Υπάρχουν πολλές τεχνικές για τεχνητή παλαίωση, να έχεις υπ' όψιν σου ότι ακόμη και οι κορυφαίοι μοντελιστές δεν τις χρησιμοποιούν όλες και σίγουρα δεν μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις όλες σ' ένα μοντέλο. Για να έχεις ρεαλιστικά αποτελέσματα πρέπει οπωσδήποτε να μελετήσεις φωτογραφίες του πραγματικού αεροπλάνου. Οι δύο δημοφιλέστερες τακτικές είναι το στεγνό πινέλο και το wash. Στεγνό πινέλο: αφού βουτήξεις ένα παλιο πινέλο σε χρώμα 20-30% πιο ανοιχτό της επιφάνειας που θα επεξεργαστείς το σκουπίζεις
έτσι ώστε να μην αφήνει σχεδόν καθόλου χρώμα στην χαρτοπετσέτα ακολούθως με απαλά διαδοχικά περάσματα του πινέλου στις ανάγλυφες επιφάνειες αυτού του χρώματος, πολύ διακριτική τεχνική περισσότερο για ανάδειξη λεπτομέρειας παρά για παλαίωση, μπορείς να κάνεις στεγνό πινέλο με χρώμα aluminium σε κάποια σημεία που παρουσιάζουν στάνταρ φθορές χείλη προσβολής πτερύγων σημεία που πατούσαν οι τεχνικοί κ.α. Wash: χρησιμοποιείται για την ανάδειξη της εγχάρακτης λεπτομέρειας του μοντέλου, βουτάμε το πινέλο σε υπερβολικά αραιωμένο πολύ σκούρο χρώμα το ακουμπάμε σε κάποιο σημείο με εγχάρακτη γράμμωση και το αφήνουμε να τρέξει μετά από μερικά λεπτά για να στεγνώσει με χαρτί ποτισμένο στο δυαλυτικό και στραγγισμένο περνάμε απαλά από όπου έχει ξεχειλίσει, το εφέ αυτό πρέπει να είναι αρκετά πιο έντονο στις κάτω επιφάνειες του αεροπλάνου. Κάτι που πρέπει να κάνουμε οπωσδήποτε αν δεν θέλουμε να φαίνεται σαν να βγήκε μόλις από το εργοστάσιο το αεροπλάνο μας είναι οι καπνιές των εξατμίσεων (γίνεται με αερογράφο ή ημίστεγνο πινέλο ή με σκόνες αγιογραφίας ή και γω δεν ξέρω πως αλλιώς) μπορείς να δοκιμάσεις διάφορες μίξεις χρωμάτων συνηθίζεται μαύρο , κόκκινο, καφέ και γκρι.
Προσωπικά αποφεύγω τρύπες κτλ γιατί το πλαστικό είναι πολύ δύσκολο στην επεξεργασία του.
Γενικά η δυσκολία είναι να παραμένεις διακριτικός και να μην κάνεις ζημιά στο μοντέλο, κατά τα άλλα όλα είναι θέμα φαντασίας.
Τα έντυπα που θα μπορούσαν να σε βοηθήσουν είναι υπο εξαφάνιση δοκίμασε μεταχειρισμένα μοντελιστικά περιοδικά ή έντυπα από ξένμους οίκους
Καλή διασκέδαση