Modelclub.GR - Hellenic Scale modelling community

ΜΟΝΤΕΛΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ => Jet Αεροσκάφη => Jet: Γενική συζήτηση-Reference => Μήνυμα ξεκίνησε από: fisherman στις Μαρτίου 29, 2007, 08:21:09 μμ

Τίτλος: Ασυνήθιστος εξοπλισμός Ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: fisherman στις Μαρτίου 29, 2007, 08:21:09 μμ
Καταρχήν το νέο αυτό topic θα μπορούσε να είναι παρακλάδι του "Ασυνήθιστες φωτό....", απλά σκέφτηκα ότι δεν θα περιλαμβάνει μόνο φωτό, αλλά και πληροφορίες, οπότε είπα να το κάνω ξεχωριστό. Αφορμή στάθηκε η κουβέντα που είχαμε με τον felix για ατρακτίδια ηλεκτρονικού πολέμου σε ελληνικά Phantom. Ρίξτε μια ματιά εδώ, ως εισαγωγή στο θέμα για όσους δεν παρακολούθησαν τη συζήτηση από την αρχή:

http://www.modelclub.gr/forums/index.php?topic=3033.30;topicseen

Επειδή δεν ξέρω κατά πόσον όσοι γνωρίζουν κάτι παραπάνω για το θέμα μπορούν να καταθέσουν την άποψή τους χωρίς να τους δεσμεύει το απόρρητο, είπα να το γενικεύσω λίγο και να βάλω και άλλες περιπτώσεις αεροσκαφών, όσο και άλλες κατηγορίες εξοπλισμού. Έτσι λοιπόν για αρχή, ξεκινάω με 3 θέματα. Όποιος έχει κάτι άλλο ας το καταθέσει, ακόμη και ως φήμη (του στυλ βέβαια "έχει γραφτεί στο τάδε περιοδικό" ή "στο τάδε site" και όχι "ένας ιπτάμενος της τάδε Μοίρας μου είπε εμπιστευτικά ότι έχουμε το τάδε" για να μην κάψουμε και κόσμο). Για να έχει το θέμα ανταπόκριση ίσως χρειαστεί να συμπεριλάβουμε και ασυνήθιστες διαμορφώσεις οπλισμού (τι λέτε?). Νομίζω ότι κάποιες από αυτές τις πληροφορίες θα δώσουν έμπνευση σε μέλη του club για τα επόμενα μοντέλα τους, κάτι που είναι και γενικότερος στόχος του forum.

Η αρχή που λέγαμε λοιπόν:

1. Νατοϊκό ατρακτίδιο Η/Π MEWSG (ή κάτι τέτοιο), όπως απεικονίζεται στο γνωστό βιβλίο του Κ. Δημητρόπουλου. Το αεροπλάνο είναι το 71756. Δεν βάζω τη φωτό ολόκληρη, λόγω copyright. Απλά για να καταλάβετε πιο ατρακτίδιο και ποια φωτό εννοώ. Περισσότερα στο βιβλίο:
(http://imageshack.us)

2. Ατρακτίδιο αναγνώρισης σε ελληνικό F-104 (s/n 62-12308). Δοκιμάστηκε σύμφωνα με κάποιο ελληνικό περιοδικό (νομίζω Πτήση) για κάποιο διάστημα, χωρίς να έχω περισσότερες πληροφορίες για τον τύπο και για το αν όντως χρησιμοποιήθηκε και στην πράξη αργότερα:
(http://imageshack.us)

3. Ατρακτίδια ACMI. Αυτό είναι από τα πιο γνωστά θέματα. Επειδή όμως κυκλοφορούν σε ποικιλία μοντέλων και χρωμάτων και επειδή τα ελληνικά αεροπλάνα τα χρησιμοποιούν αρκετά συχνά σε ασκήσεις, ίσως αν μαζέψουμε το υπάρχον φωτογραφικό υλικό θα βοηθήσουμε όσους θα ήθελαν να τα συμπεριλάβουν στον εξοπλισμό των μοντέλων τους. Για αρχή και εντελώς ενδεικτικά:

Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: Γιώργος Λαμπράκης στις Μαρτίου 29, 2007, 09:07:15 μμ
Aποκλειστικά στα Ελληνικά F-16 για να "χορεύουμε" καλύτερα τους απέναντι...

Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: fisherman στις Μαρτίου 29, 2007, 09:19:17 μμ
Ωχ!! Η αλήθεια είναι ότι τέτοιου είδους εξοπλισμό δεν τον είχα φανταστεί!!! Τώρα δίνεις ιδέες για διόραμα.
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: melpas1013 στις Μαρτίου 29, 2007, 09:47:30 μμ
Τι λές τώρα...
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: Jet72 στις Μαρτίου 30, 2007, 04:59:19 μμ
Δεν ξέρω πόσο ασυνήθιστο είναι αλλά σε παλιά περιοδικά θυμάμαι F-5 και F1CG με εκπαιδευτικούς AIM-9P χρώματος μπλέ ανοικτού αλλά και... κόκκινου!
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: Κωνσταντινος στις Μαρτίου 30, 2007, 07:53:42 μμ
Το ατρακτιδιο στο F104 πρεπει να ηταν ελληνικης κατασκευης, ORPHEUS αν θυμαμαι καλα το ειχαν ονομασει. Εχουν περασει και παρα πολλα χρονια....
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: mmaker στις Μαρτίου 30, 2007, 08:08:29 μμ
Το ατρακτιδιο στο F104 πρεπει να ηταν ελληνικης κατασκευης, ORPHEUS αν θυμαμαι καλα το ειχαν ονομασει. Εχουν περασει και παρα πολλα χρονια....

To Orpheus είναι άλλο!




Αυτό στο F-104,μάλλον δοκιμή του LANA ήταν...
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: fisherman στις Μαρτίου 30, 2007, 08:13:56 μμ
Γιάννη για τους παλιότερους σαν εμένα, τα χρώματα που αναφέρεις μου φαίνονται φυσιολογικά γιατί αντιπροσωπεύουν την εποχή μου. Αλλά αυτό μάλλον σημαίνει ότι γέρασα :( Όντως πάντως οι πορτοκαλί (αν θυμάμαι καλά) sidewinder ήταν ωραίοι και σχετικά λιγότερο γνωστοί από τις άλλες εκπαιδευτικές εκδόσεις. Μιας και μπήκαμε στα θέματα οπλισμού, νομίζω ότι θα πρέπει να υπενθυμίσουμε και τη φωτό από δοκιμές στην Αμερική, από την οποία προέκυψε το προφίλ που έχω στη σελίδα:



Κώστα, κάτι τέτοιο θυμόμουν και εγώ (ότι ήταν δηλαδή ελληνική πατέντα, χωρίς να θυμάμαι όνομα), αλλά όπως το λες, πάνε τόσα χρόνια που δεν ήμουνα σίγουρος για να το γράψω. Θυμάσαι τίποτε για το αν χρησιμοποιήθηκε τελικά ή έμεινε στις δοκιμές? Γιώργο είναι πολύ κοντό για LANA. Θυμάμαι πολύ καλά ότι το περιοδικό έλεγε pod αναγνώρισης. Ούτως ή άλλως, ο υπόλοιπος εξοπλισμός του F-104 δεν δικαιολογεί επένδυση σε pods τύπου LANA.
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: Κωνσταντινος στις Μαρτίου 30, 2007, 09:07:38 μμ
Ειδα καλα F-16 me HARPOON????
Το ατρακτιδιο στο F104 ηταν σιγουρα τακτικης αναγνωρισης (αυτο το θυμαμαι καλα :D), ελληνικης κατασκευης (και αυτο σιγουρο). Μην με βαλετε να ψαξω το τευχος της πτησης τωρα ειναι πολλα χρονια πισω.
Παντως LANA δεν ειναι σιγουρα μιας και Α7-LANA παραδοθηκαν μετα απο καποια χρονια.
Η φωτο με το -104 πρεπει να ειναι τελη του '80.
Αλλα θα το ψαξω...
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: mmaker στις Μαρτίου 30, 2007, 10:22:39 μμ
Ναι παιδιά,δεν είναι LANA... :oops:
Μία ακόμη φωτό με F-104 σκαναρισμένη απ το βιβλίο "Hellenic Wings" του φίλου Νίκου Σπανού.
Δυστυχώς δεν έχω πάρει άδεια παρουσίασης και γι αυτό έβαλα watermark...
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: mmaker στις Μαρτίου 30, 2007, 10:25:22 μμ
Όπως και άλλες δύο φωτό,με ασυνήθιστο φορτίο ένα Sidewinder,όχι κάτω απ την άτρακτο,αλλά στην πτέρυγα! :shock:

(http://i16.photobucket.com/albums/b41/mmaker/Untitled-2-2.jpg) (http://i16.photobucket.com/albums/b41/mmaker/Untitled-3-1.jpg)
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: fisherman στις Μαρτίου 30, 2007, 10:48:24 μμ
Ωραίος Γιώργο!!!. Ειδικά αυτή με την Paveway μου αρέσει πολύ. Και έχει και το πορτοκαλί που λέγαμε. Και η δεξαμενή φυσικά άσχετη με την παραλλαγή. Πολύ καλός συνδυασμός για να κάνεις το Starfighter σου να διαφέρει...
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: Double Ugly στις Μαρτίου 30, 2007, 11:03:18 μμ
Kανα phantom με στόχο dart κυκλοφορεί πουθενά; Και μη μου πει κανείς για Modelling No...τάδε γιατί έχω όλα τα τεύχη...
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: Κωνσταντινος στις Μαρτίου 30, 2007, 11:17:49 μμ
Modelling No.103 εχει Phantom me dart στην τελευταια σελιδα σαν αφισουλα.
Εκανα ενα ταξιδι στο παρελθον και πιο συγκεκριμενα στον Μαρτιο του 1990 πριν 17 χρονια δηλ.
Το ατρακτιδιο που λεγαμε ειναι κατασκευη της εταιριασ Εφαρμογες Προηγμενης Τεχνολογιας (δεν ξερω αν υπαρχει ακομα), το ελεγαν Ορφευς, και συμφωνα με το τευχος της Πτησης εκεινου του μηνα: ''η εταιρια με δικη της πρωτοβουλια ξεκινησε την κατασκευη ενος ατρακτιδιου - φορεα φωτομηχανων το 1986. Η σκεψη ηταν πρωτοτυπη και πολυ πρακτικη και βασιζοταν στην τοποθετηση παλιων φωτομηχανων απο RF-84 σε ενα ειδικο ατρακτιδιο που θα μπορουσε να μεταφερθει απο οποιοδηποτε αεροπλανο της ΠΑ. Οι δοκιμες εγιναν σε ενα F104 σε επιταγχυνσεις μεχρι 5 g και σε μεγαλο υψος. Παρολο που οι δοκιμες ηταν ικανοποιητικες η ΠΑ δεν εκδηλωσε ενδιαφερον για αποκτηση του ατρακτιδιου.''
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: Double Ugly στις Μαρτίου 30, 2007, 11:30:21 μμ
Modelling No.103 εχει Phantom me dart στην τελευταια σελιδα σαν αφισουλα.
Αυτό το συγκεκριμένο θέλω να φτιάξω. ::icon_thumright::
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: Κωνσταντινος στις Μαρτίου 30, 2007, 11:38:21 μμ
Την φωτο την εχεις?αν ειναι να προσπαθησω να τη σκαναρω να σου τη στειλω.
Παντως ειναι με παραλλαγη Aegean, με παρα πολλες φθορες, με αριθμο 01530.
Επισης βρηκα αλλες 2 στο Αεροσκαφη της Πολεμικης Αεροποριασ του Modelling, που φαινεται και ο στοχος και ο μηχανισμος αναρτησης. Σε αυτες τισ φωτο το αεροπλανο ειναι ενα απο αυτα που εχουν TISEO.
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: Double Ugly στις Μαρτίου 30, 2007, 11:44:13 μμ
Σ'ευχαριστώ, τις έχω όλες. Εγώ ψάχνω φωτογραφίες του σημείου που συνδέεται με το συρματόσκοινο..
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: fisherman στις Μαρτίου 31, 2007, 01:39:52 πμ
Κωνσταντίνε ευχαριστούμε για το ψάξιμο και το φρεσκάρισμα της μνήμης μας. Τώρα που τα έγραψες άρχισα να τα θυμάμαι και πάλι σιγά-σιγά (είπαμε γερνάμε :D).

Μιας και μιλάμε για ρυμουλκούμενους στόχους, ίσως να έχετε υπόψη και το μοντέλο που αντικατέστησε τα DART:

(http://imageshack.us)

Από το DVD για την απόσυρση των SRA που έχει αρκετές φωτό και ένα βιντεάκι από το ξεδίπλωμα του στόχου στον αέρα.
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: F-16rhs στις Απριλίου 01, 2007, 01:00:08 μμ
Aποκλειστικά στα Ελληνικά F-16 για να "χορεύουμε" καλύτερα τους απέναντι...

(Image removed from quote.)
ΕΛΑ ΡΕ!!!!!!!!!!!Καλοοοοοοο!!! ;-)

Αυτο το DART ειναι το AGTS-36 (Ο κυριος Trelas ξερει "κατι παραπανω" επ αυτου...!  :wink:)
Το F-104 δεν εχει απλα μια βομβα λεηζερ αλλα μια PAVEWAY II (2)  :!: :!:

 ::icon_thumright::
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: mmaker στις Απριλίου 01, 2007, 01:49:28 μμ
Σωστά μάγκες!
http://www.miltech.gr/Projects_Aerial%20Towed%20Targets_3_4.htm
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: fisherman στις Απριλίου 01, 2007, 03:06:36 μμ
Και "made in Greece" παρακαλώ!!! Κάτι είχα διαβάσει παλιά αλλά δεν το είχα συνδυάσει  με τους συγκεκριμένους στόχους. Μπράβο μας που μια φορά δεν πήραμε από τα έτοιμα...
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: Viper στις Απριλίου 30, 2007, 02:04:47 πμ
τι εχουμε εδω? ACMI :?:

 :arrow: http://www.airliners.net/open.file/1200118/M/
 :arrow: http://www.airliners.net/open.file/1200625/L/

Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: Getsa στις Απριλίου 30, 2007, 07:37:03 πμ
στην πρώτη φωτό, στο πρώτο f-16 τι είναι αυτό (το διπλό) στη ράχη του;
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: mmaker στις Απριλίου 30, 2007, 08:04:01 πμ
Για τα πίσω πτερύγια του αριστερού ΑΙΜ-9 το κόβω!  :D
Για τα ΑCMI μάλλον δανεικά είναι...Απ ότι ξέρω δεν έχουμε αυτή την στιγμή...
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: fisherman στις Απριλίου 30, 2007, 08:55:38 πμ
Σωστός και στις δύο παρατηρήσεις Γιώργο. Στα TLP τα δικά μας αεροσκάφη έχουν ACMI, όπως και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες. Τελευταία αυτό το μοντέλο και παλαιότερα άλλα. Σύμφωνα με την Πτήση αυτό ξεκίνησε το 1999 και απ' ότι καταλαβαίνω η διαφορά στα ατρακτίδια μάλλον οφείλεται σε νέα σύμβαση από την πρώτη που είχε σύμφωνα με το άρθρο πενταετή ισχύ, ή σε αλλαγή των pods από την εταιρεία την οποία πληρώνει το TLP για την εκμίσθωση του συστήματος:

http://library.techlink.gr/ptisi/article-main.asp?mag=2&issue=272&article=6841

Επίσης μερικές πληροφορίες από το site του TLP που δείχνουν ότι τα ελληνικά F-16 μπορούν να φέρουν το σύστημα και ότι όλοι οι συμμετέχοντες είναι υποχρεωμένοι να το κάνουν:

http://www.tlp.be/fb/redairjis0703.htm

Τα pods λέει ονομάζονται MLM EHUD 2, και απ' ότι καταλαβαίνω η εταιρεία που τα προμηθεύει (ή τα εκμισθώνει) είναι ισραηλινή.

Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: melpas1013 στις Απριλίου 30, 2007, 11:16:01 πμ
Προσωπικά νομίζω ότι είναι τα "τάπα" από την οπή εναέριου ανεφοδιασμού... Δε μπορώ να εξηγήσω αλλιώς ότι έχει σκιά πάνω στη ράχη...
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: Jet72 στις Απριλίου 30, 2007, 11:57:52 πμ
Δεν είναι σκια, είναι το γκρι τρίγωνο με τις στρογγυλεμένες άκρες πίσω από το χαρακτηριστικό ψαροκοκαλοειδές σχηματάκι που δείχνει την βαλβίδα ανεφοδιασμού.... 

Off-topic, παρακαλώ να τσεκάρετε το ωραιότατο waethering που έχει το πίσω F-16... By the way ποτέ δεν κατάλαβα γιατί τα blk50 έχουν διαφορετικό weathering από τα blk30...!
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: Jet72 στις Απριλίου 30, 2007, 12:24:25 μμ
Το είχα βάλει παλιά στις ασυνήθιστες φωτό ελληνικών αεροσκαφών, νομίζω ταιριάζει και εδώ.

Mirage F1CG με Mk82 (από τελετή παραλαβής, προφανώς για λόγους εντυπωσιασμού των "απέναντι"...)

http://www.modelclub.gr/forums/index.php?topic=502.msg10410#msg10410
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: fisherman στις Μαΐου 01, 2007, 11:18:16 πμ
Σωστά Γιάννη. Αυτό δείχνει και ότι κάποιες φορές το φόρτωμα των αεροπλάνων σε τελετές και εκδηλώσεις δεν έχει και πολύ σχέση με την πραγματικότητα.

Στα ACMI τωρα. Με αφορμή τη φωτό του 514 που έβαλε ο 348 Matia σε άλλο topic, μπορεί κάποιος να μου πει γιατί έχει δύο pods το αεροπλάνο? Να είναι και τα δύο ACMI είναι λίγο κουφό, άρα τι είναι το  άλλο?

http://www.planepictures.net/netshow.php?id=616036
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: Stavros στις Μαΐου 01, 2007, 12:13:26 μμ
Off-topic, παρακαλώ να τσεκάρετε το ωραιότατο waethering που έχει το πίσω F-16... By the way ποτέ δεν κατάλαβα γιατί τα blk50 έχουν διαφορετικό weathering από τα blk30...!
μην είναι διαφορετικές παρτίδες ή διαφορετική σύνθεση του χρώματος ?
Σ.Σ.
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: PanPan στις Μαΐου 27, 2007, 09:06:26 μμ
Όσον αφορά τα F-1 στις δοκιμές αξιολόγησης στη Γαλλία τα είχαν δοκιμάσει οι Έλληνες χειριστές και με air to gound φορτία όπως παραπάνω... Ίσως να μπορούσαν κιόλας να βομβαρδίσουν... Θα κοιτάξω και στο -1 του F-1  το καλοκαίρι και σας λέω...
Τίτλος: Απ: Ασυνήθιστος εξοπλισμός ελληνικών αεροσκαφών
Αποστολή από: FOX-3 στις Μαΐου 27, 2007, 09:33:56 μμ
Mονο αυτα οι φωτο μιλανε μονες  (γιορτη αεροποριας)

(http://img237.imageshack.us/my.php?image=mirageif6.jpg)

(http://img519.imageshack.us/my.php?image=f84fyj1.jpg)