Russian battleship Sevastopol (Севастополь)Ιστορικό:Μερικά από τα μακροβιότερα θωρηκτά στον κόσμο, τα σκάφη κλάσης Gangut ή όπως ήταν γνωστά στο Ρωσικό ναυτικό – Sevastopol (Севастополь)
είχαν περιπετειώδεις σταδιοδρομίες. Πάλεψαν σε τέσσερις πολέμους, συμμετείχαν σε τρεις επαναστάσεις και επιβίωσαν όλα,
εκτός από έναν που από τη διαδικασία εκσυγχρονισμού του έχασε το 50% της κατηγορίας του.
Τέσσερα πολεμικά πλοία της κλάσης (Petropavlovsk, Sevastopol, Gangut και Poltava πήραν το όνομα τούς μετά από τις διάσημες Ρώσικες μάχες).
Η κατασκευή ξεκίνησε τον Ιούνιο του 1909 και κατά τη χρονική στιγμή αυτή ήταν μερικά από τα πιο ισχυρά θωρηκτά που έχουν σχεδιαστεί.
Το Sevastopol ήταν το πρώτο πλοίο που ολοκληρώθηκε από τα θωρηκτά κλάσης Gangut του Αυτοκρατορικού Ρωσικού Ναυτικού,
που χτίστηκε πριν τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Τα Ganguts ήταν η πρώτα της κλάσης των Ρώσικων Dreadnoughts.
Το Sevastopol πήρε το όνομά του από την πολιορκία της Σεβαστούπολης κατά τη διάρκεια του Κριμαϊκού πολέμου.
Το πλοίο είχε ολοκληρωθεί κατά τη διάρκεια του χειμώνα του 1914-1915, αλλά δεν ήταν ακόμη έτοιμος για μάχη μέχρι τα μέσα του 1915.
Του ανατέθηκε υπηρεσία στις 30 Νοεμβρίου του 1914 και έφτασε στο Ελσίνκι στα τέλη του επόμενου μήνα,
όπου και εντάχτηκε στην Πρώτη Ταξιαρχία Θωρηκτών του Στόλου της Βαλτικής.
Ο ρόλος του ήταν να υπερασπιστεί την είσοδο του κόλπου της Φινλανδίας κατά των Γερμανών,
οι οποίοι ποτέ δεν προσπάθησαν να εισέλθουν, έτσι πέρασε τον χρόνο του κάνοντας ασκήσεις και παρέχοντας κάλυψη σε επιχρίσεις ναρκοθέτησης.
Το Sevastopol και το αδελφό του πλοίο Gangut παρείχαν μακρινή κάλυψη στις επιχειρήσεις ναρκοθέτησης νότια της Λιεπάγια στις 27 Αυγούστου
το μακρινότερο σημείο που οποιαδήποτε ρωσικό θωρηκτό αποτολμήσει να πάει έξω από τον Κόλπο της Φινλανδίας
κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Στις 10 Σεπτεμβρίου προσάραξε και ήταν υπό επισκευή για δύο μήνες.
Στις 17 Οκτωβρίου μισό φορτίο μπαρουτιού έπεσε και αναφλέγει στο πάτωμα της μπροστινής αποθήκης πυρομαχικών.
Πλημμυρίζοντας την αποθήκη εμποδίστηκε η έκρηξη, αλλά από τη φωτιά που προκλήθηκε σκοτώθηκαν δύο άνδρες και έκαψε μερικούς άλλους.
Τα μέλη του πληρώματος προσχώρησαν στην γενική ανταρσία του Στόλου της Βαλτικής,
μετά την επανάσταση του Φλεβάρη και ενωθήκαν με τους μπολσεβίκους αργότερα εκείνο το έτος.
Μέχρι το 1918 υπήρχε έλλειψη εργατικού δυναμικού αλλά το πλήρωμα του εντάχθηκε στην εξέγερση της Κρονστάνδης του 1921.
Μετονομάστηκε Parizhskaya Kommuna αφότου συντρίφθηκε η εξέγερση για να τιμήσει την μνήμη της Παρισινής Κομμούνας
και να διαγράψει την «προδοσία» του πλοίου του Κομμουνιστικού Κόμματος.
Επανοπλιστηκε το 1925 και μετασκευάστηκε το 1928 στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τη μεταφορά του προς τη Μαύρη Θάλασσα το επόμενο έτος.
Το Parizhskaya Kommuna και το καταδρομικό Profintern έπεσαν σε μια σοβαρή καταιγίδα
στον Βισκαϊκό Κόλπο και είχε ως αποτέλεσμα να υποστεί σοβαρές ζημιές στην πλώρη του το Parizhskaya Kommuna.
Ενώ έπρεπε να πάει στην Μπρεστ για επισκευές, κατάφερε και έφθασε στη Σεβαστούπολη τον Ιανουάριο του 1930.
Το Parizhskaya Kommuna ανακαινίστηκε πλήρως σε δύο στάδια κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1930.
Αντικατέστησε τους λέβητες, αναβάθμισε τα όπλα του, αύξησε τον αντιαεροπορικό οπλισμό του,
εκσυγχρόνισε τα συστήματα ελέγχου πυρός του και αύξησε την αντιτορπιλική προστασία του.
Κατά τη διάρκεια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου παρείχε υποστήριξη πυροβολικού
κατά τη διάρκεια της πολιορκίας της Σεβαστούπολης και σχετικές άλλες υπηρεσίες
μέχρι που αποσύρθηκε από την μάχη τον Απρίλιο 1942,
όταν ο κίνδυνος από τη Γερμανική εναέρια επίθεση έγινε πάρα πολύ μεγάλος.
Διατηρήθηκε σε ενεργό υπηρεσία μετά τον πόλεμο μέχρι που έγινε εκπαιδευτικό πλοίο το 1954.
Διαλύθηκε στην Σεβαστούπολη το 1956 – 57.
Σχεδίαση:Το Sevastopol χτίστηκε από την Baltic Works στην Αγία Πετρούπολη.
Το χτίσιμο ξεκίνησε στις 16 Ιουνίου 1909 και καθελκύστηκε στις 10 Ιουλίου 1911.
Το Sevastopol ήταν 180 μέτρα (590 πόδια) μήκους στην ίσαλο γραμμή και 181,2 μέτρα (594 ft 6 in) το ολικό του μήκους.
Είχε 26,9 μέτρων (88 ft 3 in) πλάτος και το βύθισμα του ήταν 8,99 μέτρων (29 ft 6 in), 49 εκατοστά (1 ft 7 in) περισσότερο από ότι είχε σχεδιαστεί.
Το εκτόπισμα του ήταν 24.800 τόνοι πλήρες φορτίου, άνω των 1.500 τόνων περισσότερο από ότι είχε σχεδιαστεί το οποίο ήταν 23.288 τόνους.
Ο κινητήρας του Sevastopol κατασκευάστηκε από τους Baltic Works. Δέκα τύπου Parsons ατμοστρόβιλοι οδηγούν τις τέσσερις έλικες.
Τα μηχανοστάσια βρίσκονται μεταξύ των πυργίσκων τρία και τέσσερα σε τρία εγκάρσια διαμερίσματα.
Τα εξωτερικά διαμερίσματα του μηχανοστασίου έχουν το καθένα μια υψηλής πίεσης τουρμπίνα μπροστά και μια αντίστροφη τουρμπίνα για κάθε άξονα.
Το κεντρικό μηχανοστάσιο είχε δύο τουρμπίνες χαμηλής πίεσης μπροστά και στην πρύμνη δύο στροβίλους που κινούν τους δύο άξονες στο κέντρο.
Οι κινητήρες έχουν συνολική ιπποδύναμη 42000 shp (31319 kW), αλλά παράγονται 52.000 shp (38,776 kW).
Εικοσιπέντε Yarrow λέβητες ατμού τύπου Admiralty μικρού σωλήνα που παρέχουν ατμό στις μηχανές με πίεση στις 17,5 ατμόσφαιρες (1.770 kPa 257 psi).
Κάθε λέβητας ήταν εφοδιασμένο με Thornycroft ψεκαστήρες πετρελαίου για ανάμικτη καύση πετρελαίου / άνθρακα.
Είχαν διάταξη σε δύο ομάδες. Η προς τα εμπρός ομάδα αποτελούνταν από δύο λεβητοστάσια μπροστά από το δεύτερο πυργίσκο,
το πρώτο εκ των οποίων είχε τρεις λέβητες, ενώ το δεύτερο είχε έξι.
Η οπίσθια ομάδα ήταν μεταξύ του δεύτερου και τρίτου πυργίσκου και περιελάμβανε δύο διαμερίσματα, το καθένα με οκτώ λέβητες.
Σε πλήρες φορτίο μπορεί να μεταφέρει 1,877.1 t άνθρακα και 710 t μαζούτ
που του παρέχουν μια ακτίνα δράσης 3.500 ναυτικά μίλια (6.500 χιλιομέτρων 4.000 μίλια) με ταχύτητα 10 κόμβων (19 km / h, 12. mph)
Οπλισμός:Ο κύριος οπλισμός του αποτελείται από δώδεκα πυροβόλα Obukhovskii 12 ιντσών (305 mm) Pattern 1907 διαμετρήματος 52
τοποθετημένα σε τέσσερεις τριπλούς πυργίσκους στο μήκος του πλοίου.
Δεκαέξι πυροβόλα των 4,7 ιντσών (119 mm) διαμετρήματος 50 Pattern 1905 τοποθετημένα περιμετρικά του σκάφους
για να το προστατεύουν από τα αντιτορπιλικά.
Δύο των 3 ιντσών (76 mm) διαμετρήματος 30 Lender αντιαεροπορικά τοποθετημένα στη πρύμη.
Προστέθηκαν επίσης αντιαεροπορικά και κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου χωρίς να υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες για αυτά,
εικάζετε όμως ότι ήταν τέσσερα των 3 ιντσών (76 mm) και τοποθετήθηκαν στις στέγες των δυο τελευταίων πυργίσκων.
Τέσσερις τορπιλοσωλήνες των 17,7 ιντσών (450 mm) τοποθετημένες στα ύφαλα με τρις τορπίλες για των καθένα.
Η θωράκιση του αποτελούνταν από ατσάλι το οποίο ήταν στην ζώνη έως την ίσαλο γραμμή με πάχος 125–225 mm (4.9–8.9 in)
στο κατάστρωμα με πάχος 12–50 mm (0.47–1.97 in) στους πυργίσκους με πάχος 76–203 mm (3.0–8.0 in)
και στην γέφυρα με πάχος 100–254 mm (3.9–10.0 in).
Τέλος το πλήρωμα του αποτελούνταν από 1126 άνδρες.
Γενικά Χαρακτηριστικά:[
Εκτόπισμα: 24,800 τόνοι κανονικού φορτίου και 25,850 τόνοι πλήρες φορτίου.
Μήκος: 594 πόδια (181,2 μ.)
Πλάτος: 88 πόδια(26,9 μ.)
Βύθισμα: 29,5 πόδια (8,99 m)
Εγκατεστημένη ισχύς: 52,000 shp (38,776 kW)
Κινητήρας: 4 άξονες Parsons άμεσης κίνησης, ατμοστρόβιλοι με 25 λέβητες Yarrow Admiralty-type.
Ταχύτητα: 24,1 κόμβοι (44,6 χλμ/ώρα, 27,7 μίλια/ώρα)
Εμβέλεια: 3.500 ναυτικά μίλια (6.500 χιλιόμετρα, 4,000 μίλια) με 10 κόμβους (19 km/h 12 mph)
Πλήρωμα: 1126
Οπλισμός: 12 πυροβόλα των 12-inch (305 mm)/52Cal, Pattern 1907
16 πυροβόλα των 4.7-inch (120 mm) /50Cal Pattern 1905
2 αντιαεροπορικά των 3-inch (76 mm)/ 30Cal Lender
4 τορπιλοσωλήνες των 17.7-inch (450 mm) στα ύφαλα.
Θωράκιση:
Ζώνη έως την ίσαλο: Πάχους 125–225 mm (4.9–8.9 in)
Καταστρώματος: Πάχους 12–50 mm (0.47–1.97 in)
Πυργίσκοι: Πάχους 76–203 mm (3.0–8.0 in)
Γέφυρα: Πάχους 100–254 mm (3.9–10.0 in)
Το Κιτ:To μοντέλο βρίσκετε μέσα σε ένα αρκετά σκληρό και βαρύ κουτί με ένα έξτρα καπάκι από ποιο λεπτό χαρτόνι
διακοσμημένο στην πρόσοψη του με ένα ζωγραφικό πίνακα του Sevastopol βάλλοντας με τα πυροβόλα του
ενώ στα πλαϊνά υπάρχουν τα box art των άλλων μοντέλων πλοίων της εταιρίας καθώς και φωτογραφίες του έτυμου μοντέλου.
Μέσα στο κουτί βρίσκονται οκτώ Sprue’s μια βάση μια καρτέλα με χαλκομανίες μια καρτέλα με δυο σημαίες και το έντυπο οδηγιών.
Το κιτ αποτελείται από 432 κομμάτια σε οκτώ Sprue’s σε ανοικτό γκρι πλαστικό με πολύ καλή λεπτομέρεια.
Sprue Α:Το Sprue A έχει τα δύο μισά του κύτους. Το κύτος μπορεί να γίνει πλήρες ή να κοπεί στην ίσαλο γραμμή (waterline).
Στο εσωτερικό του κήτους υπάρχει ένα αυλάκι για ώστε να γίνει ποιο εύκολο το κόψιμο των κομματιών.
Sprue Β:Το Sprue Β αποτελείτε από τα δυο μισά του καταστρώματος το χαμηλότερο κατάστρωμα της πρύμνης
τους άξονες τα πηδάλια τις τσιμινιέρες το κεντρικό κομμάτι της γέφυρας
τέσσερεις νομείς για το εσωτερικό του σκάφους καθώς και διάφορα άλλα κομμάτια.
Sprue C:Το Sprue C είναι διπλό και αποτελείτε από τις βάσης και το κάτω μέρος των πυργίσκων
τις κάνες των πυροβόλων των 12 ιντσών τις βάσεις και τις κάνες των πυροβόλων των 4,7 ιντσών
τις ατμακάτους τις προπέλες και διάφορα άλλα μικρό εξαρτήματα του πλοίου.
Sprue D:Το Sprue D αποτελείτε από τα υπόλοιπα τμήματα της γέφυρας, τμήματα των ιστών τα καπελά από τις τσιμινιέρες
τις αλυσίδες για τις άγκυρες τις βάσης στήριξης των αξόνων και μερικά ρέλια
τα οποία τοποθετούνται στην γέφυρα και διάφορα άλλα μικροπράγματα.
Sprue E:Το Sprue E αποτελείτε από τέσσερα διάφανα κομμάτια το οποία τοποθετούνται στα παράθυρα
της υπερκατασκευής που βρίσκετε πίσω από τη γέφυρα.
Sprue F:Το Sprue F είναι και αυτό διπλό και περιέχει τους πυργίσκους των πυροβόλων των 12 ιντσών
τους βραχίονες και τις πλαϊνές σχάρες πρόσβασης για το αντιτορπιλικό δίχτυ τα αντιαεροπορικά των 2 και3 ιντσών
καθώς και διάφορα καπάκια του καταστρώματος.
Sprue G:Το Sprue G περιέχει την βάση στην οποία τοποθετεί το μοντέλο η ZVEZDA.
Η βάση είναι παραλληλόγραμμη με ακανόνιστες γωνίες και αναπαριστά βράχια.
ΧΑΛΚΟΜΑΝΙΕΣ:Οι χαλκομανίες είναι σε ένα καρτελάκι το οποίο περιέχει το όνομα του πλοίου τον θυρεό του Ρωσικού ναυτικού
τα βυθίσματα αλλά και την ίσαλο γραμμή.
Επίσης συμπεριλαμβάνετε και ένα μικρότερο χάρτινο καρτελάκι με τις δυο σημαίες του Ρωσικού ναυτικού.
ΟΔΗΓΙΕΣ:Οι οδηγίες είναι σε ένα σε ένα οκτασέλιδο φυλλάδιο Α4 με 30 βασικά αλλά και με 29 επιμέρους βήματα.
Τα κείμενα είναι στα ρωσικά και στα αγγλικά.
Οι οδηγίες είναι αρκετά εύκολο να ακολουθηθούν και η κατασκευή ακολουθεί μια λογική σειρά.
Οι οδηγίες βαψίματος είναι σε ασπρόμαυρο σχεδιάγραμμα και αναφέρονται μόνον σε κωδικούς της Model Master.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Η ZVEZDA για άλλη μια φορά κάνει την διαφορά με το συγκεκριμένο μοντέλο στην 1/350,
το οποίο αποτελείται από καινούργια καλούπια παραγωγής 2012, με εξαιρετική χύτευση,
χωρίς καθόλου flash και με ελάχιστα και σε πολύ δυσδιάκριτα σημεία pin marks.
Το κιτ είναι πάρα πολύ καλό για να κατασκευαστεί κατευθείαν από το κουτί του (ΟΟΒ),
αλλά αποτελεί και μια πολύ μεγάλη πρόκληση για ένα super detailed μοντέλο,
με τα βελτιωτικά των διαφόρων εταιριών που κυκλοφορούν στην αγορά.
Η κατασκευή που θα ακολουθήσει θα είναι στην κατηγορία των super detailed μοντέλων
μιας και θα χρησιμοποιηθεί το βελτιωτικό σετ της Pontosmodel.
Βελτιωτικό:Το βελτιωτικό είναι της εταιρείας Pontosmodel (35012F1).
Αποτελείτε από 3 καρτέλες φωτοχαραγμένα.
1 ξύλινο κατάστρωμα σε δυο κομμάτια.
3 σακουλάκια με 215 μπρούτζινα κομμάτια.
1 σακουλάκι με την αλυσίδα για τις άγκυρες.
1 καρτελάκι με dry transfer χαλκομανίες
Και τέλος 1 φύλο Α3 δυο σελίδων με τις οδηγείς.
Βάση στήριξης:Το μοντέλο θα τοποθετηθεί σε 2 μπρούτζινες βάσης που αποτελούνται
από 2 κομμάτια η κάθε μια και είναι και αυτές της εταιρείας Pontosmodel.
Συνεχίζεται...