Καλησπέρα σε όλους! Η πρώτη κατασκευή που θα με απασχολήσει την χειμερινή σεζόν 2019-2020 είναι το φορτηγό Volvo F12 Intercooler της Pocher στην κλίμακα 1:8.
Τα Volvo F10, F12 και F16 είναι μια σειρά φορτηγών που κατασκευάστηκαν από τη Volvo Trucks μεταξύ 1977 και 1993. Το F10 και το F12 παρουσιάστηκαν το 1977, με πολλά καινοτόμα χαρακτηριστικά για την εποχή τους, κυρίως μια καμπίνα ασφαλείας με υψηλό επίπεδο εργονομίας για τον οδηγό. Το F16 ξεκίνησε το 1987 και ήταν πιο ισχυρό. Η Volvo κατασκεύασε περίπου 200000 φορτηγά της σειράς μεταξύ 1977 και 1993.
Τα βασικά στοιχεία του πλαισίου, καθώς και τo σύστημα μετάδοσης της κίνησης των φορτηγών, όταν παρουσιάστηκαν το 1977, ήταν σε μεγάλο βαθμό βασισμένα σε αυτά που εισήχθησαν το 1973 για τα φορτηγά της σειράς Volvo N. Η αρίθμηση σε αυτά τα μοντέλα αναφέρεται στον κυβισμό του κινητήρα σε λίτρα. Προσφέρονταν διάφορες ιπποδυνάμεις, και οι κινητήρες υπέστησαν πολλές τροποποιήσεις στα επόμενα χρόνια. Όλες οι κινητήρες είναι υπερσυμπιεσμένοι εξακύλινδροι ντίζελ εν σειρά, κατασκευής της ίδιας της Volvo.
Το μοντέλο με το οποίο θα ασχοληθούμε έχει τον πιο ισχυρό κινητήρα με 350 ίππους στις 2200 στροφές. Το κιβώτιο έχει 16 ταχύτητες και υδραυλικό συμπλέκτη. Στην καμπίνα βρίσκουμε ρυθμιζόμενο τιμόνι, φωτιζόμενα σκαλοπάτια και, σύμφωνα με τους σκανδιναβικούς κανόνες ασφαλείας, ενισχυμένα τοιχώματα της καμπίνας και πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου.
Η σειρά είχε δύο μεγάλες αναβαθμίσεις κατά τη διάρκεια της παραγωγής της. Η πρώτη το 1983 περιελάμβανε σημαντικές αλλαγές στην καμπίνα, (μεγαλύτερο παρμπρίζ και υψηλότερη στέγη), ένα νέο σασί με μειωμένο βάρος και παραβολικά ελατήρια. Η ευρύχωρη καμπίνα "Globetrotter" προσφέρονταν ως έξτρα επιλογή. Οι κινητήρες είχαν επίσης αναβάθμιση, αλλά η ιπποδύναμη παρέμεινε αμετάβλητη.
Η δεύτερη αναβάθμιση ήρθε σε 1987, με την άφιξη του ισχυρού κινητήρα F16 και μερικές αισθητικές αλλαγές. Το φορτηγό F16 είχε έναν νέο εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και τον στροφαλοφόρο τοποθετημένο ψηλότερα. Χρησιμοποιήθηκε ευρέως για την μεταφορά μεγάλων βαρών, όπως ρυμούλκες ξυλείας στη Σκανδιναβία (μια αγορά που κυριαρχούνταν μέχρι τότε από τα φορτηγά της Scania AB με τον κινητήρα Scania V8) και τα οδικά τρένα στην Αυστραλία.
Η σειρά F αντικαταστάθηκε από τη σειρά Volvo FH το 1994.
Το κιτ της Pocher κυκλοφόρησε την δεκαετία του ’80 σε δύο παραλλαγές: F12 σε κόκκινο χρώμα (Κ79) και F16 Globetrotter σε μαύρο χρώμα (K87). Παραδόξως, ο κινητήρας είναι και στα δύο ο ίδιος, ο F12. Και τα δύο κιτ είναι από τα πιο δυσεύρετα σήμερα. Το τελικό αποτέλεσμα είναι τεράστιο: 68 εκ. μήκος, 31 εκ. πλάτος και 43 εκ. ύψος.
Στην κατοχή μου έχω το Κ79, που βρήκα μισοαρχινισμένο. Έχει κολληθεί ο κινητήρας και έχει αρχίσει η συναρμολόγηση του πλαισίου. Χρειάστηκε να αποσυναρμολογήσω το δεύτερο για να μπορέσω να κάνω απογραφή των κομματιών του κιτ – ευτυχώς δεν λείπει τίποτα, συνολικά 1072 κομμάτια. Για τον κινητήρα δεν νοιάζομαι πολύ: Αν μπορέσω να φέρω στα ίσια του τον ημιτελή αυτού του κιτ, έχει καλώς. Αλλιώς θα εγκαταστήσω έναν που έφτιαξα πέρσι.
Σύντομα το πρώτο update.