Καλησπέρα σας .
Μια από τις ποιο απαιτητικές , κατά την άποψη μου , διαδικασίες για τη
ολοκλήρωση της κατασκευής ενός μοντέλου είναι η ιστιοφορία και ο εξαρτισμός .
Είναι αδύνατο να γίνει ποιοτικό ναυπηγικό μοντέλο χωρίς σοβαρή
τεκμηρίωση και κατανόηση του τρόπου διεύθυνσης και κατεύθυνσης των διαφόρων
αντενων και πανιών του πλοίου ώστε να επιτευχτεί ο σωστός ελιγμός για
την αναγκαία πλεύση .
Ο εξαρτισμός είναι ένα πολύπλοκο σύστημα σχοινιών και μακαράδων, που ελέγχουν
και διευθύνουν τις αντένες και τα πανιά ούτος ώστε να επιτευχτεί με ακρίβεια
η κατάλληλη κίνηση του σκάφους .
Πρόθεση μου είναι προσεγγίσω ,στο όριο των δυνατοτήτων μου ,την συγκεκριμένη
ιστιοφορία , βασιζόμενος σε τρία βιβλία , στην μονογραφία του πλοίου ,
στο ( The Seventy-Four Gun Ship vol.3 ) και στο ( Rigging –period ship models- Peterssen ) .
Τα πανιά προτιμώ να είναι μαζεμένα, ούτος ώστε να είναι ορατά , και το κατάστρωμα
του σκάφους, μιας και το ένα τμήμα είναι ανοικτό , αλλά και ο εξαρτισμός .
Δεν το έχω ξανακάνει ,σε άλλο μοντέλο και θέλω να το δοκιμάσω , έχοντας
επίγνωση των δυσκολιών .
Προς το παρών κατασκευάζω μακαράδες ,είναι δεκάδες ,και παιδεύομαι με τα
πανιά , άλλα από χαρτί και άλλα από πανί , προσπαθώντας να βρω την σωστή
προσέγγιση , ακλουθώντας τον νόμο της βαρύτητας .
Φυσικά τίποτε δεν είναι τελειωμένο .
Βαγγελης .