Αποστολέας Θέμα: Fregata La Renommee  (Αναγνώστηκε 35758 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος vagelischantziaras

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 518
Fregata La Renommee
« στις: Φεβρουάριος 05, 2017, 08:09:15 μμ »
Την καλησπερα μου σ'ολους.
Σύντομη  ιστορική  ανάδρομη .
La Renommee    ήταν   μια   γαλλική   Φρεγάτα   που κατασκευάστηκε   στα ναυπηγεία   του  Brest  το 1744  .   
 Το 1747  κατελήφθη  από  απ’  το βρετανικό  ναυτικό , ενσωματώθηκε  σ’ αυτό   και υπηρέτησε    μέχρι  το 1771 . 
 Ωστόσο  αυτή η  φρεγάτα  με τον τρόπο  κατασκευής  της   συνετέλεσε  παρά  πολύ  στην εξέλιξη  του  αγγλικού  ναυτικού  αφού  ενέπνευσε  για
την ανάπτυξη   μιας σειράς  φρεγατών  πέμπτης  γενιάς ,  λεπτομέρειες  αναφέρονται  στο βιβλίο  'Architectura Navalis Mercatoria'     του ‘’ Chapman’’ .
La  Renommée  ήταν  ένα από τα πρώτα  πλοία  που κατασκευάστηκε  σύμφωνα με τις  καινοτομίες   του Blaise  Ollivier  ,γάλλου μηχανικού και ναυπηγού  . 
Πρόκειται  για μια πανέμορφη  και κομψή φρεγάτα  με πλούσια  διακόσμηση που χαρακτηρίζει  την  γαλλική  ναυτική αρχιτεκτονική    .
Οι διαστάσεις της  ήταν  40.495  μέτρα  μήκος,  10.725 μέτρα  πλάτος  βύθισμα 4,908 μέτρα  και είχε  209  άτομα  πλήρωμα.
Η γάστρα  αποτελείται  από 58 ζευγάρια  διπλών Νομών   πάχους 16  ιντσών  ( 40.64 cm )   με ενδιάμεσο  κενό  8 ίντσες  (20,32 cm )  .
Ο  οπλισμός  της ήταν  26 κανόνια  των 8 κιλών  στο  κύριο  κατάστρωμα  και 4 κανόνια  των 4 κιλών  στο  επάνω .
Το  μοντέλο  θα γίνει   βάσει της   ομώνυμης  ,  και  πληρέστατης ,   μονογραφίας  του  Jean Boudriot   σε κλίμακα 1/48  εκδόσεις  ANCRE  ..
Σχέδια   απ ‘την μονογραφία  .

 

 

Γνωρίζω  ότι το εγχείρημα  είναι πολύ μεγάλο . Σίγουρα   μεγαλύτερο  από τις δυνατότητες  μου . 
Όχι  τόσο  από  έλλειψη  υπομονής  και  θέλησης    αλλά  από ελλιπή  κατάρτιση   σε  θέματα  εξειδικευμένων
 ναυπηγικών  γνώσεων  , αλλά και έλλειψη   μηχανημάτων  ακριβείας  , απαραίτητα  γι’ αυτό  το είδος  κατασκευής .
Μ’ αυτό δεν θέλω  να δικαιολογηθώ   η   να δικαιολογήσω  τις όποιες  ατέλειες, παραβλέψεις  και  κακοτεχνίες  που σίγουρα
 θα υπάρξουν , απλά   θέλω  να  εκφράσω  τον θαυμασμό μου , σε  όσους  μοντελιστές  έχουν  και την  γνώση ,και  τον κατάλληλο  μηχανικό  εξοπλισμό .

Πολύ  χρήσιμα  βοηθήματα ,θα έλεγα  απαραίτητα,  μου  είναι  τα τρία  βιβλία  του Jean Boudriot  .
The   Seventy – Four Gun Ship , vol. I,II,III .
 Δεν θέλω  να κάνω  διαφήμιση  βιβλίων  απλά  τα θεωρώ  αναγκαία .




Φωτογραφία  του μοντέλου  απ’ την μονογραφία .






Για  το δικό μου μοντέλο .
Δεν  θα  χρησιμοποιήσω τίποτε  του εμπορίου  ,ελπίζοντας   να βελτιώσω  και να διορθώσω  λάθη  που έκανα στις  προηγούμενες   προσπάθειες  .
Όπως  και στις προηγούμενες  κατασκευές  θα χρησιμοποιήσω  ξύλα  που  εύκολα μπορώ  να  βρω στην στη  περιοχή  μου, όχι  γιατί  σνομπάρω  τα  ωραία
 και ακριβά  ξύλα,  αλλά  γιατί  πιστεύω  ότι στον χώρο  μας υπάρχουν πολύ καλά  και πανέμορφα  ήδη   ξύλων .
Όπως  προανέφερα η κατασκευή  αποτελείται  από  58  διπλούς  νομείς .
  Ο  κάθε ‘μονός’  νομέας  αποτελείται  από 5 έως 7 τμήματα ,συνεπώς  ο κάθε ‘διπλός  νομέας’   αποτελείται από 10 έως 14 κομμάτια   κατάλληλα  διαμορφωμένα και κολλημένα  μεταξύ τους   .
Για την σωστή ευθυγράμμιση  των νομέων ,και όχι μόνο , θα χρησιμοποιήσω  ναυαθρο   αναγκαστικά  .
Δεν νομίζω  ότι μια τέτοια  κατασκευή  μπορεί  να γίνει χωρίς  την χρήση  του .
Στόχος  μου είναι να αφήσω  τελείως  ακάλυπτα  , θα έλεγα  κομμένα ,  ολόκληρα  τμήματα  της  κατασκευής  ούτως  ώστε  να είναι εμφανές  το εσωτερικό της .
Αλλά  αυτό είναι ένα άλλο  θέμα και θα το  αποφασίσω  σε δεύτερο  χρόνο .
Το κόψιμο και η  διαμόρφωση των νομέων άρχισε τον Φεβρουάριο  2016 .
Για τους  νομείς  χρησιμοποίησα  ξύλο  οξιάς ,γιατί πιστεύω  ότι συμπεριφέρεται πολύ  καλά  γι’ αυτή τη  χρήση.
Δεν θα σας κουράσω  παραπάνω  ,ελπίζοντας  σε μια δημιουργική  συζήτηση  κατά την  διάρκεια  της  προσπάθειας , πλούσια  σε συμβουλές 
και προτροπές ,  για την  κατανόηση  και την  πρακτική εφαρμογή  της ναυπηγικής  αρχιτεκτονικής  και από μένα  αλλά  και απ’ όσους  έχουν
 σαν στόχο  την ενασχόληση  με τέτοιου  είδους  μοντελισμού  .   

Βαγγελης .

Προετοιμασια  των νομεων .


     

     

Αποσυνδεδεμένος Thanasis

  • Καραβομαραγκός
  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 600
  • Age: 62
  • Τόπος: Βόλος
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #1 στις: Φεβρουάριος 05, 2017, 08:29:41 μμ »
Βαγγέλη χαιρετώ.
Νόμιζα πως θα έβαζες στην σειρά Ελληνικό σκαρί... :D
Καλή συνέχεια.
Thx
There are no good or bad modelmakers.There are more or less experienced.

Αποσυνδεδεμένος KWSTAS

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 4172
  • Age: 53
  • Τόπος: PERISTERI_ATHENS
  • There are no perfect models but we will keep tryin
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #2 στις: Φεβρουάριος 05, 2017, 08:57:52 μμ »
Από τα αγαπημένα θέματα τα πλοία της περιόδου.
Θα παρακολουθώ με ενδιαφέρον.

Αποσυνδεδεμένος vagelischantziaras

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 518
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #3 στις: Φεβρουάριος 05, 2017, 09:12:15 μμ »
Σας  ευχαριστώ   για τα σχόλια .
Πίστεψε  με   Θανάση  δεν  σνομπάρω  την  Ελληνική  ναυπηγική  τέχνη  απλά    δεν  έχω  ολοκληρωμένη  σειρά  σχεδίων  για κάποιο.
 Απ ότι  έχω  καταλάβει  για να βρεις  σχέδια  πρέπει  να  έχεις  κάποιον  γνωστό  σε  υπουργείο . 
Παρ’ όλα αυτά όμως  θα  ήθελα  πολύ να  ασχοληθώ  με  κάτι  δικό μας  και ιδίως  με κάτι  απ’ την  Ελληνική  Επανάσταση.   
Πολλοί   μου υποσχεθήκαν   για  κάποια  σχέδια ,  αλλά  σχέδια  δεν  είδα .

Αποσυνδεδεμένος gtdeath13

  • Moderator
  • Scale 1/32
  • *****
  • Μηνύματα: 10046
  • Τόπος: Boavista
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #4 στις: Φεβρουάριος 05, 2017, 10:00:17 μμ »
Πολύ ωραίο θέμα, και αρκετά ενδιαφέρον. Και η κλίμακα αρκετά μεγάλη...

Αποσυνδεδεμένος Kostis Pap

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 3381
  • Τόπος: Αθήνα
    • coarse landscapes
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #5 στις: Φεβρουάριος 05, 2017, 10:43:49 μμ »
Πολύ ενδιαφέρον πλοίο και σε χορταστική κλίμακα! Καλή επιτυχία.

Αποσυνδεδεμένος pacos

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 119
  • Τόπος: ΑΘΗΝΑΙ
  • modelclub.gr
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #6 στις: Φεβρουάριος 06, 2017, 10:14:57 πμ »
Ωραίο θέμα και μεγάλη κλίμακα, θα έχει ενδιαφέρον, μπράβο!!!  ::thumbleft::
«Βαρβαρισμός έστιν αμάρτημα έν λέξει γινόμενον, παρά την των έλληνιζόντων συνήθειαν, Είρηται δε ούτως, βαρυαυδατισμός τις ών».

Αποσυνδεδεμένος Chemist

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 247
  • modelclub.gr
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #7 στις: Φεβρουάριος 06, 2017, 11:20:43 μμ »
Βαγγέλη καλησπέρα
Η κατασκευή ιστιοφόρων αποτελεί, κατά τη γνώμη μου, την πλέον ενδιαφέρουσα περίπτωση για έναν μοντελιστή το δε τελικό αποτέλεσμα χαίρεσε να το βλέπεις (φυσικά αναφέρομαι σε σωστή κατασκευή χωρίς ατέλειες ή κακοτεχνίες). Προσωπικά ευρίσκομαι στην κατασκευή του τρίτου ιστιοφόρου μου, πράγμα που επαληθεύει την προτίμηση μου για το είδος αυτού του μοντελισμού.
Διάβασα προσεκτικά τις καταχωρήσεις σου και ενημερώθηκα μέσω διαδικτύου για την φρεγάτα La Renommee. Ωραίο σκαρί χωρίς εξεζητημένα ή ποlύπλοκα διακοσμητικά στην υπερκατασκευή πράγμα που θα έκανε μάλλον αδύνατη την κατασκευή χωρίς υποστήρηξη από kit. Το λέω αυτό έχοντας υπ' όψιν μου το ιστιοφόρο που δουλεύω εδώ και 1,5 χρόνια , το Le Soleil Royal , το οποίο έχει έναν εξαιρετικά μεγάλο αριθμό ορειχάλκινων χυτών διακοσμητικών, τα οποία δεν είναι δυνατόν να γίνουν χωρίς το kit που ανέφερα..
Φαίνεται λοιπόν ότι το La Renommee είναι δυνατόν να κατασκευασθεί χωρίς kit και σε συγχαίρω για το κουράγιο σου.
Θα παρακολουθώ συστηματικά την πρόοδο της δουλειάς σου και θα σου στέλνω τα σχόλια μου.
Λύσε μου αν θέλεις μερικές απορίες.
α) τι είναι το ναύαρθρον ?
β) πως κατασκευάζεις τους νομείς ? Κάνεις ηλεκτρονικό σχεδιασμό τον οποίο δίνεις σε εξειδικευμένες εταιρείες για κοπή με Laser?
γ) το ανάγλυφο διακοσμητικό της πρύμνης πως θα το κατασκευάσεις ?
ΜΦΧ
Chemist

Αποσυνδεδεμένος KWSTAS

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 4172
  • Age: 53
  • Τόπος: PERISTERI_ATHENS
  • There are no perfect models but we will keep tryin
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #8 στις: Φεβρουάριος 06, 2017, 11:56:33 μμ »
α) τι είναι το ναύαρθρον ?

Πρέπει να εννοεί ένα τμήμα ξύλου, κούφιο στο κέντρο
του, στο σχήμα που σχηματίζει η προέκταση των νομέων.
Επάνω εκεί κολλάς τους νομείς για σταθερότητα στην
όλη κατασκευή ( το πάνω μέρος τους εννοείται ) και
μετά το πέτσωμα, τους κόβεις στο επιθυμητό ύψος.
Προτείνω το βιβλίο του  Harold M. Hahn "Ships of the
American revolution and their models" που εξηγεί πλήρως
την όλη τεχνική, ιδίως στο HMS Alfred.

Ανάγλυφα διακοσμητικά μπορείς να φτιάξεις και με
εποξικό στόκο 2 σοιχείων, κατάλληλα βαμμένο, εάν
δεν σκαλίσεις ξύλο.

Αποσυνδεδεμένος Thanasis

  • Καραβομαραγκός
  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 600
  • Age: 62
  • Τόπος: Βόλος
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #9 στις: Φεβρουάριος 07, 2017, 07:34:23 πμ »
Χαιρετώ.
Βαγγέλη δεν ξέρω τι τύπο Ελληνικού σκάφους έψαχνες-εις αλλά την επόμενη φορά …pm me.

Επιτρέψτε μου την παρέμβαση σε απάντηση στο τι είναι «ναύαθρο» (βάθρο πλοίου), που εκ των υστέρων θα μπορούσε να είναι και «νεώβαθρο» (αντ. Νεώσοικος).
Ο όρος δημιουργήθηκε από εμένα σε ένα «σχολείο» που έγινε στον naftotopos.gr.
Παρόλο που όπως κάποιος γνώστης της Ελ. γραμματικής μου επεσήμανε τότε πως είναι λάθος (η συνένωση των λέξεων ναυς και βάθρο δεν μπορούν να δώσουν αυτό το αποτέλεσμα…), αποφάσισα να τον κρατήσω γιατί τον θεώρησα ως τον καλύτερο σε Ελληνοποίηση των αντίστοιχων «Construction jig»-« framing jig» ή και «assembling  jig».
Thx


There are no good or bad modelmakers.There are more or less experienced.

Αποσυνδεδεμένος KWSTAS

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 4172
  • Age: 53
  • Τόπος: PERISTERI_ATHENS
  • There are no perfect models but we will keep tryin
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #10 στις: Φεβρουάριος 07, 2017, 04:38:17 μμ »
Μπράβο. Το jig είναι το πιο ταιριαστό σαν όρος.

Αποσυνδεδεμένος vagelischantziaras

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 518
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #11 στις: Φεβρουάριος 07, 2017, 07:21:31 μμ »
Γεια σας
Σας ευχαριστώ για τις αναρτήσεις .
Θανάση    όπως γνωρίζεις,  χρησιμοποιώ  , γιατί  αυτή γνωρίζω  , Ιταλική  ναυτική ορολογία .
 Ο όρος  ναυαθρο  είναι δικός σου , τον έχω  χρησιμοποιήσει  και σε προηγούμενη  ανάρτηση  γιατί 
πίστευα  ότι θα είμαι  κατανοητός  και ότι είναι σωστός  ο όρος .
Τα υπόλοιπα  που αναφέρεις  μου είναι άγνωστα , αν είναι λάθος η όχι δεν με πειράζει .
Μ’ αρέσει και τον κρατώ .
Για  Chemist .
Η επιλογή  του τύπου,   πιστεύω ,  ότι  είναι   προσωπική  υπόθεση  του καθένα και  δεν επιδέχεται  κριτικής .
Εκείνο  που επιδέχεται   κριτική  είναι  το κατασκευαστικό  κομμάτι .
Θα  διαφωνήσω  μαζί  σου όσον  αφορά  αυτό που ονομάζεις ‘’  υποστήριξη  από κιτ ‘’ .
Το κιτ έχει  ανάγκη  από μένα ( και  εννοώ  τον καθένα ) και όχι  εγώ  από το κιτ.
  Ο μοντελισμός    (d’ arsenale )  η  ( d’ ammiragliato )  συνοψίζεται  βασικά  σε τρία πράγματα  .
Συνολική  προσέγγιση  και  ολική  αυτο-κατασκευή .
Κατασκευή  σε κλίμακα  όλων  των αντικειμένων ορατών και μη .
Χρήση  ποιοτικών  υλικών   για την  καλύτερη  αξιολόγηση της κατασκευής .
Ένα  κιτ σου προσφέρει μια γενική  εξωτερική  προσέγγιση  της κατασκευής , με αντικείμενα εκτος κλίμακας ,αλλά
  η κατασκευή  έχει  ένα τεράστιο   αριθμό  εξαρτημάτων  στο εσωτερικό  της και όχι μόνο , που  το κιτ  αγνοεί  τελείως
 τον τρόπο  λειτουργίας  και την χρήση τους .
Το κιτ σου  προσφέρει  πολύ ωραία  χυτά  εξαρτήματα ,αλλά μην ξεχνάς …… ότι λάμπει δεν είναι χρυσός  , περιττό  να σου πω ότι  και αυτά  γίνονται…….
Θα μπορούσα να γράφω σελίδες  γι’ αυτό το θέμα ,αλλά  πιστέψαμε  θα γίνω  κουραστικός .
Τι είναι ναυαθρο . 
Είναι αυτό που βλέπεις  στην φωτογραφία . Λίγο  πολύπλοκο  να το περιγράψω  με λόγια . 
Μπορεί  και λύνεται  ανά  πάσα  στιγμή  και ξαναδένεται  πάλι , δεν είναι στατικό .
Σίγουρα θα καταλάβεις  την χρήση  του σε  επόμενες   αναρτήσεις .
Αν χρειαστεί  κάνω  σχεδιασμό  και όλα κόβονται  στο χέρι  ένα ένα και λειαίνονται .
Σε πληροφορώ  ότι οι νομείς  για να προετοιμαστούν  μου πήρε  ένα επτάμηνο .
Τα  πάντα  θα γίνουν  από κατάλληλο για την χρήση  ξύλο σκαλισμένο στο χέρι . 
Το αν τα καταφέρω  είναι το θέμα . Εξάλλου  αυτό είναι το στοίχημα  για μένα .
 Για KWSTAS
Το βιβλίο που αναφέρεις δεν το γνωρίζω ,  αυτό που αναφέρεις  για το ναυαθρο είναι….. σωστό  …..
Βαγγελης

   

Αποσυνδεδεμένος KWSTAS

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 4172
  • Age: 53
  • Τόπος: PERISTERI_ATHENS
  • There are no perfect models but we will keep tryin
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #12 στις: Φεβρουάριος 07, 2017, 08:41:04 μμ »
Το βιβλίο είναι αυτό και το είχα πάρει πριν από 20+ χρόνια
από τον Καλφάκη. Εξαιρετικό από κάθε άποψη, απλά επικεντρώνεται
στα συγκεκριμμένα θέματα της Αμερικ. Επανάστασης.

https://www.amazon.com/Ships-American-Revolution-Their-Models/dp/0870216538

Αποσυνδεδεμένος vagelischantziaras

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 518
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #13 στις: Φεβρουάριος 07, 2017, 09:21:14 μμ »
Κώστα  σ ευχαριστώ  μόλις  το κατέβασα , από μια ματιά  φαίνεται  καλό , το κακό  είναι ότι είναι στα  Αγγλικά  και με παιδεύει  σου είμαι  υπόχρεος  πάντως . 
Βαγγελης

Αποσυνδεδεμένος vagelischantziaras

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 518
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #14 στις: Φεβρουάριος 10, 2017, 02:00:46 μμ »
Την  καλημέρα  μου σ’ όλους .

Η  διαμόρφωση  των  νομέων  είναι μια  επίπονη, μονότονη   και χρονοβόρα  διαδικασία , αλλά   απαραίτητη .
Όπως  έχω αναφέρει αυτή η διαδικασία  διήρκησε  επτά  μήνες .
Πρέπει  να αφαιρεθεί   μια μεγάλη  ποσότητα  ξύλου,  ακολουθώντας την αρχική σχεδίαση , με  διάφορες  κλήσεις   σε κάθε νομέα .
Τελικά  γίνεται  διαμόρφωση  και έλεγχος  στο  ναυαθρο .
Φωτογραφίες  από τους  διαμορφωμένους  νομείς .
Βαγγελης. 

   

 

Αποσυνδεδεμένος vagelischantziaras

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 518
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #15 στις: Φεβρουάριος 13, 2017, 07:26:54 μμ »
Καλησπέρα   σ’ όλους .
Στη συνέχεια   πέρασα  στην κατασκευή  της  chiglia  ( Καρίνα ) .
Αυτή  αποτελείται  από  τρία  τμήματα   ,  ένα τμήμα στο πίσω  μέρος   dritto  di  poppa ,  ένα το κεντρικό  τμήμα  και
 ένα στο  μπροστά  μέρος   ruota di  prua   το οποίο  καταλήγει  με το  sperone .   
Το κάθε ένα από αυτά τα τμήματα   δεν είναι ένα  κομμάτι ολόκληρο   αλλά  μια σύνθεση  διαφόρων   μορφών  ξύλου   
κολλημένα  και  στερεωμένα  με  ξύλινες   καβιλιες  μεταξύ  τους , όπως  προβλέπει  η μονογραφία  .
Αυτό  προσδίδει  σταθερότητα  , ακαμψία  και  προστασία  από στρεβλώσεις   στην  όλη  σύνθεση .
 Όλα  τα  τμήματα  έχουν  γίνει  από ξύλο  μαύρης  μουριάς  και είναι το φυσικό τους  χρώμα .
Πολύ καλό  ξύλο  το οποίο  έχω  χρησιμοποιήσει  και σε άλλες κατασκευές  .
Το μικρό  σκαλισμένο  διάζωμα  στο εσωτερικό  τόξο  , έγινε  από ξύλο  αχλαδιάς .

Βαγγελης

   


   

Αποσυνδεδεμένος Chemist

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 247
  • modelclub.gr
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #16 στις: Φεβρουάριος 13, 2017, 07:49:27 μμ »
Βαγγέλη καλησπέρα

Αν κατάλαβα καλά έχεις τα κατασκευαστικά σχέδια σε 1:1, τα κολάς στο ξύλο της επιλογής σου και μετά τα κόβεις οπότε δημιουργούνται είτε τα επι μέρους τμήματα της καρίνας είτε οι νομείς κλπ.
Το κόψιμο με χειροκίνητο τρόπο (πχ σέγα) δεν είναι δυνατόν να έχει τέλεια ακρίβεια.
Άρα μου προκύπτει το ερώτημα. Πως το καταφέρνεις ? Τι είδους κοπτικά μέσα χρησιμοποιείς ? Μήπως κάτι έχω καταλάβει λάθος ?
Φιλικά
Chemist (Γιώργος)

Αποσυνδεδεμένος vagelischantziaras

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 518
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #17 στις: Φεβρουάριος 13, 2017, 08:50:34 μμ »
Γιώργο   σ’ ευχαριστώ  για τις ερωτήσεις  .
Καλά  κατάλαβες  .
 Τα  σχέδια  κάθε κατασκευής  υπάρχουν  στη  μονογραφία  σε μια  συγκεκριμένη  κλίμακα  ,τώρα 
αν  θέλεις  να αλλάξεις  την κλίμακα  κάνεις  αντίστοιχο  υπολογισμό  στην επιθυμητή   κλίμακα .
 Το κόψιμο  του κάθε κομματιού   μπορεί  να γίνει  με όποιον  τρόπο  θεώρει  ο καθένας προσιτό  , ούτος
 η άλλως   πρέπει  να αφήσεις  ένα τμήμα  πολύ μικρό  της τάξης του 0,5-1,00 mm περιμετρικά  ούτος  ώστε 
αυτό το επιπλέον  τμήμα   να το  λειάνεις  με  γυαλοχαρτιερα    και τις  περισσότερες  φορές  με  μικρές  λίμες   και γυαλόχαρτο…..  ανάλογα .
Μην  είσαι  απόλυτος  και  δύσπιστος  λέγοντας  ‘’ δεν είναι δυνατό ‘’,  όλα  μπορούν  να γίνουν . 
 Δεν  διαθέτω  κανένα  ειδικευμένο  μηχάνημα   έχω   μια  σεγα   πολύ οικονομική ,  μια  γυαλοχαρτιερα    δικής   
 μου κατασκευής ,  δυο  τρυπάνια ,  ένα  χειροπρίονο    πολλές  λίμες , πολύ  γυαλόχαρτο  , αρκετή  …….υπομονή  ,  και  για  τους  δύσπιστους
  την  ξενάγηση  στο εργαστήριο . 
Απλά   αντί  να πληρώσω  200 και 300  ευρώ  για ένα κιτ  αγόρασα  μια  φορά   κάποια  μηχανήματα  για να κατασκευάζω
  αυτό που  θέλω   και όχι  να  συναρμολογώ  αυτά  που άλλοι αποφασίζουν .
Πολύ  φιλικά
Βαγγελης 

Αποσυνδεδεμένος Chemist

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 247
  • modelclub.gr
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #18 στις: Φεβρουάριος 13, 2017, 09:24:40 μμ »
Βαγγέλη μεγάλο το κουράγιο σου.
Σημείωσε αν θέλεις και την τεχνική που ανέφερα στην αρχή της συζήτησης μας.
Μεταφέρεις ηλεκτρονικά το σχέδιο πχ της καρίνας (ολόκληρο ή σε 2 κομμάτια αν είναι πολύ μεγάλο σε 1 : 1 κλίμακα) και το δίνεις σε εταιρία που κάνει κοπτικά κυτιοποιϊας.
Το σχέδιο ενεργοποιεί το Laser και σε λίγη ώρα έχεις την καρίνα σου ή τους νομείς τέλειους χωρίς να χρειάζεται γυαλόχαρτο, λιμες  κλπ.
Το πως θα γίνει η ηλεκτρονική μεταφορά δεν το ξέρω (οι γνώσεις μου σε Η/Υ δεν φθάνουν μέχρι εκεί) αλλά αν σε ενδιαφέρει μπορώ να σου συστήσω μια τέτοια εταιρία
Τώρα όσον αφορά το κόστος των kit, αυτό του Le Soleil Royal μου κόστισε 800 ευρώ.
Φιλικά
Γιώργος

Αποσυνδεδεμένος vagelischantziaras

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 518
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #19 στις: Φεβρουάριος 13, 2017, 10:12:53 μμ »
Φίλε   μου  έχεις  …… κουράγιο  … και πολύ  θα  έλεγα ……να    πληρώσεις  800 ευρω ………
Την  τεχνική  του ηλεκτρονικού  κοψίματος  την γνωρίζω ,  δεν είναι καινούργια   και θα μπορούσα
  να  κατασκευάσω  ένα   CNC router , αλλά  δεν συμφωνώ  με την χρήση  του στον μοντελισμό .
 Μετατρέπεσαι  σε  απλό  συναρμολογητή . 
 Χάνεις  την χαρά  της  δημιουργίας , της  εφευρετικότητας   και  της  ατέλειας  του  χειροποίητου   . 
 Εξάλλου  οι  κατασκευαστές  της  εποχής   δεν  διέθεταν   ούτε  router    ούτε   computer   ,  κι  εσύ  αυτού
  του είδους  τις  κατασκευές   επιλέγεις  ,  παρ όλη όμως την  έλλειψη  σύγχρονου  μηχανολογικού
 εξοπλισμού   συγκινούν  όλους  μας  με την τελειότητα των κατασκευών   .
Μ αυτό  δεν  είμαι  κατά της τεχνολογίας ,  αντίθετα  είμαι  υπέρμαχος   της τεχνολογικής  γνώσης   την  οποία  παρακολουθώ   ,θαυμάζω  και  κάνω  χρήση   κατά το δυνατό .   
Βαγγελης

Αποσυνδεδεμένος Chemist

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 247
  • modelclub.gr
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #20 στις: Φεβρουάριος 13, 2017, 10:43:49 μμ »
Αυτονόητο είναι ότι ο κάθε ένας έχει τις απόψεις του και τη φιλοσοφία του που φυσικά είναι σεβαστές
Καλό βράδυ
Γ.

Αποσυνδεδεμένος vagelischantziaras

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 518
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #21 στις: Φεβρουάριος 18, 2017, 07:55:08 μμ »
Την  καλησπέρα  μου .

Μια πολύπλοκη  και συνάμα  δύσκολη  κατασκευή  ( χαρακτηρίζεται  σαν ολόκληρη  αν και αποτελείται  από
 αρκετά   τμήματα , στη συγκεκριμένη  κατασκευή  από επτά  ανά τμήμα)  είναι  οι  “scalmi  di cubia “  που μαζί
 με το (caposesto )  ο πρώτος  νομέας,  σχηματίζουν την πλώρη. 
Η  δυσκολία  βρίσκεται  στη  σφηνοειδή  μορφή  , μεγάλη  και  διαφορετική  κλίση  του κάθε τμήματος , που σε
 αναγκάζει  να  αφήσεις αρκετά  μεγάλη  ποσότητα  ξύλου  στο  εσωτερικό του ,  που   στη  συνέχεια   πρέπει να
αφαιρεθεί ,   αφού  εφαρμόζουν  τα επί  μέρους  τμήματα  .
 Όπως  θα δείτε στις  φωτογραφίες  ,  για  να  μπορέσω   να  τοποθετήσω  τα διάφορα τμήματα  έκανα  χρήση
 μιας βοηθητικής   κατασκευής   ιδία  με την  καρίνα της  πλώρης  ( ruota di prua ) .
Με συγχωρείται για την ξενόγλωσση  ορολογία  αλλά  δεν γνωρίζω την ονομασία στα Ελληνικά  κάποιος  γνώστης  πρέπει  να βοηθήσει  .

Βαγγελης

     

   

Αποσυνδεδεμένος vagelischantziaras

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 518
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #22 στις: Μάρτιος 01, 2017, 09:06:46 πμ »
Την καλημέρα  μου σ’ όλους .
 Μια  πρόβα  πριν  περάσω  στην  οριστική   τοποθέτηση  των  νομέων .
  Πρέπει   να  γίνει   ένας  έλεγχος   της  σωστής   κοπής  και  εφαρμογής   στο  ναυαθρο   του κάθε  επί
 μέρους  νομέα  ,να  γίνουν  οι   πρώτες   διορθώσεις  και  το  πρώτο  πέρασμα  με  γυαλόχαρτο  ,μια εξομάλιση  των ατελειών  του κοψίματος .   
Μια  διαδικασία  ρουτίνας  αλλά  και  ευχαρίστησης   , τελικά  αρχίζεις  να  αντιλαμβάνεσαι   την  μορφή   του σκάφους  .
Βαγγελης

   

   

Αποσυνδεδεμένος Thanasis

  • Καραβομαραγκός
  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 600
  • Age: 62
  • Τόπος: Βόλος
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #23 στις: Μάρτιος 01, 2017, 03:27:18 μμ »
Γιά άλλη μία φορά θαυμάζω την υπομονή σου (που εγώ δεν έχω...) :!:
Καλή διασκέδαση...  :D
Thx
There are no good or bad modelmakers.There are more or less experienced.

Αποσυνδεδεμένος vagelischantziaras

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 518
Απ: Fregata La Renommee
« Απάντηση #24 στις: Μάρτιος 01, 2017, 05:27:21 μμ »
Θανάση  σ’ ευχαριστώ , είναι πράγματι  όπως τα λες και εγώ  απορώ  με την υπομονή μου ,και δεν μου μένει 
παρά  να το διασκεδάζω   διαφορετικά  θα το εγκατέλειπα  …….αλλά μέχρι  στιγμής …… το παλεύω .

Tags: