Modelclub.GR - Hellenic Scale modelling community
ΜΟΝΤΕΛΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ => Jet Αεροσκάφη => Jet: Γενική συζήτηση-Reference => Μήνυμα ξεκίνησε από: mmaker στις Μαΐου 24, 2005, 10:21:14 πμ
-
Να ξεκινήσουμε με τα χρώματα.
Σύμφωνα με τα επίσημα Federal Standard τα χρώματα που θα χρησιμοποιήσουμε είναι
FS 36307 Light Sea Grey
Humbrol:141 *
Xtracolor X134
-----
FS 35237 Dk blue/grey
Humbrol:145
Xtracolor X126
-----
FS 36251 Medium grey
8*Humbrol:64 + 3*Hu:156 + 1*Hu:106
Xtracolor X132
-----
FS 36270 Neutral grey
1*Humbrol:156 + 1*Humbrol:34
Xtracolor X133
* Να σημειώσουμε ότι το FS 36307 σε Humbrol 141 δεν κυκλοφορεί πια αφού η εταιρεία το κατήργησε πριν αρκετά χρόνια.Αν δεν βρείτε το αντίστοιχο Xtracolor X134,καλό θα ήταν να παίξετε με αναμείξεις διαφόρων γκρι.Δοκιμάστε διάφορες μίξεις των 64,147,129 όλα σε Humbrol.
Επίσης προσθέστε και κάποιο μπεζ.
Επίσης σε όλα τα χρώματα καλό είναι να προσθέτετε ένα μικρό ποσοστό απ τον άλλο κωδικό,ώστε στην τελική παραλλαγή να υπάρχει μια ομοιομορφία.
Πάμε τώρα να δούμε πως θα βάψουμε όσο πιο καλά μπορούμε το Viper μας.
Παραθέτω το σχέδιο παραλλαγής των F-16C
http://koti.welho.com/msolanak/f-16modelling2.html
Tο ιδανικό είναι να έχετε αερογράφο διπλής λειτουργίας ώστε να γίνει πολύ κοφτό σβήσιμο στα όρια των χρωμάτων.
Όμως υπάρχει και άλλος τρόπος για όσους δεν διαθέτουν κάποιον ακριβό αερογράφο.
Χρησιμοποιώντας ένα απλό Spray gun ή φθηνό αερογράφο μονής λειτουργίας,μπορείτε να κάνετε θαύματα!
Να τονίσω ότι ένα τέτοιο Spray Gun είναι στην ουσία αερογράφος εξωτερικής μίξης με περιορισμένες δυνατότητες ψιλής δέσμης.
Είναι όμως ένα απίστευτα χρήσιμο εργαλείο,κατάλληλο για όλους και πολύ βολική λύση για ψέκασμα μονόχρωμων καμουφλάζ και βερνικιών.
Όπως όμως θα δούμε παρακάτω, κάνει θαύματα με λίγη προσπάθεια.
Εκτός από τα χρώματα και τον αερογράφο με μια μπουκάλα αέρα,θα χρειαστείτε,μια ταινία μασκαρίσματος,έναν κόφτη,και Blue Tac.Το συγκεκριμένο είναι ένα υλικό σαν πλαστελίνη ή καλύτερα σαν τσίχλα,και χρησιμεύει στο να κολλάτε σημειώσεις.Θα το βρείτε σε καταστήματα γραφικών τεχνών και βιβλιοπωλεία.
Και ξεκινάμε το βάψιμο...
Ψεκάστε πρώτα το ανοιχτότερο γκρι.Αφήνετε να στεγνώσει καλά για 24 ώρες.Στην συνέχεια και βάση του σχεδίου παραλλαγής αρχίζετε να σχεδιάζετε τα όρια της παραλλαγής με ένα μαλακό μολύβι.
Στην συνέχεια και με κομμάτια Blue Tac, φτιάχνετε με τις παλάμες σας μικρά σκουληκάκια!!! :D Ναι,όπως φτιάχναμε όταν είμασταν μικροί!
Αυτά τα φιδάκια τα τοποθετούμε προσεκτικά στα σημεία που σημειώσαμε με μολύβι,θέτοντας έτσι ένα διαχωριστικό.
Αφού ολοκληρώσουμε το μασκάρισμα ενός χρώματος,συμπληρώνουμε τα σημεία που θέλουν προστασία από το spray με ταινία.Για μεγαλύτερες επιφάνειες χρησιμοποιείτε χαρτοταινία ή κομμάτια από ναυλον σακούλες με ταινία στα όρια τους.
Στην συνέχεια εκεί που κολλήσαμε τη Blue Tac,πιέζουμε προσεκτικά ώστε αυτή να πατηθεί.
Σκοπός είναι όταν ψεκάσουμε το επόμενο χρώμα να δημιουργηθεί με την βοήθεια της Blue Tac, ένα όριο με μικρό σβήσιμο του χρώματος όπως στο πραγματικό.
Αυτό θα γίνει αν ψεκάσετε ΚΑΘΕΤΑ στην επιφάνεια του μοντέλου,ή και με λίγη κλίση από τα μασκαρισμένα σημεία προς την άβαφτη επιφάνεια.
Αφού στεγνώσει καλά το χρώμα,συνεχίζουμε με το άλλο.
Εδώ θα πρότεινα να μην αφήσετε τη Βlue Tac πολύ καιρό γιατί μπορεί να σηκώσει χρώμα ή να το λερώσει.
Αν σας φοβίζει η όλη διαδικασία, δοκιμάστε το σε ένα παλιό μοντέλο πρώτα ή άλλη επιφάνεια.
Το μυστικό είναι να κατανοήσετε το εφέ του σβησίματος απ το overspray του αερογράφου σε σχέση με την Blue Tac.
Σημασία εχει επίσης,το πόσο θα πιέσετε την BT.Όσο περισσότερο τόσο πιο κοφτό σβήσιμο.
Επίσης μεγάλη προσοχή στο να μην τρέξει το χρώμα κάτω απ την ΒΤ.
Ψεκάζουμε πάντα με ελαφρά χέρια και όχι κοντινές αποστάσεις από το μοντέλο.
Δοκιμάστε και θα εκπλαγείτε με τα αποτελέσματα! :wink:
-
Ένα ακόμη πολύ καλό σχέδιο για F-16D Block 52, όπου εκτός της παραλλαγής,ενδιαφέρον έχουν και τα προειδοποιητικά,αλλά το σημαντικότερο η θέση και οι διαστάσεις των CFTs και της ράχης των ηλεκτρονικών(dorsal spine).
(http://img398.imageshack.us/my.php?image=148thf16dgreeceblock52wcftsdor.jpg)
-
Oraios Giorgo poly hrisimo. :wink:
Kind regards,
Kostas
-
πολύ καλό για όποιον θέλει να φτιάξει τις CFT σε όποια κλίμακα θέλει... :wink:
-
Oraios Giorgo poly hrisimo. :wink:
Kind regards,
Kostas
Να σου πω ότι είχα φάει τον κόσμο να βρω το λινκ σχεδόν την ημερομηνία που ήθελες να ξεκινήσεις τις CFTs, και τελικά είχα την φωτό σε άσχετο φάκελο αποθηκευμένη? :evil:
-
Ωραίος συνάδελφε... :wink:
-
Νομίζω πως κάπου την έχουμε ξαναβάλει εδώ μέσα... :wink:
-
Νομίζω πως κάπου την έχουμε ξαναβάλει εδώ μέσα... :wink:
ναι εγω την ειχα βαλει :wink:
-
Νομίζω πως κάπου την έχουμε ξαναβάλει εδώ μέσα... :wink:
ναι εγω την ειχα βαλει :wink:
Θα τρελλαθώ!!! Ήταν στο φόρουμ και δεν την είχα πάρει χαμπάρι?
Τόσο καιρό ήθελα να ξεκινήσω την ράχη... :evil:
-
http://www.modelclub.gr/viewtopic.php?t=95
μ'αρεσει που στο εν λογω τοπικ εχεις απαντησει κι ολας :!: :lol:
-
Η την είχα πάρει από κει,ή δεν την πήρα χαμπάρι καθόλου...Πιθανόν γιατί αν την είχα δει θα έκανα κολωτούμπες!
Εσύ θυμάσαι από που την βρήκες?
-
απο το site που την αντεγραψα :!: (δες ιδιοτητες της φωτο)
-
Βάφοντας λοιπόν με ακρυλικά της Gunze, πόσο χρόνο πρέπει να περιμένω για να στεγνώσουν και να μασκάρω για το επόμενο χρώμα;
Ρωτάω ωστε να μη γίνει καμιά ζημιά στο προηγούμενο χρώμα, χρησιμοποιόντας το ΒΤ και ταινίες μασκαρίσματος.
Έχω περάσει το πρώτο χρώμα, το Η324 {FS36307} και ψάχνω για το βέλτιστο τρόπο αναπαράστασης του κοφτού σβησίματος.
Σκέφτηκα να τυπώσω το σχέδιο σε χαρτί, να κόψω τα patterns του κάθε χρώματος και να τα χρησιμοποιήσω για μάσκες. Θα κάνω καλά ή όχι;
-
Mπράβο σου Γιώργη για την βοήθεια που μας δίνεις.
::icon_thumright:: ::eusa_clap::
-
Βάφοντας λοιπόν με ακρυλικά της Gunze, πόσο χρόνο πρέπει να περιμένω για να στεγνώσουν και να μασκάρω για το επόμενο χρώμα;
Ρωτάω ωστε να μη γίνει καμιά ζημιά στο προηγούμενο χρώμα, χρησιμοποιόντας το ΒΤ και ταινίες μασκαρίσματος.
Έχω περάσει το πρώτο χρώμα, το Η324 {FS36307} και ψάχνω για το βέλτιστο τρόπο αναπαράστασης του κοφτού σβησίματος.
Σκέφτηκα να τυπώσω το σχέδιο σε χαρτί, να κόψω τα patterns του κάθε χρώματος και να τα χρησιμοποιήσω για μάσκες. Θα κάνω καλά ή όχι;
Θα πρέπει να περιμένεις τουλάχιστον μια μέρα για να είσαι απόλυτα βέβαιος... Η σκέψη με το pattern είναι καλή, αν δε σε εμποδίσουν τα καμπύλα τμήματα του αεροσκάφους.
-
να πω και εγω οτι απο humbrol εχουμε
για το
FS 36251 Medium grey
το 140 το οποιο ειναι το36231 παρα πολυ συγγενικο χρωμα μια ιδεα πιο σκουρο οποτε το ανοιγουμε 1/10 με ανοιχτοτερο γκρι
-----
FS 36270 Neutral grey
αυτο ειναι το 126
αν και για καινουριο αφος το 128 36320 ειναι οπτικα πολυ καλο
για ακρυλικα υπαρχουν ετοιμα σε LIFE COLOR
FS36307 UA113
FS35237 UA145
FS36251 UA034
-
::salut::Eχω δοκιμασε ολλες τις εταιριες.Πιστευω πως τα LIFE COLOR ειναι τα ιδανικοτερα για την GHOST.Oσο για τις CFT εχει παρατηρησει κανεις πως εχουν αλλη τονικοτητα? :roll:
-
Αυτό είναι αποτέλεσμα της διαφορετικής χρήσης σε σχέση με το αεροσκάφος φορέα. Δεν τις φοράνε πάντα, οπότε, είναι λογικό να είναι λιγότερο φθαρμένες...
-
Στο F-5A, που ετοιμάζω σε παραλλαγή ghost, έβαψα το 36307 με το Η324 της Gunze, ενώ για τα άλλα δύο χρώματα θα χρησιμοποιήσω τα 126 & 132 της xtracrylics.
Στο GE Hobbies που πήγα για τα xracrylics, μου είπαν οτι το 134 καταργήθηκε... Είναι γεγονός ή απλά δεν το είχε;
Λέτε να κόψει το αυγολέμονο με τον συνδιασμό των Η324, 126 & 132;
Έχω επίσης στα κουτιά τους ένα F-16C Blk52+ της Kinetic και ένα F-16D Blk52+ της Hasegawa. Προτείνετε λοιπόν τα Lifecolor για την ghost; ::Help2::
Σε ποια περιοχή βρίσκουμε τα lifecolor; {Για να μη μας κατηγορήσουν για διαφήμηση}
-
Στο F-5A, που ετοιμάζω σε παραλλαγή ghost, έβαψα το 36307 με το Η324 της Gunze, ενώ για τα άλλα δύο χρώματα θα χρησιμοποιήσω τα 126 & 132 της xtracrylics.
Στο GE Hobbies που πήγα για τα xracrylics, μου είπαν οτι το 134 καταργήθηκε... Είναι γεγονός ή απλά δεν το είχε;
Λέτε να κόψει το αυγολέμονο με τον συνδιασμό των Η324, 126 & 132;
Έχω επίσης στα κουτιά τους ένα F-16C Blk52+ της Kinetic και ένα F-16D Blk52+ της Hasegawa. Προτείνετε λοιπόν τα Lifecolor για την ghost; ::Help2::
Σε ποια περιοχή βρίσκουμε τα lifecolor; {Για να μη μας κατηγορήσουν για διαφήμηση}
τρίγωνο - αν σκοπεύεις να μασκάρεις από πάνω τους primer γιατί σηκώνονται σχετικά εύκολα
-
Στο GE Hobbies που πήγα για τα xracrylics, μου είπαν οτι το 134 καταργήθηκε... Είναι γεγονός ή απλά δεν το είχε;
Λέτε να κόψει το αυγολέμονο με τον συνδιασμό των Η324, 126 & 132;
Φίλε μου και γώ ψάχνοντας το 134 στα xtracrylics δεν το βρήκα και έμαθα ότι δεν το βγάζει.Να σου πώ,δεν πιστεύω να χαλάσει το αυγολέμονο όπως λές,αλλά αν ''καίγεσαι''για τα ''σωστά χρώματα...xtracocor από Hannants ::icon_thumright::
...ή LifeColor από ''τρίγωνο'' ::icon_thumright::
-
Να ξεκινήσουμε με τα χρώματα.
Σύμφωνα με τα επίσημα Federal Standard τα χρώματα που θα χρησιμοποιήσουμε είναι
FS 36307 Light Sea Grey
Humbrol:141 *
Xtracolor X134
-----
FS 35237 Dk blue/grey
Humbrol:145
Xtracolor X126
-----
FS 36251 Medium grey
8*Humbrol:64 + 3*Hu:156 + 1*Hu:106
Xtracolor X132
-----
FS 36270 Neutral grey
1*Humbrol:156 + 1*Humbrol:34
Xtracolor X133
* Να σημειώσουμε ότι το FS 36307 σε Humbrol 141 δεν κυκλοφορεί πια αφού η εταιρεία το κατήργησε πριν αρκετά χρόνια.Αν δεν βρείτε το αντίστοιχο Xtracolor X134,καλό θα ήταν να παίξετε με αναμείξεις διαφόρων γκρι.Δοκιμάστε διάφορες μίξεις των 64,147,129 όλα σε Humbrol.
Επίσης προσθέστε και κάποιο μπεζ.
Επίσης σε όλα τα χρώματα καλό είναι να προσθέτετε ένα μικρό ποσοστό απ τον άλλο κωδικό,ώστε στην τελική παραλλαγή να υπάρχει μια ομοιομορφία.
Πάμε τώρα να δούμε πως θα βάψουμε όσο πιο καλά μπορούμε το Viper μας.
Παραθέτω το σχέδιο παραλλαγής των F-16C
http://koti.welho.com/msolanak/f-16modelling2.html
Tο ιδανικό είναι να έχετε αερογράφο διπλής λειτουργίας ώστε να γίνει πολύ κοφτό σβήσιμο στα όρια των χρωμάτων.
Όμως υπάρχει και άλλος τρόπος για όσους δεν διαθέτουν κάποιον ακριβό αερογράφο.
Χρησιμοποιώντας ένα απλό Spray gun ή φθηνό αερογράφο μονής λειτουργίας,μπορείτε να κάνετε θαύματα!
Να τονίσω ότι ένα τέτοιο Spray Gun είναι στην ουσία αερογράφος εξωτερικής μίξης με περιορισμένες δυνατότητες ψιλής δέσμης.
Είναι όμως ένα απίστευτα χρήσιμο εργαλείο,κατάλληλο για όλους και πολύ βολική λύση για ψέκασμα μονόχρωμων καμουφλάζ και βερνικιών.
Όπως όμως θα δούμε παρακάτω, κάνει θαύματα με λίγη προσπάθεια.
Εκτός από τα χρώματα και τον αερογράφο με μια μπουκάλα αέρα,θα χρειαστείτε,μια ταινία μασκαρίσματος,έναν κόφτη,και Blue Tac.Το συγκεκριμένο είναι ένα υλικό σαν πλαστελίνη ή καλύτερα σαν τσίχλα,και χρησιμεύει στο να κολλάτε σημειώσεις.Θα το βρείτε σε καταστήματα γραφικών τεχνών και βιβλιοπωλεία.
Και ξεκινάμε το βάψιμο...
Ψεκάστε πρώτα το ανοιχτότερο γκρι.Αφήνετε να στεγνώσει καλά για 24 ώρες.Στην συνέχεια και βάση του σχεδίου παραλλαγής αρχίζετε να σχεδιάζετε τα όρια της παραλλαγής με ένα μαλακό μολύβι.
Στην συνέχεια και με κομμάτια Blue Tac, φτιάχνετε με τις παλάμες σας μικρά σκουληκάκια!!! :D Ναι,όπως φτιάχναμε όταν είμασταν μικροί!
Αυτά τα φιδάκια τα τοποθετούμε προσεκτικά στα σημεία που σημειώσαμε με μολύβι,θέτοντας έτσι ένα διαχωριστικό.
Αφού ολοκληρώσουμε το μασκάρισμα ενός χρώματος,συμπληρώνουμε τα σημεία που θέλουν προστασία από το spray με ταινία.Για μεγαλύτερες επιφάνειες χρησιμοποιείτε χαρτοταινία ή κομμάτια από ναυλον σακούλες με ταινία στα όρια τους.
Στην συνέχεια εκεί που κολλήσαμε τη Blue Tac,πιέζουμε προσεκτικά ώστε αυτή να πατηθεί.
Σκοπός είναι όταν ψεκάσουμε το επόμενο χρώμα να δημιουργηθεί με την βοήθεια της Blue Tac, ένα όριο με μικρό σβήσιμο του χρώματος όπως στο πραγματικό.
Αυτό θα γίνει αν ψεκάσετε ΚΑΘΕΤΑ στην επιφάνεια του μοντέλου,ή και με λίγη κλίση από τα μασκαρισμένα σημεία προς την άβαφτη επιφάνεια.
Αφού στεγνώσει καλά το χρώμα,συνεχίζουμε με το άλλο.
Εδώ θα πρότεινα να μην αφήσετε τη Βlue Tac πολύ καιρό γιατί μπορεί να σηκώσει χρώμα ή να το λερώσει.
Αν σας φοβίζει η όλη διαδικασία, δοκιμάστε το σε ένα παλιό μοντέλο πρώτα ή άλλη επιφάνεια.
Το μυστικό είναι να κατανοήσετε το εφέ του σβησίματος απ το overspray του αερογράφου σε σχέση με την Blue Tac.
Σημασία εχει επίσης,το πόσο θα πιέσετε την BT.Όσο περισσότερο τόσο πιο κοφτό σβήσιμο.
Επίσης μεγάλη προσοχή στο να μην τρέξει το χρώμα κάτω απ την ΒΤ.
Ψεκάζουμε πάντα με ελαφρά χέρια και όχι κοντινές αποστάσεις από το μοντέλο.
Δοκιμάστε και θα εκπλαγείτε με τα αποτελέσματα! :wink:
Επειδη δεν εχω ξαναχρησιμοποιησει blu tack...μια ερωτηση:Μετα το βαψιμο,το blu tack το πεταμε ή καθαριζεται με καποιο υλικο?Και αν ναι,με τι?
-
Έχω την εντύπωση πως το πετάς μετά :wink:
-
Μερικά κομμάτια αν και βαμμένα μπόρεσα και τα ξαναχρησιμοποίησα με λίγο πλάσιμο πάλι :! :D
-
Να ρωτήσω κι εγώ κάτι: Με ποιό χρώμα βάφονται οι πυλώνες στις πτέρυγες του Block 50;
-
H308 της Gunze δε θυμάμαι όμως σε FS :(
-
Θενκ γιου Τζίμι! Δεν πειράζει για το FS, μου φτάνει το H308. ::salut::
-
H308 της Gunze δε θυμάμαι όμως σε FS :(
Αν δεν κανω λάθος είναι το FS 36375 ::salut::
-
Δικιο εχεις Νικολα. 36375 ειναι. Κ οι φορεις κ ενα σημειο στην εισαγωγη κ ενα πανελ στην κατω μερια μπροστα απο την εισαγωγη
-
Δικιο εχεις Νικολα. 36375 ειναι. Κ οι φορεις κ ενα σημειο στην εισαγωγη κ ενα πανελ στην κατω μερια μπροστα απο την εισαγωγη
Ευχαριστώ! ::salut::
-
Πολυ ωραιο θεμα,αν και για τα χρωματα θα ελεγα πως τα 100%σωστα ειναι αυτα της LIFE COLOR :wink: