Κατασκευή F – 104G ΟΛΥΜΠΟΣΚιτ 09505 Hasegawa
Παρακάτω θα προσπαθήσω όσο πιο απλά να σας παρουσιάσω την κατασκευή του F – 104G ΟΛΥΜΠΟΣ.
Όλα τα μέρη καθαρίστηκαν με υγρό πιάτων και αφού στέγνωσαν περάστηκαν ένα χέρι άσπρο μίξη Humbrol + Testors. Αυτή την διαδικασία ακολουθώ πάντα καθώς έτσι διαπιστώνω πιο εύκολα κάποιες ατέλειες του εκάστοτε καλουπιού και λειτουργεί και σαν αστάρωμα.
Τα άφησα δυο μέρες να στεγνώσουν καλά.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΠιλοτήριο (Cockpit)Η κατασκευή ξεκίνησε από το πιλοτήριο. Το εσωτερικό των δυο πλευρών καθώς και η ¨μπανιέρα¨ βάφτηκαν με το 140 Humbrol ξανοίγοντας το με λίγο άσπρο της ίδιας εταιρείας.
Κατόπιν περάστηκαν με μαύρο οι κονσόλες και βάφτηκαν οι διακόπτες και ο πίνακας οργάνων με διάφορα χρώματα κόκκινο, άσπρο, κίτρινο.
Όταν στέγνωσαν έγινε dry wash με ασημί για να τονιστούν οι λεπτομέρειες στους διακόπτες και τα υπόλοιπα όργανα.
Περάστηκε ένα χέρι βερνίκι και μετά έγινε wash με μίξη λαδιών ζωγραφικής Burnt Umber + Burnt Sienna από τη Ferrario, σε αναλογία 80 + 20 και παρά πολύ αραιωμένο με White Spirit.
Το κάθισμα της Hasegawa αντικαταστάθηκε καθώς είναι φτωχό, με το κάθισμα της AIRES.
Έγινε wash με λαδί όπως και στο πιλοτήριο.
ΚαλύπτραΚοιτάζοντας φωτογραφίες του πραγματικού Αεροσκάφους θέλησα να τοποθετήσω την καλύπτρα ανοικτή, αυτό όμως δεν ήταν εφικτό καθώς απουσίαζε ο εσωτερικός σκελετός αυτής.
Σοβαρή παράληψη νομίζω από την Hasegawa.
Αποφάσισα να προσπαθήσω να φτιάξω τον σκελετό από ΖΤΠ (ζεσταμένο τεντωμένο πλαστικό).
Μελετώντας αρκετές ώρες , φωτογραφίες όχι και τόσο κοντινές κατέληξα στο αποτέλεσμα που έχετε δει στις φωτογραφίες παραπάνω. Οι καθρέπτες έγιναν από αλουμίνιο συσκευασίας καφέ.
Κολλήθηκε το πιλοτήριο στην μια πλευρά του εσωτερικού της ατράκτου με κυανοακρυλική κόλλα. Το ίδιο έγινε και με τον κύλινδρο εξαγωγής του κινητήρα. Προηγουμένως είχε βαφτεί ο κύλινδρος με Gunmetal No 53 Humbrol ενώ το ακροφυσιο βάφτηκε μαύρο.
Στον κώνο του ραντάρ τοποθετήθηκαν βαρίδια και σταθεροποιήθηκαν με πλαστελίνη και κυανοακρυλικη κόλλα. Με αυτό τον τρόπο επετεύχθη καλύτερη ευστάθεια στο αεροσκάφος.
Τρίφτηκαν εσωτερικά τα δυο μισά του κάθετου σταθερού για να εφαρμόσουν καλύτερα. Τα δυο μισά κολλήθηκαν με κυανοακρυλικη κόλλα.
Η εφαρμογή σχεδόν τέλεια. Σε μερικά σημεία μόνο χρειάσθηκε ο υγρός στόκος Mr. Surfacer 1000 από την Gunze.
Όμως ενώ είχα ανοίξει στην άτρακτο τις τρύπες για να τοποθετηθούν τα φώτα πλεύσης του αεροσκάφους είχα ξεχάσει να τοποθετήσω τα διάφανα μέρη που ήταν ήδη βαμμένα
Δεν γινόταν τίποτα πλέον καθώς θα έσπαγε η άτρακτος εάν προσπαθούσα να την ξεκολλήσω. Πολύ καλή η κολλά Bison
Τέλος πάντων τοποθετήθηκαν άλλα από διάφανο ζεσταμένο πλαστικό στο τέλος αφού προηγουμένως είχαν βαφτεί με τα κατάλληλα χρώματα, clear red, clear green από την Tamiya και Silver από Testors.
Οι αεραγωγοί πριν κολληθούν στην άτρακτο βάφτηκαν με aluminum Hambrol εσωτερικά.
Προσοχή θέλει όταν κολληθεί ο κώνος του ραντάρ καθώς δημιουργείτε ένα μικρό σκαλοπάτι στο σημείο ένωσης με την καλύπτρα.
Το ίδιο ακριβώς παρουσιάσθηκε στην δεξιά πλευρά όπως κοιτάμε τον κώνο, με σκαλοπάτι μεταξύ κώνου και ατράκτου. Τρίφτηκε ελαφρά με ντουκοχαρτα 800, 1000, 15οο και τονίσθηκαν οι γραμμώσεις όπου είχαν πειραχθεί.
Σειρά είχαν οι πτέρυγες που εφάρμοσαν πολύ καλά, ενώ σε ένα σημείο της ένωσης πτέρυγας ατράκτου χρησιμοποιήθηκε ο πολύ καλός στόκος της Andrea. Ο ίδιος στόκος χρησιμοποιήθηκε και σε κάποια σημάδια που είχαν από το καλούπι τα flaps και τα slats. Αυτά κολλήθηκαν ελαφρώς κατεβασμένα – τα εσωτερικά flaps μόνο.
Στην εμπρός θυρίδα τοποθέτησα δυο καλώδια από σύρμα καθώς δεν υπήρχαν. Επίσης οι θυρίδες των κυρίων σκελών τρίφτηκαν καθώς είναι πιο φουσκωμένες από ότι στο πραγματικό αεροσκάφος.
ΒΑΨΙΜΟΤο μοντέλο καθαρίσθηκε καλά με οινόπνευμα. Προσοχή εάν επιχειρήσετε να καθαρίσετε βαμμένη περιοχή με οινόπνευμα μην τρίβετε πολύ έντονα διότι απομακρύνετε και το χρώμα.
Ξεκίνησε το βάψιμο από τις θυρίδες των τροχών με Silver No 11 Humbrol.
Κατόπιν μασκαριστικαν οι θυρίδες και ξεκίνησα την επίπονη διαδικασία του μασκαρισματος – βαψίματος του αεροσκάφους.
Το κάτω μισό εμπρός της ατράκτου και το κάτω μισό του κάθετου σταθερού καθώς και η άτρακτος πίσω από της πτέρυγες περάστηκαν με μίξη άσπρου σατινέ και άσπρου gloss από την Humbrol. Αφέθηκε να στεγνώσει δυο μέρες, μασκαριστηκαν τα σημεία που είχαν περαστεί με άσπρο. Με το Νο 48 Humbrol ξανοιγμένο με λίγες σταγόνες άσπρο περάστηκαν ο κώνος του ραντάρ το πάνω μισό εμπρός της ατράκτου και το πάνω μισό του κάθετου σταθερού.
Τέλος μετά από δυο μέρες περάστηκε μαύρο gloss Νο 21 Humbrol το κεντρικό τμήμα της ατράκτου και οι πτέρυγες. Μέχρι να στεγνώσει τελείως το αεροσκάφος βάφτηκαν τα σκέλη προσγείωσης με Silver No 11 Humbrol και οι τροχοί πατήθηκαν για να προσομοιώνουν το βάρος του αεροσκάφους.
ΣΗΜΑΤΑΤα σήματα επί το ελληνικότερο αντικαταστάθηκαν από αυτά της ICARUS DECALS, καθώς αυτά της Hasegawa παρουσιάζουν στο άσπρο μια υποκίτρινη χροιά, το άστρο της Βεργίνας δεν ανταποκρίνεται στο πραγματικό και τέλος το κεφάλι του αετού δεν έχει το σωστό σχήμα.
Η τοποθέτηση των σημάτων μου πήρε περισσότερο από έξι ώρες!!!!!!
Ευτυχώς που είχα σύμμαχο το σετ της Gunze, Mr. Mark Setter και Softer!!!
Το αποτέλεσμα εντυπωσιακό!!!!! Τα σήματα παρά την μεγάλη επιφάνεια που καλύπτουν έγιναν ένα με την επιφάνεια της ατράκτου σε σημείο που να μην καταλαμβάνεις εάν είναι βαμμένο ή σήματα.
Κολλήθηκαν τα σκέλη προσγείωσης και το μοντέλο περάστηκε δυο χέρια βερνίκι.
Ένα χέρι ματ ακρυλικό βερνίκι από την LifeColor για να φύγει η γυαλάδα από τα gloss χρώματα και ένα χέρι σατινέ enamel Humbrol για να δείξει πιο φυσικό και να προσομοιώνει καλύτερα τα χρώματα του πραγματικού αεροσκάφους.
Και ενώ όλα είχαν τελειώσει – έτσι νόμιζα - έλαβα το βελτιωτικό της Eduard
F -104 F.O.D. Τι να μην το βάλω και αυτό σκέφτηκα
Άντε πάλι μετά την τοποθέτηση βερνικιμα
Δεν ξέρω εάν σας έδωσα αγαπητοί συνάδελφοι καινούριες πληροφορίες από όσα έχετε δει παραπάνω.
Φωτογραφίες του ολοκληρωμένου αεροσκάφους μόλις τελειώσει η σκάλα του
Ευχαριστώ