H.A.F. F-16C Block 52+ 1/48 “GREECE” GROUP BUILDΚαιρός ήταν να τελειώσει…λέω συνήθως για μοντέλα τα οποία για μακροχρόνιο διάστημα μενουν μισοτελειωμένα στην άκρη… Το μοντέλο αυτό αγοράστηκε το 2004 (!) και ολοκληρώθηκε αισίως τώρα…Το κίτ είναι της ACADEMY και συγκεκριμένα το F-16C Thunderbirds στη 1/48… Θα μου πείτε,ρε φίλε το Thunderbirds έκανες Ελληνικό? Έλα μου ντε ,απαντάω εγώ, έτσι μου τη βάρεσε!!!? Το 48άρι κίτ διακρίνεται από την μετριότητα σε λεπτομέρεια κοκπιτ και φωλεών αλλα εξωτερικά είναι πανομοιότυπο με αυτό της Hasegawa.Πολλές βελτιώσεις λοιπόν και πολλέεεεεεες ώρες (και επίσης πολλά χρόνια) για να ολοκληρωθεί… Άξιζε όμως γιατι ήταν το πρώτο μου μοντέλο στην 1/48 με αερογράφο…!
ΚΟΚΠΙΤΌπως σε όλα τα μοντέλα ξεκίνησα από δώ και πιστέψτε με είχα αρκετή δουλειά!
Αρχικά έκοψα
(σύμφωνα με φωτό) τετραγωνάκια από φυλλο πλαστικού για να αναπαραστήσω τα πλαινά πάνελς στα οποία προσαρμόζονται στο πραγματικό αεροσκάφος οι διακόπτες και τα κομβία των διαφόρων συστημάτων και κολλήθηκαν στα «αδεια» πλαϊνά του κόκπιτ.Έπειτα με λεπτό πινελάκι πρόσθεσα μικρές βούλες από γκρί χρώμα (Οι διακόπτες στα F-16 είναι όλοι γκρίζοι ή ασημί σε ελάχιστες περιπτώσεις) μερικές από κόκκινο
(για τα ζωτικά συστήματα ) και κίτρινο
(για τα Emergency).Στο μπροστά πάνελ το ICP (κουτί κάτω από το HUD) ήρθε πιο έξω με στόκο και προστέθηκαν απο φύλλο πλαστικού οι 2 οθόνες MFD που λείπουν παντελώς
(Multi Function Displays-που γίνεται η εμφάνιση του ραντάρ των όπλων κτλ κτλ…) και βάφτηκαν μαυρες.Με μία σταγόνα Future δείχνουν πιο ρεαλιστικά σαν αναπαράσταση του γυαλιού…
ΑΤΡΑΚΤΟΣΛίγο πρίν κολληθούν τα 2 μισά της ατράκτου
(Πάνω-κάτω) έκοψα τα αερόφρενα για να κολληθούν ανοιχτά στο τέλος
(αν και το μετάνοιωσα γιατι η εσωτερική λεπτομέρεια έλειπε και προστέθηκε από μένα με στόκο και φύλλο πλαστικού…).Άφού κολλήθηκαν τα 2 μισά εφάρμοσαν σχετικά καλα και λίγος στόκος προστέθηκε για να καλύψει τα όποια κενά.Έπειτα κολλήθηκαν με πολύ προσοχή οι πτέρυγες ώστε να κολληθούν απόλυτα ευθεία
(αν και η μισή μοίρα αρνητικής διέδρου είναι μη εμφανής ακόμα και το πραγματικό αεροσκάφος…) Εκεί χρειάζεται αρκετός στόκος για να καλυφτούν τα κενά καθώς η εφαρμογή δεν είναι η καλύτερη δυνατή…Σειρά είχαν τα πτερύγια ύψους-βάθους
(Stabilitors) και το κάθετο σταθερό του οποίου η προέκταση του αλεξιπτώτου έγινε από σιδηρόστοκο της Milliput και στη συνέχεια τρίφτηκε ώστε να λειανθεί και να απόκτήσει το κατάλληλο σχήμα (λόγω της παλαιότητας του κίτ υπάρχουν κάποιες ατέλειες). Στη συνέχεια σειρά είχαν οι σύμμορφες δεξαμενές καυσίμου CFT’s
(Conformal Fuel Tanks που δίνουν 3000 Lbs extra καύσιμο που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε περιιπτώσεις χαμηλουψούς διείσδυσης και γενικά σε αποστολές Δ/Β (Δίωξης βομβαρδισμού)…Εκεί χρειάστηκε αρκετός στόκος για να καλύψουμε τα πλαινά «χοντρά» κενα καθώς μια λεπτή χαραμάδα καλό θα είναι να υπάρχει όπως και στο πραγματικό αεροσκάφος…Το ακροφύσιο του κινητήρα Pratt & Whitney βάφτηκε πρίν κολληθεί,τα πέταλα με Gun metal και τα ενδιάμεσα των πετάλων με ασημί…Έπειτα με στεγνό πινέλο μαύρο μάτ περάστηκαν τα πέταλα προς αναπαρασταση όχι τόσο της φθοράς αλλα της μικροδιαρροής υδραυλικών υγρών. Εσωτερικά χρησιμοποιήθηκε ένα χρώμα από μίξη που παραπέμπει σε μπέζ ώστε να αναπαραστήσουμε τα ειδικά και κεραμικά υλικά που χρησιμοποιούνται στην εξαγωγή των αεροκινητήρων… Το ρύγχος κολλήθηκε και αυτό στη θέση του αλλα όπως φάνηκε μετά από ένα πέσιμο όχι τόσο καλά, με αποτέλεσμα να αποκολληθεί όχι με τόσο καλό τρόπο μαζί με ένα από τα πτερύγια ύψους-βάθους…!
Τελικως όλα καλα!!!!
ΒΑΨΙΜΟΤο πρώτο μου αερογραφάτο βάψιμο είναι λογικο να έχει κάποια σοβαρά λάθη… Πρώτον από όλα δεν ασταρωθηκε με ένα ελαφρύ γκρίζο και πέρασα κατευθείαν στην διαδικασία του Preshading…Επιτυχής ήταν η προσπάθεια αλλα λόγω της μεγάλης πίεσης του κομπρεσέρ η δέσμη δεν μπορεί να είναι ιδιαίτερα λεπτή…! Από μακρια και με προσοχή λοιπόν η διαδικασία ολοκληρώθηκε και έπειτα με μολυβάκι οριοθέτησα την παραλλαγή Ghost… Λόγω της μεγάλης δέσμης αποφάσισα να οριοθετήσω το χρώμα με blue-tac και χαρτοπετσέτα κομμένη στο σχήμα της παραλλαγής… Όλα πήγαν καλα και τα χρώματα Lifecolour UA-145, UA 034, UA 113 ψεκάστηκαν και έδειξαν πολύ όμορφα πάνω στο «52άρι»…
Τα χρώματα της Ghost αναλυτικά είναι:
FS No. Lifecolour No. ColourFS 35237 UA-145 French Bluegray
FS 36251 UA-034 Light Gray
FS 36307 UA-113 Ιtalian Light BluegrayΌσον αφορά την blue-tac μου άφησε κάποια σημάδια σαν «λαδίλες» πάνω στο χρώμα αλλα αυτό καλύφτηκε μερικως από τη φθορά με τα λάδια… Γι αυτό να χρησιμοποιείτε Blue-Tac της UHU και όχι της Pritt που έβαλα εγω και μου δημιούργησε το πρόβλημα.
(Ευχαριστώ για τη συμβουλή Δημήτρη-117tacan!)Και μία επισήμανση όσον αφορά τα χρώματα…Το ανοιχτό γκρί UA-113 πρέπει να σκουρήνει για να δείξει την low visibility υφή της παραλλαγής του Block 52+ … Αυτό επιτυχγάνεται εάν στο στάνταρ χρώμα αναμιχθεί μια μικροποσότητα του UA-034
Αφού το μοντέλο περάστηκε με Future σαν γυαλιστερο βερνικι περάστηκαν τα σήματα και η «σκακιέρα» η οποια δινει ξεχωριστή ομορφιά στο αεροσκάφος της 340 Μοίρας…Προήλθε από το spares box από χαλκομανίες αμερικανικού F-16…
Έπειτα σε μερικές περιοχές ψεκάστηκε ματ βερνίκι και το μοντέλο έδειχνε από διάφορες γωνίες την «ζαγρέ» του απόχρωση όπως και στο πραγματικό κάτι που θέλαμε και μεις να επετύχουμε…
Τα εθνόσημα προήλθαν από την καρτέλλα της Afterburner,όπως και οι αριθμοί του Tail Number...Τα διάφορα προειδοποιητικά ήλθαν από καρτέλλες διαφόρων F-16 από το κουτί περισσευμάτων.
ΟΠΛΙΣΜΟΣΕδώ περιοριστήκα στο ελάχιστο καθώς δεν ήθελα ένα βαρυφορτωμένο μοντέλο…Γενικα τα βαρυφορτωμένα με οπλισμό α/φη δεν με πολυ-ενθουσιάζουν καθώς η «ειρήνη τω κόσμω» προέχει… Εκτός από την δεξαμενή Centerline των 370 US Gallons πρόσθεσα τους φορείς 3 και 7 άδειους και στους ακροπτερύγιους 1 και 9 ένα ΑΙΜ-9M Captive Trainer και ένα Radar Deflector αντίστοιχα…Μακροπρόθεσμα θα προστεθούν και οι φορείς 2 και 8 όπου θα αναρτηθούν Captive IRIS-T…
Να λοιπον που το πρωτο μου
(Πρωτο εξολοκλήρου) μοντέλο με αερογράφο είναι πλέον γεγονός και ακολουθούν και άλλα πολλά!Το αποτέλεσμα είναι αρκετα καλο σε σχέση με ότι έχω κάνει μέχρι τώρα οπότε θεωρώ πως έκανα μια νέα αρχή στα μοντελιστικά μου… «βήματα».Πολλά λάθη και ατέλειες βέβαια μπορεί να εντοπιστούν καθώς αποτελεί μια πρώτη προσπάθεια με πολλά λάθη αλλα…από τα λάθη μαθαίνεις λεει η παροιμία…
Το παρόν αφιερώνεται εξολοκλήρου στον ΗΡΩΙΚΟ Σμηναγό (Ι) Κωνσταντίνο Ηλιάκη που έπεσε ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ σε μία εναέρια σύγκρουση με ένα Τουρκικό F-16 22 μίλια Νοτιοδυτικά της Καρπάθου χάνοντας την ζωή του ακαριαία εξαίτίας του αντιεπαγγελματισμού του Τουρκου χειριστή… “Revenge will be ours”…F-16rhs…