Χρονια πολλα και καλη Ανασταση.
Λιγες πληροφοριες για το θεμα.
Το Tornado αναπτύχθηκε ως αεροσκάφος πολλαπλών χρήσεων από τη Μεγάλη Βρετανία, την Ιταλία και τη Γερμανία. Το πρώτο πρωτότυπο είχε την παρθενική του πτήση στις 14 Αυγούστου 1974 και από το 1979 ξεκίνησε η παράδοση των σειρών μηχανών στις λεγόμενες χωρες. Η παράδοση του Tornado IDS στη Γερμανική Πολεμική Αεροπορία και Ναυτικό ξεκίνησε το 1981. Συνολικά, η Πολεμική Αεροπορία (212) και το Ναυτικό (112) έλαβαν 324 αντίγραφα του Tornado IDS. Το 2005 το MFG 2(Marinefliegergeschwader 2) διαλύθηκε και η αεροπορία ανέλαβε τα καθήκοντα στη θάλασσα. Η έκδοση IDS βρίσκεται ακόμη σε λειτουργία με τις αεροπορικές δυνάμεις της Μεγάλης Βρετανίας, της Ιταλίας, της Γερμανίας και της Σαουδικής Αραβίας.
Μετά την παραγωγή του τελευταίου IDS, παραγγέλθηκαν 35 Tornado ECR (Electronic Combat Reconnaissance) από την Πολεμική Αεροπορία(Luftwaffe). Η παράδοση διήρκεσε από το 1990 έως το 1992. Ο ειδικός εξοπλισμός αποστολής περιλαμβάνει βελτιωμένες οθόνες πιλοτηρίου, έναν αισθητήρα υπερύθρων προς τα εμπρός και το Σύστημα τοποθεσίας εκπομπού από τον κατασκευαστή Raytheon TI Systems - ένα σύστημα με το οποίο είναι δυνατή η ακριβής θέση των συστημάτων ραντάρ.Τα ενσωματωμένα κανόνια αφαιρέθηκαν λόγω του αυξημένου χώρου που απαιτείται για τα αεροηλεκτρονικά. Στα νέα αεροσκάφη, χρησιμοποιήθηκαν πιο ισχυροί κινητήρες MK-105. Σε αντίθεση με το αρχικό σχέδιο - με αντίστοιχες συσκευές στα γερμανικά αεροσκάφη - κανένα ECR δεν διαθέτει αισθητήρα αναγνώρισης υπερύθρων.
Το καθήκον της ECR του Tornado είναι να ανιχνεύσει, να εντοπίσει και, εάν είναι απαραίτητο, να πολεμήσει τις θέσεις του εχθρικού ραντάρ προτού αντιταχθεί στις δυνάμεις αεροπορικής άμυνας που θέτουν σε κίνδυνο τα δικά τους αεροσκάφη ή τις δυνάμεις που πρέπει να υποστηριχθούν.Ο εκσυγχρονισμός της αεροηλεκτρονικής ASSTA-3 ηταν το επομενο βημα στα ECR, οι οποίοι συγκαταλέγονται μεταξύ των 85 αεροσκαφών που η Bundeswehr θα χρησιμοποιήσει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Από την πλευρά του λογισμικού, οι εναπομείναντες Tornado IDS και ECR θα είναι πανομοιότυποι. Θα εξακολουθούν να υπάρχουν διαφορές,όπως τα ενσωματωμένα κανόνια που λείπουν από το ECR ή το ELS(ElektroLichtSystem) που λείπει από το IDS, που αποκλείουν ότι όλοι Tornados να χρησιμοποιηθούν για όλους τους λειτουργικούς ρόλους.
Το Jagdbombergeschwader 32 ήταν μια ιπτάμενη μονάδα μάχης της αεροπορικής δύναμης των γερμανικών ενόπλων δυνάμεων, η οποία τοποθετήθηκε στην αεροπορική βάση του Lechfeld στην περιοχή του ’ουγκσμπουργκ στη Βαυαρία. Η μοίρα ήταν τελευταία εξοπλισμένη με το Panavia Tornado IDS και ECR, η ένωση διαλύθηκε ως μέρος της μεταρρύθμισης του Bundeswehr 2011 στις 31 Μαρτίου 2013.
Το Jagdbombergeschwader 32 ειναι και παγκοσμιος γνωστο για τα επετειακα 321 Tigers Tornado.
http://www.321tigers.de/index_e.htmlΤα δυο κιτ ειναι απο την νέα έκδοση της δεύτερης γενιας του 2006 Tornado από την Revell 1/144.
Εχουν καταπληκτικη λεπτομερια και κατασκευαζοντε σε μικρο χρονικο διαστημα απευθειας ΟΟΒ.Βεβαια υπαρχουν βελτιωτικα ιδικα για αυτην την σειρα τις Revell απο την
https://heroesmodels.it/.
Η κατασκευη ειχε αρχισει το 2014 και τον δυο με βελτιωση των καθισματων και πιλοτιριων.Ακομα περαστικαν καλοδια και σολινωσεις στα σκελοι και οι προβολοις.Οταν τελειωσα με την συναρμολογισει τοποθετηθηκαν στην βιτρινα και για λογους που δεν θημαμε
ξεχαστηκαν εκει. Δυστυχώς το σταδιο της κατασκευεις δεν φωτογραφηθηκε,μονο τωρα που βαφηκαν.Χρωματα χρησιμοποιήθηκαν της ΑΚ,το σετ για την Lufwaffe.
Στην τοποθετησει των decals Tiger εμφανιστηκε ενα σοβαρο προβλημα.Με την πρωτη σταγονα decal soft,εσπασαν ενώ επρεπε να μαλακοσουν.
Ευτυχως το εχω τριπλο στο στοκ και τα επομενα εκατσαν χωρις προβληματα.
Κατασκευαστηκε η βαση και τωρα εχουν σειρα διαφορα παρελκομενα.Οι δυο σκαλες ειναι έτοιμες και περιμενουν το βαψιμο.Οι καλυπτρες θελουν εργασεια και βελτιωσει γιατι ηταν μονοκοματες
Στην βαση δεν εχει κολληθη ακομα τιποτες,απλος μονο για την φωτογραφισει.
Τασος