Kαλημέρα και σε σένα. Να τα πάρουμε ένα ενα τα θέματα, με διαφορετική σειρά όμως. Να τι προτείνω εγώ για αυτοκίνητα:
0. Πλύσιμο με νεράκι όλων των πλαστικών πλαισίων του μοντέλου εκτός των διαφανών και των επιχρωμιωμένων
1. Τρίψιμο πλαστικών αμαξωμάτων πριν το αστάρωμα. Συνίσταται ένα πέρασμα με απαλό χέρι με βρεγμένο ντουκόχαρτο
360-400αρι. Μπορεί να αποκαλυφθούν ατέλειες που δεν είναι αρχικά ορατές, ειδικά σε κιτ της ΑΜΤ, ΜPC, Revell, Italeri. Εάν
διαπιστώσεις ατέλειες, ξεκινάς τρίψιμο για την απαλαιφή τους με σειρά από ντουκόχαρτα 400-800-1200. Μέχρι εδώ στοκάρι
σμα δεν σου χρειάζεται.
1α. Ευκαιρία είναι να κάνεις και ενα dry-fit των φωτιστικών και των προφυλακτήρων (ποτέ δεν ξέρεις.). Εαν διαπιστώσεις πρό-
βλημα, κοίτα περί στόκων παρακάτω στο 3.
2. Είτε έχεις τρίψει το αμάξωμα είτε όχι, θα ασταρώσεις. Αφενός γιατί υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να αποκαλυφθούν
ατέλειες που δεν είναι εύκολα ορατές (π,χ, γραμμές από τα καλούπια - ειδικά στις 911) και αφετέρου επειδή τα χρώματα
πιάνουν καλύτερα και μονιμότερα στο αστάρι. Εάν δεν έχεις πρόβλημα, ξεκινάς απαλά με βρεγμένο 1200+ και καταλήγεις στο
2000 -2500 (σε δουλειά να βρισκόμαστε).
2α. Αστάρωμα και γυαλιστερό τελικό αποτέλεσμα. Σε αυτήν την περίπτωση χρειάζεται οπωσδήποτε η διαδικασία του τριψίματος.
2β. Πολλοί μοντελιστές χρησιμοποιούν είτε το αστάρι της Motip είτε της Body για πλαστικούς προφυλακτήρες. Αλλοι χρησιμοποιούν
τους αναλογικά ακριβότερους μοντελιστικούς. Περί ορέξεως μεν κολοκυθόπιττα, αλλά για πλαστικά pla, μάλλον ταιριάζουν οι
αυτοκινητιστικοί.
3. Στοκάρισμά και στόκοι. Πολύ καλά έκανες και αγόρασες τον στοκο της tamiya, θα σου φανει ιδιαίτερα χρήσιμος σε ραφές των
μικρών κομματιών, αλλά όχι για το αμάξωμα. Εάν χρειάζεται γερή επέμβαση θες ένα σκληρότερο στόκο από αυτόν της Ταmiya.
(π.χ. humbroll, τον βρωμερό λευκό της squadron). Και μετά σε spray εναν που να είναι και ...microfiller (τρομάρα μας).
4. Δοκιμές συμβατότητας ασταριών - χρωμάτων- βερνικιών.
'Οπως σοφά προτρέπει και η διαφήμιση Μια δοκιμή θα σας πείσει. Δεν βάφεις ποτέ κατευθείαν πάνω στο μοντέλο χωρίς δοκιμή.
Αστάρωσε μερικά άδεια πλαστικά μπουκάλια και ξεκίνα δοκιμές
5. Μontana σειρά Gold.
6. Τρίψιμο μετά την βαφή και το με μεγάλα νούμερα 2500 - 4000 - 6000 είτε με ντουκόχαρτα είτε με ...σουρφασέρ από φαναρτζίδικα.
6α. Τρίψιμο μετά το βερνίκωμα είτε οπως παραπάνω, είτε με αλοιφές και πανάκια
7. Ποτέ dremmel για τρίψιμο. (Κάποιο πιο αργόστροφο ταχυτροχό ναι)