Ψηφοφορία

Θέλετε να αλλάξει ο κανονισμός που διεξάγεται η έκθεση?(ψηφίστε και σχολιάστε εκ νέου για το θέμα του κανονισμού)

Όχι, δεν χρειάζονται αλλαγές
Ναι, και προτείνω...

Αποστολέας Θέμα: Κανονισμός διεξαγωγής της ετήσιας έκθεσης.(Ψηφίστε, δικαιολογήστε, σχολιάστε)  (Αναγνώστηκε 9095 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Apostolis

  • Always look the bright side of life......
  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 654
Επειδή πλησιάζει ο καιρός να βγει η προκήρυξη (κανονισμός) της επόμενης έκθεσης,
όποιος έχει να πει καμιά ακόμη ιδέα ή να προτείνει κάτι, παρακαλώ να το κάνει σύντομα
το αυτό και για τα υπόλοιπα θέματα λιγότερο ή περισσότερο σχετικά με την έκθεση  :wink:
Ευχαριστώ   ::icon_thumright::

ή όπως λένε στις αμερικάνικες ταινίες...
όποιος έχει να πει κάτι ας το πει τώρα, αλλιώς ας σωπάσει για πάντα  :wink:

 ::salut::
Σ.Σ.



η εκθεση γινεται διπλα στο πατρικο μου    ::eusa_clap:: ::eusa_clap:: ::eusa_clap:: ::eusa_clap:: ........
δεν φτανει που δεν βοηθαω οσο πρεπει αλλα απολαμβανω τη γιορτη (σιγα μη κριτικαρω κιολας)    ::proskino:: ::proskino:: ::proskino::....
στους κανονισμους δεν εμπλεκομαι αφου ειμαι εκτος     ::eusa_dance:: ::eusa_dance:: ::eusa_dance:: ::eusa_dance::...


ΑΡΑ ΘΑ ΔΙΑΛΕΞΩ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ !!!!! ΘΑ ΣΩΠΑΣΩ

  [img]http://i365.photobucket.co

Αποσυνδεδεμένος Πέτρος

  • ο τεως ...ΘΕΙΟΣ
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 3734
  • Age: 68
  • Τόπος: Θεσσαλονίκη
αν φέτος υπάρχει κριτική επιτροπή

οπότε πρακτικά μπορούν να κρίνονται και μοντέλα που παραδίδονται Σάββατο μέχρι το μεσημέρι

και η απονομή γίνεται Κυριακή κατά τις 12-1 μ.μ.

θα υπάρχει η δυνατότητα συμμετοχής μοντελιστών από περιοχές μακριά από Αθήνα

Υ.Γ. αντιλαμβάνομαι ότι θα πρέπει να σταθμιστεί σοβαρά αν θα πρέπει να αλλάξει όλο το πρόγραμμα μόνο για το παραπάνω σκοπό

Αποσυνδεδεμένος melpas1013

  • Διαχειριστης
  • Scale 1/24
  • *****
  • Μηνύματα: 13250
  • Age: 45
  • Τόπος: Όπου αργεί να ξημερώσει NOT! Όπου δεν θα ξημερώσει ποτέ...
  • Στούμπανος Κώστας
    • Image
Επειδή πλησιάζει ο καιρός να βγει η προκήρυξη (κανονισμός) της επόμενης έκθεσης,
όποιος έχει να πει καμιά ακόμη ιδέα ή να προτείνει κάτι, παρακαλώ να το κάνει σύντομα
το αυτό και για τα υπόλοιπα θέματα λιγότερο ή περισσότερο σχετικά με την έκθεση  :wink:
Ευχαριστώ   ::icon_thumright::

ή όπως λένε στις αμερικάνικες ταινίες...
όποιος έχει να πει κάτι ας το πει τώρα, αλλιώς ας σωπάσει για πάντα  :wink:

 ::salut::
Σ.Σ.



η εκθεση γινεται διπλα στο πατρικο μου    ::eusa_clap:: ::eusa_clap:: ::eusa_clap:: ::eusa_clap:: ........
δεν φτανει που δεν βοηθαω οσο πρεπει αλλα απολαμβανω τη γιορτη (σιγα μη κριτικαρω κιολας)    ::proskino:: ::proskino:: ::proskino::....
στους κανονισμους δεν εμπλεκομαι αφου ειμαι εκτος     ::eusa_dance:: ::eusa_dance:: ::eusa_dance:: ::eusa_dance::...


ΑΡΑ ΘΑ ΔΙΑΛΕΞΩ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ !!!!! ΘΑ ΣΩΠΑΣΩ



Δηλαδή αν σε προτείνω για κριτή σε μια κατηγορία, θα πεις όχι, ναί ή δε θα πεις τίποτα???

Αποσυνδεδεμένος Apostolis

  • Always look the bright side of life......
  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 654
μιας και εχω σωπασει θα γνεψω καταφατικα  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:.......
  [img]http://i365.photobucket.co

Αποσυνδεδεμένος Stavros

  • Stavros Soulis - IPMS Hellas #228
  • Εκπρόσωποι Συλλόγων
  • Scale 1/32
  • ***
  • Μηνύματα: 8953
  • Age: 54
  • Τόπος: Αθήνα - IMFLandia
  • save the last kit for me
    • http://www.ipms-hellas.gr
Δημοσιεύτηκε η φετινή προκήρυξη με αρκετές καινοτομίες :

http://ipms-hellas.gr/08_Competition/05_Activities_prokiriksi2010.doc

Επίσης η φόρμα προεγγραφής :

http://ipms-hellas.gr/08_Competition/08_Competition_2010_RegForm.xls

μελετήστε, συμπληρώστε, στείλτε εγκαίρως ...για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο  ::icon_thumright::

 ::salut::
Σ.Σ.

Αποσυνδεδεμένος HFAISTOS

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1332
  • Age: 53
  • Τόπος: ΛΗΜΝΟΣ
  • Η ΤΑΝ Η ΕΠΙ ΤΑΣ
Το πριτσινωμα σε ενα απλο μοντελο επιτρεπετε η θεωρειται εξτρα  ::salut::

Αποσυνδεδεμένος Stavros

  • Stavros Soulis - IPMS Hellas #228
  • Εκπρόσωποι Συλλόγων
  • Scale 1/32
  • ***
  • Μηνύματα: 8953
  • Age: 54
  • Τόπος: Αθήνα - IMFLandia
  • save the last kit for me
    • http://www.ipms-hellas.gr
Το πριτσινωμα σε ενα απλο μοντελο επιτρεπετε η θεωρειται εξτρα  ::salut::

καραμπινάτη βελτίωση by the book και αντικειμενικά  ::icon_thumright::
 ::salut::
Σ.Σ.

Αποσυνδεδεμένος ramfighter

  • Xrepi Model Collector
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 6026
  • Age: 54
  • Τόπος: Αθήνα
Kαι έχετε προβλέψει να μην κουράζεται και ο philio με προεγγραφές κτλ . Αυτό και αν δεν είναι δείγμα ευγένειας και σεβασμού προς τους γηραιότερους  ::icon_thumright:: ::eusa_clap::

Αποσυνδεδεμένος GRmodeler

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 679
  • Age: 52
  • Τόπος: Αθήνα
Έχω μερικές απορίες σχετικά με τον κανονισμό διεξαγωγής που αφορούν τις κατηγορίες των εκθεμάτων και τον τρόπο διαχωρισμού τους σε κλάσεις.

 1-  Σχετικά με την κατάργηση της κατηγορίας  «What If», τα τελευταία χρόνια αυτά τα θέματα αυξάνονται (ως κυκλοφορίες από τις εταιρίες, κυρίως τα αρματικά γερμανικά β΄ΠΠ). Επίσης πέρυσι παρατηρήθηκε μεγάλη συμμετοχή στην κατηγορία ελικοφόρων αεροσκαφών 1/48. Μήπως λοιπόν θα έπρεπε να διατηρηθεί η κατηγορία «What If» ώστε να μην υπάρχει πιθανός συνωστισμός στις αντίστοιχες κατηγορίες όπου θα συμπεριληφθούν φέτος τα What If  εκθέματα και να υπάρχει επιπλέον κίνητρο για έναν μοντελιστή να ασχοληθεί με κάτι διαφορετικό συμμετέχοντας σε μια κατηγορία με λιγότερο συναγωνισμό;

 2-  Επίσης, είναι «σωστό» να συμμετέχουν όλα τα τζετ σε μία κατηγορία πχ. ένα Me-262 με ένα F-16 ή πολύ περισσότερο ένα γερμανικό τζετ What If με ένα F-16 ;

 3-  Μήπως τα υποβρύχια θα έπρεπε να γίνουν χωριστή κατηγορία από τα πλοία;

 4- Σχετικά με τις κλάσεις : αφορμή για τον προβληματισμό μου στάθηκαν μερικά σημεία που έθιξε το μέλος Δημήτρης τόσο εδώ όσο και παλαιότερα http://www.modelclub.gr/forums/index.php/topic,5214.25.html
  Όπως ισχύουν σήμερα οι κλάσεις ένα μοντέλο ανήκει στην κλάση «Απλών Μοντέλων» εφόσον : « για την κατασκευή των οποίων έχουν χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά και μόνο τα κομμάτια που περιέχονται στο κουτί του μοντέλου».
 Με βάση αυτό τον ορισμό αν κάποιος φέρει ένα μοντέλο του Fw-190 της Eduard ή του Bf-110 της Dragon που δίνουν photoetched και ανοικτούς κινητήρες/πάνελ θα συμμετέχει ως «απλό μοντέλο» ενώ την ίδια στιγμή αν κάποιος φτιάξει πχ. το Fw-190 της Tamiya με όλα τα πάνελ κλειστά και βάλει ένα ρητινένιο κάθισμα ή μεταλλικές κάννες θα θεωρηθεί «βελτιωμένο»!!! (να σημειώσω εδώ ότι η αλλαγή πχ. στις κάννες πολλές φορές είναι επιβεβλημένη απλώς λόγω κακής χύτευσης των πλαστικών κομματιών!)

 Δεύτερο παράδειγμα αρματικό : αν κάποιος φέρει ένα Hetzer της Eduard  ή Tiger I της Academy (κιτ που προσφέρουν πλήρες εσωτερικό) ή ένα από τα πρόσφατα της Dragon που έχουν σχεδόν πλήρεις δέστρες κλπ. σε photoetched, τότε θα θεωρηθεί (πάντα με βάση τον κανονισμό) «απλό μοντέλο». Την ίδια στιγμή κάποιος που αντικαθιστά τις ερπύστριες πχ. μοντέλου της Dragon με άλλες πχ. της Fruilmodel τίθεται «βελτιωμένο» παρόλο που η αλλαγή /βελτίωση είναι ελάχιστα ως καθόλου παρατηρήσιμη! Το ίδιο ισχύει και με την αντικατάσταση της κάννης από μεταλλική, αν τι δίνει το κιτ θεωρείται "απλό", αν τη βάλεις εσύ αυτόματα γίνεται "βελτιωμένο"!!!

 Επιτρέψτε μου δύο προσωπικά παραδείγματα : πέρυσι έφερα ένα StugIIIG με μοναδική προσθήκη μερικές δέστρες για τα εργαλεία. Για να είμαι εντάξει με τον κανονισμό το έθεσα στα «βελτιωμένα», είμαι όμως σίγουρος ότι αν το έβαζα στα «απλά» κανείς δεν θα πρόσεχε την διαφορά. Επίσης πρόπερσι έφερα ένα Ki-43  με μοναδική προσθήκη τις σωληνώσεις των φρένων στα σκέλη πρωσγείωσης. Και πάλι για να είμαι τυπικά εντάξει το έθεσα στα «βελτιωμένα», και πάλι είμαι σίγουρος ότι αν το έβαζα στα «απλά» κανείς δεν θα πρόσεχε την διαφορά.

    Ένα άλλο παράδειγμα : αν κάποιος φτιάξει ένα διπλάνο και δεν βάλει συρματόσχοινα περιοριζόμενος από τον ορισμό της κλάσης «από το κουτί», πως θα κριθεί το μοντέλο του ως προς την αληθοφάνεια όταν έχει παραλείψει ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά των διπλάνων;
    
  Με τα παραπάνω θέλω να πω ότι ίσως πρέπει να ξαναδούμε τι περιέχει και πως διαχωρίζεται κάθε κλάση. Εν μέρει συμφωνώ με τον Δημήτρη στη δημιουργία κατηγορίας υπερβελτιωμένων μοντέλων.
  Πάντως προσωπικά προτιμώ τον παλιότερο διαχωρισμό Ν/Ε/Π για όλα τα εκθέματα. Θα θυμίσω ότι στις πρώτες εκθέσεις (δεκαετία 80’) δεν υπήρχε διαχωρισμός σε κλάσεις. Αυτό προέκυψε στη συνέχεια ώστε να μην υπάρχει η «αδικία» νέοι ή άπειροι μοντελιστές να διαγωνίζονται μαζί με έμπειρους και «κορυφαίους», γι' αυτό έγιναν οι κλάσεις Ν/Ε/Π.
    Τώρα όμως με τον διαχωρισμό σε απλά/βελτιωμένα ένας «κορυφαίος» μοντελιστής μπορεί να φτιάξει ένα τελείως απλό κατασκευαστικά κιτ και να μπει στην ίδια κατηγορία με έναν άπειρο μοντελιστή που φέρνει το μοντέλο του στην έκθεση ελπίζοντας σε μια διάκριση που μπορεί να τον ενθαρύνει να συνεχίσει. Από την άλλη, κάποιος αρχάριος μοντελιστής που φτιάχνει ένα κιτ αγοράζοντας όλα τα αντίστοιχα  βελτιωτικά ή το Bf-110 της Dragon που δίνει πλήρη λεπτομέρεια,  πιστεύετε ότι διαγωνίζεται δίκαια στην ίδια κατηγορία πχ. με το περσινό το P-38 του Παπαδάκη;

Ζητώ συγνώμη αν οι παρατηρήσεις μου είναι λίγο άκαιρες ή γράφονται καθυστερημένα και αν κούρα σα με το μακροσκελές ποστ.

Αποσυνδεδεμένος Stavros

  • Stavros Soulis - IPMS Hellas #228
  • Εκπρόσωποι Συλλόγων
  • Scale 1/32
  • ***
  • Μηνύματα: 8953
  • Age: 54
  • Τόπος: Αθήνα - IMFLandia
  • save the last kit for me
    • http://www.ipms-hellas.gr
Το θέμα της προκήρυξης ("κανονισμού") του διαγωνισμού, είναι πολύ σημαντικό και πρέπει να γνωρίζουν όλοι ότι κάθε χρόνο προηγείται πολλή σκέψη και προβληματισμός για βελτιώσεις ή αλλαγές προκειμένου να ικανοποιούνται οι ίδιοι οι μοντελιστές.
Τα σχόλια είναι εύλογα, , ούτε ακραία είναι, ούτε άκαιρα και θα προσπαθησω απλά (ίσως επιφανειακά αλλά νομιζω αρκεί - παρακαλώ μην εκληφθεί διαφορετικά, λαμβάνονται όλα υπ' όψιν αλλά πλέον για την επόμενη χρονιά)
να τα απαντήσω.

- Τα What If ειναι συνολικα τόσα λίγα που δεν υπάρχει λόγος να έχουν ξεχωριστές κατηγορίες. Εξάλλου είναι μοντέλα και κρίνονται αξίσου με τα άλλα μοντέλα (στην κατασκευή, στο βάψιμο/φθορές κλπ.) εκτός του θέματος της ιστορικής ακρίβειας.

- WW2 jets vs Modern jets vs What If jets : εαν υπάρχει "πρόβλημα" στην καταταξη, μπορεί να επιλυθεί επιτόπου. Τα κριτηρια διαχωρισμού στις κατηγοριες των αεροπλάνων έχουν να κανουν με τις διαφορετικές τεχνικές που απαιτούνται κατα περίπτωση, κυρίως λογω των εξωτερικών χαρακτηριστικών. υπάρχουν κι άλλα κριτήρια καταταξης αλλά εδώ εφαρμόζεται ο συγκεκριμένος τρόπος. στο παρελθόν δεν νομιζω να υπήρξε περίπτωση "προβλήματος" απο την εν λόγω καταταξη.

- Οπως και παραπάνω, νομιζω τα υποβρύχια είναι "παρόμοια" (μοντελιστικά) με τα μηχανοκίνητα πλοία επιφανείας...και πιο εύκολα νομίζω.

- Στις κλάσεις , γίνεται αφενός πρόσπαθεια εναρμονισμού με τις εκθέσεις του εξωτερικού . Αφετέρου στην πράξη, έχουμε κάποια κριτήρια που διαχωρίζουν και κατατασσουν  τα εκθέματα με τρόπο που να μας εξυπηρετεί και τπτ περισσότερο. Σίγουρα υπάρχουν κάποια "κενά" ή ασάφειες, αλλά μπορεί να μας υποδείξει κάποιος ένα "ΑΠΟΛΥΤΟ" σύστημα αντικειμενικής καταταξης των μοντέλων ενός διαγωνισμού σε κατηγορίες και κλάσεις, τηρώντας ταυτόχρονα τον αριθμό τους σε ένα λογικό επίπεδο ? Διότι εαν προσπαθήσεις αντικειμενικά να κατατάξεις τα πάντα, θα χρειαστείς ....300+ κατηγορίες/κλάσεις (δείτε πχ. τους διαγωνισμούς στις ΗΠΑ, IPMS Nationals, AMPS Nationals κλπ.). Σκεφτείτε και το άλλο άκρο των "Open" συστημάτων που στην περίπτωση μας θα είχε ...6 γενικές κατηγορίες (αεροσκαφη, στρατ. οχηματα, πλοια, φιγουρες, διοραματα, πολιτικα/διαφορα) Χ 3 κλάσεις (junior, open, master) = 18 μονο  :!:

 ::salut::
Σ.Σ.


Αποσυνδεδεμένος Πέτρος

  • ο τεως ...ΘΕΙΟΣ
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 3734
  • Age: 68
  • Τόπος: Θεσσαλονίκη

Σκεφτείτε και το άλλο άκρο των "Open" συστημάτων που στην περίπτωση μας θα είχε ...6 γενικές κατηγορίες (αεροσκαφη, στρατ. οχηματα, πλοια, φιγουρες, διοραματα, πολιτικα/διαφορα) Χ 3 κλάσεις (junior, open, master) = 18 μονο  :!:


Σταύρο,

συμφωνώ ότι είναι απίθανο να έχει κανείς ένα  "ΑΠΟΛΥΤΟ" σύστημα αντικειμενικής κατάταξης των μοντέλων ενός διαγωνισμού σε κατηγορίες και κλάσεις, τηρώντας ταυτόχρονα τον αριθμό τους σε ένα λογικό επίπεδο

επισημαίνω ότι στα "Open" δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των μεταλλίων σε κάθε κατηγορία, κάνοντας πιο εύκολη τη δουλειά της κριτικής επιτροπής



Αποσυνδεδεμένος Jet72

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 7247
  • The Caveman :-)
    • Image
Πολύ καλές οι παρατηρήσεις του GRModeler!

Νομίζω ότι το να φτιάξεις μία σωστή προκύρηξη/κανονισμό είναι αντίστοιχο δύσκολο με το να στήσεις ένα δίκαιο νομοσχέδιο! Πάντα θα υπάρχουν οι περιπτώσεις που εκ των υστέρων θα πρέπει να αντιμετωπίσεις και πάντα θα βγαίνει κάτι περίεργο στην ερμηνεία ή κάτι έως και παράδοξο. Αυτά ως περιπτώσεις μάλλον πρέπει να αντιμετωπίζονται από την επιτροπή στην λογική του να λαμβάνει υπόψη το πνέυμα του νομοθέτη, τι είναι δηλαδή αυτό που θέλει τελικά να πετύχει.

Στο παράδειγμα του GRModeler με το μοντέλο που είχε μέσα του ρητίνες και p.e. θα έλεγα ότι το πνεύμα του "νομοθέτη"/αθλοθέτη λέει ότι πάει στα βελτιωμένα.
Στο κάτω κάτω, Ένωση Πλαστικομοντελιστών είναι, άρα θα μπορούσα να υποστηρίξω ότι η ρητίνη και το p.e. είναι extra σε κάθε περίπτωση.
Νομίζω το πιάνετε το πνεύμα μου!

Αποσυνδεδεμένος GRmodeler

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 679
  • Age: 52
  • Τόπος: Αθήνα
  Συγνώμη που επανέρχομαι αλλά ο Jet72 μου έφερε στο μυαλό ένα ακόμη παράδειγμα : κάποιος (εγώ :mrgreen:) φέρνει ένα μοντέλο πχ. της Azur που δίνει στο κουτί και photoetched και ρητίνες (πιλοτήριο ή/και κινητήρα), και σύμφωνα με τον κανονισμό ζητάει να πάει στα "απλά"!!! Τι του/μου λέτε;;;

  Γενικά δεν βλέπω πως με τον ισχύοντα διαχωρισμό απλά/βελτιωμένα μπορούμε να αποφύγουμε καταστάσεις όπως τα παραδείγματα που ανέφερα προηγουμένως. Αντίθετα νομίζω ότι το "Open" (το παλιότερο δικό μας Ν/Ε/Π νομίζω είναι παρεμφερές) που λέτε μάλλον δημιουργεί λιγότερα προβλήματα σε σχέση με το ισχύον.
  Ίσως αυτά μπορούν να λυθούν επιτόπου την ώρα της παράδοσης του μοντέλου (σε ποιά κατηγορία θα μπαίνει) αλλά όλο και κάποιος θα γκρινιάξει.

Αποσυνδεδεμένος Stavros

  • Stavros Soulis - IPMS Hellas #228
  • Εκπρόσωποι Συλλόγων
  • Scale 1/32
  • ***
  • Μηνύματα: 8953
  • Age: 54
  • Τόπος: Αθήνα - IMFLandia
  • save the last kit for me
    • http://www.ipms-hellas.gr
Δεν καταλαβαίνω γιατι "κολλάμε" σε τέτοια παραδείγματα ?
Κατα κανόνα (ή κατα το συνηθες), όποιος πάρει ένα τέτοιο κιτ, όλο και κατι παραπάνω θα κάνει , οπότε μιλάμε για βελτιωμένο μοντέλο.
Εαν είναι τόσο εγκρατής και τυπολάτρης, θα πάει by the rule και θα είναι στα OOTB.
 ::salut::
Σ.Σ.

Αποσυνδεδεμένος GRmodeler

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 679
  • Age: 52
  • Τόπος: Αθήνα
  Σταύρο δεν έχω κολλήσει σε τέτοια παραδείγματα, κάκως δεν το ανέφερα προηγουμένως ότι το σκεπτικό μου ουσιαστικά είναι ότι δεν πρόκειται για μεμονωμένα παραδείγματα αλλά για το μέλλον και ότι μάλλον οι (μοντελιστικοί) καιροί μας έχουν ξεπεράσει!

  Εξηγούμαι :
1) Μοντελισμός είναι η κατά το δυνατόν αναπαράσταση του πραγματικού αντικειμένου υπό κλίμακα. Όσα δεν δίνει το κιτ λόγω περιορισμού του υλικού ή/και του κόστους έρχεται ο μοντελιστής (από ανάγκη που δεν τα πρόσφερε η εταιρία) και τα προσθέτει/βελτιώνει.

 2) ο λόγος που αρχικά το πλαστικό επιλέχτηκε ως υλικό κατασκευής των κιτ ήταν το κόστος και η ευκολία χύτευσης με την τότε τεχνολογία. Όμως τα χρόνια πέρασαν, η τεχνολογία εξελίσεται, και πολλές πρόσθετες λεπτομέρειες δίνονται πλέον (και) από τις εταιρίες των πλαστικών κιτ σε άλλο υλικό (μέταλλο,ρητίνη) ώστε να προσεγγίσουν όσο γίνεται το (1) στο τελικό τους προϊόν. Επίσης η τεχνολογία χύτευσης προχώρησε και με το πλαστικό πλέον μπορείς να προσφέρεις κινητήρες , καλύμματα κλπ. αδιανόητα πριν από χρόνια. Γιατί λοιπόν εμείς περιοριζόμαστε στο διαχωρισμό με βάση το υλικό ή ποιός το βάζει στο μοντέλο (ο μοντελιστής ή η εταιρία) ::

   Η ταπεινή μου άποψη είναι ότι με το διαχωρισμό απλών/βελτιωμένων έχουμε μείνει κολλημένοι στη όψη που είχαν τα κιτ τη δεκαετία του 80΄, τότε που τα μοντέλα ήταν πολύ βασικά μόνο και μόνο λόγω της αδυναμίας της τότε τεχνολογίας να προσφέρει περισσότερη λεπτομέρεια. Αυτό το θεωρήσαμε de facto αμετάβλητο γεγονός και κρίνουμε τα μοντέλα του 21΄ αιώνα με κριτήρια τριακονταετίας!

 Αν παρατηρώ πχ. ένα μοντέλο άρματος, τι σημασία και τι διαφορά μπορεί να έχει αν η κάννη κάτω από το χρώμα είναι πλαστική ή μεταλλική ή και ρητινένια; Κάποτε η εταιρία μπορούσε να την φτιάξει πλαστική, μετά είχε τη δυνατότητα να την προσφέρει μεταλλική, αυτό είναι όλο.

  Ταπεινή μου άποψη αλλά ο διαχωρισμός με την λογική του βελτιωμένου πρέπει να αναθεωρηθεί σημαντικά για να εναρμονιστεί με την πραγματικότητα αφού έχει ξεπεραστεί, ή και να καταργηθεί/αντικατασταθεί εξ ολοκλήρου.
 
 Ίσως είναι άκαιρο να γίνει τώρα μια τέτοια συζήτηση αλλά σίγουρα μετά την έκθεση του Οκτωβρίου ::salut::

Αποσυνδεδεμένος Stavros

  • Stavros Soulis - IPMS Hellas #228
  • Εκπρόσωποι Συλλόγων
  • Scale 1/32
  • ***
  • Μηνύματα: 8953
  • Age: 54
  • Τόπος: Αθήνα - IMFLandia
  • save the last kit for me
    • http://www.ipms-hellas.gr
Δεν είναι άκαιρο Βασίλη και στο ειπα και πριν.
Συζηταμε και προβληματιζόμαστε γενικώς απο ενδιαφέρον για το κοινό καλό.
Προσωπικά πιστεύω ότι είμαστε παντα στο πνεύμα της εποχής που είναι η συνεχης και με καθε τρόπο βελτίωση των μοντέλων μας ("Βελτιωμένα") χωρις να παραβλέπουμε όμως τους πολλούς "απλούς" μοντελιστές που ποτέ δεν κάνουν κάτι πέρα απο αυτό που δίνει το κιτ.
Δεν θελουν σκοτούρες ούτε τα άγχη που συνηθως εχουν οι πρώτοι ("πχ. να φτιάξω και αυτή τη βίδα που δεν φαίνεται μεν καθόλου αλλά μπορεί να καταλαβουν οτι λείπει και ...να μου την πουν"). Γι ' αυτούς, οι οποίοι ενσυνήδειτα προτιμούν πχ. τα κιτ της Tamiya απο των άλλων που έχουν μέσα τα 1002 μπιχλιμπίδια, υπάρχει η "απλή" κλάση ("Απλά").
Και υπάρχουν πάντα και οι "μικροί" ("Juniors").
Πάντως εαν υπάρχει ολοκληρωμένη αντι-πρόταση για τη συγκεκριμένη περίπτωση, θα ήθελα να την ακούσω.
 ::salut::
Σ.Σ.

Αποσυνδεδεμένος Πέτρος

  • ο τεως ...ΘΕΙΟΣ
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 3734
  • Age: 68
  • Τόπος: Θεσσαλονίκη
αν σε κάθε κατηγορία, υπήρχαν υποκατηγορίες Standard-Advanced και η ένταξη τους να γινόταν κατά δήλωση του συμμετέχοντα  :roll: :roll: :roll:

και αυτό με τη λογική ότι η τελική εμφάνιση ( βάψιμο, φινίρισμα) ενός OOTB μοντέλου μπορεί να είναι πολύ καλύτερη από ότι ενός "χιλιοβελτιωμένου"

Αποσυνδεδεμένος gkontog

  • Scale 1/24
  • ******
  • Μηνύματα: 12382
  • Age: 58
  • Τόπος: Αθήνα
  • Τόσα πολλά μοντέλα, τόσος λίγος χώρος...
Να προτείνω εγώ έναν κανόνα; OTB είναι το μοντέλο το οποίο φιάχτηκε με ότι υπάρχει μέσα στο κουτί από τον κατασκευαστή. Μέταλα, ρητίνες, λάδια, ξύδια ή τίποτα από αυτά, σκέτο πλαστικό.

Να προσθέσω επίσης πως διαγωνισμός σημαίνει κανόνες και πως είναι αδύνατο να υπάρξουν κανόνες που να ικανοποιούν τους πάντες ή να καλύπτουν όλες τις περιπτώσεις. ΟΤΙ κανόνας και να θεσπιστεί ΠΑΝΤΑ θα υπάρχουν κατάστάσεις που δεν καλύπτονται και θα πρέπει να ληφθούν αποφάσεις την τελευταία στιγμή πχ τα ground effect vehicles είναι πλοία ή αεροπλάνα; Ακόμα και στον παραπάνω κανόνα που πρότεινα, πρόβλημα δημιουργούν τα διπλάνα όπου σχεδόν κανείς κατασκευαστής δε δίνει το υλικό για τα συρματόσκοινα, αλλά τα συρματόσκοινα αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της εικόνας ενός διπλάνου και σχεδόν όλοι τα προσθέτουν.

Τα πιο διάσημα τελευταία λόγια στο σύμπαν: Σβήστα, έχω πάρει backup!

Αποσυνδεδεμένος xmarkelos

  • ΚΟΡΕΑΤΗΣ
  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 123
  • Age: 63
  • Τόπος: Νίκαια Αθήνα
  • ΕΛ ΛΑΣ
Αγαπητοί μου φίλοι
Μην ξεχνάτε και αυτούς που είναι λάτρεις του αθλήματος αλλά δεν έχουν τα χρήματα να πάρουν ένα ακριβό μοντέλο.
Εγώ για παράδειγμα μετά από πολλά χρόνια θα ήθελα να πάρω μέρος ξανά στον διαγωνισμό αλλά το δικό μου βαλάντιο είναι μικρό. Πως λοιπόν θα κτυπηθώ στην αρένα με κάποιον που έχει χρηματική άνεση και μπορεί να πάρει το ποιο ακριβό κομμάτι που έχει τις πολλαπλές λεπτομέρειας;
Είναι σαν να μου λέει κάποιος μεγάλε καλά κάνεις και σου αρέσει το άθλημα αλλά κάτσε στην τέταρτη κατηγορία γιατί εδώ παίζουν τα πορτοφόλια.
Δεν νομίζω να είμαστε αθλητικές ομάδες.

Ευχαριστώ

Αποσυνδεδεμένος Mastoras

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 3029
  • Age: 54
  • Τόπος: Tomania
  • "Beauty, is in the eye of the beholder"
Αγαπητοί μου φίλοι
Μην ξεχνάτε και αυτούς που είναι λάτρεις του αθλήματος αλλά δεν έχουν τα χρήματα να πάρουν ένα ακριβό μοντέλο.
Εγώ για παράδειγμα μετά από πολλά χρόνια θα ήθελα να πάρω μέρος ξανά στον διαγωνισμό αλλά το δικό μου βαλάντιο είναι μικρό. Πως λοιπόν θα κτυπηθώ στην αρένα με κάποιον που έχει χρηματική άνεση και μπορεί να πάρει το ποιο ακριβό κομμάτι που έχει τις πολλαπλές λεπτομέρειας;
Είναι σαν να μου λέει κάποιος μεγάλε καλά κάνεις και σου αρέσει το άθλημα αλλά κάτσε στην τέταρτη κατηγορία γιατί εδώ παίζουν τα πορτοφόλια.
Δεν νομίζω να είμαστε αθλητικές ομάδες.

Ευχαριστώ


Από τις πλέον ηττοπαθείς απόψεις για τον μοντελισμό και τον διαγωνισμό που έχω ακούσει τελευταία!
Με αυτή την φιλοσοφία ελάχιστοι θα μοντέλιζαν,για να μην αναφερθώ στις προεκτάσεις της στην καθημερινή ζωή....
Εχεις δει τα μοντέλα που κερδίζουν στους διαγωνισμούς? Τις περισσότερες φορές,αυτοί που τα έφτιαξαν ασχολήθηκαν μαζί τους αρκετούς μήνες,μπορεί και όλη τη χρονιά.
Αυτό που έχουν ξοδέψει πάνω του είναι ο χρόνος τους και όχι τα λεφτά τους.Αλλά και πάλι ,και 200€ να τους κόστισε το κιτ+βελτιωτικά,πάλι φθηνά είναι.
Ασε που πολλές φορές έχουμε δει ακριβά μοντέλα, με ότι βελτιωτικό κυκλοφορεί στην πιάτσα φορεμένο ,και να μην αξίζουν ούτε την ξύλινη βάση που στέκονται πάνω της.


Αποσυνδεδεμένος Πέτρος

  • ο τεως ...ΘΕΙΟΣ
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 3734
  • Age: 68
  • Τόπος: Θεσσαλονίκη

Εγώ για παράδειγμα μετά από πολλά χρόνια θα ήθελα να πάρω μέρος ξανά στον διαγωνισμό αλλά το δικό μου βαλάντιο είναι μικρό. Πως λοιπόν θα κτυπηθώ στην αρένα με κάποιον που έχει χρηματική άνεση και μπορεί να πάρει το ποιο ακριβό κομμάτι που έχει τις πολλαπλές λεπτομέρειας;


Τις περισσότερες φορές,αυτοί που τα έφτιαξαν ασχολήθηκαν μαζί τους αρκετούς μήνες,μπορεί και όλη τη χρονιά.

... με ότι βελτιωτικό κυκλοφορεί στην πιάτσα φορεμένο ,και να μην αξίζουν ούτε την ξύλινη βάση που στέκονται πάνω της


 ::icon_thumright:: ::icon_thumright:: ::icon_thumright::

Αποσυνδεδεμένος Jet72

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 7247
  • The Caveman :-)
    • Image
Αγαπητοί μου φίλοι
Μην ξεχνάτε και αυτούς που είναι λάτρεις του αθλήματος αλλά δεν έχουν τα χρήματα να πάρουν ένα ακριβό μοντέλο.
Εγώ για παράδειγμα μετά από πολλά χρόνια θα ήθελα να πάρω μέρος ξανά στον διαγωνισμό αλλά το δικό μου βαλάντιο είναι μικρό. Πως λοιπόν θα κτυπηθώ στην αρένα με κάποιον που έχει χρηματική άνεση και μπορεί να πάρει το ποιο ακριβό κομμάτι που έχει τις πολλαπλές λεπτομέρειας;
Είναι σαν να μου λέει κάποιος μεγάλε καλά κάνεις και σου αρέσει το άθλημα αλλά κάτσε στην τέταρτη κατηγορία γιατί εδώ παίζουν τα πορτοφόλια.
Δεν νομίζω να είμαστε αθλητικές ομάδες.

Ευχαριστώ


Τα ωραιότερα τραγούδια γράφτηκαν σε ένα απλό πιάνο ή μία τυπική κιθάρα. Όσοι έχουν hi-end home studios απλά ξόδεψαν πολλά λεφτά, χάθηκαν ανάμεσα σε... καλώδια και manuals και όταν λες "έχουμε κάτι να ακούσουμε; δικό σου; " πάντα κάτι έχουν αλλά... ημιτελές.

Με πιάνεις νομίζω...


Αποσυνδεδεμένος Wildcat

  • ...ή απλά Γάτος
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 3197
  • Age: 49
  • Τόπος: Over the hills and far away...
Πολύ καλές οι παρατηρήσεις του GRModeler!

Νομίζω ότι το να φτιάξεις μία σωστή προκύρηξη/κανονισμό είναι αντίστοιχο δύσκολο με το να στήσεις ένα δίκαιο νομοσχέδιο! Πάντα θα υπάρχουν οι περιπτώσεις που εκ των υστέρων θα πρέπει να αντιμετωπίσεις και πάντα θα βγαίνει κάτι περίεργο στην ερμηνεία ή κάτι έως και παράδοξο. Αυτά ως περιπτώσεις μάλλον πρέπει να αντιμετωπίζονται από την επιτροπή στην λογική του να λαμβάνει υπόψη το πνέυμα του νομοθέτη, τι είναι δηλαδή αυτό που θέλει τελικά να πετύχει.

Στο παράδειγμα του GRModeler με το μοντέλο που είχε μέσα του ρητίνες και p.e. θα έλεγα ότι το πνεύμα του "νομοθέτη"/αθλοθέτη λέει ότι πάει στα βελτιωμένα.
Στο κάτω κάτω, Ένωση Πλαστικομοντελιστών είναι, άρα θα μπορούσα να υποστηρίξω ότι η ρητίνη και το p.e. είναι extra σε κάθε περίπτωση.
Νομίζω το πιάνετε το πνεύμα μου!
Όπως γράφει και ο Γιάννης, προφανώς η κατηγορία "OOB" αναφερόταν σε κίτ μιάς εποχής των οποίων τα κουτιά περιείχαν μόνο πλαστικά κομμάτια... Μήπως ο σωστότερος διαχωρισμός πλέον θα ήταν "κίτ μόνο απο πλαστικό" και "multimedia kits" (ασχέτως άν οι ρητίνες/p.e./λοιπά καλούδια, περιέχονται ή όχι στο κουτί)?

Πάντως πιστεύω ότι δέν έχει κάν νόημα να υπάρχει αυτός ο διαχωρισμός... παρα μόνο για να δωθούν βραβεία σε μοντελιστές που δέν μπορούν/δέν θέλουν/βαριούνται να δουλέψουν ένα κίτ! Ασφαλώς και ο καθένας έχει το δικαίωμα να φτιάξει απλά ένα μοντελάκι χωρίς να ξοδευτεί ή σκοτιστεί πολύ, γιατί όμως πρέπει να περιμένει να πάρει και βραβείο μ'αυτό?

Επίσης (και για να στηρίξω την άποψή μου για το αχρείαστο του διαχωρισμού), τί αποκλείει κάποιον έμπειρο να φτιάξει ένα "απλό" κίτ και να το βάλει στην κατηγορία που θεωρητικά υπάρχει για να μήν συναγωνίζονται μοντελιστές διαφορετικής "κλάσης"? Δέν είναι αναμενόμενο ο εμπειρότερος/ικανότερος να πάρει το βραβείο, απο τη στιγμή που θα είναι άψογα φινιρισμένο και ας μή το έχει βελτιώσει (είτε με την... τσέπη του, είτε με τη τέχνη του)?

Spoiler (hover to show)

Μήπως τελικά θα ήταν προς το συμφέρον της διοργάνωσης να επιδιωχθεί η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συμμετοχή "εκτός συναγωνισμού"? Να προωθηθεί η συμμετοχή για το κέφι μας και όχι για το κυνήγι των διακρίσεων?

Αποσυνδεδεμένος GRmodeler

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 679
  • Age: 52
  • Τόπος: Αθήνα
  Wildcat είσαι ο μόνος που με κατάλαβε!
 Μη με παρεξεγήσετε αλλά οι περισσότεροι έχουν μείνει στην εποχή που οι έννοιες "απλό" και "από του κουτί" ήταν ταυτόσημες, κάτι που εδώ και μερικά χρόνια έχει αλλάξει και σύντομα δεν θα υφίσταται καν! Οπότε το να θέτουμε κλάσεις "απλό"/"βελτιωμένο" δεν έχει πλέον νόημα αφού αυτό που παλιά θεωρούσαμε βελτιωμένο (ότι κάποιος βάζει πρόσθετα στο κιτ από άλλο υλικό/κατασκευαστή) τώρα πλέον θα είναι "από το κουτί"!!

  ένα ακόμη παράδειγμα (μου αρέσουν τα παραδείγματα :mrgreen:) : Αν κάποιος αγοράσει το Spitfire Mk46/47 (ή Mk22/24, δεν θυμάμαι ακριβώς) της Airfix και πάρει το βελτιωτικό της Aires τότε το μοντέλο του πάει στα "βελτιωμένα". Αν αγοράσει το ίδιο κιτ από την Εduard (δίνει μέσα το βελτιωτικό της Aires) τότε το μοντέλο του θα είναι "απλό" (όπως ορίζει ο κανονισμός « για την κατασκευή των οποίων έχουν χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά και μόνο τα κομμάτια που περιέχονται στο κουτί του μοντέλου») !!!!!

  Ενώ με μια κατηγοριοποίηση του τύπου Ν/Ε/Π αποφεύγουμε τέτοια προβλήματα, αφού κριτήριο θα είναι το πόσο καλά δούλεψε το θέμα του ο μοντελιστής και όχι πόσα βελτιωτικά έβαλε και αν τα αγόρασε έξτρα ή τα είχε το κιτ (τι νόημα μπορεί να έχει τέτοιος διαχωρισμός; )

 Και αποφεύγουμε και αυτό που επεσήμανε και ο Wildcat (και εγώ στην πρώτη σελίδα) :
Επίσης (και για να στηρίξω την άποψή μου για το αχρείαστο του διαχωρισμού), τί αποκλείει κάποιον έμπειρο να φτιάξει ένα "απλό" κίτ και να το βάλει στην κατηγορία που θεωρητικά υπάρχει για να μήν συναγωνίζονται μοντελιστές διαφορετικής "κλάσης"? Δέν είναι αναμενόμενο ο εμπειρότερος/ικανότερος να πάρει το βραβείο, απο τη στιγμή που θα είναι άψογα φινιρισμένο και ας μή το έχει βελτιώσει (είτε με την... τσέπη του, είτε με τη τέχνη του)?


Αποσυνδεδεμένος gkontog

  • Scale 1/24
  • ******
  • Μηνύματα: 12382
  • Age: 58
  • Τόπος: Αθήνα
  • Τόσα πολλά μοντέλα, τόσος λίγος χώρος...
Μήπως τελικά θα ήταν προς το συμφέρον της διοργάνωσης να επιδιωχθεί η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συμμετοχή "εκτός συναγωνισμού"? Να προωθηθεί η συμμετοχή για το κέφι μας και όχι για το κυνήγι των διακρίσεων?
Ετσι μπράβο! Φιάχτε μοντέλα να κατεβάσετε, να χαζέψουμε, να περάσουμε καλά και να διασκεδάσουμε και αφήστε τα υπόλοιπα, κάθε τρόπος έχει τα σωστά του και τα στραβά του, σημασία έχει η συμμετοχή.
Τα πιο διάσημα τελευταία λόγια στο σύμπαν: Σβήστα, έχω πάρει backup!

Tags: