MT-LB w/ selfdigging equipment, 1/35 - Modelclub.gr - Μοντελισμός & Hobby

MT-LB w/ selfdigging equipment, 1/35

H UM (πρώην SCIF), συνεχίζει την παραγωγή κάποιων ενδιαφερόντων κιτ, επικεντρώνοντας στα σύγχρονα Σοβιετικά και Ρώσικα τεθωρακισμένα.

UM (Skif) 233
Κλίμακα 1/35
In box review

Ιστορικό:

Το MT-LB (многоцелевой тягач легко бронированный / Παντός ρόλου - Ελαφρά Θωρακισμένος Ελκυστήρας), είναι Σοβιετικό,πλήρως αμφίβιο, τεθωρακισμένο όχημα, το οποίο εισήχθη σε υπηρεσία στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Αρχικά το όχημα έγινε γνωστό στην Δύση , ως M 1970.

Την δεκαετία του 70, το Κεντρικό Γραφείο Οχημάτων της ΕΣΣΔ, ξεκίνησε ερευνητικό πρόγραμμα για την δημιουργία του αντικαταστάτη της σειράς ελκυστήρων AT-P. Το MT-L, δημιουργήθηκε βασιζόμενο στο ελαφρύ αμφίβιο άρμα PT-76, με το MT-LB, να είναι η θωρακισμένη έκδοση του MT-L. Μπήκε στην παραγωγή στις αρχές του '70 με χαρακτηριστικά, την σχετικά φτηνή κατασκευή καθώς πολλά από τα υποσυστήματα χρησιμοποιούνταν ήδη. Παραδείγματος χάριν, η μηχανή του οχήματος, είχε σχεδιαστεί για χρήση από βαρέα φορτηγά. Κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο του Kharkov, αλλά και υπό άδεια την Πολωνία και την Βουλγαρία.

Το πλήρωμα (οδηγός και αρχηγός-πολυβολητής), κάθονται στο μπροστινό διαμέρισμα, με την μηχανή, πίσω τους. Στο πίσω διαμέρισμα, μπορούν να μεταφερθούν έως 11 άτομα ή φορτίο βάρους 2.000 κιλών. Φορτίο βάρους 6,5 τόνων, μπορεί να ρυμουλκηθεί. Το όχημα είναι πλήρως αμφίβιο και κινείται στο νερό με την βοήθεια των ερπυστριών του. Ο οπλισμός του αποτελείται από ένα πολυβόλο 7.62 mm PKT, σε πυργίσκο με δυνατότητα περιστροφής 360 μοιρών (χειροκίνητα). Η θωράκισή του κυμαίνεται από 3-10 χιλιοστά χάλυβα. Όλοι οι τύποι οχήματος είχαν ΠΡΒΧ προστασία. (πηγή: wikipedia)

To κιτ:

H UM (πρώην SCIF), συνεχίζει την παραγωγή κάποιων ενδιαφερόντων κιτ, επικεντρώνοντας στα σύγχρονα Σοβιετικά και Ρώσικα τεθωρακισμένα. Σε αυτή την περίπτωση μάλιστα, προχωρά παρακάτω, προσφέροντας μια νέα σχετικά έκδοση του MT-LB, (izdeliye 6), ή MT-LB Blade που φέρει πτυοσκάπανο .

Καλουπαρισμένο σε πράσινο σκληρό πλαστικό (Styrene), το κίτ, αποδίδει το σχήμα και τις λεπτομέρειες του MT-LB. Τα πέντε πλαίσια, του βασικού κίτ, το ένα μικρό πλαίσιο που δίνει το πτυοσκάπανο και τον μηχανισμό του, τα δύο πλαίσια με τα φωτοχαραγμένα κομμάτια και οι δυο βυνιλικές ερπύστριες, χαρακτηρίζονται απο την έλλειψη υπολειμμάτων του καλουπιού (flush), την ξεκάθαρη αποτύπωση των λεπτομερειών και την απόδοση των μερικών μερών, τα οποία ήταν από χυτό ατσάλι. Μειονέκτημα του κίτ, είναι τα εμφανή σημάδια από τους εξαγωγείς του καλουπιού (pin marks), τα οποία όμως στην πλειονότητά τους είναι ρηχά, και καλύπτονται εύκολα με στόκο, ή με απλό τρίψιμο με ντουκόχαρτο.

Ένα από τα θετικά του μοντέλου, είναι ότι παρέχει σχεδόν πλήρες εσωτερικό κυρίως το διαμέρισμα του προσωπικού. Τα καθίσματα, τα ντεπόζιτα, αλλά και οι λεπτομέρειες στα διαχωριστικά του κινητήρα, συνθέτουν μια πρώτης τάξεως βάση για περεταίρω βελτιώσεις. Η προσθήκη των σωλήνων μεταφοράς καυσίμου (που είναι ορατές), η προσθήκη καλωδιώσεων για τα ηλεκτρολογικά και τους ασύρματους (το άρμα είχε δύο στον χώρο μεταφοράς προσωπικού), είναι εύκολες προσθήκες, που θα οδηγήσουν σε ένα ρεαλιστικό αποτέλεσμα. Ίδια εικόνα επικρατεί και στον χώρο του οδηγού και του αρχηγού-πολυβολητή, όπου η UM, δίνει σε χαλκομανία τα όργανα ελέγχου του οχήματος, ενώ με την απλή προσθήκη ζωνών στα καθίσματα, μπορεί να ολοκληρώσει την έτσι και αλλιώς σπαρτιάτικη εικόνα που επικρατεί και στο πραγματικό μοντέλο.

Η όποια δουλειά στο εσωτερικό, μπορεί εύκολα να αναδειχθεί απο τις θυρίδες πρόσβασης, που μπορούν όλες να κολληθούν σε ανοικτή θέση, όπως και οι πίσω πόρτες επιβίβασης. Εδώ τίθεται ένα θέμα, καθώς όλες οι πόρτες, δίνονται χωρίς εσωτερικό, ενώ έχουν πάρα πολλά pin marks.

Ανεξήγητο επίσης, παραμένει το γεγονός, ότι η UM, δεν δίνει διαφανή κομμάτια για τα μπροστινά παράθυρο του οχήματος! Αν'αυτού, προτείνει ή τα προστατευτικά, να μούν σε κλειστή θέση, ή αν μείνουν ανοικτά, να μπουν τα δύο φωτοχαραγμένα κομμάτια που παρέχονται, τα οποία όμως πρέπει να βαφτούν καταλλήλως (και σίγουρα όχι με αληθοφανή τρόπο).

Τα φωτοχαραγμένα περιλαμβάνουν, επίσης, τα προστατευτικά των προβολέων, τις θυρίδες παρατήρησης στα πλαϊνά, τα τελειώματα των φτερών, αλλά και τις δέστρες που υπάρχουν στην οροφή του οχήματος.

Το έξτρα πλαίσιο με το σύστημα του πτυοσκάπανου, αποδίδει απόλυτα τον μηχανισμό ανάρτησης και κίνησής του. Δίνει δυνατότητα κίνησης (πάνω -κάτω) και αποτελεί μια ακόμη ενδιαφέρουσα προσθήκη.

Τα σήματα που παρέχονται, είναι για την αποτύπωση Ρωσικών ή Ουκρανικών οχημάτων, με τα εθνόσημα και κάποιους αριθμούς.

Συμπέρασμα:

Το κιτ, αποδίδει ικανοποιητικά ένα ακόμη ενδιαφέρον τεθωρακισμένο όχημα του Σοβιετικού-Ρωσικού στρατού, το οποίο υπηρέτησε σε πολλά μέτωπα και με πολλές παραλλαγές (από απλό ελκυστήρα - ως Αυτοκινούμενο αντιαεροπορικό, ραντάρ πυροβολικού και στην παρούσα περίπτωση, όχημα του μηχανικού). Το εσωτερικό, αποτελεί αναμφισβήτητα, ένα από τα θετικά του κιτ, που ανοίγει τον δρόμο σε ένα διόραμα με την προσθήκη φιγούρων.

Έχοντας ήδη φτιάξει ένα MT-LB, της SKIF, το συνιστώ..

Τις ευχαριστίες μας στην HOBBYTERRA.COM που μας παραχώρησε το κιτ με σκοπό να παρουσιαστεί στο ModelClub.gr.

Ορέστης Παντελόγλου
Μοιραστείτε το άρθρο
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd