Καλησπέρα σας .
Τα γλυπτά και οι περιφερειακές κατασκευές τελείωσαν και αποφάσισα
να ασχοληθώ με την αρματωσιά , εξαρτισμό ,του πλοίου .
Η μονογραφία είναι αρκετά κατατοπιστική , αλλά αυτό που με βοήθησε
πολύ ,στο να καταλάβω τον ακριβή τρόπο λειτουργίας του εξαρτισμού
είναι το παρακάτω βιβλίο .
Ένας τόμος , μια πραγματεία , με λεπτομέρειες για την τέχνη της ναυπηγικής
αρχιτεκτονικής όσον αφορά τον εξαρτισμό των πλοίων εκείνης της εποχής .
( Δεν κάνω διαφήμιση , απλώς αναφορά ,υπάρχουν και άλλα εξίσου πολύ καλά βιβλία ) .
Λίγα λόγια για τον εξαρτισμό.
Βασικό παράγοντα πλεύσης επιτελεί ο εξαρτισμός. Ένα μηχανικό σύστημα,
μετακινουμένων , και σταθερών , τροχαλιών και βαρούλκων, που σχοινιά
χειρίζονται τις αντένες και τα πανιά .
Είναι ένας αρκετά πολύπλοκος ‘’μηχανισμός ‘’ και ίσως γι’ αυτό τα περισσότερα
κιτς απλοποιούν σε μεγάλο βαθμό τις όλες κατασκευαστικές λεπτομέρειες . .
Ο εξαρτισμός ,ως γνωστό , χωρίζεται σε δυο ‘’βασικές’’ κατηγορίες σχοινιών .
a) manovre dormienti . Ο σταθερός εξαρτισμός που χρησιμεύει για την στήριξη
των καταρτιών , και του μπομπρέσου.
b) manovre correnti . Ο εξαρτισμός που χειρίζεται την σωστή κλήση των
αντένων και των πανιών .
Δεν θα υπεισέλθω σε επί μέρους λεπτομέρειες, εξάλλου ο καθένας μπορεί
να αντλήσει από διάφορες πηγές .
Τα σχοινιά της πρώτης κατηγορίας θα γίνουν μαύρα , της δεύτερης μπεζ
και φυσικά στο κατάλληλο πάχος .
Τον τρόπο κατασκευής των σχοινιών τον έχω αναλύσει σε παλαιότερη ανάρτηση .
Προτιμώ να τα κατασκευάζω μόνος μου για να μπορώ να ελέγχω τις
διατομές, το χρώμα και την υφή τους .
Βαγγελης