Η ιστορία της "Αλεπούς" είναι μια ιστορία γεμάτη συμπτώσεις όχι μόνο για μένα αλλά και για το ίδιο το α/φος, καθώς θα δείτε παρακάτω.. Όλα ξεκίνησαν κατά τον Οκτώβριο του 2001. Καθώς βαριόμουν απίστευτα στην μονάδα (άνηκα στη ΜΑΦ, καμμία σχέση με αεροπλάνα...) είχα αγοράσει ένα μπλόκ ζωγραφικής για να περνάω την ώρα μου. Όπως είναι λογικό προτιμούσα να σχεδιάζω αεροπλάνα (αντί για νεκρή φύση...) με αποτέλεσμα πολύ σύντομα να αποκτήσω τη φήμη του "ζωγράφου" στην μονάδα. Δεν σας κρύβω οτι η ζωγραφική δεν μου αρέσει ιδιαίτερα αλλά αφου δεν μπορούσα να φτιάξω μοντέλα τότε, ήταν κάποιου είδους υποκατάστατο. Ένας πολύ καλός φίλος τότε, ο οποίος ήταν στη ασφάλεια της μονάδας (στο Διοικητήριο δηλαδή) με παρότρυνε να ζωγραφίσω κάτι για τον Διοικητή... Το ένα έφερε το άλλο και μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα βρέθηκα στο γραφείο του για να του δώσω το περίφημο σκίτσο... Για διαβολική μου τύχη εκέινο το διάστημα γινόταν οι συζητήσεις για την βαφή του επετειακού αεροσκάφους. Μια μέρα λοιπόν στα τέλη Οκτώβρη με καλέσαν στο Διοικητήριο για άλλη μια φορά... Πραγματικά δεν μπορούσα να φανταστώ τι με περίμενε... Για να μην τα πολυλογώ κατέληξα στην 340 όπου μίλησα με κάποιον χειρηστή (ο οποίος διέθετε προφανώς καλιτεχνική φύση) και μου έδειξε το παρακάτω σκίτσο.
Αυτή ήταν η πρόταση του (και μάλλον της μοίρας, αφού ήταν μάλλον η καλύτερη που διέθεταν εκείνη τη στιγμή ) για την Αλεπού... Αυτό που μου ζητήθηκε προφανώς ήταν να ζωγραφίσω την Αλεπού στο α/φος.
Επειδή όμως θα έμοιαζε πάρα πολύ με "Follow me" το αεροσκάφος, προσπάθησα να κάνω κάποια αντιπρόταση προκειμένου να επιτύχουμε καλύτερο αποτέλεσμα.. Μια ιδέα λοιπόν που είχα ήταν αυτή...
Να κρατήσουμε τη σκακιέρα aλλά να βάλουμε και ένα εθνόσημο στο ρύγχος για σπάσουμε την κιτρινίλα... Επειδή υπεύθυνη για την βαφή του αεροσκάφους είχε οριστεί η ΜΣΒ με έφεραν σε επαφή με τον μοίραρχο και με απέσπασαν από την μοίρα μου προσωρινά για να βοηθήσω με το project. Για άλλη μια φορά οι συμπώσεις βοήθησαν την εμφάνιση του α/φους. Παρών σε μία από τις συζητήσεις ήταν και ο Μανώλης Στεφανάκης, Υποσμηναγός τότε (νομίζω...), ο οποίος βλεποντας το παραπάνω σχέδιο ήρθε την επόμενη μέρα με αυτά τα σχέδια που μάλλον έφτιαξε στο Photoshop... Επωμένως τα εύσημα για αυτό το πολύ ωραίο βάψιμο ανήκουν αποκλείστικά σε αυτόν!!
Εκείνες τις μέρες έφτασαν με C-130 από την ΕΑΒ και δυο βαφείς (Ο κος Γιώργος του οποίου το επίθετο δεν θυμάμαι (προιστάμενος του βαφείου) και ο Γιώργος Μούτσης επίσης πολύ έμεπειρος (του οποίου τη θέση δεν θυμάμαι...) Μαζί του είχαν και δοχέια χρώματος κίτρινου (από τα Canadair) και μαύρο. Καθώς λοιπόν είχε αποφασιστεί την τελευτάια στιγμή η προσθήκη της σημαίας μας έλειπαν το λευκό και το μπλέ. Θυμάμαι χαρακτηρησατικά την συνομιλία που είχαν οι βαφείς με τον μοίραρχο της 340 λέγοντας του οτι δεν υπήρχε άμεσα διαθέσιμο κατάλληλο μπλέ για τη σημαία εκτός από αυτό του Mirage 2000 από την Τανάγρά. Η έγκριση δώθηκε με δεδομένη την έλλειψη χρόνου (ήμασταν μια εβδομάδα πρίν από την γιορτή της Αεροπορίας στην οποία η μονάδα ήθελε να παρουσιάσει το νέο αεροσκάφος)
Ξεκίνησαν λοιπόν οι εργασίες (πολύ εντατικά!!) ενώ παράλληλα σκεφτόμουν πώς να ζωγραφίσω την Αλεπού. Μου ζητήθηκε να κάνω κάτι σε cartoon.. Σας παραθέτω τις δοκιμές που έκανα καθώς και το τελικό σχέδιο. Αυτό ζωγραφίστηκε σε μία διαφάνεια και με την βοήθεια ενός projector προβλήθηκε στην ουρά του άφους όπου και ζωγράφισα το περίγραμμα προκειμένου να το "γεμίσω" με χρώματα.. αυτό έγινε όμως αρκετές μέρες αργότερα...)
Οι φωτο που ακολουθούν μάλλον μιλούν απο μόνες τους..
Κλείνοντας απλά ένα δυο σχόλια. Την Αλεπού την ζωγράφισα σε ένα μόλις πρωινό ενώ με περίμεναν για να μεταφέουν το αφος στο υπόστεγο που θα γινόταν η γιορτή. Την δεύτερη Αλεπού όπως προανέφερα την ζωγράφιασα στις 28 Νοεμβρίου, 2 μέρες πρίν από την τλελετή αναστολής λειτουργείας της μοίρας. Επίσης ζωγράφισα και τα αναμνηστικά που δώθηκαν, στα οποία παρουσιαζόταν ένα F-84G, ένα F84F και ένα Α7. Όταν μπορέσω θα σας το δέιξω και αυτό.. Νομίζω οτι το έχω αφήσει στην Κρήτη...
Τέλος τα μοιπόσημα στην άτρακτο ήταν αυτοκόλητα που παραγγείλαμε σε ένα τυπογραφείο στα Χανιά.
Πιστέυω οτι σας κάλυψα αρκετά. Περιμένω ερωτήσεις....