Καθώς μου αρέσουν πολύ τα υδροπλάνα, βρήκα σε μια έκθεση το Spitfire VB Seaplane της PM Models.
Δεν ήξερα, δεν ρώταγα τι εστί PM Models; 'Οταν το άνοιξα έφαγα φρίκη με το χρέπι. Ούτε καν κάθισμα πιλότου δεν έχει, όχι πιλοτήριο. Το ξανάκλεισα και το άφησα στην άκρη.
Η αλήθεια είναι ότι το θρυλικό Spitfire δεν είναι και τόσο όμορφο ως υδροπλάνο αλλά η κατασκευή με έτρωγε. Έχει και ενδιαφέρουσα ιστορία γιατί το πείραμα (γιατί πείραμα έμεινε) προοριζόταν να επιχειρεί στα νησιά του Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα. Περισσότερα στο
hyperscale.
Μοντάρισα, λοιπόν, τους πλωτήρες και σκέφτηκα να χρησιμοποιήσω μόνο αυτούς κάνοντας μετατροπή ενός αξιοπρεπούς Spitfire από άλλη εταιρεία. Έτσι βρήκα πρόχειρο ένα MkI της Airfix (δεν βρήκα το Mk VB), το οποίο μου ταίριαξε λόγω εξάτμισης (τριπλή όπως το Mk VB, ενώ άλλα variant έχουν πενταπλή ή εξαπλή). Όχι ότι τρελαίνομαι με την απόλυτη ιστορική ακρίβεια. Το γενικό σχήμα να είναι σωστό
. Βέβαια όσο μπορούμε ας είμαστε σωστοί ιστορικά.
Μετά όμως σκέφτηκα να μπω στην επιχείρηση αναβάθμιση χρεπιού. Οπότε με βάση το μοντέλο της Airfix, που είναι new tool του 2010, είπα να αλλάξω τα υπερυψωμένα panel σε χαραγμένα (κάτι που δεν είχα ξανακάνει γιατί βαριόμουν αφόρητα και θαύμαζα όσους το έκαναν) και να φτιάξω από το μηδέν το πιλοτήριο (είναι ένα μέρος του έστω). Δεν μπορώ να πω ότι η χάραξη μου βγήκε πολύ σπουδαία αλλά διαπίστωσα, πρώτον, ότι δεν είναι τόσο χρονοβόρα όσο νόμιζα, τουλάχιστον για ένα τέτοιο μοντέλο, και, δεύτερον, ότι βελτιωνόμουν πολύ γρήγορα. Έτσι το αποτέλεσμα είναι αχταρμάς με τα πρώτα πάνελ που χάραξα να είναι στραβά και χάλια και τα τελευταία αξιοπρεπή. Δεν έκανα τα πριτσίνια για να κρατήσω το βαθμό δυσκολίας χαμηλότερα για εμένα και γιατί ούτως ή άλλως δεν υπάρχει ελπίδα να βγει κάτι αξιοπρεπές, όσο και αν το σώσω στο βάψιμο. Επίσης αποδείχτηκε αρκετά εύκολη και γρήγορη σκρατσιά το πιλοτήριο δεδομένου ότι είχα οδηγό να κοιτάζω. Και βρίσκομαι κάπου εδώ (έχω κάνει ακόμη το κάθισμα του πιλότου που δεν φαίνεται στη φωτογραφία αλλά όχι τη βάση και τον πίνακα οργάνων, στα οποία δεν θα φάω και πολύ χρόνο):
Για το βάψιμο παίζει μεταξύ των παρακάτω προφίλ:
τα οποία βασικά είναι ίδια εκτός από το πρώτο που είναι κίτρινο από κάτω και προκαλεί το ενδιαφέρον.
Τέλος πάντων, σύντομα πάμε για πολύ στοκάρισμα και βάψιμο ώστε να σωθεί όσο μπορεί να σωθεί και μετά πάμε για άλλα. Εξάλλου πάντα μπορώ να κρατήσω μόνο τους πλωτήρες και να προχωρήσω σε kit bashing. ΆΠιο πολύ το βλέπω σαν άσκηση για να προχωρήσω σε ένα άλλο χρέπι που απέκτησα την ίδια ημέρα, το αγωνιστικό υδροπλάνο Macchi M.C. 72 (καλούπι του 1960 με ελάχιστες λεπτομέρειες της Artiplast στην 1:50), το οποίο θέλω να βγει καλό.