Modelclub.GR - Hellenic Scale modelling community
ΕΡΓΑΛΕΙΑ, ΥΛΙΚΑ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΥ => Μοντελιστικές τεχνικές & Αρθρα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Stratos Mavroudis στις Μάιος 05, 2008, 10:39:27 πμ
-
Φίλοι καλημέρα
Καθώς διάβαζα ένα άρθρο στο MMI, για την κατασκευή ενός LEO 2A6,δοκίμασα την τεχνική του συγγεκριμένου μοντελιστή να χρησιμοποιήσει απλή λευκή κόλλα στο μοντέλο του γερμανικού άρματος για την τοποθέτηση των φωτοχαραγμένων κομματιών. Έβαλα σε εφαρμογή αυτό το ''κόλπο'' σε κάποιο από τα Τ55 μου και ''ω του θαύματος'' ΠΕΤΥΧΕ.
Α) Πλεονεκτήματα:
Απλώνεται έυκολα με οδοντογλυφίδα, αφήνει περιθώρια για μικροδιορθώσεις και το σημαντικότερο ίσως δεν αφήνει τα αντιαισθητικά σημάδια της κυανοακρυλικής στο μοντέλο και στα χέρια μας (μην ξεχνάμε ότι το ασετόν για την αφαίρεση των σημαδιών από το μοντέλο είναι καταστροφικό καθώς αφενός όπου πέσει ασπρογανιάζει το πλαστικό, αφετέρου δεν είναι και ότι καλλίτερο υλικό για να εισπνέεται) αφού φεύγει με απλό νεράκι χωρίς καθόλου ίχνη.
Ιδού το αποτέλεσμα...(πιστεύω οι φώτος να μην είναι πολύ σκοτεινές)...
(http://img241.imageshack.us/my.php?image=p1010892lj4.jpg) (http://img241.imageshack.us/my.php?image=p1010893oa1.jpg)
Βέβαια δεν γνωρίζω ακόμη πώς συμπεριφέρεται η άσπρη κόλλα σε δύσκολες κολλήσεις, όπως π.χ σε μεταλλικές καμπύλες σίτες σε καλάθι πύργου σύγχρονου άρματος μάχης. Θα δοκιμάσω και θα σας πω...
-
Ναι, το διάβασα κι εγώ και μου έκανε τρομερή εντύπωση το όλο θέμα. Το ζητούμενο Στράτο είναι κατά πόσο είναι ανθεκτική όπως είπες κι εσύ, σε πιο δύσκολα σημεία, με καμπύλες κλπ και όπου απαιτείται "δυνατή" κόλληση.
-
Ποιά είναι η "απλή λευκή κόλλα";
-
Ποιά είναι η "απλή λευκή κόλλα";
κοινή ΑΤΛΑΚΟΛ (αυτή που είναι σαν γιαούρτι :mrgreen: και προορίζεται κυρίως για κολλήσεις ξύλου)
-
Ναι αλλά άμα θες μια γρήγορη κόλληση τι γίνεται ? Η ΑΤΛΑΚΟΛ δεν στεγνώνει αμέσως, θέλει αρκετό χρόνο, μην πως σχεδόν 24 ώρες. Κι αν είναι η κόλληση να γίνει σε κάθετο σημείο πως συγκρατείς τα κομμάτια ?
-
Ναι αλλά άμα θες μια γρήγορη κόλληση τι γίνεται ? Η ΑΤΛΑΚΟΛ δεν στεγνώνει αμέσως, θέλει αρκετό χρόνο, μην πως σχεδόν 24 ώρες. Κι αν είναι η κόλληση να γίνει σε κάθετο σημείο πως συγκρατείς τα κομμάτια ?
Και γι αυτό υπάρχουν τρόποι ;)
Μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε και στη ρητίνη;;;;
-
Το "πρόβλημα" της κόλας αυτής, όπως και της κυανοακρυλικής, είναι ότι δημιουργεί ένα στρώμα συγκόλλησης ανάμεσα στα δυο υλικά (πλαστικό - μέταλλο) και δεν τα ενοποιεί (όπως πχ η υγρή κόλα στα πλαστικά). Αμφιβάλω πολύ για την τεχνική του ξένου συναδέλφου... και θα μου φανεί πολύ περίεργο μετά τα τεστ του Στράτου όντος να πιάσει.. συμφωνώ ότι η κυανοακρυλική δεν είναι και η ιδανική περίπτωση συγκόλλησης φωτοχαραγμένων γιατί λόγο του φιλμ που δημιουργεί με την παραμικρή επαφή (πχ με το πινέλο κατά την παλαίωση) τα μεταλλικά κομμάτια ξεκολλούν από το μοντέλο... πόσο μάλλον με μια κόλα όπως η ατλακόλ που δεν είναι και τόσο δυνατή...
Νομίζω ότι η ιδανική περίπτωση για κόλληση φωτοχαραγμένων πέρα από το soldering είναι μια σχετικά αργή εποξική δυο συστατικών.
-
είναι μια σχετικά αργή εποξική δυο συστατικών.
γιατί αργή...;;;
-
είναι μια σχετικά αργή εποξική δυο συστατικών.
γιατί αργή...;;;
Για να μπορείς να "φέρεις" τα κομμάτια στην σωστή θέση με ευκολία. Με την κυανοακρυλική κολλάνε αμέσως και δεν εχεις περιθώρια διόρθωσης.
-
Ναι, εννοώ, ότι υπάρχουν 3, 5, 15 και παραπάνω λεπτών... αυτή των 3 ή 5 λεπτών δε μας κάνει;
εγώ στιγμής χρησιμοποιώ μέχρι τώρα... :roll:
-
Αργή γιατί για να βάλεις πάνω στο μοντέλο ένα σορό φωτοχαραγμένα θα χρειαστείς αρκετή ποσότητα και επειδή η εποξικές είναι δυο συστατικών δεν θέλεις να κάνεις το mix κάθε τρεις και λίγο αλλά να έχεις μια ικανή ποσότητα έτοιμη που να μην σφίξει όμως μέσα σε 5 λεπτά!!!! Μια 20-30 λεπτών νομίζω ότι θα είναι οκ.
-
ωωω... οκ! Το πιασα ;) ::icon_thumright::
-
Εγώ πάντως με την πράσινη ΖΑΡ είμαι απόλυτα ικανοποιημένος!
-
Πιστεύω Νίκο ότι η εποξική κόλλα δύο συστατικών είναι καλλιτερο να χρησιμοποιείται σε μεγάλα ρητινένια κομμάτια (ασπίδια, μεγάλες μπαγκαζιέρες κ.λ.π.). Κυρίως λόγω χρόνου και όχι τόσο λόγω απόδοσης αντενδείκνυται η εποξική να χρησιμοποιείται σε μικρά και λεπτά κομμάτια ρητίνης. Πάντως το θέμα είναι ατέλειωτο. Πάντως 2-3 κομμάτια που κόλλησα σε δυσπρόσιτες περιοχές του πύργου στέγνωσαν και στάθηκαν μια χαρά, αλλά η αλήθεια είναι ότι τα πιασίματα είναι απαγορευτικά...
-
Η απλή και παροδοσιακή κόλα UHU (στο κίτρινο σωληνάριο) δεν κάνει?
-
Η απλή και παροδοσιακή κόλα UHU (στο κίτρινο σωληνάριο) δεν κάνει?
Αν κολλήσεις με Uhu και μετά απλά κοιτάξεις το κομμάτι, θα ξεκολλήσει...
-
Παίδες, :lol:
εκτιμώ ότι υπάρχει μια παρεξήγηση ή παρανόηση.
:wink:
Η εν λόγω "τεχνική" είναι ενας εναλλακτικος τροπος κόλλησης των photo-etched πανω στο πλαστικό και φυσικά αναφέρεται - όπως το εννοεί ο Νίκος - σε περιπτώσεις όπου το κομμάτι δεν θα έχει μετα μηχανική καταπόνηση, διοτι, διαφορετικά, με "το πρωτο" (πχ στο βάψιμο, στις φθορές κλπ.) θα το ψαχνεις στη μαυρη τρυπα που τραβαει - βασει του 2ου Νομου του Μέρφυ για το Μοντελισμό - όλα τα κομμάτια που σπάνε απο ένα κιτ.
Αντίστοιχο αποτέλεσμα εχω καταφερει πχ. και με ΜΕΚ (κόλληση επίπεδων κομματιών photo-etched πανω σε επιπεδη επιφάνεια πλαστικού). ::icon_thumright::
Σε ότι αφορά την εποξική που ανέφερε ο Νίκος, συμφωνώ αλλά θεωρώ την παχύρευστη υφή της και τον - αναγκαστικά - αργό χρόνο στεγνώματος, ως μειονέκτημα.
Η κόλληση με καλάι δεν "παίζει" σε ότι αφορά photo-etched + πολυστερινη.
Επίσης η UHU είναι εντελώς ακατάλληλη για την περίπτωση.
:mrgreen:
Εν κατακλείδι, θεωρώ ότι σε ότι αφορά photo-etched + πολυστερινη για απόλυτο αποτέλεσμα, η χρήση κυανακρυλικής κόλλας είναι μονόδρομος αρκεί να :
- έχει γίνει καλή προετοιμασία των κομματιών και δοκιμή της εφαρμογής τους (και καταλληλο τριμαρισμα),
- έχουμε καλής ποιότητας κόλλα (προσωπικά αποκλείω τις "απλές" τύπου Λόγκο που πουλάει το περίπτερο ή το supermarket και προτιμώ τις λεπτόρευστες κατηγορίας "ροζ" ΖΑΠ ή παρόμοιες)
- έχουμε ένα κομματάκι ατσαλόσυρμα πολύ ψιλό για την "μεταφορά" της κόλλας (μια μικρότατη σταγόνα που μπορεί να "μεταφερει" το συρμα) απο κάποιο σημείο που την εχουμε εναποθέσει (πχ. το ιδανικότερο είναι το "πίσω" χαρτί απο κάποιο αυτοκόλλητο, αυτό με τη λεία μη απορροφητική επιφάνεια, στο οποίο έχουμε "αφήσει 1-2 σταγόνες κόλλα) προσωρινά
- έχουμε μια λαβίδα με απορροφητικό χαρτάκι για να καθαρίζουμε αμέσως το περίσσευμα.
Ελπίζω να ξεκαθαρισε το πράγμα ::icon_thumright::
Σ.Σ.
-
Δυστυχώς δεν υπάρχει χρυσή λύση για τίποτα. Η κυανοακρυλική κόλλα είναι αναντικατάστατη. Γι'αυτό ακριβώς το λόγο έθεσα τη φράση "απαλλαγείτε από την κυανοακρυλική κόλλα'' εντός εισαγωγικών. Πάντως όταν τα κομμάτια δεν καταπονούνται ιδιαίτερα και πρέπει να τοποθετηθούν σε επίπεδες επιφάνειες, η απλή άσπρη κόλλα είναι ότι πρέπει. Η πρακτική εφαρμογή είναι που μετράει και όχι η θεωρία.
-
Αντί για άσπρη κόλλα,δοκιμάστε και το Krystal Klear της Microscale....
Πάντως για μέγιστη αντοχή,η εποξική είναι μονόδρομος!
Φυσικά και αναλόγως το κομμάτι,μια μίξη εποξικής/λεπτόρευστης κυανοακρυλικής είναι ότι καλύτερο με κόλλημα αρχικά με εποξική και πονταρισιές κυανοακρυλικής για να σταθεί το κομμάτι!
Τώρα τελευταία,δοκίμασα και με ρητίνη!!! :shock: ΝΑΙ όπως ακούσατε! ΚΑι σε κάποιες κολλήσεις αλλά και για βάρος σε ρύγχος που έβαλα τα μολυβένια σφαιράκια και έριξα ρητίνη για συγκολητικό υλικό!
-
Να σας πώ και 'γώ ενα κολπάκι που είδα στην Ιταλία.....λοιπόν στον πάγκο που κολλούσαν με "logo" είχαν ενα κεράκι αναμμένο 8) οχι για προσευχή στους "μοντελο-θεούς" αλλά γιατί με την ζέστη του κεριού "ανέβαιναν" προς τα επάνω οι αναθυμιάσεις του κυανίου απο την κόλλα :wink:
Προσωπικά αποφεύγω τα p.e. και δεν έχω χρησιμοποιήσει την τεχνική...αλλά ότνα πρέπει να βάλω p.e. απλά έχω ενα μικρό ανεμιστηράκι να φυσά προς το μοντέλο ώστε να "διώχνει" τις αναθυμιάσεις :roll: :roll:
-
επίσης είχα διαβάσει σε ένα περιοδικό ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και παρκετίνη...
-
::arrowred:: mmaker : ρητινη = εποξικη
::arrowred:: σε ότι είπα παραπάνω, να προσθέσω την απαραίτητη ύπαρξη accelerator, είτε ψεκάζοντας, είτε με πινελάκι
::icon_thumright::
Σ.Σ.
-
έχω ακούσει ότι οι επιταχυντές σε μορφή σπρέι μπορούν να επηρεάσουν το πλαστικό... ισχύει κάτι τέτοιο;
-
έχω ακούσει ότι οι επιταχυντές σε μορφή σπρέι μπορούν να επηρεάσουν το πλαστικό... ισχύει κάτι τέτοιο;
οι "απλοί" ή "κανονικοί", ναι είναι βλαβεροί για το πλαστικό.
υπάρχει ειδικός "zap kicker for plastics" που δεν επηρεάζει
Σ.Σ.
-
Εγω χρησιμοποιω την Gel της tamiya(Σωληναριο 3gr)!Η καλυτερη,δοκιμαστε την!! ::thumbleft:: ::thumbleft:: ::icon_thumright:: ::icon_thumright::
-
Ευχαριστούμε. salut
Όπως και να έχει καλή και χρήσιμη τεχνική! Θα την δοκιμάσω και εγώ...
-
Εποξική 2 συστατικών Araldit πορτοκαλί συσκευασία 90 δευτερολέπτων. Την χρησιμοποιώ στις φιγούρες που τραβάνε του θεού την καταπόνηση λόγω πιασιμάτων κατά το βάψιμο , αλλά και πιο πρίν και είναι μια χαρά. βαζεις λίγη τοποθετείς το κομματάκι και μετρας ως το 100 και παπαλα
θα με θυμηθείτε
Κώστας
-
Παιδιά εγώ βρήκα στα Carrefour μια υγρή logo της Loctike η οποία είναι με πινέλο :wink: :wink: Βέβαια το πινέλο είναι λίγο φαρδύ αλλά μετά απο πειραματισμούς έκανα το εξής, βούτηξα το πινέλο της συσκευασίας σε διαλυτικό για logo ώστε να μην "ξεραθεί" - ψαλίδισα την μυτη με ψαλιδάκι για νύχια - ξέπλενα με λίγο νερό και τώρα έχω κόλλα logo με πινελάκι τύπου Tamiya "πράσινη". Το καλυτερότερο είναι οτι το πινέλο ΔΕΝ ξεραίνεται εφ' οσον αφού κολλήσω το βουτήξω ξανα στην logo.
-
Logo 406...
Κολλάει τα πάντα... Εκτός από Teflon και κάποια πλαστικά συγγενικά, αλλά εκεί υπάρχει η αντίστοιχη της Logo.
Την χρησιμοποιώ εδώ και ένα χρόνο (6 χρόνια στην δουλειά) και είναι απλώς φοβερή...
-
Παιδιά εγώ βρήκα στα Carrefour μια υγρή logo της Loctike η οποία είναι με πινέλο :wink: :wink: Βέβαια το πινέλο είναι λίγο φαρδύ αλλά μετά απο πειραματισμούς έκανα το εξής, βούτηξα το πινέλο της συσκευασίας σε διαλυτικό για logo ώστε να μην "ξεραθεί" - ψαλίδισα την μυτη με ψαλιδάκι για νύχια - ξέπλενα με λίγο νερό και τώρα έχω κόλλα logo με πινελάκι τύπου Tamiya "πράσινη". Το καλυτερότερο είναι οτι το πινέλο ΔΕΝ ξεραίνεται εφ' οσον αφού κολλήσω το βουτήξω ξανα στην logo.
Διαλυτικό για logo? Τι είναι αυτό; ::dontknow::
-
Παιδιά εγώ βρήκα στα Carrefour μια υγρή logo της Loctike η οποία είναι με πινέλο :wink: :wink: Βέβαια το πινέλο είναι λίγο φαρδύ αλλά μετά απο πειραματισμούς έκανα το εξής, βούτηξα το πινέλο της συσκευασίας σε διαλυτικό για logo ώστε να μην "ξεραθεί" - ψαλίδισα την μυτη με ψαλιδάκι για νύχια - ξέπλενα με λίγο νερό και τώρα έχω κόλλα logo με πινελάκι τύπου Tamiya "πράσινη". Το καλυτερότερο είναι οτι το πινέλο ΔΕΝ ξεραίνεται εφ' οσον αφού κολλήσω το βουτήξω ξανα στην logo.
Διαλυτικό για logo? Τι είναι αυτό; ::dontknow::
Ειναι το "αντίδοτο" της κυανοκυριλικής. Διαλύει τις ενώσεις με κόλλα τύπου Logo.
Δύσκολα όμως το βρίσκεις.
-
Γιώργο φίλε μου είναι ενα βρωμερό υγρό που κάνει τις τύπου Logo απλά "αλοιφή" (ακόμα και μετά απο επιταχυντή :wink: ). Θυμάστε που είχα φέρει ενα μπουκαλάκι της Saratoga απο Ιταλία :?: :?: :?: Εεεεε λοιπόν κυκλοφορεί πλέον και στην Ελλάδα αντίστοιχο της UHU. Μαζί με τον Θανάση (Hummel) τα βρήκαμε (Logo + διαλυτικό) στα Carrefour
-
Εεεεε λοιπόν κυκλοφορεί πλέον και στην Ελλάδα αντίστοιχο της UHU. Μαζί με τον Θανάση (Hummel) τα βρήκαμε (Logo + διαλυτικό) στα Carrefour
...εγώ δεν ξέρω τίποτα!! ::eusa_naughty:: ::eusa_naughty:: :mrgreen: :mrgreen:
-
::devil023:: ::devil023:: ::devil023:: ::devil023:: ::icon_pai::
-
Εεεεε λοιπόν κυκλοφορεί πλέον και στην Ελλάδα αντίστοιχο της UHU. Μαζί με τον Θανάση (Hummel) τα βρήκαμε (Logo + διαλυτικό) στα Carrefour
...εγώ δεν ξέρω τίποτα!! ::eusa_naughty:: ::eusa_naughty:: :mrgreen: :mrgreen:
Άσε τα δεν ξέρω "λαμόγιο", αύριο πας σε ένα cartefour και μας φέρνεις στο Κιστόμπαρο.
-
Κιτσόμπαρο;! :shock:..τί είναι αυτό;!...που είναι αυτό;!... ::glossa:: ::glossa::
-
ο Παναγιώτης ξέχασε να σου πει ότι τα "σήκωσε" όλα και τα πουλάει τώρα στην 10πλάσια τιμή τους :mrgreen: :lol:!!!