Την καλησπερα μου σ'ολους.
Σύντομη ιστορική ανάδρομη .
La Renommee ήταν μια γαλλική Φρεγάτα που κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία του Brest το 1744 .
Το 1747 κατελήφθη από απ’ το βρετανικό ναυτικό , ενσωματώθηκε σ’ αυτό και υπηρέτησε μέχρι το 1771 .
Ωστόσο αυτή η φρεγάτα με τον τρόπο κατασκευής της συνετέλεσε παρά πολύ στην εξέλιξη του αγγλικού ναυτικού αφού ενέπνευσε για
την ανάπτυξη μιας σειράς φρεγατών πέμπτης γενιάς , λεπτομέρειες αναφέρονται στο βιβλίο 'Architectura Navalis Mercatoria' του ‘’ Chapman’’ .
La Renommée ήταν ένα από τα πρώτα πλοία που κατασκευάστηκε σύμφωνα με τις καινοτομίες του Blaise Ollivier ,γάλλου μηχανικού και ναυπηγού .
Πρόκειται για μια πανέμορφη και κομψή φρεγάτα με πλούσια διακόσμηση που χαρακτηρίζει την γαλλική ναυτική αρχιτεκτονική .
Οι διαστάσεις της ήταν 40.495 μέτρα μήκος, 10.725 μέτρα πλάτος βύθισμα 4,908 μέτρα και είχε 209 άτομα πλήρωμα.
Η γάστρα αποτελείται από 58 ζευγάρια διπλών Νομών πάχους 16 ιντσών ( 40.64 cm ) με ενδιάμεσο κενό 8 ίντσες (20,32 cm ) .
Ο οπλισμός της ήταν 26 κανόνια των 8 κιλών στο κύριο κατάστρωμα και 4 κανόνια των 4 κιλών στο επάνω .
Το μοντέλο θα γίνει βάσει της ομώνυμης , και πληρέστατης , μονογραφίας του Jean Boudriot σε κλίμακα 1/48 εκδόσεις ANCRE ..
Σχέδια απ ‘την μονογραφία .
Γνωρίζω ότι το εγχείρημα είναι πολύ μεγάλο . Σίγουρα μεγαλύτερο από τις δυνατότητες μου .
Όχι τόσο από έλλειψη υπομονής και θέλησης αλλά από ελλιπή κατάρτιση σε θέματα εξειδικευμένων
ναυπηγικών γνώσεων , αλλά και έλλειψη μηχανημάτων ακριβείας , απαραίτητα γι’ αυτό το είδος κατασκευής .
Μ’ αυτό δεν θέλω να δικαιολογηθώ η να δικαιολογήσω τις όποιες ατέλειες, παραβλέψεις και κακοτεχνίες που σίγουρα
θα υπάρξουν , απλά θέλω να εκφράσω τον θαυμασμό μου , σε όσους μοντελιστές έχουν και την γνώση ,και τον κατάλληλο μηχανικό εξοπλισμό .
Πολύ χρήσιμα βοηθήματα ,θα έλεγα απαραίτητα, μου είναι τα τρία βιβλία του Jean Boudriot .
The Seventy – Four Gun Ship , vol. I,II,III .
Δεν θέλω να κάνω διαφήμιση βιβλίων απλά τα θεωρώ αναγκαία .
Φωτογραφία του μοντέλου απ’ την μονογραφία .
Για το δικό μου μοντέλο .
Δεν θα χρησιμοποιήσω τίποτε του εμπορίου ,ελπίζοντας να βελτιώσω και να διορθώσω λάθη που έκανα στις προηγούμενες προσπάθειες .
Όπως και στις προηγούμενες κατασκευές θα χρησιμοποιήσω ξύλα που εύκολα μπορώ να βρω στην στη περιοχή μου, όχι γιατί σνομπάρω τα ωραία
και ακριβά ξύλα, αλλά γιατί πιστεύω ότι στον χώρο μας υπάρχουν πολύ καλά και πανέμορφα ήδη ξύλων .
Όπως προανέφερα η κατασκευή αποτελείται από 58 διπλούς νομείς .
Ο κάθε ‘μονός’ νομέας αποτελείται από 5 έως 7 τμήματα ,συνεπώς ο κάθε ‘διπλός νομέας’ αποτελείται από 10 έως 14 κομμάτια κατάλληλα διαμορφωμένα και κολλημένα μεταξύ τους .
Για την σωστή ευθυγράμμιση των νομέων ,και όχι μόνο , θα χρησιμοποιήσω ναυαθρο αναγκαστικά .
Δεν νομίζω ότι μια τέτοια κατασκευή μπορεί να γίνει χωρίς την χρήση του .
Στόχος μου είναι να αφήσω τελείως ακάλυπτα , θα έλεγα κομμένα , ολόκληρα τμήματα της κατασκευής ούτως ώστε να είναι εμφανές το εσωτερικό της .
Αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα και θα το αποφασίσω σε δεύτερο χρόνο .
Το κόψιμο και η διαμόρφωση των νομέων άρχισε τον Φεβρουάριο 2016 .
Για τους νομείς χρησιμοποίησα ξύλο οξιάς ,γιατί πιστεύω ότι συμπεριφέρεται πολύ καλά γι’ αυτή τη χρήση.
Δεν θα σας κουράσω παραπάνω ,ελπίζοντας σε μια δημιουργική συζήτηση κατά την διάρκεια της προσπάθειας , πλούσια σε συμβουλές
και προτροπές , για την κατανόηση και την πρακτική εφαρμογή της ναυπηγικής αρχιτεκτονικής και από μένα αλλά και απ’ όσους έχουν
σαν στόχο την ενασχόληση με τέτοιου είδους μοντελισμού .
Βαγγελης .
Προετοιμασια των νομεων .