Modelclub.GR - Hellenic Scale modelling community

ΜΟΝΤΕΛΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ => Αυτοκίνητα - Μηχανές - Φορτηγά => Auto: Υπό κατασκευή => Μήνυμα ξεκίνησε από: KonstantinF στις Μάιος 13, 2018, 12:46:36 μμ

Τίτλος: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Μάιος 13, 2018, 12:46:36 μμ
Καλημέρα φίλοι μου!

Για την επόμενη κατασκευή, άλμα τριπλούν στον χρόνο, στην κλίμακα και στο μέγεθος του οχήματος: Από την Mercedes 500 του 1935, των 5,5 μέτρων και των 5 λίτρων, στην 1:8, περνάμε στο Fiat 500F του 1968, των 3 μέτρων και του μισού λίτρου, στην 1:12. Αν προσθέσουμε και την αλλαγή κατασκευαστή του κιτ από την Pocher στην Italeri (με την οποία δεν είχα ασχοληθεί ποτέ έως τώρα…) το άλμα γίνεται τετραπλούν – ό,τι πρέπει για ένα τρελό καλοκαίρι!

(http://www.mchost.gr/v/24462)

Το Fiatάκι (γνωστό και ως Bambina) είναι από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της δεκαετίας του ’60. Στα 18 χρόνια της παραγωγής του, από το 1957 έως το 1975, κατασκευάστηκαν συνολικά 3,9 εκατομμύρια κομμάτια. Με 2,97 μέτρα μήκος και έναν κινητήρα των 0,479 κυβικών (στην πρώτη έκδοση) ήταν ένα φτηνό και πρακτικό μικρό αυτοκίνητο που θεωρείται ένα από τα πρώτα «αυτοκίνητα πόλης» που σχεδιάστηκαν εξαρχής επί τούτου.

Η έκδοση 500F με την οποία θα ασχοληθούμε, παρουσιάστηκε το 1965 διαδεχόμενη την 500D. Όπως και η 500D είχε τον βελτιωμένο δικύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα των 499 κυβικών που έβγαζε 17 ίππους, αλλά (μαζί με μια σειρά αισθητικών βελτιώσεων) είχε για πρώτη φορά πόρτες που άνοιγαν προς τα μπρος (δηλ. με τους μεντεσέδες στο μπροστινό φτερό) και όχι προς τα πίσω (τις λεγόμενες «πόρτες αυτοκτονίας»), καινούργιο πλαίσιο και μεγαλύτερο παρμπρίζ. Η παραγωγή του 500F διήρκεσε μέχρι το 1973 και ήταν το μοντέλο που πούλησε τα περισσότερα κομμάτια.

Το κιτ της Italeri τώρα είναι μια καινούργια παραγωγή (όχι Protar…) του 2017 με πλούσιο multi-media περιεχόμενο (συνολικά μέτρησα 335 κομμάτια):

(http://www.mchost.gr/v/24465)    (http://www.mchost.gr/v/24463)    (http://www.mchost.gr/v/24464)   

Τα πλαστικά δείχνουν πολύ καλή ποιότητα, άπειρη λεπτομέρεια, καθαρές γραμμώσεις και συνοδεύονται από ΡΕ (κυρίως για τα πατάκια!!!), ύφασμα για την οροφή, καλής ποιότητας χαλκομανίες, πλέγμα για το καπό της μηχανής, διάφορα καλώδια, ελατήρια και σωληνάκια. Στο τελειωμένο μοντέλο οι πόρτες και τα καπό μπρος και πίσω, οι αναρτήσεις και το τιμόνι είναι λειτουργικά (επιλογή δεξιοτίμονου / αριστεροτίμονου). Οι οδηγίες είναι λεπτομερείς και ξεκάθαρες (αν και ήδη στο πρώτο σκίτσο αντιστρέφει τις εργασίες για τιμόνι δεξιά / αριστερά – χρειάζεται προσοχή!), σε ένα καλαίσθητο βιβλιαράκι. Για τυχόν σκρατσιές (δεδομένης της λεπτομέρειας του κιτ μάλλον απίθανο) βρήκα στο διαδίκτυο original οδηγίες συντήρησης του 1969 με άπειρες φωτό αναφοράς – ασπρόμαυρες, αλλά δεν πειράζει… Περισσότερες λεπτομέρειες και η ποιότητα της εφαρμογής και η ευκολία της συναρμολόγησης θα φανούν στην πορεία.

Το πρώτο update σύντομα. Στο μεταξύ, δεδομένης της απειρίας μου με την Italeri, είμαι πρόθυμος δέκτης συμβουλών και υποδείξεων τυχόν συστηματικών προβλημάτων (ποιότητα πλαστικού, εφαρμογή…) στα κιτ αυτής της εταιρίας… Καλή Κυριακή!
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: ramfighter στις Μάιος 13, 2018, 01:45:27 μμ
Kαλή αρχή σε ένα πανέμορφο θέμα  ::thumbleft:: ::thumbleft::
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Μάιος 13, 2018, 02:02:11 μμ
Ευχαριστώ πολύ φίλε μου, να 'σαι καλά!
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: Voroshilov στις Μάιος 13, 2018, 05:03:03 μμ
Καλή αρχή σε ένα από τα καινούργια κιτ της Italeri που σύμφωνα με τις κριτικές, «φυσάει»!!
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Μάιος 13, 2018, 06:24:44 μμ
Ευχαριστώ πολύ! Ελπίζω να "φυσήξει" και ο υποφαινόμενος...
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: alex83 στις Μάιος 13, 2018, 10:08:13 μμ
Περιμένω πως και πως να δώ τι λέει αυτό το νέο κιτ της Ιταλερι!
Καλή αρχή Κωνσταντίνε! ::salut::
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Μάιος 14, 2018, 08:30:50 πμ
Ευχαριστώ πολύ Αλέξανδρε! Το κιτ είναι πολλά υποσχόμενο, ένα-δυο πρώτα δοκιμαστικά dry fit δεν δείχνουν σοβαρά προβλήματα...
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: opelcorsa-a στις Μάιος 14, 2018, 12:25:07 μμ
Καλη αρχη και καλο τελιωμα.Εχω το 500 Ν ου '58 σε 1/1 και ειναι τελιος διαφορετικο απο το F.Βεβαια το εχω παρει και εγω το κιτ αυτο αρα περιμενω με αγωνια την σηνεχεια.
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Μάιος 14, 2018, 01:57:33 μμ
Ευχαριστώ πολύ Φρέντη!
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Μάιος 15, 2018, 12:08:49 μμ
Σχετικά με το χρώμα, κι επειδή πολλά κομμάτια πλην του αμαξώματος (π.χ. πυρόφραγμα, ταμπλό, ...) βάφονται στο ίδιο χρώμα με αυτό, πρέπει να αποφασίσω τώρα. Βασικά προσανατολίζομαι προς το θαλασσί-μπλε. Δοκίμασα 3 διαφορετικά της Tamiya (AS-5, TS-23, TS-44 εξ αριστερών προς τα δεξιά) και περιμένω τη γνώμη σας, ιδίως του Φρέντη που είναι μάστορας στο 500ράκι. Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

(http://www.mchost.gr/v/24511)
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: Blitz-X στις Μάιος 15, 2018, 03:34:33 μμ
TS-23 δαγκωτό :!: :mrgreen:

 ::salut:: ::salut:: ::salut::
 ΜΦΧ
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: alex83 στις Μάιος 15, 2018, 03:56:42 μμ
Και εγώ το μεσαίο επιλέγω δαγκωτό...θα του πάει πολύ όπως το φαντάζομαι με ανοικτή την οροφή κιόλας! :wink: ::salut::
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Μάιος 15, 2018, 04:47:22 μμ
Ευχαριστώ φίλοι μου! Το μικρό πρόβλημα είναι ότι χρώματα παρόμοια με το TS-23 τα χρησιμοποίησε η Fiat για το 500 είτε το καλοκαίρι του 1960 (κωδ. 491) είτε μεταξύ Φεβρ. 1970 και Αυγ. 1971 (κωδ. 498), δηλ. κανένα το 1968. Οι οδηγίες της Italeri προτείνουν για μπλε είτε French Blue είτε Light Blue χωρίς άλλο προσδιορισμό... ::book::
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Μάιος 19, 2018, 11:45:32 πμ
Καλημέρα σε όλους!

Ο κυβος ερρίφθη και το όνομα αυτού (του χρώματος) Azzurro Acquamarina (κωδ. Fiat 433). Φυσικά το χρώμα δεν διατίθεται από την Humbrol ή την Tamiya, οπότε κατέφυγα σε custom made σπρέι εμπορίου για αυτοκίνητα 1/1. Σε σύγκριση με το AS-5 της Tamiya είναι πιο γλυκό και πιο ανοιχτόχρωμο. Για την σύγκριση και έλεγχο της ποιότητας βαφής βάφτηκαν το πυρόφραγμα και το μπροστινό διαχωριστικό:

(http://www.mchost.gr/v/24637)

Το χρώμα μελώνει όμορφα και ομοιόμορφα, με την ανάλογη προσοχή δεν κυλάει και στεγνώνει μέσα σε μια ώρα τόσο ώστε να επιτρέπει προσεκτικούς χειρισμούς. Την επόμενη βδομάδα θα βαφτούν και τα υπόλοιπα κομμάτια (αμάξωμα, πόρτες, καπό, ταμπλό, ...) και θα μείνουν να στεγνώνουν επί μέρες/βδομάδες, καθώς η εμπειρία από την Rolls έδειξε, ότι όσο κι αν μετά από μια μέρα φαίνεται στεγνό, το χρώμα εμπορίου δεν αντέχει την πίεση της συναρμολόγησης και οι δαχτυλιές είναι προγραμματισμένες. Ασκήσεις zen λοιπόν...

Στην κατασκευή τώρα: Με βάση τις οδηγίες ξεκίνησα από το σύστημα διεύθυνσης. Το κιτ δίνει όλα τα κομμάτια για ένα λειτουργικό σύστημα, ωστόσο ήδη στο dry fit φαίνεται ότι, καθώς λείπουν τα σημεία στήριξης στο πάνω μέρος, ο ατέρμονας δεν ακουμπάει καλά στο γρανάζι (άσε που έχει διατομή ελλειψοειδή...), οπότε ξεχνάμε τις ρόδες που στρίβουν από το τιμόνι :( .

(http://www.mchost.gr/v/24638)    (http://www.mchost.gr/v/24639)    (http://www.mchost.gr/v/24640)

Στη συνέχεια ετοιμάστηκαν τα αμορτισέρ (που περιέχουν ελατήριο για να προσομοιάζουν την επαναφορά του εμβόλου). Ωστόσο, καθώς όλο το υπόλοιπο μπροστινό σύστημα ανάρτησης είναι άκαμπτο (ελάχιστη ελαστικότητα του εγκάρσιου ελατηρίου), η όλη άσκηση εγκλωβισμού του ελατηρίου μέσα στον κύλινδρο για τα μπροστινά αμορτισέρ είναι μόνο για τον μαζοχισμό του μοντελιστή. Ετοιμάτηκε και η μπάρα διεύθυνσης και μερικά ακόμα κομμάτια μιας και περίσσευε η ώρα.

(http://www.mchost.gr/v/24641)    (http://www.mchost.gr/v/24642)    (http://www.mchost.gr/v/24643)

Καλό Σαββατοκύριακο!
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: nosdio στις Μάιος 19, 2018, 12:00:12 μμ
Παρακολουθω τις κατασκευες σου και πραγματικα ειναι αξιες αναφορας! Ευχομαι καλη αλλη αρχη και σε αυτο.
Να σου πω φιλικα τη γνωμη για το χρωμα μιας και ρωτησες ομως δημοσια, παντα με καλη προθεση.

Το μοντελο εσυ θα το χαρεις και θα το φτιαξεις-ειναι δικο σου, αλλα μηπως να εβαζες οντως το μεσαιο μπλε η ενα αλλο πιο ζωντανο χρωμα απο αυτο που διαλεξες.
Το αυτοκινητακι αυτο διακρινεται για τετοια χρωματα και προσφερεται για αυτο. Αυτο που διαλεξες θυμιζει νοσοκομειο και σοβιετικου τυπο κοκπιτ αεροσκαφων, ισως να πηγαινε σε καποιο VW αλλα οχι στο 500αρακι-σκεψου το. ::salut:: :wink:
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Μάιος 19, 2018, 01:47:07 μμ
Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και το σχόλιο σου για το χρώμα Γιάννη!

Από μια άποψη έχεις δίκιο, αλλά έχω κι εγώ επιχειρήματα για την επιλογή μου: Το αυτοκίνητο αυτό κατασκευάστηκε επί τούτου για να καλύψει δύο τομείς της αγοράς: Αυτοκίνητο πόλης από τη μια, και δεύτερο οικογενειακό αυτοκίνητο (βλέπε: αυτοκίνητο της μαμάς) από την άλλη. Αλλά και η εμπειρία μου από την Ελλάδα εκείνης της εποχής είναι ότι το 500ράκι ήταν επιλογή αρκετών (εύπορων) μπαμπάδων που αγόραζαν το πρώτο αυτοκίνητο στην κορούλα τους επί τη ενηλικιώσει... Με άλλα λόγια, ένα σημαντικό κομμάτι των οδηγών του 500 ήταν γυναίκες. Και το χρώμα που διάλεξα είναι "γλυκούλι", κοριτσίστικο κι ότι άλλο θες πες το. Το γεγονός ότι η Fiat είχε μονίμως στη γκάμα της κάποιο παρόμοιο χρώμα δεν είναι ασφαλώς τυχαίο...

Επομένως, φτιάχνω ένα "γυναικείο" μοντέλο κι ελπίζω μόνο στο τέλος να αντιστοιχεί στις αναμνήσεις που έχω!
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: nosdio στις Μάιος 19, 2018, 02:40:10 μμ
Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και το σχόλιο σου για το χρώμα Γιάννη!

Από μια άποψη έχεις δίκιο, αλλά έχω κι εγώ επιχειρήματα για την επιλογή μου: Το αυτοκίνητο αυτό κατασκευάστηκε επί τούτου για να καλύψει δύο τομείς της αγοράς: Αυτοκίνητο πόλης από τη μια, και δεύτερο οικογενειακό αυτοκίνητο (βλέπε: αυτοκίνητο της μαμάς) από την άλλη. Αλλά και η εμπειρία μου από την Ελλάδα εκείνης της εποχής είναι ότι το 500ράκι ήταν επιλογή αρκετών (εύπορων) μπαμπάδων που αγόραζαν το πρώτο αυτοκίνητο στην κορούλα τους επί τη ενηλικιώσει... Με άλλα λόγια, ένα σημαντικό κομμάτι των οδηγών του 500 ήταν γυναίκες. Και το χρώμα που διάλεξα είναι "γλυκούλι", κοριτσίστικο κι ότι άλλο θες πες το. Το γεγονός ότι η Fiat είχε μονίμως στη γκάμα της κάποιο παρόμοιο χρώμα δεν είναι ασφαλώς τυχαίο...

Επομένως, φτιάχνω ένα "γυναικείο" μοντέλο κι ελπίζω μόνο στο τέλος να αντιστοιχεί στις αναμνήσεις που έχω!

Καλα κανεις εγω την αποψη μου ειπα-εσυ αποφασιζεις, οπως και να εχει θα ειναι ενα ομορφο μοντελο στο τελος
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Μάιος 27, 2018, 11:18:00 πμ
Καλημέρα σε όλους και καλή Κυριακή!

Το εγχείρημα αποδεικνύεται δυσκολότερο απ' ό,τι φαινόταν στην αρχή... Υπάρχουν αρκετές ασάφειες ως προς το σημείο τοποθέτησης των κομματιών και ως προς την σωστή σειρά τοποθέτησης τους. Όπερ σημαίνει ότι χρειάζονται συνεχή dry fit και ελάχιστη εμπιστοσύνη στις οδηγίες. Το πλάνο βαψίματος της καρότσας πήρε καθυστέρηση καθώς πριν το βάψιμο πρέπει να ελεγχθεί η σωστή θέση των πορτών και των καπό. Οι πόρτες, αν και πολύ σωστές στην λεπτομέρεια τους, χρειάζονται πολλαπλές δοκιμές για να βρεθεί η σωστή θέση του επάνω μεντεσέ που θα επιτρέπει να ανοιγοκλείνουν:

(http://www.mchost.gr/v/24901)

Το κόλλημα του εσωτερικού πλαισίου στην πόρτα που βλέπετε στην φωτό ήταν "πρόωρο" και χρειάστηκε προσεκτικό ξεκόλλημα για επιδιόρθωση. Το καλό για την σταθερότητα του μοντέλου και το κακό για τέτοιες επιδιορθώσεις είναι ότι η ποιότητα του πλαστικού "δένει" πολύ καλά με την Contacta... Σ' αυτό το στάδιο είμαι τώρα...

Καθώς λοιπόν τα βάψιμο δεν προχωρούσε ασχολήθηκα με την μπροστινή ανάρτηση. No problems εδώ, ήρθαν όλα κι έδεσαν μια χαρά. Η μόνη αλλαγή είναι ότι σκοπεύω να αντικαταστήσω τους πριτσινωτούς πίρους που δίνει το κιτ με εξαγωνικές βίδες (που βρίσκονται καθ' οδόν από τις ΗΠΑ) - εξ ου και οι καρφίτσες στη θέση τους. Προστέθηκαν ακόμα το μπροστινό χώρισμα, η πεταλιέρα, το καλοριφέρ και κάτι ψιλά στο πυρόφραγμα πριν την εγκατάσταση του.

(http://www.mchost.gr/v/24902)    (http://www.mchost.gr/v/24903)    (http://www.mchost.gr/v/24904)    (http://www.mchost.gr/v/24905)

(http://www.mchost.gr/v/24906)    (http://www.mchost.gr/v/24907)     

Αυτά τα λίγα για σήμερα, η συνέχεια προσεχώς.
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: HARTMANN7 στις Μάιος 27, 2018, 01:10:29 μμ
Είσαι πάντως σεμηνάριο για αυτοκίνητα, πραγματικά!

Και η μεθοδολογία καθώς και οι γνώσεις (αυτο μετράει!)
Εργασία για μελλοντικούς αυτοκινητάδες!!!
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Μάιος 27, 2018, 02:25:27 μμ
Ευχαριστώ για τα καλά λόγια Γιώργο, αλλά υπερβάλλεις... Μπορεί η μεθοδολογία και οι γνώσεις να είναι καλές, αλλά δεν παύουν να 'ναι η θεωρία. Αυτό που μετράει στο χόμπι μας είναι η πράξη και το αποτέλεσμα και σ'αυτό υπάρχουν πάρα-πάρα πολλοί καλύτεροι από μένα!
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: alex83 στις Μάιος 27, 2018, 03:33:08 μμ
Και πάνω που είχα αρχίσει να ανησυχώ ότι δεν θα ποστάρεις λόγω τριημερου! :mrgreen:
Βλέπω έχει τις δυσκολίες του τελικά....ιταλέρι θα μου πεις και σε τέτοια κλίμακα είναι δυνατόν να μην έχει :? :?:
Το σασί απο κάτω με τί το έβαψες Κωνσταντίνε;Μαύρο;
Επίσης βλέπω έχει και αρκετά pinmarks που θα πρέπει να εξαφανιστούν.Ελπίζω μόνο να είναι σε εύκολα σημεία να μπορείς να στοκοτρίψεις!
 ::keep_mod::
Θα σε παρακολουθώ ανελλιπώς, ξέρεις τον λόγο :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ::salut::
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Μάιος 27, 2018, 07:31:45 μμ
Το σασί απο κάτω με τί το έβαψες Κωνσταντίνε;Μαύρο;
Μαύρο ματ. Οι πιτσιλιές είναι από το βάψιμο του επάνω μέρους με το θαλασσί. Στην αρχή είπα να ξαναπεράσω ένα χέρι μαύρο, αλλά μετά σκέφτηκα ότι έτσι δείχνει πιο "βρώμικο" (όχι ότι θα το βρόμιζα επί τούτου δηλαδή... ::glossa::)
Παράθεση
Επίσης βλέπω έχει και αρκετά pinmarks που θα πρέπει να εξαφανιστούν.Ελπίζω μόνο να είναι σε εύκολα σημεία να μπορείς να στοκοτρίψεις!
Υποθέτω ότι μιλάς για τα pin marks στις πόρτες. Όπως βλέπεις, στοκάρισα (εύκολα) μόνο όσο θα φαίνονται μετά... ::salut::
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Ιούνιος 02, 2018, 12:34:52 μμ
Παραγωγική η εβδομάδα που πέρασε, δεν μπορώ να πω...

Από τη μεριά του αμαξώματος ήρθαν εν τέλει οι πόρτες στα ίσα τους και το dry fit είναι ικανοποιητικό:

(http://www.mchost.gr/v/25105)    (http://www.mchost.gr/v/25104)

Το dry fit της καρότσας με το πάτωμα έδειξε σημεία "σύγκρουσης" των μεντεσέδων των πορτών με το πάτωμα και με το διαχωριστικό τοίχωμα του πορτ-μπαγκάζ οπότε έγιναν οι αναγκαίες διορθώσεις (δεξιά και αριστερά και στα δύο κομμάτια):

(http://www.mchost.gr/v/25106)    (http://www.mchost.gr/v/25107)

Το "σκάψιμο" στο πάτωμα θέλει προσοχή, καθώς το τοίχωμα είναι λεπτό και μπορεί να καταστραφεί ο θόλος. Τέλος αντικαταστάθηκε ο πλαστικός μεντεσές του μπροστινού καπό με σύστημα μεταλλικού πίρου που δεν κινδυνεύει να κολλήσει όταν βαφτεί, αφαιρέθηκαν οι ραφές του πλαστικού στα δύο πίσω φτερά και σκριμπαρίστηκαν οι ενώσεις των μπροστινών φτερών με τη μάσκα, οπότε είμαστε έτοιμοι για βάψιμο:

(http://www.mchost.gr/v/25109)    (http://www.mchost.gr/v/25108)

Το απολαυστικό μέρος της εβδομάδας το πρόσφερε η (χωρίς προβλήματα) κατασκευή του κινητήρα. Ως πρότυπο χρησίμευσε μια ωραία φωτογραφία του Neil Dowling που βρήκα στο διαδίκτυο:

(http://www.mchost.gr/v/25110)

Και ιδού το αποτέλεσμα:

(http://www.mchost.gr/v/25111)    (http://www.mchost.gr/v/25112)    (http://www.mchost.gr/v/25113)    (http://www.mchost.gr/v/25114)

(http://www.mchost.gr/v/25115)    (http://www.mchost.gr/v/25116)     

Ιδιοκατασκευές και βελτιώσεις σ' αυτό το επίπεδο ήταν η αλλαγή των μπουζοκαλωδίων του κιτ με άλλα κάπως λεπτότερα και η προσθήκη α) του μεταλλικού στεφανιού πάνω από το φίλτρο αέρα και β) του φίλτρου βενζίνης.

(http://www.mchost.gr/v/25103)    (http://www.mchost.gr/v/25102)

Αυτά για σήμερα, καλό ΣΚ!
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: alex83 στις Ιούνιος 05, 2018, 10:06:16 μμ
Πολύ ωραίες οι βελτιώσεις στον κινητήρα, και ότι θα σε ρωτούσα κιόλας γιατί τα μπουζοκαλώδια μου φάνηκαν διαφορετικά από του κιτ. Το στεφάνι πιστεύω εύκολα φτιάχνεται απο χαλκόσυρμα κατάλληλης διατομής και το φίλτρο βενζίνης επίσης δεν το βλέπω κάτι δύσκολο (για μένα πάντα μιλάω :mrgreen:).
Το καλό είναι οτι  δεν είχες άλλα θέματα, οπότε μένω ήσυχος. ::salut::
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Ιούνιος 06, 2018, 10:45:44 πμ
Το μόνο θέμα που έχω διαπιστώσει ως τώρα Αλέξανδρε είναι η προσαρμογή της καρότσας στο πάτωμα αφού προστεθούν οι πόρτες. Εξ ου και οι χειρουργικές επεμβάσεις...
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Ιούνιος 09, 2018, 01:25:12 μμ
Η εβδομάδα ξεκίνησε με βαψίματα. Όλα τα κομμάτια που φαίνονταν στην τελευταία φωτό του προηγούμενου update ασταρώθηκαν πρώτα με γκρι αστάρι Humbrol, τρίφτηκαν με βρεγμένα σφουγγαράκια 3Μ, περάστηκαν με άσπρο αστάρι Tamiya, ξανατρίφτηκαν με στεγνά σφουγγαράκια 3Μ και τελικά βάφτηκαν 2 χέρια με το τελικό χρώμα. Αυτή τη φορά που χρησιμοποιήθηκε το σωστό αστάρι (και που εξοικειώθηκα με της ιδιαιτερότητες του συγκεκριμένου εμπορικού σπρέι) το χρώμα έστρωσε πολύ καλά. Τώρα περιμένω δυο βδομάδες να στεγνώσει καλά πριν συνεχίσω με τα γυαλίσματα.

(http://www.mchost.gr/v/25438)    (http://www.mchost.gr/v/25439)

Στα ενδιάμεσα των βαψιμάτων ασχολήθηκα πρώτα με τις ρόδες. Για να στερεωθούν τα τάσια πάνω στις ζάντες, το κίτ δίνει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε ελάσματα ΡΕ και "ελάσματα" πλαστικά. Προτίμησα τα πλαστικά (πιο παχιά) για τις τέσσερις λειτουργικές ρόδες, καθώς εκεί θα καλυφθούν από τα τάσια, και ένα έλασμα ΡΕ για τη ρεζέρβα όπου αυτό φαίνεται. Τα λάστιχα είναι καλής ποιότητας και ελαστικότητας, δυστυχώς όμως δεν έχουν ανάγλυφο το "Pirelli" (προφανώς η Italeri σεν ήθελε να πληρώσει για το copyright...)  κι έτσι μένει μόνο το "Cinturato" για να υποδεικνύει περί τίνος πρόκειται.

(http://www.mchost.gr/v/25441)    (http://www.mchost.gr/v/25440)    (http://www.mchost.gr/v/25442)

Τέλος, βάφτηκαν τα καθίσματα και οι επενδύσεις των πλαϊνών με Humbrol Italian Red. H επιφάνεια αυτών των κομματιών είναι ελαφρώς "σαγρέ" και αποδίδει πολύ καλά την δερματίνη, καθώς το χρώμα, παρότι gloss δείχνει σατινέ. Έγινε ένα ελαφρό wash στις ραφές et voilà:

(http://www.mchost.gr/v/25443)    (http://www.mchost.gr/v/25444)    (http://www.mchost.gr/v/25445)

Η τελευταία φωτό έγινε ανάμεσα στα δυο χέρια βαψίματος και είναι dry fit απλώς για να δω πώς κολλάει το κόκκινο με το θαλασσί. Για το δικό μου γούστο είναι μια χαρά!  Καλό ΣΚ σε όλους!
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: alex83 στις Ιούνιος 09, 2018, 02:08:48 μμ
Ωραία έστρωσε το χρώμα Κωνσταντίνε!Το κόκκινο στην καμπίνα το ζωηρεύει πολύ, ευτυχώς δηλαδή αν λάβουμε υπόψιν το εξωτερικό χρώμα που διάλεξες.
 ::arrowred::Ποιος ο λόγος που αστάρωσες πρώτα με χαμπρολάκι και μετά με άσπρο ταμιγια? το humbrol επειδή είναι enamel και αρκετά ανθεκτικό μήπως;
 ::arrowred::Επίσης γιατί μετά το άσπρο αστάρι έτριψες ξανά με στεγνά σφουγγαράκια;
 ::arrowred::Τα σφουγγαράκια 3Μ τα βρίσκουμε εύκολα στο εμπόριο σε ένα κλασσικό χρωματοπωλείο δηλαδή;
Απορίες πολλές, αλλά να μάθουμε και τίποτα από τα σεμινάρια σου :mrgreen: :mrgreen: ::salut::
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Ιούνιος 09, 2018, 03:24:32 μμ
Ευχαριστώ πολύ Αλέξανδρε!
::arrowred::Ποιος ο λόγος που αστάρωσες πρώτα με χαμπρολάκι και μετά με άσπρο ταμιγια? το humbrol επειδή είναι enamel και αρκετά ανθεκτικό μήπως;
Το γκρι αστάρι (by the way είναι σπρέι ακρυλικό και όχι enamel) δημιουργεί το καλύτερο κοντράστ πάνω στις επιφάνειες και αναδεικνύει τις οποιεσδήποτε ατέλειες έχουν απομείνει. Το άσπρο (επίσης σπρέι - δεν δουλεύω καθόλου με αερογράφο) χρησιμοποιείται σ' αυτήν την περίπτωση ως δεύτερο χέρι αστάρι επειδή το τελικό χρώμα είναι ανοιχτόχρωμο, για να δώσει φως από μέσα. Ένας παραπάνω λόγος είναι ότι το πλαστικό είναι άσπρο, οπότε άσπρο αστάρι πάνω σε άσπρο πλαστικό... μπορεί να μείνουν σημεία ελλιπώς ασταρωμένα χωρίς να ξεχωρίζουν. Ενώ με την παρεμβολή του γκρι, έχουμε και για τα δύο χέρια βεβαιότητα για την πλήρη και ομοιόμορφη κάλυψη.
Παράθεση
::arrowred::Επίσης γιατί μετά το άσπρο αστάρι έτριψες ξανά με στεγνά σφουγγαράκια;
Διότι τα αστάρια δημιουργούν ματ επιφάνεια. Με το τρίψιμο με όλη τη σειρά των 3Μ και κατόπιν απαλό σαπούνισμα και ξέπλυμα, η επιφάνεια μένει ασταρωμένη, αλλά είναι τελείως λεία.
Παράθεση
::arrowred::Τα σφουγγαράκια 3Μ τα βρίσκουμε εύκολα στο εμπόριο σε ένα κλασσικό χρωματοπωλείο δηλαδή;
Εγώ τα αγοράζω από ένα χρωματοπωλείο αυτοκινήτων στο Κορωπί - πρέπει να έχουν όλα τα χρωματοπωλεία αυτοκινήτων. Βλέπε το ΡΜ που ακολουθεί.
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: Faethonas στις Ιούλιος 01, 2018, 07:34:00 μμ
Εχασα μερικα επεισοδια, ωραιες καμπυλες παντως του παει το ανοιχο χρωμα ::keep_mod::
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Ιούλιος 01, 2018, 07:37:47 μμ
Σαν τα χιόνια Κυριάκο! Ευχαριστώ για τα σχόλια! Πού ήσουν όλον αυτόν τον καιρό;
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Ιούλιος 01, 2018, 08:05:25 μμ
Καλησπέρα και καλό μήνα!

Στο διάστημα που πέρασε έγιναν κάμποσες δουλειές στα μηχανικά μέρη. Κατ' αρχήν δέθηκε ο κινητήρας με το πλαίσιο και προστέθηκε η πίσω ανάρτηση - λειτουργική αυτή:

(http://www.mchost.gr/v/26319)    (http://www.mchost.gr/v/26320)    (http://www.mchost.gr/v/26321)    (http://www.mchost.gr/v/26322)

(http://www.mchost.gr/v/26323)    (http://www.mchost.gr/v/26324)     

Προσοχή: Αυτό το στοιχείο του κιβωτίου ταχυτήτων (ξέρει κάποιος τί είναι; ) (http://www.mchost.gr/v/26325) "βρίσκει" στο πυρόφραγμα, εμποδίζοντας την καλή εφαρμογή. Αν σας συμβεί, ανοίξτε μια οπή 5 mm διάμετρο στο πυρόφραγμα για να του δώσετε τον αναγκαίο χώρο. Η τρύπα δεν θα φαίνεται, κρύβεται από το πίσω κάθισμα.

Στη συνέχεια ετοιμάστηκαν τα διάφορα καλούδια που περιέχονται στο κατ' ευφημισμό πορτ-μπαγκάζ (δεν νομίζω ότι χώραγε κάτι παραπάνω από ένα μικρό σακ-βουαγιάζ...) και συναρμολογήθηκαν στη θέση τους:

(http://www.mchost.gr/v/26327)    (http://www.mchost.gr/v/26328)    (http://www.mchost.gr/v/26331)    (http://www.mchost.gr/v/26332)

(http://www.mchost.gr/v/26333) 

Τέλος ετοιμάστηκε και μονταρίστηκε το ταμπλό (η βαφή στο χρώμα του αμαξώματος δεν έστρωσε ιδιαίτερα καλά εδώ, το ξέρω, αλλά ελπίζω ότι δεν θα φαίνεται πολύ...

(http://www.mchost.gr/v/26334)

Μερικές κατασκευαστικές παρατηρήσεις για το ταμπλό:

- Οι οδηγίες δίνουν χρώμα μαύρο ματ (!) για τα δύο λαμπάκια που βρίσκονται εκατέρωθεν του καντράν. Βάσει του φυλλαδίου συντήρησης το αριστερό είναι πράσινο (δείκτης λειτουργίας φλας) και το δεξί είναι μπλε (δείκτης λειτουργίας προβολέων).
- Οι διάφοροι διακόπτες του ταμπλό είναι του τύπου on-off (διακόπτες εναλλαγής, toggle switches). Οι καλουπωμένες προσομοιώσεις τους είναι τραγικές. Συνιστάται το "ξύρισμα" τους και η αντικατάστασή τους από aftermarket (π.χ. της Decalcas). Δυστυχώς εγώ είχα αυτήν την επιφώτιση πολύ αργά... :( .
- Το χρώμα του καντράν είναι λευκό. Προτίμησα (όπως και για το τιμόνι) αντί για pure white να τα βάψω με το racing white της Tamiya - μου φαίνεται ρεαλιστικότερο.

Τέλος, μιας και περίσσεψε λίγος χρόνος ετοίμασα και τα μπροστινά παράθυρα με τα χρωμιωμένα πλαίσια τους.

(http://www.mchost.gr/v/26337)    (http://www.mchost.gr/v/26338)

Αυτά για σήμερα, στο επόμενο σειρά έχει η διαμόρφωση του σαλονιού.
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: alex83 στις Ιούλιος 02, 2018, 09:37:50 μμ
Ωραία προχωράει Κωνσταντίνε, αναλυτικότατη παρουσίαση όπως πάντα, ευτυχώς για μένα (θα ξέρω και τί να προσέξω)!
Τα χρωμιωμένα μέρη των παραθύρων τα άφησες όπως τα δίνει η εταιρία;
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Ιούλιος 02, 2018, 11:50:14 μμ
Ευχαριστώ για τα καλά λόγια Αλέξανδρε.
Τα χρωμιωμένα μέρη των παραθύρων τα άφησες όπως τα δίνει η εταιρία;
Τα άφησα όντως έτσι όπως ήταν. Το εξωτερικό μέρος είναι πολύ καλό και δεν ήθελα να το χαλάσω. Το εσωτερικό έχει μερικές ατέλειες φινιρίσματος, αλλά καθώς οι πόρτες θα είναι μάλλον κλειστές... :wink:
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Ιούλιος 08, 2018, 12:30:04 μμ
Καλημέρα φίλοι μου!

Μικρό update λόγω ζέστης, μπάνιων κλπ. Όπως είχε προαναγγελθεί, η βδομάδα γέμισε με την κατασκευή και συναρμολόγηση του σαλονιού. Ιδού το αποτέλεσμα:

(http://www.mchost.gr/v/26625)    (http://www.mchost.gr/v/26626)    (http://www.mchost.gr/v/26627)    (http://www.mchost.gr/v/26628)

Μερικές παρατηρήσεις γι' αυτό το στάδιο:

- Τα διαβόητα πατάκια από ΡΕ είναι τελικά πολύ αληθηφανή αφού βαφτούν και περαστούν με μαύρο στεγνό πινέλο. Εφαρμόζουν πολύ καλά.
- Στό σχέδιο 24 των οδηγιών, διαφοροποιείται η δεξιοτίμονη από την αριστεροτίμονη εκδοχή. Ωστόσο αυτό αφορά μόνο την εγκοπή που πρέπει να γίνει για το πεντάλ του γκαζιού (στο κομμάτι 4ΡΕ ή στο κομμάτι 3ΡΕ αντίστοιχα, πάντα στο δεξιό άκρο).
- Το οποίο πεντάλ σύμφωνα με τις οδηγίες πρέπει να τοποθετηθεί στο σχέδιο 20, δηλ. πριν τα πατάκια. Αν γίνει αυτό, είναι αδύνατον να τοποθετηθεί το πατάκι του οδηγού. Είναι ωστόσο πολύ εύκολο να μπει το πεντάλ, αφού τοποθετηθούν τα πατάκια (σχέδιο 25).
- Τα μπροστινά καθίσματα είναι ανακλινόμενα. Η τοποθέτηση των αντίστοιχων μεντεσέδων (κομμάτια 13Α) όπως δείχνει το σχέδιο 26 των οδηγιών μοιάζει δύσκολη. Έλυσα το πρόβλημα κολλώντας τους μεντεσέδες πάνω στους πίρους της βάσης των καθισμάτων με απειροελάχιστο blue tac, το οποίο μετά την τοποθέτηση όλου του καθίσματος δεν εμποδίζει την ανάκλιση του.

Αυτά για σήμερα και νομίζω πως μπαίνουμε στην τελική ευθεία. Καλή Κυριακή!
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: alex83 στις Ιούλιος 09, 2018, 02:55:31 μμ
Τώρα που άρχισε να παίρνει μορφή έδειξε περισσότερο :wink:
Τα πατάκια πάντως μια χαρά έκατσαν όντως αν και pe...στεγνό πινέλο με τί χρώμα έκανες?ανοικτό μαύρο? ::salut::
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Ιούλιος 09, 2018, 11:35:27 μμ
Ευχαριστώ πολύ Αλέξανδρε! Το στεγνό πινέλο ήταν με semi gloss black της Tamiya, αλλά πολύ στεγνό!!!
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Ιούλιος 13, 2018, 08:31:16 μμ
Κι έτσι φτάσαμε αισίως στο τέλος... Συναρμολογήθηκαν οι πόρτες και το καπό της μηχανής...

(http://www.mchost.gr/v/26715)    (http://www.mchost.gr/v/26716)

... και τα υπόλοιπα ήταν ψιλοδουλειές με τις λεπτομέρειες: Χρώμια, τζάμια, φώτα μπρος και πίσω, πτυσσόμενη κουκούλα και μερικά τελευταία καλωδιάκια. Ιδού μια πρώτη φωτογραφία του αποτελέσματος:

(http://www.mchost.gr/v/26717)

Περισσότερες οπτικές γωνίες και αξιολόγηση του κιτ στα τελειωμένα, οσονούπω. Εδώ απομένουν οι φωτογραφίες στο κουτί - από βδομάδα. Πριν κλείσω ωστόσο το w.i.p. μερικές ακόμα παρατηρήσεις για τα τελευταία αυτά βήματα:

- Οι ασφάλειες στις πόρτες δεν βρίσκονται στα πλαίσια Η (όπως υποδεικνύουν οι οδηγίες) αλλά στο πλαίσιο F (για να μην ψάχνετε με τις ώρες, μιας και είναι μικροσκοπικές).
- Η καμπύλωση του παρμπρίζ στο επάνω μέρος είναι μικρότερη από την αντίστοιχη καμπύλωση του αμαξώματος - χρειάστηκε super glue για να "καθήσει". Επίσης το πάτωμα με τον κινητήρα και το πορτ-μπαγκάζ έχει μια ελαφριά καμπύλωση προς τα κάτω - κι εδώ έδρασε η Loctite για να κρατηθούν στη θέση τους οι ποδιές του αμαξώματος μπρος - πίσω - πλάι.
- Το κιτ δίνει την δυνατότητα η οροφή να γίνει κλειστή (με πλαστική προσομοίωση της κουκούλας - η εύκολη λύση - ή με ύφασμα) ή ανοιχτή (με ύφασμα). Επέλεξα την ανοιχτή επιλογή, όπου υπάρχουν μερικά θεματάκια: 1) Το ύφασμα πρέπει να κοπεί με πατρον την πλαστική προσομοίωση αφήνοντας 2 χιλιοστά περιθώριο γύρω-γύρω για να γίνει ένα ρέλιασμα (με βενζινόκολλα). 2) Το τόξο στήριξης (κομμάτι 69F) δεν πρέπει να κολληθεί στην άκρη του υφάσματος όπως δείχνει το σχέδιο 42 των οδηγιών, αλλά 2 χιλιοστά πιο μέσα. 3) Το κομμάτι 68F που σύμφωνα με τις οδηγίες (σχέδιο 41) χρησιμοποιείται μόνο για την επιλογή "υφασμάτινη κουκούλα κλειστή", μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την ανοικτή version (κολλημένο πάνω στο ύφασμα περίπου στη μέση) για να δίνει στήριξη, αν κάποιος κλείσει την κουκούλα.

Αυτά και καλό ΣΚ σε όλους!
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: Blitz-X στις Ιούλιος 13, 2018, 10:37:24 μμ
Απλά εξαιρετικό. Χίλια μπράβο ::thumbleft::

 ::salut:: ::salut:: ::salut::
 ΜΦΧ
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Ιούλιος 14, 2018, 07:49:30 πμ
Ευχαριστώ πολύ φίλε μου! Να 'σαι καλά...
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: alex83 στις Ιούλιος 14, 2018, 11:43:15 πμ
Εξαιρετικό Κωνσταντίνε, εύστοχες παρατηρήσεις!
Τα διάφανα τα πέρασες με future μήπως;ειδικά το παρμπρίζ για προστασία από την super glue που χρησιμοποίησες;
Επίσης wash εξωτερικά δεν έκανες, σωστά; ::salut::
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Ιούλιος 14, 2018, 05:49:39 μμ
Ευχαριστώ πολύ Αλέξανδρε! Σου εύχομαι να το 'φχαριστηθείς κι εσύ!
Τα διάφανα τα πέρασες με future μήπως;ειδικά το παρμπρίζ για προστασία από την super glue που χρησιμοποίησες;
Δεν χρησιμοποίησα τίποτε για τα διάφανα. Καθώς ο χώρος αερίζεται επαρκώς δεν υπάρχει κίνδυνος να θολώσουν...
Παράθεση
Επίσης wash εξωτερικά δεν έκανες, σωστά;
Δεν είμαι fan των wash παρά μόνο όπου χρειάζεται. Γενικά σε μεγάλες κλίμακες οι λεπτομέρειες αναδεικνύονται από μόνες τους, εκτός αν κάποιος θέλει να δείξει "φθορά". Επομένως no wash απ' έξω...
Τίτλος: Απ: Fiat 500F 1968 1:12 by Italeri
Αποστολή από: KonstantinF στις Ιούλιος 16, 2018, 11:28:24 πμ
Και τέλος, οι καθιερωμένες φωτογραφίες στο κουτί...

(http://www.mchost.gr/v/26836)    (http://www.mchost.gr/v/26837)    (http://www.mchost.gr/v/26838)    (http://www.mchost.gr/v/26839)

Άλλη μια φορά, καλό καλοκαίρι και καλή ξεκούραση!