Αποστολέας Θέμα: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή  (Αναγνώστηκε 1946 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 203
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« στις: Ιανουάριος 22, 2023, 03:00:35 μμ »
Αγαπητοί συνάρρωστοι,
Θα ξεκινήσω εδώ να σας περιγράφω (εαν και οι εκλεκτοί διαχειριστές συμφωνούν και δεν μεταφέρουν το θέμα στο show room) την κατασκευή της φεργάτας ΣΠΕΤΣΑΙ σε κλίμακα 1/350 από το μηδεν με πληροφορίες αλιευμένες απο το διαδίκτυο με ελάχιστα ειδικά εργαλεία και τα ακρως απαραίτητα after sales κομμάτια
Σκοπός να βοηθήσω με την όποια εμπειρία απέκτησα απο την κατασκευή (να σημειωθεί ότι δεν είχα διαβάσει πριν κανένα εγχειρίδιο για scratch building)  όποιον ονειρεύεται να φτιάξει κατι είτε απο το μηδέν είτε μέσω εκτεταμένης μετασκευής.
Η διάρκεια  κατασκευής ήταν 5 χρόνια περίπου όμως μην τρομάζετε μεσολαβούσαν μεγάλες περίοδοι "αγραναπαυσης" όταν η κούραση απο τις δυσκολίες που εμφανίζονταν εκτιμούσα ότι θα επηρέαζαν την ποιότητα της κατασκευής Φοβάμαι πάντως ότι αυτό δεν ήταν πάντα εφικτό κυρίως όσο η κατασκευή πλησίαζε στο τέλος
Πάμε λοιπόν ....


 


Αποσυνδεδεμένος sluff

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 3876
  • Age: 45
  • Τόπος: ΒΟΛΟΣ
  • ΣΤΑΘΗΣ
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #1 στις: Ιανουάριος 22, 2023, 03:41:32 μμ »
Είμαστε όλο αυτιά...η καλύτερα όλο μάτια!! :shock: :shock: :shock:Απίστευτο προτζεκτ!

Αποσυνδεδεμένος Blitz-X

  • ΜΑΝΟΣ ΤΖΩΡΤΖΗΣ
  • Scale 1/32
  • *
  • Μηνύματα: 8211
  • Age: 52
  • Τόπος: ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΤΟ ΑΡΓΟ ΚΑΙ ΧΑΡΙΝ ΕΧΕΙ
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #2 στις: Ιανουάριος 22, 2023, 06:11:56 μμ »
Αναμένουμε :wink:

 ::salut:: ::salut:: ::salut::
 ΜΦΧ

Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 203
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #3 στις: Ιανουάριος 22, 2023, 07:28:17 μμ »
Εν αρχή ........είναι τα σχέδια και οι φωτογραφίες
Έχοντας φτιάξει την ΜΕΚΟ στην 1/700 θεώρησα ότι οι πληροφορίες που είχα μαζέψει απο τότε ήταν αρκετές και αυτός ήταν ο λόγος που ξεκίνησα για την 350άρα Αμ δε !! Oι ανάγκες σε πληροφοριακό υλικό είναι πολλαπλάσιες της διαφοράς των κλιμάκων καθώς οι λεπτομέρειες που θα πρέπει να προστεθούν είναι παρα πολλές σε σχέση με τη μικρή
Μια και δεν είχα σχέδια ήταν δεδομένο ότι θα γίνει waterline ο δε τρόπος δουλειάς μου είναι ο εξής :
Είναι γνωστές οι διαστάσεις του πλοίου ολικό μήκος και μέγιστο πλάτος Ψάχνω να βρω μία φωτογραφία που να απεικονίζεται το πλοίο απο ψηλά Όσο το δυνατόν πιο κάθετα Όπως πχ η παρακάτω φωτό απο μία αυστραλέζικη
 


Mετράω το ολικό μήκος στη φωτογραφία και με την απλή μεθοδο των τριών που καναμε στο Δημοτικό βρίσκω πόσο πρέπει να μεγαλώσω τη φωτογραφία ώστε το πλοιο να έχει το ίδιο μήκος με την κλίμακα του μοντέλου που θα φτιάξω Εγω χρησιμοποιώ το autocad γιατι το ξέρω μπορεί να γίνει όμως και με οποιοδήποτε πρόγραμμα για φωτογραφίες ακόμα και με το paint των windows Εκτυπώνω τη φωτογραφία και την κολλάω σε ένα χοντρο φύλλο πλαστικού για να αντέχει (συνήθως >1mm) Μετά κόβω το κεντρικό κατάστρωμα Εκεί επάνω θα χτιστούν οι υπερκατασκευές αλλά και η γάστρα
Αυτή τη φορά αναζητώντας πληροφοριακό υλικό κατάφερα να εντοπίσω δυο σχέδια για τις αυστραλέζικες Το ένα σε άθλια ανάλυση και το δεύτερο στραβό



Το δεύτερο με τη βοήθεια ενός φίλου το ισιωσαμε κάπως αλλά επέλεξα να δουλέψω με την αρχική φωτογραφία Απλώς τα δύο σχέδια μετά τις κατάλληλες αναγωγές στην κλίμακα επιβεβαίωσαν ότι οι μετρήσεις και το σχήμα του κεντρικού καταστρώματος  ήταν σωστά Επίσης όσο αυτό ήταν εφικτό και αντιστοιχούσαν στα ελληνικά σκάφη  επιβεβαίωναν τις μετρήσεις που καναμε στις φωτογραφίες

Αποσυνδεδεμένος Jet72

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 7247
  • The Caveman :-)
    • Image
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #4 στις: Ιανουάριος 22, 2023, 07:50:06 μμ »
Καταπληκτική κατασκευή σε ένα εμβληματικό ελληνικό θέμα (και σουπερ-σπάνιο μοντελιστικά).

Μακάρι να υπήρχε κάποιος τρόπος να έχουμε πρόσβαση σε μία σωστή ΜΕΚΟ σε 1/350 (ή και σε 1/700 έστω) χωρίς να χρειάζεται να πληρώσουμε τιμές συγκρίσιμες με την πραγματική.........

Αγαπημένο Σπετσάι  :wink:  :mrgreen:

Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 203
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #5 στις: Ιανουάριος 22, 2023, 10:24:06 μμ »
Διαστασεις - Φωτογραφίες
Όπως είπαμε και πιο πριν η έλλειψη σχεδίων δημιουργησε την ανάγκη να "ανακαλύψουμε" τις διαστάσεις μέσα απο φωτογραφίες
Η διαδικασία αυτή ΔΕΝ ΕΝΔΕΊΚΝΥΤΑΙ παρα μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και αυτό γιατί
α) Ο φωτογραφικός φακός πολλές φορές αλλοιώνει το αντικείμενο (ειδικα εαν είναι ευρυγώνιος ή άλλος ειδικός φακός) Μια και το πιθανότερο είναι οτι οι φωτογραφίες δεν είναι πρωτότυπες και δεν τις έχουμε τραβήξει εμείς δεν γνωρίζουμε τι και ποιες παραμορφώσεις έχουν γίνει
β) Η μη καθετότητα φωτογραφικής μηχανής κατα τη διάρκεια της λήψης ως προς το θέμα επηρεάζει λόγω της προοπτικής τις διαστάσεις 
γ) Η φωτογραφία μπορεί να έχει αλλοιωθει (τραβηχτεί σμικρύνει) από τον συντάκτη ώστε να χωρέσει σε ένα κείμενο η ιστοχώρους

Για να μειώσουμε τις πιθανότητες λάθους ή για να λέμε την αλήθεια να κανουμε το μικρότερο λαθος
α) προσπαθούμε να επιλέξουμε εαν μπορούμε φωτογραφίες όπου το θέμα δείχνει να είναι καθετο ως προς τη μηχανή
β) Χρησιμοποιουμε τουλάχιστον 3 διαφορετικές φωτογραφίες ώστε να μετρήσουμε μία συγκεκριμένη διάσταση και πολλες φορές εαν χρειαστεί και 4 και 5 και 6
Πως όμως κανουμε μια μέτρηση;
Εχουμε συγκεντρώσει πληροφορίες από διαστάσεις πραγματικών αντικειμένων η πράγματα που τα έχουμε μετρήσει εμείς Πχ. Απο το διαδίκτυο το μήκος της κάννης του ΟΤΟ Melara η το μήκος του sea Hawk η το ύψος μια μπίντας η το ύψος απο τα ρέλια Στη φωτογραφία που έχουμε στα χέρια μας ψάχνουμε να βρούμε καποιο λοιπόν αντικείμενο με γνωστή διάσταση Στις δυο φωτογραφίες που βαζω σαν παράδειγμα στη μία βαση είναι το πλάτος του σκαφους και στην άλλη το μήκος του ελικοπτέρου η το μήκος του στροφείου που βρίσκεται εύκολα ακόμα και από το site εταιρίας Με βάση αυτό και με την απλή μεθοδο των τριών φέρνουμε την φωτογραφία στις διαστάσεις που θέλουμε και εκεί αρχίζουμε να μετράμε τις διαστάσεις που θέλουμε Δεν ξεχνάμε ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ μετραμε την ίδια διασταση από πολλές διαφορετικές φωτογραφίες ώστε να είμαστε σίγουροι Αν βρίσκουμε πολλα διαφορετικά αποτελέσματα επιμένουμε μέχρι να βρούμε 3 ίδια Σίγουρα ένα προγραμμα στο Η/Υ βοηθάει πολύ αλλά μπορεί να γίνει και με το χέρι σε εκτυπωμένες φωτογραφίες Εδω σε αυτές που σας έχω το AUTOCAD έχει κανει τη ζωή μου πολυ πιο εύκολη και έχει επάνω διαστάσεις για 1/350 1/700 ανάλογα με το χρώμα





Η διαδικασία αν και επίπονη και χρονοβόρα αποδείχτηκε εξαιρετικά ακριβής καθώς όταν έπεσε στα χέρια μου σχέδιο του πλοίου σε πολυ προχωρημένο στάδιο κατασκευής αποδείχτηκε ότι πάνω από το 95% των κατασκευών ήταν απόλυτα σωστό και χρειάστηκε να ξαναφτιάξω μόνο κατι κεκλιμένους μπουλμέδες στο πρόστεγο κατω από το phalanx που αποδείχτηκαν με λαθος διαστάσεις

Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 203
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #6 στις: Ιανουάριος 23, 2023, 12:21:28 μμ »
Έχοντας λοιπόν κόψει το κεντρικό κατάστρωμα ξεκίνησε να χτίζονται τα εξαλα και τα πλαινό του πλοίου
Παρατηρώντας τα πλαινά βλέπουμε ότι η λαμαρίνες κατεβαίνουν σχεδόν καθετα  περίπου μέχρι τη μέση και μετά με μια γωνία κλείνουν προς τα μέσα μεχρι την water line που μας ενδιαφέρει Απο την προηγούμενη φωτογραφία που δείχνει το πλοίο από πίσω πήρα την πολυ χρήσιμη πληροφορία της γωνίας που δημιουργείται στο σημείο που οι λαμαρίνες κλείνουν προς τα μέσα Ετσι έχοντας μετρήσει τις διαστάσεις της "καθετης περιοχής" και της γωνίας που σχηματίζει με την συνέχεια των πλαινών έφτιαξα απο φύλλο πλαστικού βάσεις σαν νομείς που κολλήθηκαν ανα 2 εκ στην κάτω μεριά του κεντρικού καταστρώματος περίπου μέχρι την άκρη της πλώρης Πανω σε αυτές τις βάσεις θα κολλούσα τα πλαινά όπως ακριβώς γίνεται και στο πέτσωμα των ξύλινων πλοίων Η πρώτη προσπάθεια έγινε με δύο λωρίδες πλασττικού μία για το καθετο τμήμα και μία για το κεκλιμένο Το αποτέλεσμα όμως δεν ήταν ικανοποιητικό Το σημείο που ενώνοντας οι δύο λωρίδες παρά τις άπειρες προσπάθειες και ιδίως μετά το ελαφρό τρίψιμο με το ντουκόχαρτο δεν απέδιδε αυτήν την απότομη κλίση που παίρνει η λαμαρίνα Ενω παρατηρήθηκε το φαινόιμενο αλλου να έχει τριφτει περισσότερο με αποτέλεσμα η γραμμή της ένωσης να φαίνεται στραβή ή αλλού να είναι πιο αιχμηρή και αλλού ποιο καμπύλη  δίνοντας άσχημη συνολική εικόνα Το πρόβλημα λύθηκε ως εξής Χρησιμοποιήθηκε ενιαία λωρίδα πλαστικού που είχε απλώς χαραχθεί ελαφρά στο σημείο που έπρεπε να κανει γωνία και απλώς κολλήθηκε τις βασεις-νομείς που είχαν κολληθεί στο κατω μέρος του κυρίου καταστρώματος Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό Η γραμμή που τόσο με ταλαιπώρησε ήταν πια ίσια ενιαία χωρίς βαθουλώματα
Το μόνο παου έμενε πια ήταν να γίνει  η πλώρη Εκεί χρησιμοποίησα εποξικό στόκο ώστε να κλείσει σωστά και να πάρει το σχήμα η πλώρη που είναι ιδιαίτερο Και αφού στέγνωσε άρχισε η διαδικασία Φωτογραφίες και trim to Fit και  trim to Fit και  trim to Fit  και  trim to Fit  και  trim to Fit  και  trim to Fit
Επόμενο βήμα οι υπερκατασκευές Απο δεκάδες φωτογραφίες που μαζεψα από το διαδίκτυο από τα σχέδια που μου έβγαλαν τα μάτια να βγάλω άκρη έγινε το πρώτο βασικό σχήμα και το πλοίο άρχισε πια να παίρνει σχήμα
Ένα ακόμα δύσκολο τμήμα είναι ο κυματοθραύστης Το πολύ ιδιαίτερο σχήμα του δεν επέτρεπε να γίνει εκτός του πλοίου και να τοποθετηθεί μετά Δοκιμάσα πολλές μεθόδους και πολλές ώρες προσαρμογής αλλά δυστυχώς οι περισσότερες απέτυχαν οικτρά Τελικά χρησιμοποίησα χαρτόνι που τοποθέτησα στην πλώρη και το έφερα περίπου στο σχημα που έχει ο κυματοθραύστης Το ξεκόλλησα μετά και το χρησιμοποίησα σαν πατρόν και έκοψα φυλλο πλαστικού Το κομμάτι του πλαστικού το στραβωσα σιγά σιγά και το τοποθέτησα στην πλώρη Και μετά  trim to Fit και  trim to Fit  και  trim to Fit για να έρθει στις απόλυτες διαστάσεις σύμφωνα με τις μετρήσεις Τέλος επιχειρήσα με μέτριο αποτέλεσμα να δώσω στην άκρη του κυματοθραύστη την κλίση που έχει προς τα έξω για να διώχνει το κυμα όταν η πλώρη βυθίζεται ζεσταίνοντας με σεσουαρ και ακουμπώντας χαλαρά μια μπατονέτα στα χείλη του Το εγχείρημα στοίχισε 2 κυματοθραύστες αλλά απέδειξε πόσο αναγκαίο ήταν να γίνει το κεντρικό κατάστρωμα από πολύ χοντρό πλαστικό ώστε να αντέχει στις κακουχίες



Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 203
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #7 στις: Ιανουάριος 23, 2023, 02:21:18 μμ »



Αυτή η υπέροχη φωτογραφία βοήθησε όσο τίποτα άλλο για να φτιαχτεί η πλώρη
Trim to fit και άγιος ο Θεός  ::pop:: ::pop::

Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 203
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #8 στις: Ιανουάριος 26, 2023, 10:12:54 μμ »
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν να βλέπουμε τις δουλειές που έγιναν αφου το πλοίο πήρε με τις πρώτες υπερκατασκευές ένα αρχικό σχήμα
Θα ακολουθήσουμε την διαδρομη πλωρη προς πρύμνη
Ξεκινάμε από την πλώρη
Αφού έγινε ο κυματοθραύστης έγιναν οι κάθετες αντηρίδες της εσωτερικής πλευράς Αντι να κοψω τριγωνικά κομμάτια και να τα κολλήσω επέλεξα την εξής διαδικασία Κολλησα μικρά παραλληλόγραμμα κομμάτια απο φυλλο πλαστικού που τα κολλησα στις θέσεις που είχα σημειώσει βάση των πληροφοριων χωρίς να με ενδιαφέρει εαν αυτά προεξήχαν από  τον κυματοθραυστη Αφου κολλησαν καλά με ένα κοφτάκι τα έκοψα δίνοντας τους το τριγωνικό σχήμα που έπρεπε να  έχουν Μετά τρίφτηκαν ώστε να "γλυκάνουν" λίγο οι έντονες γωνίες στο σημείο που έκοψε ο κόφτης



Αργότερα και ενω η κατασκευή είχε προχωρήσει πολύ αποφάσισα ότι έπρεπε να κανω και τις οριζόντιες ενισχύσεις οι οποίες έγιναν απο κομμάτια πλαστικού evergreen και πολλές πολλές ώρες Ας είναι καλά το lockdown που μας τις πρόσφερε




Στον κυματοθραύστη άνοιξα τα όκυα Στην εξω πλευρά των οκύων πάνω στον κυματοθραύστη για να αποδοθεί η ενίσχυση που έχει το σημείο εκείνο κολλήθηκε γύρω από την τρύπα πολύ κοντό σωληνάκι και τρίφτηκε ώστε να δώσει την σωστή αίσθηση που έχει το σημείο

Μετά στα σημεία που επρεπε έφτιαξα τις μπίντες απο σωληνάκι και μια κάθοδο που βρίσκεται πολυ μπροστά στην πλώρη Η καθοδος φτιάχτηκε απο ένα κομμάτι χοντρο πλαστικό και στο καπάκι της τοποθετήθηκε ο μηχανισμός ασφάλισης που μοιάζει με μεταλλικό τιμόνι Αυτό πάρθηκε απο σετ με φωτοχαραγμένες πόρτες του αμερικανικου ναυτικού
Μετά έφτιαξα τις οδεύσεις των αλυσίδων της άγκυρας Αυτές έγινας απο πλαστικό σωληνάκι που ζεστάθηκε για να πάρει το απαραίτητο σχήμα και κολλήθηκαν στις ενδεδειγμένες θέσεις
Πίσω από αυτό φτιάχτηκαν τα δύο ράουλα που τραβάνε τις αλυσίδες
Κατ αρχήν με δύο μακρόστενα κομμάτια απο φύλλο πλαστικού φτιάχτηκαν οι ενισχύσεις στο κατάστρωμα πάνω στις οποιες θα κατσουν τα ράουλα
τα ράουλα φτιάχτηκαν πολυ εύκολα με ένα κομμάτι στρογγυλό πλαστικό για τη μέση και πάνω και κάτων στρογγυλά δισκάκια κομμένα απο φυλλο πλαστικού με Punch and Die που είχε την καλοσύνη να μας κόψει ένας φίλος που το έχει (θα πρέπει να σημειώσω ότι εαν και δεν το περίμενα όλα μα ΟΛΑ τα δισκάκια που μου έκοψε σε διαφορετικά μεγέθη και πάχη τα χρησιμοποίησα και κατάλαβα πόσο χρήσιμο εργαλείο είναι )
Τέλος στο πάνω μέρος των ράουλων μπήκα μηχανισμός ανάλογος με αυτόν που μπήκε στην πόρτα της καθόδου

Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 203
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #9 στις: Ιανουάριος 29, 2023, 09:47:40 μμ »
Και για να τελειώνουμε τα της πλώρης σειρά έχει η βάση του πυροβολου  Αυτή φτιάχτηκε ως εξής Στην αρχή φτιάχτκε ένα τελάρο απο κομμάτια τετράγωνα Evergreen Στο τελάρο αυτό μπήκε απο πάνω φύλλο πλαστικού το οποίο εξείχε 1mm απο όλες τις διαστάσεις απο το τελάρο Πολύ μικρά μήκη πλαστικού κολλήθηκαν απο τη βάση του τελάρου μέχρι το κομμάτι του φυλλου πλαστικού και περιμετρικά ώστε να αποδώσει τις ενισχύσεις του κιβωτίου που περιέχει το κανόνι Τρίφτηκε η όλη κατασκευή ελαφρά και κολλήθηκε στο κατάστρωμα 

Για να αναπαρασταθεί ο ελαστικός τάπητας που περιβάλει το πυροβόλο ώστε να μην χτυπούν οι κάλυκες στο κατάστρωμα χρησιμοποιήθηκε σίτα η οποία κοπηκε κατάλληλα Δεν τοποθετήθηκε όμως στην αρχή αλλά αφού το σκάφος είχε βαφτεί καθώς ήθέλα να διακρίνεται κάτω από τη σίτα το χρώμα του καταστρώματος κατι που δεν θα μπορούσε να συμβεί εαν τη έβάζα στα αρχικά στάδια
όταν καποια στιγμή έφτασε η ώρα να τοποθετηθεί κόλλησα επάνω κατασκευασμένα απο πλαστικό και μήκη ΖΤΠ καποιες δέστρες που βαφτηκαν κίτρινες
Από το μηδεν με μήκος πλαστικού έγινε ένα πτυσσόμενος ιστός που χρησιμευει για το ταχυδρομείο και τη μεταφορά αντικειμένων εν πλω και αποφάσισα να φτιάξω μαζεμένο στην δεξια μεριά του πυροβόλου καθώς επίσης και δύο καθόδους που φτιάχτηκαν πανομοιότυπα με εκείνη μπροστά από τους εργάτες της άγκυρας




 

Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 203
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #10 στις: Φεβρουάριος 05, 2023, 04:27:44 μμ »
Μετά την πλώρη έφτασε η ώρα να δούμε τις εργασίες που έγιναν στις υπερκατασκευές θα το χωρίσω σε τρία κομμάτια Πρόστεγο – μεσόστεγο – επίστεγο όπου:
το πρόστεγο περιλαμβάνει τη γέφυρα και τον ιστό
το μεσοστεγο το χώρο των πυραύλων το ραντάρ αέρος τις δυο ΠΑΚ το ταχύπλοο και τις τσιμινιέρες 
Το επίστεγο που περιλαμβάνει το υπόστεγο του ελικοπτέρου
 
Πρόστεγο
Στις βασικές υπερκατασκευές που είχαν φτιαχτεί άρχισαν να προστίθενται λεπτομέρειες και νέες υπερκατασκευές. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάστηκε στην γωνία την οποία έχουν οι « κάθετοι » μπουλμέδες σε σχέση με το κατάστρωμα  πίσω από το πυροβόλο αλλά και στη γέφυρα  πίσω από το phalanx Μετά από πολλές μετρήσεις η γωνία δεν είχε εκτιμηθεί σωστά έτσι όταν βρέθηκαν τα σχέδια αποδείχτηκε ότι η γωνία αυτή ήταν 102 μοίρες σε σχέση με το κατάστρωμα με αποτέλεσμα να φτιαχτούν από την αρχή με ότι αυτό σήμαινε για την χρονική διάρκεια της όλης κατασκευής.
Στο κατάστρωμα που βρίσκεται το Phalanx φτιάχτηκε η βάση πάνω στην οποία θα κολληθεί το οπλικό σύστημα. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το Phalanx δεν βρίσκεται στο άξονα του πλοίου αλλά δεξιότερα όπως φυσικά και η βάση του και ο καθορισμός της ακριβούς θέση του απαίτησε την εύρεση φωτογραφιών από το σημείο Πίσω από την βάση του phalanx και κολλητά με την γέφυρα φτιάχτηκαν δυο ντουλάπια πυρομαχικών από φύλλο πλαστικού
Στη γέφυρα απαιτήθηκε να φτιαχτούν τα παράθυρα Αρχικά φτιάχτηκε το πρώτο που ήταν ουσιαστικά ένα τελάρο από μήκος πλαστικού. Για λόγους ομοιομορφίας επέλεξα να κάνω αντίγραφο το πρωτότυπο πολύ απλά βυθίζοντας το σε πλαστελίνη και να βγάζω αντίγραφα από ρητίνη Η διαδικασία καλούπι αντίγραφο επαναλήφθηκε πολλές φορές και μετά τα αντίγραφα κολλήθηκαν στην γέφυρα ώστε να δημιουργήσουν τη γέφυρα
Με ένα απο τα δισκάκια που είχαμε κόψει από πλαστικό  αφού το έκοψα στη μέση  έφτιαξα τα δύο μπαλκόνια που φιλοξενούν τους προβολείς
Πίσω από τη γέφυρα τελειοποιήθηκε η υπερκατασκευή που αποτελεί τη βάση του κεντρικού ιστού
Στο κατάστρωμα που βρίσκεται το STIR  κατασκευάστηκε από πλαστικό η «μπουρού» του πλοίου
Στο σημείο αυτό και πριν ξεκινήσω την περιπέτεια κατασκευής του ιστού  έπρεπε να πάρω την απόφαση για το ποια κομμάτια θα κολληθούν σε αυτή τη φάση και ποια θα έπρεπε να βαφτούν και να κολληθούν μετά
Έτσι στην υπερκατασκευή κατ αρχήν κολλήθηκαν οι πόρτες Στο κομμάτι  αυτό υπάρχουν δυο ειδών πόρτες Μονόφυλλες και τρεις δίφυλλες μια στον μπροστινό μπουλμέ αριστερά και δυο στο πίσω μέρος στο επίπεδο του καταστρώματος των λέμβων και των πυραύλων Οι δίφυλλες κατασκευάστηκαν από μήκος πλαστικού που κόπηκε στο κατάλληλο σχήμα Στο πάνω μέρος κάθε φύλλου της πόρτας κολλήθηκε ένα μικρό τετράγωνο από πλαστικό πολύ λεπτό ώστε να αναπαραστήσει όσο ήταν δυνατό ένα μικρό σαν παραθυράκι πιθανώς με φίλτρο που έχουν αυτές οι πόρτες
Για τις μονόφυλλες πόρτες χρησιμοποιήθηκαν πόρτες ΡΕ από αμερικάνικα πλοία του Β’ Π Π που βρέθηκαν να έχουν σωστές διαστάσεις και κολλήθηκαν όμως ανάποδα μια και είχαν στο κέντρο ρόδα ασφάλισης σε αντίθεση με αυτές του πλοίου που είχαν μόνο μια μεγάλη «μπετούγια» η οποία αναπαραστάθηκε με ΖΤΠ Έγινε και προσπάθεια με ΖΤΠ να αναπαρασταθούν και οι μεντεσέδες στις πόρτες όχι πάντα με επιτυχία

 Με ΖΤΠ φτιάχτηκαν επίσης οι βάσεις δεξιά και αριστερά που κάθονται οι μπαλότσες πάνω στο κατάστρωμα  καθώς και τα ικριώματα που κρατάνε τα μπαλκόνια για τα βαρελάκια του συστήματος replica καθώς και τις βάσεις για τα βαρελάκια των πνευστών σχεδίων
Δεξιά και αριστερά από την υπερκατασκευή φτιάχτηκαν τα μπαλκόνια και οι κεραίες του συστήματος ESM.  Τα μπαλκόνια φτιάχτηκαν με ψιλή σίτα που κόπηκε στο κατάλληλο σχήμα ενώ από κάτω φτιάχτηκαν με ΖΤΠ οι μεταλλικές ενισχύσεις του μπαλκονιού. Οι κεραίες έγιναν από σωλήνα πλαστικό διαφόρων διατομών που τρίφτηκε ώστε να αποκτήσουν το κατάλληλο σχήμα
Τέλος επέλεξα να κολλήσω από τώρα πριν αρχίσει το βάψιμο τις σκάλες που ήταν από ΡΕ της eduard αλλά και της White Ensign



Για να διευκολυνθώ στην τοποθέτηση των  ρελιων  αργότερα θεώρησα ότι θα έπρεπε να φτιάξω και να βάλω τα σηματοθέσια πριν το βάψιμο Αυτά έγιναν απο φύλλο πλαστικού και ΖΤΠ και κολλήθηκαν στο κατάστρωμα



Σε αυτή τη φάση ανοίχτηκαν και κάποια παράθυρα που βρίσκονται στην δεξιά πλευρά του πλοίου και κάτω από τη γέφυρα περίπου στο σημείο πίσω από τα κιβώτια των πυρομαχικών


Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 203
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #11 στις: Φεβρουάριος 12, 2023, 12:50:45 μμ »
να μην ξεχάσω πριν περάσω στον "ένα μοντέλο απο μόνο του" κεντρικό ιστό ....
Το πλοίο μια και είναι πιστοποιημένο για για ΡΒΧ πολεμο έχει ένα σύστημα με σωλήνες και εκτοξευτές νερου σαν μικρά springlers των συστημάτων πυρόσβεσης που βρίσκονται σε όλες τις υπερκατασκευές για να ξελένουν το πλοίο σε περιβάλλον ΡΒΧ Οι σωλήνες μια και είναι ψιλές και κρατιουνται με αποστάτες στις υπερκατασκευές στραβώνουν αμέσως απο τις καιρικές συνθήκες Για την αναπαράστασή τους χρησιμοποιήθηκε κλώνος απο πολύκλωνο χαλκινο καλώδιο και κολλήθηκε επάνω στις υπερκατασκευές Το ίδιο που έγινε για το πρόστεγο έγινε και στο μεσόστεγο και στο επίστεγο Στο μόνο σημείο που διαφοροποιήθηκε η μέθοδος ήταν στο σημείο κάτω από τα παράθυρα της γέφυρας Στο σημείο αυτό επειδή η απόσταση σωλώνα από τον μπουλμέ φαινόταν μεγαλύτερη επέλεξα να το κάνω από ρέλι στην 1/700 που το έκοψα στα τρία και αυτό το 1/3 με το κόλλησα στο σωστό σημείο Επιλέχτηκε η όλη διαδικασία να γίνει πριν το βάψιμο και στα περισσότερα σημεία ακόμα και πριν το τελικό στοκάρισμα.

 

Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 203
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #12 στις: Φεβρουάριος 19, 2023, 02:29:48 μμ »
Το τελευταίο κομμάτι στο πρόστεγο είναι ο κύριος ιστός Αν και το εξετάζουμε τώρα όπως καταλαβαίνεται είναι από τα τελευταία κομμάτια που τοποθετήθηκε στο πλοίο αν και κατασκευάστηκε καποια στιγμή όταν το υπόλοιπο πλοίο βρισκόταν σε πολύ πρώιμα στάδια Βελτιωνόταν όμως συνεχώς όταν καινούρια στοιχεία έφταναν και φωτογραφίες αποκάλυπταν κρυμμένα φώτα αλλά και κεραίες
Κατ αρχήν όπως και με το κυρίως καταστρωμα και απο φωτογραφία από ψηλά φτιάχτηκε η εξέδρα πάνω στην οποία βρίσκεται η κεραία του MW08 radar της signaal
Κατω απο την εξέδρα αυτή φτιάχτηκε ο τρίποδος ιστός με το χωροδικτύωμά του που την κρατάει στην υπερκατασκευή απο μήκη πλαστικού της Evergreen Μπροστά βρίσκεται το ένα πόδι του ιστού και πίσω τα δύο Στο πίσω μέρος της εξέδρας μπήκε και ένας καθετος ιστός οποίος για καλύτερη ευστάθεια έχει και δυο μικρές αντηρίδες στη βάση του δεξια και αριστερά που και αυτές έγιναν απο μήκος πλαστικού Στην άκρη του βρίσκεται μακρόστενη κεραία  που στα άκρα της στενεύει Φτιάχτηκε και αυτή με μηκος πλαστικού στην άκρη της κολλήθηκε ένα πολυ κοντο και μικρότερο σε διαμετρο μηκος πλαστικού και μετά με κολλα και πινέλο το έλυωσα με προσοχή ωστε να αποτελέσει άνα σώμα και να αποκτήσει το κατάλληλο σχήμα 
Ακριβώς απο κατω υπάρχει άλλη μια  περιεργη συστοιχία μικρων κεραιών που για να κατασκευαστει χρησιμοποιησα τον εξης τρόπο Κολλησα μια μικρη λουρίδα αλουμινόφυλλο και γύρω απο τον ιστό και κολλησα πάνω του γύρω γύρω μικρά κοντα κομμάτια ΖΤΠ
Στην εξέδρα φτιάχτηκε η βάση της κεραίας χρησιμοποιώντας χοντρο ΖΤΠ Το κομμάτι του ΖΤΠ μπήκε στον ταχυτροχό και έγινε με τη βοήθεια του κόφτη Κωνικό και κολλήιηκε στην εξέδρα Στο τμήμα που κοιτούσε πρωρα σκάφτηκε ελαφρά λιγο κάτω από την κορυφή και στην τρύπα που δημιουργήθηκε μπήκε από ΖΤΠ ένα κομμάτι που να μοιάζει  με καμερα
Πάνω από τη βάση κολληθηκε η κεραία του ρανταρ Αυτή φτιάχτηκε από φυλλο πλαστικό 2 χιλ Απο εκεί κοπηκαν δυο λωρίδες η μια πιο μεγαλη και η άλλη πιο μικρή όλα πάντα σύμφωνα με τις μετρήσεις που είχαμε κανει (όπως έχουμε πει παραπάνω για να μην επαναλαμβανόμαστε) Το μεγαλύτερο κομμάτι αποτελεσε το οριζόντιο κομμάτι της κεραίας και το άλλο κολληθηκε στο πίσω μέρος με καποια γωνία Η όλλη κατασκευή τριφτηκε για να αποκτήσει τις στρογγυλάδες που έχει το πραγματικό σύμφωνα με τις φωτογραφίες Πριν κολληθεί στη βάση φτιάχτηκαν καποια actuators που είδα στις φωτό μεταξύ βασης και κεραίας
Δεξιά και αριστερά απο το ρανταρ αυτό υπάρχουν δυο τετράγωνες περίπου κεραίες Αυτές έγιναν από κομμάτι χοντρο πλαστικού που κοπηκαν με τον κόφτη στο κατάλληλο σχήμα ενω στα κατάλληλα σημεία κολλήθηκαν και καποια από τα δισκάκια που είχαμε κοψει απο φυλλο πλαστικού αφου κολλήθηκαν περάστικαν με πινέλο και κολλα ώστε να σπάσουν οι αγριες γραμμές από τον κοφτη  μια και ήταν τοσο μικρά που δεν ήταν εύκολο να τριφτούν πριν
Στο πίσω μέρος της εξέδρας και κολλητά με τον καθετο ιστό από ΖΤΠ φτιάχτηκαν ο ιστός που αναρταται ο επισύων με γωνία 45 μοιρών Ακριβώς απο κατω και από την κάτω μεριά της εξέδρας φτιάχτηκε με ΖΤΠ ο ιστός που αναρτάται η σημαία του πλοίου
Σε εκείνο το σημείο πάλι και δεξιά και αριστερά φτιάχτηκαν δυο οριζόντιοι ιστοί στους οποίους αναρτούνται οι σημαίες και τα σήματα του πλοίου Οι δύο αυτοί ιστοί στηρίζονται απο αντιρίδες που ακουμπουν στα πίσω πόδια του κυρίου ιστου και αυτές φτιάχτηκαν με ΖΤΠ Στα άκρα των ιστών αυτών υπάρχουν δυο κεραίες μικρες λεπτες που φτιάχτηκαν απλά με ΖΤΠ  Επάνω στους δυο αυτούς ιστους με βάση τις φωτογραφίες υπάρχουν διαφορες κεραιούλες και σένσορες με διαφορα σχήματα τετράγωνα στρογγυλά η κανονικές κεραιούλες Όλα φτιάχτηκαν η από φυλλο πλαστικού ή απί ΖΤΠ ή κολληθηκε κατευθείαν δισκάκι απο εκείνα που είχαμε κοψει Ο σένσορα μονο που δείχνει την κατευθυνση του αέρα είχε καποιο ενδιαφέρον που φτιάχτηκε απο πολυ ψυλλο φυλλο πλαστικού που κοππηκε στο κατακλληλο σχήμα σαν L και κολληθηκε με την μεγάλη πλευρά στο ιστό
Στα μέσα περίπου του ιστού και στο σημείο απο το μπροστινο πόδι προς τα πίσω υπάρχει ένας μικρός εξώστης που φιλοξενεί την κεραία ενός ρανταρ ναυτιλίας Ο εξώστης έγινε κόβοντας ψιλή σίτα στο καταλληλο σχήμα ενω η κεραία του ρανταρ έγινε από τετράγωνο μήκος πλαστικού στην μέση του οποίου κολληθηκε κοντό στρογγυλο μήκος πλαστικού ώστε να αναπαραστήσει την βάση της κεραίας
Στο μπροστινό πόδι υπάρχει μια σκάλα από τη βάση μέχρι περίπου τη μέση του Για να αναπαρασταθεί χρησιμοποιήθηκε PE σκαλα στην 1/700 της Eduard
Στα πίσω πόδια υπάρχουν δεξιά και αριστερά φώτα ναυτιλίας αλλά και μοκρόστενες κεραίες Τα φώτα ναυτιλίας φτιάχτηκαν από τεράγωνα κομμάτια από φυλλο πλαστικούγια να αναπαραστήσουν τις βασεις των φώτων που κολλήθηκαν στα πόδια του ιστού και ΖΤΠ κοντα κομμένο για να αναπαραστήσουν τα φώτα και κολλήθηκαν στις βάσεις
Ενδιαφέρον έχουν δύο κεραίες που έχουν σχήμα κλεψύδρας και βρίσκονται στο δεξί πόδι Η βάση τους φτιάχτηκε από ΖΤΠ κολληθηκε ώστε να έχουν σχήμα L   και κολλήθηκαν στο πόδι Οι κεραίες φτιάχτηκαν από μήκος πλαστικού της Evergreen που μπήκε στον ταχυτροχό και με την βοήθεια ένός κόδτη απέκτησαν όσο αυτό ήταν δυνατό να πάρει το σχήμα της κλεψύδρας

Ανάμεσα στα δύο πίσω πόδια του ιστού υπάρχουν σωλήνες και μια σκάλα που ξεκινούν από την βάση και φτάνουν μέχρι της εξέδρα Αυτά επέλεξα να τα κάνω αφού κολλήσει ο ιστός ατην υπερκατασκευή γιατι έπρεπε να κολληθούν και να "τρεξουν" και πάνω στην οροφή της υπερκατασκευής Κατι που αποδείχτηκε πολύ δύσκολα εγχείρημα μια και έπρεπε να κολληθούν από την εσωτερική μεριά του ωροδικτυώματος και η λαβίδα δεν χωρούσε ωστε να γίνουν οι απαραίτητες κινήσεις




Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 203
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #13 στις: Μάρτιος 26, 2023, 04:01:01 μμ »
Και φτάσαμε στο μεσόστεγο
 Από πού να αρχίσεις και που να τελειώσεις !!!!
Κατ αρχήν φτιάχτηκε η υπερκατασκευή πάνω στην οποία βρίσκεται η κεραία του ρανταρ αέρος  DA08 Όπως θα δείτε οι πλευρές δεν είναι καθετες αλλά παρουσιάζουν μια κλίση προς τα μέσα Για να δημιουργηθεί το «μπαλκονάκι» που κυκλοφορεί το προσωπικό συντήρησης της κεραίας  και στηρίζονται τα ρέλια ασφαλείας χρησιμοποιήθηκε ψιλή σίτα που κοπηκε στο κατάλληλο σχήμα Σε πολλές φωτογραφίες τα ρελια δείχνουν να έχουν μια κλιση προς τα έξω Για το σκοπό αυτό  κοπηκαν καταλληλα τα ρελια από  ΡΕ  Δεξιά και αριστερά βρίσκονται δυο κεραίες που στηρίζονται στην νυπερκατασκευη στο σημείο ακριβώς κατω από το μπαλκονάκι Η κατασκευή έγινε από ΖΤΠ ενώ οι κεραίες κατασκευάστηκαν με τον ίδιο τρόπο που κατασκευάστηκαν οι μακρόστενες κεραίες στον κύριο ιστό  Στην όλη κατασκευή πριν κολληθει στο κατάστρωμα προστέθηκαν πορτες και σκάλες και οι σωλήνες για το συστημα πλύσης στα σημεια που υποδείκνυε το φωτογραφικό υλικό  με τον ιδιο τρόπο που εγινε στο πρόστεγο





Μια ακομη κατασκευή που απαιτήθηκε να γίνει  ήταν οι δυο τσιμινιέρες  Οι παρατηρητικοί θα εχουν επισημάνει ότι οι δυο τσιμινιέρες δεν είναι καθετες  αλλά εχουν μια κλίση προς τα εξω  Από τη φωτογραφία της  πρύμνης πήρα τις πληροφορίες για την ακριβή γωνία κλίσης καθώς και το πλατος τους Από άλλες φωτογραφίες υπολογίσαμε και το μήκος και έτσι ξεκινήσαμε την κατασκευή  Κατ αρχήν κόλλησα αρκετα κομμάτια φυλλου πλαστικού ώστε να  δημιουργήσω  ένα κομμάτι πλαστικού με πάχος 2.5 εκατοστών . Κοπήκαν ετσι χοντρικά οι δυο τσιμινιέρες Το κάθε  κομμάτι  τρίφτηκε ώστε να αποκτήσει τις απαιτούμενες στρογγυλάδες . Μεγάλο πρόβλημα αντιμετώπισα όταν χρειαστηκε να φτιάξω τα φιλετάκι στην ακρη της τσιμινιέρας Δοκίμασα διάφορα Κατεληξα στο εξης : Κολλησα μηκος πλαστικου πλατους 1 χιλιοστου στην ακρη  σε πολλες διαδοχικες φασεις  και αφου σε κάθε φαση αφηνόταν να κολλησει καλά Αυτό εγινε γιατι όταν προσπαθούσα να το κολλήσω με τη μια λόγω του σχήματος που έπρεπε να παρει  ξεκολλούσε ενώ με προσθετη κολλα ελιωνε η το δαχτυλο αφηνε σημάδια και αλλα ευτραπελα  Νομίζω ότι χρειαστηκαν 4-5 φασεις κολληματος με 2 μερες ενδιάμεσα για να στεγνωσει τελειως η κολλα Στο επάνω μερος της τσιμινιέρας κολληθήκαν από πλαστικά σωληνάκια δυο κομματια ένα μικρό και ένα μεγάλο Αυτά αφου κολληθηκαν τριφτηκαν για μα εχουν περίπου το ίδιο υψος με το περιμετρικό φιλέτο Αφου στέγνωσαν  με τον ταχυτροχό σκάφτηκε το εσωτερικό τους ώστε να αποδοθεί το βάθος από τις εξατμίσεις  που ξεκινάνε από το μηχανοστάσιο  Στο πίσω μέρος της κάθε τσιμινιέρας υπάρχουν σχάρες εξαερισμού Το πώς φτιάχτηκαν όμως θα το αναλύσουμε όταν φτάσουμε στο σημείο που φτιάξαμε τις αντίστοιχες στο μεσόστεγο πίσω από τις δύο ακάτους Τέλος προστέθηκαν οι σωλήνες του συστήματος πλύσης αλλά και σκάλες από ΡΕ που βρίσκονται στην εσωτερικη πλευρά των φουγάρων η μία απέναντι από την άλλη



Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 203
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #14 στις: Μάρτιος 31, 2023, 10:01:07 μμ »
Αντε αφου το βρήκα στο spare box σας το βγάζω φωτογραφία να το δείτε
Ειναι κομμάτι από το πλαστικό που φτιάχτηκε για να γίνουν οι τσιμινιέρες
Όπως βλέπετε διακρίνονται  το κομμάτια πλαστικού που έχουν κολληθεί για να δημιουργήσου το σωστό πάχος ενώ έχει αρχίσει και η διαδικασία στρογγυλέμματος του κομματιου

 

Αποσυνδεδεμένος them

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 856
  • Age: 43
  • Τόπος: Αθήνα
  • -
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #15 στις: Απρίλιος 02, 2023, 12:30:47 μμ »
Σε θαυμάζω, μου αρέσει πολύ!!!

Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 203
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #16 στις: Απρίλιος 05, 2023, 02:52:46 μμ »
Σε θαυμάζω, μου αρέσει πολύ!!!
Σίγα βρε Είναι θέμα ελευθερου χρόνου
Εαν είχες το χρόνο που έχω εσυ θα τα έφτιαχνες πολυ πολυ καλύτερο !!!!

Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 203
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #17 στις: Απρίλιος 12, 2023, 08:34:36 μμ »
Συνεχίζουμε τις εργασίες στο μεσόστεγο Δεξιά και αριστερά από την αρχική κατασκευή έχει δημιουργηθεί ένας μικρός διάδρομος κολλητά στους  μπουλμέδες που οδηγεί από το επίστεγο πίσω από το ελικοδρόμιο στο χώρο που βρίσκονται τα καπόνια των ΠΑΚ Στο τέλος του διαδρόμου κατασκευάστηκε από φύλλο πλαστικού που κόπηκε σε λωρίδες ένα είδος μπαλκονιού σχήματος  “ Π “ πάνω στο οποίο είναι στερεωμένα τα καπόνια των ακάτων Αφου κολλήθηκαν στα πλάγια επιλέχτηκε (σοφά όπως αποδείχτηκε κατά τη συνέχεια της κατασκευής) να κολληθούν και οι στύλοι φτιαγμένοι από μήκος πλαστικού που τα κρατούν  στο κύριο κατάστρωμα πολλές φορές κατά την διάρκεια της κατασκευής τα δύο αυτά «μπαλκόνια» δέχτηκαν πιέσεις είτε στην προσπάθεια να κολλήσω τα καπόνια είτε κατά λάθος και θα είχαν καταρρεύσει πολλές φορές εάν δεν είχαν μπεί οι στύλοι στήριξης. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα δύο μπαλκόνια δεν βρίσκονται συμμετρικά εκατέρωθεν του πλοίου αλλά το ένα είναι πιο μπροστά από το άλλο όπως ανακαλύψαμε με άσχημο τρόπο κατά τη διάρκεια της κατασκευής



Στο σημείο αυτό επιλέχτηκε να φτιαχτούν και να τοποθετηθούν τα καπόνια  Μια και δεν υπήρχε η δυνατότητα να γίνουν από ΡΕ όπως θα έπρεπε ξεκίνησε η διαδικασία να γίνουν από φυλλο πλαστικού  Επιλέχτηκε να κολληθούν τώρα και όχι αργότερα κυρίως ώστε να μπορεί να ελέγχεται η ομοιομορφία τους και να μπορούν να τροποποιούνται παράλληλα με τροποποιήσεις που θα γίνονταν στο σκάφος αφού όπως είπαμε λόγω έλλειψης σχεδίων ήταν αναμενόμενο να χρειάζεται να κανουμε αλλαγές όταν ανακαλύπτονταν διαφορές ή λάθος μετρήσεις. Μία απόφαση που αποδείχτηκε τελικά λάθος με αποτέλεσμα  πολλές φορές τα καπόνια να υποστούν ζημιές
Ας πιάσουμε όμως την κατασκευή Κάθε καπόνι αποτελείται από δύο τμήματα χοντρικά σε σχήμα “ Γ “  Το κάτω είναι η βάση και ακουμπάει στο πάνω κατάστρωμα Ουσιαστικά είναι σαν ένα  λούκι με δυο μασιφ πλευρές δεξια και αριστερά που συνδέονται στο κατω μέρος τους σε δυο τρία σημεία με ένα πλατυ κομμάτι σίδερου Στο πάνω μερος αυτού το τμήματος που ακουμπάει στο κατάστρωμα υπάρχει σαν ταπα ένα κομμάτι σιδερένιας λαμαρίνας Σε αυτό το «λούκι» ολισθαίνει το δεύτερο κομμάτι σχήματος Γ  και αυτό και την άκρη του οποίου κρέμονται οι άκατοι Το κομμάτι αυτό είναι μασίφ  και στα δεξιά και αριστερά του βρισκονται μεταλλικοί τροχοί μέσα από τους οποίους περνάνε συρματόσχοινα που καταλήγουν σε γάζους που από αυτούς κρεμιούνται οι άκατοι Έτσι φτιάχτηκαν και τα πλαστικά Το κάτω μέρος με λωρίδες πλαστικού που κοπηκαν κατάλληλα και μήκος πλαστικού που τα ένωνε στα τρια σημεία μεταξύ τους ενώ η τάπα στην άκρη έγινε από φυλλο πλαστικού Το δεύτερο κομμάτι έγινε από πλαστικό 1χιλιοστου που κοπηκε σε λουρίδες και κολλήθηκε κατάλληλα για να πάρει το σχήμα που έπρεπε Οι μεταλλικοί τροχοι αναπαραστάθηκαν από τα κομμένα δισκάκια που μας είχε κόψει ο καλός μας φίλος τέλος καποια στιγμή προστέθηκαν και τα συρματόσκοινα από πολύ ψιλη πετονιά
Ο πίνακας ελέγχου για το κατεβασμα των ακάτων βρίσκεται λίγο πιο πίσω από το καπόνι που βρισκεται πιο πλώρα από τα δύο Φτιάχτηκε από κομμάτι πλαστικου διαστάσεων 1,5 Χ 1,5 mm και υψους 4mm που στην άκρη του κοπηκε φάλτσα για να αναπαραστήσει το σημείο που βρίσκεται ο πίνακας χειρισμού

   

Πίσω από τα καπόνια και πάνω στο μπουλμέ του μεσόστεγου βρίσκονται μια σειρά από σχάρες εξαερισμού Η μέθοδος που κατασκευάστηκαν είχε δοκιμαστεί στην 1/700 και αποδείχτηκε εξαιρετικά πειστική Κολλήθηκαν πολλά μήκη πλαστικού της evergreen 0,5 ή 0,7 mm δεν θυμάμαι καλά Όταν στέγνωσαν τρίφτηκαν από τη μία μεριά ώστε να γίνουν επίπεδα Ύστερα κόπηκαν σε κομμάτια με μηκος 5 mm και κολλήθηκαν το ένα διπλα στο άλλο με απόσταση 1mm μεταξύ τους Αφού βάφτηκαν έγινε wash με μαύρο ώστε να τονιστούν τα αυλάκια και να δώσουν την αίσθηση της σχάρας ομολογουμένως με αρκετή αληθοφάνεια Να σημειωθεί ότι με την ίδια μέθοδο έγιναν και οι αντίστοιχες σχάρες στις τσιμινιέρες μόνο που εκείνες ήταν κατάτι μικρότερες
Σας βαζω  φωτογραφία από το κομμάτι που έχει περισέψει στο spare box μου για να καταλάβετε καλύτερα.

   



Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 203
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #18 στις: Απρίλιος 24, 2023, 08:21:16 μμ »
Οι τελευταίες λεπτομέρεις στο μεσόστεγο είναι οι χοάνες με τη σωλήνα ανεφοδιασμού οι δύο ανέμες που μαζεύονται οι κάβοι οι βάσεις για το ταχύπλοο και το γερανάκι που το ανεβοκατεβάζει

Οι σωλήνες ανεφοδιασμού βρίσκονται δεξια και αριστερά στο κεντρικό κατάστρωμα Οι χοάνες φτιάχτηκαν από δυλλο πλαστικού που ζεστάθηκε και ενώ ήταν ζεστό ακούμπησε ένα μολύβι ώστε να πάρει το σχήμα της χοάνης Κοπηκε μετά και τρίφτηκε ενώ στο πάμω μέρος κολλήθηκε ένα κομμάτι απι ΖΤΠ για να αναπαρασταθεί ο μηχανισμός ασφάλισης Για τη σωλήνα χρησιμοποιήθηκε ΖΤΠ

Οι δύο ανέμες έγιναν από τις ροδέλες που ο καλός μας φίλος μας έκοψε που συνδέθηκαν στο κέντρο τους ένα χοντρό κομμάτι πλαστικού από τα δέντρα των κιτ Στα ακρα δημιουργήθηκαν τα πόδια που κρατάνε την ανέμη στο κατάστρωμα Τα πόδια φτιάχτηκαν από ΖΤΠ που κολλήθηκαν σε σχήμα Λ στο κέντρο των δίσκων Για να αναπαρασταθούν οι κάβοι τυλίχτηκαν στο χοντρο μήκος πλαστικού καλώδιο που βαφτηκε στο κατάλληλο χρώμα 

Οι βάσεις για το ταχύπλοο βρίσκονται στα δεξιά του μεσόστεγου Αποτελείται από δύο βασεις σχήματος ανάποδου Λ παράλληλες μεταξύ τους Η μία μεριά τους ακουμπάει στο διάδρομο που ενώνει επίστεγο με το μπαλκόνι με τα καπόνια των ακάτων και το άλλο κρατιέται στο ύψος του πάνα από κεντρικό κατάστρωμα με στύλο Οι βάσεις φτιάχτηκαν από φύλλο πλαστικού και ο στύλος από ΖΤΠ

Ο γερανός βρίσκεται δίπλα από την δεξιά τσιμινιέρα Η βάση του φτιάχτηκε από μήκος πλαστικού που η άκρη του στρογγύλεψε με ντουκόχαρτο Το οριζόντιο κομμάτι έγινε από τεράγωνο μήκος πλαστικού Επίσης με πολύ ψική πετονιά που βαφτηκε αλουμίνιο φτιάχτηκε το συρματόσκοινο η ακρη του οποίου δέθηκε στη βάση του ταχυπλόου με ένα υποτυπώδη γάτζο από πολύ ψιλο σύρμα

Να μην ξεχάσω ότι δεξιά και αριστερά στο τέλος του μεσόστεγου και στο σημείο που κάνει μια γωνία προς τα έξω και αρχιζει το επίστεγο –υπόστεγο  υπάρχει ένα μικρό μπαλκονάκι πολύ κοντά στο κατάστρωμα που είναι οι τσιμινιέρες Εκεί βρίσκεται και ένας τετράγωνος στύλος πάνω στον οποίο υπάρχουν βάσεις για να μπορούν να δένονται τα συρματόσκοινα για την διαδικασία εν πλω πετρέλευσης και  ταχυδρομείου Το μπαλκονάκι φτιάχτηκε πολύ εύκολα με ένα κομματάκι πλαστικού ο στύλος με τετράγωνο μήκος πλαστικού και οι βάσεις πάλι με πολύ μικρό ΖΤΠ και βαφτηκαν κίτρινες για να ξεχωρίζουν

 

Α = Γερανός
Β = Στύλος και δεστρες
Γ = Βάση ταχύπλοου
Δ= Μπαλκονάκι




Αποσυνδεδεμένος sluff

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 3876
  • Age: 45
  • Τόπος: ΒΟΛΟΣ
  • ΣΤΑΘΗΣ
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #19 στις: Απρίλιος 24, 2023, 08:33:18 μμ »
Θαυμάζω χωρίς λόγια..

Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 203
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #20 στις: Απρίλιος 24, 2023, 08:57:36 μμ »
Θαυμάζω χωρίς λόγια..
Δεν είναι τίποτα Απλως πολλες πολλες ελευθερες ώρες

Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 203
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #21 στις: Απρίλιος 24, 2023, 09:18:55 μμ »
Ας πουμε και αυτό σήμερα που βρήκα όρεξη Δ δεξιά και αριστερά βρίσκονται οι βάσεις που βρίσκονται οι πνευστές σχεδίες τα "βαρελακια" Κατι που εδω χρειάζεται προσοχή και που και εγω το παρατήρησα  με το σκληρό τρόπο και αρκετά αργά ωστε να χρειαστεί να κάνω μετατροπές και ξεκολλήματα είναι ότι δεν βρίσκονται συμμετρικά αλλα όπως και τα καπόνια των ακάτων τα δεξιά είναι πιο πλώμα από τα αριστερά
Οι βάσεις φτιάχτηκαν από ΖΤΠ όπως και τα δικτυώματα που τα στηρίζουν και φτάνουν μέχρι το κύριο κατάστρωμα Αυτά είναι λίγο μεγαλύτερα από τα προηγούμενα στο πρόστεγα γιατί φιλοξενούν τρια βαρελάκια αντίθετα από εκείνα που έχουν δύο
Τέλος δεξια και αριστερά  υπάρχουν τεσσερις  βάσεις για κεραίες  Μοιάζουν λίγο με δοκάρια που στην άκρη τους είναι λίγο φάλτσα Τα δύο πλωρα είναι ακριβώς δίπλα στις βάσεις των πνευστών σχεδιών ενω τα άλλα δύο είναι στο τέλος του μεσόστεγου ακριβώς στο σημείο που ξεκινά η γωνία του επίστεγου Και τα τεσσερα φτιάχτηκαν από φυλλο πλαστικού με το κατάλληλο πάχος 1,5 ή 2 mm και κολλήθηκαν νωρίς πριν αρχίσουν τα βαψίματα

   

Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 203
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #22 στις: Απρίλιος 28, 2023, 10:13:44 μμ »
Όπως έχουμε πει η φρεγάτα δεν είναι ένα μόνο μοντέλο Είναι σύνολο από αρκετά επιμέρους μοντέλα Καποια από αυτά θα εξετάσουμε σε αυτό το σημείο μια και ανήκουν στο μεσόστεγο αν και πρακτικά τοποθετήθηκαν στο τέλος της διαδικασίας πριν το τελικό βερνίκι

Κεραία ρανταρ DA 08
Είναι το πρώτο κομμάτι που φτιάχτηκε αμέσως μόλις στο κυρίως σκάφος είχαν φτιαχνει υποτυπωδώς οι υπερκατασκευές Ηταν το μόνο κομμάτι που δεν μπορούσα να βρώ σε after sales οπλισμό (τοτε δεν είχε βγει η Standard – Elli class από την YSmasterpieces που θα μπορούσα να το «υποκλέψω») και επειδή ήταν σε κεντρική θέση είχα αποφασίσει ότι εάν δεν κατάφερνα να αναπαραστήσω ικανοποιητικά θα σταματούσα την διαδικασία κατασκευής μέχρι να το έβρισκα καπου after sale αν το έβρισκα ποτέ
Ξεκίνησα από μια φωτογραφία που είχε σε καλή γωνία την κεραία Από αυτήν έκανα το περίγραμμα της κεραίας από ψιλό μολυβδόσυρμα Αφου δόθηκε η κατάλληλη καμπύλη από περισσεύματα Photo etched ΡΕ (κατι ρέλια εάν δεν κάνω λάθος) έκοψα ευθεία τμήματα τα οποία τα κολλησα παράλληλα το ένα δίπλα στο άλλο στην μια μεριά του περιγράμματος της κεραίας από τη μια άκρη μέχρι την άλλη Στην άλλη πλευρά σύμφωνα με τις φωτογραφίες υπάρχει μία σίτα. Όλες οι σίτες που κυκλοφορούν είναι πολύ χοντρες για το συγκεκριμένο και έδιναν άσχημο αποτέλεσμα Τη λύση μου έδωσε μία ταινία περιτυλίγματος που φυλάω ως κόρη οφθαλμου και η οποία είναι από υφασμα και δίνει την αίσθηση της σίτας Κόλλησα την κεραία από την άλλη πλευρά την κολλησα πολύ προσεκτικα ώστε η κυανακρυλική να μην κλείσει τις οπές της σίτας και δείχνει άσχημα και αφού κολλησε καλά με καινούρια κόφτη έκοψα τα περισσεύματα. Στην πίσω πλευρά τώρα της κεραίας πίσω από τα καθετα κομματάκια που είχαμε κολλήσει φτιάχτηκε μια κατασκευή σαν δικτύωμα από ΖΤΠ (Αύξηση πρεσβυωπίας κατά 0,5 βαθμό μόνο από αυτό) Στο δικτύωμα αυτό ακουμπάνε και δύο μικρά φτεράκια που εγιναν από ψιλο φύλλο πλαστικού Στο μπροστινο μέρος με μολυβδόσυρμα φτιάχτηκε το μπράτσο μπροστά από την κεραία ενώ το άκρο του που έχει σχήμα τετράγωνης χοάνης φτιάχτηκε από τετράγωνο μήκος πλαστικού που κοπηκε και τρίφτηκε κατάλληλα Στην κορυφή της κεραίας από πλαστικό φτιάχτηκε ένα παραλληλόγραμο κομμάτι Η βάση πάνω στην οποία η κεραία περιστρέφεται με οδηγό τις φωτογραφίες φτιάχτηκε με μήκος χοντρου πλαστικού και λωρίδες για καποια άλλα κομμάτια που διακρίνονται
Αφου τελείωσε η κεραία μπήκε σε ένα κουτάκι και περίμενε υπομονετικά τα τελειώσουν τα πάντα για να μπεί στη θέση της   



Και σε πρώτη πανελλήνια μετάδοση η ταινια περιτυλίγματος - σιτα  !!!   :lol: :lol:


Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 203
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #23 στις: Απρίλιος 30, 2023, 02:45:59 μμ »
Π. Άκατοι
Το πιο δὐσκολο στην κατασκευή των ακάτων ήταν η εύρεση στοιχείων Όσο και να έψαχνα κοντινη φωτογραφία από επάνω κυρίως ήταν μάταιο Τα ύφαλα πολυφωτογραφημένα Από πάνω όμως ; Ώσπου σε ένα αφιέρωμα για το Αγιο Όρος ω του θαύματος μια εξαιρετική φωτογραφία !!!



Αφου λοιπόν βρέθηκαν οι πληροφορίες ξεκίνησε η κατασκευή. Για να έχω μια αρχική μορφή ξεκίνησα αντιγράφοντας με λαστιχο και μετά με ρητίνη μία από τις βάρκες που είχε η παλιά κακή ψυχρή και ανάποδη “Standaardfregat F-807 Kortenaer”  της Revell στην 1/300 και βρίσκεται βαθιά βαθιά στο κελάρι και εκεί θα μείνει Σε πρώτη φάση κόπηκε το πίσω μέρος για τρίφτηκε για να έρθει στις σωστές διαστάσεις Με ΖΤΠ φτιάχτηκαν στο κήτος τα εξογκώματα που υπάρχουν κατα μήκος απο πλώρα προς πρίμα Στο πίσω μέρος υπάρχει μια εξεδρούλα πιθανόν ανακλινόμενη  Αυτή φτάχτηκε από φυλλο πλαστικού και κολλήθηκε στη θέση της Μετά φτιάχτηκε το ας το πούμε «κατάστρωμα» της και η κεντρική «υπερκατασκευή» Τα παράθυρα φτιάχτηκαν με ΖΤΠ ενώ με φυλλο λεπτού πλαστικού που τριφτηκε στις ακρες για να γλυκάνει φτιάξαμε το καπάκι της θυρίδας που βρίσκεται πρωρα και δεξιά στο πάνω μερος της «υπερκατασκευής» Στην άλλη πλευρά από ΖΤΠ κατασκευάστηκε ο πορτοκαλί φάρος που βρίσκεται εκεί  Η τέντα που ενώνει τα δυο κομμάτια πριμα και πλωρα της «υπερκατασκευής φτιάχτηκε από αλουμινόφυλλο. Με αλουμινόφυλλο αναπαραστάθηκε επίσης και το ανοιγόμενο κομμάτι της τέντας δεξιά και αριστερά  Για να είναι όμοιες οι δύο άκατοι επιλέχτηκε να αντιγράψουμε την πρωτότυπη και να φτιάξουμε με ρητίνη δύο αντίγραφα Στα αντίγραφα προστέθηκε το πηδάλιο που έγινε φυσικά από φυλλο πλαστικού ενώ η προπέλα από περισεύμματα ΡΕ Τέλος προστέθηκαν τρείς μεταλλικές κατασκευές σχήματος «Π»(μια μπροστά και δύο πίσω) που χρησιμοποιούν για να στηρίζονται οι ναυτες όταν χρησιμοποιούν τους γάτζους για να πιάσουν τους καβους η να τραβήξουν τις ακάτους στο ντόκο
Οι άκατοι βαφτηκαν πολύ πριν κολληθούν στα καπόνια στο τέλος της κατασκευής  Με τα βασικό χρώμα παραλλαγής (θα μιλήσουμε γι αυτό όταν φτάσουμε στο βαψιμο του πλοίου) το μεγαλύτερο μέρος της Μαύρο μεχρι την ίσαλο γραμμή ενώ η τέντα βαφτηκε με ένα γκρίζο χρώμα Μετά και αυτό το στάδιο ακουλούθησε περίοδος μακράς αποθήκευσης 

   


Αποσυνδεδεμένος C3PO

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 203
  • Τόπος: Αθήνα
  • Use the Force
Απ: Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" F-453 ΜΕΚΟ 200ΗΝ 1/350 ιδιοκατασκευή
« Απάντηση #24 στις: Απρίλιος 30, 2023, 11:39:42 μμ »
Ταχύπλοο
Στα δεξιά του μεσόστεγου βρίσκεται η βάση πάνω στην οποία τοποθετείται το ταχύπλοο. Σε αντίθεση με τις ακάτους για το ταχύπλοο που είχε την εποχή που αποφάσισα να αναπαραστήσω το πλοίο τα πράγματα ήταν πιο εύκολα Είχα «εσωτερική πληροφόρηση» για τον ακριβή τύπο ανέτρεξα στο διαδικτυακό τόπο της εταιρίας και βρήκα τις απαραίτητες φωτογραφίες Ξεκίνησα με τα «φουσκωτά τμήματα Αυτά έγιναν με μήκος πλαστικού της Evergreen που ενώθηκαν μπρόστά και πίσω τρίφτηκαν κατάλληλα ώστε να αποκτήσουν κωνικό σχήμα Η πολυεστερική γάστρα έγινε με εποξικό στόκο και τρίφτηκε για να πάρει το σωστό σχήμα Η κολώνα με τα χειριστήρια στο κέντρο έγινε από τετράγωνο μηκος πλαστικού της Evergreen και το τιμόνι από πολύ ψικό κομμάτι καλωδίου Στο πίσω μέρος του ταχύπλοου υπάρχει μια αψίδα μεταλλική σχήματος «Π» Αυτή κατασκευάστηκε από ρέλια ΡΕ στην 1/700 από τα οποία κοπηκε ένα από τα τρια οριζόντια κομμάτια και τσακίστηκε καταλλήλως Επάνω σε αυτήν την αψίδα  τοποθετήθηκαν μια κεραία από ΖΤΠ ένας φάρος κίτρινος από ΖΤΠ και μία στρογγυλή κεραία ραντάρ από μήκος στρογγυλού πλαστικού πολύ λεπτά κομμένη Τέλος από μήκος πλαστικού αλλά κομμάτι από χοντρύτερο πλαστικό που κόπηκε καταλληλα και τρίφτηκε κατασκευάστηκε η εξωλέμβια μηχανή που κολλήθηκε σε αναρτημένη θέση Το ταχύπλοο βάφτηκε με το 126 της humbrol η αψίδα με chrome silver της testors ενώ με πολύ ψιλό πινέλο έκανα μια γραμμή στη μέση των φουσκωτών τμημάτων με το 125 της Humbrol Το ταχύπλοο τοποθετήθηκε λίγο πριν το τελικό βερνίκι στο σκάφος Μετά την τοποθέτησή του φτιάχτηκαν από αλουμινόφυλλο δύο ιμάντες που από τη μία πιάνουν στη βάση και από την άλλη στο μπαλκόνι και στα ρέλια για να κρατάνε το ταχύπλοο στη θέση του Στις φωτογραφίες παρατήρησα ότι οι ιμάντες δείχνουν ίδιοι με αυτούς του εμπορίου και αλλου είναι πορτοκαλί αλλου μπεζ Για να δώσω λίγο χρώμα στην γκριζάδα επέλεξα να τους βαψω με το day glow orange της Humbrol



Tags: