Αποστολέας Θέμα: How to: Πως να βάψετε ένα F-16C  (Αναγνώστηκε 8005 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος mmaker

  • Scale 1/32
  • *
  • Μηνύματα: 9893
  • Age: 54
  • Τόπος: Αθήνα
  • modelclub.gr
    • Ελληνική Μοντελιστικη Κοινότητα
How to: Πως να βάψετε ένα F-16C
« στις: Μαΐου 24, 2005, 10:21:14 πμ »
Να ξεκινήσουμε με τα χρώματα.
Σύμφωνα με τα επίσημα Federal Standard τα χρώματα που θα χρησιμοποιήσουμε είναι

FS 36307 Light Sea Grey
Humbrol:141 *
Xtracolor X134
-----
FS 35237 Dk blue/grey
Humbrol:145
Xtracolor X126
-----
FS 36251 Medium grey
8*Humbrol:64 + 3*Hu:156 + 1*Hu:106
Xtracolor X132
-----
FS 36270 Neutral grey
1*Humbrol:156 + 1*Humbrol:34
Xtracolor X133
  * Να σημειώσουμε ότι το FS 36307 σε Humbrol 141 δεν κυκλοφορεί πια αφού η εταιρεία το κατήργησε πριν αρκετά χρόνια.Αν δεν βρείτε το αντίστοιχο Xtracolor X134,καλό θα ήταν να παίξετε με αναμείξεις διαφόρων γκρι.Δοκιμάστε διάφορες μίξεις των 64,147,129 όλα σε Humbrol.
Επίσης προσθέστε και κάποιο μπεζ.
Επίσης σε όλα τα χρώματα καλό είναι να προσθέτετε ένα μικρό ποσοστό απ τον άλλο κωδικό,ώστε στην τελική παραλλαγή να υπάρχει μια ομοιομορφία.

Πάμε τώρα να δούμε πως θα βάψουμε όσο πιο καλά μπορούμε το Viper μας.
Παραθέτω το σχέδιο παραλλαγής των F-16C
http://koti.welho.com/msolanak/f-16modelling2.html
Tο ιδανικό είναι να έχετε αερογράφο διπλής λειτουργίας ώστε να γίνει πολύ κοφτό σβήσιμο στα όρια των χρωμάτων.
Όμως υπάρχει και άλλος τρόπος για όσους δεν διαθέτουν κάποιον ακριβό αερογράφο.
Χρησιμοποιώντας ένα απλό Spray gun ή φθηνό αερογράφο μονής λειτουργίας,μπορείτε να κάνετε θαύματα!
Να τονίσω ότι ένα τέτοιο Spray Gun είναι στην ουσία αερογράφος εξωτερικής μίξης με περιορισμένες δυνατότητες ψιλής δέσμης.
Είναι όμως ένα απίστευτα χρήσιμο εργαλείο,κατάλληλο για όλους και πολύ βολική λύση για ψέκασμα μονόχρωμων καμουφλάζ και βερνικιών.
Όπως όμως θα δούμε παρακάτω, κάνει θαύματα με λίγη προσπάθεια.
Εκτός από τα χρώματα και τον αερογράφο με μια μπουκάλα αέρα,θα χρειαστείτε,μια ταινία μασκαρίσματος,έναν κόφτη,και Blue Tac.Το συγκεκριμένο είναι ένα υλικό σαν πλαστελίνη ή καλύτερα σαν τσίχλα,και χρησιμεύει στο να κολλάτε σημειώσεις.Θα το βρείτε σε καταστήματα γραφικών τεχνών και βιβλιοπωλεία.
Και ξεκινάμε το βάψιμο...
Ψεκάστε πρώτα το ανοιχτότερο γκρι.Αφήνετε να στεγνώσει καλά για 24 ώρες.Στην συνέχεια και βάση του σχεδίου παραλλαγής αρχίζετε να σχεδιάζετε τα όρια της παραλλαγής με ένα μαλακό μολύβι.
Στην συνέχεια και με κομμάτια Blue Tac, φτιάχνετε με τις παλάμες σας μικρά σκουληκάκια!!! :D Ναι,όπως φτιάχναμε όταν είμασταν μικροί!
Αυτά τα φιδάκια τα τοποθετούμε προσεκτικά στα σημεία που σημειώσαμε με μολύβι,θέτοντας έτσι ένα διαχωριστικό.
Αφού ολοκληρώσουμε το μασκάρισμα ενός χρώματος,συμπληρώνουμε τα σημεία που θέλουν προστασία από το spray με ταινία.Για μεγαλύτερες επιφάνειες χρησιμοποιείτε χαρτοταινία ή κομμάτια από ναυλον σακούλες με ταινία στα όρια τους.
Στην συνέχεια εκεί που κολλήσαμε τη Blue Tac,πιέζουμε προσεκτικά ώστε αυτή να πατηθεί.
Σκοπός είναι όταν ψεκάσουμε το επόμενο χρώμα να δημιουργηθεί με την βοήθεια της Blue Tac, ένα όριο με μικρό σβήσιμο του χρώματος όπως στο πραγματικό.
Αυτό θα γίνει αν ψεκάσετε ΚΑΘΕΤΑ στην επιφάνεια του μοντέλου,ή και με λίγη κλίση από τα μασκαρισμένα σημεία προς την άβαφτη επιφάνεια.
Αφού στεγνώσει καλά το χρώμα,συνεχίζουμε με το άλλο.
Εδώ θα πρότεινα να μην αφήσετε τη Βlue Tac πολύ καιρό γιατί μπορεί να σηκώσει χρώμα ή να το λερώσει.
Αν σας φοβίζει η όλη διαδικασία, δοκιμάστε το σε ένα παλιό μοντέλο πρώτα ή άλλη επιφάνεια.
Το μυστικό είναι να κατανοήσετε το εφέ του σβησίματος απ το overspray του αερογράφου σε σχέση με την Blue Tac.
Σημασία εχει επίσης,το πόσο θα πιέσετε την BT.Όσο περισσότερο τόσο πιο κοφτό σβήσιμο.
Επίσης μεγάλη προσοχή στο να μην τρέξει το χρώμα κάτω απ την ΒΤ.
Ψεκάζουμε πάντα με ελαφρά χέρια και όχι κοντινές αποστάσεις από το μοντέλο.
Δοκιμάστε και θα εκπλαγείτε με τα αποτελέσματα! :wink:
Γιώργος   
Ναι,φτιάχνουμε και κοσμήματα!Κάντε ένα Like!
www.facebook.com/artnclay.gr

Αποσυνδεδεμένος mmaker

  • Scale 1/32
  • *
  • Μηνύματα: 9893
  • Age: 54
  • Τόπος: Αθήνα
  • modelclub.gr
    • Ελληνική Μοντελιστικη Κοινότητα
How to:Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #1 στις: Ιανουαρίου 13, 2006, 01:38:40 πμ »
Ένα ακόμη πολύ καλό σχέδιο για F-16D Block 52, όπου εκτός της παραλλαγής,ενδιαφέρον έχουν και τα προειδοποιητικά,αλλά το σημαντικότερο η θέση και οι διαστάσεις των CFTs και της ράχης των ηλεκτρονικών(dorsal spine).
Γιώργος   
Ναι,φτιάχνουμε και κοσμήματα!Κάντε ένα Like!
www.facebook.com/artnclay.gr

Αποσυνδεδεμένος KostasT

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2490
  • Age: 58
  • Τόπος: Ουαλλια/Αθηνα
  • Κωστας Τσιπας
How to:Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #2 στις: Ιανουαρίου 13, 2006, 01:44:58 πμ »
Oraios Giorgo poly hrisimo. :wink:

Kind regards,

Kostas
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."
Τι τραβαει η ανθρωποτητα...................................

Αποσυνδεδεμένος JohnMet

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1827
  • Age: 42
  • Τόπος: Κρήτη
  • Πάντα μ'αρέσει να πετώ με κόντρα τον αέρα...
How to:Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #3 στις: Ιανουαρίου 13, 2006, 01:46:17 πμ »
πολύ καλό για όποιον θέλει να φτιάξει τις CFT σε όποια κλίμακα θέλει... :wink:

Αποσυνδεδεμένος mmaker

  • Scale 1/32
  • *
  • Μηνύματα: 9893
  • Age: 54
  • Τόπος: Αθήνα
  • modelclub.gr
    • Ελληνική Μοντελιστικη Κοινότητα
How to:Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #4 στις: Ιανουαρίου 13, 2006, 01:53:48 πμ »
Παράθεση από: Kostas Tsipas
Oraios Giorgo poly hrisimo. :wink:

Kind regards,

Kostas

Να σου πω ότι είχα φάει τον κόσμο να βρω το λινκ σχεδόν την ημερομηνία που ήθελες να ξεκινήσεις τις CFTs, και τελικά είχα την φωτό σε άσχετο φάκελο αποθηκευμένη? :evil:
Γιώργος   
Ναι,φτιάχνουμε και κοσμήματα!Κάντε ένα Like!
www.facebook.com/artnclay.gr

Αποσυνδεδεμένος melpas1013

  • Διαχειριστής
  • Scale 1/24
  • *****
  • Μηνύματα: 13250
  • Age: 47
  • Τόπος: Όπου αργεί να ξημερώσει NOT! Όπου δεν θα ξημερώσει ποτέ...
  • Στούμπανος Κώστας
    • Image
How to:Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #5 στις: Ιανουαρίου 13, 2006, 01:58:38 πμ »
Ωραίος συνάδελφε... :wink:

Αποσυνδεδεμένος JohnMet

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1827
  • Age: 42
  • Τόπος: Κρήτη
  • Πάντα μ'αρέσει να πετώ με κόντρα τον αέρα...
How to:Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #6 στις: Ιανουαρίου 13, 2006, 01:58:39 πμ »
Νομίζω πως κάπου την έχουμε ξαναβάλει εδώ μέσα... :wink:

Αποσυνδεδεμένος Viper

  • Modelclub.gr
  • Scale 1/32
  • *
  • Μηνύματα: 10061
  • Age: 49
  • Τόπος: Χωματερή της Ευρώπης
  • Keep modeling !
    • Ελληνική Μοντελιστικη Κοινότητα
How to:Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #7 στις: Ιανουαρίου 13, 2006, 02:20:30 πμ »
Παράθεση από: john
Νομίζω πως κάπου την έχουμε ξαναβάλει εδώ μέσα... :wink:


ναι εγω την ειχα βαλει :wink:

Αποσυνδεδεμένος mmaker

  • Scale 1/32
  • *
  • Μηνύματα: 9893
  • Age: 54
  • Τόπος: Αθήνα
  • modelclub.gr
    • Ελληνική Μοντελιστικη Κοινότητα
How to:Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #8 στις: Ιανουαρίου 13, 2006, 02:26:36 πμ »
Παράθεση από: viper
Παράθεση από: john
Νομίζω πως κάπου την έχουμε ξαναβάλει εδώ μέσα... :wink:


ναι εγω την ειχα βαλει :wink:

Θα τρελλαθώ!!! Ήταν στο φόρουμ και δεν την είχα πάρει χαμπάρι?
Τόσο καιρό ήθελα να ξεκινήσω την ράχη... :evil:
Γιώργος   
Ναι,φτιάχνουμε και κοσμήματα!Κάντε ένα Like!
www.facebook.com/artnclay.gr

Αποσυνδεδεμένος Viper

  • Modelclub.gr
  • Scale 1/32
  • *
  • Μηνύματα: 10061
  • Age: 49
  • Τόπος: Χωματερή της Ευρώπης
  • Keep modeling !
    • Ελληνική Μοντελιστικη Κοινότητα
How to:Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #9 στις: Ιανουαρίου 13, 2006, 02:42:10 πμ »
http://www.modelclub.gr/viewtopic.php?t=95

μ'αρεσει που στο εν λογω τοπικ εχεις απαντησει κι ολας :!:  :lol:

Αποσυνδεδεμένος mmaker

  • Scale 1/32
  • *
  • Μηνύματα: 9893
  • Age: 54
  • Τόπος: Αθήνα
  • modelclub.gr
    • Ελληνική Μοντελιστικη Κοινότητα
How to:Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #10 στις: Ιανουαρίου 13, 2006, 02:51:41 πμ »
Η την είχα πάρει από κει,ή δεν την πήρα χαμπάρι καθόλου...Πιθανόν γιατί αν την είχα δει θα έκανα κολωτούμπες!
Εσύ θυμάσαι από που την βρήκες?
Γιώργος   
Ναι,φτιάχνουμε και κοσμήματα!Κάντε ένα Like!
www.facebook.com/artnclay.gr

Αποσυνδεδεμένος Viper

  • Modelclub.gr
  • Scale 1/32
  • *
  • Μηνύματα: 10061
  • Age: 49
  • Τόπος: Χωματερή της Ευρώπης
  • Keep modeling !
    • Ελληνική Μοντελιστικη Κοινότητα
How to:Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #11 στις: Ιανουαρίου 13, 2006, 02:55:15 πμ »
απο το site που την αντεγραψα :!: (δες ιδιοτητες της φωτο)

Αποσυνδεδεμένος B737Mech

  • Λέων - IPMS 1393
  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 926
  • Age: 48
  • Τόπος: Back in Greece!
Απ: How to: Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #12 στις: Φεβρουαρίου 01, 2010, 10:53:51 μμ »
Βάφοντας λοιπόν με ακρυλικά της Gunze, πόσο χρόνο πρέπει να περιμένω για να στεγνώσουν και να μασκάρω για το επόμενο χρώμα;
Ρωτάω ωστε να μη γίνει καμιά ζημιά στο προηγούμενο χρώμα, χρησιμοποιόντας το ΒΤ και ταινίες μασκαρίσματος.
Έχω περάσει το πρώτο χρώμα, το Η324 {FS36307} και ψάχνω για το βέλτιστο τρόπο αναπαράστασης του κοφτού σβησίματος.

Σκέφτηκα να τυπώσω το σχέδιο σε χαρτί, να κόψω τα patterns του κάθε χρώματος και να τα χρησιμοποιήσω για μάσκες. Θα κάνω καλά ή όχι;    

Αποσυνδεδεμένος jim-eta

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 4268
Απ: How to: Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #13 στις: Φεβρουαρίου 02, 2010, 07:44:13 πμ »
Mπράβο σου Γιώργη για την βοήθεια που μας δίνεις.
 ::icon_thumright:: ::eusa_clap::

Αποσυνδεδεμένος melpas1013

  • Διαχειριστής
  • Scale 1/24
  • *****
  • Μηνύματα: 13250
  • Age: 47
  • Τόπος: Όπου αργεί να ξημερώσει NOT! Όπου δεν θα ξημερώσει ποτέ...
  • Στούμπανος Κώστας
    • Image
Απ: How to: Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #14 στις: Φεβρουαρίου 02, 2010, 08:13:48 πμ »
Βάφοντας λοιπόν με ακρυλικά της Gunze, πόσο χρόνο πρέπει να περιμένω για να στεγνώσουν και να μασκάρω για το επόμενο χρώμα;
Ρωτάω ωστε να μη γίνει καμιά ζημιά στο προηγούμενο χρώμα, χρησιμοποιόντας το ΒΤ και ταινίες μασκαρίσματος.
Έχω περάσει το πρώτο χρώμα, το Η324 {FS36307} και ψάχνω για το βέλτιστο τρόπο αναπαράστασης του κοφτού σβησίματος.

Σκέφτηκα να τυπώσω το σχέδιο σε χαρτί, να κόψω τα patterns του κάθε χρώματος και να τα χρησιμοποιήσω για μάσκες. Θα κάνω καλά ή όχι;     

Θα πρέπει να περιμένεις τουλάχιστον μια μέρα για να είσαι απόλυτα βέβαιος... Η σκέψη με το pattern είναι καλή, αν δε σε εμποδίσουν τα καμπύλα τμήματα του αεροσκάφους.

Αποσυνδεδεμένος trelas3

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2912
  • Age: 53
  • Τόπος: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
  • Αthanasiadis George
Απ: How to: Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #15 στις: Φεβρουαρίου 02, 2010, 08:59:51 πμ »
να πω και εγω  οτι απο humbrol εχουμε
για το
FS 36251 Medium grey
το 140 το οποιο ειναι το36231 παρα πολυ συγγενικο χρωμα μια ιδεα πιο σκουρο οποτε το ανοιγουμε 1/10 με ανοιχτοτερο γκρι
-----
FS 36270 Neutral grey
αυτο ειναι το 126
αν και για καινουριο αφος το 128  36320 ειναι οπτικα πολυ καλο

για ακρυλικα υπαρχουν ετοιμα σε  LIFE COLOR
FS36307  UA113
FS35237  UA145
FS36251  UA034

Αποσυνδεδεμένος ID

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 362
  • Age: 47
Απ: How to: Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #16 στις: Φεβρουαρίου 03, 2010, 04:07:14 μμ »
 ::salut::Eχω δοκιμασε  ολλες τις εταιριες.Πιστευω πως τα LIFE COLOR ειναι τα ιδανικοτερα για την GHOST.Oσο για τις CFT εχει παρατηρησει κανεις πως εχουν αλλη τονικοτητα? :roll:

Αποσυνδεδεμένος melpas1013

  • Διαχειριστής
  • Scale 1/24
  • *****
  • Μηνύματα: 13250
  • Age: 47
  • Τόπος: Όπου αργεί να ξημερώσει NOT! Όπου δεν θα ξημερώσει ποτέ...
  • Στούμπανος Κώστας
    • Image
Απ: How to: Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #17 στις: Φεβρουαρίου 03, 2010, 04:51:51 μμ »
Αυτό είναι αποτέλεσμα της διαφορετικής χρήσης σε σχέση με το αεροσκάφος φορέα. Δεν τις φοράνε πάντα, οπότε, είναι λογικό να είναι λιγότερο φθαρμένες...

Αποσυνδεδεμένος B737Mech

  • Λέων - IPMS 1393
  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 926
  • Age: 48
  • Τόπος: Back in Greece!
Απ: How to: Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #18 στις: Φεβρουαρίου 03, 2010, 06:12:34 μμ »
Στο F-5A, που ετοιμάζω σε παραλλαγή ghost, έβαψα το 36307 με το Η324 της Gunze, ενώ για τα άλλα δύο χρώματα θα χρησιμοποιήσω τα 126 & 132 της xtracrylics.
Στο GE Hobbies που πήγα για τα xracrylics, μου είπαν οτι το 134 καταργήθηκε... Είναι γεγονός ή απλά δεν το είχε;
Λέτε να κόψει το αυγολέμονο με τον συνδιασμό των Η324, 126 & 132;

Έχω επίσης στα κουτιά τους ένα F-16C Blk52+ της Kinetic και ένα F-16D Blk52+ της Hasegawa. Προτείνετε λοιπόν τα Lifecolor για την ghost; ::Help2::
Σε ποια περιοχή βρίσκουμε τα lifecolor; {Για να μη μας κατηγορήσουν για διαφήμηση}

Αποσυνδεδεμένος palavras

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 202
Απ: How to: Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #19 στις: Φεβρουαρίου 03, 2010, 07:01:21 μμ »
Στο F-5A, που ετοιμάζω σε παραλλαγή ghost, έβαψα το 36307 με το Η324 της Gunze, ενώ για τα άλλα δύο χρώματα θα χρησιμοποιήσω τα 126 & 132 της xtracrylics.
Στο GE Hobbies που πήγα για τα xracrylics, μου είπαν οτι το 134 καταργήθηκε... Είναι γεγονός ή απλά δεν το είχε;
Λέτε να κόψει το αυγολέμονο με τον συνδιασμό των Η324, 126 & 132;

Έχω επίσης στα κουτιά τους ένα F-16C Blk52+ της Kinetic και ένα F-16D Blk52+ της Hasegawa. Προτείνετε λοιπόν τα Lifecolor για την ghost; ::Help2::
Σε ποια περιοχή βρίσκουμε τα lifecolor; {Για να μη μας κατηγορήσουν για διαφήμηση}

τρίγωνο - αν σκοπεύεις να μασκάρεις από πάνω τους primer γιατί σηκώνονται σχετικά εύκολα

Αποσυνδεδεμένος Γιώργος Ροΐδης

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2560
  • Age: 45
  • Τόπος: Μυτιλήνη να βρώ την ηρεμία μου...
Απ: How to: Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #20 στις: Φεβρουαρίου 03, 2010, 08:19:30 μμ »
Στο GE Hobbies που πήγα για τα xracrylics, μου είπαν οτι το 134 καταργήθηκε... Είναι γεγονός ή απλά δεν το είχε;
Λέτε να κόψει το αυγολέμονο με τον συνδιασμό των Η324, 126 & 132;
Φίλε μου και γώ ψάχνοντας το 134 στα xtracrylics δεν το βρήκα και έμαθα ότι δεν το βγάζει.Να σου πώ,δεν πιστεύω να χαλάσει το αυγολέμονο όπως λές,αλλά αν ''καίγεσαι''για τα ''σωστά χρώματα...xtracocor από Hannants  ::icon_thumright::

...ή LifeColor από ''τρίγωνο''  ::icon_thumright::
IPMS 1188

Αποσυνδεδεμένος babi_rg

  • Μπάμπης
  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 272
  • Age: 46
  • Τόπος: Ανδραβίδα-Θεσ/νικη
  • 117cw phantom phlyers.
Απ: How to: Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #21 στις: Φεβρουαρίου 07, 2010, 02:49:17 μμ »
Να ξεκινήσουμε με τα χρώματα.
Σύμφωνα με τα επίσημα Federal Standard τα χρώματα που θα χρησιμοποιήσουμε είναι

FS 36307 Light Sea Grey
Humbrol:141 *
Xtracolor X134
-----
FS 35237 Dk blue/grey
Humbrol:145
Xtracolor X126
-----
FS 36251 Medium grey
8*Humbrol:64 + 3*Hu:156 + 1*Hu:106
Xtracolor X132
-----
FS 36270 Neutral grey
1*Humbrol:156 + 1*Humbrol:34
Xtracolor X133
  * Να σημειώσουμε ότι το FS 36307 σε Humbrol 141 δεν κυκλοφορεί πια αφού η εταιρεία το κατήργησε πριν αρκετά χρόνια.Αν δεν βρείτε το αντίστοιχο Xtracolor X134,καλό θα ήταν να παίξετε με αναμείξεις διαφόρων γκρι.Δοκιμάστε διάφορες μίξεις των 64,147,129 όλα σε Humbrol.
Επίσης προσθέστε και κάποιο μπεζ.
Επίσης σε όλα τα χρώματα καλό είναι να προσθέτετε ένα μικρό ποσοστό απ τον άλλο κωδικό,ώστε στην τελική παραλλαγή να υπάρχει μια ομοιομορφία.

Πάμε τώρα να δούμε πως θα βάψουμε όσο πιο καλά μπορούμε το Viper μας.
Παραθέτω το σχέδιο παραλλαγής των F-16C
http://koti.welho.com/msolanak/f-16modelling2.html
Tο ιδανικό είναι να έχετε αερογράφο διπλής λειτουργίας ώστε να γίνει πολύ κοφτό σβήσιμο στα όρια των χρωμάτων.
Όμως υπάρχει και άλλος τρόπος για όσους δεν διαθέτουν κάποιον ακριβό αερογράφο.
Χρησιμοποιώντας ένα απλό Spray gun ή φθηνό αερογράφο μονής λειτουργίας,μπορείτε να κάνετε θαύματα!
Να τονίσω ότι ένα τέτοιο Spray Gun είναι στην ουσία αερογράφος εξωτερικής μίξης με περιορισμένες δυνατότητες ψιλής δέσμης.
Είναι όμως ένα απίστευτα χρήσιμο εργαλείο,κατάλληλο για όλους και πολύ βολική λύση για ψέκασμα μονόχρωμων καμουφλάζ και βερνικιών.
Όπως όμως θα δούμε παρακάτω, κάνει θαύματα με λίγη προσπάθεια.
Εκτός από τα χρώματα και τον αερογράφο με μια μπουκάλα αέρα,θα χρειαστείτε,μια ταινία μασκαρίσματος,έναν κόφτη,και Blue Tac.Το συγκεκριμένο είναι ένα υλικό σαν πλαστελίνη ή καλύτερα σαν τσίχλα,και χρησιμεύει στο να κολλάτε σημειώσεις.Θα το βρείτε σε καταστήματα γραφικών τεχνών και βιβλιοπωλεία.
Και ξεκινάμε το βάψιμο...
Ψεκάστε πρώτα το ανοιχτότερο γκρι.Αφήνετε να στεγνώσει καλά για 24 ώρες.Στην συνέχεια και βάση του σχεδίου παραλλαγής αρχίζετε να σχεδιάζετε τα όρια της παραλλαγής με ένα μαλακό μολύβι.
Στην συνέχεια και με κομμάτια Blue Tac, φτιάχνετε με τις παλάμες σας μικρά σκουληκάκια!!! :D Ναι,όπως φτιάχναμε όταν είμασταν μικροί!
Αυτά τα φιδάκια τα τοποθετούμε προσεκτικά στα σημεία που σημειώσαμε με μολύβι,θέτοντας έτσι ένα διαχωριστικό.
Αφού ολοκληρώσουμε το μασκάρισμα ενός χρώματος,συμπληρώνουμε τα σημεία που θέλουν προστασία από το spray με ταινία.Για μεγαλύτερες επιφάνειες χρησιμοποιείτε χαρτοταινία ή κομμάτια από ναυλον σακούλες με ταινία στα όρια τους.
Στην συνέχεια εκεί που κολλήσαμε τη Blue Tac,πιέζουμε προσεκτικά ώστε αυτή να πατηθεί.
Σκοπός είναι όταν ψεκάσουμε το επόμενο χρώμα να δημιουργηθεί με την βοήθεια της Blue Tac, ένα όριο με μικρό σβήσιμο του χρώματος όπως στο πραγματικό.
Αυτό θα γίνει αν ψεκάσετε ΚΑΘΕΤΑ στην επιφάνεια του μοντέλου,ή και με λίγη κλίση από τα μασκαρισμένα σημεία προς την άβαφτη επιφάνεια.
Αφού στεγνώσει καλά το χρώμα,συνεχίζουμε με το άλλο.
Εδώ θα πρότεινα να μην αφήσετε τη Βlue Tac πολύ καιρό γιατί μπορεί να σηκώσει χρώμα ή να το λερώσει.
Αν σας φοβίζει η όλη διαδικασία, δοκιμάστε το σε ένα παλιό μοντέλο πρώτα ή άλλη επιφάνεια.
Το μυστικό είναι να κατανοήσετε το εφέ του σβησίματος απ το overspray του αερογράφου σε σχέση με την Blue Tac.
Σημασία εχει επίσης,το πόσο θα πιέσετε την BT.Όσο περισσότερο τόσο πιο κοφτό σβήσιμο.
Επίσης μεγάλη προσοχή στο να μην τρέξει το χρώμα κάτω απ την ΒΤ.
Ψεκάζουμε πάντα με ελαφρά χέρια και όχι κοντινές αποστάσεις από το μοντέλο.
Δοκιμάστε και θα εκπλαγείτε με τα αποτελέσματα! :wink:
Επειδη δεν εχω ξαναχρησιμοποιησει blu tack...μια ερωτηση:Μετα το βαψιμο,το blu tack το πεταμε ή καθαριζεται με καποιο υλικο?Και αν ναι,με τι?

Αποσυνδεδεμένος Γιώργος Ροΐδης

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2560
  • Age: 45
  • Τόπος: Μυτιλήνη να βρώ την ηρεμία μου...
Απ: How to: Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #22 στις: Φεβρουαρίου 07, 2010, 04:19:39 μμ »
Έχω την εντύπωση πως το πετάς μετά  :wink:
IPMS 1188

Αποσυνδεδεμένος dimitrisap

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1274
  • Age: 58
  • Τόπος: Πολύκαστρο
Απ: How to: Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #23 στις: Φεβρουαρίου 07, 2010, 07:07:48 μμ »
Μερικά κομμάτια αν και βαμμένα μπόρεσα και τα ξαναχρησιμοποίησα με λίγο πλάσιμο πάλι :! :D

tazman

  • Επισκέπτης
Απ: How to: Πως να βάψετε ένα F-16C
« Απάντηση #24 στις: Οκτωβρίου 31, 2011, 01:44:56 μμ »
Να ρωτήσω κι εγώ κάτι: Με ποιό χρώμα βάφονται οι πυλώνες στις πτέρυγες του Block 50;

Tags: