@ Περικλής: Πως φαίνεται ο μοντελιστής. Ακόμη και στις φωτό από τροχοδρόμηση ψάχνει να βρει τις λεπτομέρειες...

Φωτό δυστυχώς δεν έχω ακόμη (έλλειψη χρόνου γαρ, υπάρχουν όμως πολλές και θα ανέβουν κάποια στιγμή και αυτές). Είπα όμως έστω και καθυστερημένα να προσθέσω τα σχόλιά μου. Τα συγχαρητήρια στην ΠΑ τα είχα δώσει προκαταβολικά και δεν νομίζω ότι μετά το ΣΚ στην Τανάγρα έχω αλλάξει γνώμη. Όλα καλά μου φάνηκαν και ευχαριστήθηκα αφάνταστα το ότι είχε πλήρως ελληνικό πρόγραμμα. Με τέτοιο πρόγραμμα θα έχουμε τουλάχιστον να λέμε ότι μπορεί να μην βλέπουμε τα αεροπλάνα της ΠΑ όσο συχνά βλέπουν οι ξένοι τα δικά τους, αλλά και τα δικά μας είναι η αλήθεια

, αλλά τουλάχιστον όποτε αυτό γίνεται τα βλέπουμε όπως δεν τα έχουν δει ποτέ οι ξένοι. Το αποκλειστικά "επιχειρησιακό" πρόγραμμα επίδειξης δεν είναι πρωτοτυπία της ΠΑ φυσικά (υπάρχει το αξεπέραστο Axalp που περιλαμβάνει μέχρι και βολές), αλλά τελικά δεν είναι τόσο κακό σε σχέση με τα εξεζητημένα τσαλιμάκια που γίνονται στα solo displays των άλλων αεροποριών. Στιγμές όπου δουλεύουν έξι μετακαυστήρες πάνω από το κεφάλι σου, όπως στο σπάσιμο "βεντάλια" του σχηματισμού που έκλεισε την επίδειξη γεμίζουν τα αυτιά σου και σε κάνουν να αφήνεις τη μηχανή και να χαζεύεις το θέαμα. Προσωπικά θεωρώ καλύτερη εμπειρία το show της ΠΑ όπου δεν προλαβαίνεις να δεις από που έρχονται τα διάφορα αεροσκάφη που συμμετέχουν σε σχέση με τις σόλο επιδείξεις μαχητικών που είναι η συνήθης πρακτική στο εξωτερικό. Αν άφηναν και κανένα flare που και που (λέω εγώ τώρα) θα μιλούσαμε για υπερθέαμα... Το μόνο αρνητικό σε σχέση με τον Αρχάγγελο του 2005 ήταν η έλλειψη ακροβατικών σμηνών, που σίγουρα είναι άλλου είδους θέαμα. Γενικά ήταν πιο ξεκούραστα σε σχέση με το 2005 (πιθανότατα επειδή οι ιστορίες ταλαιπωρίας του 2005 που όλοι έχουμε να διηγούμαστε μας έκαναν και εμάς, αλλά και την ΠΑ πιο οργανωμένους).
Για την στατική έκθεση, θα μείνω και εγώ στις άτιμες τις καρέκλες. Κοιτάζω τις φωτό και ξεφυτρώνουν καρέκλες στα πιο απίθανα σημεία. Θεωρούσα ότι θα βγάλω τις συνηθισμένες φωτό αεροπλάνων με τρία σκέλη και κάμποσα ζευγάρια ανθρώπινα πόδια, αλλά τελικά οι καρέκλες είναι πολύ χειρότερες... Όμως βλέποντας τον κακομοίρη τον εύσωμο τον Ούγγρο να έχει γίνει σαν το παντζάρι από την ασυνήθιστη γι' αυτόν ηλιοφάνεια, πως να τον κατηγορήσω που είχε κολημένη την καρέκλα του μονίμως στη σκιερή πλευρά της ατράκτου του Gripen...
Σχετικά με τα παράπονα που είχα εκφράσει αρχικά για το πολύ γκρι της στατικής τελικά δεν ήταν τόσο χάλια όσο τα περίμενα. Δεν ξέρω τι ζητήθηκε και τι προέκυψε στην τύχη, αλλά τελικά η στατική με τα ξένα είχε απρόσμενο ενδιαφέρον. Τα Πορτογαλικά Alphajet είχαν τα χρώματα του ακροβατικού σμήνους, το Βελγικό F-16 ήταν (έστω και πολύ διακριτικά) επετειακό, το γαλλικό Mirage ήταν D με την ασυνήθιστη για εμάς (αλλά πολύ όμορφη) παραλλαγή και τις μεγάλες δεξαμενές, και γενικά φαίνεται ότι κάποιες αεροπορίες είχαν πάρει χαμπάρι ότι στην Ελλάδα δεν συμπαθούμε και πολύ τα πεντακάθαρα αεροπλάνα. Έτσι είχαμε το Ολλανδικό F-16 στο shelter να έχει την πιο περίεργη (δεν ξέρω αν πρέπει να πω φθαρμένη ή κάτι άλλο) Hill Gray που έχω δει, το ένα Α-10 να είναι χιλιοτσουγκρισμένο και με ικανοποιητικές φθορές (στα συν και τα πανέμορφα καλύμματα των κινητήρων), το ένα Tornado να έχει panels διαφορετικών αποχρώσεων και τα υπόλοιπα να έχουν τα γνωστά πολυ-καπνισμένα κάθετα σταθερά. Θα πρέπει να ήταν από τα λίγα airshow που τα ελληνικά αεροσκάφη ήταν τα πιο καθαρά της στατικής έκθεσης!!! Αν προσθέσουμε και τα έξτρα σύμβολα από συμμετοχές σε πολεμικές επιχειρήσεις του δανέζικου F-16 και του γερμανικού Tornado, έχουμε έναν πολύ καλό απολογισμό σε σχέση με αυτό που τουλάχιστον εγώ περίμενα.
Και ένα τελευταίο γεγονός που μου προκάλεσε εντύπωση. Σε airliners και παρόμοια site δεν έχει ανέβει ακόμη σοβαρό υλικό από Τανάγρα. Παίρνει βέβαια περίπου 5 μέρες για να σου εγκρίνουν το υλικό που ανεβάζεις, αλλά οι ξένοι είναι συνήθως γρήγοροι σε αυτά. Βλέποντας και μερικές εντυπωσιακές φωτό που ήδη έχουν ανέβει σε αυτό το topic, μήπως τελικά πρέπει να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και να μην περιμένουμε από τους ξένους να διαφημίσουν το εξαιρετικό σε photo opportunities τριήμερο της Τανάγρας? Είναι λίγο αυστηροί στις κρίσεις τους, αλλά με μια προσεκτική επιλογή φωτογραφιών από τις εκατοντάδες που όλοι τραβήξαμε και με μια διακριτική βελτίωση στο Photoshop ή όποιο άλλο πρόγραμμα πιστεύω ότι εύκολα θα εγκριθούν.
Εν αναμονή λοιπόν τής επόμενης αεροπορικής επίδειξης - Αρχάγγελου - ή οπωσδήποτε τέλος πάντων το ονομάσουν.