German battleship BismarckΙστορικό:Το Bismarck ήταν το πρώτο από τα δύο θωρηκτά κατηγορίας Bismarck που κατασκευάστηκαν για το πολεμικό ναυτικό της ναζιστικής Γερμανίας.
Πήρε το όνομα του από τον καγκελάριο Otto von Bismarck.
Το πλοίο ξεκίνησε να κατασκευάζετε στο ναυπηγείο Blohm & Voss τού Αμβούργου την 1 Ιούλιο του 1936 και καθελκύστηκε στης 14 Φεβρουάριου του 1939.
Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν στης 24 Αύγουστο του 1940, όπου και εντάχθηκε στον γερμανικό στόλο.
Το Bismarck και το αδελφό του πλοίο Tirpitz ήταν τα μεγαλύτερα θωρηκτά που κατασκευάστηκαν ποτέ από τη Γερμανία
και δύο από τα μεγαλύτερα που κατασκευάστηκαν από οποιαδήποτε ευρωπαϊκή δύναμη.
Κατά τη διάρκεια της οκτάμηνης καριέρας του το πλοίο υπό τον μοναδικό διοικητή του, τον καπετάνιο Ernst Lindemann,
διεξήγαγε μόνο μία επιθετική επιχείρηση, διάρκειας 8 ημερών τον Μάιο του 1941, με την ονομασία Rheinübung.
Το πλοίο, μαζί με το βαρύ καταδρομικό Prinz Eugen, έπρεπε να εισέλθει στον Ατλαντικό ωκεανό και να επιτεθεί στη
Συμμαχική ναυτική δύναμη από τη Βόρεια Αμερική έως τη Μεγάλη Βρετανία.
Τα δύο πλοία εντοπίστηκαν αρκετές φορές έξω από τη Σκανδιναβία, και η βρετανικές ναυτικές δυνάμεις αναπτύχθηκαν για να μπλοκάρουν τη διαδρομή τους.
Στη Μάχη του Στενού της Δανίας, το καταδρομικό HMS Hood ενεπλάκη αρχικά με τον Prinz Eugen, πιθανώς κατά λάθος νομίζοντας ότι είναι το Bismarck,
ενώ το HMS Prince of Wales ενεπλάκη με το Bismarck.
Στην μάχη που ακολούθησε το HMS Hood χτυπήθηκε με αποτέλεσμα να βυθιστεί από τα συνδυασμένα πυρά
του Bismarck και του Prinz Eugen, τα οποία στη συνέχεια χτύπησαν και το HMS Prince of Wales και το ανάγκασαν να υποχωρήσει.
Το Bismarck υπέστη αρκετή ζημιά από τρεις βολές και αναγκάστηκε στον τερματισμό της επιδρομής.
Η καταστροφή του HMS Hood προκάλεσε μια αδιάκοπη καταδίωξη από το Βασιλικό Ναυτικό με τη συμμετοχή δεκάδων πολεμικών πλοίων.
Δύο μέρες αργότερα, με κατεύθυνση την κατεχόμενη Γαλλία για την πραγματοποίηση επισκευών, το Bismarck δέχθηκε επίθεση από 16 διπλάνα Fairey Swordfish
με τορπίλες από το αεροπλανοφόρο HMS Ark Royal.
Κάποιο από τα διπλανά κατάφερε ένα χτύπημα στο ένα από τα δυο πηδάλια του πλοίου με αποτέλεσμα να το αχρηστέψει.
Στην τελική μάχη το επόμενο πρωί, το ήδη χτυπημένο Bismarck εντοπίστηκε από δύο βρετανικά θωρηκτά και δύο βαριά καταδρομικά
και υπέστη ανεπανόρθωτες ζημίες και μεγάλες απώλειες πληρώματος.
Το πλοίο καταστράφηκε από το ίδιο του το πλήρωμα για να αποτρέψει τους Βρετανούς να το καταλάβουν
και για να αφήσουν το πλήρωμα να εγκαταλείψει το πλοίο έτσι ώστε να περιοριστούν τα περαιτέρω θύματα.
Βυθίστηκε στης 27 Μαΐου 1941.
Το ναυάγιο εντοπίστηκε τον Ιούνιο του 1989 από τον Robert Ballard και έκτοτε μελετήθηκε περαιτέρω από πολλές άλλες αποστολές.
Μια λεπτομερής υποβρύχια έρευνα στο ναυάγιο το 2002 έδειξε ότι ο συνεχής βομβαρδισμός από κοντά ήταν σε μεγάλο βαθμό αναποτελεσματικός
στην προσπάθεια τους να βυθίσουν το πλοίο, οι πολλές τορπίλες που εκτόξευσαν κατά του Bismarck ήταν επίσης σχεδόν εντελώς αναποτελεσματικές
και η ογκώδης θωράκιση του καταστρώματος βρέθηκε να είναι σχεδόν άθικτη.
Χαρακτηριστικά:Το Bismarck είχε εκτόπισμα 41.700 τόνους (41.000 μεγάλους τόνους)
και 50.300 τόνους (49.500 μεγάλους τόνους) πλήρες φορτίου.
Το συνολικό μήκος του ήταν 251 m (823 ft 6 in) το πλάτος του 36 m (118 ft 1 in) και μέγιστο βύθισμα είχε 9,3 m (32 ft 6 in).
Το θωρηκτό ήταν το μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο της Γερμανίας και με εκτόπισμα περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο ευρωπαϊκό θωρηκτό,
με εξαίρεση τον HMS Vanguard, που τέθηκε σε λειτουργία μετά τον πόλεμο.
Το Bismarck τροφοδοτούνταν από τρεις Blohm & Voss ατμοστρόβιλους και δώδεκα πετρελαιοκίνητους λέβητες υπερθέρμανσης Wagner,
οι οποίοι έδιναν κίνηση σε τρις τρίφυλλες προπέλες και απέδιδαν συνολικά 148.116 shp (110.450 kW)
με μέγιστη ταχύτητα 30,01 κόμβων (55,58 km / h, 34,53 mph) σε δοκιμές ταχύτητας.
Το πλοίο είχε εμβέλεια 8.870 ναυτικά μίλια (16.430 χλμ. 10.210 μίλια) με 19 κόμβους (35 χλμ / ώρα, 22 μίλια / ώρα).
Το Bismarck ήταν εξοπλισμένο με τρία σετ ραντάρ αναζήτησης FuMO 23 τοποθετημένα στο εμπρός και πίσω μέρος και στα αποστασιόμετρα στο εμπρός επάνω μέρος.
Το τυπικό πλήρωμα αριθμούσε 103 αξιωματικούς και 1.962 ναύτες.
Το πλήρωμα χωρίστηκε σε δώδεκα τμήματα μεταξύ 180 και 220 ανδρών. Στα πρώτα έξι τμήματα ανατέθηκε ο οπλισμός του πλοίου,
τα τμήματα ένα έως τέσσερα για τις κύριες και δευτερεύουσες πυροβολαρχίες και πέντε και έξι για τα αντιαεροπορικά.
Το έβδομο τμήμα αποτελείται από ειδικούς, συμπεριλαμβανομένων μάγειρων και ξυλουργών, και το όγδοο τμήμα αποτελείται από χειριστές πυρομαχικών.
Οι χειριστές ασυρμάτου, οι σηματοδότες και οι επιμελητές ανατέθηκαν στο ένατο τμήμα.
Τα τρία τελευταία τμήματα ήταν το μηχανοστάσιο.
Όταν το Bismarck έφυγε από το λιμάνι, το προσωπικό του στόλου, το προσωπικό των βραβείων
και οι ανταποκριτές του πολέμου αύξησαν το σύνολο του πληρώματος σε περισσότερους από 2.200 άνδρες.
Περίπου 200 από το προσωπικό του μηχανοστασίου προήλθαν από το ελαφρύ καταδρομικό Karlsruhe,
το οποίο είχε χαθεί κατά τη διάρκεια της Επιχείρησης Weserübung, της γερμανικής εισβολής στη Νορβηγία.
Το πλήρωμα του Bismarck δημοσίευσε μια εφημερίδα εντός του πλοίου με τίτλο Die Schiffsglocke (The Ship's Bell)
αυτή η εφημερίδα δημοσιεύθηκε μόνο μία φορά, στις 23 Απριλίου 1941, από τον διοικητή του τμήματος μηχανικών, Gerhard Junack.
Οπλισμός:Το Bismarck ήταν οπλισμένος με οκτώ 38 cm SK C / 34 (15 in) πυροβόλα κατανεμημένα σε τέσσερις πυργίσκους
με δυο πυροβόλα ο κάθε ένας.
Δύο πυργίσκους εμπρός - "Anton" και "Bruno" - και δύο πίσω - "Caesar" και "Dora".
Δευτερεύον οπλισμό αποτελούμενο από δώδεκα 15 cm (5,9 in) L / 55 πυροβόλα, δεκαέξι 10,5 cm (4,1 in) L / 65
δεκαέξι 3,7 cm (1,5 in) L / 83, και δώδεκα 2 cm (0,79 in) αντιαεροπορικά.
Το Bismarck μετέφερε επίσης τέσσερα υδροπλάνα αναγνώρισης Arado Ar 196 σε ένα διπλό υπόστεγο στο μεσόστεγο
και δύο σε μεμονωμένα υπόστεγα αριστερά και δεξιά από την τσιμινιέρα, με έναν διπλό καταπέλτη απονήωσης.
Οι κύρια θωράκιση του πλοίου είχε 320 mm (12,6 in) πάχος και κάλυπτε τα άνω και τα κύρια θωρακισμένα καταστρώματα
που είχαν πάχος 50 mm (2 in) και 100 έως 120 mm (3,9 έως 4,7 in) αντίστοιχα.
Οι πυργίσκοι των 38 cm (15 in) προστατεύονταν από 360 mm (14,2 in) πάχους το εμπρός μέρος και από 220 mm (8,7 in) πάχους τα πλαϊνά.
Το Κιτ:Το κιτ βρίσκετε σε ένα αρκετά μεγάλο ορθογώνιο κουτί με το παλιό πράσινο Box Art της Revell
που δείχνει το Bismarck σε τρικυμιώδη θάλασσα να βάλει με τα όπλα του ενώ δέχεται επίθεση από τρία Fairey Swordfish.
Μέσα στο κουτί υπάρχουν η γάστρα του πλοίου σε δυο κομμάτια το κατάστρωμα σε ένα ενιαίο κομμάτι
10 Sprue’s σε γκρι πλαστικό με πολύ καλή λεπτομέρεια και 2 Sprue’s σε διάφανο πλαστικό.
Μια καρτέλα με χαλκομανίες και το φυλλάδιο οδηγιών.
Τι κιτ αποτελείτε από 659 κομμάτια πολύ καλή λεπτομέρεια και το συνολικό μήκος του μοντέλου είναι περίπου 72 εκατοστά.
Sprue A:Το Sprue A περιλαμβάνει δυο νομείς για την γάστρα μερικά ρέλια βάσης για τους άξονες τον πρώτο πυργίσκο
από τα πυροβόλα των 15 in τα κατάρτια την πλακέτα της βάσης για το όνομα και μερικά κομμάτια υπερκατασκευών.
Sprue B:Το Sprue Β περιλαμβάνει ρέλια το καπάκι του καταπέλτη τον τρίτο νομέα στον οποίο στηρίζονται τα πηδάλια
τον κυματοθραύστη της πλώρης και μικρό κομμάτια για της υπεκατασκευές και τα κατάρτια.
Sprue C:Αυτό το Sprue είναι διπλό και περιλαμβάνει τους άλλους τρις πυργίσκους από τα πυροβόλα των 15 in και τις βάσης τους
τους πυργίσκους από τα πυροβόλα των 5,9 in και τις βάσης τους τα πυροβόλα των 4,1 in
τα αποστασιόμετρα SL8 τους προβολείς τις σωστικές λέμβους και ακάτους τις προπέλες του πλοίου καθώς και από ένα ζευγάρι διπλωμένα φτερά για τα Arado.
Sprue D:Και αυτό το Sprue είναι διπλό και περιλαμβάνει τα πυροβόλα των 15 in, 4,1, 1,5 in και 0,79 in τις αλυσίδες και τις άγκυρες
τα Arado με τα αναπτυγμένα φτερά και τους πλωτήρες τους γερανούς τους καταπέλτες μερικά ρέλια
και τις βάσης για τα αντιαεροπορικά πυροβόλα των 0,79 in.
Sprue E:Και αυτό το Sprue είναι διπλό με τη μόνη διαφορά ότι είναι διάφανο και περιλαμβάνει
τις καλύπτρες για τα Arado τα αλεξινέμια για τις ακάτους και τα τζαμιά των προβολέων έρευνας.
Sprue F:Το Sprue F περιλαμβάνει την τσιμινιέρα τα υπόστεγα για τα Arado τα καταστρώματα των υπερκατασκευών
καθώς και τα πλαϊνά από τις υπεκατασκευές στο μεσόστεγο.
Sprue G:Το Sprue G περιλαμβάνει τα πλαϊνά της υπερκατασκευής στο πρόστεγο και το επίστεγο το πάνω μέρος της τσιμινιέρας
μερικά ακόμη κομμάτια των υπερκατασκευών μια άκατο και μερικά ρέλια.
Sprue H:Και αυτό το Sprue είναι διπλό και περιλαμβάνει τα πηδάλια τα ρέλια μερικά κομμάτια για τους γερανούς
και διάφορα άλλα κομμάτια καθώς τις μπιντές και τα αποστασιόμετρα.
Το τελευταίο Sprue περιλαμβάνει μόνο το κατάστρωμα της κεντρικής υπερκατασκευής.
Ενώ η βάση έρχεται μόνη της είναι παραλληλόγραμμη με στρογγυλεμένες άκρες.
Χαλκομανίες: Η καρτέλα με τις χαλκομανίες περιλαμβάνει εκτός από το όνομα και τον θυρεό του πλοίου τα οποία προορίζονται για την βάση,
σημαίες τα διακριτικά για τα Arado την ίσαλο γραμμή σε κομμάτια τα καμουφλάζ της γάστρας και διάφορα άλλα διακριτικά.
Οδηγίες: Οι οδηγίες είναι σε ένα φυλλάδιο Α4 30 σελίδων με 104 βήματα κατασκευής όπου στο βήμα 4 αναφέρετε στο πως θα βαφτεί
και θα μπουν οι χαλκομανίες στο κύτος ενώ το 103 και 104 αναφέρετε στο πως θα βαφτεί και ποιες χαλκομανίες
θα μπουν σε μια από της δυο εκδόσεις που μπορεί να γίνει το πλοίο. Βαλτικής θάλασσας Φθινόπωρο του 1940
η Ατλαντικός Ωκεανός 27η Μαΐου 1941.
Συμπέρασμα: Ένα μοντέλο με αρκετά καλή εφαρμογή και πολύ λεπτομέρεια.
Υπάρχουν μερικά σημάδια από τα καλούπια στο σκάφος όχι όμως και το ανησυχητικό με ένα ελαφρό τρίψιμο φεύγουν.
Ελάχιστο Flash στα κομμάτια και καθόλου pin marks τουλάχιστον σε σημεία που φαίνονται.
Εκείνο που είναι εκτός κλίμακας είναι τα ρέλια.
Το κιτ είναι πάρα πολύ καλό για να κατασκευαστεί κατευθείαν από το κουτί του (ΟΟΒ)
Αποτελεί όμως και πολύ μεγάλη πρόκληση για ένα super detailed μοντέλο με τα πάρα πολλά βελτιωτικά των διαφόρων εταιριών που κυκλοφορούν.
Καλό κατ’ εμέ είναι εάν κάποιος θέλει να το φτιάξει κατευθείαν από το κουτί του (ΟΟΒ) να μην βάλει τα ρέλια που δίνει το κιτ.
Η κατασκευή που θα ακολουθήσει θα είναι με το βελτιωτικό της εταιρίας Ponto model μαζί με δυο σετ ρητίνης από την Veteran Models
και κατατάσσεται στα super detailed μοντέλα.
Βελτιωτικό: Το βελτιωτικό είναι της εταιρίας Ponto model (35022F1) και είναι αποκλειστικά για το κιτ της Revell (05040).
Αποτελείτε από 8 καρτέλες με φωτοχαραγμένα.
1 ξύλινο κατάστρωμα σε δυο κομμάτια
4 σακουλάκια με 200 μπρούτζινα κομμάτια.
1 σακουλάκι με μεταλλική αλυσίδα για της άγκυρες.
2 σακουλάκια με 63 ριτινένια κομμάτια.
1 σακουλάκι με 25 ριτινένια σωσίβια.
1 καρτελάκι με dry transfer χαλκομανίες που απεικονίζουν τα βυθίσματα του πλοίου.
1 καρτελάκι με μάσκες για την σβάστικα της πλώρης και της πρύμης.
Και τέλος ένα 12 σελίδων φυλλάδιο οδηγιών σε μέγεθος Α3.
Επίσης θα χρησιμοποιηθούν και δυο σετ ρητίνης από την Veteran Models με όργανα παρακολουθήσεις και ελέγχου πυρός.
Βάση στήριξης: Το μοντέλο θα τοποθετηθεί σε μπρούτζινες βάσεις που έρχονται και αυτές από την εταιρία Pontosmodel και αποτελούντες από δυο κομμάτια η κάθε βάση.
Συνεχίζετε...
(Σιγά σιγά όμως έτσι)