Το πλοίο της Κερύνειας (Ολκάς)
Το εμπορικό αυτό πλοίο βυθίστηκε λίγο έξω απο την Κερύνεια στην Κύπρο το 290 π.Χ περίπου .Το 1967 ανακτήθηκε απο τον βυθό ένα μεγάλο μέρος του πλοίου (περίπου το 60%) όπως και το εμπόρευμα που μετέφερε ( 403 αμφορείς με κρασί , μυλόπετρες απο την Νίσυρο αμύγδαλα και πολλά άλλα )
Μελέτες έδειξαν οτι το ναυάγιο είχε μήκος 14,75 μ , πλάτος 4,30 μ και βάρος 14 τόνους , χρονολογικά δε τοποθετείται στην εποχή του μεγάλου Αλεξάνδρου 4 αι. π.χ.
Κατα την βύθιση του πρέπει να ήταν ήδη ένα πλοίο 80 ετών και μάλλον έπεσε θύμα πειρατών.
Η κατασκευή αυτού του πλοίου είναι με την μέθοδο “shell first” δλδ με πελεκητές σανίδες ενωμένες με μόρσα και είχε ενισχύσεις εσωτερικά απο ανισομήκεις νομείς ( το αντίθετο με ότι ισχύει σήμερα στις κατασκευές ξύλινων σκαριών)
Στην δεκαετία 1980 κατασκευάστηκαν δύο ρέπλικες του πλοίου , το Κερύνεια ΙΙ και το Κερύνεια Liberty .
Το Κερύνεια ΙΙ ταξίδεψε 17 χρόνια και μελετήθηκε η συμπεριφορά του σε διάφορες συνθήκες . Σήμερα εκτίθεται στο Μουσείο Θαλάσσιας ζωής στην Αγ. Νάπα της Αμμοχώστου στην Κύπρο .
με οδηγό λοιπόν κάποια σχέδια που βρήκα στο ιντερνέτ και τις άπειρες φωτογραφίες απο πολύ αξιόλογες κατασκευές μοντελιστών (βλ. Ναυτότοπος) αλλά και του ίδιου του Κερύνεια ΙΙ έφτιαξα και το δικό μου μοντέλο. Εχει μήκος 48 cm και πλάτος 16 cm και η κλίμακα είναι 1:30.
Ξέρω οτι το αποτέλεσμα δέν είναι τέλειο , πολλές ατέλειες (πολύ περισσότερες είναι αυτές που δεν φαίνονται) , αλλά σε κάθε περίπτωση πέρασα πολλές ώρες ευχάριστα .
Αυτός δεν είναι άλλωστε ο σκοπός και η χαρά του μοντελισμού ;