Modelclub.GR - Hellenic Scale modelling community
ΜΟΝΤΕΛΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ => Ελικοφόρα Αεροσκάφη => Prop: Γενική συζήτηση-Reference => Μήνυμα ξεκίνησε από: Corto στις Δεκεμβρίου 22, 2005, 04:10:00 πμ
-
Paides,
Psaxno mia photo pou deixnei epigrafi onomatos ellinikou nisiou me ellinikous xaraktires kato apo to aristero meros tis atraktou/cockpit.
Tin eixe postarei sto Hyperscale forum o Kos Panagiotis Markopoulos alla tora den einai pia uploaded ekei. Mporei na voitisei kaneis?
I moni photo pou exo einai apo to "ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ από το 1912 έως ΣΗΜΕΡΑ" tis IPMS mas.
Na'ste kala,
Corto
-
Γεια παιδιά,
Σήμερα το Hyperscale είχε ένα εκτενές άρθρο για τα Βρετανικά Martlet συμπεριλαμβάνοντας και τα F4F-3 της Ελληνικής παραγγελίας με όλους τους κωδικούς. Ενδιαφέρουσες πληροφορίες:
http://www.clubhyper.com/reference/wildcatfaaba_1.htm
-
Δεν νομιζω να υπαρχει τετοια επιγραφη αφου ηταν καθοδον λιγο πριν την συνθηκολογηση και αλλαξαν χερια εν πλω και παραδοθηκαν στους Αγγλους ,μηπως ηταν φωτο απο καποιο αεροσκαφος που το πετουσε Ελληνας χειριστης και υπηρετουσε στην raf η την usaf
-
Εδω και αρκετό καιρό σκέφτομαι ένα "όχι και τόσο what-if" Μartlet με ελλήνικά σήματα δηλ σα να είχαν προλάβει να παραληφθούν και να χρησιμοποιηθούν.
Θεωρώ ότι η ΕΒΑ, κατά τη συνήθη πρακτική της δεν θα άλλαζε παραλλαγή, άρα μάλλον θα παρέμεναν γκρίζα ενώ τα εθνόσημα θα έμπαιναν σε έξι θέσεις (ή μήπως θα ακολουθούσαν την αμερικάνικη πρακτική σε τέσσερις?). S/N των αμερικάνων (πολύτιμο το άρθρο του Hyperscale) και κωδικοί "Δ ....", ξέρει κανείς αν είχαν αποφασισθεί οι κωδικοί τους ? Κατά τα άλλα μου φαίνεται αρκετά σωστό έτσι.
Κάθε υπόδειξη - υπόθεση καλοδεχούμενη.
-
Rafael, υπάρχει φωτογραφία Wildcat με ελληνικά σήματα (στο Wildcat In Action/2nd edition της Squadron και στο βιβλίο της IPMS) Η Grumman πάντα έβαφε παραγγελιες εξωτερικού με τα σήματα του πελάτη της.
-
Μερικές απορίες ακόμη για τα ελληνικά Wildcat, γιατί έχω έτοιμο ένα προφίλ και έχω κολλήσει στο βάψιμο.
Είναι η δική μου εντύπωση, ή η φωτογραφία στο link του Corto έχει κάτι το περίεργο? Γενικά αυτό το γκρι που περιγράφει η λεζάντα δε μου φαίνεται πολύ λογικό. Μήπως ο φωτογράφος έκανε τα μαγικά του, γιατί ο εξωτερικός δακτύλιος στο εθνόσημο που υποτίθεται ότι είναι κίτρινος φαίνεται αρκετά σκούρος στη φωτογραφία. Αυτό το ortho φιλμ που αναφέρει πως ακριβώς παραμορφώνει τα χρώματα στο ασπρόμαυρο?
Μπορεί επίσης κάποιος να επιβεβαιώσει αν στα μέσα του 1941 τα αμερικάνικα Wildcat είχαν παραλλαγή blue gray-light gray (επάνω και κάτω επιφάνειες αντίστοιχα), ή πρόκειτο για άλλα χρώματα.
-
Μερικές απορίες ακόμη για τα ελληνικά Wildcat, γιατί έχω έτοιμο ένα προφίλ και έχω κολλήσει στο βάψιμο.
Είναι η δική μου εντύπωση, ή η φωτογραφία στο link του Corto έχει κάτι το περίεργο? Γενικά αυτό το γκρι που περιγράφει η λεζάντα δε μου φαίνεται πολύ λογικό. Μήπως ο φωτογράφος έκανε τα μαγικά του, γιατί ο εξωτερικός δακτύλιος στο εθνόσημο που υποτίθεται ότι είναι κίτρινος φαίνεται αρκετά σκούρος στη φωτογραφία. Αυτό το ortho φιλμ που αναφέρει πως ακριβώς παραμορφώνει τα χρώματα στο ασπρόμαυρο?
Μπορεί επίσης κάποιος να επιβεβαιώσει αν στα μέσα του 1941 τα αμερικάνικα Wildcat είχαν παραλλαγή blue gray-light gray (επάνω και κάτω επιφάνειες αντίστοιχα), ή πρόκειτο για άλλα χρώματα.
Συμφωνώ ότι κάτι δεν πάει καλά, τουλάχιστον με τη φωτό στο βιβλίο της IPMS. Εξηγούμαι : Οπου έχω δει (σε profile) Martlet III (F4F-3) της ελληνικής παραγγελίας αυτά φαίνεται να είναι βαμένα non-specular light grey, τουλάχιστον έτσι παραδόθηκαν. Στη φωτό όμως στο βιβλίο της IPMS είναι απόλυτα σαφές ότι το αεροπλάνο έχει δύχρωμη παραλλαγή (blue grey - light grey). Τι συμβαίνει λοιπόν?
Σωστή και η παρατήρηση για το εθνόσημο που είναι τουλάχιστον παράδοξο. Οποιος έχει τη φωτογραφία μπορεί να παρατηρήσει ότι υπάρχουν τρεις ( :shock:) σκούροι κύκλοι και δύο ( :shock:) λευκοί, πράγμα τελείως ακατανόητο .
-
Στα περίπτερα στο περιοδικό Ιστορικές Σελίδες υπάρχει το πίο εμπεριστατωμένο άρθρο για τα Ελληνικά Wildcat, με α-α φωτογραφίες μ' Ελληνικά εθνόσημα...
-
Και για να προλάβω τις αντιδράσεις, το προφίλ που υπάρχει στο άρθρο, λόγω του δαίμονα του τυπογραφείου βγήκε με αλλοιωμένα χρώματα (πρασινίζει έντονα). Τα χρώματα φανταστείτε τα σαν αυτά που περιγράφω πιο πάνω (blue gray-light gray).
-
Υπαρχει περιπτωση παρακαλω καποιος να ανεβαση φωτο,
γιατι μεχρη να ερθω Ελλαδα το περιοδικο θα εχει εξαφανιστει :?
οπως αρκετα αλλα.....
Ευχαριστω εκ των προτερων..
-
Και για να προλάβω τις αντιδράσεις, το προφίλ που υπάρχει στο άρθρο, λόγω του δαίμονα του τυπογραφείου βγήκε με αλλοιωμένα χρώματα (πρασινίζει έντονα). Τα χρώματα φανταστείτε τα σαν αυτά που περιγράφω πιο πάνω (blue gray-light gray).
Fisherman να υποθέσω ότι έχεις ανάμειξη στο profile και δίνεις εξηγήσεις :D :D :D ?
Πάντως το άρθρο είναι θησαυρός για ένα θέμα που βρίσκεται στη μοντελιστική "ζώνη του λυκόφωτος" !!!!
-
Απο οτι διαβασα στο αρθρο λεει οτι τα α/φη ,λαβανε κωδικο ελληνικου πολιτικου νηολογιου και στην φωτο φαινεται και το γραφει και το αρθρο οτι ειναι NX, αλλα απο το 30 που πηρε η ελλαδα του κωδικους για το νηολογια των πολιτικων α/φων ,ηταν SX και ισχυει μεχρι σημερα,παντως ,για τα ονοματα νησιων αναφερει .οτι τα εγραψε η εταιρεια απο μονη της
-
Και για να προλάβω τις αντιδράσεις, το προφίλ που υπάρχει στο άρθρο, λόγω του δαίμονα του τυπογραφείου βγήκε με αλλοιωμένα χρώματα (πρασινίζει έντονα). Τα χρώματα φανταστείτε τα σαν αυτά που περιγράφω πιο πάνω (blue gray-light gray).
Fisherman να υποθέσω ότι έχεις ανάμειξη στο profile και δίνεις εξηγήσεις :D :D :D ?
Πάντως το άρθρο είναι θησαυρός για ένα θέμα που βρίσκεται στη μοντελιστική "ζώνη του λυκόφωτος" !!!!
Ναι όντως. Απλά ήταν κάτι που έγινε σε μιάμιση μέρα χωρίς να έχω διαβάσει το άρθρο και έχοντας 2 μόνο φωτό της κακιάς ώρας στη διάθεσή μου (αν μιλάμε για ελληνικά Martlet και αυτές πολλές ήταν φυσικά). Ο Κυριάκος πάντως το ψάχνει ακόμη το θέμα. Στο μέλλον ίσως προκύψει κάτι καλύτερο (από άποψη προφίλ μιλάω).
-
Μόλις έλαβα το περιοδικό από τον πατέρα μου και είναι πραγματικά φανταστικό! Πολλές πληροφορίες και καλές φωτογραφίες για το θέμα αυτό! Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι στη φωτογραφία της σελίδας 69 φαίνεται βαφή παραλλαγής EBA στο αεροσκάφος! Γιώργο, ελπίζω να κανεις κι ένα τέτοιο προφίλ στο μέλλον. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε σένα και στους υπολοιπους συντελεστές του άρθρου! Κι αλλα τέτοια παίδες!
-
Σωτήρη, το πρόθεμα Ν... είναι για το Αμερικανικό νηολόγιο και σ' αυτό αναφέρεται το άρθρο... To πρόθεμα που έβαλαν οι Αμερικανοί ήταν NX... H Αμερική ήταν ακόμα ουδέτερη ,τα εθνόσημα καλλυμένα και το νηολόγιο πολιτικό...
-
Βρήκα και αυτή την φωτό...
(http://i16.photobucket.com/albums/b41/mmaker/802SqnMartlets001a.jpg)