Αποστολέας Θέμα: Airbus της Ολυμπιακής: Μια παράξενη ιστορία... (ΦΩΤΟ)  (Αναγνώστηκε 1309 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Voroshilov

  • MC crew
  • Scale 1/35
  • *****
  • Μηνύματα: 3398
  • Age: 43
  • Τόπος: Ν.Φιλαδέλφεια
Airbus της Ολυμπιακής: Μια παράξενη ιστορία... (ΦΩΤΟ)
« στις: Αύγουστος 14, 2017, 12:45:08 μμ »
Παραμονή του Δεκαπενταύγουστου και αφενός για να υπάρχει κάτι ενδιαφέρον προς ανάγνωση στην παραλία, αφετέρου για να ξεφύγει λίγο το μάτι από τον καπνό και τις φλόγες στην ΒΑ Αττική, είπα να σας παρουσιάσω μια περίεργη ιστορία...

Ήταν 16 Φλεβάρη του 2017, όταν είδε το φως της δημοσιότητας, η είδηση για την πώληση των δύο τελευταίων Airbus A340-300 της Ολυμπιακής Αεροπορίας που σκουριάζαν στο Ελ. Βενιζέλος. Τα δύο αεροσκάφη πωλήθηκαν το 2016 από το ΤΑΙΠΕΔ έναντι 4,2 εκατ. δολ. στην Turboshaft FZE, εταιρεία που εδρεύει στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Τα λεφτά πληρώθηκαν στα τέλη του 2016 και έπειτα από εκτεταμένες επισκευές κατάφεραν να πετάξουν και πάλι με προορισμό την Αλμα – Άτα του Καζαχστάν όπου και αναφέρονταν  πως μπορεί να χρησιμοποιηθούν για ανταλλακτικά εκτός εάν εκτιμηθεί πως μπορεί να παραμείνουν σε υπηρεσία όπως πιθανολογείται εσχάτως...

Το πρώτο από τα δύο Airbus  με τον κωδικό UP - A4002 απογειώθηκε την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου, χρησιμοποιώντας μάλιστα μόνον τις τρεις από τις τέσσερις μηχανές, επανδρωμένο από αλλοδαπό πλήρωμα, σε μια πτήση που χαρακτηρίζεται ferry flight ή πτήση επισκευής. Τελευταία φορά που είχε απογειωθεί ήταν το 2011, όταν τόσο αυτό όσο και το αδελφό του σκάφος είχαν πραγματοποιήσει πτήσεις συντήρησης διάρκειας μόλις 30 λεπτών. Το τελευταίο Airbus,  UP - A4003, που όπως και το άλλο, φέρει ακόμα τους πέντε ολυμπιακούς κύκλους στην ουρά του, απογειώθηκε από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» το μεσημέρι της Τετάρτης 15 Φεβρουαρίου. Μάλιστα αυτό κινηματογραφήθηκε κιόλας

Όλα μέχρι εδώ «καλά»...

Πώς όμως ξαφνικά τα δυο αυτά αεροσκάφη βρέθηκαν στο Διεθνές αεροδρόμιο της Τεχεράνης, και μάλιστα το  UP - A4003, καταχωρημένο στην  Mahan Air, παραμένει ένα ερωτηματικό.


Πρέπει να σημειώσουμε ότι η ιδιωτική Mahan Air, είναι η δεύτερη αεροπορική εταιρεία του Ιράν, μετά τον εθνικό αερομεταφορέα Iran Air. Έχει στον στόλο της Airbus και πραγματοποιεί δρομολόγια στην Μέση Ανατολή, την Ασία και την Ευρώπη. Όμως η Mahan Air, είναι η αεροπορική εταιρεία μέσω της οποία πραγματοποιείται η μεταφορά Ιρανών στρατιωτών και υλικού στην Συρία και το Ιράκ, για να πολεμήσουν κατά του «Ισλαμικού Κράτους». Είναι επίσης «υπεύθυνη» για την μεταφορά οπλισμού στους «Χούτι» που πολεμούν στην Υεμένη.

Το βασικό όμως που έρχεται να ρίξει λάδι στην φωτιά, είναι ότι η Mahan Air, είναι αυτή που νοίκιασε (wet – lease), ένα Airbus A300  με κωδικό «EP-MNM», στον κρατικό αερομεταφορέα της Συρίας (SyrianAir), παραβιάζοντας τις κυρώσεις  που έχουν επιβληθεί.


Μια μικρή παρένθεση εδώ: Παρά τα όσα ακούγονται και προβάλλονται η «ζωή» στις περιοχές που βρίσκονται υπό τον κυβερνητικό έλεγχο στη Συρία, (κυρίως η παραλιακή ζώνη, και η Δαμασκός), συνεχίζεται, με ενδεικτικό το γεγονός ότι η SyrianAir, πολλαπλασιάζει τα δρομολόγια της. Το νέο της απόκτημα, ήδη πραγματοποιεί τις πτήσεις Δαμασκός – Ντουμπάι.

Στο «ζουμί»: Κατά την πρόσφατη εν χορδές και οργάνοις, τελετή ένταξης του Α300, ανακοινώθηκε από τον υπουργό μεταφορών της Συρίας, η σύντομη απόκτηση δυο ακόμη αεροσκαφών: Δύο Airbus A340-300.

Και κάτι για το τέλος: Το  Airbus A300  με κωδικό «EP-MNM» η Mahan Air, το είχε προμηθευτεί από την... Turboshaft FZE... Εδώ φαίνεται με τον παλιό του κωδικό UP-A4001 στο αεροδρόμιο της Τεχεράνης κατά την διαδικασία επαναβαφής του στα χρώματα της SyrianAir:

Αποσυνδεδεμένος Κατάσκοπος

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1671
  • Age: 47
  • Τόπος: Καρδίτσα
  • The other Caveman
Απ: Airbus της Ολυμπιακής: Μια παράξενη ιστορία... (ΦΩΤΟ)
« Απάντηση #1 στις: Αύγουστος 14, 2017, 01:10:20 μμ »
Λίγο πιο αναλυτικά για το πως έγινε η όλη κομπίνα (οχι
από τη μεριά της Ελλάδας) γιατί περί αυτού πρόκειται:

http://spioenkop.blogspot.gr/2017/08/sanctions-busting-syrianair-acquires.html?m=1

 ::salut::


Μ. Μπέλλος

Tags: