Τα AK συμπεριφέρονται πάρα πολύ καλά, κολλάν γερά στις περισσότερες βάσεις (αφρώδη υλικά, κόντρα πλακέ - μόνο στο γύψο είχα κάποια προβλήματα) και είναι έτοιμες στην υφή και το χρώμα που θέλεις. Γενικά έχει υπόψη ότι αυτά θα κρακελάρουν άμα βάλεις πολύ μεγάλο πάχος, πρέπει να διαμορφώσεις από κάτω τη βάση ώστε να έχει "βουναλάκια" και να στρώσεις ένα σχετικά λεπτό πάχος. Θα συμφωνήσω με τον DIM57 ότι μπορείς να τις φτιάξεις και μόνο σου με ξυλόκολλα και διάφορα υλικά που θα ρίξεις μέσα ώστε να έχεις την υφή που θέλεις: άμμο, τσιμέντο, γύψο, κοσκινισμένο φυσικό χώμα, σοβά, αρμόστοκο διαφορετικής κοκκομετρίας. Ευρηματικότητα να έχεις και κάνεις ό,τι θέλεις. Για αρχάριο στα διοράματα ίσως είναι καλή ιδέα οι έτοιμες πάστες για ευκολία και σχετικά εγγυημένο αποτέλεσμα. Αλλά αν έχεις διάθεση για πειραματισμό πήγαινε στη συνταγή με την ξυλόκολλα, τους αρμόστοκους κλπ. Για τη γυαλάδα δεν είμαι σίγουρος τι εννοείς. Κάποιες από τις πάστες είναι γυαλιστερές όταν αναπαριστούν βρεγμένο χώμα και κάποιες άλλες είναι ματ. Μπορείς να αλλάξεις το τελικό αποτέλεσμα με βερνίκι ματ ή γυαλιστερό αντίστοιχα, όπως είπε και ο DIM57. Πάντως, αν και όλες έχουν αρκετά καλό χρωματισμό για αυτό που αναπαριστούν, η "σύγχρονη τάση" είναι να τις βάφεις εκ των υστέρων, συνήθως με μαύρο αστάρι (εξαρτάται βέβαια) ώστε να δώσεις τις αποχρώσεις που λες αλλά και βάθος, κοντράστ, σκιές, να τονίσεις το ανάγλυφο. Πάλι αυτό σαν προχωρημένη τεχνική, για αρχή μπορεί να προτιμήσεις το χρώμα που έχουν. Θύμα του μάρκετινγκ, έχω μια μεγάλη συλλογή από πάστες, κυρίως της AK, αλλά και από αρμόστοκους, σοβάδες, γύψους, τσιμέντα, άμμους, χαλίκια... Όρεξη να έχεις να ψάχνεσαι. Ό,τι θέλεις για διοράματα, ρώτα. Υπάρχουν στο φόρουμ αρκετοί διοραματιστές πρόθυμοι να βοηθήσουν.