Modelclub.GR - Hellenic Scale modelling community

ΜΟΝΤΕΛΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ => Ελικοφόρα Αεροσκάφη => Prop: Γενική συζήτηση-Reference => Μήνυμα ξεκίνησε από: NeuralDream στις Μαΐου 03, 2011, 12:01:01 μμ

Τίτλος: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: NeuralDream στις Μαΐου 03, 2011, 12:01:01 μμ
Διάφορες λίστες που κυκλοφορούν στο Internet αναφέρουν το Caudron G.III ως τύπο που έχει υπηρετήσει στην Ελλάδα. Παρόλα αυτά, απ' όσο ξέρω οι Έλληνες αεροπόροι εκπαιδεύτηκαν σ' αυτό στη Γαλλία, όπως για παράδειγμα σ' αυτή τη photo ο Έλληνας πιλότος Αλφρέδος Φίσσερ.



Υπήρξε πότε ελληνικό Caudron G.III;
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Theios Nontas στις Μαΐου 03, 2011, 03:33:53 μμ
Ενα τουλάχιστον έχει φωτογραφηθεί στη Μ. Ασία. Πρέπει να είναι Ελληνικό, αν και μου φαίνεται με Γαλλικά εθνόσημα.



Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: g_kandylakis στις Μαΐου 03, 2011, 06:58:21 μμ
Αυτές είναι η δεύτερη και τρίτη φωτογραφία Ελληνικού Caudron που βλέπω... Theios Nontas, ευχαριστώ... ::salut::

Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: StavreasGR στις Μαΐου 03, 2011, 07:07:53 μμ

ποια είναι η πρώτη ??
βάλτη για να εχουμε πληρότητα στο θεμα
ευχαριστώ  :wink:
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: g_kandylakis στις Μαΐου 03, 2011, 08:27:03 μμ
Δυστυχώς δεν την έχω πρόχειρη, είναι αυτή που υπάρχει στο βιβλίο της IPMS...
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: xaris_the greek στις Μαΐου 03, 2011, 08:35:37 μμ
Στο αρχείο μου έχω τις εξής φωτογραφίες. Η πρώτη είναι από το βιβλίο "η αεροπορική ιστορία της Θεσσαλονίκης" και η δεύτερη από το ΜΙΣΠΑ με τα εξής στοιχεία: 1919-1922, Aφος CAUDRON G-3 χρησιμοποιήθηκε από την Στρ/κή Αερία στις επιχειρήσεις της Μ. Ασίας και στο Κέντρο Εκπσης Σέδες για πρακτική εξάσκηση  των μαθητών-χειριστών.


(http://s215.photobucket.com/albums/cc13/charitonas/?action=view&current=20053.jpg) (http://s215.photobucket.com/albums/cc13/charitonas/?action=view&current=20005.jpg)
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: g_kandylakis στις Μαΐου 03, 2011, 09:22:36 μμ
Η δεύτερη είναι αυτή που έχουμε και στο βιβλίο...

Όσο για την πρώτη, είναι ξεκάθαρα Γαλλικό αεροπλάνο, δεν μπορεί κανείς να γνωρίζει εάν αργότερα σχετίστηκε με την Ελληνική Αεροπορία.

Το βιβλίο που αναφέρεις, από τον Μ. Τρεμόπουλο, αν και αξιόλογη προσπάθεια ανθρώπου μη σχετικού με τη αεροπορία, που μάζεψε αρκετά στοιχεία, έχει διάφορα λάθη ειδικά στη χρήση φωτογραφιών και χρειάζεται τη σχετική προσοχή...
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Παύλος Τσέκας στις Μαΐου 03, 2011, 09:28:50 μμ
Καλησπέρα σε όλους,

επιτρέψτε μου να παραθέσω και εγώ ορισμένα στοιχεία για ένα απο τα λιγότερο γνωστά αεροσκάφη σε ελληνική υπηρεσία, το GIII.
 Οι φωτογραφίες που έχω και εγώ στην διάθεσή μου είναι οι δύο που ανήρτησε ο Θείος Νώντας και αφορούν στο μοναδικό (ίσως) GIII, που σε ρόλο αεροσκάφους συνδέσμου, υπηρέτησε στην Μ.Ασία. Σύμφωνα με τα Ελληνικά αρχεία το συγκεκριμένο είχε τον αριθμό 7. Οι άλλες δύο γνωστές φωτό (βλέπε βιβλίο IPMS Ελλάδος) ανήκουν σε αεροσκάφη των Ελληνογαλλικών μοιρών της Μακεδονίας.
 Σύμφωνα με τα στοιχεία Τούρκων ερευνητών τα GIII που εγκαταλήψαμε στην Μ.Ασία είναι τρία. Σύμφωνα με τις τουρκικές πηγές, τρία αεροσκάφη βρέθηκαν αποσυναρμολογημένα μέσα σε βαγόνια τρένου στις 09.11.22 στην περιοχή της Σμύρνης. Προορισμός τους ήταν το Ushak, αλλά λόγω των ραγδαίων εξελίξεων εγκαταλήφθησαν. Οι Τούρκοι μετέφεραν τα τμήματα στο αεροδρόμιο Παραδείσου, όπου ήδη είχαν σχηματίσει μοίρα εκπαιδεύσεως. Τα τρία αεροσκάφη υπηρέτησαν απο το '22 έως την αντικατάστασή τους απο Gaudron C27 το '24. Απο τα τουρκικά, λοιπόν, αρχεία προέρχεται και η επισυναπτόμενη φωτό που εικονίζει ένα απο τα πρώην "Ελληνικά", αεροσκάφη.
 Καμία απο τις παραπάνω πληροφορίες δεν έχω διασταυρώσει απο άλλες πηγές, Ελληνικές ή ξένες, για αυτό και τις εξετάζω με σκεπτικισμό, εάν κάποιος θα μπορούσε να επιβεβαιώσει ή όχι κάτι απο τα παραπάνω θα ήταν ευπρόσδεκτος.
Παρακολουθώ με ενδιαφέρον τη συζήτηση!


(http://postimage.org/image/llcve7fo/)
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: xaris_the greek στις Μαΐου 03, 2011, 09:36:22 μμ
Η δεύτερη είναι αυτή που έχουμε και στο βιβλίο...

Όσο για την πρώτη, είναι ξεκάθαρα Γαλλικό αεροπλάνο, δεν μπορεί κανείς να γνωρίζει εάν αργότερα σχετίστηκε με την Ελληνική Αεροπορία.

Το βιβλίο που αναφέρεις, από τον Μ. Τρεμόπουλο, αν και αξιόλογη προσπάθεια ανθρώπου μη σχετικού με τη αεροπορία, που μάζεψε αρκετά στοιχεία, έχει διάφορα λάθη ειδικά στη χρήση φωτογραφιών και χρειάζεται τη σχετική προσοχή...

Δε θα διαφωνήσω, πολλές από τις φωτογραφίες που κυκλοφορούν ακόμα και από επίσημους φορείς είναι πειραγμένες ή έχουν εκτιμηθεί λάθος. Πάντως όταν έφυγαν οι Γάλλοι μετά τη λήξη του Α' ΠΠ άφησαν στην περιοχή της Θεσσαλονίκης 178 αεροπλάνα, τα περισσότερα σε κακή κατάσταση. Ίσως να είναι κάποιο από αυτά.
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: g_kandylakis στις Μαΐου 03, 2011, 09:57:25 μμ
Ειδικά οι φωτογραφίες από "επίσημους φορείς" είναι που με "τρομάζουν" περισσότερο  :?

Πράγματι, μπορεί αρκετά από τα Γαλλικά και Αγγλικά αεροπλάνα που έχουν φωτογραφηθεί σε Ελληνικό έδαφος, κάποια στιγμή να μεταβιβάστηκαν σε Ελληνικά χέρια. Αν δεν υπάρχει όμως επίσημη ταυτοποίηση ή φωτογραφική απόδειξη, δεν μπορούμε να μιλάμε για κάτι τέτοιο...

Παύλο, ενδιαφέρουσα η παράθεσή σου.
Και εδώ θα συμφωνήσω μαζί σου με τον σκεπτικισμό για την αυθεντικότητα της ιστορίας, όχι για "πατριωτικούς" λόγους, αλλά από αντίστοιχη εμπειρία:
Σε κάποιο site πέτυχα φωτογραφία ενός AVRO504, του H9711, άσχημα διαλυμένου (καρφωμένου), με, υποτίθεται, τούρκικα εθνόσημα, όπου αναφέρει πως ήταν ένα ελληνικό αεροπλάνο που κατέριψαν οι Τούρκοι (Η σελίδα τώρα είναι μη προσβάσιμη λόγω ιού, αλλά νομίζω πως θυμάμαι καλά (http://www.ole-nikolajsen.com). Το γιατί έχει τουρκικά εθνόσημα, δεν το κατανοώ, σε σχέση με την ιστορία...

Έλα όμως που το ίδιο αεροπλάνο, στην ίδια ακριβώς "πόζα" υπάρχει στο αρχείο του Μοσχοβίνου, με καμιά 30-αριά παρευβρισκόμενους και με Αγγλικά-Ελληνικά εθνόσημα... Ότι υπήρχε πτώση είναι σίγουρο, κατάρριψη όμως??? Μάλλον αποτυχημένη αναγκαστική προσγείωση μοιάζει, με ένα σωρό περίεργους που βγήκαν για αναμνηστική...

Και άλλα Τούρκικα αεροπλάνα, "λάφυρα", απεικονίζονται με ξεκάθαρα ρετουσαρισμένες φωτογραφίες...

Η φωτογραφία που παραθέτεις, ευτυχώς δείχνει αυθεντική, το αν ισχύει η ιστορία, άγνωστο για την ώρα.

Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: xaris_the greek στις Μαΐου 03, 2011, 10:14:35 μμ
Ειδικά οι φωτογραφίες από "επίσημους φορείς" είναι που με "τρομάζουν" περισσότερο  :?

Πράγματι, μπορεί αρκετά από τα Γαλλικά και Αγγλικά αεροπλάνα που έχουν φωτογραφηθεί σε Ελληνικό έδαφος, κάποια στιγμή να μεταβιβάστηκαν σε Ελληνικά χέρια. Αν δεν υπάρχει όμως επίσημη ταυτοποίηση ή φωτογραφική απόδειξη, δεν μπορούμε να μιλάμε για κάτι τέτοιο...


Έτσι είναι, εδώ υπάρχει θέμα ακόμα και με μεταπολεμικά Α/Φ ή του 1940-41 και το φωτογραφικό υλικό είναι δυστυχώς πενιχρό. μικρής ανάλυσης και "χιλιοπαιγμένο" με πολλά λάθη και πειραγμένες φωτογραφίες που προσωπικά τα ανακαλύπτω σταδιακά. Που να βγάλεις άκρη τώρα για 100 χρόνια πίσω. Το σίγουρο είναι ότι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο η παρουσία των Γάλλων ευνόησε μακροπρόθεσμα την Ελληνική Στρατιωτική Αεροπορία. Κατά την άποψή μου τα χρόνια του μεσοπολέμου στο Σέδες (όχι μόνο αλλά κυρίως εκεί) χτίστηκε η ΕΒΑ του Β' ΠΠ και των πρώτων μεταπολεμικών χρόνων με ορισμένους ιπτάμενους "αναχρονισμούς" όπως το παράδοξο στο σχήμα G.III. Το Σέδες και η Μίκρα έχουν ακόμα μέσα τους ψήγματα μιας άλλης (αεροπορικής) εποχής.
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Παύλος Τσέκας στις Μαΐου 03, 2011, 10:42:36 μμ
Γιώργο,

 Ακριβώς αυτή η ανακρίβεια περί ...κατάρριψης του Η9711, με έκανε ...Τούρκο, για αυτό και βάλθηκα να εξακριβώσω τι συμβαίνει με το AVRO. Κατάφερα και βρήκα την αυθεντική φωτογραφία που δημοσιεύει ο Nikolajsen και κατέληξα στο συμπέρασμα πως τελικά πρόκειται για δύο διαφορετικά αεροσκάφη.
Το Η9711 (ΝΑΥ 54) που ...τσακίσαμε εμείς:

(http://postimage.org/image/mf7upsf8/)

Και το H973X (οι Τούρκοι λένε Η9731) που τσάκισαν αυτοί (μπορείς να διακρίνεις καθαρά το 3):

(http://postimage.org/image/mg4xgqas/)


Τα περί κατάρριψης είναι παραμύθια της Χαλιμάς!
Ασφαλώς και θα συμφωνήσω μαζί σου, πως το photoshop τα μεμέτια ξέρουν και το δουλεύουν!
Συγχωρέστε  μας για την παρένθεση, πίσω στο G.ΙΙΙ

Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: g_kandylakis στις Μαΐου 03, 2011, 10:46:39 μμ
Παύλο, με μπέρδεψες, εκτός αν κάνεις χιούμορ...

Είναι το ίδο αεροπλάνο, σωστά ?
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Ελιξ-ιριος στις Μαΐου 03, 2011, 10:47:21 μμ
Για να καταλάβω και συγγνώμη για την επιμονή: Το Η9731 είναι όντως αιχμαλωτισμένο ελληνικό;
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Παύλος Τσέκας στις Μαΐου 03, 2011, 10:56:51 μμ
Γιώργο,

πιστεύω πως είναι διαφορετικά αεροσκάφη, το σημείο τομής στην άτρακτο είναι διαφορετικό. Εκτός και εάν μπήκαν στην διαδικασία να "βαφτίσουν" Τουρκικό, τότε '19 ή αργότερα '98-'99 ένα write off αεροπλάνο!

Ελιξ-ίριε, το παράδοξο είναι πως, σύμφωνα με τον J.M.Bruce, ούτε το 9711 ούτε το 9731 ανήκουν στό σύνολο των 504 που παραδώθησαν σε εμάς .
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Ελιξ-ιριος στις Μαΐου 03, 2011, 11:31:20 μμ
Να φτιάξουμε ξεχωριστό θέμα για το ΑΒΡΟ 504Κ; Θέλω πολλά να ρωτήσω...
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Theios Nontas στις Μαΐου 03, 2011, 11:48:26 μμ
Παύλο για τη φωτογραφία των Τουρκικών GIII έχω να κάνω τις εξής παρατηρήσεις:
Φαίνονται καινούργια...  Είχε ο ΕΣ 3 καινούργια GIII στα κουτιά τους και προτιμούσαν να πετάνε με το ερείπιο που βλέπουμε στις φωτο του ΕΛΙΑ? Μήπως πρόκειται για Γαλλική βοήθεια την οποία είναι γνωστό οτι έπαιρνε ο Κεμάλ αλλά δεν συνέφερε κανέναν για ευνόητους λόγους να μαθευτεί? Μην ξεχνάμε και την περίπτωση των Balilla.

Βρίσκω των αριθμό των αεροπλάνων που ισχυρίζονται οτι απέκτησαν σαν λάφυρα μετα τη Μικρασιατική εκστρατεία υπερβολικό. Λογικό είναι να βρήκαν ή να επισκεύασαν 2-3 αεροπλάνα απο τους Ελληνες, αλλά αυτοί όποιο αεροπλάνο έχουν αμέσως μετα το 1922 ισχυρίζονται οτι είναι λάφυρο. Δέν βγαίνουν τα νούμερα...


Στην φωτο του ΕΛΙΑ 4119 νομίζω οτι μόλις διακρίνεται στο κάθετο κάτι σαν "F-7" οπότε η πληροφορία περι "7" για το νούμερο του Ελληνικού  GIII φαίνεται να επιβεβαιώνεται.
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Παύλος Τσέκας στις Μαΐου 03, 2011, 11:51:46 μμ
Spoiler (hover to show)
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: g_kandylakis στις Μαΐου 03, 2011, 11:54:09 μμ
Παύλο,

εμένα μου φαίνονταν ίδια...

Ακόμα δεν μπορώ να διακρίνω το "3". Στην εμπρός πτέρυγα φαίνεται μόνο μια ελαφρύ τόξο κάτω, ενώ δεν φαίνεται καθόλου το 4ο ψηφίο.

Στην πίσω πτέρυγα φαίνονται ίχνη από 3, ή νομίζουμε ότι είναι "3", αλλά είναι εντελώς λάθος το μέγεθος σε σχέση με το 97. Μου μοιάζουν περισσότερο εξογκώματα που δίνουν τέτοια αίσθηση. Γενικά η ποιότητα της φωτογραφίας δεν με πείθει καθόλου για την αυθεντικότητά της.

Οι δύο φωτογραφίες δείχνουν αεροπλάνα σε άλλη στάση, αλλά πολύ εύκολα μπορεί να έχει-έχουν μετακινηθεί. Το σπάσιμο μοιάζει αρκετά, ακόμα και η ρίζα της κάτω αριστερής πτέρυγας έχει όμοια παραμόρφωση.

Δεν μπορώ να βγάλω συμπέρασμα  :(
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Παύλος Τσέκας στις Μαΐου 04, 2011, 12:01:39 πμ
Παύλο για τη φωτογραφία των Τουρκικών GIII έχω να κάνω τις εξής παρατηρήσεις:
Φαίνονται καινούργια...  Είχε ο ΕΣ 3 καινούργια GIII στα κουτιά τους και προτιμούσαν να πετάνε με το ερείπιο που βλέπουμε στις φωτο του ΕΛΙΑ? Μήπως πρόκειται για Γαλλική βοήθεια την οποία είναι γνωστό οτι έπαιρνε ο Κεμάλ αλλά δεν συνέφερε κανέναν για ευνόητους λόγους να μαθευτεί? Μην ξεχνάμε και την περίπτωση των Balilla.

Βρίσκω των αριθμό των αεροπλάνων που ισχυρίζονται οτι απέκτησαν σαν λάφυρα μετα τη Μικρασιατική εκστρατεία υπερβολικό. Λογικό είναι να βρήκαν ή να επισκεύασαν 2-3 αεροπλάνα απο τους Ελληνες, αλλά αυτοί όποιο αεροπλάνο έχουν αμέσως μετα το 1922 ισχυρίζονται οτι είναι λάφυρο. Δέν βγαίνουν τα νούμερα...


Στην φωτο του ΕΛΙΑ 4119 νομίζω οτι μόλις διακρίνεται στο κάθετο κάτι σαν "F-7" οπότε η πληροφορία περι "7" για το νούμερο του Ελληνικού  GIII φαίνεται να επιβεβαιώνεται.
Θείε Νώντα,

Τις ίδιες σκέψεις με 'σενα μοιράζομαι, για αυτό τις πληροφορίες τις εξετάζω με σκεπτικισμό. Πάντως είναι γεγονός πως κάποια εάν όχι αρκετά από τα αεροσκάφη μας εγκαταλήφθησαν στην Ιωνία, σκεφτείτε πως μεσοπολεμικά υπάρχουν μόνον DH9 και BR 14. Tα N24/27, SPAD 13, Strutter, Be 2 c/e έμειναν απέναντι (... άγνωστο σε τι κατάσταση).
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Παύλος Τσέκας στις Μαΐου 04, 2011, 12:11:48 πμ
Παύλο,

εμένα μου φαίνονταν ίδια...

Ακόμα δεν μπορώ να διακρίνω το "3". Στην εμπρός πτέρυγα φαίνεται μόνο μια ελαφρύ τόξο κάτω, ενώ δεν φαίνεται καθόλου το 4ο ψηφίο.

Στην πίσω πτέρυγα φαίνονται ίχνη από 3, ή νομίζουμε ότι είναι "3", αλλά είναι εντελώς λάθος το μέγεθος σε σχέση με το 97. Μου μοιάζουν περισσότερο εξογκώματα που δίνουν τέτοια αίσθηση. Γενικά η ποιότητα της φωτογραφίας δεν με πείθει καθόλου για την αυθεντικότητά της.

Οι δύο φωτογραφίες δείχνουν αεροπλάνα σε άλλη στάση, αλλά πολύ εύκολα μπορεί να έχει-έχουν μετακινηθεί. Το σπάσιμο μοιάζει αρκετά, ακόμα και η ρίζα της κάτω αριστερής πτέρυγας έχει όμοια παραμόρφωση.

Δεν μπορώ να βγάλω συμπέρασμα  :(
Γιώργο,

Και εγώ για να βγάλω άκρη ...χάθηκα και εξακολουθώ να χάνομαι στις συγκεκριμένες φωτό, όταν και εγώ είχα καταλήξει στο συμπέρασμα πως πρόκειται για το ίδιο αεροσκάφος, διαπίστωσα πως στο 9731(?) υπάρχει landing skid και μάλιστα σχεδόν άθικτο. Αντιθέτως στο 9711 το skid είναι αποσπασμένο και μάλλον μπροστά από τα πόδια των ανδρών αριστερά στην φωτογραφία.
 Τώρα τι να πώ, μπήκαν οι Τούρκοι στην διαδικασία να αλλάξουν εθνόσημα, s/n και να επανατοποθετήσουν το skid; Χαρά στο κουράγιο τους!

Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Corto στις Μαΐου 04, 2011, 12:15:09 πμ
Να βοηθήσω λίγο με το 3 στο Avro; Συμφωνώ με το Παύλο πως διακρίνεται εύκολα αν και μερικώς:


Ευχαριστούμε όλους για μια ακόμα ωραία συζήτηση σε 2 σπανια θέματα - ίσως οι συντονιστές αλλάξουν το τίτλο σε Caudron & Avro μαζί.
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Παύλος Τσέκας στις Μαΐου 04, 2011, 12:26:17 πμ
... και μιάς και μιλάμε για λάφηρα! Ορίστε, Οθωμανικό AEG CIV, άριστο και σε πτητική κατάσταση! :lol:

(http://postimage.org/image/cxe3g1l0/)
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III (?)
Αποστολή από: g_kandylakis στις Μαΐου 04, 2011, 12:34:09 πμ
Ναι, αυτό με το skid έχει βάση... Τείνω περισσότερο στο διαφορετικά τώρα, διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις λόγω της ποιότητας.

Όσο για το 9731, αυτό το ξεχνάμε. Υπήρχαν όμως, σύμφωνα με τον Bruce Robertson, παραδομένα σε ελληνικά χέρια, τα H9730 και H9734 (ίσως και άλλα ?). Πού είναι όμως το 4ο ψηφίο ??? Χάθηκε σε καμία επιδιόρθωση με νέα επικάλυψη? Να αιτιολογεί αυτό τη μερική εμφάνιση του "3" και καθόλου του 4ου ?

Ανακαλώ και για το ρετουσάρισμα, τουλάχιστον στο σήμα του φτερού. Εφόσον διακρίνεται το tip skid και τα σκοινιά του, μάλλον είναι βαμμένο το πραγματικό.

Πώς το είπαμε το θέμα, Caudron ?  :lol:

Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: g_kandylakis στις Μαΐου 04, 2011, 12:35:46 πμ
εδώ κάνεις σίγουρα λάθος  :lol:

Χρησιμοποιείς ενικό ενώ φαίνονται άλλα δύο από πίσω...
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Παύλος Τσέκας στις Μαΐου 04, 2011, 12:41:24 πμ
...και είναι πολλά περισσότερα  :lol: :lol: :lol:
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Theios Nontas στις Μαΐου 04, 2011, 12:41:36 πμ
Tα N24/27, SPAD 13, Strutter, Be 2 c/e έμειναν απέναντι (... άγνωστο σε τι κατάσταση).

Αυτά -όπως και τα camel- εκτός  απο το οτι ήταν ελάχιστα (1-3 απο κάθε τύπο) είχαν αχρηστευτεί πρίν το καλοκαίρι του '22. Υπάρχουν φωτογραφίες (αλλά και μαρτυρίες) που τα δείχνουν κατεστραμμένα (πχ to ΒΕ2e), ή σε κακή κατάσταση (όπως το SPAD ή τα Nieuport).
 Δεν νομίζω οτι άξιζε ή οτι είχαν τη δυνατότητα να τα επισκευάσουν οι Τούρκοι αν υποθέσουμε οτι τα βρήκαν κάπου διαλυμένα.

Δύο τουλάχιστον φωτογράφοι οι οποίοι κάλυψαν τις πολεμικές επιχειρήσεις και σώζεται μεγάλο μέρος του αρχείου τους (Πουλίδης και Boissonas) αυτά που κυρίως φωτογραφίζουν είναι DH9 και Br14.

Για τα Avro γνώμη μου είναι πως πρόκειται για 2 διαφορετικά αεροσκάφη με διαφορετικούς χειριστές οι οποίοι έκαναν το ίδιο λάθος στην προσγείωση  :) Φυσικό ήταν να σπάσει και το αεροπλάνο με τον ίδιο περίπου τρόπο αφού ήταν ο ίδιος τύπος.
Το θέμα δεν κατάλαβα όμως ποιό είναι και γιατι γίνεται λόγος για κατάρριψη,
-ισχυρίζονται οτι κατέρριψαν οι Τούρκοι Ελληνικό 504 με Τουρκικά εθνόσημα?
-του έβαψαν Τουρκικά εθνόσημα μετά την κατάρριψη?
-Είναι Ελληνικό λάφυρο που καταστράφηκε σε ατύχημα?
 ::dontknow::
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: gpav στις Μαΐου 04, 2011, 12:46:58 πμ
Για να επανέλθουμε στα Caudron, μία φωτογραφία από το βιβλίο Windsock Datafiles 94 - Caudron G.3 (Αν είναι πολύ γνωστή, μη κράξετε):

(http://postimage.org/image/1f7e46n50/)
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Ελιξ-ιριος στις Μαΐου 04, 2011, 12:54:49 πμ
Να φτιάξουμε ξεχωριστό θέμα για το ΑΒΡΟ 504Κ; Θέλω πολλά να ρωτήσω...
ʼνοιξα νέο θέμα για το ΑΒΡΟ. Συμφωνείτε όλοι να μεταφέρουμε εκεί το αντίστοιχο υλικό, εάν το επιτρέπει η διαχείρηση;
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Παύλος Τσέκας στις Μαΐου 04, 2011, 12:58:15 πμ
Tα N24/27, SPAD 13, Strutter, Be 2 c/e έμειναν απέναντι (... άγνωστο σε τι κατάσταση).

Αυτά -όπως και τα camel- εκτός  απο το οτι ήταν ελάχιστα (1-3 απο κάθε τύπο) είχαν αχρηστευτεί πρίν το καλοκαίρι του '22. Υπάρχουν φωτογραφίες (αλλά και μαρτυρίες) που τα δείχνουν κατεστραμμένα (πχ to ΒΕ2e), ή σε κακή κατάσταση (όπως το SPAD ή τα Nieuport).
 Δεν νομίζω οτι άξιζε ή οτι είχαν τη δυνατότητα να τα επισκευάσουν οι Τούρκοι αν υποθέσουμε οτι τα βρήκαν κάπου διαλυμένα.

Δύο τουλάχιστον φωτογράφοι οι οποίοι κάλυψαν τις πολεμικές επιχειρήσεις και σώζεται μεγάλο μέρος του αρχείου τους (Πουλίδης και Boissonas) αυτά που κυρίως φωτογραφίζουν είναι DH9 και Br14.

Για τα Avro γνώμη μου είναι πως πρόκειται για 2 διαφορετικά αεροσκάφη με διαφορετικούς χειριστές οι οποίοι έκαναν το ίδιο λάθος στην προσγείωση  :) Φυσικό ήταν να σπάσει και το αεροπλάνο με τον ίδιο περίπου τρόπο αφού ήταν ο ίδιος τύπος.
Το θέμα δεν κατάλαβα όμως ποιό είναι και γιατι γίνεται λόγος για κατάρριψη,
-ισχυρίζονται οτι κατέρριψαν οι Τούρκοι Ελληνικό 504 με Τουρκικά εθνόσημα?
-του έβαψαν Τουρκικά εθνόσημα μετά την κατάρριψη?
-Είναι Ελληνικό λάφυρο που καταστράφηκε σε ατύχημα?
 ::dontknow::
Οι Τούρκοι (ή καλύτερα ο Nikolajsen), βασιζόμενοι στις δύο αυτές φωτογραφίες ισχυρίζονται δύο πράγματα.
Α) ότι έχουν καταρρίψει το 9711...τόσος κόσμος σε περιοχή βαλλόμενη από τον εχθρό; Δεν νομίζω! :mrgreen:
Β) ότι το 9731(?) είναι λάφυρο...το συζητάμε. :(

...πάντως μια δυο φωτογραφίες του Boissonas δείχνουν N24/27 σε 'αριστη κατάσταση.
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Παύλος Τσέκας στις Μαΐου 04, 2011, 01:00:31 πμ
Να φτιάξουμε ξεχωριστό θέμα για το ΑΒΡΟ 504Κ; Θέλω πολλά να ρωτήσω...
ʼνοιξα νέο θέμα για το ΑΒΡΟ. Συμφωνείτε όλοι να μεταφέρουμε εκεί το αντίστοιχο υλικό, εάν το επιτρέπει η διαχείρηση;

Δεν έχω πρόβλημα. Κύριε Διαχειριστά!!!!!!!!!!!
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Theios Nontas στις Μαΐου 04, 2011, 01:14:47 πμ
Εγώ θα σας καληνυχτίσω με 2 κατα τη γνώμη μου εξαιρετικά ενδιαφέρουσες φωτό που βρήκα στον ΕΛΙΑ

No comments... Οι ρόδες και το πολυβόλο απο τι αεροπλάνο είναι?
(http://www.mchost.gr/v/6804)
 H πρώτη που βλέπω με Br14B2 η οποία δείχνει ολόκληρο το α/φος με Ελληνικά εθνόσημα και είναι σίγουρα στη Μ. Ασία
(http://www.mchost.gr/v/6805)





Κυρ διαχειριστά το μαμήσαμε το θέμα το ξέρω....
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Παύλος Τσέκας στις Μαΐου 04, 2011, 01:27:57 πμ
...να ΄ναι καλά ο Boissonas  ::salut::


Θείε Νώντα,
τροχοί απο Nieuport, scarf ring από strutter (ή αλλο βρετανικό), τι κέρδισα;
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: NeuralDream στις Μαΐου 06, 2011, 05:13:39 μμ
(http://s215.photobucket.com/albums/cc13/charitonas/?action=view&current=20005.jpg)
ʼρα τελικά αυτό είναι μάλλον ελληνικό;

Έχει κανείς πληροφορίες πότε υπηρέτησε το Caudron ΙΙΙ στην δικιά μας αεροπορία και αν ήταν για εκπαίδευση μόνο;
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Παύλος Τσέκας στις Μαΐου 06, 2011, 06:53:50 μμ
Ένα τουλάχιστον Gaudron G III (αυτό που ανήρτησε ο θείος Νώντας) επιχείρησε στην Μικρά Ασία,σε ρόλο συνδέσμου στα μετόπισθεν, μέχρι το '21. Στοιχεία για την ύστερη δράση άλλων αεροσκαφών δεν γνωρίζω. Στις Γαλλικές μοίρες της Μακεδονίας είχε και εκπαιδευτικό ρόλο και σε κάποια απο αυτά εκπαιδεύτηκαν και Έλληνες χειριστές της Στρατιωτικής Αεροπορίας.
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: dtg στις Ιουνίου 22, 2011, 05:09:51 μμ
Φίλοι, πολύ καλή αυτή η συζήτηση για το C-GIII αλλά η μελέτη των φώτο με μπέρδεψε αρκετά:
(http://postimage.org/image/2qr78ap0/)
Οι κυκλωμένες περιοχές φαίνονται καθαρότερα στις φωτο που έχουν δημοσιευτεί πριν.
Οι φώτο 1 , 2 δείχνουν το Ελληνικό C-GIII στη Μικρά Ασία
Οι φώτο 4, 6 δείχνουν Γαλλικά C-GIII στις Σεδες, που μπορεί κάποιο από αυτά να παραδόθηκε στην Ελληνική Αεροπορία. Γνωρίζετε αν καποιο από αυτά τα 2 έμεινε στην Ε.Α;
Η 5 (ίδια με 4 αλλά δείχνει μεγαλύτερο μερος του σκάφους) έχει γαλλικά εθνόσημα στην ουρά. Αλλά είναι από αυτά που παραδόθηκαν στην Ελλάδα;

Επίσης από τις φώτο 1,2, 3, 5 φαίνεται ότι στο κάτω τμημα της πάνω πτέρυγας υπάρχουν λευκές περιοχές; Στη 2 φαίνεται στη πάνω πτέρυγα ότι υπάρχουν οβάλ λευκές περιοχές;  Ξέρετε κάτι για αυτό; οι φώτο 1,2 είναι τραβηγμένες από Τούρκους; Μήπως έχει γίνει προσπάθεια επικάληψης των Ελληνικών σημάτων; Αλλά οι 3,5 είναι στις Σέδες και φαινονται και σε αυτές οι λευκές περιοχές; Μήπως τις έβαψαν οι Έλληνες για αναγνώριση;

Τα έχω μπερδέψει αρκετά; :mrgreen:
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Theios Nontas στις Ιουνίου 22, 2011, 07:27:37 μμ
Αυτά που ονομάζεις "λευκές περιοχές" ήταν εθνόσημα, τα οποία είτε ειχαν ξεθωριάσει, είτε δεν έγραψαν στο φιλμ λόγω ορθοχρωματικής εμουλσιόν ή/και αλλοίωσης της πλάκας του αρνητικού.
Οι φωτ. 1,2 δεν είναι τραβηγμένες απο Τούρκους αλλα απο τον Fred Boisonas, Ελβετό φιλέλληνα φωτογράφο ο οποίος κάλυψε μεταξύ άλλων και τη Μικρασιατική εκστρατεία.
Η ταυτότητα του φωτογράφου είναι άλλωστε  το στοιχείο το οποίο μας οδηγει στο συμπέρασμα οτι τα εικονιζόμενο είναι Ελληνικό και στη Μ Ασία.

 Για το αν τα φωτογραφημένα με Γαλλικά εθνόσημα πέρασαν στον ΕΣ, δύσκολο να βρείς απάντηση.
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: dtg στις Ιουνίου 22, 2011, 08:05:50 μμ
Το θέμα είναι ότι οι λευκές περιοχες στο κατω μερος της ανω πτέρυγας είναι παραλληλόγραμμο, αρα ενοείς ότι δεν έχουν αποτυπωθεί οι γαλάζιες λωρίδες; και στην άνω πτέρυγα μου φαίνονται σαν οβάλ λευκές περιοχές ή κυκλικές που φτάνουν ως τα όρια της πτέρυγας (;;) ʼρα είχε λωρίδες στο κάτω και κυκλικά από πάνω; Βλέπεις έχω ένα κιτ ρητινης και πολύ θα ήθελα να το φτιάξω!!!!
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Theios Nontas στις Ιουνίου 22, 2011, 08:12:19 μμ
Πολλά μπορείς να υποθέσεις, εκεί που υπάρχει παραλληλόγραμμο μπορεί απλά να είναι και ένα κομμάτι πανιού που αντικαταστάθηκε με καινούργιο.
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: dtg στις Ιουνίου 22, 2011, 08:29:16 μμ
Ε, δυστυχώς όλο υποθέσεις κάνουμε, αλλά τέλος πάντων, αυτά έχουμε με αυτά θα πορευτούμε.
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Ελιξ-ιριος στις Ιουνίου 24, 2011, 12:33:53 πμ
Αν θές να το φτιάξεις Ελληνικό, βασίζεσαι στις φωτογραφίες του Θείου Νώντα, αυτές που ονομάζεις "1" και "2". :wink: Στο κάτω μέρος της άνω πτέρυγας εγώ βλέπω κυκλικό εθνόσημο, και όχι παραλληλόγραμμο. ʼρα βάζεις Ελληνικά εθνόσημα "γαλλικού" τύπου στην άνω πτέρυγα, (πάνω και κάτω επιφάνειες), και κάθετες λωρίδες στην ουρα. Βλέπω και ένα μικροσκοπικό "Ν" στο κάθετο σταθερό. Για μένα, πρόβλημα είναι τα χρώματα του αεροπλάνου πάνω και κάτω...
Κίτ ρητίνης εεε; Χμμμ...Να δούμε! Να δούμε! ::mastigio79::
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: dtg στις Ιουνίου 24, 2011, 08:45:42 πμ
ʼρα τα εθνόσημα στις πτέρυγες φτανουν στα όρια της πτέρυγας μπρος πίσω. Δε φαντάζομαι να παίζει η πιθανότητα οβάλ εθνοσήμων όπως αυτό:
(αν θεωρηθεί παραβίαση πνευματικώ δικαιωμάτων ή διαφήσμιση παρακαλώ να αφαιρεθεί)
(http://www.postimage.org/)
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Ελιξ-ιριος στις Ιουνίου 24, 2011, 08:58:24 πμ
ʼρα τα εθνόσημα στις πτέρυγες φτανουν στα όρια της πτέρυγας μπρος πίσω. Δε φαντάζομαι να παίζει η πιθανότητα οβάλ εθνοσήμων όπως αυτό:
(αν θεωρηθεί παραβίαση πνευματικώ δικαιωμάτων ή διαφήσμιση παρακαλώ να αφαιρεθεί)
(http://www.postimage.org/)
Όχι, δεν νομίζω...Είναι κυκλικά Ελλ. Εθνόσημα. Το φίλμ είναι ορθοχρωματικό, γι αυτό δεν ξεχωρίζει το γαλάζιο από το λευκό.Επίσης εάν υπήρχε κόκκινος δακτύλιος θα φαινόταν πολύ σκούρος στην φώτο. ʼρα έχει βαφτεί από πάνω με γαλάζιο. Όμως για το βασικό χρώμα του αεροπλάνου τί πιστεύεις;
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: dtg στις Ιουνίου 24, 2011, 09:17:13 πμ
τα περισσότερα CDRN G-III που βλέπω στο δίκτυο (προφιλς και από μουσεία0 είναι σε Linen. Από τις φώτο που έχουμε διαθέσιμες:
Αυτή με τα γαλλικά εθνόσημα στο Σεδες υποδηλώνει μάλλον μαύρο κόουλινγκ και λίνεν το υπόλοιπο
Από τις φώτο των δύο ελληνικών που ανέβασε ο Θ.Ν αν ανοίξω την φωτεινότητα μου βγαίνει πάλι ότιι το χρώα του κόουλινκ είναι πιο σκούρο, οπότε θα έλεγα πάλι μαύρο κόουλινγκ με λινεν άτρακτο. βέβαια αυτό δεν αναιρείνα παίζει κάποιο ανοικτό πράσινο της γαλλικής αεροπορίας του ΑΠΠ. Δε ξέρω αν το έχει ψάξει ο Θ.Ν με τα λογισμικά που διαθέτει και τι άποψη έχει ο ίδιος κα ιάλλοι γ΄νώστες των θεμάτων. Εγώ θ έτινα προς λινεν-μαύρο και φυσικά γαλάζια εθνόσημα.
Απότην άλλη η φώτο των εληνικών(;) αιχμαλωτισμένων(;) από Τούρκους (πολύ καθαρά βρε παιδιά δεν είναι;) δείχνει άτρακτο και κοουλινγκ πολύ ανοιχτά χ΄ρωματα οπότε εκεί έχουμε λίνεν-αλουμίνιο;;;
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Ελιξ-ιριος στις Ιουνίου 24, 2011, 09:44:43 πμ
Τώρα είδα ότι υπήρχαν και Βρεττανικά Κωντρόν, βαμμένα με PC10.Από την άλλη, το Linen είναι κίτρινο χρώμα σωστά; ʼρα, είναι λογικό να βγαίνει πολύ σκούρο όταν το φωτογραφίζει κανείς με ορθοχρωματικό φίλμ :wink: Έτσι δεν είναι; Θείε Νώντα, εσύ τί λες;
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: dtg στις Ιουνίου 24, 2011, 09:50:28 πμ
ΤΥο λινεν ειναι ανοιχτο κιτρινο, αλλά διάβασα στο pdf που έστειλα ότι τα βάφανε και κίτρινα!!!
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Theios Nontas στις Ιουνίου 24, 2011, 01:10:29 μμ
Παράθεση
το Linen είναι κίτρινο χρώμα σωστά; ʼρα, είναι λογικό να βγαίνει πολύ σκούρο όταν το φωτογραφίζει κανείς με ορθοχρωματικό φίλμ
Σωστό, έτσι ακριβώς είναι.

Linen στις πτέρυγες και η άτρακτος ολόκληρη βαφόταν με ένα κιτρινωπό χρώμα που έμοιαζε πολύ με το linen.

Αυτό το βάψιμο θεωρώ το πιθανότερο για το Ελληνικό. (σε πολύ πιο ταλαιπωρημένη κατάσταση βέβαια και με ελληνικά εθνόσημα.)

Αλλες πιθανές παραλαγές:
 Το cowl  μαύρο ή άβαφτο αλουμίνιο.
H άτρακτος  blue-grey (?)
Δυστυχώς για το Ελληνικό μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε, με φωτογραφίες τόσο χαμηλής ποιότητας και ανάλυσης σαν αυτές που κυκλοφορούν στο νετ δεν βγαίνει εύκολα συμπέρασμα.
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Markpa στις Ιουνίου 24, 2011, 01:57:12 μμ
ʼρα τα εθνόσημα στις πτέρυγες φτανουν στα όρια της πτέρυγας μπρος πίσω. Δε φαντάζομαι να παίζει η πιθανότητα οβάλ εθνοσήμων όπως αυτό:
(αν θεωρηθεί παραβίαση πνευματικώ δικαιωμάτων ή διαφήσμιση παρακαλώ να αφαιρεθεί)
(http://www.postimage.org/)


Η άποψη μου είναι ότι τα εθνόσημα δεν είναι οβάλ. Πρέπει να είναι επισκευή των δύο υφασμάτινων πάνελ αριστερά και δεξιά χωρίς αυτά να έχουν επαναχρωματιστεί με το υπόλοιπο της κονκάρδας.
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Ελιξ-ιριος στις Ιουνίου 24, 2011, 02:12:33 μμ
Αυτό είναι το πιό πιθανό, άλλωστε το αεροπλάνο δείχνει λίγο "κουρασμένο", χρωματικά τουλάχιστον :wink:
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: dtg στις Ιουνίου 24, 2011, 05:38:39 μμ
Χμ αυτή η εξήγηση για τα εθνόσημα είναι αρκετά λογική,
Περί χρώματος: υποθέτω πως το λινεν και το κιτρινο είναι η πιο πιθανή εκδοχή. Ως προς το κόουλινγκ πάντως των ελληνικών C-GIII, όταν μεγεθύνω ή ανοίγω τη φώτο 2 ή αυξομοιώνω το κοντραστ το κόουλινγκ φαίνεται πιο σκούρο από την άτρακτο. Δε ξέρω τώρα με τα εργαλεία σου τι συμπέρασμα βγάζεις Θ.Ν. ;
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Ελιξ-ιριος στις Ιουνίου 24, 2011, 06:02:33 μμ
Θείε Νώντα, εγώ πάλι, δεν μπορώ να δώ το F7, αντίθετα βλέπω ένα μικροσκοπικό Ν, στην φωτογραφία "2". Είναι εύκολο να το επισημάνεις κάπως;
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Παύλος Τσέκας στις Ιουνίου 24, 2011, 06:47:07 μμ
Καλησπέρα σε όλους.

Το παρακάτω αντίγραφο της φωτογραφίας το Boissonas είναι ελάχιστα ποιό καθαρό:

(http://postimage.org/image/q7zs6omc/)

Κάτω απο το αριστερό χέρι του στρατιώτη και στο λευκό τμήμα του εθνοσήμου στο rudder, διακρίνεται κάτι, το οποίο μπορεί να είναι διακριτικό ή τα συρματόσχοινα του horn, αλλά κάλλιστα μπορεί να είναι και κάτι που κρατά ο ...λεβέντης!

Ο αριθμός 7 αναφέρεται στα κεφάλαια της Ιστορίας της Αεροπορίας (Β τόμος εάν θυμάμαι καλά) αλλά και στο Βιβλίο της IPMS Ελλάδος.

Η προσωπική μου γνώμη όσον αφορά στα χρώματα, είναι πως όλες οι υφασμάτινες επιφάνειες είναι βαμμένες με κάποιο ανοικτόχρωμο ecru (αρκετοί βέβαια ισχυρίζονται πως ήταν άβαφο πανί, όπως τα βρετανικά), ενώ όλες οι μεταλικές επιφάνειες είναι στο φυσικό τους χρώμα.

Εθνόσημα στις προβλεπόμενες θέσεις σε ανοικτό, "γαλλικό", γαλάζιο.

Το παρακάτω profile είναι του Τούρκου ερευνητή Mehmet Haluk Sevel, βασισμένο στην παραπάνω φωτογραφία.


(http://postimage.org/image/qh6jo3dw/)
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Ελιξ-ιριος στις Ιουνίου 24, 2011, 06:57:26 μμ
Τελικά δεν είναι "Ν" αυτό που έβλεπα... :(
Παύλο, μιλάμε ακριβώς για την ίδια λεπτομέρεια...Νόμιζα πως ήταν "Ν"....
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Theios Nontas στις Ιουνίου 24, 2011, 07:18:03 μμ
Αυτό βλέπω εγώ σαν F 7, μπορει να έχω και μεγάλη φαντασία  :mrgreen:
(http://www.mchost.gr/v/6803)

Αν είχαμε πάντως ένα καλό σκανάρισμα της φωτογραφίας θα ξεκαθάριζε το πράγμα.

Για το cowl πράγματι στη δεύτερη φαίνεται πιό σκούρο, πιθανό να ήτανε μαύρο, δεν νομίζω οτι παίζει ρόλο, ήταν ένα εξάρτημα που μπορούσε να αντικατασταθεί, επισκευαστεί, ξαναβαφτεί κλπ, θα μπορούσε να ήτανε και... μπλέ  :wink:
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Ελιξ-ιριος στις Ιουνίου 24, 2011, 07:37:05 μμ
Πιστεύω πως για το κάλυμμα του κινητήρα, η πιό "ασφαλής" επιλογή είναι κάποια μεταλλική απόχρωση...
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: Neptun στις Ιουνίου 27, 2011, 01:36:01 μμ
Γειά σας


Από την έρευνα που έχω κάνει για τα Γαλλικά ,τα χρώματα είναι French Beige ή ασπρο τα δε καλύματα των κινητήρων ήταν στα χρώματα της ατράκτου αλλά φαίνονται διαφορετικά στις φωτο λόγω της φύσης του
υλικού-πανι και μέταλο-.Στις μοίρες  βάφανε τα καλύματα  με διάφορα χρώματα .κάποιες πληροφορίες μιλάνε για μαύρα καλύματα σε πρώιμα α/φη.Πάντως το γαλλικό μπεζ είναι σίγουρο και απο την βιβλιογραφία αλλά και απο τα μουσεία όπως το Smisthonian.επίσης σίγουρο είναι οτι υπήρχαν α/φη βαμμένα άσπρα.Πάντως το μόνο σίγουρο για τα α/φη του 1ου ΠΠ είναι οτι δεν μπορείς ποτέ να είσαι σίγουρος για τίποτα :)



Neptun




 
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: dtg στις Ιουνίου 27, 2011, 02:12:20 μμ
Όταν μιλάς γαι μπεζ εννοείς αυτό το κιτρινωπό χρώμα που το αναφέρουμε πιο πάνω ως λίνεν;
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: gkontog στις Ιουνίου 27, 2011, 03:13:30 μμ
αλλά φαίνονται διαφορετικά στις φωτο λόγω της φύσης του
υλικού-πανι και μέταλο-.
Από όσα ξέρω ήταν διαφορετικά χρώματα. Το πρώτο ήταν βασισμένο σε cellulose και περιείχε σκόνη αλουμινίου και προοριζόταν για τα υφασμάτινα μέρη και το δεύτερο ήταν enamel, χωρίς σκόνη αλουμινίου, και προοριζόταν για τα μεταλλικά μέρη.
Τίτλος: Απ: Ελληνικό Caudron G.III
Αποστολή από: dtg στις Ιουνίου 27, 2011, 07:56:24 μμ

(http://postimage.org/image/16n7zr3qc/)