Καλησπέρα φίλοι μου!
Στην φετινή χειμερινή περίοδο 2020-2021 θα ασχοληθώ με ένα απαιτητικό πρότζεκτ που τριβελίζει το μυαλό μου από τότε που η Italeri κυκλοφόρησε την Alfa Romeo 8C 2300 στην 1:12. Συγκεκριμένα, να κατασκευάσω παράλληλα το ίδιο μοντέλο σε όσες περισσότερες κλίμακες είναι δυνατόν. Έχοντας ήδη στο στοκ από παλιότερα το μοντέλο της Pocher στην 1:8, άρχισα να ψάχνω τι άλλο υπάρχει ή υπήρξε διαθέσιμο. Βρήκα το μοντέλο της Bburago στην 1:18, και συνεχίζω να αναζητώ… Καθώς τα τρία πρώτα μοντέλα απέχουν το καθένα 1,5 φορά από το αμέσως μεγαλύτερο (8 --> 12 --> 18) σειρά θα είχαν τα 1/27 και 1/40,5, τουτέστιν (στις συνήθεις κλίμακες) 1/24 ή 1/25 και 1/43, αντίστοιχα. Αν κάποιος ξέρει κάτι, θα ήμουν ευγνώμων! Φυσικά υπάρχει και η 1/5 εδώ:
https://www.autoblog.gr/2015/06/13/alfa-romeo-8c-2300-monza-1931-scale-model/ , αλλά υπερβαίνει τις δυνατότητες μου…
Η Alfa Romeo 8C καλύπτει μια ολόκληρη σειρά πολιτικών και αγωνιστικών αυτοκινήτων Alfa Romeo της δεκαετίας του 1930. Το «8C» υποδηλώνει τους 8 κυλίνδρους του κινητήρα εν σειρά. Ο κινητήρας 8C, σχεδιασμένος από τον Vittorio Jano ήταν το κύριο αγωνιστικό εργαλείο της Alfa Romeo από την παρουσίαση του το 1931 μέχρι την απόσυρσή του το 1939. Εκτός από την χρήση του στην διθέσια σπορ εκδοχή του αυτοκινήτου, χρησιμοποιήθηκε στο παγκοσμίως πρώτο πραγματικό μονοθέσιο αγωνιστικό Grand Prix, το Monoposto 'Tipo B' - P3 από το 1932 και μετά. Μεταγενέστερες εξελίξεις του κινητήρα χρησιμοποιήθηκαν σε οχήματα όπως το δικινητήριο (!) Bimotore με κυβισμό 6,3 λίτρων του 1935, το μονοθέσιο Monoposto 8C 35 Type C (3,8 λίτρα) του 1935, και την Alfa Romeo 8C 2900B Mille Miglia. Χρησιμοποιήθηκε επίσης σε πανάκριβα πολιτικά αυτοκίνητα όπως το Touring Spider και το Touring Berlinetta.
Ο 8-κύλινδρος κινητήρας είχε ένα κοινό κιβώτιο στροφαλοφόρου για τα δύο 4-κύλινδρα μπλοκ αλουμινίου, που συμπεριλάμβαναν και τις κεφαλές των κυλίνδρων. Η διάμετρος και η διαδρομή (και επομένως και οι διωστήρες, έμβολα κλπ.), ήταν ίδια με του 6-κύλινδρου κινητήρα των 1750 cc (διάμετρος: 65 mm, διαδρομή: 88 mm 2336 cc). Οι ενσωματωμένες κεφαλές δεν είχαν τσιμούχες που φθείρονταν, αυτό όμως έκανε πιο δύσκολη τη συντήρηση των βαλβίδων. Ένα κεντρικό κιβώτιο χρονισμού με γρανάζια κινούσε τους δύο εκκεντροφόρους επί κεφαλής, τον υπερσυμπιεστή και διάφορα περιφερειακά.
Το πρώτο μοντέλο ήταν το 8C 2300 του 1931, μια αναφορά στον κινητήρα των 2,3 λίτρων (2336 cc), σχεδιασμένο αρχικά ως αγωνιστικό. Παράχθηκαν ωστόσο συνολικά 188 κομμάτια, για χρήση στον δρόμο. Παρόλο που η αγωνιστική εκδοχή του 8C 2300 Spider με οδηγό τον Tazio Nuvolari κέρδισε τους αγώνες Targa Florio στη Σικελία το 1931 και 1932, ήταν η νίκη στο ιταλικό Grand Prix του 1931 στη Monza που έδωσε το προσωνύμιο «Monza» στο διθέσιο αυτοκίνητο GP, μια κοντύτερη εκδοχή του Spider.
Το 8C 2300 tipo Le Mans ήταν η σπορ εκδοχή του 8C 2300 και είχε ένα επιτυχημένο ντεμπούτο στο Κύπελλο Ιρλανδίας το 1931 με οδηγό τον Henry Birkin. Κέρδισε τις 24 Ώρες του Le Mans το 1931 (Howe-Birkin), το 1932 (Chinetti-Sommer), το 1933 (Nuvolari-Sommer) και το 1934 (Chinetti-Etancelin). Το μοντέλο 8C 2300 Le Mans που εκτίθεται στο Μουσείο της Alfa Romeo αγοράστηκε το 1931 από τον Sir Henry Birkin για χρήση σε αγώνες, αλλά δεν είναι αυτό με το οποίο οι Birkin και Howe νίκησαν στο Le Mans του 1931.
Η ιδέα είναι να φτιάξω τα μοντέλα πανομοιότυπα – ωστόσο τα κιτ δεν βοηθάνε: Η Italeri δίνει το μοντέλο της ως Grand Prix, η Pocher και η Bburago ως σπορ. Οι διαφορές αφορούν στην ύπαρξη ή μη φτερών στους τροχούς, φαναριών, στον αριθμό (1 ή 2) των παρμπρίζ και του φινιρίσματος τους, στον διάκοσμο και σε άλλες μικρολεπτομέρειες. Αν ακολουθήσω πιστά την αρχική ιδέα και καθώς δεν υπάρχουν φανάρια και φτερά ως βελτιωτικά στην 1/12, θα πρέπει να καταλήξω στην πιο λιτή εκδοχή (Grand Prix) χάνοντας έτσι κάποια όμορφα στοιχεία. Θα ήθελα επ’ αυτού την γνώμη σας.
Για τις κατασκευές αυτές θα ανοίξω συνολικά 3 threads, ένα για κάθε μοντέλο, που θα ενημερώνονται εναλλάξ. Η παράλληλη αυτή κατασκευή θα επιτρέψει την μεταφορά - στο μέτρο του δυνατού - περισσότερων λεπτομερειών από τις μεγαλύτερες κλίμακες στις μικρότερες. Αυτή εδώ η εισαγωγή ωστόσο γίνεται άπαξ, εδώ στο μοντέλο της Pocher, για να μην επαναλαμβανόμαστε. Σε επόμενα updates θα γίνει εν συντομία η περιγραφή του κάθε κιτ ξεχωριστά στο αντίστοιχο thread, για σήμερα ιδού μόνο οι φωτογραφίες των τριών κουτιών: