Αποστολέας Θέμα: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher  (Αναγνώστηκε 3723 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« στις: Σεπτέμβριος 08, 2020, 02:00:05 μμ »
Καλησπέρα φίλοι μου!



Στην φετινή χειμερινή περίοδο 2020-2021 θα ασχοληθώ με ένα απαιτητικό πρότζεκτ που τριβελίζει το μυαλό μου από τότε που η Italeri κυκλοφόρησε την Alfa Romeo 8C 2300 στην 1:12. Συγκεκριμένα, να κατασκευάσω παράλληλα το ίδιο μοντέλο σε όσες περισσότερες κλίμακες είναι δυνατόν. Έχοντας ήδη στο στοκ από παλιότερα το μοντέλο της Pocher στην 1:8, άρχισα να ψάχνω τι άλλο υπάρχει ή υπήρξε διαθέσιμο. Βρήκα το μοντέλο της Bburago στην 1:18, και συνεχίζω να αναζητώ… Καθώς τα τρία πρώτα μοντέλα απέχουν το καθένα 1,5 φορά από το αμέσως μεγαλύτερο (8 --> 12 --> 18) σειρά θα είχαν τα 1/27 και 1/40,5, τουτέστιν (στις συνήθεις κλίμακες) 1/24 ή 1/25 και 1/43, αντίστοιχα. Αν κάποιος ξέρει κάτι, θα ήμουν ευγνώμων! Φυσικά υπάρχει και η 1/5 εδώ: https://www.autoblog.gr/2015/06/13/alfa-romeo-8c-2300-monza-1931-scale-model/ , αλλά υπερβαίνει τις δυνατότητες μου…



Η Alfa Romeo 8C καλύπτει μια ολόκληρη σειρά πολιτικών και αγωνιστικών αυτοκινήτων Alfa Romeo της δεκαετίας του 1930. Το «8C» υποδηλώνει τους 8 κυλίνδρους του κινητήρα εν σειρά. Ο κινητήρας 8C, σχεδιασμένος από τον Vittorio Jano ήταν το κύριο αγωνιστικό εργαλείο της Alfa Romeo από την παρουσίαση του το 1931 μέχρι την απόσυρσή του το 1939. Εκτός από την χρήση του στην διθέσια σπορ εκδοχή του αυτοκινήτου, χρησιμοποιήθηκε στο παγκοσμίως πρώτο πραγματικό μονοθέσιο αγωνιστικό Grand Prix, το Monoposto 'Tipo B' - P3 από το 1932 και μετά. Μεταγενέστερες εξελίξεις του κινητήρα χρησιμοποιήθηκαν σε οχήματα όπως το δικινητήριο (!) Bimotore με κυβισμό 6,3 λίτρων του 1935, το μονοθέσιο Monoposto 8C 35 Type C  (3,8 λίτρα) του 1935, και την Alfa Romeo 8C 2900B Mille Miglia. Χρησιμοποιήθηκε επίσης σε πανάκριβα πολιτικά αυτοκίνητα όπως το  Touring Spider και το Touring Berlinetta.

Ο 8-κύλινδρος κινητήρας είχε ένα κοινό κιβώτιο στροφαλοφόρου για τα δύο 4-κύλινδρα μπλοκ αλουμινίου, που συμπεριλάμβαναν και τις κεφαλές των κυλίνδρων. Η διάμετρος και η διαδρομή (και επομένως και οι διωστήρες, έμβολα κλπ.), ήταν ίδια με του 6-κύλινδρου κινητήρα των 1750 cc (διάμετρος: 65 mm, διαδρομή: 88 mm 2336 cc). Οι ενσωματωμένες κεφαλές δεν είχαν τσιμούχες που φθείρονταν, αυτό όμως έκανε πιο δύσκολη τη συντήρηση των βαλβίδων. Ένα κεντρικό κιβώτιο χρονισμού με γρανάζια κινούσε τους δύο εκκεντροφόρους επί κεφαλής, τον υπερσυμπιεστή και διάφορα περιφερειακά.



Το πρώτο μοντέλο ήταν το 8C 2300 του 1931, μια αναφορά στον κινητήρα των 2,3 λίτρων (2336 cc), σχεδιασμένο αρχικά ως αγωνιστικό. Παράχθηκαν ωστόσο συνολικά 188 κομμάτια, για χρήση στον δρόμο. Παρόλο που η αγωνιστική εκδοχή του 8C 2300 Spider με οδηγό τον Tazio Nuvolari κέρδισε τους αγώνες Targa Florio στη Σικελία το 1931 και 1932, ήταν η νίκη στο ιταλικό Grand Prix του 1931 στη Monza που έδωσε το προσωνύμιο «Monza» στο διθέσιο αυτοκίνητο GP, μια κοντύτερη εκδοχή του Spider.

Το 8C 2300 tipo Le Mans ήταν η σπορ εκδοχή του 8C 2300 και είχε ένα επιτυχημένο ντεμπούτο στο Κύπελλο Ιρλανδίας το  1931 με οδηγό τον Henry Birkin. Κέρδισε τις 24 Ώρες του Le Mans το 1931 (Howe-Birkin), το 1932 (Chinetti-Sommer), το 1933 (Nuvolari-Sommer) και το 1934 (Chinetti-Etancelin). Το μοντέλο 8C 2300 Le Mans που εκτίθεται στο Μουσείο της Alfa Romeo αγοράστηκε το 1931 από τον Sir Henry Birkin για χρήση σε αγώνες, αλλά δεν είναι αυτό με το οποίο οι Birkin και Howe νίκησαν στο Le Mans του 1931.

   

Η ιδέα είναι να φτιάξω τα μοντέλα πανομοιότυπα – ωστόσο τα κιτ δεν βοηθάνε: Η Italeri δίνει το μοντέλο της ως Grand Prix, η Pocher και η Bburago ως σπορ. Οι διαφορές αφορούν στην ύπαρξη ή μη φτερών στους τροχούς, φαναριών, στον αριθμό (1 ή 2) των παρμπρίζ και του φινιρίσματος τους, στον διάκοσμο και σε άλλες μικρολεπτομέρειες. Αν ακολουθήσω πιστά την αρχική ιδέα και καθώς δεν υπάρχουν φανάρια και φτερά ως βελτιωτικά στην 1/12, θα πρέπει να καταλήξω στην πιο λιτή εκδοχή (Grand Prix) χάνοντας έτσι κάποια όμορφα στοιχεία. Θα ήθελα επ’ αυτού την γνώμη σας.

Για τις κατασκευές αυτές θα ανοίξω συνολικά 3 threads, ένα για κάθε μοντέλο, που θα ενημερώνονται εναλλάξ. Η παράλληλη αυτή κατασκευή θα επιτρέψει την μεταφορά - στο μέτρο του δυνατού - περισσότερων λεπτομερειών από τις μεγαλύτερες κλίμακες στις μικρότερες. Αυτή εδώ η εισαγωγή ωστόσο γίνεται άπαξ, εδώ στο μοντέλο της Pocher, για να μην επαναλαμβανόμαστε. Σε επόμενα updates θα γίνει εν συντομία η περιγραφή του κάθε κιτ ξεχωριστά στο αντίστοιχο thread, για σήμερα ιδού μόνο οι φωτογραφίες των τριών κουτιών:

      

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 12, 2020, 06:29:09 μμ »
Καλησπέρα φίλοι μου!

Ξεκινάμε λοιπόν σιγά-σιγά την τριπλή κατασκευή αρχίζοντας με την πιο μεγάλη... Το κιτ της Pocher αγοράστηκε πριν κάμποσο καιρό σε πολύ λογική τιμή στην Αγγλία. Πρόκειται για ένα ανοιγμένο κουτί που το προτίμησα έναντι ενός σφραγισμένου που ήταν διαθέσιμο από τον ίδιο πωλητή για δυο λόγους: α) ήταν σημαντικά φτηνότερο και β) ο πωλητής είχε ελέγξει την πληρότητα του κιτ και τυχόν σπασμένα κομμάτια και εγγυόταν για την ποιότητα του περιεχομένου συμπληρώνοντας τυχόν ελλείψεις και αντικαθιστώντας ελαττωματικά κομμάτια. Το κιτ ωστόσο, αν και φτιαγμένο στην Ιταλία, ανήκει εμφανώς στο τέλος της παραγωγής καθώς εμφανίζει πολύ φλας και pin marks (σε σχέση με το αντίστοιχο Spider που είχα φτιάξει το 2014). Τα κομμάτια είναι γενικά ψαθυρά (εύθραυστα), κάτι σύνηθες σε κιτ της σειράς Classic, και χρειάζονται προσοχή στην αφαίρεση από τα sprues και στο βίδωμα (περί αυτού περισσότερα αργότερα).

Καθώς υπάρχουν μερικοί φίλοι μοντελιστές που παίζουν με την ιδέα να ξεκινήσουν το πρώτο τους Pocher προσεχώς, θα δώσω στην πορεία αυτής της κατασκευής και μερικές συμβουλές που πηγάζουν από τις μέχρι τώρα (εν μέρει πικρές) εμπειρίες μου. Η πρώτη απ' αυτές: Πριν ξεκινήσουμε οτιδήποτε, τακτοποιούμε απαραίτητα τα σακουλάκια με μεταλλικά κομμάτια που βρίσκονται στα χαρτόνια των καλυμμάτων του κουτιού σε αριθμημένες θήκες για να μην ψάχνουμε ματαίως αργότερα...

   

Μετά απ' αυτό περνάμε στην καθαυτό κατασκευή, ξεκινώντας, ως συνήθως από τον κινητήρα. Δεν άντεξα να μην συγκρίνω (σε dry fit) τις δύο κλίμακες, και η διαφορά είναι σημαντική:



Στη συνέχεια διαμορφώθηκαν τα κομμάτια των "εντοσθίων" (στροφαλοφόρος, μπιέλες και έμβολα) και παρόλο που τίποτα απ' αυτά δεν θα φαίνεται, οι στρόφαλοι και οι διωστήρες βάφτηκαν με το αγαπημένο μου Metalcote Polished Steel Humbrol και τα έμβολα με TS-29, ενώ σε μια κρίση μοντελιστικού μαζοχισμού τονίστηκαν τα ελατήρια τους με ασημί μαρκαδοράκι Sharpie:

      

Σειρά είχαν κατόπιν τα υποσυστήματα που είναι προσαρμοσμένα στις εξωτερικές πλευρές του κινητήρα. Στην δεξιά πλευρά βρίσκονται καρμπιρατέρ και εισαγωγές, υπερσυμπιεστής και αντλία νερού. Αξιοσημείωτη λεπτομέρεια εδώ τα λαστιχένια ρακόρ σύνδεσης των σωλήνων ψύξης. Το κιτ δίνει γι' αυτό το σκοπό ένα κομμάτι κεραμιδί λαστιχένιο σωλήνα που κάποτε ήταν εύκαμπτος, τώρα όμως έχει κοκαλώσει και σπάει αμέσως. Ευτυχώς είχα στο spare box έναν τέτοιο σωλήνα που είχε αντέξει το πέρασμα του χρόνου και μπόρεσα να τον χρησιμοποιήσω:



Το θέμα ωστόσο δεν είναι αυτό. Σε όλες τις διαθέσιμες φωτογραφίες αναφοράς, αυτά τα ρακόρ είναι μαύρα. Οι φωτογραφίες όμως αυτές είναι από συντηρημένα και αναπαλαιωμένα αυτοκίνητα, και καθώς τέτοιοι κοκκινωποί σωλήνες δεν υπάρχουν σήμερα στην αγορά, χρησιμοποιήθηκαν μαύροι. Το ερώτημα είναι: τι χρώμα είχαν τα ρακόρ το 1931; Κι αν δεν ήταν κόκκινα, γιατί η Pocher δίνει κόκκινο σωληνάκι; Αν κάποιος έχει μια (τεκμηριωμένη) απάντηση, έχουμε καιρό μέχρι να κολληθούν τα ρακόρ μόνιμα στη θέση τους.

Στην αριστερή πλευρά του κινητήρα έχουμε τις εξαγωγές και τα ηλεκτρικά συστήματα. Οι εξαγωγές ήταν ελαφρά στραβές από τη μάνα τους, οπότε χρειάστηκε να επιδιορθωθούν με μια σειρά περάσματα πάνω από το θερμοπίστολο με ταυτόχρονη στρέψη:

         

Αυτά τα λίγα για σήμερα, καλό Σαββατοκύριακο!

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 19, 2020, 06:43:28 μμ »
Καλησπέρα φίλοι μου!

Η εβδομάδα που πέρασε ήταν αφιερωμένη στα υποσυστήματα που περιβάλλουν τον κινητήρα. Έτσι από την δεξιά πλευρά ετοιμάστηκαν ο υπερσυμπιεστής με το καρμπιρατέρ και το φίλτρο αέρα, οι εισαγωγές και η αντλία νερού ψύξης:

         

Σκρατσιές εδώ ήταν η "δημιουργία" τσιμούχας στη φλάντζα του υπερσυμπιεστή, βάφοντας με Model Master 4675 το διάκενο, η κατασκευή ενός συνδέσμου του καρμπιρατέρ με το κιβώτιο χρονισμού που φαίνεται στις φωτογραφίες αναφοράς, και η προσθήκη βαλβίδων εκτόνωσης στην έξοδο του υπερσυμπιεστή:

         



Από την αριστερή πλευρά βρίσκονται μίζα, δυναμό και κόρνα. Τίποτε το εξαιρετικό εδώ, οι σκρατσιές περιορίστηκαν στην προσθήκη καλωδιώσεων:

      

Στο επάνω μέρος (κεφαλές των κυλίνδρων) ξεκινήσαμε με την αντικατάσταση των πλαστικών βάσεων για τα μπουζί με μεταλλικά μπουζί της Model Motorcars. Οι πλαστικές βάσεις "ξυρίστηκαν" και ανοίχτηκαν οι απαραίτητες τρύπες:

         

Στη συνέχεια ασχολήθηκα με το πηνίο ανάφλεξης. Εδώ χρειάστηκε να παρθεί μια απόφαση, καθώς οι φωτογραφίες αναφοράς δείχνουν δύο εκδοχές: Μια με το πηνίο οριζόντιο και η άλλη με κατακόρυφο. Το κιτ της Pocher δίνει το πρώτο, ενώ της Italeri το δεύτερο.

   

Η πλάστιγγα έγειρε προς το δεύτερο το οποίο κατασκευάστηκε εκ του μηδενός. Για το σώμα χρησιμοποιήθηκε χρωμιωμένο σωληνάκι από κεραία, ενώ για όλα τα υπόλοιπα ροδέλες στυρενίου και βίδες, παξιμάδια και καλώδια από το spare box:

         

Απέφυγα έτσι να ξοδέψω τα 25 δολάρια (συν ταχυδρομικά και τελωνείο) που θέλει η Model Motorcars για το αντίστοιχο βελτιωτικό από ρητίνη:

   
© Paul Koo

Με την ικανοποίηση αυτή ακούμπησα τα εργαλεία στον πάγκο και εύχομαι καλό ΣΚ σε όλους!

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 30, 2020, 07:53:22 πμ »
Καλημέρα σε όλους!

Την εβδομάδα που πέρασε συνεχίσαμε με τις κεφαλές των κυλίνδρων. Σημειώθηκαν οι θέσεις των εκκέντρων πάνω στον εκκεντροφόρο (πρέπει να βρίσκονται στο ύψος των οπών για τα μπουζί) και τοποθετήθηκαν τα έκκεντρα:

   

Το dry fit  των καπακιών έδειξε ότι χάσκουν στο κέντρο.

   

Αντί να λιμάρω ή να διορθώνω με το θερμοπίστολο, αποφάσισα (μιας και θα αντικαθιστούσα ούτως ή άλλως τα καλουπωμένα τυφλά παξιμάδια των καπακιών με επινικελωμένα μεταλλικά της Prime Miniatures) στο κέντρο να τους δώσω λειτουργικότητα χρησιμοποιώντας τα για στερέωση πάνω σε πακτωμένα σπειρώματα (όλα Μ1). Τα καπάκια βάφτηκαν με AK True Metal Aluminum έπειτα από σύγκριση με το Humbrol Metalcote Polished Aluminum.

   

Ιδού και το τελικό αποτέλεσμα:



Ετοιμάστηκαν επίσης τα μπουζοκαλώδια που φεύγουν από το ντιστριμπιτέρ, χρησιμοποιώντας απομίμηση των καλωδίων της εποχής από την Model Motorcars και θερμοσυστελλόμενο για τα βύσματα. Ετοιμάστηκε επίσης ο σωλήνας διανομής των μπουζοκαλωδίων:

      

Περιμένοντας κάποια καλούδια που είναι καθ' οδόν επέστρεψα στο κύριο σώμα του κινητήρα. Πρώτα βιδώθηκαν από μέσα τα περιφερειακά συστήματα:

   

Εδώ μια μικρή παρέκκλιση με λίγη θεωρία: Όπως έχω προαναφέρει, οι βίδες των 1,6 mm (τύπου ξυλόβιδας) πρέπει να κόψουν οι ίδιες σπείρωμα καθώς βιδώνονται. Όμως οι υπάρχουσες οπές είναι στην πλειονότητα τους πολύ στενές ή/και ρηχές και το πλαστικό σκληρό, με αποτέλεσμα πολύ συχνά να σπάει η μισοχωμένη βίδα ή το πλαστικό. Προς αποφυγή τέτοιων ατυχημάτων συστηματικά μετράω πρώτα το βάθος της οπής και αν δεν είναι αρκετό το βαθαίνω περισσότερο με τρυπάνι 1,4 mm ή (αν η τρύπα κινδυνεύει να είναι διαμπερής) κονταίνω αντίστοιχα την βίδα. Στη συνέχεια κόβω σπείρωμα μέσα στην τρύπα με κολαούζο 1,6 mm (οι βίδες δεν είναι μετρικές, αλλά δεν πειράζει). Άρα στα εργαλεία του Pocherιστή πρέπει να υπάρχουν τρυπάνια 0,8 και 1,4 mm (το πρώτο για σκρατσιές με σπείρωμα Μ1, όπως με τα τυφλά παξιμάδια) και κολαούζα Μ1, Μ1,6 και Μ2. Τέλος της θεωρίας.

Στη συνέχεια μπήκαν τα εντόσθια: έμβολα, διωστήρες, στροφαλοφόρος, χιτώνια:

   

Τα δύο ημίση βιδώθηκαν, οι ενώσεις στοκαρίστηκαν και καθώς η ένωση στο πίσω μέρος δεν έλεγε να κλείσει τοποθετήθηκε εγκάρσια σπείρωμα που με δύο παξιμάδια εκατέρωθεν ανάγκασε τα δύο μισά να συναντηθούν. Και μια άποψη των εντοσθίων από κάτω (γιατι δεν θα τα ξαναδείτε):

      

Τέλος βάφτηκαν οι εξαγωγές, πρώτα με Gun Metal της Humbrol ( που δίνει μια ελαφρά σαγρέ επιφάνεια) και μετά περάστηκαν μέσα από ένα νέφος Metallic Black επίσης της Humbrol:



Αυτά για σήμερα, ραντεβού σε μια βδομάδα!

Αποσυνδεδεμένος Βαγγέλης

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 624
  • Age: 55
  • Τόπος: Χαλάνδρι
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #4 στις: Σεπτέμβριος 30, 2020, 08:15:03 πμ »
Δεν είσαι μοντελιστής αγαπητέ, μηχανικός είσαι  :mrgreen:
Εξαιρετικά ως εδώ, αναμένω την συνέχεια.
Βαγγέλης

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #5 στις: Σεπτέμβριος 30, 2020, 08:22:55 πμ »
Οντως Βαγγέλη... 8) Ευχαριστώ πολύ!

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #6 στις: Οκτώβριος 03, 2020, 09:54:30 πμ »
Καλημέρα φίλοι μου!

Την εβδομάδα που πέρασε, καθώς παρέλαβα όλα τα aftermarket που περίμενα, συμπληρώθηκε η κατασκευή του κινητήρα. Στο δεξί καπάκι του στροφαλοφόρου προστέθηκε ο σύνδεσμος του ντιστριμπιτέρ με το κιβώτιο χρονισμού, με βελτιωτικό της Model Motorcars.



Κατόπιν ετοιμάστηκε το κιβώτιο ταχυτήτων. Η προετοιμασία της φλάντζας πριν το βάψιμο δίνει μια ιδέα της ποιότητας του κιτ σχετικά με pin marks και τα τοιαύτα. Στη βάση του λεβιέ προστέθηκε φωτοχαραγμένο επικάλυμμα της Tremonia:

      

Στη δεξιά πλευρά του κιβωτίου προστέθηκαν οι μοχλοί των πεντάλ (συμπλέκτης και γκάζι είναι fake, το φρένο είναι λειτουργικό (προς το παρόν)). Οι οδηγίες προτείνουν ένα λαστιχένιο σωληνάκι μήκους 11 χιλ. μεταξύ πεντάλ συμπλέκτη και γκαζιού, ωστόσο η ευθυγράμμιση των πεντάλ με τα αντίστοιχα ανοίγματα στο πάτωμα δείχνει ότι αυτή η απόσταση πρέπει να σπάσει στα 2: 3 χιλ. + 8 χιλ. Με την ευκαιρία αυτή βελτιώθηκε το απλό σωληνάκι με την προσθήκη ψυχής από αλουμινένιο σωλήνα και δύο ροδέλες στην άκρη:

   

Στη συνέχεια ετοιμάστηκαν τα μπουζοκαλώδια. Η ύπαρξη σωλήνα διανομής επιτρέπει το σπάσιμο σε δύο τμήματα: Από ντιστριμπιτέρ σε σωλήνα και από σωλήνα σε μπουζί (εκτός από ένα μπουζί δίπλα στη βάση του ντιστριμπιτέρ):

   

Με την προσθήκη των σωλήνων ψύξης και των εισαγωγών ολοκληρώθηκε η κατασκευή του κινητήρα (Κεφαλές κυλίνδρων και εξαγωγές σε dry fit):

         

Έτσι από βδομάδα θα κατέβω ένα σκαλοπάτι και θα καταπιαστώ με τον κινητήρα της Italeri. Καλό ΣΚ σε όλους!

Αποσυνδεδεμένος sluff

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 3864
  • Age: 44
  • Τόπος: ΒΟΛΟΣ
  • ΣΤΑΘΗΣ
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #7 στις: Οκτώβριος 03, 2020, 10:45:24 πμ »
Δεν είσαι μοντελιστής αγαπητέ, μηχανικός είσαι  :mrgreen:

Αυτό του το είπα και εγώ σε προηγούμενο πρότζεκτ :mrgreen:
Άνετα το μοντέλο θα μπορεί να πάρει θέση σε κάποια αίθουσα ΤΕΙ η σχολής μηχανολογίας για τις διάφορες λειτουργίες του αυτοκίνητου(μου θυμίζει κάποια που είχαμε εμείς στην σχολή με τομή)!
Καλή συνέχεια,παρακολουθώ με ενδιαφέρον. ::salut::

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #8 στις: Οκτώβριος 03, 2020, 05:05:23 μμ »
Να 'σαι καλά Στάθη, ευχαριστώ πολύ!

Αποσυνδεδεμένος Faethonas

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 140
  • Age: 48
  • Τόπος: Athens/Greece
  • modelclub.gr
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #9 στις: Οκτώβριος 11, 2020, 09:40:19 μμ »
Ξέφυγε η παραγωγή πλέον πολύ, εσύ και η Τεσλα φέτος.....

έχω την εντύπωση πως τα υπόλοιπα μοντέλα ακόμα και η RR δεν έχει τόσα μεταλλικά εσωτερικά για τους κυλίνδρους, ουτε καν χιτώνια

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #10 στις: Οκτώβριος 12, 2020, 07:57:34 πμ »
Καλημέρα Κυριάκο

Χιτώνια έχουν μόνο η Alfa και η Bugatti (η οποία έχει και μεταλλικά ελατήρια στα έμβολα). Η Mercedes και η RR δεν έχουν.

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #11 στις: Νοέμβριος 01, 2020, 09:35:47 πμ »
Καλημέρα φίλοι μου και καλό μήνα! Τρία update σήμερα σε τρία διαφορετικά threads... Σε ό,τι αφορά στην Pocher, η συναρμολόγηση του κιβωτίου διεύθυνσης ήταν straight forward αν εξαιρέσουμε το γεγονός ότι το σύστημα ατέρμονα-οδοντωτού τροχού δεν δουλεύει. Κι αυτό διότι σε ένα τέτοιο σύστημα, οι οδοντώσεις του τροχού πρέπει να είναι λοξές (με την ίδια κλίση που έχει το σπείρωμα του ατέρμονα), ενώ στον (πλαστικό) τροχό που δίνει το κιτ αυτές είναι παράλληλες προς τον άξονα του τροχού. Πώς να μην μπλοκάρει λοιπόν; Σημειωτέον ότι στις παλιότερες εκδόσεις του κιτ ο τροχός αυτός δίνεται μεταλλικός με τις σωστές οδοντώσεις. Έτσι λοιπόν αποφασίστηκε ότι το σύστημα διεύθυνσης σ' αυτό το μοντέλο δεν θα είναι λειτουργικό - μικρό το κακό, καθώς αυτό συμβαίνει και στις τρεις κλίμακες για διαφορετικούς λόγους. Ιδού λοιπόν το κιβώτιο της Pocher:



Το σωληνάκι που φαίνεται στο πάνω μέρος είναι ένας σύνδεσμος (με ελατήριο; ) πιθανότατα για τη ντίζα του τσοκ (; ), όπως φαίνεται στην φωτό αναφοράς:

© Paul Koo

Για την προσομοίωση του το κιτ δίνει απλά 2 πόντους σπείρωμα με δύο παξιμάδια (!). Αποφάσισα να το αντικαταστήσω με μια ρεαλιστικότερη ιδιοκατασκευή από σωληνάκια αλουμινίου και χορδή κιθάρας:

   

Σειρά στη συνέχεια θα έχει το σασί, για να αρχίσουμε να μοντάρουμε ό,τι έχει φτιαχτεί ως τώρα. Επειδή όμως το σασί στο μοντέλο αυτό είναι βαμμένο στο χρώμα της καρότσας, πρέπει σ' αυτό το σημείο να παρθεί η απόφαση για το χρώμα. Κόκκινο βέβαια, αλλά ποιο κόκκινο; Στο στοκ μου έχω τέσσερα: #19 (red) και #220 (ferrari red) της Humbrol απ' τη μια και TS-49 (bright red) και TS-8 (italian red) της Tamiya απ' την άλλη. Έγινε μια δοκιμή σε κουτάλια και των τεσσάρων και σύγκριση με το κόκκινο του ήδη βαμμένου Bburago:

   

Το γυάλισμα είναι χωρίς αλοιφές, και μάλλον έτσι θα γίνει και στην καρότσα. Καταλήγω ανάμεσα στο TS-49 και το Η-19 και περιμένω και γνώμες. Και μιας και κανένα από τα τέσσερα δεν ταιριάζει ακριβώς στο Bburago, η βαφή του τελευταίου γίνεται μονόδρομος, τώρα μάλιστα που βρήκα και τις απαραίτητες χαλκομανίες.

Ραντεβού σε μια βδομάδα με το πλαίσιο!

Αποσυνδεδεμένος Scrat

  • Kakalos
  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 171
  • Τόπος: Road to nowhere, leads to me!
  • Καμικάζι αγάπη μου
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #12 στις: Νοέμβριος 06, 2020, 05:54:34 μμ »
Μόνο ρεκτιφιέ που δεν έκανες στην Αλφέτα σου..
Τι λεπτομέρεια είναι αυτή ρε μάστορα;  ::keep_mod::

Αποσυνδεδεμένος sluff

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 3864
  • Age: 44
  • Τόπος: ΒΟΛΟΣ
  • ΣΤΑΘΗΣ
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #13 στις: Νοέμβριος 06, 2020, 06:05:54 μμ »
Η-19  ::salut::

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #14 στις: Νοέμβριος 06, 2020, 06:28:23 μμ »
Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια φίλοι μου!

# Στάθη, ευχαριστώ για την επικύρωση της επιλογής μου (που ενισχύθηκε από οικονομικούς λόγους, καθώς είχα 4 φιάλες αυτού του κόκκινου στο στοκ μου...). Τα πρώτα αποτελέσματα στο update του Σαββατοκύριακου.

Αποσυνδεδεμένος sluff

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 3864
  • Age: 44
  • Τόπος: ΒΟΛΟΣ
  • ΣΤΑΘΗΣ
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #15 στις: Νοέμβριος 06, 2020, 06:57:23 μμ »
Εξακολουθώ και μένω άφωνος με την λεπτομέρεια του κιτ..Και φυσικά την πολύ καλή δουλειά σου ::salut::

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #16 στις: Νοέμβριος 06, 2020, 07:04:04 μμ »
Να 'σαι καλά Στάθη!

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #17 στις: Νοέμβριος 08, 2020, 10:55:25 πμ »
Καλημέρα φίλοι μου

Το σασί της Pocher σε πρώτη προσέγγιση δεν παρουσιάζει εμφανείς δυσκολίες. Ψυλλιασμένος ωστόσο από τα προβλήματα που περιγράφει ο Paul Koo, έκανα ένα εκτεταμένο dry fit φτάνοντας μέχρι την ολοκλήρωση της καρότσας.

         

Ευτυχώς, πέρα από μικροδιορθώσεις δεν παρουσιάστηκαν σοβαρά προβλήματα, κι έτσι μπόρεσα να προχωρήσω στο βάψιμο. Το εσωτερικό των επιμήκων δοκών και οι εγκάρσιες δοκοί βάφτηκαν με Gun Metal (TS-38) και το εξωτερικό με το κατακυρωθέν Η-19:



Σειρά θα πάρουν τώρα τα ψυγεία και στη συνέχεια αναρτήσεις και άξονες. Καλή Κυριακή!

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #18 στις: Νοέμβριος 14, 2020, 11:33:06 πμ »
Καλημέρα σε όλους!

Η δουλειά στο ψυγείο δεν παρουσίασε ιδιαίτερα προβλήματα μιας και οι αναγκαίες διορθώσεις είχαν γίνει ήδη κατά το dry fit της προ-περασμένης εβδομάδας. Ιδού λοιπόν το αποτέλεσμα (χρησιμοποιήθηκαν Metalcote Polished Steel της Humbrol και TS-21 της Tamiya, ενώ οι κολιέδες και εδώ είναι της Tremonia):



Έτσι προχώρησα στον μπροστινό άξονα, και με την απόφαση (βάσει των φωτογραφιών αναφοράς - όπου αυτό διακρίνεται...) ότι και οι σούστες είναι στο χρώμα της καρότσας έγινε η συναρμολόγηση άξονα, ελατηρίων και αμορτισέρ:

   

Στη συνέχεια ετοιμάστηκαν τα εσωτερικά των ταμπούρων και οι δαγκάνες όπως φαίνονται στις φωτογραφίες πριν και μετά τη συναρμολόγηση:

   

Η ολοκλήρωση του άξονα σε μια βδομάδα. Καλό Σαββατοκύριακο!

Αποσυνδεδεμένος hellenicopter

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 468
  • Τόπος: Τί Λωζάννη, τί Κοζάνη...
  • A.S.A.P.: As Scale As Possible
    • Hellenicopter
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #19 στις: Νοέμβριος 14, 2020, 11:44:19 πμ »
Guete Morge Κώστα,
Εντυπωσιακά καθαρή δουλειά! Παρακολουθώ ανελλιπώς...  ::keep_mod::  Ελπίζω να είσαι καλά το ίδιο και οι δικοί σου.
Πολλούς χαιρετισμούς,Δημήτρης

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #20 στις: Νοέμβριος 14, 2020, 01:06:31 μμ »
Bonjour, buon giorno!

Ευχαριστώ για τα καλά λόγια Δημήτρη! Είμεθα καλά και το αυτό επιθυμούμε και δι' υμάς! Και φυλαγόμαστε... Καλό Σαββατοκύριακο!

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #21 στις: Νοέμβριος 21, 2020, 09:53:49 πμ »
Στην αρχή της εβδομάδας που πέρασε αποτελείωσα την μπροστινή ανάρτηση. Αυτό που ουσιαστικά απέμενε ήταν η σύνδεση των αμορτισέρ με το αμάξωμα. Ωστόσο εδώ υπήρχε πρόβλημα: Το κιτ δίνει προς τούτο έναν ενιαίο άξονα (και μάλιστα σε σπείρωμα! ) που περνάει πάνω από την μπροστινή ποδιά:



Στην πραγματικότητα η σύνδεση γίνεται πάνω σε δύο ημιαξόνια σαν αυτά τα 4 που το κιτ δίνει για τα αμορτισέρ του πίσω άξονα:



Εκεί υπάρχει ωστόσο ένα άλλο πρόβλημα, που ταυτόχρονα δίνει και τη λύση για τον μπρος άξονα. Τα ημιαξόνια του κιτ έχουν μήκος μεγαλύτερο από το πρέπον, και σπρώχνουν τα αμορτισέρ προς τα έξω. Μιας λοιπόν και δεν είναι σωστά εκεί, μπορώ να δανειστώ 2 από τα 4 για μπροστά. Τι κάνω όμως πίσω; Η απάντηση βρίσκεται σε μια εκδοχή του κιτ που κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ, την λεγόμενη εκδοχή Boyd, και η οποία περιέχει τα σωστά ημιαξόνια για τα αμορτισέρ του πίσω άξονα:

      © Paul Koo

Δεδομένης της απλής γεωμετρίας του σωστού πίσω ημιαξόνιου αποφάσισα να το αναπαράξω εκ του μηδενός πριν οριστικοποιήσω τον παραπάνω δανεισμό και ιδού το αποτέλεσμα:



Έτσι προχώρησα ελαφρά τη καρδία στην ολοκλήρωση της μπροστινής ανάρτησης:



Μικρή σημείωση για τους επερχόμενους: Καθώς η μπροστινή ποδιά βρίσκεται κάτω από τα ημιαξόνια των αμορτισέρ, πρέπει να μονταριστεί πριν από αυτά. Και καθώς η ποδιά εμποδίζει την τοποθέτηση του ψυγείου, αυτό πρέπει να τοποθετηθεί πριν από την ποδιά. Η σωστή σειρά μονταρίσματος λοιπόν είναι: ψυγείο - ποδιά - ημιαξόνια - αμορτισέρ - πίσω βίδωμα των ελατηρίων.

Καλό Σαββατοκύριακο!

Αποσυνδεδεμένος hellenicopter

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 468
  • Τόπος: Τί Λωζάννη, τί Κοζάνη...
  • A.S.A.P.: As Scale As Possible
    • Hellenicopter
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #22 στις: Νοέμβριος 21, 2020, 12:07:44 μμ »
Καλημέρα Κώστα,

Κάτι τέτοια θέματα είναι ενδιαφέροντα όταν κάποιος δεν πτοείται από τις δυσκολίες και έχει όρεξη γι' αυτοσχεδιασμό (ο δικός μου τύπος), αλλά από την άλλη σε κιτ τέτοιας υψηλής τιμής το βρίσκω ψιλοαπαράδεκτο.
Ίσως θα μπορούσες ακόμα να χρησιμοποιήσεις τα 2 κομμάτια του κιτ και να προχωρήσεις το σπείρωμα πιο μέσα, αλλά δεν είμαι σίγουρος αν η διάμετρος του στελέχους πίσω από υπάρχον σπείρωμα δεν είναι υπερβολικά μεγάλη (που και πάλι διορθώνεται βάζοντας το ημιαξόνιο σε ταχυτροχό και με λίμα να το φέρεις στην σωστή διάμετρο).
Όπως και νά'χει, νομίζω ότι η λύση που έχεις ήδη είναι μια χαρά και τα υπόλοιπα είναι φιλολογία και "τομή της τρίχας στα 4" που λένε και οι Γάλλοι...  :mrgreen:

Καλή συνέχεια, πάω να διαβάσω τα άλλα δύο  ;)

 ::salut::
Δημήτρης
EDIT: Τώρα συνειδητοποίησα ότι δεν είναι το σπείρωμα το πρόβλημα αλλά το στέλεχος με το μήκος του. Εκεί για σωστή δουλειά θέλει μικρό τόρνο...

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1254
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #23 στις: Νοέμβριος 21, 2020, 12:18:45 μμ »
Ευχαριστώ για τα σχόλια και τον χρόνο που αφιερώνεις Δημήτρη!
Τώρα συνειδητοποίησα ότι δεν είναι το σπείρωμα το πρόβλημα αλλά το στέλεχος με το μήκος του. Εκεί για σωστή δουλειά θέλει μικρό τόρνο...
Ακριβώς! Και ούτε διαθέτω ούτε σκοπεύω να αποκτήσω τόρνο (αν και σε μια άλλη ζωή είχα αποκτήσει κάποια εμπειρία με το μηχάνημα...)
Πολλούς χαιρετισμούς!

Αποσυνδεδεμένος hellenicopter

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 468
  • Τόπος: Τί Λωζάννη, τί Κοζάνη...
  • A.S.A.P.: As Scale As Possible
    • Hellenicopter
Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
« Απάντηση #24 στις: Νοέμβριος 21, 2020, 12:21:08 μμ »

 ::thumbleft::

Είσαι σίγουρος για την θέση των 2 στροφάλων στο τύμπανο μπροστά (φωτό με κίτρινο);
Το τύμπανο αυτό είναι συναρμολογούμενο ή έτοιμο;
Μήπως θέλουν εναλλαγή στην θέση τους με τους απλούς αλυμινένιους δίσκους (μια ιδέα, αλλά σίγουρα θα το έχεις μελετήσει).

 ::salut::

Tags: