια προσπάθεια βελτιωσης η αντικαταστασης των σημάτων θα ήταν δυσκολότερη με το σασί κολλημένο  Ακόμα παρά τους αρχικούς ενδοιασμούς μου και κατόπιν προτροπής φιλων συνμοντελιστών πήρα την απόφαση να περάσω βερνίκι πάνω από τα σήματα για να τα προστατευσω αλλά και να βελτιώσω πιθανό φαινόμενο silvering ειδικά στις άκρες Όλα αυτά οδήγησαν στην απόφαση να τελειώσουν τα πάντα στην καρότσα και απλώς να γινει η τελική συναρμολόγηση με το σασί Μια απόφαση σοφή όπως αποδείχτηκε που δημιουργησε όμως ένα άλλο προβλημα που θα πουμε όταν φτάσουμε στο αντίστοιχο σημείο
     Εν αρχην λοιπόν το ταμπλό Το ταμπλό όπως εχουμε δει ήταν η πρώτη κατασκευή που το μόνο που περίμενε ήταν το σήμα του ταχυμέτρου Το σήμα μπήκε το κομμάτι σαν γνήσια Airfix ήθελε λίγο τρίψιμο και τοποθετήθηκε στην καρότσα
   Βαφτηκαν τα πίσω φωτα Πρωτα με chrome silver και μετά από πάνω με διάφανα κιτρινο και κόκκινο το ίδιο και τα μπροστινά φλας που κολλήθηκαν τώρα στην καρότσα Τέλος μπήκαν στα μπροστινά φωτα τα τζάμια που είχαμε φτιάξει νωρίτερα αφού ο χώρος πίσω από τα τζάμια είχε βαφτεί με chrome silver. Ακόμα χερουλια και μια βαση κεραιας φτιαγμένη από το μηδεν κολλήθηκαν τωρα στην θέση τους
   Στα πλαινά τζάμια οι σκαραβαίοι στο λαστιχο του παραθύρου έχουν μια χρωμιωμένη λουρίδα που κυριαρχεί Επιχειρησα να την κανω με chrome silver  της Testors για να μην εχει διαφορά με το χρωμα της alclad που ειχαν γίνει τα διακοσμητικά Το αποτέλεσμα μετριο (είναι το χρωμα που ηταν χαλασμενο και το αραιωσα πολύ για να δουλέψει; Ηταν το υποστρωμα που δεν ηταν απ την αρχη καλό; Είναι το χερι που τρεμει και η πρεσβυωπία;) στις δε φωτογραφίες φαίνεται χειρότερο Εκανα καποιες προσπάθειες να το καλυτερέψω βελτιώθηκε ελάχιστα και είπα Αρκετά !!! ότι εγινε έγινε
   Σειρά τωρα είχαν τα σήματα Είπα να ξεκινήσω με το logo της VW στο πίσω μέρος που ήταν μικρό και θα μου έδειχνε τι θα γινόταν με το θέμα του silvering Βάζω το σήμα καλή συμπεριφορά έδειχνε και είπα να βάλω και λίγο βελτιωτικό Mr Mark Softer γενικής χρήσης που έχω   ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ !!!!! Όπου ακούμπησε το πινελάκι το χρώμα ματάρισε !!  Πανικός Προσπάθησα με ένα πανακι να τρίψω το χρώμα μπας και συνέλθει καμία αλλαγή Δεν την γλύτωνα Το πίσω καπό έπρεπε να ξαναβαφτεί Αφαίρεσα το σήμα (αμ γιατι όταν μου κανουν σήματα λεω βγαλτε τα 3 - 4 φορες να υπάρχουν) και μασκάρισα ως άλλος φαναρτζής τα γυρω γυρω και εβαψα το καπό Η πολύ μικρή πείρα μου στα αυτοκίνητα λεει ότι όταν ξαναβάφεις ένα σημείο έχεις τον κίνδυνο να σου βγει πιο ματ η πιο γυαλιστερό Για καλή μου τύχη αυτό δεν συνέβη αυτή τη φορά
   Μετα μπήκαν τα σήματα στις πόρτες Οι φόβοι μου για silvering αποδείχτηκαν υπερβολικοί και τα σήματα κάθησαν πολύ καλά χωρις εννοείται βελτιωτικό και χωρίς πρόβλημα Αλλωστε ευθεια επιφανεια ήταν
   Με βαριά καρδιά και τρεμάμενα χέρια μασκάρισα φώτα και παράθυρα και πέρασα το γυαλιστερό βερνίκι Εννοείται ότι κάθισε σκόνη σε δυο σημεία Ευτυχώς όχι πάνω στα σήματα Με 1.000άρι ντουκόχαρτο τρίφτηκαν τα σημεία αφαιρεθηκε η σκόνη και ξαναπεράστηκε ολη η καρότσα με γυαλιστερο βερνίκι πάλι. Όλα δείχνουν να βαίνουν καλώς







Αποσυνδεδεμένος Wild Bill

  • KEEP MODELLING
  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 569
  • Age: 32
  • Τόπος: ΠΑΤΡΑ
  • Αντε γεια!!!!!
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #44 στις: Οκτωβρίου 17, 2025, 11:50:14 μμ »
Πραγματική Οδύσσεια!

Εύγε για το αποτέλεσμα  ::thumbleft::

Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 278
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #45 στις: Οκτωβρίου 18, 2025, 11:26:24 μμ »
Φτανει η στιγμή που θα ενωθούν καρότσα με σασί . Πριν γίνει αυτό εχουν γίνει αμετρητες δοκιμές και σε διαφορες φάσεις κατασκευής ώστε στο τελικό σταδιο να μην υπάρχουν προβλήματα Η «ένωση» λοιπόν έγινε χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα Παρ όλα αυτά ολο και κάποια ελαφριά πίεση χρειάστηκε να ασκηθεί ώστε να ενωθούν τα δυο κομμάτια Και μετα μια ματιά και πάγωσε το αίμα μου Υπήρχαν δυο δαχτυλιές σε πίσω καπό και ουρανό και σε στις άκρες των δύο φτερών. Κατά τη διάρκεια των εργασιών σε καμία περίπτωση δεν ένοιωσα ότι κολλάει το χρώμα ή οτιδήποτε άλλο. Φανταστηκα ότι ηταν απλώς λίπος του σώματος και θα έφευγε με ένα σκούπισμα Αμ δε!!!! Παρατηρώντας καλύτερα (και αφου με πανάκι δεν έγινε τίποτα) φαινόταν σαν το αποτύπωμα να ηταν τρισδιάστατο Σαν να έχεις βυθίσει το χέρι σου σε χρώμα που δεν ήταν στεγνό . Σηκώνω τα χέρια ψηλά Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό (καμιονετουουουουουλα) και δεν μπορώ να καταλάβω γιατι μου συμβαίνει αυτό Το βερνίκι να είναι στεγνό και μόλις του ασκήσεις καποια πίεση να μένει σημάδι. Δεν μπορώ να καταλάβω τι λάθος κανω με τα ακρυλικά Εχω δοκιμάσει όλες τις πιθανές αραιώσεις με όλα τα συμβατά διαλυτικά, εχει μείνει πολύ καιρό να στεγνώσει, το στρώμα που περνάω  είναι λεπτό και όμως υπάρχουν φορές που αυτό συμβαίνει. Απόγνωση Σε αυτή τη φάση λίγα πράγματα μπορεί να γίνουν για να διορθωθεί η κατάσταση Σε πρώτη φάση κατέφυγα σε μια μια συνταγή που με είχε σώσει στην κατασκευή της καμιονέτας Πήρα μπατονέτα για τα αυτιά απλωσα Polishing Compound της Tamiya και αρχισα να τριβω στο σημείο Μια, δυο, τρεις  ώσπου οι δαχτυλιές εξαφανίστηκαν. Η Tamiya είχε κανει το θαύμα της. Από εδώ και μπρός όλες οι κινήσεις γινονταν με γαντια Δεν είχα καμια όρεξη να παθω πάλι καμια ζημιά.
   Τα τελευταία κομμάτια μπαίνουν για να ολοκληρωθεί το προτζεκτ
Το τιμόνι στο οποίο έχει προστεθεί το ημικυκλιο που ενεργοποιεί το κλαξον τοποθετήθηκε με λαβίδα περνώντας το από το παράθυρο
Οι προφυλακτήρες που έχουν βαφτεί με Chrome της Alclad σε υπόστρωμα γυαλιστερού μαύρου
Οι πινακίδες κομμένες από φύλλο πλαστικού που κολλήθηκαν τα σήματα
Ένα τριγωνικό παράθυρο στην πορτα του οδηγού που φτιάχτηκε από διαφανο πλαστικό πάνω στο οποίο βάφτηκε ο μεταλλικός σκελετός του και αποφασίστηκε να κολληθεί μισάνοιχτο   
Πριν όμως κολληθεί το τελευταίο τελευταίο κομμάτι ο καθρέπτης στην πόρτα του οδηγού που κολληθηκε τελευταίο γιατι είναι το πιο επίφοβο να ξεκολλήσει και να σπάσει, όλο το κατω μέρος του σασί αλλά και οι θόλοι περάστηκαν  με ένα pigment της ΑΚ ώστε να αναπαρασταθεί η σκόνη που φωλιάζει στο κατω μέρος των οχημάτων. Το υπόλοιπο αυτοκίνητο παρέμεινε καθαρό χωρίς ίχνος βρωμιάς Ποιος θα τολμούσε άραγε να περιφέρει όχημα με σήματα της ΟΑ επι εποχής του αείμνηστου Ωνάση βρώμικο; Φανταζομαι κανείς  
Et Voila .....    













ΚΑΙ...........
Οι "BLUE BROTHERS"   :lol: :lol: :lol:






Αποσυνδεδεμένος mksstratos

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 168
  • Age: 48
  • Τόπος: Αθήνα
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #46 στις: Οκτωβρίου 19, 2025, 01:09:41 μμ »
Πάρα μα πάρα πολύ όμορφο αποτέλεσμα!!!!Τα λόγια περιττεύουν νομίζω ας απολαύσουμε τις εικόνες....Μπράβο και πάλι μπράβο που σε τόσο μικρή κλίμακα το ''νιώθεις'' ότι είναι μεγαλύτερο!!!! ::thumbleft:: ::thumbleft:: ::thumbleft::

Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 278
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #47 στις: Οκτωβρίου 19, 2025, 01:23:08 μμ »
Πάρα μα πάρα πολύ όμορφο αποτέλεσμα!!!!Τα λόγια περιττεύουν νομίζω ας απολαύσουμε τις εικόνες....Μπράβο και πάλι μπράβο που σε τόσο μικρή κλίμακα το ''νιώθεις'' ότι είναι μεγαλύτερο!!!! ::thumbleft:: ::thumbleft:: ::thumbleft::


Χαίρομαι που σου άρεσε

Αποσυνδεδεμένος alex83

  • IPMS HELLAS 1315
  • MC crew
  • Scale 1/35
  • *****
  • Μηνύματα: 2880
  • Age: 43
  • Τόπος: Aθηνα
  • Fail to prepare is prepare to fail...
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #48 στις: Οκτωβρίου 19, 2025, 07:45:10 μμ »
Μπράβο πολύ ωραίο αποτέλεσμα παρά την ταλαιπωρία! ::thumbleft:: ::thumbleft::
Αυτό με το βερνίκι πάντως είμαι και εγώ παθών και σε καταλαβαίνω...και εγώ πλέον πάντα γάντια στα πολιτικά που πιάνω μετά το βερνίκι και ας καθήσει και κανα 2-3 μερες να στεγνώνουν.
 ::keep_mod::
Aλέξανδρος Μαρίνος
FB: AlexSMT
Instagram:alexscalemodeltherapy

Αποσυνδεδεμένος dsk

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1619
  • Τόπος: Ελλάδα
Απ: VW Beetle " Ολυμπιακη αεροπορία" 1/32 Airfix
« Απάντηση #49 στις: Οκτωβρίου 20, 2025, 11:13:29 πμ »
Καταπληκτικό.
Από τα μοντέλα που ξυπνάνε αναμνήσεις στους μεγαλύτερους και θυμίζουν μια εποχή της ΟΑ που δύσκολα να ξαναέρθει.
Η δουλειά σου ηρωική πάντως και  το αποτέλεσμα σε δικαιώνει.
Με ενδιαφέρον περιμένω την επομενη δουλειά σου.  ::salut::

Tags: