Για να αισθάνομαι ολοκληρωμένος ως κατασκευαστής σασί έπρεπε να το φτιάξω και αυτό και έτσι μια και ακόμη δουλεύουν τα χέρια μου αποφάσισα το αυτοκίνητο που θα συμμετασχει
στο International Proxy Series 2016 στην κατηγορία μοτερ εμπρός ,μια Ferrari 330 LMB καρότσα ρητίνης της Tassie Resins,να το κάνω με τέτοιο σασί
Περι τίνος πρόκειται?Πρόκειται για ενα μακρύ drop arm,που καλύπτει όλο το μήκος του σασι και αρθρωνει πίσω από τον πίσω άξονα και κουβαλάει και το μοτέρ ,σε απλά ελληνικά σασί με μεντεσέ.Και
που κολλάει το λατινικό?"Εφευρέτης" του σασί αυτού του τύπου ήταν η ,πρωτοπόρα σε τεχνολογία Slot αλλά ταυτόχρονα και δολοφόνος της επιτυχίας Slot την δεκαετία του 60 ,εταιρεία Cox που παρουσίασε το thingie La Cucaracha με τέτοιο σασί.Σαν μαρκετίστικο κόλπο για να προσθέσει γοητεία χρησιμοποίησε την λατινική λέξη fulcrum που σημαίνει υπομόχλιο.Και το όνομα αυτου σασι ISO fulcrum.
Αρχή του παραμυθιού
Ξεκινάμε με την κατασκευή της αγκύλης που εδώ είναι μακρυα γιατι το μοτέρ είναι μπροστα΄.Ιδια μέθοδος κατασκευής όπως περιγράφεται εδώ:
http://www.modelclub.gr/forums/index.php/topic,31869.msg636795.html#msg636795Εδώ δεν υπάρχει πλατφόρμα,η κατασκευή είναι στην λογική που περιγράφεται εδω:
http://www.modelclub.gr/forums/index.php/topic,31870.0.htmlμε μερικές διαφορές.
Πρώτα η κατασκευή του τελάρου στο οποίο θα ενσωματωθεί η αγκύλη,το "π" από piano wire 0,047"
Το εμπρός μέρος του τελάρου είναι το guide post που κατσκευάστηκε σύμφωνα με την μέθοδο που περιγράφεται εδώ:
http://www.modelclub.gr/forums/index.php/topic,31869.msg636794.html#msg636794Επειδή το piano wire δεν παρέχει την απαιτούμενη ακαμψία ενισχύουμε το πλαίσιο με ένα δεύτερο τελάρο
Στο πίσω μέρος του τελάρου κολλάμε τον οδηγο του μεντεσέ
Μετά κατασκευάζουμε το κυρίως σασί και το αρθρώνουμε στο drop arm με 2 τραβέρσες σχήμματος "Γ"
όπου το οριζόντιο τμημα του Γ δουλεύει μέσα στον οδηγό του μεντεσέ.
Για να μην ανοίγουν οι 2 τραβέρσες Γ τους κολλάμε ένα δέσιμο
Προσθήκη ενίσχυσης και βάσεων γα τα body posts
Στην καλίμπρα για να κολληθούν οι ορθοστάτες του εμπρός άξονα
Σε λάθος θέση
Και επανάληψη στην σωστή
Πάντα η μεγάλη ανατριχίλα είναι όταν τοποθετηθούν και οι 4 τροχοί αν θα πατάνε κάτω και οι 4,εδώ δεν παίρνει ψήσιμο για να ισιώση,ευτυχώς πατάνε
Επόμενο βήμα το στήριγμα του άξονα του μοτέρ με ρουλεμάν
Ευθυγράμιση πίσω άξονα στηρίγματος και μοτερ με χρήση ειδικού εργαλείου για αυτήν την δουλειά
Τα βασικά έχουν τελειώσει απομένουν, ένα καλό γυάλισμα και τρόχισμα όπου έχουν τρέξει κολλήσεις,
αφαίρεση 2-3 χιλ από το πάνω μέρος της αγκύλης για εξοικονόμηση βάρους , διαμόρφωση του στηρίγματος ώστε να περνάει το κατσαβίδι για να βιδωθεί το μοτέρ και κατασκευή της προέκτασης του άξονα του μοτέρ
Ολοκληρωμένο το σασί και αρματωμένο.
Ομως το τέλος δεν είναι αίσιο,μιας εβδομάδας δουλειά στράφι,ζυγίστηκε μαζί με την καρότσα (χωρίς cockpit και τζάμια)και ήταν 95 γραμμάρια που σημαίνει τελειωμένο γύρω στα 100.Σε άλλη κατηγορία θα αντιμετωπιζόταν με πιο δυνατό μοτέρ εδώ όμως με το μοτε΄ρ δεδομένο και αδύναμο δεν θα είχε καμμία τύχη έτσι λοιπόν αποφάσισα με πόνο να το διαλύσω και να το φτιάξω απ την αρχή δεν χρειάστηκε πάνω από 5 λεπτά να το διαλυσω
Ιδού το σασί χύμα
Φτου κι απ την αρχή
Συνεχίζεται...................