Καλησπέρα.
Η φώτο με το Spa TL37 4X4 να ρυμουλκεί το 75/27 mod 06 στο γεφυράκι είναι είτε πριν την κατάληψη του Τομπρούκ από τους ΄Αγγλους στις 22 Ιανουαρίου '41, είτε μετά την κατάληψή του από το DAK στις 21 Ιουνίου '42. Κατά την πολιορκία του Απριλίου '41 το γερμανικό πυροβολικό είναι αδύνατον να πλησίασε τόσο πολύ.
Σε αυτήν την φώτο φαίνεται πάλι ένα Spa να ρυμουλκεί ένα 75/27 mod 11στο ίδιο γεφυράκι.
Φαίνονται 2 τσιμεντένια ακρόβαθρα, άρα η κατασκευή δεν είναι μίας πρόχειρης αντιαρματικής τάφρου, αλλά γεφύρωση ξεροπόταμου ή χειμάρρου. Πιστεύω ότι η υπόλοιπη κοίτη όμως έχει ενταχθεί στην αντιαρματική τάφρο. Πιθανόν να είναι το άνοιγμα που φαίνεται μπροστά από το οχυρωματικό έργο R73.
Αν φυσικά θέλεις να το εντάξεις σε αυτή την χρονική περίοδο, κανένα πρόβλημα.
Για τις βαφές:
Η διαταγή για βαφή με τα RAL 7008 και 8000 εκδίδεται στις 17 Μαρτίου '41.Τα πρώτα οχήματα του DAK ( το τάγμα αναγνωρίσεως ) αποβιβάζονται στην Τρίπολη στις 12 Φεβρουαρίου και στις 10 Μαρτίου φτάνουν τα μισά άρματα του 5ου συντάγματος αρμάτων. 18-21 Μαρτίου αποβιβάζεται το Panzerjager abteilung ( sfl ) 605 με 27 αντιαρματικά. ΄Ηδη από τις 16 Φεβρουαρίου το τάγμα αναγνωρίσεως έχει προωθηθεί στην πρώτη γραμμή. Ενισχυμένο με το Abteilung 605 επιτίθεται στους ΄Αγγλους. Εδώ έχουμε και τις βαφές οχημάτων με λάσπη από χώμα με νερό ή καύσιμο.
Τα άρματα από Τρίπολη προωθούνται στην Σίρτη, όπου υπάρχει λιμάνι και αεροδρόμιο. Η πορεία αυτών των 300 χλμ επιφέρει βλάβες στα άρματα ( η άμμος περνά από τα φίλτρα και αχρηστεύει τους κινητήρες ). Στην Σίρτη γίνονται επισκευές, αλλά βάφονται και τα άρματα με τα πρώτα χρώματα που φτάνουν. Πιθανόν να χρησιμοποιήθηκαν και ιταλικά χρώματα. Επειδή τα χρώματα δεν επαρκούν έχουμε και βαφές με γραμμές κίτρινου επάνω από το γκρι. Από τις 10 Μαρτίου, που αποβιβάζονται τα πρώτα άρματα, η πρώτη εμπλοκή τους γίνεται στις 2 Απριλίου. Επειδή οι συνθήκες βαφής δεν είναι σωστές, τα χρώματα ξεβάφουν εύκολα ( Αν και σε μία αμμοθύελλα ξεβάφουν όλα. ΄Ο,τι βαφή και να έχουν υποστεί .).
Θεωρώ ότι το Sd.kfz 11 είναι "βαμμένο" με λάσπη. ΄Οταν πρόσεξα και τα γράμματα στο πλευρό του, η πίστη μου αυτή εδραιώθηκε. Σε καναδυό ασκήσεις το '82 μας είχαν διατάξει να βάλουμε λάσπη στα πυροβόλα. ΄Οταν στέγνωσε, σαλιώναμε τα δάχτυλα και γράφαμε και εμείς στα ασπίδια. ΄Οπως φαίνεται λογικό, προτεραιότητα βαφής είχαν οι μονάδες της πρώτης γραμμής και όχι το πυροβολικό. Σε άλλες φώτο οι ελκυστήρες και τα πυροβόλα φαίνονται άλλα άβαφα και άλλα με λάσπη.
Πιστεύω λοιπόν ότι το Panzer Colors, απ' όπου και η φώτο, έχει δίκιο. Είναι βαμμένο με λάσπη.
Προσοχή θέλει το πυροβόλο ( ορθότερο: οβιδοβόλο ). Στο DAK φαίνεται να έφτασε μόνο η πρώτη έκδοση και όχι η -Μ-του '42. Πολύ παραπάνω η έκδοση 18/40 του '43. Στην AFV είναι το 35050.