Τα παρακάτω αποτελούν την μέχρι στιγμής παραγωγή μου αυτή την χρονιά σε ότι αφορά τα …χριστιανικά. Δυστυχώς για την πλειοψηφία αυτών ορισμένες ασχολίες τόσο επαγγελματικές όσο και προσωπικές δεν μου επέτρεψαν να τα παρουσιάσω όπως θα ήθελα σε Work In Progress. Ακόμα πολλά είχαν προχωρήσει σε εργασία αλλά όχι και σε τέτοιο σημείο που να μπορέσω έστω να τα φέρω στην Έκθεση ( έφαγα …μαστίγωμα για αυτό, αλλά υπάρχει και το 2012!).Κάτα κάποιο τρόπο με έπιασε η προκοπή και η αποφασιστικότητα να τελειώνω με τα μισά για να μην γίνεται της τρελής στον πάγκο και την βιτρίνα.
Τα παρουσιάζω λοιπόν κατά έκθεμα, με ορισμένες φωτό (αριστερά δεξιά μπρος πίσω). Στο θέμα φωτογραφιών ζητώ προκαταβολικά συγνώμη για την ποιότητα μιας και ακόμα μαθαίνω την νέα μου DSLR. Για λόγους τάξης ήθελα να τα παρουσιάσω σε φυσικό φωτισμό χωρίς φλάς. Σε μερικά πέτυχε με την επιλογή στο Aperture. Σε άλλες έβγαζε ένδειξη ότι ο φωτισμός ήταν χαμηλός ακόμα κι όταν άναψα την μοναδική λάμπα που έχω… Έτσι επιστρατεύθηκε η macro επιλογή όπου δεν γλύτωσα το φλας…
Σε ότι αφορά τα χρώματα έχουν χρησιμοποιηθεί τα πάντα διαθέσιμα. Gunze, Tamiya, Air Vallejo, Humbrol, Model master, τόσο ακρυλικά όσο και σμάλτα. Που τι δεν θυμάμαι..
ΗUMMEL – SHANGAI DRAGONΜολονότι παλαιό κιτ της εταιρίας η εφαρμογή του ήταν καλή και οι οδηγίες όχι σταυρόλεξο. Ως συνηθως έκανα την αυθαιρεσία μου βάζοντας ένα… μπαούλο πλάγια δεξιά, αρα πάμε σε μία what if μορφή. Εδώ πειραματίστηκα με τρεξίματα και γενικά ξανοίγματα του χρώματος για αυτό και το κράτησα χωρίς καμουφλάζ. Ομοίως το πάτωμα του προσφέροντας για dot shading όπερ και εγένετο.
PZ IV WILBERWIND -DRAGONΈνα πολύ ωραίο κιτ της εταιρίας στο οποίο χρησιμοποίησα και ζιμεριτ σετ της ΑΤΑΚ προκειμένου να το κάνω επιχειρησιακό στην Νορμανδία, από όπου και οι φωτό του κανονικού. Η κατασκευή ήθελε δουλειά γιατί οι οδηγίες είναι ο γνωστός …λαβύρινθος της Dragon ενώ με ταλαιπώρησε αρκετά το τετράδυμο φλακ. Εκτός των άλλων έκανα το λάθος να βάλω τα wash της Vallejo και να κάνω την επιφάνεια και το εσωτερικό του αντιαεροπορικού…μούτι. Προσπάθησα να το σώσω όσο μπορούσα… Ένα λάθος που το κατάλαβα αργότερα είναι ότι έβαψα όλο το σετ του flak μαύρο ενώ ουσιαστικά κάτι τέτοιο χρειάζονταν να γίνει μόνο στις κάνες. Ενδεχονταν να έπαιξε κι έτσι άλλα δεν παίρνω όρκο.
STUG IV LATE – DRAGONΠολύ καλό κιτ παρά τα χρονάκια του το οποίο το έκανα επιχειρησιακό στην Κουρλάνδη το 1945 όταν και ήταν ένα από τα πάρα πολλά που βρήκαν εγκαταλειμμένα εκεί οι Σοβιετικοί… Για πρώτη φορά εφάρμοσα την λάσπη στο κάτω μέρος του σκάφους ενώ μου βγήκε το λάδι να γράψω με… πινελάκι το όνομα της αγαπημένης του Bordfuhrer στο πύργο.
PZ III AUSF J – CYBER HOBBY Ένα από τα ιδιόρυθμα τριάρια που έλαβαν μέρος στο Κουρσκ. Ανήκει στις Funklenk ίλες οπού η κλασική Rommelkiste έχει αντικατασταθεί από ένα κιβώτιο που αποθηκεύονταν ο μηχανισμός τηλεχειρισμού των Borgward τα οποία θα χρησιμοποιούσαν οι Γερμανοί προκειμένου να καθαρίσουν ναρκοπέδια και άλλα εμπόδια που είχαν θέσει οι Σοβιετικοί. Γι αυτό και η σχετικά τεράστια αντενα. Όμορφο κιτ αλλά με ένα σοβαρό πρόβλημα. Παρουσιάστηκε ένα τρομερό κενό ανάμεσα στο συμπληρωματικό ασπίδιο και τον πύργο το οποίο χρειάστηκε φύλλο πλαστικού για να σωθεί κάπως η κατάσταση. Απαράδεκτο για smart kit .
FERDINAND -DRAGONΑκόμα ένα άρμα που έλαβε μέρος στο Κουρσκ ουσιαστικά το βάπτισμα πυρός για τα θηρία αυτά. Αν και το 88αρι πυροβόλο τους προκάλεσε εκατόμβη στα σοβιετικά τανκς και τα Ferdinand είχαν τις απώλειες τους με 19 από τα 90 που έλαβαν μέρος να καταστρέφονται beyond repair. Το 501 της 654 ίλης την έφαγε μάλλον την 6τη Ιουλίου στις τρομερές μάχες που διεξήχθησαν στο Πονύρι. Για να αναπαραστήσω τις ζημιές μάχης χρειάστηκε να βάλω τις φωτοχαραγμένες ποδιές πράγμα που με δυσκόλεψε αφάνταστα με τις ερπύστριες γιατί είχαν ήδη τοποθετηθεί. Τελικά τα έφερα στα ίσια τους, με πολύ κόπο. Η καπνιά στο πλαϊνό έγινε με αερογράφο ενώ ξύθηκε με μολύβι γραφίτη για να απεικονιστεί η οπή της οβίδας στο μέταλλο. To N στο αριστερό φτερό δεν είναι για .. νέο οδηγό αλλά προς τιμήν αρχηγού της επιλαρχίας Karl Heinz Noak ο οποίος τραυματίστηκε σοβαρά και διακομίστηκε στα μετόπισθεν στις 5 Ιουλίου 1943. Ο Noak μόλις ανάρρωσε επέστρεψε στις 13 Απριλίου 1944 στην αγαπημένη του επιλαρχία μέχρι την οριστική διάλυση της στις 21 Απριλίου 1945 (όταν πλέον ήταν εφοδιασμένη με jagdpanther)
SD.KFZ 7/1 TAMIYAΑπό τα παλιά κλασικά της εταιρίας. Έχοντας ήδη υποστεί το σοκ κατασκευής του τετράδυμου στο Wilberwind εδώ η δουλειά ήταν εύκολη. Το πρόβλημα στο συγκεκριμένο κιτ ήταν η ερπύστρια βινυλίου η οποία δεν έρχονταν με τίποτα. Όχι δεν την έβρασα σε νερό- τι είναι κολοκύθι?- αλλά την έφτασα στα όρια της και αναρωτιόμουν πότε θα σπάσει. Τελικά άντεξε. Εδώ εφάρμοσα κάτι νέο. Πάνω στο βασικό γκρι ψέκασα απαλά λευκό για να δείξω την χειμερινή παραλλαγή . Χωρίς λακ. Το όχημα ανήκει στην Totenkopf. Πολλοί πειραματισμοί και dot shading με λάδια στο πάτωμα του φορτηγού όπου ουσιαστικά έχει μείνει το αστάρι. Οι πλαϊνές σίτες έμειναν ως είχαν από το κιτ και ορισμένες αποκολλήσεις τους έγιναν επίτηδες προκειμένου να φανεί κι εκεί η φθορά μάχης.
BRUMMBAR TRISTARΤο πρώτο μου κιτ στη συγκεκριμένη εταιρία η οποία ανταγωνίζεται την Dragon σε οδηγίες –σταυρόλεξο αλλά και ποιότητα κατασκευής. Μόνο η κατασκευή των Boggies μπορεί να φέρει κάποιον ακόμα πιο κοντά στα …ψυχοφάρμακα! Στο κιτ χρησιμοποίησα και τις ερπύστριες κομμάτι κομμάτι που δίνει η εταιρία ( ξεχωριστή αγορά) οι οποίες είναι τρόπο τινά λειτουργικές αλλά θέλουν ιδιαίτερη προσοχή γιατί ξεκολλούν εύκολα. Το αρκουδάκι θα μπορούσε να έχει λάβει μέρος στο Κουρσκ ελέω παραλλαγής αλλά δεν έχω σχετική βιβλιογραφία για να το υποστηρίξω.