Αποστολέας Θέμα: Bugatti 35C 1/12 by MFH  (Αναγνώστηκε 2472 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Bugatti 35C 1/12 by MFH
« στις: Νοέμβριος 28, 2021, 09:33:32 πμ »
Καλημέρα φίλοι μου!

Επιστροφή στα τετράτροχα για την κύρια κατασκευή του χειμώνα. Αντικείμενο ενασχόλησης (με το πρέπον δέος) θα είναι η Bugatti 35C της Hiro:



Το μοντέλο αυτό θα ανήκει σε μια σειρά αγωνιστικών αυτοκινήτων στην 1/12 που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της τεχνολογίας αλλά και των αγώνων ταχύτητας. Ξεκινώντας από το Fiat Mefistofele και περιλαμβάνοντας και την Bentley Blower που έφτιαξα το 2019, θα καλύπτουν ένα σημαντικό μέρος της περιόδου του μεσοπολέμου.

Καθώς έχω αναφέρει την ιστορία της Bugatti στην κατασκευή της 50Τ το 2019, περιορίζομαι εδώ στα σχετικά με το συγκεκριμένο μοντέλο. Ο τύπος 35 (Τ35) ήταν το πιο επιτυχημένο από τα αγωνιστικά μοντέλα Bugatti. Η εκδοχή του τοξωτού ψυγείου Bugatti που είχε εξελιχθεί από το πιο «μνημειώδες» της Bugatti Type 13 Brescia, επρόκειτο να γίνει αυτή με την οποία είναι πιο γνωστή η μάρκα, αν και ακόμη και στις τάξεις των διαφόρων T35 υπήρχαν παραλλαγές στο θέμα αυτό.



Η T35 ήταν εκπληκτικά επιτυχημένη, κερδίζοντας πάνω από 1.000 αγώνες στην εποχή της. Πήρε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Grand Prix το 1926, αφού κέρδισε 351 αγώνες και έσπασε 47 ρεκόρ τα δύο προηγούμενα χρόνια. Στο απόγειό τους, οι Τ35 είχαν κατά μέσο όρο 14 νίκες σε αγώνες την εβδομάδα. Μια Τ35 κέρδιζε το Targa Florio για πέντε συνεχόμενα χρόνια, από το 1925 έως το 1929.

   

Το αρχικό μοντέλο, που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Grand Prix της Λυών στις 3 Αυγούστου 1924, χρησιμοποιούσε μια εξέλιξη του τριβάλβιδου οκτακύλινδρου ευθύγραμμου κινητήρα 2,0 L (1991 cc/121 in³) με εκκεντροφόρο επί κεφαλής που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην T29. Η διάμετρος ήταν 60 mm και η διαδρομή 88 mm όπως σε πολλά προηγούμενα μοντέλα Bugaττi. Απ’ αυτό το μοντέλο παράχθηκαν ενενήντα έξι κομμάτια.

Αυτός ο εξελιγμένος κινητήρας είχε πέντε έδρανα με ένα ασυνήθιστο σύστημα από ρουλεμάν. Αυτό επέτρεπε στον κινητήρα να ανεβάζει στροφές στις 6.000 σ.α.λ. και να παράγει αξιόπιστα 90 ίππους (67 kW). Χρησιμοποιήθηκαν άκαμπτοι άξονες με ημιελλειπτικά ελατήρια εμπρός και πίσω και σχεδιάστηκαν ταμπούρα στον πίσω άξονα που λειτουργούσαν με καλώδια. Οι ζάντες αλουμινίου ήταν μια καινοτομία, όπως και ο κοίλος μπροστινός άξονας για μειωμένο βάρος του γυμνού πλαισίου. Ένα δεύτερο χαρακτηριστικό της T35 που επρόκειτο να γίνει σήμα κατατεθέν της Bugatti ήταν να περνούν τα ελατήρια διαμέσου του μπροστινού άξονα αντί απλώς να τα βιδώνουν μεταξύ τους όπως γινόταν στα προηγούμενα μοντέλα της.



Οι διαστάσεις του μοντέλου ήταν: Μήκος 3680 mm, πλάτος 1320 mm, μεταξόνιο 2400 mm, μετατρόχιο 1200 mm και βάρος 750 kg. Ο τύπος 35C που θα μας απασχολήσει εδώ διέθετε υπερσυμπιεστή Roots, παρά την απέχθεια του Ettore Bugatti προς την μη ατμοσφαιρική λειτουργία. Η απόδοση ήταν σχεδόν 128 hp (95 kW) με ένα μόνο καρμπυρατέρ Zenith. Οι T35C, που παράχθηκαν συνολικά σε 50 κομμάτια, κέρδισαν πολλούς αγώνες: Το 1927 το Targa Florio με οδηγό τον Emilio Materassi, το 1928 τα GP Γαλλίας και Μαρόκου με τους William Gover-Williams και Edward Meyer αντίστοιχα, το 1929 το GP Γερμανίας με τον Louis Chiron και το Targa Florio με τον Albert Divo και το 1930 τα GP Βελγίου και Γαλλίας με τους Louis Chiron και Philippe Étancelin αντίστοιχα.

Το κιτ της Hiro υποτίθεται ότι επιτρέπει την κατασκευή τριών παραλλαγών, των αυτοκινήτων των William Gover-Williams και René Dreyfus που κέρδισαν τα GP του Μονακό το 1929 και 1930 αντίστοιχα και του Louis Chiron που τερμάτισε δεύτερος στο Μονακό το 1930. Ωστόσο, η Wikipedia λέει ότι οι Williams και Dreyfus στους συγκεκριμένους αγώνες οδηγούσαν μια 35Β, δηλ. την εκδοχή με υπερσυμπιεσμένο κινητήρα 2,3 λίτρων που έδινε 138 ίππους. Έτσι αποφάσισα εξ αρχής ότι θα φτιάξω την εργοστασιακή 35C που οδήγησε ο Chiron, καθώς είναι και ο οδηγός που συνέδεσε όσο λίγοι το όνομα του με την Bugatti μέχρι σήμερα.

   

Το κιτ έρχεται στην τυπική φύρδην-μίγδην συσκευασία της Hiro και αποτελείται από 525 κομμάτια, εκ των οποίων 16 από ρητίνη, 4 τορνευτά, τα υπόλοιπα 505 από λευκό μέταλλο. Σ’ αυτά προστίθενται φωτοχαραγμένα, αυτοκόλλητα, λάστιχα, σωληνάκια, καλώδια και βίδες.

         

        

Έπειτα από πολύτιμες πληροφορίες που μάζεψα σχετικά με την ταυτοποίηση, ταξινόμηση και καθαρισμό των κομματιών, καθώς και για τα απαραίτητα εργαλεία, κόλλες και αστάρια, ξεκίνησα αδειάζοντας τα σακουλάκια πάνω σε μια καθαρή επιφάνεια, συγκρίνοντάς τα με τις φωτογραφίες που δίνει το site της MFH και τοποθετώντας τα σε αριθμημένα κουτάκια.

   

Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας, διαπίστωσα ότι ένα κομμάτι (Μ25) υπήρχε διπλό στη συσκευασία, ενώ αντίθετα ένα άλλο (Μ22) λείπει. Έγραψα αμέσως ένα σχετικό μήνυμα στην MFH και η (θετική) απάντηση ήρθε από την Kyoko Hiro (σύζυγος; κόρη; νύφη; ) σε δύο μέρες. Αυτά τα λίγα για εισαγωγή, από βδομάδα μπαίνουμε στο ψητό. Να είστε όλοι καλά!

Αποσυνδεδεμένος hellenicopter

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 468
  • Τόπος: Τί Λωζάννη, τί Κοζάνη...
  • A.S.A.P.: As Scale As Possible
    • Hellenicopter
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #1 στις: Νοέμβριος 28, 2021, 12:34:51 μμ »
Καλημέρα Κώστα,

"Επιστροφή στις πρίζες" γιατί πάλι στην πρίζα θα μας βάλεις μέσα στον χειμώνα...  :mrgreen:

Κορυφαίο θέμα για μια κορυφαία Ιταλίδα. Και τα κιτ της Hiro απ'ό,τι έχω διαβάσει θέλουν "χεράδες" μοντελιστές σαν εσένα.

Αληθεύει αυτό που είχα διαβάσει ότι ακόμα και σήμερα η μέθοδος κατασκευής των αλουμινένιων τροχών από τον Bugatti παραμένει ένα άλυτο μυστήριο της ιστορίας του αυτοκινήτου;

Όπως είπα, πάλι στην πρίζα...  Καλό ξεκίνημα!
Καλή Κυριακή και εβδομάδα ::salut::

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #2 στις: Νοέμβριος 28, 2021, 05:09:21 μμ »
Καλησπέρα Δημήτρη κι ευχαριστώ πολύ!
Και τα κιτ της Hiro απ'ό,τι έχω διαβάσει θέλουν "χεράδες" μοντελιστές σαν εσένα.
.Όντως, έχει πολλή χειρωνακτική εργασία το πράγμα. Παράδειγμα: Οι υποδοχές για τους πίρους ευθυγράμμισης των κομματιών δεν δίνονται ως οπές αλλά ως ενδείξεις και πρέπει να ανοιχτούν με τρυπανάκι (πάνω στο μέταλλο). Ευτυχώς που το μέταλλο δεν είναι ιδιαίτερα σκληρό...
Παράθεση
Αληθεύει αυτό που είχα διαβάσει ότι ακόμα και σήμερα η μέθοδος κατασκευής των αλουμινένιων τροχών από τον Bugatti παραμένει ένα άλυτο μυστήριο της ιστορίας του αυτοκινήτου;
Δεν το έχω ακούσει αυτό. Ιδού τι λέει ο ιστότοπος της Bugatti επί του θέματος: https://www.bugatti.com/media/news/2019/aluminium-wheels-as-a-bugatti-invention/. Αποδίδοντας την παραγωγή αλουμινίου με ηλεκτρόλυση αλλά και την ιδέα περί αλουμινένιων τροχών σε άλλους, δεν απομένουν πολλά πράγματα για να έχει εφεύρει ο Έτορε... Και δεδομένου ότι η στεφάνη του τροχού είναι βιδωμένη πάνω στις ακτίνες, ακόμα και το θέμα της χύτευσης είναι πολύ απλό, ώστε να περικλείει "άλυτο μυστήριο"...

Αποσυνδεδεμένος alex83

  • IPMS HELLAS 1315
  • MC crew
  • Scale 1/35
  • *****
  • Μηνύματα: 2804
  • Age: 40
  • Τόπος: Aθηνα
  • Fail to prepare is prepare to fail...
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #3 στις: Νοέμβριος 29, 2021, 09:38:47 μμ »
Καλή αρχή Κωνσταντίνε, ωραίο θέμα και βλέπω είσαι πανέτοιμος να ξεκινήσεις (εάν εξαιρέσεις το κομμάτι που λείπει) μιας και έχεις τα πάντα μέχρι και τα χρώματα!
Πρώτη φορά βλέπω κιτ της Hiro και επίσης πρώτη φορά κιτ με τόσα μεταλλικά κομμάτια. Αρκετά ενδιαφέρουσα κατασκευή προβλέπω.. :wink: ::salut::
Aλέξανδρος Μαρίνος
FB: AlexSMT
Instagram:alexscalemodeltherapy

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #4 στις: Νοέμβριος 30, 2021, 07:15:34 πμ »
Ευχαριστώ πολύ Αλέξανδρε! Κι εγώ πρώτη φορά βλέπω Hiro από κοντά... Θεωρούνται πολύ ιδιαίτερα και δύσκολα κομμάτια - η συνέχεια θα δείξει.

Αποσυνδεδεμένος Periklis74

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1257
  • Τόπος: ιωαννινα
  • WWII Armor 1/72 , planes 1/48 .
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #5 στις: Νοέμβριος 30, 2021, 07:50:37 μμ »
Καλη αρχη και απο εμενα . Βλέπω ότι δουλεύεις πραγματικά πολύ μεθοδικά.  Αναμένουμε τη συνέχεια  με μεγαλο ενδιαφέρον   !!!!  ::salut:: ::salut:: ::salut:: 

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #6 στις: Δεκέμβριος 01, 2021, 06:39:59 πμ »
Ευχαριστώ πολύ Περικλή! Όπως είπα και παραπάνω, κι εγώ είμαι περίεργος για την συνέχεια...

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #7 στις: Δεκέμβριος 04, 2021, 06:11:02 μμ »
Καλησπέρα σε όλους!

Την βδομάδα που πέρασε πήρα μια βαθιά ανάσα και βούτηξα στα βαθιά. Βασικά ασχολήθηκα με το dry fit, το οποίο αυτομάτως περιλαμβάνει εξοικείωση με τις ιδιαιτερότητες αυτού του είδους κιτ και τις αναγκαίες τεχνικές, και εν μέρει καθάρισμα και ίσιασμα διαφόρων κομματιών και, φυσικά, άνοιγμα τρυπών. Πολλών τρυπών... Οι πρώτες εντυπώσεις: Γενικά πολύ προσεγμένη εφαρμογή, πράγμα που προϋποθέτει πολύ καλή χύτευση. Σχεδόν μηδενικό φλας, ελάχιστες mold lines (κυρίως στα συμπαγή κυλινδρικά κομμάτια) που αφαιρούνται εύκολα με χαρτόλιμα. Φοβερό επίπεδο λεπτομέρειας αλλά σχεδόν παντελής έλλειψη λειτουργικότητας (τα κινητά μέρη είναι μόνο οι τροχοί και το καπό του κινητήρα, δεν μπόρεσα να διαπιστώσω ακόμα αν το σύστημα διεύθυνσης είναι λειτουργικό). Θεωρώ τον εαυτό μου ευτυχή, που το πρώτο μου Hiro  δεν έχει κινούμενα πορτοπαράθυρα! Αλλά ας περάσω στα πραχθέντα.

Ακολουθώντας τις οδηγίες ξεκίνησα από τον κινητήρα. No problems...



Συναρμολογήθηκε ο υπερσυμπιεστής Roots. No problems.



Συναρμολογήθηκε το μπροστινό μέρος του σασί με την βάση του κινητήρα και δοκιμάστηκε το σύνολο:

      

Συναρμολογήθηκε και το πίσω μέρος του σασί με τις εγκάρσιες δοκούς δοκιμάστηκε πρόχειρα με την ποδιά και ενώθηκε με το μπρος:

      

Ούτε εδώ βλέπω εμφανές πρόβλημα, αλλά οι δοκιμές θα συνεχιστούν από βδομάδα με την προσθήκη της πίσω ανάρτησης που δένει με την ποδιά. Τα περιφερειακά του κινητήρα δοκιμάστηκαν και δείχνουν καλή εφαρμογή, όπως φαίνεται και στο παράδειγμα του υπερσυμπιεστή.

Για να ξεφύγω λιγάκι από την μονοτονία του dry fit, έκανα και μερικές ακόμα δουλίτσες που θα χρησιμεύσουν αργότερα. Έτσι γυάλισα το περίβλημα του ψυγείου με σφουγγαράκια 3Μ (θα ακολουθήσουν τα micromesh και οι αλοιφές) με ωραίο αποτέλεσμα. Ερώτηση: Επειδή μετά το γυάλισμα σκοπεύω να το αφήσω ως έχει, υπάρχει κίνδυνος να μαυρίσει το μέταλλο με τον καιρό; Χρειάζεται κάποια προστασία;



Επίσης ετοίμασα τα μπουζί με τα μπουζοκαλώδια. Το κιτ δίνει ένα κομμάτι σύρμα σε ωραίο παλαιωμένο κίτρινο διαμέτρου 0,8 mm. Επειδή η άκρη του μπουζί δεν έχει τόσο περιθώριο για τρύπα 0,8 mm, το καλώδιο γυμνώθηκε σε μήκος 1 mm από την πλευρά του μπουζί, και η τρύπα ανοίχτηκε για την ψυχή του σύρματος που έχει διάμετρο 0,5 mm. Κατά τα άλλα οι φωτογραφίες δεν χρειάζονται σχόλια:

         

 

Αυτά για σήμερα, να έχετε όλοι ένα καλό Σαββατοκύριακο!

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #8 στις: Δεκέμβριος 11, 2021, 06:13:03 μμ »
Καλησπέρα φίλοι μου! Συνέχεια των dry fit στο σασί και το αμάξωμα: Συναρμολογήθηκαν οι μπρος και πίσω αναρτήσεις και ο πίσω άξονας με το διαφορικό:

      

Στη συνέχεια συναρμολογήθηκαν το ρεζερβουάρ, το πυρόφραγμα και το ταμπλό και δοκιμάστηκαν πάνω στο πίσω μέρος του σασί:

         

Ως εδώ κανένα σοβαρό πρόβλημα. Τέλος συναρμολογήθηκε και το αμάξωμα πάνω στο σασί και την ποδιά και τοποθετήθηκαν τα δυο φύλλα του καπό:



Εδώ παρατηρήθηκαν προεξοχές του καπό σε σχέση με τα πλευρά του αμαξώματος...

   

... που διορθώθηκαν εύκολα, πρώτα προσεκτικά με πένσα και στο τελικό στάδιο με το χέρι πιέζοντας το μέταλλο πάνω στο ρητινένιο πλαίσιο.

Από βδομάδα θα περάσω σιγά-σιγά στην τελική συναρμολόγηση ορισμένων κομματιών ξεκινώντας από τον κινητήρα. Να έχετε όλοι ένα καλό ΣΚ!

Αποσυνδεδεμένος hellenicopter

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 468
  • Τόπος: Τί Λωζάννη, τί Κοζάνη...
  • A.S.A.P.: As Scale As Possible
    • Hellenicopter
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #9 στις: Δεκέμβριος 11, 2021, 09:19:29 μμ »
Καλησπέρα Κώστα,

Η εφαρμογή δείχνει καλή έως πολύ καλή γενικά.

Μια ερώτηση: τα μεταλλικά κομμάτια τί προεργασία θέλουν ως προς την λείανση πριν το βάψιμο; Με τί εργαλεία (γυαλόχαρτο, βουρτσάκια, άλλο μέσο);



Παρακολουθώ, όπως πάντα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Καλό ΣΚ και καλή βδομάδα
 ::salut::

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #10 στις: Δεκέμβριος 12, 2021, 07:13:13 πμ »
Καλημέρα Δημήτρη! Όντως η εφαρμογή είναι πολύ καλή και οι όποιες αναγκαίες διορθώσεις είναι εύκολες. Τα μεταλλικά κομμάτια τρίβονται με σφουγγαράκια 3Μ, στις εσοχές μπαίνει και βουρτσάκι με ορειχάλκινες τρίχες. Αυτό αρκεί για τα χοντροκομμένα κομμάτια (κινητήρας, σασί). Για το καπό και την μπροστινή ποδιά θα χρειαστεί περισσότερο γυάλισμα με micromesh και για το ψυγείο μάλλον και αλοιφές και βερνίκι.

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #11 στις: Δεκέμβριος 19, 2021, 10:47:55 πμ »
Καλημέρα φίλοι μου!

Η περασμένη εβδομάδα ξεκίνησε με ένα τελευταίο dry fit που με παίδεψε αρκετά - την προσαρμογή των (ρητινένιων) καθισμάτων πάνω στις δύο (μεταλλικές) εγκάρσιες δοκούς του πίσω μέρους του σασί. Τα καθίσματα δίνονται σε δύο κομμάτια που στο σύνολό τους είναι κατά τουλάχιστον 1 mm φαρδύτερα απ' όσο πρέπει. Χρειάστηκε μπόλικο τρίψιμο στο σημείο επαφής και των δύο κομματιών, μέχρι να εφαρμόσουν πάνω στις δύο δοκούς. Τέλος πάντων, τέλος καλό, όλα καλά:

   

Στη συνέχεια πέρασα, όπως προβλέπονταν, στον κινητήρα. Βάφτηκε με TS-30 ενώ τα ορειχάλκινα μέρη περάστηκαν με πινέλο με MC-219 (Brass).

   

Με τη σειρά προστέθηκαν οι σωληνώσεις λίπανσης...

   

... ένα βρυσάκι εκροής...



... ετοιμάστηκαν ο υπερσυμπιεστής και οι εισαγωγές...

      

... τοποθετήθηκε ο σύνδεσμος με το κιβώτιο ταχυτήτων...

   

... η αντλία νερού και οι σωλήνες εξαγωγής ψύξης...

         

 

... ο υπερσυμπιεστής και η σύνδεσή του με το στροφαλοφόρο...

      

... και απέμενε η σύνδεση του υπερσυμπιεστή με τις εισαγωγές. Το εν λόγω κομμάτι, Μ22, είναι αυτό που έλειπε από το κιτ και που όπως ανέφερα στην εισαγωγική ανάρτηση ζήτησα από την MFH να αντικατασταθεί. Όντως, μια βδομάδα αργότερα από το μήνυμά μου, είχα το κομμάτι εντελώς δωρεάν στα χέρια μου και... δεν ήταν το σωστό! Το λάθος οφείλονταν σε μένα, που στο μήνυμά μου προσδιόριζα το κιτ ως #376 αντί για το σωστό #736, από παραδρομή κατά την πληκτρολόγηση. Αμέσως έστειλα διορθωτικό μήνυμα στην MFH, τόσο μέσα από το site τους, όσο και με e-mail κατ' ευθείαν στην κα. Hiro, όπου ανέφερα το σωστό κομμάτι, και, καθώς ήμουν ο φταίχτης, ζητούσα να πληρώσω τόσο την αξία του κομματιού όσο και τα ταχυδρομικά. Μέχρι σήμερα δεν είχα την παραμικρή αντίδραση εκ μέρους τους...  :(

Αλλά το καλό το παλικάρι ξέρει κι άλλο μονοπάτι! Έχοντας αρκετές πληροφορίες στα χέρια μου από τις φωτογραφίες των κομματιών, τις οδηγίες και τις φωτό αναφοράς...

         

... διαπίστωσα ότι μια κατασκευή του κομματιού from scratch ήταν εφικτή. Από κομμάτια σωλήνων και ράβδων αλουμινίου και μπρούντζου, θερμοσυστελλόμενο, αλουμινοταινία, εποξικό στόκο, φύλλο στυρενίου και κεφαλές της Meng (ελαφρώς εκτός κλίμακας αυτές) φτιάχτηκε μια ρεπλίκα που δεν είναι εντελώς για πέταμα...

      

Η τοποθέτησή αυτού του κομματιού πάνω στον κινητήρα δεν έχει οριστικοποιηθεί, μιας και δεν έχω χάσει την ελπίδα ότι η MFH μπορεί να φιλοτιμηθεί και να ανταποκριθεί στο αίτημα μου...

Να έχετε όλοι μια καλή, παγωμένη Κυριακή!

Αποσυνδεδεμένος hellenicopter

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 468
  • Τόπος: Τί Λωζάννη, τί Κοζάνη...
  • A.S.A.P.: As Scale As Possible
    • Hellenicopter
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #12 στις: Δεκέμβριος 19, 2021, 11:29:36 μμ »
Καλησπέρα Κώστα,


Έχεις βάλει τούρμπο στον ρυθμό κατασκευής!


Τα κομμάτια του κινητήρα είναι συναρμολογημένα οριστικά ; Σε μερικά σημεία στην βάση του κινητήρα οι φλάντζες  δείχνουν υπερβολικά παχιές αν και μπορεί να με ξεγελάει η φωτογράφιση  "μάκρο".


Ωραίο και προσεκτικό το βάψιμο των λεπτομερειών.




Για το κομμάτι που λείπει αν χρειαστείς  full custom και η κα Χίρο δεν σου απαντήσει, πες μου, έχω καινούργιο "εκτυπωτή" με διπλάσια ανάλυση πλέον...  ;)  Ή και για ό,τι άλλο κομμάτι τυχόν χρειαστείς εδώ είμαι...


Καλή εβδομάδα  ::salut::

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #13 στις: Δεκέμβριος 20, 2021, 08:22:49 πμ »
Καλημέρα Δημήτρη και καλή εβδομάδα!

Ο κινητήρας είναι συναρμολογημένος οριστικά (με εξαίρεση το κομμάτι στην εισαγωγή). Οι όποιες ατέλειες οφείλονται στην έλλειψη εξοικείωσής μου με αυτό το είδος κιτ και στο δισταγμό μου να "ζορίσω" τα κομμάτια (περισσότερη πίεση, τρίψιμο) ώστε να έρθουν στα ίσια τους. Αυτή η απειρία μειώνεται κομμάτι με το κομμάτι και ελπίζω προβλήματα αυτού του είδους να λιγοστέψουν στην εφαρμογή των επόμενων κομματιών.

Ευχαριστώ για την προσφορά, αλλά είμαι αρκετά ικανοποιημένος με την ιδιοκατασκευή μου και θα την διατηρήσω αν η Hiro δεν μου στείλει τελικά το επίμαχο κομμάτι. Θα σε έχω υπ' όψη για πιο δύσκολα πράγματα!

Αποσυνδεδεμένος alex83

  • IPMS HELLAS 1315
  • MC crew
  • Scale 1/35
  • *****
  • Μηνύματα: 2804
  • Age: 40
  • Τόπος: Aθηνα
  • Fail to prepare is prepare to fail...
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #14 στις: Δεκέμβριος 21, 2021, 10:00:37 μμ »
Πάρα πολύ ωραίος ο κινητήρας Κωνσταντίνε! Αν εσύ δυσκολεύτηκες με αυτό το κιτ φαντάζομαι ένας με νορμαλ εμπειρία στα αυτοκίνητα θα είχε μεγάλο πρόβλημα! :? :?
Aλέξανδρος Μαρίνος
FB: AlexSMT
Instagram:alexscalemodeltherapy

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #15 στις: Δεκέμβριος 22, 2021, 07:13:20 πμ »
Ευχαριστώ πολύ Αλέξανδρε! Σίγουρα ένα κιτ με τόσο πολλά μεταλλικά κομμάτια έχει τις ιδιαιτερότητες του... Τείνω να προτιμώ τα full πλαστικά.

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #16 στις: Ιανουάριος 01, 2022, 12:14:03 μμ »
Καλημέρα και καλή χρονιά, πρωτίστως με υγεία, αλλά και κατά δύναμιν με άλλα καλούδια της ζωής! Διπλό update σήμερα, μιας και το περασμένο Σάββατο μάλλον ξέχασα να πατήσω το "Αποστολή"... :oops:

Η προ-περασμένη εβδομάδα λοιπόν αφιερώθηκε στο πίσω μέρος του πλαισίου. Αφού τα δομικά στοιχεία (επιμήκεις και εγκάρσιες δοκοί) βάφτηκαν με TS-10, προστέθηκαν οι αλυσίδες μετάδοσης των φρένων και η βάνα στην σωλήνωση τροφοδοσίας (τα χάλκινα "σωληνάκια" είναι σε dry fit, θα τοποθετηθούν οριστικά όταν συνδεθούν και με τις απολήξεις τους, στο καρμπιρατέρ και στο ρεζερβουάρ αντίστοιχα):

      

Στη συνέχεια ετοιμάστηκε το κιβώτιο ταχυτήτων και προσαρμόστηκε πάνω σε δύο εγκάρσιες δοκούς:

         

Κατόπιν έγινε η συνολική συναρμολόγηση του πλαισίου και δοκιμάστηκε ξανά η θέση των καθισμάτων σε dry fit:

   

Σειρά πήρε έπειτα η πίσω ανάρτηση με ελατήρια (δίνονται σε λάμες στα φωτοχαραγμένα και βάφτηκαν με Metalcote Polished Steel της Humbrol), ημιαξόνια, αμορτισέρ και διαφορικό:

      

Τέλος προσαρμόστηκε η ανάρτηση στο πλαίσιο και δοκιμάστηκε άλλη μια φορά η εφαρμογή των καθισμάτων:

   

Την περασμένη εβδομάδα τώρα ασχολήθηκα με το μπροστινό τμήμα του πλαισίου. Πριν τη συναρμολόγησή του συμπληρώθηκε η κατασκευή του ψυγείου. Αφού γυαλίστηκε με micromesh και αλοιφές, γεμίστηκε το εσωτερικό του με σκληρό μαύρο αφρολέξ:

      

Στη συνέχεια προστέθηκαν το μπρος και πίσω πλέγμα και ετοιμάστηκε το πλέγμα προστασίας με τον αγωνιστικό αριθμό:

      

Αφού βάφτηκαν οι δοκοί του πλαισίου, συναρμολογήθηκαν με τον κινητήρα και το ψυγείο , το σύνολο ενώθηκε με το πίσω κομμάτι του πλαισίου και τοποθετήθηκαν οι σωληνώσεις ψύξης και τα μπουζοκαλώδια:

      

Και ιδού η εικόνα του συνόλου σ' αυτό το στάδιο:

   

Τέλος, κάποια στιγμή, έγινε και η επένδυση των καθισμάτων με το αυτοκόλλητο "δέρμα" που δίνει το κιτ:



Με τον καινούργιο χρόνο θα ασχοληθώ με την μπροστινή ανάρτηση και ίσως με το σύνολο πυρόφραγμα-ταμπλό. Στο μεταξύ εύχομαι σε όλους καλό Σαββατοκύριακο και να είστε όλοι καλά!

Αποσυνδεδεμένος hellenicopter

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 468
  • Τόπος: Τί Λωζάννη, τί Κοζάνη...
  • A.S.A.P.: As Scale As Possible
    • Hellenicopter
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #17 στις: Ιανουάριος 01, 2022, 04:52:25 μμ »
Καλή Χρονιά Κώστα με Υγεία και καλό μοντελάρισμα !


Παίρνει σχήμα και μορφή.
Το ψυγείο το βρίσκω εξαιρετικό δεδομένου ότι το κομμάτι είναι χυτό μέταλλο και γυαλισμένο και για όσους έχουν δοκιμάσει είναι ζόρι ν'αποδοθεί σωστά η επιφάνεια σ'αυτήν την κλίμακα. Το αφρολέξ δίνει βάθος και αποφεύγονται οι κακοτοπιές από κενό εσωτερικό υπό διαφορετικές οπτικές γωνίες, tip top !


Τις θερμότερες Ευχές και καλή συνέχεια !

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #18 στις: Ιανουάριος 01, 2022, 05:50:39 μμ »
Ευχαριστώ πολύ Δημήτρη! Καλή χρονιά και σε σένα και όλους τους δικούς σου και ό,τι επιθυμείς: Προσωπικά, οικογενειακά, επαγγελματικά και μοντελιστικά!

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #19 στις: Ιανουάριος 08, 2022, 11:41:37 πμ »
Καλημέρα φίλοι μου! Μικρό update σήμερα, επικεντρωμένο στην μπροστινή ανάρτηση.

Πρώτα κατασκευάστηκαν οι σούστες με τον ίδιο τρόπο όπως και οι οπίσθιες και προστέθηκαν τα αμορτισέρ και η μπροστινή ποδιά:

      

Κι έπειτα προστέθηκε η μπάρα διεύθυνσης και τα ταμπούρα των φρένων:

      

Να έχετε όλοι ένα καλό Σαββατοκύριακο!

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #20 στις: Ιανουάριος 15, 2022, 07:55:11 μμ »
Καλησπέρα σε όλους! Η εβδομάδα που πέρασε ξεκίνησε με την αποπεράτωση της πίσω ανάρτησης. Ετοιμάστηκαν τα ταμπούρα και οι απολήξεις των καλωδίων των φρένων...

      

... και οι ράβδοι ταλάντωσης του άξονα, οπότε το σύνολο δείχνει κάπως έτσι (τα ταμπούρα είναι τοποθετημένα σε dry fit, καθώς η μόνιμη συναρμολόγησή τους σ' αυτό το στάδιο θα δυσκόλευε την "συρραφή" ποδιάς και αμαξώματος):

      

Κατόπιν περάσαμε στο σύμπλεγμα πυρόφραγμα/ταμπλό. Αφού ανοίχτηκαν οι απαραίτητες τρύπες, οι επιφάνειες καλύφθηκαν με προσομοίωση φρεζαριστής λαμαρίνας που δίνεται σαν αυτοκόλλητο στο κιτ:

      

Στο ταμπλό προστέθηκαν τα όργανα, οι λεβιέδες και το δυναμό...

         

 

... και στο πυρόφραγμα οι τροχαλίες, ιμάντας, δοχείο λαδιού (εμπρός) και ένας μηχανισμός (γκαζιού; συμπλέκτη; ) και οι βάνες λίπανσης (πίσω):


         

        

Ταμπλό και πυρόφραγμα συναρμολογήθηκαν...

      

... και εγκαταστάθηκαν στο πλαίσιο:

   

Τέλος ετοιμάστηκε η τρόμπα λαδιού με την εγκατάσταση της οποίας θα ξεκινήσουν οι εργασίες την ερχόμενη εβδομάδα:



Να έχετε όλοι μια καλή Κυριακή!

Αποσυνδεδεμένος Periklis74

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1257
  • Τόπος: ιωαννινα
  • WWII Armor 1/72 , planes 1/48 .
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #21 στις: Ιανουάριος 17, 2022, 08:07:48 μμ »
Όπως πάντα πολύ προσεγμένη δουλειά....... για σεμινάριο δηλαδή.  Καλά τελειώματα  !!!!  ::salut:: ::salut::

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #22 στις: Ιανουάριος 17, 2022, 08:24:09 μμ »
Μη βιάζεσαι βρε Περικλή... Τι τελειώματα μου λες τώρα; Ούτε στα μισά δεν είμαι. Ευχαριστώ πολύ ωστόσο για τα καλά σου λόγια!

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #23 στις: Ιανουάριος 22, 2022, 10:57:27 πμ »
Καλημέρα σε όλους!

Την εβδομάδα που πέρασε συμπληρώθηκαν κατά 95% τα μηχανικά μέρη. Έτσι τοποθετήθηκε το καπάκι των βαλβίδων, στο οποίο προστέθηκε ένας σωλήνας λίπανσης βάσει των φωτογραφιών αναφοράς:



Ετοιμάστηκαν και τοποθετήθηκαν το τιμόνι και το κιβώτιο διεύθυνσης:

      

Ετοιμάστηκε και τοποθετήθηκε το ρεζερβουάρ, στο οποίο προστέθηκε ένας σωλήνας καυσίμου:

         

Τέλος τοποθετήθηκε και το κάθισμα...

   

... και το σύνολο δείχνει τώρα έτσι:

   

Κατόπιν όλων αυτών, ήρθε η ώρα να περάσω στο αμάξωμα. Σε πρώτη φάση ετοιμάστηκαν οι δέστρες για την συρραφή της ποδιάς με το επάνω μέρος του αμαξώματος. Αυτές δίνονται σε δεκάδες και έχουν υπόλοιπα χύτευσης που πρέπει να καθαριστούν επιμελώς:

   

Αυτά για σήμερα. Να έχετε όλοι ένα καλό  - αν και παγωμένο - Σαββατοκύριακο!

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Bugatti 35C 1/12 by MFH
« Απάντηση #24 στις: Ιανουάριος 29, 2022, 05:45:57 μμ »
Καλησπέρα φίλοι μου!

Η εβδομάδα που πέρασε ξεκίνησε με εργασίες στο αμάξωμα και συγκεκριμένα στην ποδιά και τα πλαϊνά της. Αφού ανοίχτηκαν οι τρύπες για τις δέστρες (διάμετρος 0,9 mm), το εσωτερικό βάφτηκε με Humbrol Aluminium (#56) στην περιοχή του κινητήρα και με Tamiya AS-8 στο πίσω μέρος, ενώ το εξωτερικό με 3 χέρια TS-10.

   

Το εξωτερικό γυαλίστηκε κατ' ευθείαν πάνω στο χρώμα χωρίς βερνίκι, όπως κάνω πάντα στα αυτοκίνητα εποχής, και προστέθηκαν οι δέστρες:

   

ΠΡΟΣΟΧΗ! Οι δέστρες, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, πρέπει να τοποθετούνται με τις "δαγκάνες" σε κατακόρυφη θέση. Ας σημειωθεί ακόμα, ότι φαινόμενα ξεβάμματος στις ακμές που προέκυψαν κατά το γυάλισμα διορθώθηκαν εύκολα με πινελάκι χρησιμοποιώντας το πολύ παραπλήσιο Η-25 (Sky Blue gloss) της Mr. Hobby μιας και η Tamiya δεν βγάζει το TS-10 σε μπουκαλάκι. Στη συνέχεια αφαιρέθηκαν οι προεξοχές από τις δέστρες στο εσωτερικό με πλαγιοκόφτη και λειάνθηκαν με τον ταχυτροχό:

      

Οι παραπάνω εργασίες θα επαναληφθούν και για το επάνω μέρος του αμαξώματος.

Στα ενδιάμεσα των βαφών ασχολήθηκα με τους τροχούς. Κάθε ζάντα αποτελείται από 3 μέρη με το εξωτερικό (αριστερά) και το εσωτερικό (δεξιά) να κεντράρονται πάνω στην κεντρική στεφάνη με τρεις μικρούς πίρους:

   

Καθώς το εξωτερικό της ζάντας χρειάζεται γυάλισμα του άβαφτου μετάλλου και άνοιγμα οπών για τα (fake) μπουλονάκια και οι σχετικά βίαιες αυτές κατεργασίες ενδέχεται να στραβώσουν ή να σπάσουν τους πίρους κεντραρίσματος, αποφάσισα πριν ξεκινήσω αυτές τις δουλειές να εφαρμόσω το εξωτερικό πάνω στην στεφάνη, ώστε οι πίροι να είναι προστατευμένοι. Προς τούτο ανοίχτηκαν στην στεφάνη οι οπές των πίρων (διάμετρος 1 mm) και μία εγκάρσια (από την εξωτερική πλευρά, διάμετρος 0,8 mm) για να τοποθετηθεί η βαλβίδα:

      

Στη συνέχεια ανοίχτηκαν οι οπές στο εξωτερικό και γυαλίστηκε με πανάκια micromesh και αλοιφές (σύγκριση με το αγυάλιστο):



Τέλος φορέθηκε η βαλβίδα στην στεφάνη και τα μπουλονάκια στο εξωτερικό και συναρμολογήθηκε το σύνολο:

      

Αφού περάστηκαν τα λάστιχα (δυστυχώς χωρίς ανάγλυφο λογότυπο - υποθέτω ότι θα πρέπει να ήταν Michelin...) ιδού ο έτοιμος τροχός:

   

Όπως φαίνεται στην δεύτερη φωτογραφία προβλέπονται μπουλονάκια και για την εσωτερική πλευρά της ζάντας, που δεν δίνονται όμως στο κιτ (και καλά κάνουν μεταξύ μας, οι 4 x 24 τρύπες μου είναι αρκετές...).

Αυτά για σήμερα, να είστε όλοι καλά και να έχετε ένα καλό Σαββατοκύριακο!

Tags: