ΜΟΝΤΕΛΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ => Ολοκληρωμένα Group Builds => MODELCLUB Group Builds => GB: British JETS => Μήνυμα ξεκίνησε από: balstaf87 στις Ιανουάριος 03, 2011, 12:30:12 πμ
Η δική μου συμμετοχή στο GB θα είναι αυτό το κιτ (http://s487.photobucket.com/albums/rr240/balstaf/SEPECAT%20Jaguar%20GR1/?action=view¤t=DSCN1566n.jpg) (http://s487.photobucket.com/albums/rr240/balstaf/SEPECAT%20Jaguar%20GR1/?action=view¤t=XX732_1979-1.jpg)
Λίγα λόγια για το κιτ: Το κιτ προσφέρει decals να φτιάξεις το GR1A ΧΧ732 (54Sqn) στην κλασσική δίχρωμη Grey – Green παραλλαγή ή ένα Γαλλικό “Α” ή την “International” έκδοσή του με τον αντίστοιχο κάθε φορά οπλισμό.
Το θέμα μου: Εγώ θα φτιάξω το κιτ Out-of-the-Box με την arctic παραλλαγή. Σύμφωνα με αυτά που βρήκα στο ιντερνετ σε φώτο αυτή η παραλλαγή “έχει φορεθεί” σε ασκήσεις στην Νορβηγία από όλους τους τύπους Jaguar (νομίζω και στα εκπαιδευτικά αλλά για αυτό δεν έχω βρει κάτι χειροπιαστό) και σε πολλές χρονιές. Οι περισσότερες φωτογραφίες είναι από αεροσκάφη της μοίρας 41(41 Sqn) με έδρα το Coltishall (http://en.wikipedia.org/wiki/No._41_Squadron_RAF). Νεώτερες φωτογραφίες δείχνουν και Jaguar με arctic της 54Sqn (http://en.wikipedia.org/wiki/No._54_Squadron_RAF) που συμμετείχαν σε αντίστοιχες ασκήσεις. Η παραλλαγή που “φορούσαν” μέχρι περίπου το 1996 ήταν είτε Dark Green-white (http://i487.photobucket.com/albums/rr240/balstaf/SEPECAT%20Jaguar%20GR1/jaguar_gr1_snow1-1.jpg) ή Dark grey-white (http://i487.photobucket.com/albums/rr240/balstaf/SEPECAT%20Jaguar%20GR1/jaguar_gr1_snow2-1.jpg), ενώ σε νεώτερες φωτογραφίες φαίνεται να χρησιμοποιείται μόνο η Dark Grey-white. Ουσιαστικά επρόκειτο για την “κλασική” παραλλαγή, στην οποία έβαφαν λευκό πάνω από το πράσινο ή το γκρι αντίστοιχα, δίνοντας έτσι την τελική απόχρωση. Δυστυχώς δεν μπόρεσα να βρω για ποιο λόγο υπήρχαν αυτές οι δύο παραλλαγές και τι διαφορετικό σκοπό εξυπηρετούσαν. :(
Το ΧΧ732 πέταξε πρώτη φορά στις 8/7/1975 και έπεσε σε ατύχημα στις 27/11/1986 με αποτέλεσμα το θάνατο του Αμερικάνου πιλότου του. Επειδή δεν είχε μεγάλη ζωή δεν υπάρχουν και πολλές πληροφορίες για τη συμμετοχή του σε ασκήσεις με arctic παραλλαγή. Έτσι, αποφάσισα να το κάνω εγώ να συμμετέχει! Θα φτιάξω λοιπόν το ΧΧ732 σε Dark Green-white arctic με "βαρύ" φορτίο. Μοναδικός μου φόβος είναι το δύστροπο λευκό enamel, που ελπίζω να μην προκαλέσει σοβαρα προβλήματα.
Μπορεί κανείς να με βοηθήσει να ερμηνεύσω αυτό τον πίνακα? (http://s487.photobucket.com/albums/rr240/balstaf/SEPECAT%20Jaguar%20GR1/?action=view¤t=weaponload.jpg)
Ο πίνακας είναι απλός... Σου λέει τι πάει σε κάθε πυλώνα και το μέγιστο αριθμό... Για παράδειγμα στον κοιλιακό φορέα μπορείς να βάλεις μόνο βόμβες μέχρι τρεις, στους εσωτερικούς των πτερύγων τρεις βόμβες ή δύο κάλαθους ρουκετών και στους εξωτερικούς μία βόμβα ή ένα βλήμα αα... ::salut::
Το αν τα κουβαλάει όλα μαζί είναι λίγο πολύπλοκο... Αυτό εξαρτάται από το βάρος που μπορεί να σηκώσει ως φορτίο το αεροπλάνο... Για παράδειγμα στον πίνακά σου μπορείς να κάνεις τον εξής συνδιασμό (στα γράφω σε πυλώνες από αριστερά προς τα δεξιά όπως βλέπεις τον πίνακα):
1 βόμβα - 3 βόμβες - 3 βόμβες - 3 βόμβες - 1 βόμβα.. Αλλά σαν φορτίο μου φαίνεται μεγάλο για το αεροπλάνο ή 1 βόμβα - 2 ρουκέτες - 3 βόμβες - 2 ρουκέτες - 1 βόμβα.. Και πάλι μοιάζει βαρύ... ή 1 ΑΙΜ9 - 1 ρουκέτα - 3 βόμβες - 1 ρουκέτα - ΑΙΜ9
Καλό θα ήταν να ψάξεις φωτογραφίες με διάφορες διαμορφώσεις οπλισμού να δεις τι χρησιμοποιούσαν συνήθως...
H κατασκευή προχωρησε εύκολα με μικρά προβλήματα εφαρμογής που διορθώθηκαν με τρίψιμο. Το σημαντικότερο πρόβλημα είναι ένα κενό που δημιουργήθηκε στην "κοιλία" του ααεροσκάφους στις εξαγωγές των κινητήρων από ενα κομμάτι σχήματος ανεστραμμένου "Τ".
Νομίζω θέλει ακόμα λίγη δουλειά με ντουκόχαρτο γι'αυτο και θα το πιάσω αμέσως.
Κατα τα άλλα έχουν γίνει οι μεγάλες υποκατασκεύες (cockpit, radar dome) και θα κοληθούν όλα μαζί αφου λυθεί το πρόβλημα με το κενό για να προχωρήσουμε σε βάψιμο.
Καλησπέρα! Προχωρώντας σήμερα την κατασκευή διαπίστωσα ένα σημαντικό λάθος του κιτ, που θα πρέπει να αναφερθεί:
Το κιτ δίνει τους Magic 550 και όχι τους AIM-9D!!! Τα βρεττανικά Jaguar δεν "φορούσαν" τους Magic. Το λάθος το επαναλαμβάνει και στις εσωτερικές φωτογραφίες του κιτ, όπου δείχνει το ολοκληρωμένο μοντέλο με Magic.
Χρησιμοποιήσα το Maskall και δεν ξέρω με τι να καθρίσω το πινέλο. Οι οδηγίες λένε για διαλυτικό κυτταρίνης(αν το αποδίδω σωστά cellulose thinner). Ποιο προιον είναι αυτό? Θα προτιμούσα κάτι που μπορώ να βρώ εύκολα γιατι δεν ξέρω αν το φέρνει εδώ στη Λαρισα.
Μόλις ξεμπλέξω λίγο με αυτό θα προχωρήσω σε βάψιμο. Σύντομα νεο update!!! Μείνετε συντονισμένοι!
Θεώρησε το πινέλο ως write off και πάρε ένα άλλο να συνεχίσεις! Κάποτε την πάτησα και εγώ και εκτοτε χρησιμοποιώ οδοντογλυφίδα για το άπλωμα του maskol...
Θεώρησε το πινέλο ως write off και πάρε ένα άλλο να συνεχίσεις! Κάποτε την πάτησα και εγώ και εκτοτε χρησιμοποιώ οδοντογλυφίδα για το άπλωμα του maskol...
Μπανιάρισα το αεροπλανάκι, κόλλησα τα τελευταία κομάτια και σχεδίασα με μολυβάκι την παραλαγή. Στη συνέχεια κόλλησα την καλύπτρα με λευκή κόλλα. Σειρά έχει το μασκάρισμα της καλύπτρας και άλλων λεπτομερειών για να αποφύγουμε σταξίματα στο βάψιμο. Update με φώτο σύντομα
Μια ερωτησούλα:
Για να απεικονιστεί το Dark Green(BS381c:641 με FS 34079) προτείνεται το εναμελ Humbrol 163. Φαίνεται όμως οτι το 163 έπαψε να βγαίνει και στο ίδιο FS αντιστοιχεί και το Humbrol 116.... Οπότε αναρωτιέμαι: Να το εμπιστευθώ? Τι άλλες επιλογές έχω?
Βαλαντη νομιζω οτι το 91 του παει καλυτερα.Δες και το 1710 της Testors ομως
Τι να σου πώ.... Για τεστορς εδώ στη Λάρισα λίγο δύσκολο.
Οι φωτο που έχω δείχνουν όλες ένα έτσι σκούρο πράσινο. Ο χρωματικός οδηγός που χρησιμοποιώ σαν reference (δες εδώ (http://www.paint4models.com/)) εξισώνει αυτά τα χρώματα σαν να είναι αντίστοιχα. :? :?
Τέλος πάντων προς το παρόν έχω ξεκινήσει με το λευκό και θα δούμε.
Επί της ουσίας τώρα. Ξεκίνησα με το λευκό της παραλλαγής(Revell 5 matt). Τα πράγματα εξελίχθηκαν όπως τα περιμενα!!! Το λευκό δεν έστρωσε καλά.... Ξεκίνησα αραιώνοντας με μερικές σταγόνες με white spirit για να αποφύγω διαρροές, μιας και το χρώμα μου φαίνονταν αρκετά ρευστό. Τελείωνοντας το βάψιμο διαπίστωσα οτι σε ορισμένα μέρη έιχε πέσει καλά σε άλλα είχε την εικόνα των φωτογραφιών.
Απογοητεύτηκα στην αρχή αλλά αποφάσισα να μην το βάλω κάτω. Και απόψε πέρασα ένα δεύτερο χέρι περισσοτερο αραιωμένο (10-12 σταγόνες διαλυτικού στο κυπελάκι που φαίνεται στην εικόνα). Προς το παρόν φαίνεται να διορθώθηκαν πολλά σημεία, αν και δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα αν δεν περάσουν μερικές ώρες.
Αυτά για απόψε. Περιμένω σχόλια και καμία συμβουλή. Αν χρειαστεί έιμαι διατεθειμένος να περάσω ένα τρίτο χεράκι το μοντέλο και έπειτα να προχωρήσω. Θα δούμε....
Κουράγιο μάστορα, θέλει γερά νεύρα το άσπρο. Όπως λέει ο Λάμπρος, δώσ' του ένα τρίτο χεράκι επίσης καλά αραιωμένο και βλέπεις τι άλλο θα χρειαστεί :wink:
Ωραίο βαλάντη! Όσο για το άσπρο εγώ το βρίσκω ok μέσα.Μονάχα περιμετρικά στο σχήμα της παραλλαγής θέλει άλλο ένα χεράκι να κάτσει το χρώμα ομοιόμορφα. Τα κενά στους αεραγωγούς πρόσεξε να καλύψεις την ένωση! καλή συνέχεια! ::salut::
Το κενό καλυφθηκε με MrSurfacer500. Έχω χρησιμοποιήσεις δύο στρώσεις στην περιοχή. Περιμένω να στεγνώσει και ανάλογα το αποτέλεσμα μπορεί να υπάρξει και τρίτη. Ευχαριστώ για την υπόδειξη παιδιά. Δεν την είχα προσέξει.... :oops: :oops: :oops:
Προς το παρόν προσπαθώ να επιδιορθώσω το αριστερό ουραίο πτερύγιο που μου ξεκόλλησε την προηγούμενη φορά την ώρα που τέλειωνα το βάψιμο.... :( :evil: :evil:
Το κενό στους αεραγωγούς καλήφθηκε με 3 χέρια MrSurfacer 500. Να αναφέρω οταν ακόμα ήμουν στην διδικασία του βαψίματος είχα τρίψει το χάσμα αυτό με ντουκόχαρτο και απλά ξέχασα να το περάσω στόκο... :oops: :oops: :oops: [IMGt]http://i487.photobucket.com/albums/rr240/balstaf/SEPECAT%20Jaguar%20GR1/Construction%20photos/dscn1722.jpg[/IMGt]
Έπειτα το "τρίτο χέρι", ή αλλιώς ένα wash λευκού χρώματος ::glossa::. Αραίωσα αρκετά το χρώμα και πέρασα σε όσα σημεία χρειάζοταν. Τα πράγματα φαίνονται σαφώς βελτιωμένα σε σχέση με το πρώτο χέρι και νομίζω οτι διορθώθηκε πολύ. Βέβαια, ίσως έχασα κάποιες λεπτομέρειες, τις οποίες ελπίζω με ένα wash ή κάτι, να τις αποκαταστήσω. Το τελικό αποτέλεσμα θα δείξει.
Σου έχει γιαουρτώσει λίγο το άσπρο - άτιμο χρώμα! Ελπίζω ότι το πράσινο θα "κλέψει" κάπως την εικόνα!
Το "γιαουρτώσει" νομίζω το περιγράφει σωστά :) Και εγώ το ίδιο περιμένω από το πράσινο
Όσον αφορά την καλύπτρα, είναι καλυμένη με maskoll και βαμένη με λευκο.
Είπα και γω!
Λοιπόν, νομίζω ότι το πρόβλημα με το άσπρο είναι (πέρα από θέματα αραίωσης κλπ) ότι προσπάθησες να φτιάξεις το pattern και έτσι μοιραία έκανες μικρές κινήσεις με γυρίσματα κλπ του πινέλου. Θα ήταν καλύτερα να έκανες ένα γενικό άσπρο με ωραίες πλατιές και "γρήγορες" πινελιές και μετά να έφτιαχνες με υπομονή το pattern με το πράσινο (μολύβι, οριοθέτηση με μικρό στρογγυλό πινελάκι, γέμισμα με πλατύ και τελικές διορθώσεις με μικρό πινελάκι). Θυμήσου το σε επόμενη κατασκευή.
Προς στιγμήν με κοψοχόλιασες και έτρεξα αμέσως να το ελέγξω! Είχα σκεφτεί να βάψω με σπρέυ όλο το μοντέλο λευκό και έπειτα απο πάνω το πράσινο. Όμως λίγο το οτι χρησιμοποιώ εναμελ, λίγο το οτι δεν βρήκα ακριβείς αποχρώσεις σε σπρεύ για το πράσινο σκέφτηκα να δοκιμάσω οτι θα έκανα και για ένα άλλο χρώμα.
Τέλος πάντων...Τώρα θα ξεκινήσω με το πράσινο και τα φορτία.
Θα αφήσω το πράσινο να στεγνώσει και θα διορθώσω όπου χρειάζεται για να πετύχω καλύτερο blending των χρωμάτων της παραλλαγής. Έπειτα βερνίκι gloss, dacals.....
Ευχαριστώ ακόμα μια φορά για τις επισημάνσεις Άρη!
Μόλις στεγνώσει το χρώμα καλά θα το πιάσω να διορθώσω μικροπροβλήματα.
Όσο για την ένωση...Η αλήθεια είναι οτι θεωρούσα οτι δεν θα αποτελούσε πρόβλημα, καθώς το χρώμα θα έκανε τη δουλειά του στόκου....Τέλος πάντων την επόμενη φορά εκτενές στοκάρισμα...
Μοντελάρω για να βελτιώνομαι...βελτιώνομαι για να μοντελάρω... ::glossa::
Άντε Βαλάντη και σε άλλα με υγεία. Ωραίο το άφος σου αν και μοντελιστικά έχει κάποια θεματάκια που θα τα ξεπεράσεις αν πάρεις αερογράφο :lol:
Αυτομάτως θα έχεις καλύτερα περιγράμματα μιας κ θα έχεις άλλες τεχνικές μασκαρίσματος (blue tack) λεπτότερο χρώμα (δε θα χάνεις λεπτομέρεια από το άφος)
Όσο αφορά τις ενώσεις και το στοκάρισμα θέλει περισσότερο υπομονή και επιμονή και αν αρχίσεις να βάφεις με αερογράφο ακομη περισσότερο μιας και οι παραμικρές ατέλιες θα φαίνονται Με τα decals τα πήγες μια χαρά. ::salut::
Για μένα είναι η δεύτερη φορά που συμμετέχω σε GB και μπορώ να πώ οτι τα πήγα αρκετά καλά για αρχάριος.
Μου δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσω κάποια καινούρια για μένα πράγματα και να μάθω πολλά:
Διασκέδασα αφάνταστα με την αναζήτηση πληροφοριών για το συγκεκριμένο αεροπλάνο και για την ιδιαίτερη παραλλαγή. Δεν συναντάς συχνά πολεμικό αεροσκάφος βαμένο άσπρο. Ήταν η πρώτη φορά που έψαξα το θέμα "εφαρμογή" και "στοκάρισμα". Χρησιμοποίησα σε σημεία, που υπήρχε ένα αρκετά μεγάλο χάσμα, το συνδυασμό κόλλας σωληναρίου και πολλών στρώσεων MrSurfacer500(..πολύ με ενθουσίασε αυτό το υλικό με τις χρήσεις του: στόκος, ασταρι..). Ξεγελάστηκα από σημεία που πίστευα οτι δεν θα φαίνονταν(ναι για την ένωση στα φτερά μιλάω... :() και έμαθα να κοιτάω πιο προσεκτικά το μοντέλο. Το τελευταίο σχόλιο του Amen-Αρη τα συνοψίζει όλα. Με παίδεψε πολύ το λευκό χρώμα στην παραλλαγή, το οποίο γιαούρτωσε και έκρυψε λεπτομέρεις του κιτ(ίσως να μην φαίνεται αυτό στις φωτο). Οπότε το θέμα αερογράφος είναι κάτι που θα το σκεφτώ πιο σοβαρά
Να ευχαριστήσω όλα τα παιδιά που ποστάραν τα σχόλια τους και τις παρατηρήσεις τους και με βοήθησαν όταν είχα σκαλώσει.
Και εδώ φίλοι μου σας χαιρετώ γιατί φεύγω αύριο να υπηρετήσω την μαμα-πατρίδα. Σαν αεροπλανάς που σέβεται τον εαυτό του ::glossa:: παρουσιάζομαι στην ΠΑ την Τρίτη. Περισσότερα όταν επιστρέψω από τη βασική με άδεια.
Συγχαρητήρια για την ολοκλήρωση του μοντέλου, είναι ωραίο να λες ότι ευχαριστήθηκες την κατασκευή και το ψάξιμο :wink: Δώσε σημασία στις παρατηρήσεις και θα έχεις βελτίωση (ακόμα και χωρίς αερογράφο, με λίγη προσπάθεια και υπομονή) :mrgreen: Καλή θητεία και με το καλό ξανά πολίτης :roll: ::salut::