Και μερικές βασούλες ακόμη, for discussion purposes only, γιατί ακόμη τις δουλεύω και δεν θα καταλήξουν πουθενά, είναι απλώς για δοκιμή τεχνικών.
Οι τεχνικές είναι δύο. Η δημιουργία stencil με 3d εκτυπωτή και η παρασκευή πάστας concrete με ακρυλική βάση και αρμόστοκο (βλέπε συζήτηση στο thread Ερώτηση για σκόνες pigments AK. Vallejo.mig .)
Τα stencil γίνονται σχετικά εύκολα στο Illustrator σε 2d, μετά μετατρέπονται σε 3d στο δωρεάν web-based πρόγραμμα Tinkercad και στη συνέχεια εκτυπώνονται. Δυστυχώς δεν βγαίνουν razor sharp, συνεπώς είναι κατάλληλα για επιγραφές με κάποια φθορά. Δεν θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν σαν μάσκες π.χ. για σύγχρονα αεροσκάφη. Είναι όμως αρκετά χρήσιμα για τους διοραματιστές. Ένα άλλο stencil που έκανα, αλλά δυστυχώς ξέχασα να συμπεριλάβω στη φωτογραφία είναι αυτό που χρησιμοποιήθηκε για να δημιουργηθεί το ανάγλυφο στο λιθόστρωτο στη μικρή βασούλα που γράφει Периметр στο κυριλλικό αλφάβητο. Πίεσα το stencil στο dow και βγήκε ανάγλυφο. Το έκανα κάπως πρόχειρα και για αυτό τα αποτελέσματα δεν είναι σούπερ, αλλά με λίγη προσοχή θα μπορούσε να βγει άψογο (με τον ίδιο τρόπο είχα φτιάξει και την τοιχοποιία στη βάση με την προκυμαία, το Pier 15. Δυστυχώς οι φωτογραφίες είναι από το κινητό και δεν είναι πολύ σπουδαίες.
Η πάστα concrete παρασκευάστηκε από ακρυλική βάση, η οποία χρησιμοποιείται αντί για ξυλόκολλα στην ζωγραφική με σκόνες (αγοράστηκε από το κατάστημα είδων ζωγραφικής Κατσαχνιάς, έχει κάτι παρόμοιο και το πλαίσιο αλλά δεν το έχω δοκιμάσει σε τιμή 2,79 ευρώ το μισό κιλό). Έχει υφή πολύ παρόμοια με την ξυλόκολλα αλλά το τελικό αποτέλεσμα είναι πολύ ματ και είναι πολύ χρήσιμη στο διοραματισμό γιατί μπορείς να δημιουργήσεις πολλά εφέ συνδυάζοντας το με άλλα υλικά. Ένα παράδειγμα είναι το εφέ μπετόν που προκύπτει από την ανάμειξη με γκρι αρμόστοκο. Μάλιστα ο συγκεκριμένος αρμόστοκος που έχω έχει χαλάσει από την πολυκαιρία και είναι αδρανής (δηλαδή δεν δουλεύει πια, δεν πήζει με νερό). Τον κοσκίνισα και έφτιαξα μια ψιλή σκόνη τύπου pigment, σύμφωνα με τις
οδηγίες του Μάνου, aka Blitz-X. Είχα φτιάξει European mud με σκόνη αγιογραφίας, που χρησιμοποίησα στο χιονισμένο τοπίο (ποσταρισμένο σε αυτό thread παλαιότερα). Η ακρυλική βάση αραιώνεται με νερό οπότε μπορείς να φτιάξεις διάφορες πυκνότητες για διαφορετικές χρήσεις. Πιο πυκνή πάστα χωρίς νερό και με πολύ αρμόστοκο για πιο ανάγλυφο αποτέλεσμα ή αραιωμένη και με λιγότερο αρμόστοκο για πιο λείο και επίπεδο αποτέλεσμα κ.ο.κ. Μόνη της η βάση και αραιωμένη με αρκετό νερό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμη και ως ματ ακρυλικό βερνίκι. Αυτά προς το παρόν.
USAF concrete

Периметр

Pier 15

Και μία άσχετη βασούλα από αυτές τις τεχνικές. Εδώ δούλεψα κυρίως με λασπόνερα και φυτά.
