Θε πρέπει μάλλον να θυμηθούμε ότι στο Πίλσεν ήταν από τα μέσα του 19ου αιώνος τα εργοστάσια της Skoda. Εκεί κατασκευαζόταν το ικανότατο Hetzer και άλλα. Για την προστασία του εργοστασίου και του αεροδρομίου οι Γ. είχαν τον Ιανουάριο του '43 12 πυρ/χίες των 88χιλ. ( 48 πυροβόλα ) 2 πυρ/χίες των 25χιλ. ( γαλλικά ), 1 των 20χιλ.και 8 προβολείς. Αργότερα αυξήθηκαν τα 88χιλ., ενώ προσετέθησαν 105χιλ. και 128χιλ.
Στις παρακάτω φώτο φαίνεται το εργοστάσιο, Ηetzer στον χώρο του εργοστασίου, flak 88 και 128, όπως αυτά κατελήφθησαν από την 16η ΤΜ και 2α και 97η ΜΠ αμερικανικές μεραρχίες , που κατέλαβαν το Πίλσεν στις 6 και 7 μαίου 1945.
Στο αεροδρόμιο οι Αμ. αιχμαλώτισαν 600 Γ.στρατιώτες, 80 αεροσκάφη και πολλά οχήματα. Εκεί παραδόθηκε και η 19η γερμανική ΤΜ.
Τα βαρέα Α/Α πυροβόλα δεν ακολουθούν τα εχθρικά αφη. Κάνουν φραγμούς πυρός. Τα μέσα και ελαφρά ακολουθούν. Δεν ήταν ανάγκη το 88 να κάνει κινήσεις 360 μοιρών. Μπορεί, αλλά πολύ σπάνια.
Οι Γ. δικαιολογημένα έβαζαν θώρακες στα Α/Κ πυροβόλα τους. Τα Marder, Naschorn κλπ είχαν θώρακες. Το Hummel για το οβιδοβόλο του είχε θώρακα προστασίας για το πλήρωμα. Εδώ είναι αδύνατον να μπεί το κλασικό ασπίδιο προστασίας του 88 γιατί βρίσκει στο υψωμένο χώρο του κινητήρα.
Μήπως το -S- δεν είναι για το Schwere ,αλλά είναι -St- για το Stab- Staffel ( επιτελείο-διοίκηση ) ; ( εκτός του ότι το πλαίσιο του σήματος μου φαίνεται κλασικό παραλληλόγραμμο και όχι πλάγιο).
΄Ολες οι πηγές του διαδικτύου , ακόμη και μία τσέχικη πρόσφατη, του 2018, για το Πίλσεν,μιλούν για Flak. Από εκεί και πέρα....