Αποστολέας Θέμα: Μερικες ακόμα απορίες για στρίψιμο και γυαλισμα  (Αναγνώστηκε 1099 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Cycleman

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 50
  • modelclub.gr
Καλησπερα παιδιά.

Ασχολούμαι τωρα τελευταία με βαψίματα σε pla. Έχω καταφέρει κάποια Απλα θέλω και κάποιες γνώμες για να βελτιωθώ.

Ασταρι: σε αυτό το κομμάτι καταλαβα ότι απευθείας μπογιά σε pla δεν έχει καλό αποτέλεσμα. Έτσι με το ασταρι της rust oleum είναι οκ. Ειδα κάποιους όμως ότι τρίβουν το ασταρι.... αυτό το κάνουν για ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα; Εάν ναι με νερό ή χωρίς; Και ποια νούμερα να πάρω;έχω δει κάποιους να ξεκινάνε από 200 και να φτάσουν ως και 3000. Άλλους να ξεκινάνε κατευθείαν από 2000 2500.επισης πήρα να δοκιμασω και το ασταρι της montana. Κάτι ακόμα.....παίζει ρόλο το ασταρι για το ποσό gloss αποτέλεσμα θα πάρω;ή αυτό εξαρτάται από το χρωμα και το βερνικι;

Πριν το ασταρι: επισης για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα κάποιοι φίλοι μου είχαν πει να τρίψω το ιδιο το πλαστικό πριν ασταρωσω. Έχω στην κατοχή μου ένα ντρεμελ.....θα κάνω καλύτερη δουλειά ή με το χερι καλύτερα; Επισης και εδώ τι νούμερα θα χρειαστώ;

Επειδή τωρα κάνω και μεγάλα κομμάτια και τα κολλάω πήρα πήρα και στόκο της ταμιγια. Ειδα ένα κόλπο με οδοντογλυφίδα και μπατονέτα....όλο μου φάνηκε ευκολο και το πήρα.

Χρώματα: έχω στην κατοχή μου και rust oleum και montana. Τα σπρέι της rust δεν μ άρεσαν ούτε κατά πως ψεκαΖουν ούτε και σε απόχρωση. Τα Μόντανα με δυο τρία πέρασμα έχουν καλύτερο ψεκασμό και απόχρωση. Μ άρεσαν. Ίσως αλλάξω της κεφαλή στα rust. Από εκεί και πέρα.....αυτά τα Μόντανα τα βλέπω είναι για τοίχο.......ή είναι για πολλές επιφάνειες; Επισης αυτό που δεν ξερω είναι εφόσον εγώ βάζω ασταρι στο πλαστικό και το χρωμα δεν πάει στο πλαστικό ......από εκεί και πέρα στην ουσία μπορω να βάλω ότι χρωμα θέλω; Δλδ χρωμα για μέταλλα; Πχ στα αυτοκίνητα βλέπω ότι χρησιμοποιούν το ιδιο και για προφυλακτήρα που είναι πλαστικός (αλλά άσταρωμένος) και για τα υπόλοιπα που είναι μέταλλα που και εκεί είναι πάλι άσταρωμενα.

εδώ χρησιμοποιώ βερνικι rust oleum αλλά πήρα και της Μόντενα για δοκιμή. Έχω δει κάποιους που κάνουν τρίψιμο στο χρωμα πριν βερνικώσουν υστερα ένα τελευταίο χέρι χρωμα υστερα βερνικι πάλι τρίψιμο ελαφρά και πάλι τελευταίο χέρι βερνικι. Ή κάπου κάνω λάθος;

Αυτό που θέλω να πετύχω γενικότερα είναι ένα τέτοιο αποτέλεσμα.
δεν χρειάζεται να το δείτε όλο.στο τέλος πάρτε μια μάτια.

Σας ευχαριστω για την υπομονή σας. Ακόμα πείτε μου που όντως θα χρειαστεί το ντρεμελ.οποίος φίλος έχει της καλοσύνη να με βάλει σε μια τάξη και σειρά με λεπτομέρειες.θα με βοηθούσε καλύτερα.


Καλή συνέχεια στο μάταιο χομπυ που κάνουμε  :D

Αποσυνδεδεμένος ramfighter

  • Xrepi Model Collector
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 6023
  • Age: 54
  • Τόπος: Αθήνα
Απ: Μερικες ακόμα απορίες για στρίψιμο και γυαλισμα
« Απάντηση #1 στις: Μάιος 21, 2021, 01:43:00 μμ »
Kαλημέρα και σε σένα. Να τα πάρουμε ένα ενα τα θέματα, με διαφορετική σειρά όμως. Να τι προτείνω εγώ για αυτοκίνητα:
 
0. Πλύσιμο με νεράκι όλων των πλαστικών πλαισίων του μοντέλου εκτός των διαφανών και των επιχρωμιωμένων
1. Τρίψιμο πλαστικών αμαξωμάτων πριν το αστάρωμα. Συνίσταται ένα πέρασμα με απαλό χέρι  με βρεγμένο ντουκόχαρτο
    360-400αρι. Μπορεί να αποκαλυφθούν ατέλειες  που δεν είναι αρχικά ορατές, ειδικά σε κιτ της ΑΜΤ, ΜPC, Revell, Italeri. Εάν
    διαπιστώσεις ατέλειες, ξεκινάς  τρίψιμο για την απαλαιφή τους με σειρά από ντουκόχαρτα 400-800-1200. Μέχρι εδώ στοκάρι
    σμα δεν σου χρειάζεται.
1α. Ευκαιρία είναι να κάνεις και ενα dry-fit των φωτιστικών και των προφυλακτήρων (ποτέ δεν ξέρεις.). Εαν διαπιστώσεις πρό-
    βλημα, κοίτα περί στόκων παρακάτω στο 3.
2. Είτε έχεις τρίψει το αμάξωμα είτε όχι, θα ασταρώσεις.  Αφενός γιατί υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να αποκαλυφθούν
    ατέλειες που δεν είναι εύκολα ορατές (π,χ, γραμμές από τα καλούπια - ειδικά στις 911) και αφετέρου επειδή τα χρώματα
    πιάνουν καλύτερα και μονιμότερα στο αστάρι. Εάν δεν έχεις πρόβλημα, ξεκινάς απαλά με βρεγμένο 1200+ και καταλήγεις στο
    2000 -2500 (σε δουλειά να βρισκόμαστε).
2α. Αστάρωμα και γυαλιστερό τελικό αποτέλεσμα. Σε αυτήν την περίπτωση χρειάζεται οπωσδήποτε η διαδικασία του τριψίματος.
2β. Πολλοί μοντελιστές χρησιμοποιούν είτε το αστάρι της Motip είτε της Body για πλαστικούς προφυλακτήρες. Αλλοι χρησιμοποιούν
     τους αναλογικά ακριβότερους μοντελιστικούς. Περί ορέξεως μεν κολοκυθόπιττα, αλλά για πλαστικά pla, μάλλον ταιριάζουν οι
     αυτοκινητιστικοί.
3. Στοκάρισμά και στόκοι. Πολύ καλά έκανες και αγόρασες τον στοκο της tamiya, θα σου φανει ιδιαίτερα χρήσιμος σε ραφές των
    μικρών κομματιών, αλλά όχι για το αμάξωμα. Εάν χρειάζεται γερή επέμβαση θες ένα σκληρότερο στόκο από αυτόν της Ταmiya.
    (π.χ. humbroll, τον βρωμερό λευκό της squadron). Και μετά σε spray εναν που να είναι και ...microfiller (τρομάρα μας).
4. Δοκιμές συμβατότητας ασταριών - χρωμάτων- βερνικιών.
    'Οπως σοφά προτρέπει και η διαφήμιση Μια δοκιμή θα σας πείσει. Δεν βάφεις ποτέ κατευθείαν πάνω στο μοντέλο χωρίς δοκιμή.
    Αστάρωσε μερικά άδεια πλαστικά μπουκάλια και ξεκίνα δοκιμές
5. Μontana σειρά Gold.
6. Τρίψιμο μετά την βαφή και το με μεγάλα νούμερα 2500 - 4000 - 6000 είτε με ντουκόχαρτα είτε με ...σουρφασέρ από φαναρτζίδικα.
6α. Τρίψιμο μετά το βερνίκωμα είτε οπως παραπάνω, είτε με αλοιφές και πανάκια
7. Ποτέ dremmel για τρίψιμο. (Κάποιο πιο αργόστροφο ταχυτροχό ναι)


 

Αποσυνδεδεμένος Cycleman

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 50
  • modelclub.gr
Απ: Μερικες ακόμα απορίες για στρίψιμο και γυαλισμα
« Απάντηση #2 στις: Μάιος 21, 2021, 08:00:51 μμ »
Ωωωω φίλε πραγματικά να σαι καλά.
Λοιπόν...

2. Ασταρι motip deco που είναι μαύρο γκρι χρωμα ή ένα άλλο πιο ακριβό με ουράνιο τόξο;
πάντα χρειάζεται τρίψιμο το ασταρι ή οχι απαραίτητα;
Ασταρι λευκό ή γκρι;
3. Μπορείς να προτείνεις κανένα filler σε σπρέι αλλά οχι μοντελισμού;
Πρωτα στόκος και μετά ασταρι ετσι δεν είναι ;
6. Δλδ βάφω τρίβω και περνάω ένα χέρι ακόμα χρωμα; Ή κατευθείαν βερνικι;
6α. Δλδ βερνικι μετά τρίβω και μετά τελευταίο χέρι βερνικι ή οχι;
Στο βερνικι τρίψιμο με ντουκοχαρτο όπως το χρωμα δλδ με 2500  4000 6000;
Έχεις να προτείνεις αντί για ντουκοχαρτο αλοιφή και Πανακια;

Αποσυνδεδεμένος ramfighter

  • Xrepi Model Collector
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 6023
  • Age: 54
  • Τόπος: Αθήνα
Απ: Μερικες ακόμα απορίες για στρίψιμο και γυαλισμα
« Απάντηση #3 στις: Μάιος 21, 2021, 10:24:51 μμ »
Η δική μου άποψη είναι οτι για έλεγχο και διόρθωση επιφανειών, το αστάρι πρέπει να είναι γκρι. Για κάποια χρώματα, χρειάζεσαι μετά συγκεκριμένο χρώμα υποστρώματος.

Οσο πιό λεία είναι μία ασταρωμένη επιφάνεια, τόσο πιό γυαλιστερό θα είναι το χρώμα που θα έχεις μετά (η σωστή ορολογία είναι το σχήμα βαφής που θα εφαρμόσεις, θα αποδώσει πιό φωτεινό χρώμα λόγω του στιλπνού υποστρώματος :mrgreen: :mrgreen:). Αρα το τρίβεις απαλά το ασταράκι.

Filler σε  σπρέυ ξέρω μόνο τα μοντελιστικά. Όπως ξέρω μόνο τις 3 κρέμες της Tamiya. Τρίψιμο αυτών με τις απαλές πετσετοκεφαλές/βούρτσες της dremmel.

Αποσυνδεδεμένος Cycleman

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 50
  • modelclub.gr
Απ: Μερικες ακόμα απορίες για στρίψιμο και γυαλισμα
« Απάντηση #4 στις: Μάιος 22, 2021, 06:23:22 πμ »
Να σαι καλά.

Απλα δεν μου ειπες μετά από κάθε στρίψιμο ρίχνω ένα τελευταίο χέρι;δλδ πχ 3χερια  ασταρι μετ τρίψιμο και υστερα ένα τελευταίο χέρι ασταρι ή παω κατευθείαν για χρωμα;
Στο βερνικι τρίβω και τέλος ή ένα τελευταίο χέρι;

Στο βερνικι τρίψιμο με ντουκοχαρτο με νούμερα 2500 4000 και μετά 6000;


Αποσυνδεδεμένος ramfighter

  • Xrepi Model Collector
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 6023
  • Age: 54
  • Τόπος: Αθήνα
Απ: Μερικες ακόμα απορίες για στρίψιμο και γυαλισμα
« Απάντηση #5 στις: Μάιος 22, 2021, 10:23:23 πμ »
Δεν χρειάζεσαι 3 στρώματα αστάρι...
1 το πολύ 2, Μετά το τρίψιμο, εφαρμόζεις την βαφή.
Οπως ήδη έγραψα, προσωπικά προτιμώ αλοιφή πάνω στο στρώμα του βερνικιού.
Καλές δοκιμές

Tags: