Δεν αμφισβήτησα το συμπέρασμα της προηγούμενης συζήτησης.
Απλώς, μου φαίνεται πολύ παράξενο που όλοι τότε από ότι φαίνεται κατέληξαν στο ίδιο λάθος συμπέρασμα. Ακόμα και αυτοί που γράφανε άρθρα για τη Vought/LTV.
Δε θα μπορούσαν με ένα απλό ερώτημα να επιβεβαιώσουν την πληροφορία; Και από πού την είχανε; Δεν πιστεύω, ο εκάστοτε αρθρογράφος να έγραφε ότι του κατέβαινε. Υποθέτω, για να γράψει κάποιος ένα οποιοδήποτε τέτοιου είδους άρθρου, θα έπαιρνε πληροφορίες απευθείας από τις εταιρείες ή κάνω λάθος;
Πιστεύεις δηλαδή, ότι ήταν απλώς ένα αριθμητικό λάθος ενός και μόνο αρθρογράφου, το οποίο όλοι οι μετέπειτα απλώς υιοθέτησαν;
Υ.Γ.: Μια απορία είχα απλώς. Παραδέχομαι, ότι δεν την ανέπτυξα σωστά και μπορεί να μην ήταν εύκολα κατανοητό τι εννοούσα. Συγγνώμη για αυτό! Αλλά, δεν πιστεύω να έθιξα κανέναν προσωπικά, έτσι ...
Μην απολογείσαι. Κανέναν δεν έθιξες. Απλά χρειάζονταν διευκρινήσεις για να απαντηθεί το ερώτημά σου. Και τις έδωσες. Αν συμφωνούμε ότι πήραμε 5 αεροσκάφη, συζητάμε σε άλλη βάση. Και αν μιλάς για αναφορές του 1985 (που είχαν ολοκληρωθεί οι παραλαβές), τότε προφανώς πρόκειται για αναπαραγωγή του αρχικού λάθους και όχι ρεπορτάζ της εποχής.
Για να σου πω λοιπόν την άποψή μου, η παραλαβή 6 αεροσκαφών φάνταζε ως το πιο λογικό σενάριο, αριθμητικά τουλάχιστον, αφού είχαμε 3 Μοίρες (2 ανά Μοίρα). Δεν είναι λοιπόν διόλου απίθανο οι συζητήσεις και η πρόθεση της ΠΑ να ήταν για 6 αεροσκάφη. ΄Με βάση και αυτά που αναφέρεις, δεν είναι επίσης απίθανο για λόγους είτε μείωσης του κόστους, είτε για χρήση ως οδηγό του προγράμματος, να ζητήθηκε από τη Vought το πρώτο αεροσκάφος να είναι μετατροπή από μονοθέσιο. Μέχρι εδώ όλα καλά, και εξηγούν και τις αναφορές τις δεκαετίας του 1970, που ίσως να αναφέρονταν στο τι πιθανότατα επρόκειτο να συμβεί. Από εδώ και πέρα όμως ξεκινά το μπάχαλο. Και μιας και αναφέρθηκε το βιβλίο για τα Α-7, ας αναφερθούμε σε αυτό (ως το πιο πρόσφατο reference), το οποίο όχι μόνο δεν δίνει λύση, αλλά μπερδεύει τα πράγματα ακόμη περισσότερο. Ενώ αναφέρει και το (γνωστό από πολλές άλλες αναφορές) BuNo του α/φ που έγινε διθέσιο, δηλ. το 159964, λέει ότι παραδόθηκε το 1977 ως μονοθέσιο και τον Οκτ. του 1978 στάλθηκε στις ΗΠΑ για να γίνει διθέσιο. Πολύ ακριβείς πληροφορίες για να είναι τυχαίες... Έλα όμως που λίγες σελίδες παρακάτω αναφέρει ότι το 159964 χάθηκε σε ατύχημα της 347 τον Φεβρουάριο του 1978!!!
Ξέρω ότι γνωρίζεις τα παραπάνω, αλλά τα αναφέρω για να παρακολουθήσουν τη συζήτηση και οι υπόλοιποι. Είναι προφανές ότι μία από τις δύο πληροφορίες είναι λάθος. Προσωπικά δεν μπορώ να αποκλείσω κάποια από αυτές. Αλλά εδώ μπαίνει η λογική. Αν όντως πήγε κάποιο ελληνικό αεροσκάφος στις ΗΠΑ το 1978, τότε, με δεδομένη την εμπειρία της Vought στη μετατροπή των A-7B/C σε TA-7C, θα έβγαινε από το εργοστάσιο σε 1,5-2 χρόνια (τόσο έκαναν τα Α-7C) και λογικά θα έπρεπε να είναι έτοιμο το 1980, περίπου την ίδια περίοδο με τα υπόλοιπα. Άρα αν χάθηκε σε ατύχημα θα πρέπει να ψάξουμε από το 1980 και μετά. Έλα όμως που δεν υπάρχει σχετικό ατύχημα που να κολλάει εδώ... Τουλάχιστον την πρώτη 5ετία, γιατί αν επιβίωσε για πάνω από 5 χρόνια είναι εξαιρετικά δύσκολο να μην έχει φωτογραφηθεί ποτέ...
Δυστυχώς η λίστα ατυχημάτων των Α-7 που διατηρώ στην κατοχή μου δεν μπορώ να υποστηρίξω ότι είναι πλήρης. Όμως και αν δεν είναι η δικιά μου πλήρης, κάποιου άλλου θα πρέπει να είναι. Δεν μπορεί να εξαφανιστεί ένα αεροπλάνο χωρίς καμία αναφορά...
Γενικά λοιπόν τείνω στην άποψη ότι 6ο αεροπλάνο δεν υπήρξε. Το γιατί όπως και εσύ αναφέρεις, μάλλον στο αρχείο με την αλληλογραφία της Vought πρέπει να βρίσκεται. Μπορεί η ΠΑ να αποφάσισε ότι δεν θέλει να χάσει ένα μάχιμο αεροσκάφος για ένα ακόμη διθέσιο, μπορεί να ήταν option που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, μπορεί χίλια δυό. Αλλά όπως είπα και παραπάνω, πολύ δύσκολο να λύσει τη συγκεκριμένη απορία κάποιος εδώ μέσα. Παραμένει όμως ένα ενδιαφέρον θέμα για συζήτηση θεωρητικού επιπέδου και ένα ακόμη από τα πολλά άλυτα ερωτήματα που συνδέονται με την ΠΑ...