Αποστολέας Θέμα: Ελληνικό AVRO 504K στην Μικρασιατική Εκστρατεία  (Αναγνώστηκε 2934 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Ελιξ-ιριος

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2163
  • Age: 48
  • Τόπος: 3ο σύννεφο δυτικά...
Θέλοντας να συγκεντρωθούν εδώ όλες οι διαθέσιμες πληροφορίες για το Αβρο 504Κ, κάνω την αρχή εισάγοντας μιά φωτογραφία που είχε ανεβάσει και επιχρωματίσει ο Νεύραλ Ντρήμ

Μπορεί η διαχείρηση, και εφόσον συμφωνεί και ο Παυλος Τσέκας, να μεταφέρει εδώ το υλικό και τα σχόλια που ήδη γράφτηκαν σε άλλο θέμα;

Αποσυνδεδεμένος g_kandylakis

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 51
Απ: Ελληνικό AVRO 504K στην Μικρασιατική Εκστρατεία
« Απάντηση #1 στις: Μαΐου 04, 2011, 01:05:57 πμ »
ναι, αλλά είμαστε σε λάθος πίνακα, εδώ είναι για κατασκευές...

Αποσυνδεδεμένος Παύλος Τσέκας

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 183
  • Age: 51
  • Τόπος: Πεύκη
  • IPMS 706
Απ: Ελληνικό AVRO 504K στην Μικρασιατική Εκστρατεία
« Απάντηση #2 στις: Μαΐου 04, 2011, 01:09:25 πμ »
...γιατί θα το φτιάξει κανείς;
"Με την βοήθειαν του Θεού, τας ευχάς του Βασιλέως μας και εν ονόματι του Δικαίου, πλέω μεθ' ορμής ακαθέκτου και με την πεποίθησιν της νίκης κατά του εχθρού του Γένους."   

Αποσυνδεδεμένος Ελιξ-ιριος

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2163
  • Age: 48
  • Τόπος: 3ο σύννεφο δυτικά...
Απ: Ελληνικό AVRO 504K στην Μικρασιατική Εκστρατεία
« Απάντηση #3 στις: Μαΐου 04, 2011, 01:27:10 πμ »
...γιατί θα το φτιάξει κανείς;
Έχω ήδη αρχίσει το κίτ της Αιρφιξ :mrgreen: :mrgreen:, αλλά χρειάζομαι υλικό και συμβουλές-εικασίες-ο,τι νά'ναι :mrgreen: :mrgreen:

Αποσυνδεδεμένος Παύλος Τσέκας

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 183
  • Age: 51
  • Τόπος: Πεύκη
  • IPMS 706
Απ: Ελληνικό AVRO 504K στην Μικρασιατική Εκστρατεία
« Απάντηση #4 στις: Μαΐου 04, 2011, 01:31:32 πμ »
...γιατί θα το φτιάξει κανείς;
Έχω ήδη αρχίσει το κίτ της Αιρφιξ :mrgreen: :mrgreen:, αλλά χρειάζομαι υλικό και συμβουλές-εικασίες-ο,τι νά'ναι :mrgreen: :mrgreen:

Για περίμενε λίγο, ο Sir Peter Jackson έχει κέφια  :wink:


Καληνύχτα!
"Με την βοήθειαν του Θεού, τας ευχάς του Βασιλέως μας και εν ονόματι του Δικαίου, πλέω μεθ' ορμής ακαθέκτου και με την πεποίθησιν της νίκης κατά του εχθρού του Γένους."   

Αποσυνδεδεμένος Corto

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1725
  • Τόπος: San Mateo, CA
Απ: Ελληνικό AVRO 504K στην Μικρασιατική Εκστρατεία
« Απάντηση #5 στις: Μαΐου 04, 2011, 01:38:47 πμ »

...ακριβώς! Όπως επίσης και για τα Breguet 14 A2/B2!
Να'στε πάντα καλά,
Γιάννης (IPMS Hellas 594 - IPMS USA 44615)

Αποσυνδεδεμένος Ελιξ-ιριος

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2163
  • Age: 48
  • Τόπος: 3ο σύννεφο δυτικά...
Απ: Ελληνικό AVRO 504K στην Μικρασιατική Εκστρατεία
« Απάντηση #6 στις: Μαΐου 04, 2011, 01:42:17 πμ »
Παιδιά πάω για ύπνο, γιατί άν συνεχίσουμε έτσι
...ακριβώς! Όπως επίσης και για τα Breguet 14 A2/B2!
...θα αυτοπυρπολυθώ!  ::badgood::Καληνυχτούδια  ::salut:: ::salut:: ::salut::

Αποσυνδεδεμένος Ελιξ-ιριος

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2163
  • Age: 48
  • Τόπος: 3ο σύννεφο δυτικά...
Απ: Ελληνικό AVRO 504K στην Μικρασιατική Εκστρατεία
« Απάντηση #7 στις: Μαΐου 04, 2011, 10:45:35 μμ »
Ανεβάζω εδώ και την φωτογραφία που μας έδειξε ο Παύλος Τσέκας:

και εάν μου επιτρέπετε μιά ερώτηση για τα χρώματα τόσο του ΝΑΥ51, όσο και του ΝΑΥ 54.
Προσωπικά στο ΝΑΥ 51 θα τολμούσα να πώ πως είναι βαμμένο στο χρώμα του αλουμινίου...

Αποσυνδεδεμένος Παύλος Τσέκας

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 183
  • Age: 51
  • Τόπος: Πεύκη
  • IPMS 706
Απ: Ελληνικό AVRO 504K στην Μικρασιατική Εκστρατεία
« Απάντηση #8 στις: Μαΐου 05, 2011, 12:42:35 πμ »
Καλησπέρα σε όλους,

    Στην προσπάθεια να παραθέσω όσα περισσότερα στοιχεία γνωρίζω για την δράση των Ελληνικών AVRO 504K, επιτρέψτε μου να πάρουμε τα πράγματα λίγο απ΄την αρχή (...μιας και  αποπροσανατολίσαμε το νήμα του Neautral Dream για το Gaudron G.III, βλέπε: http://www.modelclub.gr/forums/index.php/topic,18742.0.html).
Θα παρακαλούσα όποιον άλλον φίλο έχει πληροφορίες ή ακόμα καλύτερα φωτογραφίες να τις μοιραστεί μαζί μας, ώστε να υπάρξει μια εποικοδομητική κουβέντα ...έστω και ηλεκτρονική.
  Σύμφωνα με τον «ʼγιο» J.M.Bruce, μετά το τέλος των επιχειρήσεων του Α'ΠΠ, στην Ελληνική ΝΑΥ, παραχωρήθησαν τα εξής α/φη:
AVRO 504K s/n:  H3048, H3049, H3052, H3053, H3054, H3055, με κινητήρα Gnome Monosoupape.
Και: AVRO 504K s/n: H9687, H9716, H9725, H9730, H9734, H9746 με κινητήρα Clerget.

Είναι πολύ πιθανόν να υπήρξαν και άλλες παραδόσεις ή αγορά και άλλων αεροσκαφών.
  Κατά τις επιχειρήσεις στην Μικρά Ασία, σίγουρα έδρασε μικρός αριθμός των παραπάνω, 2-3 α/φη,  με σίγουρη την δράση του NAY 54 (ίσως να είναι το H9711 που εικονίζεται στο ατύχημα στο Ushak ).
  Το ΝΑΥ 54 συμμετείχε στις έρευνες για την ανεύρεση του DH9, NAY 82 του Ανθχου Μοσχοβίνου, που είχε καταπέσει στο Τουλού Μπουνάρ στις 5.8.21  ( το πλήρωμα είχε συλληφθεί και παρέμεινε σε τουρκικές φυλακές εως το τέλος της εκστρατείας)  
Το ΝΑΥ 51, που απεικονίζεται στην πρώτη φωτογραφία του thread, έχει κάνει αναγκαστική στην Δεκέλεια το 1920. Μια άλλη φωτογραφία του συμβάντος είναι και η παρακάτω:




Φαίνεται καθαρά ο κινητήρας clerget, πράγμα που κατατάσσει το αεροπλάνο σε αυτά με s/n H9XXX.

Χρώματα -σήματα Θεωρώ πως τα χρώματα είναι τα κλασικά για τα AVRO του ΑΠΠ, δηλαδή  PC 10 σε όλες τις  επιφάνειες και CDL στις κάτω επιφάνειες των πτερύγων (κυρίως και stabilizer) και μαύρο ρύγχος, όπως το αεροσκάφος που εικονίζεται στο βιβλίο της IPMS Ελλάδος.
Ή ο χρωματισμός των αεροσκαφών που φαίνονται στις παραπάνω φωτογραφίες δηλαδή, ολόκληρη άτρακτος CDL με μαύρο ρύγχος, και PC 10 στις άνω επιφάνειες  των κυρίως πτερύγων και του ουραίου. Το ανοικτό χρώμα της ατράκτου φαίνεται καλύτερα στην παρακάτω φωτογραφία του AVRO που πήγε για...τρύγο!



(edit 05.05.11: εάν και η φωτογραφία προέρχεται απο Ελληνική ιδιωτική συλλογή, ωστόσο δεν γνωρίζω απόλυτα εάν πρόκειται για Ελληνικό αεροσκάφος σε αμπέλι της Ελληνικής ηπειρωτικής ή Μικρασιατικής γής, θα μπορούσε κάλλιστα να είναι αμπέλι στη Γαλλία ή Βέλγιο. Εάν κάποιος μπορεί να επιβεβαιώσει την Ελληνικότητα της φωτογραφίας, θα ήταν ευπρόσδεκτος, by the way, δείτε ότι στην αριστερή πτέρυγα υπάρχει μόνον τμήμα του εθνοσήμου στο aileron και μάλιστα διαφορετικό απο αυτό της δεξιάς πτέρυγας).

Τα σήματα θεωρώ πως παρέμειναν βρετανικά (roundels και  rudder stripes) με white outline στα cockades.    Eάν θα δείτε ο εσωτερικός κύκλος έχει διαφορετική απόχρωση. Δεν αποκλείεται βέβαια το γεγονός να είναι βαμμένος με μπλέ χρώμα άλλης απόχρωσης (...εγώ πάντως όταν θα το φτιάξω θα του βάλω ελληνικά cockades σίγουρα στην άτρακτο, όπως φαίνεται στο ΝΑΥ 51)
 Οι παραπάνω σκέψεις μου περιέχουν πολλά ίσως, μάλλον, θεωρώ κ.λ.π, Μην ξεχνάτε πως τα πάντα συνέβησαν 80-100 χρόνια πίσω, να είμαστε και τυχεροί που έχουμε έστω και αυτά τα ελάχιστα στοιχεία , ώστε να προχωρούμε έστω και σε εκτιμήσεις, ορθές ή και λανθασμένες. Ελπίζω να βοήθησα, παρακαλώ για την οποιαδήποτε συμβολή σας στην πορεία της κουβέντας-έρευνας.


"Με την βοήθειαν του Θεού, τας ευχάς του Βασιλέως μας και εν ονόματι του Δικαίου, πλέω μεθ' ορμής ακαθέκτου και με την πεποίθησιν της νίκης κατά του εχθρού του Γένους."   

Αποσυνδεδεμένος NeuralDream

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 54
  • Τόπος: London
Απ: Ελληνικό AVRO 504K στην Μικρασιατική Εκστρατεία
« Απάντηση #9 στις: Μαΐου 09, 2011, 10:55:51 μμ »
Για την περίπτωση που θα χρησιμεύσει σε τίποτα, το άρθρο μου για το 504Κ: http://greek-war-equipment.blogspot.com/2010/10/1920-1936-avro-504.html
Η Ελλάδα στον Β'Π.Π. χωρίς τις συνήθεις υπερβολές και αμφίβολης προέλευσης quotes.

Αποσυνδεδεμένος Ελιξ-ιριος

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2163
  • Age: 48
  • Τόπος: 3ο σύννεφο δυτικά...
Απ: Ελληνικό AVRO 504K στην Μικρασιατική Εκστρατεία
« Απάντηση #10 στις: Μαΐου 10, 2011, 04:14:32 μμ »
Ωραίο άρθρο, και πολύ ενδιαφέρουσα φωτογραφία ::salut::

Αποσυνδεδεμένος dtg

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1932
  • Age: 60
  • Τόπος: ΘEΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
  • FEAR LEADS TO ΑNGER -ANGER LEADS TO HATE -HATE LEA
    • HELLENIC AIR FORCE MODELS
Απ: Ελληνικό AVRO 504K στην Μικρασιατική Εκστρατεία
« Απάντηση #11 στις: Μαΐου 11, 2011, 06:13:46 μμ »
Πολύ ενδιαφέρουσα η συζήτηση και ευχαριστώ, λυπάμαι που δεν την "έπιασα" από την αρχή.
Στη φώτο που το 504 τρυγάει:  1- διακρίνω (όταν τη μεγέθυνα) τον τύπο με φέσι και φουστανέλα, ή απλά "θα ήθελα";   2- Μπορεί κα΄ποιος ναμου εξηγήσει τι συμβαίνει εδώ; Είναι βαμένο μισό εθνόσημο, μπάλωμα ή κάποιο κομμάτι που έχει σπάσει επικάλυψε το εθνόσημο;


Αποσυνδεδεμένος Ελιξ-ιριος

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2163
  • Age: 48
  • Τόπος: 3ο σύννεφο δυτικά...
Απ: Ελληνικό AVRO 504K στην Μικρασιατική Εκστρατεία
« Απάντηση #12 στις: Μαΐου 11, 2011, 07:32:01 μμ »
Μάλλον το πηδάλιο κλίσεως είναι παρμένο από άλλο ομοιότυπο αεροπλάνο, που έφερε εθνόσημο. Τώρα για τον φουστανελλά τί να σου πώ, μάλλον...Συνηθιζόταν πάντως στα χωριά μέχρι και μετά τον πόλεμο.... :mrgreen: :mrgreen:

Αποσυνδεδεμένος dtg

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1932
  • Age: 60
  • Τόπος: ΘEΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
  • FEAR LEADS TO ΑNGER -ANGER LEADS TO HATE -HATE LEA
    • HELLENIC AIR FORCE MODELS
Απ: Ελληνικό AVRO 504K στην Μικρασιατική Εκστρατεία
« Απάντηση #13 στις: Μαΐου 11, 2011, 07:48:49 μμ »
Αν ειναι φουστανελλα τοτε ενισχυεται η άποψη για ελληνικό

Αποσυνδεδεμένος dtg

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1932
  • Age: 60
  • Τόπος: ΘEΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
  • FEAR LEADS TO ΑNGER -ANGER LEADS TO HATE -HATE LEA
    • HELLENIC AIR FORCE MODELS
Απ: Ελληνικό AVRO 504K στην Μικρασιατική Εκστρατεία
« Απάντηση #14 στις: Ιουνίου 22, 2011, 05:17:42 μμ »
Είναι Avro504K αυτό;


Αποσυνδεδεμένος Ελιξ-ιριος

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2163
  • Age: 48
  • Τόπος: 3ο σύννεφο δυτικά...
Απ: Ελληνικό AVRO 504K στην Μικρασιατική Εκστρατεία
« Απάντηση #15 στις: Ιουνίου 22, 2011, 05:47:06 μμ »
Ξέρεις τί αναρωτιέμαι; Μήπως κατά λάθος  :mrgreen: είναι Νιεπώρ 28....

Αποσυνδεδεμένος dtg

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1932
  • Age: 60
  • Τόπος: ΘEΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
  • FEAR LEADS TO ΑNGER -ANGER LEADS TO HATE -HATE LEA
    • HELLENIC AIR FORCE MODELS
Απ: Ελληνικό AVRO 504K στην Μικρασιατική Εκστρατεία
« Απάντηση #16 στις: Ιουνίου 22, 2011, 06:11:55 μμ »
Μπορεί φίλε, αλλά μήπως έχει κανείς αυτά βιντεάκια που κυκλοφορούν στο u-tube σε καλύτερη ανάλυση να μας δείξει πιο καλή εικόνα του α/φους;

Tags: