Modelclub.gr Φόρουμ

Φωτογραφίζοντας τα μοντέλα μας… ΠΩΣ ? (Αναγνώστηκε 13064 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

ΑΣΤΡΑΠΟΓΙΑΝΝΟΣ

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/48
  • Μηνύματα: 463
  • Σαούλ Σαούλ γιατί με καταδιώκεις ;;
Τι κρίμα να μην σε έχουμε κοντά μας . Εχεις και μεταδοτικότητα.
ΙΣΡΑΗΛ = (Συνεπεια , Αξιοπιστία , Αποτελεσματικότης). Δεν έχετε παρά να μας μιμηθείτε !!!

Raw_Shooter

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 5140
  • Παναγιώτης
 Φίλοι μου αύριο ή μεθαύριο θα "ανεβάσω" άρθρο με πολλές φώτο και σχεδιαγράμματα για το θέμα μας.  :)

Raw_Shooter

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 5140
  • Παναγιώτης
 Σ’ αυτό το θέμα θα μιλήσουμε σχετικά με τη φωτογράφηση των μοντέλων μας. Λοιπόν, αυτού του είδους η φωτογράφηση, για να είναι πετυχημένη, πρέπει να γίνει μόνο με την τεχνική του studio. Η υπαίθρια φωτογράφηση μοντέλου είναι δύσκολη και συνήθως προβληματική.
 Στο studio μας είναι πιο εύκολα λόγω των ιδανικών συνθηκών που μπορούμε να πετύχουμε. Τώρα λέγοντας studio μην φανταστείτε κάποιο πανάκριβο φωτογραφικό studio. Μια γωνιά στο εργαστήριο μας ή στο σπίτι μας είναι οκ, βέβαια εξαρτάται και από το μέγεθος του θέματος μας.
 
                                                                                      ΟΡΓΑΝΩΣΗ STUDIO

 Πολύ απλά σε μια γωνία τοποθετούμε μια βάση της αρεσκείας μας, καλά θα είναι να είναι matt και σκουρόχρωμη αλλά όχι μαύρη. Να είναι σε κάποιο ύψος ώστε να μην σκύβουμε κατά την φωτογράφηση, ένα σκαμπό είναι ιδανικό ή κάποιο τραπεζάκι.
 Στο πίσω μέρος αυτής της βάσης φωτογράφησης που προανέφερα, τοποθετούμε ένα πανί σκουρόχρωμο ή κάποιο μουσαμά επίσης σκουρόχρωμο ή κάποια αφίσα με τοπίο για φόντο. Ένα επιλέξουμε αφίσα τοπίο πρέπει να προσέξουμε κλίμακα σχετική με το έκθεμα μας αλλά και ίδια γωνία λήψης.
 Αφού φτιάξαμε το σκηνικό μας ερχόμαστε στον φωτισμό. Ένα πολύ καλό μοντέλο με άσχημο φωτισμό θα βγει χάλια ενώ ένα μέτριο μοντέλο με άριστο και έξυπνο φωτισμό θα βγει τέλειο.
 Ο ιδανικός φωτισμός είναι ο εξής. Αριστερά και δεξιά του εκθέματος τοποθετούμε λάμπες πυρακτώσεως μέχρι 40watt σε απόσταση περίπου 10-20 εκατοστά από το κέντρο του εκθέματος. Καλά είναι μπροστά από τη λάμπα να βάλουμε ένα άσπρο φύλλο χαρτί για διάχυση του φωτός, ώστε να μην χτυπά σκληρά το θέμα και δημιουργεί άσχημες σκιές αλλά να μην καούν και τα χρώματα.
 Γιατί όμως αυτές οι 2 λάμπες και όχι μία; Λοιπόν 2 για να φωτιστεί το θέμα φυσιολογικά και να αναδειχθούν όλες οι λεπτομέρειες χωρίς σκιές. Έτσι μαλακώνουν και οι σκιές λόγω αλληξουδετέρωσης του έντονου μονομερούς φωτισμού.
 Τώρα πίσω από το έκθεμα και μπροστά από το φόντο μας τοποθετούμε υπό γωνία ένα τρίτο φως πολύ πιο δυνατό από τα πρώτα 2. Καλά είναι να χτυπά από πάνω το θέμα και όχι από κάτω. ΠΡΟΣΟΧΗ όμως καμία λάμπα να μην είναι στο κάδρο μας.
 Αυτό το τρίτο φως τονίζει το περίγραμμα του θέματος και το ξεκολλά από το φόντο του.
 Πολλοί βάζουν και έναν ανακλαστήρα μπροστά κάτω από το θέμα, αλλά έξω από το κάδρο, ώστε το φως από πάνω να αντανακλάται και φωτίζει και το κάτω μέρος του θέματος μας.
 100% χρειαζόμαστε τρίποδο για την μηχανή μας. Και το πιο σταθερό χέρι κουνιέται έστω και λίγο κατά την αναπνοή μας.
 Στη μηχανή μας οπλίζουμε το φλάς στη λειτουργία fill in ή full flash ή flash σκέτο, ποτέ στο auto ή red eye. Γιατί αυτό; Λόγω των περιμετρικών φώτων δεν θα ανάψει ποτέ το φλάς μας και το θέμα θα είναι σκοτεινό μπροστά.


 
                                                                                    ΤΕΧΝΙΚΗ

 Αφού οργανώσαμε το studio μας, σειρά έχει τι μηχανή;  Καλύτερες και ακριβότερες όμως είναι η dslr δλδ η ψηφιακές με καθρέπτη που παίρνουν ποικιλία φακών. Μπορούμε όμως και με digital compact να κάνουμε τη δουλειά μας.
 Βάλαμε λοιπόν το φλάς μας στη σωστή λειτουργία και εστιάζουμε το θέμα μας. Πώς όμως;
 Πρώτον αποφεύγουμε να φωτογραφίζουμε αντικείμενα στη θέση ¾ όταν είναι πολύ μακρύ, διότι το άκρο από το θέμα μας στο βάθος θα βγει θολό, ούτε πλησιάζουμε τρομερά το θέμα μας γιατί ή μηχανή θα εστιάσει είτε στο κοντινό μέρος του θέματος ή στη μέση είτε στο βάθος.
 Λοιπόν βάζουμε την μηχανή μας στην λειτουργία macro. Ακόμα και οι καλύτεροι φακοί macro έχουν ένα όριο στην ελάχιστη εστιακή απόσταση, που εστιάζουν δλδ.
 Οι περισσότεροι εστιάζουν στα 10-15 εκατοστά, αυτοί με εστίαση 1 εκατοστό είναι πανάκριβοι και σπάνιοι. Απλά διαβάστε το manual του φακού ή της μηχανής αν είναι fix ο φακός στη μηχανή.
 Ωραία λοιπόν εστιάσαμε το θέμα καλά. Τώρα καλά είναι να βάλουμε τη μηχανή στις manual ρυθμίσεις και να πάμε στο πρόγραμμα Tv ή S. Εκεί ρυθμίζουμε την ταχύτητα διαφράγματος π.χ.  1/60 ή 1/1000 ή 3’’ κτλ. Όσο μεγαλύτερη ταχύτητα πχ 1/500 κτλ τόσο λιγότερο φως και ανεστίαστο βάθος. Όσο μικρότερη τιμή πχ 3’’ ή 20’’ τόσο περισσότερο φως, εστιασμένο βάθος αλλά και κίνδυνος κουνημένης φωτογραφίας (να ο τρίποδας μας). Μπορεί με μικρή τιμή πχ 3’’ και πάνω να βγει πολύ φωτεινή η φωτογραφία μας, τότε χαμηλώστε την τιμή κι άλλο. Άλλη λύση σ’ αυτό μειώστε τα stops εκεί που λέει f-stops ή που λέει -2, -1, 0, +1, +2. Βάλτε -1 και όλα Οκ.
 Πειραματιστείτε μέχρι το επιθυμητό αποτέλεσμα.

                                                                          ΜΙΚΡΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

 Μην βάζετε λευκό φόντο ή βάση γιατί η μηχανή έχει ένα μάτι το φωτόμετρο που μετρά την αντανακλώμενη ποσότητα φωτός από το αντικείμενο και ανάλογα το φωτογραφίζει. Το λευκό ανακλά πολύ πολύ φως οπότε το φωτόμετρο τρελαίνεται και μετρά μόνο το λευκό και όλα τα άλλα βγαίνουν σκοτεινά ή μαύρα.
 Καλό είναι να τοποθετήσετε ένα φίλτρο κυκλικό πολωτικό (circular polarizer) μπροστά από το φακό μας. Αυτό φιλτράρει μόνο το πολωτικό φως και μηδενίζει το ανακλώμενο. Οπότε ζωντανεύει τα χρώματα, αφανίζει τα φώτα-γυαλάδες από φλάς πάνω στο θέμα μας και φωτογραφίζει καθαρά ότι είναι πίσω από διαυγής επιφάνειες πχ παμπρίζ ή καλύπτρες.
 Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ πάντως τρόπος για να φωτογραφήσεις το θέμα σου ολόκληρο χωρίς ανεστίαστα σημεία είναι να παίξεις με το Av. Την τιμή δλδ ανοίγματος του διαφράγματος πχ f/4 ή f/5,6 κτλ. Όσο μεγαλύτερη τιμή π.χ f/16 ή f/20 τόσο το θέμα θα είναι ολόκληρο εστιασμένο.







              φιλικά Παναγιώτης

RHO.Steel

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/48
  • Μηνύματα: 493
  • Αντώνης
Πολύ ωραία και αναλυτικά, για το φλας είμαι λίγο συντηρητικός γιατί έχω διαβάσει ότι σε κοντινή απόσταση το φλας τα χαλάει όλα.
Σε ευχαριστώ για τον χρόνο και τις γνώσεις που μοιράσθηκες μαζί μας.
Εκτιμώ ότι με αυτά που μας είπε ο Crow, o Alex και ο Raw και μερικά πειράματα κάτι καλό θα βγάλουμε.  8)
Σας ευχαριστώ παιδιά.

Raw_Shooter

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 5140
  • Παναγιώτης
 RHO.Steel αυτό που λένε για το φλάς και την απόσταση δεν ευσταθεί και πολύ, για δες



 Μια απο τις συλεκτικές barbie της γυναίκας μου απο απόσταση 7 εκατοστών με macro λειτουργία και fill in φλάς. Απλά ο φακός μου ελάχιστη απόσταση εστίασης έχει 7cm απο κεί και κοντύτερα δεν θα εστίαζε και θα έκανε ακαλαίσθητη σκιά το φλάς και θα "έκαιγε"  κάποια σημεία.

dedalos

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 3024
  • Can't help myself...it's a sickness!!
Πολυ καλο και ψαγμενο θεμα σε ολες του τις λεπτομερειες φιλτατε Παναη!!!!!
Μπηκα στο τριπακι και διορθωνομαι!
Μπραβο αδερφε,μεγαλη βοηθεια
Γνωστος κι ως...doctor evergreen...Τασος ο "δεν τελειωνω τιποτα"....και λοιπα cosmetic επιθετα..

mmaker

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/32
  • Μηνύματα: 9892
  • modelclub.gr
Πολύ ωραία και χρήσιμα όλα αυτά Παναγιώτη!
Σίγουρα το άρθρο σου θα φανεί χρήσιμο σε πάρα πολύ κόσμο! :wink:
Γιώργος   
Ναι,φτιάχνουμε και κοσμήματα!Κάντε ένα Like!
www.facebook.com/artnclay.gr

dive

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 5283
  • Βελετάς Δημήτριος - Γεννημένος λάθος εποχή
καλησπερα.
Επειδή εψαξα ...ειπα να ενεργοποιήσω το θεμα αυτό μιας και δεν υπαρχει νεότερο....γιατι θελω να λυσω κάποιες απορίες
Θα ήθελα να ήξερα το μπλε Φόντο που βλέπω σε πολλες φωτογραφίσεις είναι καλύτερο απο το γκρί ??
ειχα πάρει ενα πανί μαυρο σατεν το οποιο προσπαθησα να βγαλω μερικές φωτο......μπορώ να πω δεν εμεινα ευχαριστημενος...
Ερωτηση.... το μπλε Φόντο βοηθάει όπως στα κινηματογραφικά στούδιο....δηλαδή είναι ενα ουδέτερο χρώμα το οποιο βοηθάει το αντικέιμενο ανάμεσα στο μέσο που τραβάμε και την μπλε επιφάνεια?
Ενα χαρτόνι μπλε ή καποιου άλλου χρώματος θα βοηθουσε?
Η φωτόγραφική που εχω είναι μια Compact DSC-W100 Sony SyberShot sta 8.1Mpixel me 1/1.8 CCD και με διαφράγματα 2,8-5,2 /7,9-23,7

I WALK THE PATH OF THE DARK SIDE

Raw_Shooter

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 5140
  • Παναγιώτης
Ελπίζω να είναι στην σωστή ενότητα - θέμα  :roll: :roll: :roll:  Μιας και γίνεται συχνά λόγος για φωτογράφηση μοντέλων και photo booth ή photo box (για μερικούς), ορίστε μια λύση. Το νέο "σέτ" τύπου χαρτοφύλακας της γερμανικής Konig (mod. Junior)  ::arrowred::


το σετ περιέχει :


 :arrow:   το πανινο "κουτί" (εδώ κλειστό - διπλωμένο)

 :arrow:   4 φόντο σε νάυλον σακουλάκια (μαύρο - άσπρο - μπλέ - κόκκινο)

 :arrow:   2 λάμπες "ηλιακού φωτός" 40W έκαστη με "χωνευτό" τριποδάκι

 :arrow:   "στάντ" με 2 βραχίονες για την στήριξη της φωτ/κης μηχανής (οχι τριποδάκι για να μπορεί να στηρίζει και ογκώδεις μηχανές)
 
 Τ' ολο "σετ" κοστίζει 50 ευρώ και προσωπικά πιστεύω οτι αποτελεί μια καλή αγορά λόγω του σχετικά χαμηλού κόστους (μην ξεχνάμε περιέχει 2 λαμπτήρες "ηλικαού φωτός" με βάσεις και 4 φόντο) και αποτελεί μια "χείρα βοηθείας" για τις φωτογραφήσεις μας.


DIM57

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 3903
οι λαμπες ηλιακου φωτος ειναι ειδικες απο καταστημα φωτογραφικο η οι απλες μπλε πυρακτωσεως ?
δεν εννοω τις συγκεκριμενες αλλα επειδη θελω να παρω δυο λαμπιτσες και τα 80w συνολο ειναι αρκετα για κατι
μεγαλο ? ας πουμε διοραμα

τωρα για τα τρεμαμενα χερια υπαρχουν και τα ντεκλανσερ
για τα προγραμματα επεξεργασιας σε ηυ το πιο γνωστο ειναι το photoshop to photopaint και paintshop της corel
και πολλα αλλα
μερικες βασικες λειτουργιες απλες που μπορει να κανει ο καθενας ειναι οι διορθωσεις φωτεινοτητας ,κοντραστ ,τονικοτητας χρωματος ,εως και παπαδες οσο εξοικιωνεσαι ::salut::

Raw_Shooter

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 5140
  • Παναγιώτης
Ουπςςςςςςςςςς sorry τώρα το είδα  :oops: :oops: :oops:  Λοιπόν, οι λάμπες ηλιακού φωτός "φωτογραφικού τύπου" είναι πυρακτώσεως αλλά οχι σαν εκείνες της Osram ή Phillips που βρίσκουμε στα supermarkets  :wink: :wink:  Οι "μπλέ" λάμπες δίνουν "ψυχρό" φωτισμό τονίζοντας τα μπλέ + πράσινα των χρωμμάτων. Η Osram πράγματι "βγάζει" λάμπες ηλιακού φωτός αλλά τις βρίσκεις μόνο σε καταστήματα φωτο/κων ειδών και είναι αρκετά ακριβές......
 Τώρα σχετικά με την "δύναμη" που ρωτάς......κοίτα υπάρχουν 2 "σχολές", η 1η λέει 2-3 λαμπτήρες με δύναμη (80-100W) η άλλη "σχολή" λέει πολλοί λαμπτήρες μικρής δύναμης (40-60W). Προσωπικά προτιμώ την 2η για τον απλό λόγω οτι μπορώ να διανήμω καλύτερα το φώς και να μην υπερ-εκθέσω το αντικείμενο μου (κάψω τα λευκά)......Ετσι θα σου πρότεινα 3 λαμπτήρες των 40W έκαστος, 1 αριστερά - 1 δεξιά και ενας πίσω να "χτυπά" απο πάνω......με τους "αδύνατους" 40ρηδες βάλε και ενα φύλλο χαρτί (απλό) πιασμένο με χαρτοταινεία για να "απαλύνεις" το φώς και είσαι OK  ::icon_thumright:: ::icon_thumright:: ::icon_thumright::
 Χμμμμμ τα ντεκλασέρ είναι πολύ χρήσιμα αλλά εγώ πάλι προτιμώ το self counter δλδ εκείνο το πρόγραμμα που μετρά αντίστροφα 10, 9...1 "τσάκ"  :wink: :wink:  Ακόμα και με το ντεκλασέρ ενα τρεμάμενο χέρι θα κάνει την "μουτζούρα"  :D :D ενώ με το counter στήνεις τρίποδα - ρυθμίζεις - κάνεις τσιγάρο  :wink: :wink: 8) 8)

DIM57

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 3903
ευχαριστω Raw_Shooter  ::icon_thumright::

Shugayev

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • IPMS Hellas 651
  • Μηνύματα: 3465
  • CCCP, B'ΠΠ
Παντως προσωπικα με το Νοκια Ν95 που εχω ρυθμισει σε κοντινη εστιαση βγαζω πολυ καθαρες φωτο... :wink:

kp60

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/144
  • Μηνύματα: 91
  • stefanos
Λοιπόν, ακολούθησα τις συμβουλές σας και έστησα ένα mini-studio!
Έβαλα 3 φωτιστικά επιτραπέζια με 40ρες λάμπες (πυρακτώσεως) τα 2 μπροστά από το θέμα, σε γωνία 45­­° (90° μεταξύ τους) και το 3ο πίσω από το θέμα.
Έστρωσα και ένα χαρτόνι για φόντο, και χωρίς καμία ρύθμιση ακόμα στη μηχανή (με αυτόματο πρόγραμμα) έβγαλα αυτή την φωτογραφία.
Νομίζω πως είμαι σε καλό δρόμο και αν ψαχτώ με τις ρυθμίσεις της μηχανής (manual) θα βγάλω αρκετά καλό αποτέλεσμα!




*edit*
το κακόμοιρο το αυτοκινητάκι είναι μες τη σκόνη...
http://stefanos-zervos.com
cad design - 3d visualization

arcadios

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *****
  • Διαχειριστης
  • Scale 1/35
  • Ignorantia juris non excusat.
  • Μηνύματα: 7280
χωρις να ειμαι ειδικός...

νομίζω οτι θελει λιγο πιο μπροστά το αμάξι και να καλύψεις τα φωτα με ενα λευκό χαρτι να ειμαι πιο "απαλο" το φως.

με φλας έβγαλες?

kp60

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/144
  • Μηνύματα: 91
  • stefanos
Με φλας είναι ναι. Και τα φώτα είναι όντως λίγο έντονα. Ένα λάθος που επίσης έκανα είναι οτι το έβγαλα από μακριά με zoom, ενώ πρέπει από κοντά χωρίς zoom για να φανεί περισσότερο η προοπτική. Καλά τα λέω??  :D
http://stefanos-zervos.com
cad design - 3d visualization

arcadios

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *****
  • Διαχειριστης
  • Scale 1/35
  • Ignorantia juris non excusat.
  • Μηνύματα: 7280
το φλας σίγουρα επηρεάζει... για το zoom δεν ξερω... μπορεί και να μην παιζει ρολο...

GIOMEF

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/35
  • Μηνύματα: 1740
  • ΜΕ ΛΕΝΕ ΓΙΩΡΓΟ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΚΑΛΑ
Νομιζω οτι ο φωτισμος σου ειναι κιτρινος.Ισως με λευκο φωτισμο το αποτελεσμα να ειναι ακομα καλυτερο
THANKS FOR ALL "GIO"