Καιρός λοιπόν για το πρώτο update του Σκαραβαίου. Ο οποίος προχωράει (πολύ) γρήγορα...
Αλλά ας δούμε τα πράγματα αναλυτικά. Όπως είχα προΐδει πρόκειται για ένα συναρμολογούμενο κιτ. Αυτό έχει θετικά στοιχεία και αρνητικά.
Στα θετικά συμπεριλαμβάνεται το γεγονός ότι όχι μόνο τα μεταλλικά κομμάτια έρχονται προβαμμένα, αλλά και τα πλαστικά. Διάφορες λεπτομέρειες όπως τα κόκκινα κουμπιά στις δέστρες των ζωνών ή τα μπουλόνια στις ρόδες είναι επίσης προβαμμένα. Στις ρόδες χρειάστηκε μόνο να τονίσω με το πινελάκι τα βαρίδια ζυγοστάθμισης.
Τα πλαστικά κομμάτια δεν έρχονται πάνω στο πλαίσιο τους αλλά ήδη κομμένα. Η συναρμογή τους μέταλλο με μέταλλο, πλαστικό με μέταλλο, πλαστικό με πλαστικό είναι πολύ καλή - μόνο σε λίγα σημεία (στους μεντεσέδες των θυρών και στο πορτάκι της βενζίνης) χρειάστηκε λιμάρισμα για να έρθουν στα ίσα τους. Το 80% της συναρμολόγησης γίνεται με βίδες (πιο γερές από εκείνες της Pocher - κόβουν πιο άνετα σπείρωμα στο μέταλλο χωρίς να σπάει το κεφάλι) κι όταν χρειάζεται ροδέλα, αυτή είναι ήδη κολλημένη στη βίδα. Κάπου 15% είναι κουμπωτά και μόνο το πολύ 5% θέλει κόλλημα. Η λεπτομέρεια που προσφέρει το κιτ είναι πολύ ικανοποιητική, μέχρι στιγμής χρειάστηκαν πολύ λίγες προσθήκες σε εμφανή μέρη, κυρίως στον κινητήρα - βλέπε πιο κάτω. Οι οδηγίες είναι αναλυτικές με ελάχιστα λάθη, αν και σε κάποια σημεία πρέπει να φανταστεί ο μοντελιστής ποια είναι η βέλτιστη σειρά συναρμολόγησης (η καλή συναρμογή και το εύκολο βίδωμα/ξεβίδωμα κάνουν λάθη αυτοί του είδους εύκολα αναστρέψιμα...). Όσες (λίγες) χαλκομανίες δίνει το κιτ είναι ήδη κολλημένες.
Στα αρνητικά τώρα: Το βάψιμο των μεταλλικών κομματιών έιναι επιπέδου bburago - καλό για τη βιτρίνα, αλλά στο φως κι από κοντά δεν φτάνει την στιλπνότητα των προβαμμένων της Pocher. Τα πλαστικά προέρχονται από μαύρα πλαίσια, στα οποία έχει περαστεί το κατάλληλο χρώμα μπογιάς. Όσα κομμάτια μένουν μαύρα στο κιτ έχουν μείνει άβαφα. Η οργάνωση των πλαισίων είναι τέτοια που τα σημεία σύνδεσης των κομματιών με το πλαίσιο (και τα κάμποσα pin marks) να είναι κατά 99% κρυμμένα στο συναρμολογημένο μοντέλο. Αλλά η αποκόλληση από το πλαίσιο, αν και προσεκτική, δεν έχει λειανθεί. Επίσης υπάρχουν εμφανείς ραφές σε πολλά κομμάτια, τα οποία έχουν βαφτεί χωρίς να τριφτούν οι ραφές. Άρα εδώ το βάψιμο είναι δώρον άδωρο, αφού μετά το τρίψιμο των ραφών χρειάζεται ξανά βάψιμο. Με την αποκόλληση των κομματιών από το πλαίσιο έχουν χαθεί και οι αριθμοί τους (οι οποίοι ωστόσο προβλέπονται στις οδηγίες). Άρα η συναρμολόγηση γίνεται με το "μάτι", ψάχνοντας σε κάθε κουτί να βρεις ποιο κομμάτι μοιάζει με το σχεδιασμένο στις οδηγίες.
Συνολικά λοιπόν ένα εύκολο κιτ, που όμως δεν προσφέρει τη συγκίνηση και το συναίσθημα επιτυχίας ακόμα και ενός Pocher της νέας γενιάς. Αξίζει τα λεφτά του; Αυτό θα κριθεί συν τοις άλλοις και από το τελικό αποτέλεσμα. Στο τεχνικό μέρος του update τώρα:
Σε πρώτη φάση συναρμολογήθηκε το "πλαίσιο" με τις αναρτήσεις. Σκρατσιές εδώ η επικάλυψη των εμβόλων των αμορτισέρ με κομματάκια χρωμιωμένου σωλήνα από αντένα τρανζίστορ ελαττώνοντας ταυτόχρονα το "παιχνίδι" του εμβόλου μέσα στον κύλινδρο και η προσθήκη σωληνώσεων στα δισκόφρενα των μπροστινών τροχών (τα ταμπούρα των πίσω γυρίζουν ολόκληρα μαζί με τις ρόδες, ενώ δίνονται σε δύο κομμάτια, εκ των οποίων το εσωτερικό θα έπρεπε να είναι σταθερό...)
Η συναρμολόγηση της μπανιέρας και των καθισμάτων χωρίς ιδιαιτερότητες:
Και περνάμε στον κινητήρα. Η βασική συναρμολόγηση χωρίς προβλήματα (έγινε ένα ελαφρύ wash στα ασημόχρωμα (μεταλλικά) μέρη του κιβωτίου και τονίστηκαν με πινελάκι βίδες και μπουλόνια)...
... το ίδιο και η προσαρμογή του κινητήρα πάνω στη βάση του:
Σκρατσιές εδώ με βάση μια καλή φωτογραφία αναφοράς:
Προσθήκη από ελάσματα συγκράτησης στο καπάκι του φίλτρου αέρα και στο καπάκι του ντιστριμπιτέρ
Προσθήκη καλωδίων στο κάτω μέρος του πολλαπλασιαστή
Προσθήκη ελατηρίου του γκαζιού στο καρμπιρατέρ
Προσθήκη μιας δέσμης καλωδίων που έρχονται από "μπροστά"
Και τέλος (καθώς το πυρόφραγμα στο κιτ έρχεται σε μαύρο επίπεδο πλαστικό, ενώ στην πραγματικότητα έχει ανάγλυφη επιφάνεια, είναι βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος και καλύπτεται από μόνωση) καλύφθηκε με φύλλο μαύρου αφρώδους και στα ακάλυπτα σημεία προστέθηκε "αναγλυφότητα" από φύλλα και λουρίδες στυρενίου:
Έχω την εντύπωση από διάφορες ενδείξεις (τα ταμπούρα που προανέφερα, το γεγονός ότι κάτω από το πίσω κάθισμα υπάρχει η μπαταρία αλλά και η συνέχεια των σωλήνων του καλοριφέρ, ενώ το κάθισμα είναι αμετακίνητο...) ότι το κιτ πήγαινε για άλλο επίπεδο λεπτομέρειας και κάπου τα μπουρδούκλωσαν στο τέλος.
Αυτά για σήμερα. Καλή Κυριακή σε όλους!